Page 1 of 1

32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 11:44 am
by Loner
Minimum requirement τα win7 64bit έχουν 2GB κι εγώ έχω τόση...Μήπως θα γεμίζει εύκολα ή θα κολλάει...? :oops: Τα 32bit έχουν 1GB...

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 11:56 am
by poly13
Αν σκοπεύεις στο μέλλον να κάνεις επεκταση στη ram , καλύτερα 64.
Στο 32 αναγνωρίζεται εως 3GB ram. Εγω την πατησα με το 32. Τσαμπα τα 4GB που έχω . Το ενα χαμενο.
Στο ερωτημα σου τωρα: Εμενα στα 32 στο ρελαντι χρησιμοποιει περίπου 1 GB. Με καμια εφαρμογή και ιδιαίτερα με κανενα παιχνιδι θα έισαι στο όριο . Φαντασου με τα 64.

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 11:59 am
by Loner
Κι εμένα 1GB τρώει η 32bit έκδοση μ'ένα firefox ανοιχτό...Άρα μπορώ να υποθέσω ότι η 64bit τρώει 2GB έτσι εύκολα στο ρελαντί...?

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 12:19 pm
by The Punisher
Σε ένα 64bit λειτουργικό χάνεις μνήμη χωρίς να το ξέρεις. Γιατί στα 32bit, οι pointers για παράδειγμα είναι 4 byte (2^32 όλη η δυνατή μνήμη) ενώ στα 64bit είναι 8bytes (2^64 όλη η δυνατή μνήμη). Δηλαδή σκέψου ότι ένα βασικό συστατικό των προγραμμάτων πιάνει διπλάσια μνήμη!

Συνεπώς, αν δεν έχεις αρκετά περισσότερο από 4 GB, δεν αξίζει να βάλεις 64bit λειτουργικό. Χειρότερο θα σου βγει

(Επίσης οι 64bit εφαρμογές είναι ελάχιστα πιο αργές)

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 12:24 pm
by Loner
Ευχαριστώ,θα το αποφύγω τότε ;)

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 12:40 pm
by cypher
The Punisher wrote: (Επίσης οι 64bit εφαρμογές είναι ελάχιστα πιο αργές)
Lol, εδω ισχυει το αναποδο. Οι 64bit ειναι ελαφρως πιο γρηγορες. Εκτος αν ετυχα καποιες που εχουν π.χ. παραμετροποιηθει σωστα για x64 αρχιτεκτονικη. :-p
Προσωπικα ειμαι υπερ των 64bit (στα δικα μου μηχανηματα). :-p

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 12:43 pm
by h4wk
Image

cypher VS The Punisher

epic fight to the death!!

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 12:48 pm
by cypher
shrinked image
:smt035 :smt032 :-p

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 1:18 pm
by The Punisher
χαχαχα
cypher wrote:Οι 64bit ειναι ελαφρως πιο γρηγορες.
Μα τυπικά δε γίνεται, αφού έχουν μεγαλύτερο address space να κάνουν resolve
cypher wrote:Προσωπικα ειμαι υπερ των 64bit (στα δικα μου μηχανηματα).
Και ξαναλέω, σε μηχάνημα που έχεις 4 GB πάνω, ένα πρόγραμμα (που συνήθως έχουν πολύ πράμα Pointers μέσα .. τι δομές, τι αλγορίθμους, τι ...) θα πιάνει αρκετά περισσότερο χώρο

Επίσης σκέψου, σε garbage collected γλώσσες, η αυξημένη χρήση της μνήμης σημαίνει και αργότερο garbage collection ..

ωραίο Link
ενδιαφέρον link

Γενικά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Αν είχα 4GB ίσως να έβαζα 64bit λειτουργικό, δεν ξέρω. Πιθανότατα θα τα έκανα 5 να είμαι σίγουρος :-p

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 1:49 pm
by ultimate_aektzis
Law στα Αγγλικα σημαινει Χαρης? :cool:

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 1:56 pm
by The Punisher
:lol: :lol: :lol:

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 2:28 pm
by mikem4600
The Punisher wrote:
cypher wrote:Οι 64bit ειναι ελαφρως πιο γρηγορες.
Μα τυπικά δε γίνεται, αφού έχουν μεγαλύτερο address space να κάνουν resolve
Μα το resolution γίνεται στο hardware οπότε είτε 32 είναι είτε 64 bit ο register που κάνει το look-up (δηλ. πιο ευρύς) το ίδιο είναι σε χρόνο. Και τα DIMMs ήταν 64-bit από την αρχή.

