Ethical Standards and Training

Ενημέρωση και συζήτηση πάνω σε ερευνητικά θέματα και πανεπιστημιακά νέα.
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Ethical Standards and Training

Postby redlabel » Mon Aug 24, 2009 8:26 pm

"NSF Defers to Universities on Ethical Standards"
Chronicle of Higher Education (08/20/09), P. Basken

The National Science Foundation (NSF) has published rules in the Federal Register that would make universities responsible for providing ethics training. Under the America Competes Act, which was designed to improve US competitiveness in mathematics and science, all NSF grant recipients must be trained in the "responsible and ethical conduct" of research. The rules would require institutions to certify that they have provided ethics training, but they would not be routinely asked to describe the actual content of the instruction. However, universities would be subject to review upon request. The NSF plans to provide some guidelines for teaching ethics, including workshops and online resources, but they would not involve specific content standards. "Training needs may vary depending on specific circumstances of research or the needs of students," the NSF says.

Δ. Γκρ.
User avatar
sandra
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 4917
Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...

Re: Ethical Standards and Training

Postby sandra » Mon Aug 24, 2009 8:30 pm

Για το δικό μας τμήμα πώς το βλέπετε? Υπάρχει περίπτωση στο άμεσο μέλλον να δούμε κάποιο ανάλογο μάθημα? Επίσης ποιοι επιστήμονες μπορούν να μας διδάξουν ηθική και ειδικά ηθική σε ότι έχει σχέση με Η/Υ, Πληροφοριακά Συστήματα, αυτοματισμό και μείωση ανθρώπινου δυναμικού κλπ?
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
User avatar
rose
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1921
Joined: Sun May 20, 2007 8:59 pm
Academic status: 4th year
Gender:

Re: Ethical Standards and Training

Postby rose » Tue Aug 25, 2009 7:35 pm

Ηθική και πληροφορική, νομίζω οτι ειναι αρκετά δεύτερο και χωρίς σοβαρές προκλήσεις. Το ΟΠΑ οφείλει να έχει ενα γενικό μάθημα σε θέματα ηθικής οικονομικού ενδιαφέροντος. Η κρίση, οι περιβαλλοντικές αλλαγές κτλ δειχνουν οτι πρέπει υπάρξει μια ηθική στις αγορές, ασχετα αν το θέλουμε η οχι και εδώ υπάρχει ενα μέγιστο φιλοσοφικό ζήτημα, η ανάγκη της ηθικής, δηλαδή η ηθική σαν ενα μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης ακόμα και αυτό ειναι αντιφατικό η ανεπιθύμητο. Μπορούμε σχετικά εύκολα να δούμε οτι παρακάτω κάτι δεν πάει καλά...Οι traders στο Σικάγο, επενδύουν στη παραγωγή ζάχαρης, αυτός ειναι ενας ορθός τρόπος ωστε να κοστολογήσουμε τις δυτικές συνήθειες των Κινέζων, αλλα αυτό απέχει αρκετά απο τις κερδοσκοπικές προσδοκίες των traders - βέβαια αυτή ειναι δουλειά τους, αλλιως θα ηταν τοκογλύφοι :lol: Έως εδώ τίποτα δεν ειναι ήθικο...η οχι?
που θα πάει θα το δουμε...
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Ethical Standards and Training

Postby redlabel » Tue Aug 25, 2009 8:02 pm

Παραθέτω τον αναλυτικό σχεδιασμό μιας σχετικής διδακτικής ενότητας, με βάσει το κλασικό μοντέλο των ACM/IEEE (1991), ως food for thought (παρακαλώ για την κατανόησή σας για τη μεγάλη έκταση του (post):
Social and Professional Issues (SP)
SP1. History of computing [core]
SP2. Social context of computing [core]
SP3. Methods and tools of analysis [core]
SP4. Professional and ethical responsibilities [core]
SP5. Risks and liabilities of computer-based systems [core]
SP6. Intellectual property [core]
SP7. Privacy and civil liberties [core]
SP8. Computer crime [elective]
SP9. Economic issues in computing [elective]
SP10. Philosophical frameworks [elective]

