Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Ενημέρωση και συζήτηση πάνω σε ερευνητικά θέματα και πανεπιστημιακά νέα.
User avatar
necrofear_13
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2141
Joined: Sun Nov 18, 2007 5:32 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby necrofear_13 » Tue Jun 29, 2010 8:20 pm

Δυστυχώς με αυτά που γίνονται εδώ η ελλάδα χάνει μια(μην πω δύο) γενιές επιστήμονες. Και αυτό σίγουρα δεν είναι καλό για μια χώρα. Κατά τα άλλα συμφωνώ με τους από πάνω.
No matter what kind of sadness envelops the darkness of our despair, if you put one foot in front of the other, at some point you will reach a place where you can see the light.

In heaven or earth, no matter to where we progress, no matter where we walk, that becomes our road.
As long as we keep walking the battle will continue.
And that is exactly why this place will always be a paradise
User avatar
miv
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 398
Joined: Mon Jul 06, 2009 6:28 pm
Academic status: 2nd year
Gender:
Location: Athens

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby miv » Wed Jun 30, 2010 4:26 am

Κι εγώ συμφωνώ απολύτως με τις παρατηρήσεις των προλαλησάντων, παρ'ολα αυτά δε νομίζω ότι είναι μόνο το χρήμα το θέμα, αλλά το πως διαχειρίζεται. Η Ελλάδα έχει, αν δεν κάνω λάθος, μια αρκετά καλή αναλογία καθηγητών και μαθητών (στο σχολείο μιλάμε), ωστόσο δεν φαίνεται κάτι να δουλεύει αποδοτικά. Ειναι ο μόνος λόγος που συνθήματα του τύπου "15% του ΑΕΠ στην παιδεία" τα θεωρώ βεβιασμένα και χωρίς περιεχόμενο. Ας προτείνει κάποιος (κυβέρνηση, άλλο κόμμα, πανεπιστήμιο, οργανισμός) μια συνολική υλοποιήσιμη πρόταση για την Παιδεία με τη μελέτη κόστους της και μετά ας πάει να ζητήσει τα λεφτά για να την εφαρμόσει...το να ζητάς τα χρήματα χωρίς να υπάρχει ή χωρίς να προτείνεις σχεδιασμό μάλλον πιο πολύ με το να ζητάς λεφτά για πέταμα μου κάνει...Δεν υποβαθμίζω την αξία μιας γενναιόδωρης χρηματοδότησης της Παιδείας, απλώς δεν θεωρώ ότι το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν τα λεφτά...Εγώ σου λέω ότι κι αν υπήρχαν θα τα τρώγαμε χωρίς να δημιουργήσουμε κάτι πραγματικά καλό μακροπρόθεσμα, όπως κάναμε και με πολλά απ'τα χρήματα που δόθηκαν απ'αυτές τις χώρες στις οποίες αναφερθήκατε με σκοπό να κάνουμε τη ζωή μας λίγο καλύτερη. Όπως συμβαίνει και με κάθε ολοκληρωμένο πλάνο, πρώτα σχεδιάζεις το πλάνο και τη διαδικασία, μετά κάνεις τη μελέτη κόστους και στο τέλος ψάχνεις τους πόρους. Έτσι θεωρώ ότι πρέπει να γίνει κι εδώ, δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ότι επαρκεί το ποσοστό του ΑΕΠ για την παιδεία (άλλωστε δεν είμαι και σε θέση να το γνωρίζω αυτό), απλώς θεωρώ ότι απαίτηση που ξεκινάει απ'την αύξηση της χρηματοδότησης χωρίς να συνοδεύεται από πρόταση για το πως θα χρησιμοποιηθούν αποδοτικά αυτά τα χρήματα, είναι προς τη λάθος κατεύθυνση και λειτουργεί αποπροσανατολιστικά.
Προτιμήστε ανοιχτές και δωρεάν λύσεις λογισμικού, σε όλα τα λειτουργικά, έναντι τις κλειστές και πειρατικές. Μπορεί να σώζουν προσωρινά την τσέπη σας, είναι εμπόδιο όμως στην ελευθερία της γνώσης.
Βρείτε εδώ με τί μπορείτε να αντικαταστήσετε το πανάκριβο πρόγραμμα το οποίο είστε έτοιμοι να κατεβάσετε παράνομα:
http://www.osalt.com
Εν τέλει θα ανακαλύψετε κάτι καλύτερο, πραγματικά δωρεάν και πραγματικά ελεύθερο
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby chriskin » Wed Jun 30, 2010 4:44 am

1)δεν μπορεις να αρχιζεις με το "οσα και να δωθουν θα τα φανε" σαν λογικη
τοτε τι; ειμαστε απλα καταδικασμενοι;

κανεις δεν ειναι ιδιαιτερα αισιοδοξος αλλα δεν σημαινει πως θα παμε με τη λογικη "τιποτα δεν θα αλλαξει αμα αυξηθει η χρηματοδοτηση"
(στη χειροτερη τρωνε το ποσο τους και μενει ενα μεγαλυτερο μερος για την παιδεια. αηδιαστικη σαν ιδεα, το ξερω, αλλα δυστυχως "στην ελλαδα ειμαστε". Καποτε θα αλλαξει και αυτο, μην το περιμενουμε ομως και αυριο)

