Page 1 of 1

Leonardo da Vinci

Posted: Wed Feb 08, 2006 1:09 pm
by lumenintervalum
Η Μεγαλοφυΐα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι στον εκθεσιακό χώρο του ΙΜΕ

Για πρώτη φορά σε διεθνές κοινό, το Πολιτιστικό Κέντρο Ελληνικός Κόσμος στην Αθήνα, παρουσιάζει τη μεγαλύτερη έκθεση στον κόσμο με ρέπλικες μηχανών σε πραγματικές διαστάσεις κατασκευασμένες από τους κώδικες του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Η διεθνής, διαδραστική και, ιδιαίτερα πρωτοποριακή έκθεση με τίτλο "Λεονάρντο, Η Μεγαλοφυία" περιλαμβάνει 40 εκθέματα-μηχανές που κατασκευάστηκαν μετά από σε βάθος μελέτη των σχεδίων του Λεονάρντο Ντα Βίντσι από ομάδα ειδικών ιστορικών και μηχανικών και παρουσιάζεται από 31 Ιανουαρίου έως 31 Μαρτίου 2006.

Οι μηχανές που εκτίθενται δεν είναι απλά μοντέλα. Είναι απόλυτα λειτουργικές, σε φυσικό μέγεθος, ειδικά κατασκευασμένες για μακροχρόνια χρήση από όλους τους πιθανούς επισκέπτες. Η δυνατότητα επαφής και χρήσης των μηχανών προσφέρει στον επισκέπτη το πρωτόγνωρο συναίσθημα της απτικής, εμπειρικής αντίληψης του μεγαλείου του εφευρέτη Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Τα υλικά τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή των μηχανών είναι ακριβώς αυτά που προτείνονται από τον Ντα Βίντσι και τα οποία ήταν διαθέσιμα εκείνη την εποχή, όπως ξύλο, σχοινί, κόλλες κτλ. Η επεξεργασία τους έγινε στο χέρι, ακολουθώντας πιστά τις χειρόγραφες οδηγίες του Ντα Βίντσι, με εργαλεία εκείνης της εποχής και όχι με σύγχρονα βιομηχανικά μέσα.

H έκθεση έχει ταυτόχρονα εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Απευθύνεται κυρίως στα παιδιά και στους νέους, αλλά αφορά επίσης το ευρύ κοινό και όσους ενδιαφέρονται για την μηχανική, την ιστορία, την τέχνη και τις νέες και πρωτότυπες εκθέσεις.

Η έκθεση διαρθρώνεται σε 5 ενότητες, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν μηχανές με ιδιαίτερες λειτουργίες και έχουν δομηθεί με βάση τα τέσσερα στοιχεία της φύσης που τόσο κέντριζαν το ενδιαφέρον του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και μία πέμπτη ενότητα, τους μηχανισμούς. συγκεκριμένα:

1. Μηχανισμοί
Απλοί και ευρηματικοί μηχανισμοί που επινόησε ο Ντα Βίντσι για να λύσει πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας (για παράδειγμα πώς να ανυψώσει κανείς με μεγαλύτερη ευκολία ένα μεγάλο βάρος). Eκμεταλλευόμενος τους φυσικούς νόμους, πολλούς από τους οποίους γνώριζε ο ίδιος εμπειρικά πριν από την επιστημονική διατύπωσή τους, σχεδίασε συστήματα μετατροπής της κίνησης σε ενέργεια, γρανάζια, συστήματα ανύψωσης, ακόμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με ρουλεμάν που σήμερα χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα.

2. Φωτιά
Πολεμικές κατασκευές-μηχανές, όπως το κανόνι, το πολυβόλο και μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της έκθεσης, το τεθωρακισμένο όχημα, ένα κινούμενο άρμα μάχης από ξύλο, που το εσωτερικό του μπορεί κανείς να επισκεφτεί.

3. Νερό
Μηχανές που εκμεταλλεύονται τη δύναμη του νερού για να μεταφέρουν την ενέργεια, όπως ο κοχλίας ή Aρχιμήδειος βίδα, αλλά και εξοπλισμοί που ο Ντα Βίντσι επινόησε για να μπορεί κανείς να περπατά πάνω στο νερό, καθώς και το "βατραχογάντι", αντίστοιχο του σημερινού βατραχοπέδιλου, για να κολυμπά κανείς πιο γρήγορα.

4. Γη
Eκτός από το γερανό, την τυπογραφική μηχανή και το ελαιοτριβείο, ο Ντα Βίντσι επινόησε και θεατρικές μηχανές. Σίγουρα το πιο εντυπωσιακό έκθεμα είναι το ρομπότ, που ο Ντα Βίντσι εφηύρε αιώνες πριν από την τεχνολογική επανάσταση.

5. Αέρας
Μοντέλα των πτητικών μηχανών που ο Ντα Βίντσι σχεδίασε αιώνες πριν ο άνθρωπος κατακτήσει πραγματικά τους αιθέρες. O εξοπλισμός με μηχανικά φτερά (ορνιθόπτερο), σχεδιασμένος για να κάνει τον άνθρωπο να πετάξει, πρόδρομος του σημερινού αιωρόπτερου, το αλεξίπτωτο και το ιπτάμενο ορνιθόπτερο ποδήλατο εντυπωσιάζουν.

Δε, Τε, Πα: 09:00-21:00
Τρ, Πε: 09:00-14:00
Σα: 10:00-16:00
Κυ: 11:00-16:00

Ημερομηνίες : 03/01/2006 - 03/03/2006

Εισητήρια : € 9,00 ενήλικες
€ 6,00 οικογενειακό, παιδικό, φοιτητικό
€ 4,00 συνταξιούχοι
€ 6,00 ομαδικό

Εκθεσιακόs Xώρος Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" Διεύθυνση Πειραιώς 254, 17778 Ταύρος (Αθήνα)
Τηλέφωνο +30-210-4835300
Πόλη Αθήνα


Πηγή: http://www.cultureguide.gr/events/detai ... 75&catA=11

Posted: Wed Feb 08, 2006 4:16 pm
by ttoppouzokypraios
Αντιγραφοντας τον φίλο μου τον KDK...

LdV

Image
:smt055 :smt055 :smt055

(o κάθένας με τον πόνο του)

Image Image Image Image

Posted: Wed Feb 08, 2006 5:32 pm
by jimmyD
αυτό μοιάζει ή είναι ανθρακονημάτινο???

Posted: Wed Feb 08, 2006 10:32 pm
by ttoppouzokypraios
Είναι ανθρακονημάτινο και κατασκευάζεται + ζωγραφίζεται στην Ιταλία από τον "ουάν εντ όνλυ" Ernesto Colnago

Posted: Wed Feb 08, 2006 10:45 pm
by Theofaman
ttoppouzokypraios wrote:Είναι ανθρακονημάτινο και κατασκευάζεται + ζωγραφίζεται στην Ιταλία από τον "ουάν εντ όνλυ" Ernesto Colnago
Αν είναι ανθρακονημάτινο τότε θα είναι πανάλαφρο. Τώρα για εκτός δρόμου αντοχή δεν ξέρω. Ξέρεις πόσα κιλά είναι?

Posted: Thu Feb 09, 2006 1:23 am
by lumenintervalum
φυσικά και ξέρει!!!:P:P

Posted: Thu Feb 09, 2006 2:31 am
by TaRaNTuLa
Theofaman wrote:Αν είναι ανθρακονημάτινο τότε θα είναι πανάλαφρο. Τώρα για εκτός δρόμου αντοχή δεν ξέρω. Ξέρεις πόσα κιλά είναι?
Τα ανθρακονημάτινα δεν είναι mountain bikes.Αν παρατηρήσεις και τα λάστιχά του,είναι δρόμου και όχι χώματος.Στα πιο special mountain bikes,βρίσκεις απλά μερικά κομμάτια από carbon,ούτως ώστε να γίνεται ένα σχετικό ελάφρωμα...Επίσης,η θέση του τιμονιού σε σχέση με τη σέλα και το τιμόνι αυτό καθ'αυτό είναι για δρόμου...

Επιπλέον αυτό δε διαθέτει και αναρτήσεις...

Έχει ένα φίλος μου ένα τέτοιο και το σηκώνεις για πλάκα με τα 2 δάχτυλα του ενός χεριού...Βέβαια κόστισε 2000 ευρώπουλα...(μάρκα,μοντέλο δε θυμάμαι.θα ρωτήσω και θα σας πω)

Posted: Thu Feb 09, 2006 2:44 am
by Theofaman
TaRaNTuLa wrote:
Theofaman wrote:Αν είναι ανθρακονημάτινο τότε θα είναι πανάλαφρο. Τώρα για εκτός δρόμου αντοχή δεν ξέρω. Ξέρεις πόσα κιλά είναι?
Τα ανθρακονημάτινα δεν είναι mountain bikes.Αν παρατηρήσεις και τα λάστιχά του,είναι δρόμου και όχι χώματος.Στα πιο special mountain bikes,βρίσκεις απλά μερικά κομμάτια από carbon,ούτως ώστε να γίνεται ένα σχετικό ελάφρωμα...Επίσης,η θέση του τιμονιού σε σχέση με τη σέλα και το τιμόνι αυτό καθ'αυτό είναι για δρόμου...

Επιπλέον αυτό δε διαθέτει και αναρτήσεις...

Έχει ένα φίλος μου ένα τέτοιο και το σηκώνεις για πλάκα με τα 2 δάχτυλα του ενός χεριού...Βέβαια κόστισε 2000 ευρώπουλα...(μάρκα,μοντέλο δε θυμάμαι.θα ρωτήσω και θα σας πω)
Γνωρίζω τις ιδιότητες των ανθρακονημάτων και το λέω επειδή είναι αντοχής αλλά εύθραυστα σε ξαφνική καταπόνηση (για παράδειγμα με mountain bike να κάνεις άλμα χωρίς αναρτήσεις). Πρόσεξα αργότερα αυτά που ανέφερες ;)

Πάντως με τόσα ανθρακονήματα πρέπει να είναι πανάκριβο... :shock: (2000 ευρώ μου φαίνονται λίγα. Όχι ότι ξέρω τιμές ακριβώς για τέτοια ποδήλατα απλά το υλικό αυτό είναι λίγο ακριβό :-D )

Posted: Thu Feb 09, 2006 3:37 am
by ttoppouzokypraios
χεχεχε...

Το συγκεκριμένο ποδήλατο, όπως το βλέπετε στοιχίζει... $8800 :shock: ενώ μόνο ο σκελετός $4400 :shock: :shock: και ζυγιζει 6,9 κιλά!! (όλα υπολογισμένα στο Competitive Cyclist) Βέβαια πιθανών να είναι ότι πιο ακριβό υπάρχει σε ποδήλατο δρόμου.

Τώρα για τα Μountain Bike βεβαίως και κατασκευάζονται και απο ανθρακονήματα! Εγώ θυμάμαι ανθρακονημάτινα Mountain Bike σχεδόν από τότε που ξεκίνησα ποδήλατο (πριν 13 χρόνια). Βέβαια τότε η μόδα πρότεινε το τιτάνιο και έτσι αν κατέβαινες σε κάποιο αγώνα ΜΤΒ, υπύρχε περισσότερο τιτάνιο από ότι σε ένα Ρώσικο πυρινικό υποβρύχιο :lol:

Σήμερα η μόδα προστάζει Carbon (όπως και στα αυτοκίνιτα και τις μηχανές) και πλέον οι σκελετοί από carbon έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ που να θεωρείται από τα πιο αξιόπιστα υλικά για να φτιάξεις ένα σκελετό (και όχι μόνο) ποδηλάτου... Πλέον είναι ελάχιστα τα εξαρτήματα ενός ποδηλάτου που δεν υπάρχουν και σε carbon: από τις ακτίνες των τροχών μέχρι τα τιμόνια και τις... σέλες!

Σε κάποιο αντικείμενο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα μπορείς να του δώσεις ότι ιδιότητες θέλεις, έτσι μπορεί ένα ανθρακονημάτηνο σκελετό ποδηλάτου δρόμου να τον κάνεις σούπερ σκληρό και να μεταφέρει και το τελευταίο watt που δίνεις και να νοιώθεις και τη πιο μικρή ανωμαλία του δρόμου ή πλέκοντας λίγο διαφορετικά τις ίνες του carbon μπορείς να τον κάνεις να είναι super άνετος κρατόντας όμως και τις ιδιότητες της μεταφοράς της δύναμης από τα πετάλια στους τροχούς.

Το άσχημο με το carbon βέβαια είναι πως δεν σε προειδοποιεί για το ΄ποτε θα αστοχήσει. Είναι μπαμ και κάτω... Δηλαδή μπορεί να κατασκευαστεί να έχει τεράστια αντοχή αλλά στα όρια του έχει πολύ μικρή διάρκεια και σπάει "εντυπωσιακά" :roll: (πτου πτου πτου να μην μας τύχει...)

Δανάη κ*** σου το έκανα το thread :oops: :oops: Λετσ τολκ νάου αμπάουντ δε μασινς οφ LdV... Σκέφτομαι να πάω... σύντομα! Κανείς άλλος?

Posted: Thu Feb 09, 2006 6:55 pm
by elsupreme
Μόνο για το topic δεν μιλήσαμε...
Ενδιαφέρον πάντως. Το "Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού" μήπως ονομάζεται και "Ίδρυμα Μείζονος Ελληνικού Πολιτισμού" ?

Posted: Fri Feb 10, 2006 1:19 pm
by lumenintervalum
:P:PΠυροδότησες ποδηλατο-συζήτηση και στο venus!!!

εγώ ψήνομαι να πάμε, θα το συζητήσουμε κι από κοντά

Posted: Thu Mar 02, 2006 7:47 pm
by Ethel
Τελικά είναι μέχρι 31 Μαρτίου