Although technical issues are obviously central to any computing curriculum, they do not by themselves constitute a complete educational program in the field. Students must also develop an understanding of the social and professional context in which computing is done. This need to incorporate the study of social issues into the curriculum was recognized in the following excerpt from Computing Curricula 1991 [Tucker91]: Undergraduates also need to understand the basic cultural, social, legal, and ethical issues inherent in the discipline of computing. They should understand where the discipline has been, where it is, and where it is heading. They should also understand their individual roles in this process, as well as appreciate the philosophical questions, technical problems, and aesthetic values that play an important part in the development of the discipline. Students also need to develop the ability to ask serious questions about the social impact of computing and to evaluate proposed answers to those questions. Future practitioners must be able to anticipate the impact of introducing a given product into a given environment. Will that product enhance or degrade the quality of life? What will the impact be upon individuals, groups, and institutions? Finally, students need to be aware of the basic legal rights of software and hardware vendors and users, and they also need to appreciate the ethical values that are the basis for those rights. Future practitioners must understand the responsibility that they will bear, and the possible consequences of failure. They must understand their own limitations as well as the limitations of their tools. All practitioners must make a long-term commitment to remaining current in their chosen specialties and in the discipline of computing as a whole.

The material in this knowledge area is best covered through a combination of one required course along with short modules in other courses. On the one hand, some units listed as core do not readily lend themselves to being covered in other traditional courses. Without a standalone course, it is difficult to cover these topics appropriately. On the other hand, if ethical considerations are covered only in the standalone course and not “in context,” it will reinforce the false notion that technical processes are void of ethical issues. Thus it is important that several traditional courses include modules that analyze ethical considerations in the context of the technical subject matter of the course. Courses in areas such as software engineering, databases, computer networks, and introduction to computing provide obvious context for analysis of ethical issues. However, an ethics-related module could be developed for almost any course in the curriculum. It would be explicitly against the spirit of the recommendations to have only a standalone course. Running through all of the issues in this area is the CC2001 Computer Science volume need to speak to the computer practitioner’s responsibility to proactively address these issues by both moral and technical actions.

The ethical issues discussed in any class should be directly related to and arise naturally from the subject matter of that class. Examples include a discussion in the database course of data aggregation or data mining, or a discussion in the software engineering course of the potential conflicts between obligations to the customer and obligations to the user and others affected by their work. Programming assignments built around applications such as controlling the movement of a laser during eye surgery can help to address the professional, ethical and social impacts of computing.

There is an unresolved pedagogical conflict between having the core course at the lower (freshman-sophomore) level versus the upper (junior-senior) level.
Having the course at the lower level:
1. Allows for coverage of methods and tools of analysis (SP3) prior to analyzing ethical issues in the context of different technical areas
2. Assures that students who drop out early to enter the workforce will still be introduced to some professional and ethical issues.
On the other hand, placing the course too early may lead to the following problems:
1. Lower-level students may not have the technical knowledge and intellectual maturity to support in-depth ethical analysis. Without basic understanding of technical alternatives, it is difficult to consider their ethical implications.
2. Students need a certain level of maturity and sophistication to appreciate the background and issues involved. For that reason, students should have completed at least the discrete mathematics course and the second computer science course. Also, if students take a technical writing course, it should be a prerequisite or corequisite for the required course in the SP area.
3. Some programs may wish to use the course as a “capstone” experience for seniors.

Although items SP2 and SP3 are listed with a number of hours associated, they are fundamental to all the other topics. Thus, when covering the other areas, instructors should continually be aware of the social context issues and the ethical analysis skills. In practice, this means that the topics in SP2 and SP3 will be continually reinforced as the material in the other areas is covered.

SP1. History of computing [core]
Minimum core coverage time: 1 hour
Topics:
Prehistory—the world before 1946, History of computer hardware, software, networking, Pioneers of computing
Learning objectives:
1. List the contributions of several pioneers in the computing field.
2. Compare daily life before and after the advent of personal computers and the Internet.
3. Identify significant continuing trends in the history of the computing field.