2)χωρις να θελω να το παιξω δικηγορος για το αναλογο κομμα στο οποιο αναφερεσαι, οσο ουτοπικες και να ακουγονται οι προτασεις του σε μερικους, εχουν παντα συγκεκριμενα στοιχεια. μιας και αναφερομαστε εμφανως στο κκ που λεει συνεχεια για το 15% (φανταζομαι και ο συριζα θα λεει κατι παρομοιο αλλα δεν το εχω ψαξει - στου κκ δεν μπορεις να μην το ακουσεις :lol: ) εχει παντα προτασεις για το πως θα "επρεπε" να ηταν η διαχειρηση του ζητηματος .( το αμα αυτες φαινονται σε αλλους ουτοπικες, σε αλλους συντηριτικες , η δεν ξερω τι αλλο ,δεν ειναι αυτο που θελω να πω εδω)


το πλανο παντως που θα επρεπε να προβαλεται (συμφωνα με τη μελετη που μολις εκανα σε δειγμα ενος τυχαιου πολιτη ηλικιας 19-25 :-D )ειναι το "ερευνα - ερευνα - ερευνα ,καπως καλυτερος εξοπλισμος, και παλι ερευνα - ερευνα - ερευνα"

φανταζομαι καποιος μεταπτυχιακος η/και καθηγητης μπορει να μας πει καλυτερα για το πως ειναι η κατασταση ερευνας η "ερευνας" στα ελληνικα πανεπιστημια - με τις λιγες γνωσεις μου μεσω γνωστων, ομως, εχω μαθει πως η χρηματοδοτηση δεν ειναι σχεδον ποτε αρκετη για να γινει πραγματικο εργο.
κατι που ειναι κριμα αμα δεις ποσο μπροστα πανε - σε θεματα οικονομιας και εκπαιδευσης παντα- οσες χωρες ριχνουν τα λεφτα τους στο να δημιουργηθουν πραγματικες βασεις για την παιδεια και μετα να γινει πραγματικη ερευνα.
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby tsilochr » Wed Jun 30, 2010 12:03 pm

chriskin wrote:φανταζομαι καποιος μεταπτυχιακος η/και καθηγητης μπορει να μας πει καλυτερα για το πως ειναι η κατασταση ερευνας η "ερευνας" στα ελληνικα πανεπιστημια - με τις λιγες γνωσεις μου μεσω γνωστων, ομως, εχω μαθει πως η χρηματοδοτηση δεν ειναι σχεδον ποτε αρκετη για να γινει πραγματικο εργο.
κατι που ειναι κριμα αμα δεις ποσο μπροστα πανε - σε θεματα οικονομιας και εκπαιδευσης παντα- οσες χωρες ριχνουν τα λεφτα τους στο να δημιουργηθουν πραγματικες βασεις για την παιδεια και μετα να γινει πραγματικη ερευνα.


είναι πολύ μεγάλη συζήτηση αυτό, αδύνατο να αναλυθεί και να παρουσιαστεί σε ένα thread ενός forum, και σίγουρα πρέπει να αναζητήσετε την άποψη ανθρώπων που ορίζουν στρατηγικές (πχ ο τωρινός ΓΓ Έρευνας και Τεχνολογίας που έκανε αυτή την δουλειά στην ΕΕ). Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι ισχύει σε όλους τους κλάδους που δραστηριοποιείται κανείς στην Ελλάδα - είμαστε αρκετά πίσω και οι συνθήκες είναι πολύ χειρότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες του εξωτερικού. Και φυσικά οι αποδοχές είναι αντίστοιχα πολύ μικρότερες σε σχέση με ΕΕ/Αμερική.

Πρέπει όμως να αναφερθεί ότι η έρευνα για την έρευνα δεν είναι καλή πρακτική. Υπάρχει έρευνα ακαδημαϊκή και έρευνα βιομηχανική και στο χώρο της τεχνολογίας (που κινούμαστε εμείς) τα αποτελέσματα της έρευνας είναι νέα τεχνολογικά προϊόντα. Στην Ελλάδα είναι δύσκολο να έχουμε καλές συνθήκες έρευνας όταν έχουμε ανύπαρκτη βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας. Δεν υπάρχει πχ κάποιος οργανισμός που είναι ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο και προσβλέπει σε νέες τεχνολογίες. Ως συνήθως, είμαστε βιοτέχνες :)

Ήδη, ο αριθμός των ανθρώπων που κάνει διδακτορικά/έρευνα είναι δυσανάλογος της πραγματικής ανάγκης σε επιστήμονες που έχει η ελληνική οικονομία. Οπότε, αν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη από την αγορά για έρευνα, τότε δύσκολα να βρούμε και πόρους.

Στην Αμερική και στην Ευρώπη δίνονται πλουσιοπάροχα οι πόροι στους ερευνητές, αλλά υπάρχει και ο καρπός από τα τεχνολογικά προϊόντα.
User avatar
sandra
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 4917
Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby sandra » Tue Jul 06, 2010 3:58 pm

Το βρήκα σε ένα μαθητικό φόρουμ αλλά δεν έχει πηγή. Μπορεί να είναι μπαρούφα, αλλά πολλά από αυτά που λέει στέκουν. Για τη συγχώνευση των πανεπιστημίων της Αθήνας στο ΕΚΠΑ το έχετε ξανακούσει; Κάτι για ΠΑΠΕΙ-ΟΠΑ είχα ακούσει πριν λίγο καιρό.

Ι. Κατάργηση – Συγχώνευση Πανεπιστημίων.
Δυστυχώς, από το 1995 μέχρι το 2009 ιδρύθηκαν χωρίς κάποιο σχεδιασμό και επιστημονική τεκμηρίωση Πανεπιστήμια διάσπαρτα στην περιφέρεια. Είναι σαφές ότι ορισμένα εξ αυτών δεν είναι βιώσιμα, αφού η διασπορά σε πολλές πόλεις και κωμοπόλεις, αλλά και σε διάφορα νησιά δεν επιτρέπει την επιστημονική (διδακτική και ερευνητική) μεταξύ τους αλληλεπίδραση, δηλαδή την υλοποίηση της αρχής της διεπιστημονικότητας, απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία ενός σύγχρονου πανεπιστημίου.
Η οικονομική κρίση της χώρας μας είναι πρωτοφανής. Κυρίως όμως η κρίση είναι θεσμική και κοινωνική. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να σπεύσει να προβεί στις αυτονόητες αλλαγές, προτού τις επιβάλει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και οι χρηματοδότες μας από την Ε.Ε. Ακόμη, όμως, και αν δεν είχε επέμβει το ΔΝΤ, μόνο μία χώρα με πληθώρα πλουτοπαραγωγικών πηγών και συγχρόνως υπερβολικά σπάταλη με πληθυσμό 11 εκατ. Θα είχε 24 Πανεπιστήμια διάσπαρτα σε 36 διαφορετικές πόλεις και κωμοπόλεις και 16 ΤΕΙ διάσπαρτα σε άνω των 40 πόλεων και κωμοπόλεων. Από τα 24 Πανεπιστήμια μόνον τα Πανεπιστήμια που ευρίσκονται στην Αττική, στην Πάτρα, στα Ιωάννινα, στην Κέρκυρα και Χανιά είναι συγκεντρωμένα στην ίδια πόλη, ενώ τα υπόλοιπα διασκορπίζονται από 2 έως 6 πόλεις και κωμοπόλεις.
Αυτό που συνέβη από το 1985 έως το 2009 θα μπορούσε κάλλιστα να αποδοθεί σε ένα καλοσχεδιασμένο πόνημα οικονομικής διάλυσης της χώρας μας, αφού μετέτρεψε τοπικές οικονομίες δεκάδων μικρών πόλεων και κωμοπόλεων από παραγωγικές σε οικονομίες βασιζόμενες σχεδόν αποκλειστικά στην κατανάλωση εκ μέρους των φοιτητικών και σπουδαστικών κοινοτήτων. Την ίδια στιγμή δεκάδες κωμοπόλεων, εκμαυλισμένες από την τακτική των Κυβερνήσεων των τελευταίων είκοσι ετών, απαιτούν την ίδρυση νέων Τμημάτων (π.χ. Λήμνος, Κως, Καστοριά, Κίσσαμος Χανίων, Νεάπολις Λασηθίου, Μεσολόγγι, Άργος, Πύργος) για να μετατραπούν από παραγωγικές κοινωνίες σε αδρανείς που θα βασίζουν την οικονομία τους στην κατανάλωση εκ μέρους των σπουδαστών και των υπαλλήλων.
Ένα τελευταίο μέγιστο πρόβλημα είναι ότι στα Πανεπιστήμια (πόσο μάλλον στα ΤΕΙ) που ευρίσκονται σε κωμοπόλεις, απομονωμένα από τον υπόλοιπο κορμό του Ιδρύματος, δεν θέτουν καν υποψηφιότητα ικανοί επιστήμονες για προφανείς λόγους.
Τα προβλήματα που ανακύπτουν από μία τέτοια διασπορά είναι
(α) διοικητικά: πολλαπλασιασμός των διοικητικών υπηρεσιών
(β) υλικοτεχνικά: πολλαπλασιασμός υποδομών, όπως είναι η Βιβλιοθήκη, το Μηχανογραφικό Κέντρο, τα εργαστήρια, τα Κυλικεία, οι Φοιτητικές Λέσχες κ.λπ. Ιδιαιτέρως δε όταν Τμήματα θετικής κατεύθυνσης λειτουργούν σε διαφορετικές πόλεις ή σε διαφορετικά νησιά, τότε τα προβλήματα είναι ανυπέρβλητα στις ανωτέρω αναφερθείσες εγκαταστάσεις. Ως παράδειγμα αναφέρω το Εργαστήριο Φυσικής ή το Εργαστήριο Χημείας, το οποίο είναι απαραίτητο για την άσκηση των φοιτητών σε όλα τα Τμήματα Θετικών Επιστημών και Μηχανικών.
(γ) διοικητικού συντονισμού: για κάθε συνεδρίαση οργάνου, όπως είναι η Σύγκλητος ή το Πρυτανικό Συμβούλιο, οι μετακινήσεις είναι τόσο χρονοβόρες όσο και πανάκριβες
(δ) εκπαιδευτικά: δεν υπάρχει η δυνατότητα οργάνωσης κοινών μαθημάτων στα πρώτα έτη σπουδών σε μαθήματα κοινά σε πολλά Τμήματα. Κατά συνέπεια, πολλαπλασιάζονται οι προσλαμβανόμενοι διδάσκοντες ή το Ίδρυμα δαπανά τεράστια ποσά σε μετακινήσεις.

Προτείνεται η έναρξη διαλόγου με στόχο την συγχώνευση Πανεπιστημίων και την βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων. Θα μπορούσαμε να σκεφθούμε και τη διοικητική συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων που ευρίσκονται στην ίδια πόλη ή στην ίδια Περιφέρεια, κατά τα πρότυπα του Paris Institute of Technology, το οποίο συγκροτήθηκε από τη διοικητική συνένωση των 12 Μεγάλων Σχολών (Grandes Ecoles) του Παρισιού. Ενδεικτικό παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί η Δανία, η οποία συνένωσε τα 18 Πανεπιστήμια σε μόλις δύο.
ΙΙ. Κατάργηση – Συγχώνευση Τμημάτων Πανεπιστημίων
Από το 1999 έως το 2004 ιδρύθηκαν εξήντα (60) νέα Τμήματα Πανεπιστημίων, λόγω της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πολλά εξ αυτών δεν έχουν σαφώς ορισμένο γνωστικό αντικείμενο, ενώ άλλα είναι συναφή με Τμήματα που υπήρχαν ήδη στα ίδια Ιδρύματα. Επίσης, ορισμένα ομοειδή με αυτά Τμήματα υπάρχουν και σε ΤΕΙ. Φυσικά το φαινόμενο είναι κατά πολύ οξύτερο στα τελευταία. Χαρακτηριστικά αναφέρω
α. Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Παν. Κρήτης. Στο ίδιο Πανεπιστήμιο και στην ίδια πόλη λειτουργεί από το 1977 Τμήμα Μαθηματικών. Είναι σαν να θέλουμε να ιδρύσουμε στο ΕΜΠ νέο Τμήμα Εφαρμοσμένων Πολιτικών Μηχανικών ή στο ΕΚΠΑ Τμήμα Εφαρμοσμένης Φυσικής ή Εφαρμοσμένης Βιολογίας.
β. Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα Παν. Μακεδονίας και Πελοποννήσου. Άνευ συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου.
γ. Τμήμα Πολιτιστικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας Παν. Αιγαίου. Άνευ σαφούς γνωστικού αντικειμένου. Προσπαθούν από το 2006 να αλλάξουν τον τίτλο σε Τμήμα Πληροφορικής. Δεν γίνεται αποδεκτό από το ΣΑΠΕ, αφού το 90% των μελών ΔΕΠ είναι σε γνωστικά αντικείμενα ξένα προς την πληροφορική.
δ. Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού, Παν. Πελοποννήσου. Άνευ σαφούς γνωστικού αντικειμένου.
ε. Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων. Άνευ σαφούς γνωστικού αντικειμένου. Το Τμήμα δεν αναγνωρίζεται από το ΤΕΕ, αφού τα μέλη ΔΕΠ στην μεγάλη πλειοψηφία τους δεν είναι μηχανικοί, ενώ το ΠΠΣ δεν περιέχει τον απαιτούμενο κορμό υποχρεωτικών μαθημάτων για μηχανικούς.
στ. Τμήματα Νοσηλευτικής. Αυτά τα Τμήματα άρχισαν τη λειτουργία τους στα ΤΕΙ. Θα πρέπει να εξετασθεί κατά πόσον η εκπαίδευση των νοσηλευτών απαιτεί επιστημονική τεκμηρίωση ή είναι απλώς μία επαγγελματική εκπαίδευση που μπορεί να δοθεί από τα ΤΕΙ και μόνον, όπως γίνεται με τα επαγγέλματα του οδοντοτεχνίτη, του φυσικοθεραπευτή, του βρεφοκόμου, του ανθοκόμου, του λογοθεραπευτή, του κοινωνικού λειτουργού κ.λπ.
ζ. Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Υπολογιστών και Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών Παν. Πελοποννήσου. Το καθένα εξ αυτών αποτελεί έναν τομέα από τους 4 ή 5 Τομείς των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του ΔΠΘ, του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και δύο τομείς των Τμημάτων Πληροφορικής του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ, του Παν. Ιωαννίνων και του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Παν. Κρήτης.
η. Τμήματα Επιστήμης Υλικών δίπλα σε Τμήματα Χημείας στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Κρήτης.

