τι εννοείς λέγοντας απόλυτο έλεγχο του encoding?
Αναφέρομαι στα χαρακτηριστικά που προσφέρονται μόνο στο Xvid.
π.χ Quantization Type MPEG, MPEG CUSTOM (Inter,Intra Matrixes)
υπάρχουν matrices που προσφέρονται για συγκεκριμένο περιεχόμενο .
Παράδειγμα HVS (?Human Visual System) Matrix που προκύπτει από κάποιο
μοντέλο της λειτουργίας του ανθρώπινου οπτικού συστήματος.
GMC ανώτερο του Divx (δεν ξέρω αν υπαρχει καμιά αλλαγή στο νέο divx)
B-VOPS - Multiple BVOPS στο Divx δεν υπάρχουν παρά μόνο στις πρόσφατες εκδόσεις,
B-VOPS Quantizer Ratio-Offset δεν υπάρχει στο Divx.
VHQ, Trellis Quantization δεν υπάρχουν στο Divx
Chroma Motion - Ο μηχανισμός motion compensation παίρνει υπόψη του και
την χρωμικότητα εκτός απο την φωτεινότητα (chroma,luma).
Cartoon Mode - Παίρνει υπόψη τα χαρακτηριστικά των ταινιών anime.
Min-Max I-B-P Frames Quantizer
Zones - Καθορίζεται σε επίπεδο frames ο βαθμός συμπίεσης. Είναι σε επίπεδο
codec, οπότε δεν έχει παρενέργειες π.χ απόκλιση από στόχο τελικού μεγέθους video.
Είναι open source. Συγκρινέ το με το τελευταίο divx το οποίο είναι 6-months trial.
Μετά το πέρας αυτού του διαστήματος χάνεις την δυνατότητα στο Divx να χρησιμοποιείς
gmc, quarter pixel, b-frames (Simple Level Profile μόνο)
Στο παρελθόν υπήραχν και άλλα χαρακτηριστικά αλλά αφαιρέθηκαν είτε διότι οι developers
δεν ήταν σίγουροι ότι είχαν αποτελέσματα είτε διότι μπέρδευαν τους χρήστες του xvid.
Το divx έχει multiple passes από την άλλη αλλά σύμφωνα με τους developers του xvid,
δεν χρειάζονται παραπάνω από 2 passes. Άλλωστε το divx παλιά σχεδόν ποτέ δεν έφτανε
στο target size (απόκλιση απο 1-30 ΜΒ) οπότε τα multiple passes ήταν μια βοήθεια αρχικά
και προς αυτόν τον τομέα.
Γενικά εχω αρκετό καιρό (μήνες) να δοκιμάσω γενικά encodings όμως θυμάμαι ότι
το Divx τότε έδινε πιο smoothed εικόνες σε σχέση με το Xvid (οπότε απώλεια λεπτομέρειας).
Από την άλλη το Xvid προσπαθούσε να κωδικοποήσει όση περισσότερη πληροφορία μπορούσε.
Όταν αυτό ήταν αδύνατο σε σχέση με το target size τότε μπορούσε κάποιος να δεί
macroblocks. Αυτό γινόταν φανερό κυρίως σε σκοτεινές σκηνές (όπου γενικά το MPEG4 έχει πρόβλημα)
και σε σκηνές με ομίχλη.
Προτεινόμενο εργαλείο - GORDIAN KNOT. Υπάρχουν οδηγίες στα links που έδωσα στην αρχή.
Μέσω του Gordian Knot θα μάθεις και το Avisynth οπότε θα μάθεις και διάφορα
φίλτρα που θα μπορούσες να εφαρμόσεις για να φιλτράρεις τον θόρυβο ή ότι άλλο
θέλεις από τις πηγές εισόδου video που του βάζεις(π.χ convolution3d, άλλα resize filters
από τα γνωστά, μη περιττές μετατροπές-παραμονή σε YV12). Γενικά πάντως το Gordian knot είναι
ένα αρκετά αυτοματοποιημένο εργαλείο δίνοντας την δυνατότητα σε όποιον θέλει να παραμετροποιήσει
παραπάνω αν θέλει.
Αν θέλεις και άλλες επιλογές (μιλάω για codecs) υπάρχει και ο codec ffvfw. Open source και αυτός, προέρχεται
από το ffmpeg. Να φανταστείς οτι στα phychovisual settings υπήρχαν 6-7 διαφορετικοί τρόποι
για adaptive quantization. Φυσικά δεν δουλεύουν όλοι εγγυημένα σε κάθε είδους πηγή video.
Επίσης στο motion precision υπήρχαν παρά πολλοί τρόποι επιλογής.
To ffdshow είναι ο αντίστοιχος decoder του ffvfw.