SP2. Social context of computing [core]
Minimum core coverage time: 3 hours
Topics:
Introduction to the social implications of computing, Social implications of networked communication, Growth of, control of, and access to the Internet
Gender-related issues, International issues
Learning objectives:
1. Interpret the social context of a particular implementation.
2. Identify assumptions and values embedded in a particular design.
3. Evaluate a particular implementation through the use of empirical data.
4. Describe positive and negative ways in which computing alters the modes of interaction between people.
5. Explain why computing/network access is restricted in some countries.

SP3. Methods and tools of analysis [core]
Minimum core coverage time: 2 hours
Topics:
Making and evaluating ethical arguments, Identifying and evaluating ethical choices, Understanding the social context of design, Identifying assumptions and values
Learning objectives:
1. Analyze an argument to identify premises and conclusion.
2. Illustrate the use of example, analogy, and counter-analogy in ethical argument.
3. Detect use of basic logical fallacies in an argument.
4. Identify stakeholders in an issue and our obligations to them.
5. Articulate the ethical tradeoffs in a technical decision.

SP4. Professional and ethical responsibilities [core]
Minimum core coverage time: 3 hours
Topics:
Community values and the laws by which we live, The nature of professionalism, Various forms of professional credentialing and the advantages and disadvantages, The role of the professional in public policy, Maintaining awareness of consequences, Ethical dissent and whistle-blowing, Codes of ethics, conduct, and practice (IEEE, ACM, SE, AITP, and so forth), Dealing with harassment and discrimination, “Acceptable use” policies for computing in the workplace
Final Report (December 15, 2001)
Learning objectives:
1. Identify progressive stages in a whistle-blowing incident.
2. Specify the strengths and weaknesses of relevant professional codes as expressions of professionalism and guides to decision-making.
3. Identify ethical issues that arise in software development and determine how to address them technically and ethically.
4. Develop a computer use policy with enforcement measures.
5. Analyze a global computing issue, observing the role of professionals and government officials in managing the problem.
6. Evaluate the professional codes of ethics from the ACM, the IEEE Computer Society, and other organizations.

SP5. Risks and liabilities of computer-based systems [core]
Minimum core coverage time: 2 hours
Topics:
Historical examples of software risks (such as the Therac-25 case), Implications of software complexity, Risk assessment and management
Learning objectives:
1. Explain the limitations of testing as a means to ensure correctness.
2. Describe the differences between correctness, reliability, and safety.
3. Discuss the potential for hidden problems in reuse of existing components.
4. Describe current approaches to managing risk, and characterize the strengths and shortcomings of each.

SP6. Intellectual property [core]
Minimum core coverage time: 3 hours
Topics:
Foundations of intellectual property, Copyrights, patents, and trade secrets, Software piracy, Software patents, Transnational issues concerning intellectual property
Learning objectives:
1. Distinguish among patent, copyright, and trade secret protection.
2. Discuss the legal background of copyright in national and international law.
3. Explain how patent and copyright laws may vary internationally.
4. Outline the historical development of software patents.
5. Discuss the consequences of software piracy on software developers and the role of
relevant enforcement organizations.

SP7. Privacy and civil liberties [core]
Minimum core coverage time: 2 hours
Topics:
Ethical and legal basis for privacy protection, Privacy implications of massive database systems, Technological strategies for privacy protection, Freedom of expression in cyberspace, International and intercultural implications
Learning objectives:
1. Summarize the legal bases for the right to privacy and freedom of expression in one’s own nation and how those concepts vary from country to country.
2. Describe current computer-based threats to privacy.
3. Explain how the Internet may change the historical balance in protecting freedom of expression.
4. Explain both the disadvantages and advantages of free expression in cyberspace.
5. Describe trends in privacy protection as exemplified in technology.