Αντιστοίχως, στο Πολυτεχνείο Κρήτης υπήρχαν ιδρυμένα από το 1983 τα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης. Λόγω της συγγένειας αυτών των Τμημάτων, οι Διοικήσεις του Ιδρύματος μερίμνησαν για την σταδιακή απορρόφηση του πρώτου στο δεύτερο και την κατάργηση του πρώτου Τμήματος (η απόφαση ελήφθη το 2007 και επίκειται η έκδοση του ΠΔ κατάργησης).
Προτείνω να αρχίσει διάλογος με τα Πανεπιστήμια, ώστε αυτά τα Τμήματα να συγχωνευτούν με άλλα, δεδομένου ότι κάθε Τμήμα θέλει λειτουργικά έξοδα, τα οποία δεν υπάρχουν όχι μόνον στα σημερινά δεδομένα της Ελληνικής Οικονομίας, αλλά και σε καμμία άλλη χώρα στον κόσμο. Αποτελεί και αυτό Ελληνικό Φαινόμενο, όπως πολλά από αυτά που προανέφερα. Είναι γνωστό στους πολιτικούς μας ότι η Ελλάδα είναι μεταξύ των τριών πρώτων χωρών της Ευρώπης που δαπανούν από 1,5 – 1,8% του Α.Ε.Π. ετησίως για τα Πανεπιστήμιά της, αλλά με το χαμηλότερο αποτέλεσμα, λόγω των ανωτέρω στρεβλώσεων.
ΙΙΙ. Το δέον γενέσθαι
Προκειμένου να πραγματοποιηθούν συγχωνεύσεις και καταργήσεις Πανεπιστημίων και Τμημάτων θα πρέπει να τεθούν κανόνες αξιοκρατικοί και ακαδημαϊκά τεκμηριωμένοι. Προτείνω αυτοί να είναι οι ακόλουθοι:
(Ι) Δεν ιδρύονται νέες Σχολές και Τμήματα – παραρτήματα σε πόλεις, όπου δεν υπάρχει Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ. Όσα είναι ήδη ιδρυμένα και δεν λειτουργούν καταργούνται.
(ΙΙ) Τα Τμήματα είναι ενταγμένα σε Σχολές. Οι Σχολές λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο σε μία πόλη. Όπου υπάρχει Τμήμα εκτός του πυρήνα της Σχολής καταργείται ή μεταφέρεται στην πόλη, όπου λειτουργεί η Σχολή.
(ΙΙΙ) Συναφή Τμήματα στο ίδιο Πανεπιστήμιο συγχωνεύονται.
Οι αλλαγές θα πρέπει να είναι θαρραλέες και να γίνουν σε τρεις φάσεις.
ΦΑΣΗ Ι. Κατάργηση των Πανεπιστημίων που δεν θεωρούνται βιώσιμα λόγω της διασποράς των Τμημάτων τους ή λόγω του νεοσύστατου ή λόγω της μη τεκμηρίωσης εθνικών λόγων για την ύπαρξή τους, δηλαδή των Πανεπιστημίων Στερεάς Ελλάδος, Δυτικής Ελλάδος, Δυτικής Μακεδονίας και Διεθνές Πανεπιστήμιο ως ακολούθως:
(α) Πανεπιστήμιο Στ. Ελλάδος: Τα δύο Τμήματα του Παν. Στερεάς Ελλάδος ενσωματώνονται στο Ο.Π.Α., λόγω ύπαρξης συναφών Τμημάτων σε αυτό με στόχο την κατάργησή τους, αφού και τα δύο θεωρούνται απολύτως περιφερειακά και άνευ ουσιαστικού γνωστικού αντικειμένου για τη χώρα μας, η οποία στερείται ιατρικής τεχνολογικής παραγωγής
(β) Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας: Τα Τμήματα της Φλώρινας ενσωματώνονται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εξ αυτών τα δύο Παιδαγωγικά Τμήματα και το Καλών Τεχνών σταδιακά καταργούνται, αφού υπάρχουν τα ίδια στα Ιωάννινα. Τα δύο Τμήματα Μηχανικών στην Κοζάνη δεν έχουν υποδομές και δεν θεωρούνται βιώσιμα, ενώ το ιδρυθέν Τμήμα της Καστοριάς θα πρέπει να ακυρωθεί. Το Παν. Ιωαννίνων θα πρέπει να αποφασίσει για την περαιτέρω λειτουργία των δύο αυτών Τμημάτων, ώστε να μην συνεχίσουν τη λειτουργία τους σε άλλη πόλη από αυτή στην οποία λειτουργεί το Τμήμα Χημικών Μηχανικών (μετονομασία του Τμήματος Επιστήμης Υλικών)
(γ) Πανεπιστήμιο Δυτ. Ελλάδος: Καταργείται και τα Τμήματα επανέρχονται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
(δ) Διεθνές Πανεπιστήμιο: Προσαρτάται στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με τη σημερινή δομή και αποστολή του.
ΦΑΣΗ ΙΙ. Ανάδειξη ορισμένων Πανεπιστημίων ως κόμβων και προσάρτηση των μικρού μεγέθους Ιδρυμάτων σε αυτά, υπό την προϋπόθεση ότι ευρίσκονται στην ίδια περιοχή. Ροτείνονται τα ακόλουθα:
(α) Η ΑΣΚΤ και το ΓΠΑ, ως απονέμοντα 5ετούς διάρκειας σπουδές, προσαρτώνται στο ΕΜΠ ως διακριτές Σχολές. Σημειωτέον, ότι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρά την πληθώρα των Τμημάτων του απονέμει ένα πτυχίο αυτό του γεωπόνου.
(β) Στο ΕΚΠΑ εντάσσονται το ΟΠΑ, το Χαροκόπειο και το Πάντειο, ενώ ομοειδή Τμήματα συγχωνεύονται.
ΦΑΣΗ ΙΙΙ. Τα Τμήματα (παραρτήματα) των ΑΠΘ και Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Βέροια και Νάουσα, αντιστοίχως, μεταφέρονται στη Θεσσαλονίκη
ΦΑΣΗ IV. Τα απομονωμένα Τμήματα που έχουν ιδρυθεί ή που ήδη λειτουργούν πρέπει να καταργηθούν ή να μεταφερθούν στις έδρες των Πανεπιστημίων, στα οποία υπάγονται. Το ίδιο ακριβώς και για Τμήματα χωρίς συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Συγκεκριμένα,
(α) Το Τμήμα Τουρισμού της Λήμνου (δεν λειτουργεί) καταργείται
(β) Το Τμήμα Αρχιτεκτονικής της Καστοριάς (δεν λειτουργεί) καταργείται
(γ) Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής της Κορίνθου: καταργείται σταδιακά, αφού είναι άνευ γνωστικού αντικειμένου και υπάρχει τεράστια διαρροή φοιτητών προς άλλα Τμήματα, ενώ τα μέλη ΔΕΠ δεν έχουν μεταξύ τους συνάφεια στα γνωστικά τους αντικείμενα (δ) Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης & Διεθνών Σχέσεων της Κορίνθου: υπάρχει σε αρκετά Ιδρύματα χωρίς να υπάρχει ανάγκη αποφοίτων αυτού του αντικειμένου. Υπάρχει τεράστια διαρροή φοιτητών προς άλλα συναφή Τμήματα.
(ε) Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ναυπλίου: καταργείται και συγχωνεύεται με το ομοειδές του Πανεπιστημίου Πατρών.
(στ) Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού στην Σπάρτη: καταργείται αφού είναι άνευ αντικειμένου και ουσίας
(ζ) Τμήματα Νοσηλευτικής στην Αθήνα και στην Σπάρτη: Αυτά τα Τμήματα δεν έχουν λόγο λειτουργίας σε επίπεδο Πανεπιστημίου, αφού λειτουργούν ήδη σε ΤΕΙ
(η) Τα Τμήματα Επιστήμης & Τεχνολογίας Υπολογιστών και Επιστήμης & Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών στην Τρίπολη: Το καθένα εξ αυτών αποτελεί έναν τομέα από τους 4 ή 5 Τομείς των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του ΔΠΘ, του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και δύο τομείς των Τμημάτων Πληροφορικής του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ, του Παν. Ιωαννίνων και του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Παν. Κρήτης. Θα πρέπει να συγχωνευθούν σε ένα.
(θ) Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Παν. Κρήτης. Στο ίδιο Πανεπιστήμιο και στην ίδια πόλη λειτουργεί από το 1977 Τμήμα Μαθηματικών. Θα πρέπει να συγχωνευθεί με το Τμήμα Μαθηματικών.
(ι) Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Επιστημών του ΕΚΠΑ: Πολυσυλλεκτικό Τμήμα για όποιον επιθυμεί να μετακομίσει στην Αθήνα. Να καταργηθεί ή να ενσωματωθεί στη Φιλοσοφική Σχολή.
(ια) Τμήμα Κοινωνιολογίας Παν. Αιγαίου: Να ενσωματωθεί στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας & Ιστορίας
(ιβ) Τμήμα Πολιτιστικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας Παν. Αιγαίου. Άνευ σαφούς γνωστικού αντικειμένου. Γίνεται προσπάθεια από το 2006 να αλλάξουν τον τίτλο σε Τμήμα Πληροφορικής. Δεν γίνεται αποδεκτό από το ΣΑΠΕ, αφού το 80% των μελών ΔΕΠ είναι σε γνωστικά αντικείμενα ξένα προς την πληροφορική.
(ιγ) Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων. Άνευ σαφούς γνωστικού αντικειμένου. Το Τμήμα δεν αναγνωρίζεται από το ΤΕΕ, αφού τα μέλη ΔΕΠ στην μεγάλη πλειοψηφία τους δεν είναι μηχανικοί, ενώ το ΠΠΣ δεν περιέχει τον απαιτούμενο κορμό υποχρεωτικών μαθημάτων για μηχανικούς. Να αναβαθμιστεί, αφού μεταφερθεί στην έδρα της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου μαζί με τα άλλα δύο Τμήματα Μηχανικών.
(ιδ) Τα Τμήματα Επιστήμης Υλικών των Πανεπιστημίων Κρήτης, Ιωαννίνων θα πρέπει να ενσωματωθούν στα Τμήματα Χημείας που λειτουργούν στα Ιδρύματα αυτά, ενώ αυτό του Πανεπιστημίου Πατρών να ενσωματωθεί στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών.
(ιε) Το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης εμπεριέχεται στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης και πρέπει να καταργηθεί, όπως έχει ζητήσει από το 2007 η Σύγκλητος.
(ιστ) Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών έχει Τομέα Πληροφορικής και Υλικού στα ΕΜΠ, Πολυτεχνείο Κρήτης, ΑΠΘ, ΔΠΘ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Πανεπιστήμιο Πατρών. Κατά συνέπεια, το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών θα πρέπει να ενωθεί με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών και το ένα Τμήμα να μετονομασθεί σε Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών.
-----------------------------------------------------
Η κ. Αννα Διαμαντοπούλου μιλώντας χθες σε διεθνή διάσκεψη για τη συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τα πανεπιστήμια και τους τοπικούς κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς, τόνισε ότι στο συνολικό σχέδιο ανασύνταξης της χώρας μπαίνει πλέον το θέμα της χωροταξικής αναδιάρθρωσης των πανεπιστημίων και προανήγγειλε την έναρξη διαλόγου με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες για τη νέα δομή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Η χωροταξική αναδιάρθρωση θα βασιστεί σε ακαδημαϊκά κριτήρια αλλά και κριτήρια που έχουν σχέση με τις περιφερειακές δομές της χώρας, ώστε να διασφαλίσουμε πανεπιστημιακά ιδρύματα ισχυρά. Σε συνεργασία και με τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών- και εδώ αξίζει τον κόπο να εξαντλήσουμε στα όρια του Συντάγματος τη δυνατότητα συμμετοχής και των τοπικών κοινωνιών- στόχος είναι να μπορέσουμε να δώσουμε όσο γίνεται μεγαλύτερη δυνατότητα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα για παραγωγή γνώσης, έρευνα, αριστεία και εφαρμογή της γνώσης προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι πολλοί πανεπιστημιακοί αλλά και καθηγητές ΤΕΙ, έχουν στο πρόσφατο παρελθόν θέσει το ζήτημα της ανάγκης για αναδιάρθρωση του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με συγχωνεύσεις ομοειδών τμημάτων γειτονικών ιδρυμάτων είτε και με ενσωμάτωση ολόκληρων ΤΕΙ στα κοντινά πανεπιστήμια, προκειμένου να γίνουν πιο αποτελεσματικά αλλά και ελκυστικά για τους υποψηφίους. Χαρακτηριστικά, ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Αθήνας κ. Κ. Μουτζούρης είχε από πέρσι χαρακτηρίσει μεγάλο τον αριθμό των 23 πανεπιστημίων και 16 ΤΕΙ που λειτουργούν στη χώρα σε σχέση με τον πληθυσμό, και είχε προτείνει συγχώνευση πανεπιστημίων και ΤΕΙ που βρίσκονται στην ίδια περιφέρεια και κλείσιμο όσων Τμημάτων δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον.
Τέτοιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν για παράδειγμα στη Θεσσαλία, την Αχαΐα, τη Δ. Μακεδονία, την Κρήτη, την Ηπειρο και σε άλλες περιφέρειες όπου λειτουργούν παράλληλα πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε κοντινές ή και στις ίδιες πόλεις.


Άκυρο πρόταση του πρύτανη του πολυτεχνείου Κρήτης είναι
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby chriskin » Tue Jul 06, 2010 4:47 pm

"αξίζει τον κόπο να εξαντλήσουμε στα όρια του Συντάγματος τη δυνατότητα συμμετοχής και των τοπικών κοινωνιών"


τι εννοει ακριβως εδω;
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby dexter » Wed Jul 07, 2010 12:50 am

chriskin wrote:"αξίζει τον κόπο να εξαντλήσουμε στα όρια του Συντάγματος τη δυνατότητα συμμετοχής και των τοπικών κοινωνιών"


τι εννοει ακριβως εδω;

μάλλον για χρηματοδότηση και παροχή εγκαταστάσεων από τους δήμους θα εννοεί και όχι από το υπουργείο..
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby chriskin » Wed Jul 07, 2010 1:06 am

dexter wrote:
chriskin wrote:"αξίζει τον κόπο να εξαντλήσουμε στα όρια του Συντάγματος τη δυνατότητα συμμετοχής και των τοπικών κοινωνιών"


τι εννοει ακριβως εδω;

μάλλον για χρηματοδότηση και παροχή εγκαταστάσεων από τους δήμους θα εννοεί και όχι από το υπουργείο..



αμα ηθελε να πει δημων γιατι λεει "τοπικων κοινωνιων;"
εμενα μου μυριζει λιγο "τοπικες" επιχειρησεις αλλα τελος παντων.
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby dexter » Wed Jul 07, 2010 1:20 am

τι άκυρο συμπέρασμα είναι αυτό?
που κολλάνε οι επιχειρήσεις?
μην γινόμαστε υπερβολικοί(από την μία κακές οι επιχειρήσεις από την άλλη μας νοιάζει να βρούμε δουλειά σε μεγάλη εταιρεία)
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby chriskin » Wed Jul 07, 2010 1:34 am

dexter wrote:τι άκυρο συμπέρασμα είναι αυτό?
που κολλάνε οι επιχειρήσεις?
μην γινόμαστε υπερβολικοί(από την μία κακές οι επιχειρήσεις από την άλλη μας νοιάζει να βρούμε δουλειά σε μεγάλη εταιρεία)



δεν ειναι ακυρο
1)τονιζει το "στα ορια που επιτρεπει το συνταγμα" , δεν νομιζω να υπαρχει κανενα θεμα με το να πληρωνουν οι δημοι.
2)μιλαει για τοπικες ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ και οχι δημοτικες αρχες.

επισης δεν ειπα ποτε οτι οι επιχειρησεις ειναι κακες. τεινουν αρκετα συχνα να ακολουθουν ανηθικες τακτικες αλλα θα ηταν τελειως ηλιθιο να τις βαλω, με τα δεδομενα του τοπου και του χρονου που ειμαστε, ως "κακες". απλα δεν εχουν θεση στα πανεπιστημια για μενα. δεν θελω η επομενη αλλαγη προγραμματος , πχ, να γινει για να βοηθησει τις αναγκες της Χ η Υ επιχειρησης. θα σημαινει οτι , αντι να μαθαινουμε πραγματα για να προωθησουμε την επιστημη μας παραπερα, θα μαθαινουμε ο,τι χρειαζεται η συγκεκριμενη επιχειρηση για να αναπτυχθει.
Δεν περασα 2 χρονια πανελλαδικες για να μαθω πως να κανω κατι που να εχει ημερομηνια ληξης τοσο κοντινη, θα πηγαινα σε καποιο αλλο ιδρυμα τοτε.

-------------------------
πισω στο θεμα μας ομως
πραγματι πολλα απο αυτα που λεει μεσα (ειδικα για καποιες σχολες που στην πραξη τις χρησιμοποιουν για να περασουν με μετεγγραφη σε αλλες - αμα καταλαβα καλα αυτο που λεει για διαρροη σε αλλα τμηματα) στεκουν , αν και ειναι λιγο υπερβολικος σε καποια σημεια (πχ "Αυτό που συνέβη από το 1985 έως το 2009 θα μπορούσε κάλλιστα να αποδοθεί σε ένα καλοσχεδιασμένο πόνημα οικονομικής διάλυσης της χώρας μας" !! , ψηφους ηθελαν μονο. οχι οτι αυτο ειναι ηθικο κι ωραιο αλλα μην τα κανουμε τοσο τραγικα ολα - λογικα απλα δεν σκεφτηκαν τις επιπτωσεις που θα ερχονταν)
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby dexter » Wed Jul 07, 2010 1:45 am

πάντως αυτό που λες με την επιρροή της επιχείρησης στο πανεπιστήμιο και στο πρόγραμμα σπουδων δεν υφίσταται πουθενά δεν συμβαίνει αυτό(ούτε στην αμερική που υπάρχει η μεγαλύτερη διασύνδεση πανεπιστημίου-επιχειρήσεων) γιατί για να αναγνωριστεί ένα πανεπιστήμιο από τα υπόλοιπα πρέπει να πληροί κάποιους αυστηρούς όρους και στο περιεχόμενο και στο επίπεδο σπουδών..

εγώ πιστεύω ότι καλό θα μας έκανε μία διασύνδεση οι εταιρείες θα κάνουν δωρεές(θα βοηθήσουν τους φοιτητές με καλύτερα εργαλεία) και μετά απλώς θα "τσιμπήσουν" ταλέντα..

και δεν την νοιάζει την επιχείρηση να μάθουν 1000 άτομα κάτι που θα χρειαστούν 10 εργαζομενοί της..
άσε που σκέφτεται και την φήμη της, άμα μαθευτεί τίποτα τέτοιο δεν την συμφέρει..

πρέπει να έχεις κάποια επαφή με τον εργασιακό χώρο που θα δουλέψεις(να δεις το επίπεδο τις γνώσεις που χρειάζονται)εκτός αν όλοι το πάμε για ακαδημαική καριέρα :lol:
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby chriskin » Wed Jul 07, 2010 1:47 am

μακαρι να ειναι οπως το λες, και ξερω πως δεν ειναι ετσι οπως ειπα σε αλλες χωρες
αλλα η φραση που μου ερχεται στο μυαλο ειναι, δυστυχως , η κλασικη : "στην ελλαδα ειμαστε"
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby dexter » Wed Jul 07, 2010 1:53 am

chriskin wrote:μακαρι να ειναι οπως το λες, και ξερω πως δεν ειναι ετσι οπως ειπα σε αλλες χωρες
αλλα η φραση που μου ερχεται στο μυαλο ειναι, δυστυχως , η κλασικη : "στην ελλαδα ειμαστε"

σκέψου τα ιδωτικά ιεκ-ψευτοπανεπιστήμια που έχουν όσο πιο άμεση σχέση γίνεται με τις επιχειρήσεις, κάνουν πουθενά στο πρόγραμμα σπουδών τους ότι χρειάζεται κάποια επιχείρηση?

δεν μπορώ να πιστέψω ότι και εταιρεία να έρθει να κάνει κάποια τρελή δωρεά 1~2εκ ευρώ θα δεχτεί οποιοσδήποτε καθηγητής να παρέμβουν στο τι θα διδάξει και τι όχι..
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
chriskin
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5316
Joined: Tue Sep 08, 2009 1:04 am
Gender:

Re: Φιλόδοξες αλλαγές στα ΑΕΙ

Postby chriskin » Wed Jul 07, 2010 3:43 am

dexter wrote:
chriskin wrote:μακαρι να ειναι οπως το λες, και ξερω πως δεν ειναι ετσι οπως ειπα σε αλλες χωρες
αλλα η φραση που μου ερχεται στο μυαλο ειναι, δυστυχως , η κλασικη : "στην ελλαδα ειμαστε"

σκέψου τα ιδωτικά ιεκ-ψευτοπανεπιστήμια που έχουν όσο πιο άμεση σχέση γίνεται με τις επιχειρήσεις, κάνουν πουθενά στο πρόγραμμα σπουδών τους ότι χρειάζεται κάποια επιχείρηση?

δεν μπορώ να πιστέψω ότι και εταιρεία να έρθει να κάνει κάποια τρελή δωρεά 1~2εκ ευρώ θα δεχτεί οποιοσδήποτε καθηγητής να παρέμβουν στο τι θα διδάξει και τι όχι..



για το πρωτο ειναι λιγο παραλογο αυτο που λες δεν νομιζεις;
"μαθετε το photoshop της adobe". αμα αυτο δεν λεγεται προωθηση μιας εταιρειας με τον πιο ανηθικο τροπο, δεν ξερω πως λεγεται. και μην πεις οτι "αυτα θα βρει στην αγορα μετα" γιατι υπαρχουν αρκετα αλλα προγραμματα (το paintshop της corel και το gimp ειναι τα πιο γνωστα ως εναλλακτικες επιλογες νομιζω) που μπορουν να κανουν τη δουλεια που θα χρειαστουν αργοτερα. (οι μισοι απο εκει μεσα χρησιμοποιουν τα masks και νομιζουν οτι ειναι οι θεοι της επεξεργασιας εικονων. ακομα και το paint μια χαρα τους ειναι - αντε κανα paint.net που κανει και προοδο τελευταια)

αυτο που θελω να πω ειναι πως προφανως και κανουν στο προγραμμα σπουδων τους Ακριβως αυτο που θελει μια συγκεκριμενη επιχειρηση.

τωρα για το δευτερο που λες.
μακαρι να ειναι (/να ηταν) ο κοσμος τοσο ηθικος και ωραιος οπως τον λες. οσο ομως δεν ζουμε στην απολυτα ωραια ουτοπια της ηθικης (η μαλλον, οσο ζουμε σε ενα μερος που η διαφθορα υπαρχει ακομα και στα βασικοτερες καθημερινες μας ασχολιες) , φρονιμο ειναι να προσεχουμε σε ποιον δινουμε δικαιωματα να ελεγχει την εκπαιδευση στα πανεπιστημια μας.

--------------------------------------------------
μην φευγουμε ομως τοσο εκτος θεματος, εγω ενα σχολιο εκανα σε ενα σημειο που μου φανηκε περιεργο.

Return to “Ακαδημαϊκά Νέα”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest