Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIGO

Ενημέρωση και συζήτηση πάνω σε ερευνητικά θέματα και πανεπιστημιακά νέα.
User avatar
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby The Punisher » Wed Mar 31, 2010 1:26 pm

Απ' όσο γνωρίζω, ο τομέας της ΤΝ έχει ραγδαία πρόοδο την τελευταία δεκαετία (ή ίσως κι εικοσαετία). Θα έλεγα μάλιστα ότι μπορεί να κοντράρει με άνεση τους υπόλοιπους τομείς της Επιστήμης για την θέση του "ταχύτερα εξελισσόμενου κλάδου". Επίσης, έτσι όπως το διακρίνω, η ΤΝ έχει την πιο μεγάλη διείσδυση (από τους θεωρητικούς πλέον κλάδους) στην καθημερινότητα μας, από το Internet και το gaming, μέχρι το project Natal σε λίγο καιρό. Είμαι πολύ σκεπτικός λοιπόν απέναντι σε δηλώσεις που μιλάνε για "υστέρηση των προσδοκιών", ειδικότερα όταν κοιτάμε τι έχουν να επιδείξουν κι οι άλλοι κλάδοι. Δεν γίνεται από τον 100άρι που έτρεξε σε λιγότερο από 10' να του ζητάμε να το πάει στα 5', απλά και μόνο επειδή ξεπέρασε τους υπολοίπους.

Μιλάτε για γόνιμη αμφιβολία, όρο που μέχρι τώρα δεν είχα ακούσει. Η αμφιβολία θα είναι γόνιμη για ποιον; Για τον ερευνητή; Αφού δεν έχει κάποιο αποτέλεσμα. Δεν υπάρχουν "προτάσεις" ή "διαφορετικές οπτικές". Υπάρχει μόνο το "κρύο ντους" για να μας ξυπνήσει, σωστά; Η κριτική μπορεί να είναι γόνιμη, "κύριε θεωρώ ότι το αποτέλεσμα σας είναι απογοητευτικό εδώ κι εδώ, γιατί ...". Η αμφιβολία όμως μου φαίνεται άγονη εξ ορισμού: "χμ, δε νομίζω ότι είναι καλό" ή "αμφιβάλλω αν πέτυχε τον στόχο του" ή "δεν ξεπέρασε τις προσδοκίες μου". Κοιτώντας τα posts σας παραπάνω δε βλέπω κάτι το γόνιμο. Το "γιατί" απέτυχε των προσδοκιών σας είναι ακόμη ξεκρέμαστο.

Επιπλέον, αναφερόμενος στους άκριτους χειροκροτητές, θέλω να πω με σιγουριά ότι ο κ. Ανδρουτσόπουλος δεν ψάχνει για τέτοια άτομα. Θέλω να τον συγχαρώ που μοιράστηκε μαζί μας το αποτέλεσμα της δουλειάς του και αν μπορούσαν θα πρότεινα και στους υπόλοιπους ερευνητές του τμήματος να κάνουν κάτι αντίστοιχο. Πιστεύω ότι ως καθηγητές έχετε κάνει ένα μεγάλο λάθος. Δεν μας δείχνετε με τι ασχολείστε. Δεν μας δίνετε ένα πρώτο πάτημα για να μπούμε στον χώρο. Πρέπει εμείς να σας κυνηγήσουμε και ίσως να καταφέρουμε να έρθουμε σε επαφή μαζί σας. Καταλαβαίνετε όμως πως έτσι χάνεται ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών, που, αν του έδιναν τα ερεθίσματα και το πρώτο πάτημα, θα μπορούσε να ασχοληθεί και με την σχολή αλλά και με την επιστήμη.

Τέλος, θέλω να ομολογήσω ότι δυσκολεύομαι ιδιαιτέρως να καταλάβω τον λόγο σας, και δεν ντρέπομαι να το πω :smt001 . Προσπαθώ να καταλάβω τις προτάσεις και χάνω το νόημα. Συνεπώς μπορεί κάτι από τα παραπάνω που είπα να είναι εκτός θέματος και να σας τα "φορτώνω" εκ λάθους.
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby redlabel » Wed Mar 31, 2010 1:42 pm

The Punisher wrote:...Συνεπώς μπορεί κάτι από τα παραπάνω που είπα να είναι εκτός θέματος και να σας τα "φορτώνω" εκ λάθους.

(Η θετική σου πρόθεση έχει σημασία...)

Οι δημιουργικές-γόνιμες αμφιβολίες στην έρευνα συζητώνται δια ζώσης, για αντικειμενικούς λόγους. Μεταξύ των λόγων αυτών είναι και η διακριτικότητα που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των συναδέλφων-ερευνητών.

Χρειάζεται ζωντανή συζήτηση, για παράδειγμα, για να αναλυθεί η υστέρηση του "ανθρωπόμορφου" (ρομποτικού) μέσου απεικόνισης της διανοητικής λειτουργίας στο πλαίσιο της διαμεσολάβησης μεταξύ ανθρώπου και μηχανής (αυτό δικαιολογείσαι να μην το καταλάβεις... :) ).

Δ. Γκρ.
Last edited by redlabel on Wed Mar 31, 2010 1:49 pm, edited 2 times in total.
User avatar
sandra
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 4917
Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby sandra » Wed Mar 31, 2010 1:44 pm

Επειδή η απορία μένει για το τι εννοείτε, μπορείτε να εξηγήσετε σε ποια σημεία ο Punisher κατάλαβε λάθος το ποστ σας?
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby redlabel » Wed Mar 31, 2010 2:08 pm

sandra wrote:Επειδή η απορία μένει για το τι εννοείτε, μπορείτε να εξηγήσετε σε ποια σημεία ο Punisher κατάλαβε λάθος το ποστ σας?

(Χωρίς να αναφέρομαι στον Punisher) Καλησπέρα, Αλεξάνδρα! Μια συνηθισμένη παρανόηση, που συμβαίνει σε τέτοιου είδους δημόσιες συζητήσεις, είναι να "ανακαλυφθούν" δήθεν διαφορές μεταξύ μελών ΔΕΠ και να ενεργοποιηθούν ανακλαστικά κλακαδόρων. Κάτι τέτοιο δεν αποκλείεται να συμβαίνει, φυσικά, αλλά δεν είναι νομοτελειακό και - σε κάθε περίπτωση - δεν αφορά τη συζήτηση που κάνουμε εδώ, όπως φάνηκε ήδη.

Όσοι έχουν εργασθεί ερευνητικά για επαρκές χρονικό διάστημα γνωρίζουν ότι έρευνα χωρίς αμφισβήτηση-αμφιβολία-κριτική ούτε ορίζεται, ούτε υπάρχει. Γνωρίζουν, επίσης, ότι οι σχετικές συζητήσεις δεν μπορούν να γίνονται σε fora (πχ. λόγω της υστέρησης της γραπτής έκφρασης σε σχέση με την προφορική, λόγω της ανάγκης επίδειξης διακριτικότητας μεταξύ των ερευνητών, λόγω του αποσυντοννισμού που προκαλούν οι γνωστικές ελλείψεις μέρους του ακροατηρίου, λόγω της δυνάμει ασύγχρονης φύσης της επικοινωνίας αυτής, λόγω της αν-οικονομίας του χρόνου που δαπανάται κλπ.).

Ο κ. Ανδρουτσόπουλος, μάλιστα, έχει ενδοιασμούς (κι εγώ, επίσης!) αν τέτοια θέματα πρέπει ακόμη και να παρουσιάζονται στον Τύπο (δεν ισομορφίζω τον Τύπο με το forum μας, αλλά ο γενικός προβληματισμός είναι στο ίδιο μήκος κύματος).

Δ. Γκρ.
User avatar
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby The Punisher » Wed Mar 31, 2010 2:42 pm

redlabel wrote:οι σχετικές συζητήσεις δεν μπορούν να γίνονται σε fora (πχ. λόγω της υστέρησης της γραπτής έκφρασης σε σχέση με την προφορική, λόγω της ανάγκης επίδειξης διακριτικότητας μεταξύ των ερευνητών, λόγω του αποσυντοννισμού που προκαλούν οι γνωστικές ελλείψεις μέρους του ακροατηρίου, λόγω της δυνάμει ασύγχρονης φύσης της επικοινωνίας αυτής, λόγω της αν-οικονομίας του χρόνου που δαπανάται κλπ.).

επειδή το παραπάνω θα μπορούσε να δοθεί σαν δικαιολογία και για άλλες πολλές συζητήσεις (ακόμη και για τα μαθήματα), θα διαφωνήσω. Σε υγιείς κοινότητες, όπου το ποσοστό αυτων που ενδιαφέρονται να προσφέρουν είναι μεγάλο, γίνονται ακόμη και μαθήματα (e-learning) μέσα από τα threads τους. Και κανείς δεν είπε να μην υπάρξει διακριτικότητα. Δεν είμαστε Κολοσσαίο, αλίμονο!