SP8. Computer crime [elective]
Topics:
History and examples of computer crime, “Cracking” (“hacking”) and its effects, Viruses, worms, and Trojan horses, Crime prevention strategies
Learning objectives:
1. Outline the technical basis of viruses and denial-of-service attacks.
2. Enumerate techniques to combat “cracker” attacks.
3. Discuss several different “cracker” approaches and motivations.
4. Identify the professional’s role in security and the tradeoffs involved.

SP9. Economic issues in computing [elective]
Topics:
Monopolies and their economic implications, Effect of skilled labor supply and demand on the quality of computing products, Pricing strategies in the computing domain, Differences in access to computing resources and the possible effects thereof
Learning objectives:
1. Summarize the rationale for antimonopoly efforts.
2. Describe several ways in which the information technology industry is affected by shortages in the labor supply.
3. Suggest and defend ways to address limitations on access to computing.
4. Outline the evolution of pricing strategies for computing goods and services.

SP10. Philosophical frameworks [elective]
Topics:
Philosophical frameworks, particularly utilitarianism and deontological theories, Problems of ethical relativism, Scientific ethics in historical perspective, Differences in scientific and philosophical approaches
Learning objectives:
1. Summarize the basic concepts of relativism, utilitarianism, and deontological theories.
2. Recognize the distinction between ethical theory and professional ethics.
3. Identify the weaknesses of the “hired agent” approach, strict legalism, naïve egoism, and naïve relativism as ethical frameworks.


Δ. Γκρ.
Last edited by netharis on Tue Aug 25, 2009 8:12 pm, edited 3 times in total.
Reason: Quote added
User avatar
proskopos
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2808
Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
Contact:

Re: Ethical Standards and Training

Postby proskopos » Tue Aug 25, 2009 8:02 pm

rose wrote:Ηθική και πληροφορική, νομίζω οτι ειναι αρκετά δεύτερο και χωρίς σοβαρές προκλήσεις. Το ΟΠΑ οφείλει να έχει ενα γενικό μάθημα σε θέματα ηθικής οικονομικού ενδιαφέροντος. Η κρίση, οι περιβαλλοντικές αλλαγές κτλ δειχνουν οτι πρέπει υπάρξει μια ηθική στις αγορές, ασχετα αν το θέλουμε η οχι και εδώ υπάρχει ενα μέγιστο φιλοσοφικό ζήτημα, η ανάγκη της ηθικής, δηλαδή η ηθική σαν ενα μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης ακόμα και αυτό ειναι αντιφατικό η ανεπιθύμητο. Μπορούμε σχετικά εύκολα να δούμε οτι παρακάτω κάτι δεν πάει καλά...Οι traders στο Σικάγο, επενδύουν στη παραγωγή ζάχαρης, αυτός ειναι ενας ορθός τρόπος ωστε να κοστολογήσουμε τις δυτικές συνήθειες των Κινέζων, αλλα αυτό απέχει αρκετά απο τις κερδοσκοπικές προσδοκίες των traders - βέβαια αυτή ειναι δουλειά τους, αλλιως θα ηταν τοκογλύφοι :lol: Έως εδώ τίποτα δεν ειναι ήθικο...η οχι?

Μπορει να έχεις δίκιο Rose, αλλα σπουδαζουμε πληροφορική.. Όχι οικονομια... η ηθική στην πληροφορική οποτε είναι πιο κυριο μέλημά μας... Και θα έλεγα ότι, δεν είναι καθόλου δεύτερο σαν θέμα, καθώς μπορουν να προκύψουν αρκετα διλήμματα σε πολλές περιπτώσεις... Πληροφορική δεν είναι μονο το να γράφουμε κώδικα...
Extreme Makeover... Mind edition...
3,6 μαθήματα/εξεταστική....
Image
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Re: Ethical Standards and Training

Postby mikem4600 » Tue Aug 25, 2009 8:23 pm

Ως μάθημα ηθικής πιο πολύ σε φιλοσοφία παραπέμπει. Να έχουμε καθηγητή φιλοσοφικής μόνο για αυτό είναι λίγο overkill. Καμιά συνδιδασκαλία με ΕΚΠΑ δεν ξέρω αν παίζει αλλά πάλι αν τα μαθήματα γίνονται εκεί πόσοι άραγε θα ξεκινάνε από Πατησίων για να πάνε;...
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Ethical Standards and Training