Πάντως το Handbrake (tool για video encoding) πηγαίνει ελαφρώς πιο γρήγορα στην 64-bit εκδοχή του στο MacBook μου. Μία DVD ταινία από περίπου 2ωρο παίρνει 1:45. Μάλιστα, δεν φαίνεται να έχει σημασία αν ο kernel ο ίδιος είναι 32 ή 64 bit. Το δοκίμασα και με τις 2 περιπτώσεις και παίρνει τον ίδιο χρόνο.

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 2:35 pm
by The Punisher
mikem4600 wrote:Μα το resolution γίνεται στο hardware οπότε είτε 32 είναι είτε 64 bit ο register που κάνει το look-up (δηλ. πιο ευρύς) το ίδιο είναι σε χρόνο. Και τα DIMMs ήταν 64-bit από την αρχή.
Ναι εδώ έχεις δίκιο, mea culpa!

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Tue Feb 09, 2010 9:05 pm
by AmmarkoV
64 bit ftw! :smt023
Το μόνο πράγμα για το οποίο δεν έχει πολύ νόημα και είναι λόγος να μην χρησιμοποιείς 64 bitο λειτουργικό είναι σε windows που είναι όλα 32bit binaries ( including κάποιους drivers ) και αναγκάζεσαι να τρέχεις WoW ( Windows on windows ) κατά τα άλλα 64 bit ftw!

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Wed Feb 10, 2010 11:36 am
by necrofear_13
XXaxaxaxxxa wow=windows on windows ελιωσα

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Sat Feb 26, 2011 2:42 pm
by h4wk

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Sat Feb 26, 2011 3:01 pm
by Loner
1) Χρειάζεστε τουλάχιστον 4GB Ram
Αν έχετε 2GB όχι μόνο δεν έχετε να κερδίσετε τίποτα από ένα 64bit λειτουργικό, στην πραγματικότητα οι επιδόσεις του συστήματός σας θα μειωθούν, γιατί τα 64bit λειτουργικά χρησιμοποιούν ελαφρώς περισσότερη μνήμη.
Για την ακρίβεια, για να δείτε πραγματική διαφορά, καλύτερα θα ήταν να πάτε στα 8GB.
Αυτό ισχύει βασικά για windows :smt016

Re: 32 ή 64bit λειτουργικό?

