Page 2 of 3

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Tue Jun 10, 2014 5:05 pm
by ThOdOr1s
nachos wrote: Ξέρω επ' ακριβώς τι εικόνα έχεις κατά νου, για την ακρίβεια ήδη σε έχω φανταστεί να φαντάζεσαι τον εαυτό σου σταυροπόδι στη γραφειάρα σου με το ανατομικό keyboard. Επίσης, χαίρομαι που πόσταρες απόσπασμα από βιβλίο Γιακουμμή, επιβεβαιώνεις το προηγούμενο ποστ μου 100%.
Dude, έχεις νοιώσει ότι ρωτάω 2 πράγματα γιατί... δεν ξέρω ?

Είναι το πρώτο αποτέλεσμα στο Google, Seriously? Θα μπορούσα να είχα postάρει wikipedia instead, no big deal...

Έχω κάνει reasearch στο συγκεκριμένο κομμάτι από τη 2α λυκείου, και μου φάνηκε απίστευτα ενδιαφέρον γιατί συνδυάζει πράγματα που μου αρέσουν: Έρευνα, Βελτιστοποίηση και Scaling, αλλά και κώδικα... Πως ακριβώς ένας άνθρωπος που είναι υπεύθυνος σε τέτοιο βαθμό μπορεί να κάθεται όλη μέρα? Επειδή το έχω ψάξει τελευταία με το Game Dev, οι άνθρωποι που έχουν ανάλογα πόστα σε αυτή τη βιομηχανία, αναλαμβάνουν όλη την ευθύνη για το προϊόν και την ημερομηνία που πρέπει να το παραδώσουν, γράφουν πολύ κώδικα και έχουν meetings με τους publisher εκ μέρους του team... Πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι στη βιομηχανία λογισμικού?

Εγώ αυτό ρώτησα, αν ήθελα να κάθομαι, θα ρωτούσα αν παίζει κανένα μέσο για το Δημόσιο...
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Grow up... :smt011

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Tue Jun 10, 2014 5:36 pm
by Alive
Αρκετά ενδιαφέρον podcast σχετικά με τον ρόλο του Software architect.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Tue Jun 10, 2014 5:45 pm
by michalis
ThOdOr1s wrote:
MpoMp wrote:Δεν είναι ευρέως γνωστή ως αρχιτεκτονική λογισμικού (πόσο μάλλον σκέτη "αρχιτεκτονική" όπως έγραψες παραπάνω).

Μηχανική λογισμικού (software engineering) είναι ο πλέον δόκιμος όρος νομίζω.
Βασικά αυτό που έχω καταλάβει εγώ είναι ότι είναι ότι η αρχιτεκτονική είναι ένα επίπεδο πιο πάνω από αυτό...
Η αρχιτεκτονική λογισμικού στοχεύει στον εντοπισμό και την καταγραφή, μέσα από την συσσωρευμένη πείρα των μηχανικών λογισμικού, συγκεκριμένων αρχιτεκτονικών μοτίβων και προτύπων (architectural styles, architectural patterns) που περιγράφουν συστήματα λογισμικού σε υψηλό επίπεδο αφαίρεσης.
Στην αρχή του σχεδιασμού ενός συστήματος λογισμικού εντοπίζουμε το αρχιτεκτονικό πρότυπο που ταιριάζει καλύτερα στο σύστημα.
Προσπαθούμε να μην επανεφευρίσκουμε τον τροχό αλλά να καθοδηγούμαστε από δοκιμασμένες από τον χρόνο και από την πράξη λύσεις.
Καθοδηγούμαστε έτσι ώστε να αποφύγουμε τον καταποντισμό μέσα σε μία θάλασσα αντικειμένων (Brushmann et al., 1996).
Τα αρχιτεκτονικά μοτίβα και πρότυπα χρησιμεύουν επίσης και ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των μηχανικών λογισμικού, αφού αποτελούν ένα κοινό λεξιλόγιο.
Και στο βιβλίο του Γιακουμάκη της Τεχνολογίας Λογισμικού στο 7ο κεφ, κάτι αντίστοιχο λέει... Το κομμάτι της Σχεδίασης και της Αρχιτεκτονικής του προγράμματος, Εκεί που δημιουργείται το σχέδιο του προγράμματος με βάση της απαιτήσεις του πελάτη, και ύστερα ο μηχανικός αναλαμβάνει το κομμάτι της λεπτομερής σχεδίασης, και της μεταφοράς του σχεδίου σε κώδικα...

Edit:
nachos wrote:Καταρχάς το ότι χρειάστηκε να googl-άρεις σημαίνει ότι διαισθητικά δεν έχεις γνώση του αντικειμένου.
Προφανώς και δεν έχω 100% γνώση του αντικείμενου, 2ο έτος είμαι... Googlαρα όχι γιατί δεν ξέρω τι μου γίνεται αλλά για να παραθέσω κάτι...

Έχω την αίσθηση ότι μιλάς για ερευνητικό κομμάτι του Software Engineering. Απλά γενικά επειδή είναι πολύ πρακτικό ζήτημα ο προγραμματισμός, δεν είναι θεωρία αυτομάτων, πρέπει να ξέρεις ότι για να κάνεις έρευνα σε τέτοια πράγματα πρέπει να έχεις αρχίσει απ'το χαμηλότερο στάδιο και να αποκτήσεις πρακτική εμπειρία σε έργα. Και στη συνέχεια να πεις ότι κάθεσαι και κάνεις ένα διδακτορικό πάνω σε θέμα της δουλειάς σου στο οποίο έχεις εντρυφήσει πολύ, πχ. σε συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό πρότυπο, όπως το ονομάζεις, και όχι γενικά. Η έρευνα σε τεχνολογικές τάσεις δεν είναι κάτι που το σπουδάζεις στην τάξη. Όλοι αυτοί εκεί έξω που θα δεις να μιλάνε για high level συστήματα και βελτιστοποιήσεις (πχ. σε ημερίδες προγραμματισμού) έχουν ξεκινήσει απ'το Hello world κι έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες γραμμές κώδικα.

ThOdOr1s wrote:
nachos wrote: Ξέρω επ' ακριβώς τι εικόνα έχεις κατά νου, για την ακρίβεια ήδη σε έχω φανταστεί να φαντάζεσαι τον εαυτό σου σταυροπόδι στη γραφειάρα σου με το ανατομικό keyboard. Επίσης, χαίρομαι που πόσταρες απόσπασμα από βιβλίο Γιακουμμή, επιβεβαιώνεις το προηγούμενο ποστ μου 100%.
Dude, έχεις νοιώσει ότι ρωτάω 2 πράγματα γιατί... δεν ξέρω ?

Είναι το πρώτο αποτέλεσμα στο Google, Seriously? Θα μπορούσα να είχα postάρει wikipedia instead, no big deal...

Έχω κάνει reasearch στο συγκεκριμένο κομμάτι από τη 2α λυκείου, και μου φάνηκε απίστευτα ενδιαφέρον γιατί συνδυάζει πράγματα που μου αρέσουν: Έρευνα, Βελτιστοποίηση και Scaling, αλλά και κώδικα... Πως ακριβώς ένας άνθρωπος που είναι υπεύθυνος σε τέτοιο βαθμό μπορεί να κάθεται όλη μέρα? Επειδή το έχω ψάξει τελευταία με το Game Dev, οι άνθρωποι που έχουν ανάλογα πόστα σε αυτή τη βιομηχανία, αναλαμβάνουν όλη την ευθύνη για το προϊόν και την ημερομηνία που πρέπει να το παραδώσουν, γράφουν πολύ κώδικα και έχουν meetings με τους publisher εκ μέρους του team... Πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι στη βιομηχανία λογισμικού?

Εγώ αυτό ρώτησα, αν ήθελα να κάθομαι, θα ρωτούσα αν παίζει κανένα μέσο για το Δημόσιο...
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Grow up... :smt011
Επειδή κάποιοι εδώ μέσα έχουν φάει χρόνια ερευνώντας (δε βάζω τον εαυτό μου μέσα), καλύτερα να μη χρησιμοποιείς τη λέξη "research" τόσο αβίαστα. :P
Προφανώς και δεν κάθεται ένας άνθρωπος που έχει να διοικήσει μια ομάδα παραγωγής. Για την ακρίβεια πρέπει να ξέρει να διορθώνει κάθε βλακεία ή ανεπάρκεια που τυχόν θα κάνουν οι junior προγραμματιστές. Οι project managers είναι άλλη ιστορία, πολύ συχνά δεν έχουν καμία σχέση με την Πληροφορική. Το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν deadlines.
Το μόνο που θέλω να σου τονίσω είναι ότι για να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο (που ομολογουμένως σημαίνει περισσότερα λεφτά αλλά και περισσότερες ευθύνες), θα πρέπει να έχεις περάσει απ'ολα τα προηγούμενα. Και μάλιστα το θέμα είναι να γράφεις κώδικα επειδή σ'αρέσει, όχι επειδή είναι αναγκαίο κακό και στο τέλος να σκοπεύεις να ασχοληθείς σε manager-ιλίκι. Αν τυχόν είσαι αυτής της λογικής τότε δεν θα σου χρησιμεύσει κάπου το πτυχίο απ'τη συγκεκριμένη σχολή, ούτε και θα μπορέσεις να χτυπήσεις σχετικές θέσεις στο μέλλον με επιτυχία. Αν γουστάρεις τον κώδικα, δε θα σταματήσεις ποτέ να γράφεις, αλλά κάποια στιγμή θα φτάσεις στο σημείο να μετράει ο λόγος σου για τη δομή μεγάλων έργων. Αν δεν γουστάρεις να γράφεις, τότε δε θα μπορέσεις ούτε καν να ξεκινήσεις κάτι πετυχημένο στον κλάδο. Σίγουρα τίποτα περισσότερο από χαμαλίκι σε εταιρειούλες που σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι.