Postby redlabel » Tue Aug 25, 2009 8:28 pm

Στις ΗΠΑ, το μάθημα αυτό κατά κανόνα το διδάσκουν καθηγητές με εξειδίκευση σε αυτό το συγκεκριμένο αντικείμενο, που θεωρείται "εκ των ων ουκ άνευ" στο Computer Science CBS (Common Body of Knowledge), σύμφωνα με τις προτάσεις των ACM και IEEE.

Δ. Γκρ.
User avatar
rose
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1921
Joined: Sun May 20, 2007 8:59 pm
Academic status: 4th year
Gender:

Re: Ethical Standards and Training

Postby rose » Wed Aug 26, 2009 10:46 am

proskopos,
Δεν νομίζεις οτι η λογική "τα πάντα ανάγονται σε πληροφορική" πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους? Αλλα τεσπα, για να κάνουμε συζήτηση, τι εννοείς πολλά διλημματα?
που θα πάει θα το δουμε...
User avatar
proskopos
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2808
Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
Contact:

Re: Ethical Standards and Training

Postby proskopos » Wed Aug 26, 2009 11:02 am

Δεν νομίζεις οτι η λογική "τα πάντα ανάγονται σε πληροφορική" πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους?

γιατί? δεν το καταλαβαινω... :???:
Αλλα τεσπα, για να κάνουμε συζήτηση, τι εννοείς πολλά διλημματα?

Επειδη το θέμα της ηθικής στην πληροφορική, είναι κάτι που προέκυψε (για εμένα) ύστερα απο το μάθημα της ασφάλειας, ίσως το παράδειγμα να ειναι καλύτερα να στο δώσει ο redlabel, πιο ολοκληρομένα... Ωστόσο, υπάρχουν διοικητικοί ρόλοι στην πληροφορική, που είτε σχετίζονται με την καταγραφή προσωπικών στοιχείων (ακομα και στο θέμα αυτό, υπάρχει θέση για πληροφορικους), είτε με την εφαρμογή νόμων σχετικά τις (ως ανω) καταγραφες (Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων)...
Σου δίνω 2 παραδείγματα, αλλά προφανως υπάρχουν περισσότερα... Προς το παρων "γνωρίζω" μονο για όσα σχετίζονται με προσωπικά-ευαίσθητα δεδομένα, αμα γίνει το μάθημα θα μπορω να πω περισσότερα :-D ...
Extreme Makeover... Mind edition...
3,6 μαθήματα/εξεταστική....
Image
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Ethical Standards and Training

Postby redlabel » Wed Aug 26, 2009 11:28 am

Όπως σωστά είπε ο Proskopos, στο μάθημα "Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων" θίγονται αρκετά ζητήματα που έχουν σχέση με τη δεοντολογία και τις αρχές ενός Πληροφορικού, ειδικά του ειδικού της Ασφάλειας ΠΣ. Κάποιοι φοιτητές, μάλιστα, αιφνιδιάζονται που δεν ακούνε μόνο για bits & bytes... Τα ζητήματα αυτά δεν είναι εύκολο - ούτε σκόπιμο, εκτιμώ - να αναφερθούν επιγραμματικά μέσα στις λίγες γραμμές ενός post.

Ένα χαρακτηριστικό - all time classic - παράδειγμα είναι η περίπτωση κατά την οποία η συνείδηση του ειδικού της Ασφάλειας ΠΣ και ο νόμος αντιφάσκουν (πχ. ο νόμος επιτρέπει τη χρήση καμερών εποπτείας πολιτών, αλλά ο ειδικός είναι πεπεισμένος - με βάση τις επιστημονικές του γνώσεις και τις αρχές του - ότι αυτό δεν είναι ούτε σκόπιμο, ούτε ωφέλιμο. Τι πράττει;).

Δ. Γκρ.

ΥΓ. @Rose: Εννοείται ότι είσαι ευπρόσδεκτος στις διαλέξεις του μαθήματος, ακόμη και αν δεν το δηλώσεις...
User avatar
Einherjar
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 3751
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Washington DC, USA
Contact:

Re: Ethical Standards and Training

Postby Einherjar » Thu Sep 03, 2009 8:03 am

2 points

Στην ακαδημαϊκή κοινότητα της Αμερικής το θέμα της πνευματικής ιδιοκτησίας και η ηθική χρήση της λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπ'όψιν στις καθημερινές ακαδημαϊκές δραστηριότητες (έρευνα/εργασίες/παρουσιάσεις). Συγκεκριμένα ορισμένα πανεπιστήμια ζητούν από τους νεοεισηχθέντες να κάνουν το ακόλουθο test (https://www.indiana.edu/~tedfrick/plagiarism/) και όταν το περάσουν να το υπογράψουν και να το δώσουν στο department τους ως proof of training. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να το βιώνεις από μέσα έχοντας περάσει από την ελληνική εκπαίδευση. Πιστεύω ότι η ενημέρωση πρώτα αλλά και ο αυστηρός έλεγχος στη συνέχεια θα ανέβαζε την ποιότητα της μέσης, ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Η έρευνα μπορεί να σε οδηγήσει σε περίεργα μονοπάτια όταν θέλεις π.χ. να συλλέξεις δεδομένα. Ειδικότερα για την περιοχή της ασφάλειας, εγείρονται αρκετά θέματα σχετικά π.χ. με τη συλλογή δικτυακών ιχνών και δημοσίευση αποτελεσμάτων βασισμένων σε αυτά, εκτέλεση κακόβουλου λογισμικού σε ελεγχόμενο ή μη περιβάλλον για παρακολούθηση της λειτουργίας του κ.α. Το paper αυτό είναι ένα δείγμα σχετικής βιβλιογραφίας. Η συζήτηση πάνω σε θέματα ηθικής στην έρευνα (και γενικότερα) μπορεί να κρατήσει επ'άπειρον. Το θέμα είναι να τεθούν τέτοια θέματα και να υπάρχει μια σχετική συμφωνία στο που βρίσκεται το όριο του ηθικού. Το ποιος είναι ειδικός επι τούτου είναι μια άλλη ενδιαφέρουσα συζήτηση.
[Better to understand a little than to misunderstand a lot]
shodanjr_gr
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 810
Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
Academic status: Alumnus/a
Location: Stony Brook, NY

Re: Ethical Standards and Training

Postby shodanjr_gr » Fri Sep 04, 2009 11:58 pm

Einherjar wrote:2 points

Στην ακαδημαϊκή κοινότητα της Αμερικής το θέμα της πνευματικής ιδιοκτησίας και η ηθική χρήση της λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπ'όψιν στις καθημερινές ακαδημαϊκές δραστηριότητες (έρευνα/εργασίες/παρουσιάσεις). Συγκεκριμένα ορισμένα πανεπιστήμια ζητούν από τους νεοεισηχθέντες να κάνουν το ακόλουθο test (https://www.indiana.edu/~tedfrick/plagiarism/) και όταν το περάσουν να το υπογράψουν και να το δώσουν στο department τους ως proof of training. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να το βιώνεις από μέσα έχοντας περάσει από την ελληνική εκπαίδευση. Πιστεύω ότι η ενημέρωση πρώτα αλλά και ο αυστηρός έλεγχος στη συνέχεια θα ανέβαζε την ποιότητα της μέσης, ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.


On this topic: Στην Ελλάδα ο φοιτητής κάνει copy paste κώδικα που βρίσκει online, δεν βάζει reference και παίρνει δέκα. Στην Αμερική ο φοιτητής γράφει κώδικα που απλά μοιάζει με κώδικα που είδε κάπου online, ξεχνάει το reference και μετά τον κηνυγάει ο καθηγητής για λόγους academic dishonesty. Για αυτό λοιπόν, cite your sources ;).
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!

Return to “Ακαδημαϊκά Νέα”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest