32 ή 64bit λειτουργικό?
Posted: Tue Feb 09, 2010 11:44 am
Minimum requirement τα win7 64bit έχουν 2GB κι εγώ έχω τόση...Μήπως θα γεμίζει εύκολα ή θα κολλάει...? Τα 32bit έχουν 1GB...
Online κοινότητα των φοιτητών Πληροφορικής του Ο.Π.Α.
https://venus.cs.aueb.gr/
Lol, εδω ισχυει το αναποδο. Οι 64bit ειναι ελαφρως πιο γρηγορες. Εκτος αν ετυχα καποιες που εχουν π.χ. παραμετροποιηθει σωστα για x64 αρχιτεκτονικη.The Punisher wrote: (Επίσης οι 64bit εφαρμογές είναι ελάχιστα πιο αργές)
Μα τυπικά δε γίνεται, αφού έχουν μεγαλύτερο address space να κάνουν resolvecypher wrote:Οι 64bit ειναι ελαφρως πιο γρηγορες.
Και ξαναλέω, σε μηχάνημα που έχεις 4 GB πάνω, ένα πρόγραμμα (που συνήθως έχουν πολύ πράμα Pointers μέσα .. τι δομές, τι αλγορίθμους, τι ...) θα πιάνει αρκετά περισσότερο χώροcypher wrote:Προσωπικα ειμαι υπερ των 64bit (στα δικα μου μηχανηματα).
Μα το resolution γίνεται στο hardware οπότε είτε 32 είναι είτε 64 bit ο register που κάνει το look-up (δηλ. πιο ευρύς) το ίδιο είναι σε χρόνο. Και τα DIMMs ήταν 64-bit από την αρχή.The Punisher wrote:Μα τυπικά δε γίνεται, αφού έχουν μεγαλύτερο address space να κάνουν resolvecypher wrote:Οι 64bit ειναι ελαφρως πιο γρηγορες.
Ναι εδώ έχεις δίκιο, mea culpa!mikem4600 wrote:Μα το resolution γίνεται στο hardware οπότε είτε 32 είναι είτε 64 bit ο register που κάνει το look-up (δηλ. πιο ευρύς) το ίδιο είναι σε χρόνο. Και τα DIMMs ήταν 64-bit από την αρχή.
Αυτό ισχύει βασικά για windows1) Χρειάζεστε τουλάχιστον 4GB Ram
Αν έχετε 2GB όχι μόνο δεν έχετε να κερδίσετε τίποτα από ένα 64bit λειτουργικό, στην πραγματικότητα οι επιδόσεις του συστήματός σας θα μειωθούν, γιατί τα 64bit λειτουργικά χρησιμοποιούν ελαφρώς περισσότερη μνήμη.
Για την ακρίβεια, για να δείτε πραγματική διαφορά, καλύτερα θα ήταν να πάτε στα 8GB.
Το 1GB που νομίζεις ότι κάτι το "τρώει", είναι reserved απο τον πυρήνα του λειτουργικού σου. Κάπου πρέπει να μπεί και αυτός, και μάλιστα να τρέχει συνέχεια.poly13 wrote:Αν σκοπεύεις στο μέλλον να κάνεις επεκταση στη ram , καλύτερα 64.
Στο 32 αναγνωρίζεται εως 3GB ram. Εγω την πατησα με το 32. Τσαμπα τα 4GB που έχω . Το ενα χαμενο.
Στο ερωτημα σου τωρα: Εμενα στα 32 στο ρελαντι χρησιμοποιει περίπου 1 GB. Με καμια εφαρμογή και ιδιαίτερα με κανενα παιχνιδι θα έισαι στο όριο . Φαντασου με τα 64.
Αυτό είναι εν-μέρη σωστό. Καταρχάς memory references δεν έχεις μόνο όταν κάνεις dereference έναν pointer, αλλά σε κάθε arithmetic και transfer instruction, και στο x86 instruction set (ISA) μπορείς να έχεις έναν operand που είναι memory location σχεδόν σε κάθε general purpose instruction. Οπότε αυτό σημαίνει σίγουρα παραπάνω code size (text), αλλά έχεις 2^64 logical address space, το οποίο σημαίνει ότι στην πράξη δεν θα "δείς" ποτέ αυτό το overhead. Τώρα όσον αφορά το ότι οι εφαρμογές είναι πιο αργές αυτό δεν ισχύει. Απο την στιγμή που ο compiler έχει στην διάθεση του περισσότερους, και μεγαλύτεροuς, registers, μπορεί να παράξει πολύ πιο efficient code. Σκέψου το πολύ απλό memcpy() -- κάνεις copy n bytes απο μια περιοχή στην μνήμη σε μια άλλη. Εάν έχεις ένα 32bit ISA, τότε ουσιαστικά θα το υλοποιήσεις (ο compiler δηλαδή), μέ ένα loop όπου διαβάζει 32bit (4 byte) την φορά απο τον source και το βάζεις στο destination. Εάν έχεις 64bit (8 byte) ISA, τότε το loop αυτό μπορεί να γίνει 2x πιο γρήγορο χωρίς κανένα άλλο optimization, μιας και σε κάθε επανάληψη μπορείς να μετακινήσεις 8 byte. Δεν είναι κάθε περίπτωση τόσο beneficial, αλλά you get my point.The Punisher wrote:Σε ένα 64bit λειτουργικό χάνεις μνήμη χωρίς να το ξέρεις. Γιατί στα 32bit, οι pointers για παράδειγμα είναι 4 byte (2^32 όλη η δυνατή μνήμη) ενώ στα 64bit είναι 8bytes (2^64 όλη η δυνατή μνήμη). Δηλαδή σκέψου ότι ένα βασικό συστατικό των προγραμμάτων πιάνει διπλάσια μνήμη!
Συνεπώς, αν δεν έχεις αρκετά περισσότερο από 4 GB, δεν αξίζει να βάλεις 64bit λειτουργικό. Χειρότερο θα σου βγει
(Επίσης οι 64bit εφαρμογές είναι ελάχιστα πιο αργές)