Anyway, με τη (λίγη) εμπειρία που έχω σαν μεγαλύτερός σου, θεωρώ ότι δε μπορείς ακόμα να ξέρεις με τι θέλεις ν'ασχοληθείς. Πέρνα τα βασικά μαθήματα με βαθμό, Δομές, Αλγορίθμους, Προγραμματισμό, Βάσεις, ξεκίνα και τους κύκλους σου και το βλέπεις αργότερα με καθαρό μυαλό και πολύ περισσότερη γνώση. Αυτό που λέει ο nachos, δεν ξέρω αν όντως σε αντιπροσωπεύει, αλλά τυχαίνει όντως να είναι η εντύπωση πολλών που μπαίνουν στο τμήμα (και δική μου κάποτε σε ορισμένο βαθμό, δε σου κάνω τον άγιο :D ), μόνο και μόνο επειδή το τμήμα είναι στην ΑΣΟΕΕ. Η πραγματικότητα είναι ότι το τμήμα βγάζει Πληροφορικούς που πρέπει να ξέρουν και να θελουν να γράφουν κώδικα. Αν κάποιος έχει αργήσει να το ξεκινήσει, ας το κάνει το συντομότερο. Ποτέ δεν είναι αργά. Αργά είναι όταν θα πάρεις το πτυχίο και θα καταλάβεις ότι δεν το υπολογίζει κανένας αν δε συνοδεύεται με ολοκληρωμένα projects σε συγκεκριμένες γλώσσες και τεχνολογίες (λέγονται και "demonstrated skills" στις αγγελίες). Όταν στο CV σου γράφεις ότι ξέρεις Java, θα πρέπει να σημαίνει ότι έχεις γράψει μερικές δεκάδες χιλιάδες γραμμές στη ζωή σου κι ότι έχεις να δείξεις και 1-2 projects. Δεν σημαίνει ότι έχεις περάσει Σύρη. Στη συνέντευξη θα καταλάβουν αμέσως σε ποια απ'τις δύο κατηγορίες ανήκεις. Και οι μοναδικές θέσεις που μπορείς να κάνεις αίτηση έχοντας 0 χρόνια προυπηρεσίας, είναι αυτές του junior developer. Δε θα σε προσλάβει κανένας να διοικήσεις ομάδα και να σχεδιάσεις λογισμικό. Θα δεις ότι όλες αυτές οι αγγελίες στην πρώτη γραμμή γράφουν "2-3/4-5/5-10 χρόνια προυπηρεσίας". Αυτό σημαίνει ότι η αίτησή σου θα είναι η πρώτη που θα πάει στα σκουπίδια, αν φυσικά έχεις το θράσος να τη στείλεις. :)

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Wed Jun 11, 2014 1:20 am
by ja_the_invincible
@Thodoris

Python masters είναι οι τύποι που κάνουν develop την python. Σαν να λέμε ότι επειδή πέρυσι σας δείξαμε 2 πράγματα είμαστε Java masters. Μην είσαι τόσο ευκολόπιστος. :-)
Πάμε παρακάτω, όπως σωστά προείπαν και οι συνάδελφοι η αρχιτεκτονική λογισμικού δεν είναι ένα κομμάτι ανεξάρτητο από την συγγραφή κώδικα, σε άλλο επίπεδο. Είναι, χονδρικά, όλες εκείνες οι πρακτικές από το επίπεδο της ανάλυσης των απαιτήσεων του πελάτη μέχρι το testing που θα σε βοηθήσουν να γράψεις αποδοτικό λογισμικό. Για να ασχοληθείς με αυτό, με την έννοια ότι θα είσαι ο τύπος που πλέον θα καθορίζει την στρατηγική σε αυτό το κομμάτι, πρέπει να φας πολλάααααα ψωμιά σαν developer. Συνήθως είναι το κομμάτι του λεγόμενου Team ή Project Leader και σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ δεν θα δεις 22χρονους απόφοιτους σε αυτή την θέση. Στην ομάδα που δουλεύω π.χ αυτή την θέση την έχει άτομο που δουλεύει 10 χρόνια developer και (ακόμα πιο σημαντικό) 7 χρόνια στο project.

Άρα έχουμε και λέμε ότι αν θες να ασχοληθείς με αυτό ξεκίνα να χτίζεις βάσεις στον προγραμματισμό. A.k.a δομές δεδομένων και αλγόριθμοι. Γενικά την λογική "γιατί να έχω κλάσεις αφού μπορώ να έχω 10 πίνακες" ή "γιατί να το βελτιστοποιήσω αφού δουλεύει" ή "δεν ακούω τις συμβουλές του Νάτσου παρότι έχει 3 χρόνια προυπηρεσία στον κλάδο που με ενδιαφέρει" ξέχασέ την :-p . Δεύτερον, από πέρυσι δηλαδή τα ίδια λέμε, καλό το ότι θέλεις να γίνεις game developer πλην όμως αφού καταννοήσεις ότι για να γίνεις game developer πρέπει να είσαι πρώτα developer. Οι γνώσεις πάνω στις game engines και την opengl έρχονται μετά.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Wed Jun 11, 2014 3:11 am
by ThOdOr1s
Ποτέ δεν είπα οτι θέλω να γίνω στα 22 μου... (Είναι προφανές ότι και να μαστούρωνα τον εργοδότη μου για να με προσλάμβανε σε τέτοια θέση, δε θα μπορούσα να κάνω τίποτα...)

Απλά θέλω να επικεντρωθώ εκεί, και ρώτησα αν βλέπετε τέτοια φάση στην Ελλάδα στο μέλλον (Δεν είπα σε 2 χρόνια)... That's all... Επίσης με quoteάρεις για πράγματα που είπα ενάμισι χρόνο πριν, θα με quoteαρεις για τις ίδιες βλακείες για πάντα? Στη λογική κάποιου που τότε είχε δει μόνο C και ψευδογλώσσα, και που δούλευε με απλά παραδειγματάκια η έννοια των αντικειμένων δεν είναι και το πιο προφανές concept... :smt024

Και προς θεού δε λέω τίποτα για τον Nachos, Αλλά και ο ίδιος πρέπει να καταλάβει ότι οι τρολιές και το κράξιμο υποβαθμίζουν αυτά που λέει, ειδικά σε αυτό το topic, που προφανώς και έχει πράγματα να πει...

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Wed Jun 11, 2014 11:14 am
by rose
Lifer wrote: Τι αναπτύσσονται ; Μελλοντικές τάσεις ;
Μελλοντικές τάσεις? Τεχνολογικά? Τοτε angularJS-Sencha, objective-c(swift) & java(J EE) . Τεχνολογίες cloud (amazon AWS, OpenShift ,parse κτλ), big data (MongoDb Oracle κτλ).

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Thu Jun 12, 2014 8:33 am
by necrofear_13
ThOdOr1s wrote:Ποτέ δεν είπα οτι θέλω να γίνω στα 22 μου... (Είναι προφανές ότι και να μαστούρωνα τον εργοδότη μου για να με προσλάμβανε σε τέτοια θέση, δε θα μπορούσα να κάνω τίποτα...)

Απλά θέλω να επικεντρωθώ εκεί, και ρώτησα αν βλέπετε τέτοια φάση στην Ελλάδα στο μέλλον (Δεν είπα σε 2 χρόνια)... That's all... Επίσης με quoteάρεις για πράγματα που είπα ενάμισι χρόνο πριν, θα με quoteαρεις για τις ίδιες βλακείες για πάντα? Στη λογική κάποιου που τότε είχε δει μόνο C και ψευδογλώσσα, και που δούλευε με απλά παραδειγματάκια η έννοια των αντικειμένων δεν είναι και το πιο προφανές concept... :smt024

Και προς θεού δε λέω τίποτα για τον Nachos, Αλλά και ο ίδιος πρέπει να καταλάβει ότι οι τρολιές και το κράξιμο υποβαθμίζουν αυτά που λέει, ειδικά σε αυτό το topic, που προφανώς και έχει πράγματα να πει...
Όταν παραθέτεις βιβλίο του Γιακουμάκη γίνεται να μην φας κράξιμο ρε Θοδωρή? Ο Νίκος σε κράζει μήπως και βάλεις μυαλό. Αν συνεχίσεις να πηδάς από το ένα πράγμα στο άλλο θα κάνεις μια τρύπα στο νερό. Όλοι κάνουμε λάθη και ο νίκος και εγώ και ο ja αλλά προσπαθούμε και διορθωνόμαστε (εσύ δεν δείχνεις τέτοια δείγματα). Εγώ θα σου έλεγα κάποια στιγμή να δεις τα σχόλια του Νίκου και του Ja κατά καιρούς και να καταλάβεις το λόγο που σου ρίχνουν trollies. Αν τα διαβάσεις αντικειμενικά θα καταλάβεις το γιατί. Σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάς ότι όλο αυτό που έγινε με τις διαλέξεις ήταν ιδέα του Ja και ο Νίκος το στήριξε νομίζω περισσότερο από όλους μας. Οπότε αυτά τα 2 παιδιά που το αρχίσανε όλο αυτό άκου τα λίγο. Ακόμα και να θεωρείς ότι είναι λάθος (που δεν είναι :)) πήραν κάποιες πρωτοβουλίες χωρίς να έχουν κάτι να κερδίσουν για να γίνει κάτι καλό για εσάς και τη σχολή γενικότερα.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Thu Jun 12, 2014 12:14 pm
by ThOdOr1s
necrofear_13 wrote: Εγώ θα σου έλεγα κάποια στιγμή να δεις τα σχόλια του Νίκου και του Ja κατά καιρούς και να καταλάβεις το λόγο που σου ρίχνουν trollies. Αν τα διαβάσεις αντικειμενικά θα καταλάβεις το γιατί. Σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάς ότι όλο αυτό που έγινε με τις διαλέξεις ήταν ιδέα του Ja και ο Νίκος το στήριξε νομίζω περισσότερο από όλους μας. Οπότε αυτά τα 2 παιδιά που το αρχίσανε όλο αυτό άκου τα λίγο. Ακόμα και να θεωρείς ότι είναι λάθος (που δεν είναι :)) πήραν κάποιες πρωτοβουλίες χωρίς να έχουν κάτι να κερδίσουν για να γίνει κάτι καλό για εσάς και τη σχολή γενικότερα.
Αυτό το αναγνωρίζω, και το ξέρεις...
necrofear_13 wrote: Όταν παραθέτεις βιβλίο του Γιακουμάκη γίνεται να μην φας κράξιμο ρε Θοδωρή? Ο Νίκος σε κράζει μήπως και βάλεις μυαλό. Αν συνεχίσεις να πηδάς από το ένα πράγμα στο άλλο θα κάνεις μια τρύπα στο νερό.
:smt005

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Sun Jun 15, 2014 10:34 pm
by Yagami
Καλά τα λέτε εφ' όσον αφορά την αρχιτεκτονική λογισμικού και ισχύει ότι χρειάζεσαι πολλά χρόνια εμπειρίας για να φτάσεις εκεί. Επίσης, το να γίνεις manager γενικά δεν είναι κάτι που επιλέγεις, σου το προτείνουν και το δέχεσαι συνήθως.

Αυτό στο οποίο δεν αναφερθήκατε όμως και είναι πολύ σημαντικό για νέα άτομα σαν εμάς, είναι οι φιλοδοξίες. Ποιος πιστεύετε έχει ποιο πολλές πιθανότητες να γίνει διευθυντικό στέλεχος μιας εταιρίας λογισμικού (software engeneer στην περίπτωσή μας):
α) ένας που το ονειρεύεται από παιδί
β) ένας που δεν το έχει σκεφτεί πότε αλλά θα ήθελε πολύ;

Ο α) φυσικά γιατί αν έχεις συγκεκριμένες φιλοδοξίες κάνεις μεγαλύτερη προσπάθεια γι αυτές και συνεπώς είναι πιο εύκολο να τις πραγματοποιήσεις.

Το sum up, είναι πολύ θετικό κανείς να θέλει να γίνει software engeneer και να βοηθήσει στην ανάπτυξη του κλάδου, απ' το να θέλει απλά να γίνει ένας μέσος προγραμματιστής που δεν τον πολυνοιάζει η δουλειά του.

Το game developing γενικά είναι ένας ενδιαφέρον κλάδος. Είναι πιο fun αν σ' αρέσουν τα games και βλέπεις το αποτέλεσμά της δουλειά σου με χρώματα και σχήματα, σ' αντίθεση με το σχεδιασμό συστημάτων π.χ. που βλέπεις μία μαύρη οθόνη με γράμματα. Ο προγραμματισμός κατά κανόνα είναι δυσκολότερος, γιατί τα games απαιτείται να έχουν πολύ συγκεκριμένη απόδοση, π.χ. 60fps, αλλά αυτό δεν είναι αρνητικό πάντα, ειδικά αν αγαπάς την πληροφορική. Απ' την άλλη, οι απολύσεις είναι πιο συχνές σε εταιρίες game developing σε σχέση με τις αντίστοιχες εμπορικών εφαρμογών, κυρίως γιατί οι εταιρίες προσλαμβάνουν τους developers για 1 project μόνο και μετά τους διώχνουν. (source: http://kotaku.com/why-game-developers-k ... 1583192249 αν και τα πράγματα αμφιβάλω αν είναι όσο μαύρα τα παρουσιάζουν).

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Sun Jun 15, 2014 11:59 pm
by nachos
A word of advice: περίμενε να αποκτήσεις προσωπικά βιώματα για να διαμορφώσεις άποψη (όχι μόνο για θέματα πληροφορικής), δε χρειάζεται να βιάζεσαι. Αν καταλαβαίνω καλά είσαι πρωτοετής, οπότε έχεις δρόμο ακόμα μπροστά σου, και φυσικά καλύτερα πράματα να ασχοληθείς :-D

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 1:49 am
by ThOdOr1s
Yagami wrote: Το game developing γενικά είναι ένας ενδιαφέρον κλάδος. Είναι πιο fun αν σ' αρέσουν τα games και βλέπεις το αποτέλεσμά της δουλειά σου με χρώματα και σχήματα, σ' αντίθεση με το σχεδιασμό συστημάτων π.χ. που βλέπεις μία μαύρη οθόνη με γράμματα. Ο προγραμματισμός κατά κανόνα είναι δυσκολότερος, γιατί τα games απαιτείται να έχουν πολύ συγκεκριμένη απόδοση, π.χ. 60fps, αλλά αυτό δεν είναι αρνητικό πάντα, ειδικά αν αγαπάς την πληροφορική. Απ' την άλλη, οι απολύσεις είναι πιο συχνές σε εταιρίες game developing σε σχέση με τις αντίστοιχες εμπορικών εφαρμογών, κυρίως γιατί οι εταιρίες προσλαμβάνουν τους developers για 1 project μόνο και μετά τους διώχνουν. (source: http://kotaku.com/why-game-developers-k ... 1583192249 αν και τα πράγματα αμφιβάλω αν είναι όσο μαύρα τα παρουσιάζουν).
Κοιτα, γενικα αυτο δεν ειναι επιχειρημα. Αν σου αρεσει να παιζεις games, το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι να δουλευεις οσο πιο μακρυα απο αυτον τον κλαδο μπορεις. Το πιο απλο πραγμα θα σου πω... Ενας φιλος μου δουλευει στα public στα games (ξεκινησε να δουλευει εκει με ατη τη λογικη, παιζω games αρα το να εχω παιδια και μαντραχαλαδες στα ποδια μου και να τους μιλαω και να ακουω να μιλανε συνεχεια για games ειναι κατι που δε με χαλαει!)... Ετσι και παμε καπου μαζι του και αρχησουμε να μιλαμε για το game που παιξαμε τις προαλες θα μας παρει με τις πετρες... Σταματηστε το κεφαλι μου, σας παρακαλω να μιλησουμε για οτιδηποτε αλλο...

Γενικως το να φτιαχεις παιχνιδια (Η γενικα να δουλευεις σε οποιοδηποτε κοματι της βιομηχανιας) ειναι το αλλο ακρο απο το να παιζεις παιχνιδια. Εκτος αν εισαι game designer η tester (περα απο dev) το πιο πιθανο ειναι οτι δε θα παιξεις ποτε το παιχνιδι που φτιαχνεις... Δε θα θελεις...

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 3:10 pm
by Yagami
nachos wrote:A word of advice: περίμενε να αποκτήσεις προσωπικά βιώματα για να διαμορφώσεις άποψη (όχι μόνο για θέματα πληροφορικής), δε χρειάζεται να βιάζεσαι. Αν καταλαβαίνω καλά είσαι πρωτοετής, οπότε έχεις δρόμο ακόμα μπροστά σου, και φυσικά καλύτερα πράματα να ασχοληθείς :-D
+1

Το να παίζεις games είναι διασκεδαστικό γιατί είναι κάτι που εσύ ελέγχεις το πόσο και πότε. Το να δουλεύεις ως game developer ή ως πωλητής είναι σίγουρα πιεστικό γιατί είσαι αναγκασμένος να δουλεύεις πολλές ώρες. Επίσης, υπάρχει μεγάλη διαφορά να πουλάς παιχνίδια και είναι λιγότερο ενδιαφέρον και σχετικά μονότονο από το να είσαι game developer, μία δουλειά πολύ δημιουργική.
ThOdOr1s wrote:Αν σου αρεσει να παιζεις games, το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι να δουλευεις οσο πιο μακρυα απο αυτον τον κλαδο μπορεις.
Πιστεύω αυτό είναι στον άνθρωπο.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 3:38 pm
by ala_mages
παιδιά μια διευκρίνηση γενικά για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε. To σοβαρό game developing είναι pure coding. Είναι προγραμματισμός, βρωμιά και για να γίνει σωστά απαιτεί καλά coding skills και αρκετά καλή γνώση/κατανόηση μαθηματικών. Ακουγεται fancy αλλά δεν είναι κάτι άλλο παρά από software developing που σημαίνει πως δεν υπάρχει διαχωρισμός (στα προπτυχιακά χρόνια) ανάμεσα σε software developing και game developing. Το να λέει κάποιος "θέλω να ασχοληθώ με game developing" είναι ακριβώς το ίδιο με το να λέει "θέλω να ασχοληθώ με coding", οπότε κοιτάτε την ουσία και μόλις αποκτήσεται το απαραίτητα skills και γνώσεις τότε αποφασίζετε σε ποιον κλάδο θέλετε να εντρυφήσετε.

http://funnywebcomic.com/comics/2009-03 ... unta-3.gif

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 3:40 pm
by cypher

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 4:58 pm
by StRanastassis
So You Want to Work in the Video Game Industry...
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lGar7KC6Wiw[/youtube]

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 5:30 pm
by ala_mages
StRanastassis wrote:So You Want to Work in the Video Game Industry...
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lGar7KC6Wiw[/youtube]
:lol: :lol:

επικ, ειδικά τα σχόλια "i am 13 year old, do not destroy my dreams", "I am a 16 year old .." ahahaha κλαίω απλά

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 5:39 pm
by ThOdOr1s
ala_mages wrote:To σοβαρό game developing είναι pure coding. Είναι προγραμματισμός, βρωμιά και για να γίνει σωστά απαιτεί καλά coding skills
Με παρεξήγησες, δεν έγραψα τη λέξη κώδικας η coder επειδη ακριβώς dev = coder...

Game Dev = Κωδικας.
Game Designer = Στατιστικη και Πιθανοτητες.
Game Tester = Look, there is another bug! The Devs s*ck balls...
Yagami wrote:Πιστεύω αυτό είναι στον άνθρωπο.
Προφανως και ειναι στον ανθρωπο, πρεπει να εισαι λιγο ψυχανωμαλος...

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 5:51 pm
by ala_mages
ThOdOr1s wrote: Με παρεξήγησες, δεν έγραψα τη λέξη κώδικας η coder επειδη ακριβώς dev = coder...
δεν το έγραψα προσωπικά για σένα (ούτε για τον Yagami), ούτε στάθηκα σε όσα έγραψες εσύ. απλά είπα να το γράψω γενικά για κάποιον που δεν ξέρει τι παίζει ώστε να έχει μία ιδέα :-D και να μην πιστεύει πως το game developing είναι παιδική χαρά χωρίς intense coding/developing και μαθηματικά.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 8:17 pm
by Yagami
Tespa, δεν έχω ασχοληθεί με το design ή το developing παιχνιδιών ούτε φυσικά έχω δουλέψει σε μία τέτοια εταιρία για να σας πω τις εμπειρίες μου, μπορώ να σας πω όμως ότι δεν είναι όσο δύσκολο το κάνουν οι περισσότεροι να φαίνεται για όσους έχουν ασχοληθεί λίγο από μόνοι τους. Η δουλεία του προγραμματιστή, πέρα απ' την πλάκα είναι για καμένους τύπους. Οι λιγότερο καμένοι απλά δεν γίνονται προγραμματιστές ή αν γίνουν, απλά μισούν τη δουλεία τους.

Επίσης, πολλά παιχνίδια, ειδικά στο android και iphone, είναι πολύ απλά και δεν απαιτούν καθόλου μαθηματικές γνώσεις ειδικά αν χρησιμοποιήσεις κάποια από τα άπειρα libraries που υπάρχουν. Και το τελευταίο διάστημα όλο και αυξάνονται οι εταιρίες που φτιάχνουν τέτοια παιχνίδια και συνεπώς οι θέσεις εργασίας εκεί.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Mon Jun 16, 2014 9:04 pm
by ala_mages
Yagami wrote: Η δουλεία του προγραμματιστή, πέρα απ' την πλάκα είναι για καμένους τύπους.
Είναι το βασικό αντικείμενο όμως της σχολής και της πληροφορικής
Yagami wrote: Οι λιγότερο καμένοι απλά δεν γίνονται προγραμματιστές ή αν γίνουν, απλά μισούν τη δουλεία τους.
Αυτό έχει να κάνει ξεκάθαρα με τις επιλογές που κάνει η καθένας. Άμα σε κάποιον δεν αρέσει η σχολή αλλά παρόλα αυτά επιλέξει να την βγάλει με τον χ,ψ τρόπο και να δουλέψει σε αυτό τομέα παρόλο που δεν του αρέσει λογικό είναι να μισεί την δουλειά του. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με τον προγραμματισμό ή με την πληροφορική, ισχύει για όλες τις σχολές, με την ίδια ευκολία μπορώ να σου πω "σπούδασα λογιστής αλλά δεν μου άρεσε ποτέ. δουλεύω σαν λογιστής τώρα και μισώ την δουλειά μου" <-- όπου λογιστής βάλε ό,τι θες και πάλι ισχύει το ίδιο, ας μην το περιορίζουμε στον προγραμματισμό λοιπόν.
Yagami wrote:Επίσης, πολλά παιχνίδια, ειδικά στο android και iphone, είναι πολύ απλά και δεν απαιτούν καθόλου μαθηματικές γνώσεις ειδικά αν χρησιμοποιήσεις κάποια από τα άπειρα libraries που υπάρχουν. Και το τελευταίο διάστημα όλο και αυξάνονται οι εταιρίες που φτιάχνουν τέτοια παιχνίδια και συνεπώς οι θέσεις εργασίας εκεί.
αα οκ για τέτοια παιχνίδια χαίρω πολύ, δεν μιλάμε μόνο για mobile games (αν και εκεί έχει πολύ πράμα ειδικά άμα θες να κάνεις σωστή δουλειά) μιλάμε για τον γενικότερο όρο game developing. Ε αυτά μπορείς να τα πεις "εύκολα", για οτιδήποτε άλλο όμως game θέλει πολύ δουλειά.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Tue Jun 17, 2014 1:43 am
by necrofear_13
Yagami wrote:Tespa, δεν έχω ασχοληθεί με το design ή το developing παιχνιδιών ούτε φυσικά έχω δουλέψει σε μία τέτοια εταιρία για να σας πω τις εμπειρίες μου, μπορώ να σας πω όμως ότι δεν είναι όσο δύσκολο το κάνουν οι περισσότεροι να φαίνεται για όσους έχουν ασχοληθεί λίγο από μόνοι τους. Η δουλεία του προγραμματιστή, πέρα απ' την πλάκα είναι για καμένους τύπους. Οι λιγότερο καμένοι απλά δεν γίνονται προγραμματιστές ή αν γίνουν, απλά μισούν τη δουλεία τους.

Επίσης, πολλά παιχνίδια, ειδικά στο android και iphone, είναι πολύ απλά και δεν απαιτούν καθόλου μαθηματικές γνώσεις ειδικά αν χρησιμοποιήσεις κάποια από τα άπειρα libraries που υπάρχουν. Και το τελευταίο διάστημα όλο και αυξάνονται οι εταιρίες που φτιάχνουν τέτοια παιχνίδια και συνεπώς οι θέσεις εργασίας εκεί.
Ή απλά κάνουν την δουλειά τους Hobby και την λατρεύουν. Όλα θέμα οπτικής είναι. Το καλό με αυτή τη γαμ**** τη δουλειά είναι πως είναι δύσκολη αλλά έχει πολλές πτυχές και ο καθένας μπορεί να βρει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα ή να το συνδυάσει με κάτι άλλo όπως design, arts κλπκλπ.

Re: Κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας;

Posted: Tue Jun 17, 2014 11:06 am
by PatrickFTW
Τι πιστεύεται οτι έχει πιο μεγαλή ζήτηση στην ελληνική αγορα ? Γενικά απο αγγελίες που κοιτάω οι περισσότεροι θέλουν web programming (html, php, css, sql) , μετά κάποιοι λιγότεροι Java/Python και πολύ λιγότερο διαχειριστές δικτύων .