Posted: Thu Mar 03, 2011 5:37 pm
by HdkiLLeR
Παίδες διακρίνω ένα μπλέξιμο... Το εάν το hardware είναι 32 ή 64bit, ουσιαστικά έχει να κάνει με το εύρος των registers αλλά και με το πόση "μνήμη" μπορούν να κάνουν handle τα instructions που κάνει execute το τσιπάκι. Η φυσική μνήμη είναι != απο την λογική μνήμη (logical memory) που βλέπει η κάθε εφαρμογή που τρέχετε. Η φυσική μνήμη μπορεί να είναι 2, 4, ..., 24GB, άλλα αυτό είναι εντελώς διαφορετικό απο το τι μπορεί το κάθε process να "δεί", να κάνει access etc. Πιο συγκεκριμένα το κάθε program, στις εντολές του, χρησιμοποιεί logical addresses. Εάν το μηχανάκι είναι 32bit, το logical address space του κάθε process είναι 2^32 (0x00000000 -- 0xFFFFFFFF), και ομοίως εάν το μηχανάκι είναι 64bit, το logical address space του θα είναι 2^64. Στην περίπτωση των 32bit το logical address space αντιστοιχεί σε 4GB, και αυτό ισχύει ακόμη και για ένα 386 Intel chip. Οπότε το ερώτημα εδώ είναι πως είναι δυνατόν να τρέχεις 100 processes όπου η κάθε μία θέλει 4GB, σε ένα μηχανάκι με 512MB physical μνήμης (ή 1, 2, 4GB, etc). Το OS ουσιαστικά κάνει progressively allocate physical memory chunks (http://en.wikipedia.org/wiki/Paging) και τα κάνει assign σε κάθε process για να τα χρησιμοποιήσει. Το ls, για παράδειγμα, θα χρειαστεί μόνο κάτι kB για τον κώδικα του, τις μεταβλητές του, στην στοίβα του, αλλά και ότι κάνει allocate dynamically. Εδώ έρχεται και το logical-to-physical translation το οποίο γίνεαι απο το hardware. To process κάνει issue ένα instruction το οποίο έχει μέσα ένα memory reference (logical), και αυτό θα γίνει resolve απο το hardware σε ένα physical address στο οποίο έχει μέσα τα data που η εντολή θα χρησιμοποιήσει.
poly13 wrote:Αν σκοπεύεις στο μέλλον να κάνεις επεκταση στη ram , καλύτερα 64.
Στο 32 αναγνωρίζεται εως 3GB ram. Εγω την πατησα με το 32. Τσαμπα τα 4GB που έχω . Το ενα χαμενο.
Στο ερωτημα σου τωρα: Εμενα στα 32 στο ρελαντι χρησιμοποιει περίπου 1 GB. Με καμια εφαρμογή και ιδιαίτερα με κανενα παιχνιδι θα έισαι στο όριο . Φαντασου με τα 64.
Το 1GB που νομίζεις ότι κάτι το "τρώει", είναι reserved απο τον πυρήνα του λειτουργικού σου. Κάπου πρέπει να μπεί και αυτός, και μάλιστα να τρέχει συνέχεια.
The Punisher wrote:Σε ένα 64bit λειτουργικό χάνεις μνήμη χωρίς να το ξέρεις. Γιατί στα 32bit, οι pointers για παράδειγμα είναι 4 byte (2^32 όλη η δυνατή μνήμη) ενώ στα 64bit είναι 8bytes (2^64 όλη η δυνατή μνήμη). Δηλαδή σκέψου ότι ένα βασικό συστατικό των προγραμμάτων πιάνει διπλάσια μνήμη!

Συνεπώς, αν δεν έχεις αρκετά περισσότερο από 4 GB, δεν αξίζει να βάλεις 64bit λειτουργικό. Χειρότερο θα σου βγει

(Επίσης οι 64bit εφαρμογές είναι ελάχιστα πιο αργές)
Αυτό είναι εν-μέρη σωστό. Καταρχάς memory references δεν έχεις μόνο όταν κάνεις dereference έναν pointer, αλλά σε κάθε arithmetic και transfer instruction, και στο x86 instruction set (ISA) μπορείς να έχεις έναν operand που είναι memory location σχεδόν σε κάθε general purpose instruction. Οπότε αυτό σημαίνει σίγουρα παραπάνω code size (text), αλλά έχεις 2^64 logical address space, το οποίο σημαίνει ότι στην πράξη δεν θα "δείς" ποτέ αυτό το overhead. Τώρα όσον αφορά το ότι οι εφαρμογές είναι πιο αργές αυτό δεν ισχύει. Απο την στιγμή που ο compiler έχει στην διάθεση του περισσότερους, και μεγαλύτεροuς, registers, μπορεί να παράξει πολύ πιο efficient code. Σκέψου το πολύ απλό memcpy() -- κάνεις copy n bytes απο μια περιοχή στην μνήμη σε μια άλλη. Εάν έχεις ένα 32bit ISA, τότε ουσιαστικά θα το υλοποιήσεις (ο compiler δηλαδή), μέ ένα loop όπου διαβάζει 32bit (4 byte) την φορά απο τον source και το βάζεις στο destination. Εάν έχεις 64bit (8 byte) ISA, τότε το loop αυτό μπορεί να γίνει 2x πιο γρήγορο χωρίς κανένα άλλο optimization, μιας και σε κάθε επανάληψη μπορείς να μετακινήσεις 8 byte. Δεν είναι κάθε περίπτωση τόσο beneficial, αλλά you get my point.

Συνεπώς go for 64bits :)