Επίσης θεωρείτε ότι το forum προσφέρεται για την παρουσίαση της αμφιβολίας αλλά όχι την αιτιολόγηση της; Εγώ θα έλεγα ότι είναι χειρότερο αυτό, γιατί παρουσιάζεται σαν μια άποψη "ουρανοκατέβατη", και κάποιοι το εξέλαβαν σαν κίνηση που ακυρώνει την ανάγκη επίδειξης διακριτικότητας που αναφέρατε.(edit: οκ είδα την αιτιολόγηση σας. Δεν ήταν αρκετά ανώδυνο κι απλό, ώστε να μην αποτελεί δικαιολογία για την πλειοψηφία των posts του θέματος; )

Όσο για τον Τύπο, αναλόγως το αντικείμενο. Δε νομίζω ότι θα ενδιαφερθεί κάποιος για ένα θεωρητικό αποτέλεσμα. Το συγκεκριμένο πάλι πιστεύω ότι ενδιέφερε τον Τύπο γιατί είναι ένα πρακτικό αποτέλεσμα - αυτό δικαιολογεί άλλωστε ότι παρουσιάστηκε και σε κάποια εφημερίδα. Παρόλα αυτά, ειδικά στην περίπτωση του Δημοσίου Πανεπιστημίου, αυτοί που ενδιαφέρονται και δυνητικά τους "αγγίζει" οφείλουν να ενημερώνονται. Και λέω τουλάχιστον για ένα Δ. Πανεπιστήμιο, γιατί, βλέποντάς το εντελώς στεγνά (που δε θα έκανα σε καμία περίπτωση γιατί θα είχε ένα σωρό αρνητικά μια τέτοια αντιμετώπιση), είναι και θέμα χρηματοδότησης. Πέραν του ότι μπορεί να καταλήξει σε ελιτίστικες νοοτροπίες ("η ελίτ των επιστημόνων δε ενδιαφέρονται να ενημερώσουν τους κοινούς. Δε θα καταλάβουν τίποτα άλλωστε). Και επαναλαμβάνω, ειδικά απέναντι στους φοιτητές θα πρέπει εσείς να είστε αυτοί που θα δώσουν τα ερεθίσματα, κι όχι να περιμένετε να τα δούμε σε κάποιο paper όσοι "πραγματικά" ενδιαφερθούν.

redlabel wrote:να αναλυθεί η υστέρηση του "ανθρωπόμορφου" (ρομποτικού) μέσου απεικόνισης της διανοητικής λειτουργίας στο πλαίσιο της διαμεσολάβησης μεταξύ ανθρώπου και μηχανής (αυτό δικαιολογείσαι να μην το καταλάβεις... ).
εννοείτε την καθυστέρηση στην ομιλία του ρομποτ και το παρουσιαστικό του; Βασικά αν πιστεύετε ότι δε θα το καταλάβω και σας ενδιαφέρει, γιατί δεν το γράφετε πιο απλά :roll: ;

υ.γ. τα edits τα είδα λίγο αργά, γιαυτό και τα έγραψα λίγο ανακατεμένα
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby redlabel » Wed Mar 31, 2010 3:10 pm

The Punisher wrote:εννοείτε την καθυστέρηση στην ομιλία του ρομποτ και το παρουσιαστικό του; Βασικά αν πιστεύετε ότι δε θα το καταλάβω και σας ενδιαφέρει, γιατί δεν το γράφετε πιο απλά :roll: ;

Πρώτο, φυσικά και δεν εννοώ αυτό (όπως το μάντεψα).

Δεύτερο, το περιέγραψα όσο πιο απλά γίνεται (αν τόλεγα απλούστερα θάλεγα άλλο πράγμα).

Τρίτο, σκέψου να το ανέλυα κιόλας (εκεί να δεις Βαβυλωνία).

Τέταρτο, να γιατί τέτοια θέματα χρειάζονται δια ζώσης επικοινωνία (το γραφτό υστερεί πολύ, αναγκαστικά).

Πέμπτο, κανένας δεν μπορεί να μιλάει με όλους και για όλα (εκτός αν "λέει" τίποτα).

[off topic] Η γενιά της ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας με βάζει σε ανησυχητικές σκέψεις, ολοένα και περισσότερο... [off topic]

Δ. Γκρ.
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby dexter » Wed Mar 31, 2010 3:31 pm

redlabel wrote:Ο κ. Ανδρουτσόπουλος, μάλιστα, έχει ενδοιασμούς (κι εγώ, επίσης!) αν τέτοια θέματα πρέπει ακόμη και να παρουσιάζονται στον Τύπο (δεν ισομορφίζω τον Τύπο με το forum μας, αλλά ο γενικός προβληματισμός είναι στο ίδιο μήκος κύματος).

Δ. Γκρ.

η γνώση δεν πρέπει να είναι ανοιχτή για όλους?
αν δεν αποκαλύπτετε τις ανακαλύψεις σας είναι το ίδιο με τα μυστικά πειράματα του εκάστου στρατού οποιασδήποτε χώρας..
η επιστήμη υπάρχει για να υπηρετεί την ανθρωπότητα και όχι το ανάποδο..
δεν κατάλαβα γιατί έχετε τους ενδοιασμούς..
λόγοι copyright? φόβος για αντιδράσεις?
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
proskopos
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2808
Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
Contact:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby proskopos » Wed Mar 31, 2010 3:36 pm

dexter wrote:
redlabel wrote:Ο κ. Ανδρουτσόπουλος, μάλιστα, έχει ενδοιασμούς (κι εγώ, επίσης!) αν τέτοια θέματα πρέπει ακόμη και να παρουσιάζονται στον Τύπο (δεν ισομορφίζω τον Τύπο με το forum μας, αλλά ο γενικός προβληματισμός είναι στο ίδιο μήκος κύματος).

Δ. Γκρ.

η γνώση δεν πρέπει να είναι ανοιχτή για όλους?
αν δεν αποκαλύπτετε τις ανακαλύψεις σας είναι το ίδιο με τα μυστικά πειράματα του εκάστου στρατού οποιασδήποτε χώρας..
η επιστήμη υπάρχει για να υπηρετεί την ανθρωπότητα και όχι το ανάποδο..
δεν κατάλαβα γιατί έχετε τους ενδοιασμούς..
λόγοι copyright? φόβος για αντιδράσεις?

έχω την εντύπωση οτι εννοούν πως τα θέματα αυτά, καλό είναι να μην βγαίνουν στο τύπο και να δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες που εν τέλει δεν τις ολοκληρώνουν... Αν ολοκληρωθούν οι έρευνες τοτε να δημοσιευθούν..
Extreme Makeover... Mind edition...
3,6 μαθήματα/εξεταστική....
Image
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby dexter » Wed Mar 31, 2010 3:41 pm

α... κατάλαβα :smt023
μάλλον παρερμήνευσα, δικό μου λάθος.. :roll:
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby The Punisher » Wed Mar 31, 2010 3:46 pm

redlabel wrote:της διαμεσολάβησης μεταξύ ανθρώπου και μηχανής
= Human Computer Interaction ;

redlabel wrote:Τέταρτο, να γιατί τέτοια θέματα χρειάζονται δια ζώσης επικοινωνία (το γραφτό υστερεί πολύ, αναγκαστικά).
Θα μπορούσατε δηλαδή να το εξηγήσετε με νοήματα; Γιατί αν είχατε να πείτε κάτι παραπάνω και να μην πείτε άλλο πράγμα, μπορείτε να το κάνετε και τώρα.

redlabel wrote:Πέμπτο, κανένας δεν μπορεί να μιλάει με όλους και για όλα (εκτός αν "λέει" τίποτα).
Ποιος μίλησε για όλους και ποιος μίλησε για όλα. Πιάνομαι κυρίως από το σχόλιό σας εδώ
redlabel wrote:Ο κ. Ανδρουτσόπουλος, μάλιστα, έχει ενδοιασμούς (κι εγώ, επίσης!) αν τέτοια θέματα πρέπει ακόμη και να παρουσιάζονται στον Τύπο (δεν ισομορφίζω τον Τύπο με το forum μας, αλλά ο γενικός προβληματισμός είναι στο ίδιο μήκος κύματος).
Είναι προφανές πως ο Τύπος δεν είχε αναφερθεί μέχρι τότε σε προηγούμενο post, για αυτό μένω στον δεύτερο προβληματισμό σας. Εδώ είμαστε φοιτητές σας, μελλοντικοί επιστήμονες Πληροφορικής. Αν δεν είμαστε το καταλληλότερο υποψήφιο κοινό, τότε ποιος είναι; Οι ελίτ; Και πως μπαίνουμε στην ελίτ αυτή;

Κι εμένα με βάζει σε σκέψεις η γενικότερη στάση της πλειοψηφίας των καθηγητών μας, για αυτό και το μοιράστηκα μαζί σας.

proskopos wrote:έχω την εντύπωση οτι εννοούν πως τα θέματα αυτά, καλό είναι να μην βγαίνουν στο τύπο και να δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες που εν τέλει δεν τις ολοκληρώνουν... Αν ολοκληρωθούν οι έρευνες τοτε να δημοσιευθούν..
διαφωνώ:
1) αν κατάλαβα καλά το project ολοκληρώθηκε.
2)υποστηρίζεις ότι πρέπει να αναμένουμε να φτιαχτεί η τέλεια μηχανή παραγωγής φυσικής γλώσσας ας πούμε, και μετά να το πούμε
3)οι προσδοκίες πως δημιουργούνται από ένα βίντεο; Αφού βλέπεις το αποτέλεσμα.
4)δεν "εννούν" αλλά "εννοεί ο κ. Γκρίτζαλης", γιατί ο κ. Ανδρουτσόπουλος πήρε από μόνος του την πρωτοβουλία να μοιραστεί το video με εμάς
5)πότε και πως μπήκε στην κουβέντα ο Τύπος. Υπάρχει διαφωνία με το να προβάλλονται στο Venus κι απλά ο Τύπος λειτουργεί ως ομπρέλα;
User avatar
proskopos
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2808
Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
Contact:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby proskopos » Wed Mar 31, 2010 3:56 pm

The Punisher wrote:
proskopos wrote:έχω την εντύπωση οτι εννοούν πως τα θέματα αυτά, καλό είναι να μην βγαίνουν στο τύπο και να δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες που εν τέλει δεν τις ολοκληρώνουν... Αν ολοκληρωθούν οι έρευνες τοτε να δημοσιευθούν..
διαφωνώ:
1) αν κατάλαβα καλά το project ολοκληρώθηκε.
2)υποστηρίζεις ότι πρέπει να αναμένουμε να φτιαχτεί η τέλεια μηχανή παραγωγής φυσικής γλώσσας ας πούμε, και μετά να το πούμε
3)οι προσδοκίες πως δημιουργούνται από ένα βίντεο; Αφού βλέπεις το αποτέλεσμα.
4)δεν "εννούν" αλλά "εννοεί ο κ. Γκρίτζαλης", γιατί ο κ. Ανδρουτσόπουλος πήρε από μόνος του την πρωτοβουλία να μοιραστεί το video με εμάς
5)πότε και πως μπήκε στην κουβέντα ο Τύπος. Υπάρχει διαφωνία με το να προβάλλονται στο Venus κι απλά ο Τύπος λειτουργεί ως ομπρέλα;


2) οχι δεν το υποστηρίζω.. γραφω οτι "εχω την εντυπωση οτι εννούν", προσωπική άποψη είναι οτι τουλάχιστον ως θεατές πρέπει και μπορούμε να είμαστε παρόντες στις έρευνες...
3) δες το 2 :-D
4) κατάλαβα λάθος λοιπόν...
5)
Ο κ. Ανδρουτσόπουλος, μάλιστα, έχει ενδοιασμούς (κι εγώ, επίσης!) αν τέτοια θέματα πρέπει ακόμη και να παρουσιάζονται στον Τύπο (δεν ισομορφίζω τον Τύπο με το forum μας, αλλά ο γενικός προβληματισμός είναι στο ίδιο μήκος κύματος).
απο εδώ θεώρησα οτι μιλάμε για τον Τύπο και όχι το venus..
Extreme Makeover... Mind edition...
3,6 μαθήματα/εξεταστική....
Image
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby tZoLe » Wed Mar 31, 2010 3:56 pm

Νομίζω πως η κουβέντα μας πήρε λάθος προεκτάσεις.

Ο κ.Ανδρουτσόπουλος καλώς μας παρουσίασε ένα πολύ σημαντικό του ερευνητικό έργο. Όπως είπε και ο Χάρης, είναι πολύ σημαντικό για όλους εμάς που ανήκουμε στην ακαδημαϊκή κοινότητα, να ερχόμαστε σε επαφή και να γνωρίζουμε από πρώτο χέρι το ερευνητικό έργο των δασκάλων μας. Δυστυχώς, όπως επισημάνθηκε οι καθηγητές μας δεν συνηθίζουν να μοιράζονται τις ερευνητικές προσπάθειές τους και τη γνώση που παράγεται μαζί μας. Πιστεύω πως εάν η έρευνα που διεξάγεται έρθει πιο κοντά στον μέσο φοιτητή, παρόλο που αυτός μπορεί να έχει μόνο τα απαραίτητα ερεθίσματα και όχι τις γνώσεις, τότε σίγουρα θα αποκομίσει πολλά τόσο αυτός, όσο και η ερευνητική κοινότητα.

Από την άλλη, μιλώντας συγκεκριμένα για την ΑΙ είναι φανερό πως προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν δεκαετίες πριν διαψεύστηκαν. Διαψεύστηκαν γιατί όλοι οραματίζονταν την Ιθάκη, αλλά κανένας την διαδρομή και τις δυσκολίες της. Οι δυσκολίες που προέκυψαν, και ιδιαίτερα στο πεδία της προσομοίωσης της φυσικής γλώσσας και ανθρώπινης σκέψης, ήταν πάρα πολλές και αρκετές φορές οφείλονταν στην αδυναμία του ανθρώπου να κατανοήσει τον θεμελιώδη μηχανισμό λειτουργίας της ανθρώπινης σκέψης και εγκεφάλου.

Έχω την αίσθηση πως η παρατήρηση του redlabel αφορά αυτό. Δεν μπορώ να φανταστώ πως έχει τη μορφή της μομφής για το ερευνητικό έργο ενός από τους πιο αξιόλογους καθηγητές της σχολής μας. Μιλώντας γενικότερα, η διαρκής κριτική αμφισβήτηση στα αποτελέσματα μίας ερευνητικής δραστηριότητας οδηγεί στην επαλήθευση των όσων έχων προκύψει ως προϊόν έρευνας και στην περαιτέρω πρόοδο. Βέβαια, η κριτική αυτή πρέπει να έχει περισσότερο τη μορφή καλοπροαίρετης και δημιουργικής αμφιβολίας και λιγότερο τη μορφή απαξίωσης του έργου. Διαφορετικά θα έπρεπε να συνοδεύεται με αντιπροτάσεις.

Νομίζω πάντως, πως οι πνευματικοί και ακαδημαϊκοί άνθρωποι έχουν την ευθύνη του τρόπου που θα παρουσιαστεί το έργο τους από τον τύπο ή οποιοδήποτε άλλο μέσο. Ίσως θα έπρεπε, και ιδιαίτερα στις μέρες μας, θα έπρεπε να παρεμβαίνουν όλο και περισσότερο.
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby redlabel » Wed Mar 31, 2010 3:59 pm

redlabel wrote:...οι σχετικές συζητήσεις δεν μπορούν να γίνονται σε fora (πχ. λόγω της υστέρησης της γραπτής έκφρασης σε σχέση με την προφορική, λόγω της ανάγκης επίδειξης διακριτικότητας μεταξύ των ερευνητών, λόγω του αποσυντοννισμού που προκαλούν οι γνωστικές ελλείψεις μέρους του ακροατηρίου, λόγω της δυνάμει ασύγχρονης φύσης της επικοινωνίας αυτής, λόγω της αν-οικονομίας του χρόνου που δαπανάται κλπ.).

Δ. Γκρ.

ΥΓ-1. Αυτό είναι το πνεύμα των απόψεών μου, tzole και poskopos. Τhanks.

ΥΓ-2. Δεν αναφέρομαι σε "μυστική" έρευνα, φίλε dexter, αλλά σε έρευνα με ακαδημαϊκούς κανόνες.

ΥΓ-3. "Δια ζώσης (φωνής)" σημαίνει "προφορικά" (και όχι "με νοήματα"), Punisher.
User avatar
vaggelis
byte level
byte level
Posts: 78
Joined: Wed Jun 17, 2009 11:29 pm
Academic status: PhD
Gender:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby vaggelis » Wed Mar 31, 2010 9:06 pm

διάβασα λίγο βιαστικά το thread. Χαίρομαι που υπάρχουν φοιτητές που έχουν παράπονο ότι δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τις ερευνητικές δραστηριότητες στο Τμήμα --- είναι σπάνιο να ακούμε τέτοια παράπονα από προπτυχιακούς φοιτητές ;-) .

Μιας και είμαι και εγώ ερευνητής στο Τμήμα, σε ό,τι με αφορά θα το λάβω υπ' όψιν μου και, καίτοι μέχρι τώρα είμαι βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα μικρού έτους, θα κάνω κάποιες μικρές νύξεις στο μάθημα για τη δική μου έρευνα και θα στέλνω ανακοινώσεις όταν το εργαστήριο στο οποίο συμμετέχω (http://mm.aueb.gr) διοργανώνει κάτι με γενικότερο ενδιαφέρον.

Επίσης, μια τέτοια ενημέρωση μπορεί να γίνει και στα πλαίσια του νεοσύστατου acm student chapter (που btw πρέπει να δούμε πώς προχωράει). Αλλά και ο Σύλλογος των ΥΔ μπορεί να συνεισφέρει προς αυτή την κατεύθυνση --- θα το κοιτάξουμε.

Κάτι τελευταίο: Στο μεταπτυχιακό της Επιστήμης Υπολογιστών διεξάγεται κάθε εαρινό εξάμηνο ένα σεμινάριο όπου αρκετοί καθηγητές του Τμήματος δίνουν διαλέξεις για τα πρόσφατα ερευνητικά αντικείμενά τους (της ομάδας τους). Αν κάποιος ενδιαφέρεται, ας επικοινωνήσει με το διευθυντή του Προγράμματος (τον κ. Σταμούλη) μήπως μπορεί να παρακολουθήσει κάποιες από αυτές τις διαλέξεις. Δε θυμάμαι αν υπάρχει αντίστοιχο σεμινάριο και στο μεταπτυχιακό των Πληροφοριακών Συστημάτων --- θα μας/ σας πει ο κ. Γκρίτζαλης αν το διαβάσει.
User avatar
~~Wind~~
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1747
Joined: Thu Nov 30, 2006 1:07 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: *void

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby ~~Wind~~ » Wed Mar 31, 2010 9:16 pm

Ο κ.Παπαιωάννου είχε πρόσφατα παρουσιάσει την έρευνά του, ανοιχτά για όλους όσους ήθελαν να παρακολουθήσουν.

Το πιο απλό θα ήταν η πρώτη ώρα του 1ου μαθήματος να είναι γνωριμία με τον καθηγητή και μια εισαγωγή στο μάθημα.
Να πει ο καθηγητής, λέγομαι έτσι και ασχολούμαι με αυτό. Κι όποιος μετά ενδιαφέρεται να ρωτήσει παραπάνω πράγματα.
Απλά πράγματα, δεν είναι κάτι δύσκολο.
ImageImage
Come to foss-aueb ...we have cookies.. yamyam~nomnomnomnomnomnomnomnom
a cookie ~ I will do science to it
User avatar
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby The Punisher » Wed Mar 31, 2010 11:21 pm

redlabel wrote:ΥΓ-3. "Δια ζώσης (φωνής)" σημαίνει "προφορικά" (και όχι "με νοήματα"), Punisher.
Επειδή αυτό πιστεύω κι εγώ, για αυτό παρακάλεσα να μεταφέρετε αυτά που θα μας λέγατε προφορικά σε κείμενο. Σαν "απομαγνητοφώνηση" μιας ομιλίας που δεν έγινε.

tZoLe wrote:Από την άλλη, μιλώντας συγκεκριμένα για την ΑΙ είναι φανερό πως προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν δεκαετίες πριν διαψεύστηκαν
Το θέμα όμως είναι για ποιων τις προσδοκίες μιλάμε. Για αυτές των επιστημόνων ή για αυτές του κόσμου; Οι επιστήμονες πιστεύω είδαν νωρίς το δρόμο για την Ιθάκη (άλλωστε η Ιθάκη δεν ήταν γνωστή. Κάθε άλλο, τον δρόμο είδαν πρώτα και μετά φαντάστηκαν ότι θα υπάρχει μια Ιθάκη στο τέλος. Την οποία Ιθάκη πήρε ο κόσμος και την έκανε Bahamas)
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby redlabel » Wed Mar 31, 2010 11:29 pm

vaggelis wrote:Δε θυμάμαι αν υπάρχει αντίστοιχο σεμινάριο και στο μεταπτυχιακό των Πληροφοριακών Συστημάτων --- θα μας/ σας πει ο κ. Γκρίτζαλης αν το διαβάσει.

Μάλιστα, υπάρχει.

Δ. Γκρ.
User avatar
AnINffected
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1935
Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
Location: There and Back Again

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby AnINffected » Thu Apr 01, 2010 2:26 am

Άποψη κάποιου που δεν είναι σε καμιά περίπτωση ούτε ειδικός αλλά ούτε και "κοινό": σχετικά με το βίντεο, στα μάτια μου είναι εμφανής τόσο ο δρόμος που έχει διανυθεί για να φτάσουμε ως εδώ (μπράβο) όσο και ο δρόμος που πρέπει να διανυθεί για να φτάσουμε τις προσδοκίες της Strong A.I. (που είναι πολύ αμφίβολο αν θα φτάσουμε).

Σχετικά με την συζήτηση αυτή καθ'εαυτή, την βρίσκω γόνιμη, χαίρομαι που ο κ.Γκρίτζαλης έκανε αυτό το σχόλιο και μακάρι σε κάθε thread να είχαμε τέτοιες παρατηρήσεις από όλες τις πλευρές.Σίγουρα ο γραπτός λόγος δεν μπορεί με τίποτα να υποκαταστήσει την δια ζώσης επικοινωνία (και συμμερίζομαι κ.Γκρίτζαλη τις ανησυχίες σας για τη νέα γενιά!) αλλά ανοίγει δρόμους που παραδοσιακά δεν ήταν προσιτοί (προς την Ιθάκη, ίσως; :-p ), για πολλούς ανθρώπους και ιδιαίτερα για ανθρώπους με αναπηρίες (οι οποίοι παρεπιπτόντως πιστεύω οτί είναι πολύ κατάλληλοι για να ασχοληθούν-όσο τους επιτρέπει η αναπηρία τους-με θέματα της Α.Ι.*, βλ. spoiler παρακάτω).

Σχετικά με την ενημέρωση για την επιστ. πρόοδο και τις δημοσιεύσεις των ερευνητικών αποτελεσμάτων, θα συμφωνήσω με τον Punisher.Πολύ σωστή η παρατήρηση σου οτί οι καθηγητές οφείλουν να έρθουν πιο κοντά στους φοιτητές τους, όπως και το ότι σε αυτό το forum-για να χρησιμοποιήσω την φρασεολογία σας-μπορεί να μην είμαστε "η ελίτ" αλλά δεν είμαστε "το κοινό".Δεν θα πρέπει να υπάρχει μία μόνο τέτοια δημοσίευση από τον κ.Ανδρουτσόπουλο, τολμώ να πώ οτί θα έπρεπε να υπάρχει ολόκληρο subforum γι'αυτά τα θέματα. ++++++ ...
...και πάντα φυσικά με την συνοδεία κριτικής (και όχι επι-κριτικής) σκέψης.

Τώρα, η έκθεση στον Τύπο και στο ευρύ κοινό είναι εντελώς άλλο ζήτημα.Είναι όντως καταστροφική η δημιουργία προσδοκιών από τον Τύπο, αλλά από την άλλη ο αποκλεισμός του κοινού από την επιστημονική έρευνα είναι εξ'ίσου ανεπιθύμητος κατά τη γνώμη μου (security by obscurity?).Θεωρώ λοιπόν οτί θα πρέπει να υπάρχει πλήρης ενημέρωση η οποία όμως να συνοδεύεται απαραίτητα και χωρίς εξαίρεση από την επιστημονική παρέμβαση, όπως προειπώθηκε.Φυσικά όλα αυτά σε έναν ιδανικό κόσμο...

Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
*Όπως προείπε ο κ.Ανδρουτσόπουλος νομίζω, ένας από τους κύριους λόγους που τα προβλήματα της Α.Ι. είναι τόσο δύσκολα αποτελεί το γεγονός οτί οι περισσότεροι άνθρωποι ζουν από μικρή ηλικία ή εκ γενετής με κάποιες λειτουργίες και τις χρησιμοποιούν αβίαστα, αγνοώντας τις υποκείμενες διαδικασίες, ή ακόμα και ασυνείδητα (βλ. όραση, ακοή, ομιλία... ).Ένα άτομο με κάποια αναπηρία όμως ίσως είναι σε θέση να κατανοήσει καλύτερα τις λειτουργίες που έχουν να κάνουν με την αναπηρία του, λόγω της δυσκολίας αυτής καθ'εαυτής αλλά και προσπάθειας του να την αντιμετωπίσει.Π.χ. ένας δυσλεκτικός θα μπορούσε να έχει (μέσα από τις εμπειρίες του και μόνο) μια πολύ καλύτερη εκτίμηση της διαδικασίας παραγωγής φυσικής γλώσσας κ.ο.κ
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace


Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!! :-( :-(
User avatar
AmmarkoV
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2838
Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
Gender:
Location: Reloaded @ Santa Friday
Contact:

Re: Βίντεο: ο ρομποτικός ξεναγός του ερευνητικού έργου INDIG

Postby AmmarkoV » Thu Apr 01, 2010 4:00 pm

Μια που γενικά ασχολούμαι με τον τομέα προσωπικά νομίζω αν κοιτάξει κάποιος γύρω του μπορεί να δεί να πιάσει , να χρησιμοποιήσει κυριολεκτικά την βελτίωση τέτοιων CS θεωρητικών θεμάτων , για παράδειγμα GPS Navigation με Speech recognition ένα πολύ "κοινό" πλέον χαρακτηριστικό για το θέμα του NLP .. Λύνει πραγματικό πρόβλημα , δουλεύει καλά και δεν υπήρχε πριν 20 χρόνια .. κτλ κτλ κτλ..

Ως προς το peer review μεταξύ επιστημόνων, ότι και να πεί κανείς η δουλειά θα πρέπει να μιλάει από μόνη της ( και νομίζω το συγκεκριμένο project μιλάει :-p , έκανα κ το λογοπαίγνιο.. :-p )

Προσωπικά δεν νιώθω καθόλου απογοητευμένος από την τεχνολογία που έχουμε , νιώθω όμως εντελώς απογοητευμένος από τους αποδέκτες της τεχνολογίας..

Και συγκεκριμένα για την "Γηραιά Ελλάδα" (ηλικιακά) νιώθω οτι ακόμα και αν το project ήταν πλήρως πλήρες κάποιοι επισκέπτες του μουσείου μπορεί να το θεωρούσαν "του διαβόλου" και δεν θα έκανε τόση αίσθηση όσο ας πούμε.. χμμμ.. Η Τζούλια Αλεξανδράτου.. :-p
Είναι λυπητερό αυτό και είναι θέμα κουλτούρας..
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
I would love to change the world, but they won't give me the source code.
Οι καθηγητές πληρώνονται από το δημόσιο αρα από όλους τους Έλληνες για να κάνουν τα μαθήματα.
Όλοι οι Έλληνες θα έπρεπε να μπορούν να δουν τα μαθήματα τα οποία πληρώνουν!

Tο πνευματικό έργο που επιτελείται με τα χρήματα του δημοσίου ΔΕΝ είναι μόνο δικό σας
Όποιος δεν δίνει πανελλήνιες έχει δικαίωμα στην γνώση που πληρώνει
gddg blog

Image

Return to “Ακαδημαϊκά Νέα”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest