Κωνσταντινούπολη
Posted: Thu Aug 02, 2007 6:50 pm
ξανα πήγα και 2η φορά κωνσταντινούπολη
άλλωστε είναι πανέμορφη
ειδικά το βράδυ που φωτίζονται και όλα τα τζαμιά (τι πράγμα είναι αυτό.ανα 50-100 μέτρα τζαμί.αν δεις από ψηλά την πόλη είναι γεμάτη μιναρέδες)
οπότε δεν μπορείς να μην πας και 2η και 3η φορά
και να επισκεφτείς και πάλι και το πατριαρχείο και την αγία σοφία
αυτη την φορά χρησιμοποίησα ταξί για να επισκεφτώ το πατριαρχείο και την αγία σοφία
όμως δεν πολυλέει γιατί πληρώνεισ 8-10 λίρες , αν δεν σε κάνουν δηλ και τον γύρο της πόλης , για 1 απόσταση 2 χιλιομέτρων
ο τελευταίος ταξιτζής που πήρα για να με πάει από την αγία σοφία στο ξενοδοχείο με έκανε τον γύρο της πόλης.και έτσι αντί για 8 λίρες έπρεπε να πληρώσω 18 λίρες.
αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
όπως άνοιξα το πορτοφόλι να πληρώσω μου πήρε με ταχυδακτυλουργικές κινήσεις ένα πενηντόλιρο και μου παρουσίασε ότι του έδωσα εικοσάλιρο.αντε εγώ να το καταλάβω με το περπάτημα που είχα ρίξει και την ζέστη που με είχε ζαλίσει.αλλά και να το καταλάβαινα που να συννενοούμουν εγώ αγγλικά και αυτός τούρκικα.
βέβαια ουδέν κακόν αμιγές καλού.από την όλη ιστορία ανακάλυψα το λεοφωρείο.όπου με 1.5 λίρα η διαδρομή πας όπου θες.για αυτό όταν πάτε με το καλό να ξέρετε ότι και στην πλατεία ταξίμ αλλά και στο καπαλί τσαρσί (το μεγάλο παζάρι δηλ με την σκεπαστή αγορά αλλά και την υπαίθρια αγορά των μαιμούδων , δίπλα στο univercity of istanbul) υπάρχουν αφετηρίες λεωφορείων που πάνε παντού.το 63β νομίζω ενώνει την σκεπαστή αγορά με την πλατεία ταξίμ.υπάρχουν και λεοφωρεία για τοπ καπί.για αυτό καλό θα είναι να έχετε ένα χάρτη με τα δρομολόγια των λεωφορείων ή καλύτερα να ξέρετε για κάθε περιοχή που θέλετε να επισκεφτείτε ποιο λεωφορείο σας πάει.
το τοπ καπί είναι πίσω ακριβώς από την αγία σοφία.μέσα στον περιβάλλοντα χώρο του είναι η αγία ειρήνη που χρησιμοποιείται για πολιτιστικές εκδηλώσεις..(ξέρετε επιδείξεισ μόδας κτλ)
μεταξύ της αγίας ειρήνης και της πύλης που πληρώνεισ εισιτήριο για να μπεισ στον χώρο του παλατιού είναι το αρχαιολογικό μουσείο.απέναντι από την αγία σοφία είναι οι βασιλικέσ δεξαμενέσ.επίσης απέναντί της είναι και το μπλε τζαμί ενώ μεταξύ τους είναι ο βασιλικός ιππόδρομοσ με τον οβελίσκο , την στήλη του ιουστιανού αν δεν κάνω λάθος και το σύμπλεγμα των 3 ακέφαλων φιδιών , ανάθημα για την νίκη των πλαταιών που είχε αποσπαστεί από τους δελφούς.επίσης μεταξύ αγίας σοφίας και βασιλικών δεξαμενών είναι ένα καφέ το green corner που θα συνιστούσα να καθόσασταν για να ξαποστάσετε.(ξεκίνησε με τούρκικα μπιτάκια και ραπ , συνέχισε με κλασσική μουσική παιγμένη με τουρκικά παραδοσιακά όργανα και κατέληξε σε ελληνική μουσική-γαρμπή , βίσση , θεοδωρίδου και δάντη.όπως ελληνική μουσική έπαιζαν και κάποια μαγαζιά ρούχων στον πεζόδρομο της ταξίμ)
άλλο που πρέπει να προσέξετε είναι αυτοί που γυαλίζουν τα παπούτσια.σε έναν από αυτούς έπεσε η βούρτσα.εγώ ως καλός χριστιανός του την έδωσα.αυτόσ μου λέει έλα να σου καθαρίσω τα παπούτσια.τι καλός άνθρωπος σκέφτομαι.στο τέλοσ από την περιποίηση σκλαβώθηκα και λέω ας του δώσω κανά 2 λίρες.έλα όμως που αυτός ήθελε να πληρωθεί κανονικά γιατί έχει λέει 4 παιδιά και πεινάνε.όχι μου λέει είναι λίγα αυτά.αρπάζει και αυτός το πορτοφόλι και πάει να πάρει πενηντόλιρο.το παίρνω πίσω του δίνω 5 ευρώ που είχα μέσα και την κάνω με γοργό βηματισμό.
μετά κάποιοσ παρόμοιοσ σε ένα άλλο σημείο είχε βάλει μία βορειοευρωπαία τουρίστρια και καλά για να τραβήξει φωτογραφία αυτή να της γυαλίσει-καθαρίσει και αυτής το παπούστι οπότε καταλαβαίνετε τι παίζεται.
για αυτό μακριά όσο μπορείτε από πλανόδιουσ μικροπωλητές αλλά και από ταξιτζήδες..
έφαγα στο ταξίμ μόντα , ένα μαγαζί που θα σας θυμίσει παλμιέ μπιστρό.είναι δεξιά στα δέκα μέτρα από το ξενοδοχείο του μαρμαρά.την προηγούμενη φορά σας είχα συστήσει τα σελφ σέρβις μαγαζιά.το αναιρώ και σας συστήνω αυτό.στο σύνολο τρώτε περισσότερη ποσότητα , πληρώνετε λιγότερο και η ποιότητα τόσο του μαγαζιού όσο και του φαγητού είναι σαφώς καλύτερη.
ήπια σόδα , spring water ,γιατί ήταν το πιο φτηνό , 9 λίρες δηλ , στην ταράτασα του ξενοδοχείου του μαρμαρά , όπου όντας στον 19ο όροφο , θα μαγευτείτε από την θέα.
έφαγα γλυκό στο σπίτι του γλυκού όπως θα το ονόμαζα στον πεζόδρομο της ταξίμ.
μαγεύτηκα από τις μελαμψέσ , καστανόξανθεσ αλλά και μελαχρινέσ , κουκλάρες τουρκάλες , με το πολύ μοδάτο ντύσιμο.
η θέα από την γέφυρα του γαλατά το βράδυ είναι μαγευτική.να κάνετε απαραίτητα 1 στάση.
ΥΓ στις αφετηρίες των λεωφορείων υπάρχουν εκδοτήρια εισιτηρίων.εκεί δεν θα βρείτε κανένα.δίπλα είναι ο πλανόδιος που πουλάει.κάθεται στον σκαμπό του.1,5 λίρα το ένα ειπαμε.μπαίνετε στο λεωφορείο , από την μπροστά πόρτα , το ρίχνετε στο κουτί , το τρώει , μην το περιμένετε πίσω , κάνει ένα ήχο και παιρνάτε στα ενδότερα του λεωφορείου.
μέσα στο πατριαρχείο μπροστά δεξιά είναι η στήλη της φραγγελώσεως του χριστού , 3 λάρνακες με λείψανα αγίων , ενώ μπροστά αριστερά λείψανα του αγίου ιωάννη του χρυσόστομου και του γρηγόριου του θεολόγου που μας επιστράφηκαν πρόσφατα από την καθολική εκκλησία.δίπλα στο πατριαρχείο αριστερά είναι το μαράσλειο δημοτικό σχολείο ενώ κάπου στα 100 μέτρα δεξιά μέσα στις φτωχογειτονιές η μεγάλη του γένουσ σχολη.
στην αγία σοφία να παρατηρήσετε τα χρωματιστά μάρμαρα που καλύπτουν τους τοίχους.το ψηφιδωτό του ιησού πάνω από τις 3 μεσαίες αυτοκρατορικές πόρτες.τα χερουβείμ που κοσμούν τα λοφία του τρούλου.την πανέμορφη παναγία που κρατά τον ιησού στην κόγχη του ιερού.τα ψηφιδωτά του αγίου ιωάννη του χρυσόστομου , του επισκόπου ατταλείας ιγνατίου και του αγίου ιγνατίου του θεοφόρου στον αριστερά πάνω τοίχο.την περίφημη μαρμάρινη κολώνα που ιδρώνει πίσω αριστερά.από τα βυζαντινά χρόνια είχε θεωρηθεί θαυματουργή.στον πάνω δεξιά γυναικωνίτη τον χριστό ανάμεσα στην παναγία και τον άγιο ιωάννη τον πρόδρομο.την ταφόπετρα του ερρίκου δάνδολου ηγέτη της 4ης σταυροφορίας που κατέστρεψε την πόλη.τον χριστό ανάμεσα στην αυτοκράτειρα ζωή και τον αυτοκράτορα κωνσταντίνο 9ο μονομάχο.την παναγία με τον ιησού ανάμεσα στον ιωάννη κομνηνό 2ο πορφυρογένητο και την σύζυγό του αυτοκράτειρα ειρήνη της ουγγαρίας.δεξιά στο στενό σημείο του τοίχου ο γιος της αλέξιος που το πρόσωπό του δεν χαρακτηρίζεται από υγεία αφού πέθανε σε ηλικία 20 χρονών.κάτω στο νότιο τμήμα του κεντρικού κλίτους φαίνεται στο δάπεδο ένα μέρος μωσαικού από διαφόρων χρωματων μάρμαρα που θεωρείται ως βυζαντινός ομφαλός (ή κέντρο του κόσμου) και όπου εκεί γινόταν η τελετή στέψης των αυτοκρατόρων.τέλος πίσω δεξιά στην έξοδο τηντεράστια μπρούτζινη πόρτα που προέρχεται από ένα ελληνιστικό ναό στην ταρσό.από πάνω η θεοτόκοσ με το θείο βρέφος ανάμεσα στον μέγα κωνσταντίνο που της αφιερώνει την πόλη και τον ιουστιανό που της προσφέρει την αγία σοφία.
άλλωστε είναι πανέμορφη
ειδικά το βράδυ που φωτίζονται και όλα τα τζαμιά (τι πράγμα είναι αυτό.ανα 50-100 μέτρα τζαμί.αν δεις από ψηλά την πόλη είναι γεμάτη μιναρέδες)
οπότε δεν μπορείς να μην πας και 2η και 3η φορά
και να επισκεφτείς και πάλι και το πατριαρχείο και την αγία σοφία
αυτη την φορά χρησιμοποίησα ταξί για να επισκεφτώ το πατριαρχείο και την αγία σοφία
όμως δεν πολυλέει γιατί πληρώνεισ 8-10 λίρες , αν δεν σε κάνουν δηλ και τον γύρο της πόλης , για 1 απόσταση 2 χιλιομέτρων
ο τελευταίος ταξιτζής που πήρα για να με πάει από την αγία σοφία στο ξενοδοχείο με έκανε τον γύρο της πόλης.και έτσι αντί για 8 λίρες έπρεπε να πληρώσω 18 λίρες.
αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
όπως άνοιξα το πορτοφόλι να πληρώσω μου πήρε με ταχυδακτυλουργικές κινήσεις ένα πενηντόλιρο και μου παρουσίασε ότι του έδωσα εικοσάλιρο.αντε εγώ να το καταλάβω με το περπάτημα που είχα ρίξει και την ζέστη που με είχε ζαλίσει.αλλά και να το καταλάβαινα που να συννενοούμουν εγώ αγγλικά και αυτός τούρκικα.
βέβαια ουδέν κακόν αμιγές καλού.από την όλη ιστορία ανακάλυψα το λεοφωρείο.όπου με 1.5 λίρα η διαδρομή πας όπου θες.για αυτό όταν πάτε με το καλό να ξέρετε ότι και στην πλατεία ταξίμ αλλά και στο καπαλί τσαρσί (το μεγάλο παζάρι δηλ με την σκεπαστή αγορά αλλά και την υπαίθρια αγορά των μαιμούδων , δίπλα στο univercity of istanbul) υπάρχουν αφετηρίες λεωφορείων που πάνε παντού.το 63β νομίζω ενώνει την σκεπαστή αγορά με την πλατεία ταξίμ.υπάρχουν και λεοφωρεία για τοπ καπί.για αυτό καλό θα είναι να έχετε ένα χάρτη με τα δρομολόγια των λεωφορείων ή καλύτερα να ξέρετε για κάθε περιοχή που θέλετε να επισκεφτείτε ποιο λεωφορείο σας πάει.
το τοπ καπί είναι πίσω ακριβώς από την αγία σοφία.μέσα στον περιβάλλοντα χώρο του είναι η αγία ειρήνη που χρησιμοποιείται για πολιτιστικές εκδηλώσεις..(ξέρετε επιδείξεισ μόδας κτλ)
μεταξύ της αγίας ειρήνης και της πύλης που πληρώνεισ εισιτήριο για να μπεισ στον χώρο του παλατιού είναι το αρχαιολογικό μουσείο.απέναντι από την αγία σοφία είναι οι βασιλικέσ δεξαμενέσ.επίσης απέναντί της είναι και το μπλε τζαμί ενώ μεταξύ τους είναι ο βασιλικός ιππόδρομοσ με τον οβελίσκο , την στήλη του ιουστιανού αν δεν κάνω λάθος και το σύμπλεγμα των 3 ακέφαλων φιδιών , ανάθημα για την νίκη των πλαταιών που είχε αποσπαστεί από τους δελφούς.επίσης μεταξύ αγίας σοφίας και βασιλικών δεξαμενών είναι ένα καφέ το green corner που θα συνιστούσα να καθόσασταν για να ξαποστάσετε.(ξεκίνησε με τούρκικα μπιτάκια και ραπ , συνέχισε με κλασσική μουσική παιγμένη με τουρκικά παραδοσιακά όργανα και κατέληξε σε ελληνική μουσική-γαρμπή , βίσση , θεοδωρίδου και δάντη.όπως ελληνική μουσική έπαιζαν και κάποια μαγαζιά ρούχων στον πεζόδρομο της ταξίμ)
άλλο που πρέπει να προσέξετε είναι αυτοί που γυαλίζουν τα παπούτσια.σε έναν από αυτούς έπεσε η βούρτσα.εγώ ως καλός χριστιανός του την έδωσα.αυτόσ μου λέει έλα να σου καθαρίσω τα παπούτσια.τι καλός άνθρωπος σκέφτομαι.στο τέλοσ από την περιποίηση σκλαβώθηκα και λέω ας του δώσω κανά 2 λίρες.έλα όμως που αυτός ήθελε να πληρωθεί κανονικά γιατί έχει λέει 4 παιδιά και πεινάνε.όχι μου λέει είναι λίγα αυτά.αρπάζει και αυτός το πορτοφόλι και πάει να πάρει πενηντόλιρο.το παίρνω πίσω του δίνω 5 ευρώ που είχα μέσα και την κάνω με γοργό βηματισμό.
μετά κάποιοσ παρόμοιοσ σε ένα άλλο σημείο είχε βάλει μία βορειοευρωπαία τουρίστρια και καλά για να τραβήξει φωτογραφία αυτή να της γυαλίσει-καθαρίσει και αυτής το παπούστι οπότε καταλαβαίνετε τι παίζεται.
για αυτό μακριά όσο μπορείτε από πλανόδιουσ μικροπωλητές αλλά και από ταξιτζήδες..
έφαγα στο ταξίμ μόντα , ένα μαγαζί που θα σας θυμίσει παλμιέ μπιστρό.είναι δεξιά στα δέκα μέτρα από το ξενοδοχείο του μαρμαρά.την προηγούμενη φορά σας είχα συστήσει τα σελφ σέρβις μαγαζιά.το αναιρώ και σας συστήνω αυτό.στο σύνολο τρώτε περισσότερη ποσότητα , πληρώνετε λιγότερο και η ποιότητα τόσο του μαγαζιού όσο και του φαγητού είναι σαφώς καλύτερη.
ήπια σόδα , spring water ,γιατί ήταν το πιο φτηνό , 9 λίρες δηλ , στην ταράτασα του ξενοδοχείου του μαρμαρά , όπου όντας στον 19ο όροφο , θα μαγευτείτε από την θέα.
έφαγα γλυκό στο σπίτι του γλυκού όπως θα το ονόμαζα στον πεζόδρομο της ταξίμ.
μαγεύτηκα από τις μελαμψέσ , καστανόξανθεσ αλλά και μελαχρινέσ , κουκλάρες τουρκάλες , με το πολύ μοδάτο ντύσιμο.
η θέα από την γέφυρα του γαλατά το βράδυ είναι μαγευτική.να κάνετε απαραίτητα 1 στάση.
ΥΓ στις αφετηρίες των λεωφορείων υπάρχουν εκδοτήρια εισιτηρίων.εκεί δεν θα βρείτε κανένα.δίπλα είναι ο πλανόδιος που πουλάει.κάθεται στον σκαμπό του.1,5 λίρα το ένα ειπαμε.μπαίνετε στο λεωφορείο , από την μπροστά πόρτα , το ρίχνετε στο κουτί , το τρώει , μην το περιμένετε πίσω , κάνει ένα ήχο και παιρνάτε στα ενδότερα του λεωφορείου.
μέσα στο πατριαρχείο μπροστά δεξιά είναι η στήλη της φραγγελώσεως του χριστού , 3 λάρνακες με λείψανα αγίων , ενώ μπροστά αριστερά λείψανα του αγίου ιωάννη του χρυσόστομου και του γρηγόριου του θεολόγου που μας επιστράφηκαν πρόσφατα από την καθολική εκκλησία.δίπλα στο πατριαρχείο αριστερά είναι το μαράσλειο δημοτικό σχολείο ενώ κάπου στα 100 μέτρα δεξιά μέσα στις φτωχογειτονιές η μεγάλη του γένουσ σχολη.
στην αγία σοφία να παρατηρήσετε τα χρωματιστά μάρμαρα που καλύπτουν τους τοίχους.το ψηφιδωτό του ιησού πάνω από τις 3 μεσαίες αυτοκρατορικές πόρτες.τα χερουβείμ που κοσμούν τα λοφία του τρούλου.την πανέμορφη παναγία που κρατά τον ιησού στην κόγχη του ιερού.τα ψηφιδωτά του αγίου ιωάννη του χρυσόστομου , του επισκόπου ατταλείας ιγνατίου και του αγίου ιγνατίου του θεοφόρου στον αριστερά πάνω τοίχο.την περίφημη μαρμάρινη κολώνα που ιδρώνει πίσω αριστερά.από τα βυζαντινά χρόνια είχε θεωρηθεί θαυματουργή.στον πάνω δεξιά γυναικωνίτη τον χριστό ανάμεσα στην παναγία και τον άγιο ιωάννη τον πρόδρομο.την ταφόπετρα του ερρίκου δάνδολου ηγέτη της 4ης σταυροφορίας που κατέστρεψε την πόλη.τον χριστό ανάμεσα στην αυτοκράτειρα ζωή και τον αυτοκράτορα κωνσταντίνο 9ο μονομάχο.την παναγία με τον ιησού ανάμεσα στον ιωάννη κομνηνό 2ο πορφυρογένητο και την σύζυγό του αυτοκράτειρα ειρήνη της ουγγαρίας.δεξιά στο στενό σημείο του τοίχου ο γιος της αλέξιος που το πρόσωπό του δεν χαρακτηρίζεται από υγεία αφού πέθανε σε ηλικία 20 χρονών.κάτω στο νότιο τμήμα του κεντρικού κλίτους φαίνεται στο δάπεδο ένα μέρος μωσαικού από διαφόρων χρωματων μάρμαρα που θεωρείται ως βυζαντινός ομφαλός (ή κέντρο του κόσμου) και όπου εκεί γινόταν η τελετή στέψης των αυτοκρατόρων.τέλος πίσω δεξιά στην έξοδο τηντεράστια μπρούτζινη πόρτα που προέρχεται από ένα ελληνιστικό ναό στην ταρσό.από πάνω η θεοτόκοσ με το θείο βρέφος ανάμεσα στον μέγα κωνσταντίνο που της αφιερώνει την πόλη και τον ιουστιανό που της προσφέρει την αγία σοφία.