Νικητής ο Hamilton στον εκπληκτικό αγώνα της Αυστραλίας
Με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, ο Lewis Hamilton κέρδισε το Grand Prix Αυστραλίας, του πρώτου αγώνα της χρονιάς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 2008. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren Mercedes ξεκίνησε από την pole position, οδήγησε τον αγώνα σε όλη τη διάρκειά του και είδε πρώτος την καρό σημαία. Τη 2η θέση πήρε ο Nick Heidfeld με την BMW Sauber, που σε αυτόν τον αγώνα εμφανίστηκε πάρα πολύ δυνατή. Ο Nico Rosberg με τη Williams συμπλήρωσε το βάθρο, που είναι το πρώτο στην καριέρα του. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello και Kazuki Nakajima. Καταστροφή για τη Ferrari, που πήγε στην Αυστραλία ως φαβορί αλλά έφυγε έχοντας αποκομίσει μόνο ένα σωρό προβλήματα. Πολύ σκληρός αποδείχτηκε ο αγώνας, με μόλις 7 μονοθέσια να τερματίζουν και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να κάνει 3 φορές την εμφάνισή του στην πίστα.
Εκκίνηση
Οι οδηγοί παρατάχτηκαν στην εκκίνηση, κάτω από τον καυτό ήλιο και μέσα στην ασφυκτική ζέστη της Μελβούρνης, εκτός από τον Adrian Sutil ο οποίος θα ξεκινούσε από τα pit. Η πλειονότητα των οδηγών είχαν επιλέξει τη σκληρότερη γόμα ελαστικών, με φανερή εξαίρεση της Ferrari, που είχαν τα μαλακότερα. Ο γύρος σχηματισμού ολοκληρώθηκε χωρίς απρόοπτα και ήρθε η ώρα της εκκίνησης, η οποία δεν προβλεπόταν και δεν ήταν χωρίς επεισόδια. Ο Lewis Hamilton έφυγε πρώτος, ακολουθούμενος από τον Robert Kubica. Πιο πίσω ο Felipe Massa προσπάθησε να περάσει τον Heikki Kovalainen αλλά δεν μπόρεσε να κρατηθεί, γλίστρησε και χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά, σπάζοντας την εμπρός αεροτομή. Καταστροφή για τη Ferrari.
Στο τέλος του grid τα πράγματα ήταν ακόμα πιο δραματικά. Ο Giancarlo Fisichella συγκρούστηκε με τον Timo Glock, ενώ και οι Vettel και Button είχαν επαφές με άλλα μονοθέσια. Την καλύτερη εκκίνηση έκανε ο Kimi Raikkonen, που «εκτοξεύτηκε» στην 8η θέση, ύστερα και από μια μικρή μάχη με τον Webber. Πολύ καλά ξεκίνησαν και οι Rosberg και Barrichello, Που βρέθηκαν στις θέσεις 4 και 7 αντίστοιχα.
Αποτέλεσμα του χάους που δημιουργήθηκε ήταν να βγει στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Όταν καταλάγιασε η κατάσταση, αποδείχτηκε ότι οι Webber, Button, Davidson. Vettel και Fisichella βρίσκονταν εκτός αγώνα ενώ οι Nakajima και Massa έκαναν επίσκεψη στα pit για επισκευές, με τον Βραζιλιάνο της Ferrari να μπαίνει δύο φορές.
Επιτέλους αγώνας
Στον 3ο γύρο το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα, δίνοντας στον Lewis Hamilton την ευκαιρία να αρχίσει να απομακρύνεται και με διαδοχικούς γρήγορους γύρους να χτίζει μια διαφορά από τον Kubica. Ο προφανώς βαρυφορτωμένος με καύσιμα Kimi Raikkonen από την 8η θέση άρχισε να πλησιάζει τον Barrichello που βρισκόταν μπροστά του ενώ Alonso βρισκόταν στη 10η θέση. Έκπληξη αποτελούσε η 13η θέση για τον Adrian Sutil και τη Force India, ωστόσο η χαρά του Γερμανού κράτησε λίγο, καθώς στον 10ο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Πλησιάζοντας στο 1/4 του αγώνα η κατάταξη ήταν ως εξής: Hamilton, Kubica, Kovalainen, Rosberg, Heidfeld, Trulli, Barrichello, Raikkonen, Cpoulthard και Alonso. Ο Massa προσπέρασε τον Piquet και ανέβηκε στη 15η θέση ενώ εντύπωσε προκαλούσε η 12η θέση του Sato με τη Super Aguri, ο οποίος βρισκόταν πίσω από τον Timo Glock με την Toyota.
Πρώτος ανεφοδιασμός
Όπως αναμενόταν, ο Robert Kubica ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit της BMW Sauber για αλλαγή και ανεφοδιασμό, στον 16ο γύρο. Ο Πολωνός βγήκε πίσω από τους Barrichello και Raikkonen, και είχε την καλύτερη θέση για να παρακολουθήσει τη μονομαχία τους. Αμέσως μετά ο Φινλανδός της Ferrari έκανε μια προσπάθεια να περάσει στα φρένα να περάσει, πάλι χωρίς επιτυχία. Ένα γύρο αργότερα ο Lewis Hamilton μπήκε για ανεφοδιασμό. Ίδια στρατηγική για τους δύο πρωτοπόρους, την ώρα που ο Raikkonen περνούσε τελικά τον Barrichello και άρχιζε να επιταχύνει.
Στον 20ό γύρο μπήκε στα pit της Toyota ο Jarno Trulli για αυτό που όλοι νόμιζαν ότι ήταν ένας ανεφοδιασμός. Όμως, ο Ιταλός έβγαλε το τιμόνι και βγήκε από το μονοθέσιο, εγκαταλείποντας τη στιγμή που βρισκόταν σε μια πολύ ελπιδοφόρα 5η θέση. Τέσσερις γύρους μετά τον Hamilton, στον 21ο γύρο, ο Kovalainen έκανε το pit stop του και βγήκε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Kimi Raikkonen, o οποίος εκμεταλλευόμενος τους ανεφοδιασμούς είχε ανέβει στην 3η θέση, παρότι είχε εκκινήσει από τη 15η.
Safety car ξανά
Στον 25ο γύρο το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ξαναέκανε την εμφάνισή του, για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του David Coulthard και να καθαριστεί η πίστα. Η ανάγκη αυτή προέκυψε όταν η Red Bull του Σκοτσέζου συγκρούστηκε με τη Ferrari του Massa. Ο Βραζιλιάνος προσπάθησε να προσπεράσει, στη διεκδίκηση της 10ης θέσης, χώθηκε στην εσωτερική του Coulthard, ο οποίος έκλεισε τη γραμμή και συγκρούστηκαν. Το αποτέλεσμα ήταν ο εμπρός αριστερός τροχός του Massa να χτυπήσει το πίσω δεξιό του Coulthard και η Red Bull σχεδόν να διαλυθεί ενώ και η Ferrari εγκατέλειψε ύστερα από λίγο.
Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς να κάνουν τον ανεφοδιασμό τους χωρίς να χάσουν πολύ χρόνο. Ωστόσο, ο Raikkonen δεν μπήκε ούτε τώρα. Μόλις ο αγώνας ξεκίνησε ξανά, με την αποχώρηση του Safety Car, ο Φινλανδός της Ferrari επιτέθηκε αμέσως στον Kovalainen για τη 2η θέση. Όμως, δεν τα κατάφερε στο τέλος της ευθείας και ξαναπροσπάθησε στο πρώτο σικέιν. Εκεί έκανε το λάθος. Καθυστερώντας πολύ τα φρένα, βγήκε εκτός πίστας στην αμμοπαγίδα και έχασε ό,τι ελπίδες είχε να ανέβει στο βάθρο. Ωστόσο, επέστρεψε στον αγώνα και αμέσως μπήκε για το μοναδικό του ανεφοδιασμό.
Εκατόμβη
Λίγο μετά το μέσο του αγώνα, μόνο οι μισοί από όσους ξεκίνησαν συνέχιζαν τον αγώνα. Το τελευταίο θύμα ήταν ο Takuma Sato με τη Super Aguri, ο οποίος εγκατέλειψε στον 33ο γύρο. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Fernando Alonso πίεζε ασφυκτικά τον Robert Kubica, που είχε πέσει αρκετά πίσω και βρισκόταν στην 7η θέση. Οι μόνοι που δεν αντιμετώπιζαν κανένα πρόβλημα ήταν οι οδηγοί της McLaren Mercedes, οι οποίοι βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Lewis Hamilton να προηγείται του Heikki Kovalainen, με τον Nick Heidfeld να κρατά την 3η θέση και τον Nico Rosberg να ακολουθεί. Εντύπωση προκαλούσε η 5η θέση του Rubens Barrichello ενώ ο Raikkonen βρισκόταν στην 11η θέση (που ήταν η τελευταία) αλλά πλησίαζε ταχύτατα τον Timo Glock.
Δεύτερος ανεφοδιασμός
Έμεναν 15 γύροι για να τελειώσει ο αγώνας, όταν ο Lewis Hamilton μπήκε για το 2ο ανεφοδιασμό του. Σε εκείνο το σημείο ο Raikkonen είχε φτάσει πίσω από τον Glock, αλλά έκανε άλλο ένα λάθος και είχε έξοδο. Κατάφερε ωστόσο να συνεχίσει. Στον επόμενο γύρο όμως ο Timo Glock είχε μια πολύ άσχημη έξοδο, με την Toyota να απογειώνεται και να γεμίζει με κομμάτια την πίστα. Φυσικά βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, για 3η φορά στον αγώνα. Πάλι υπήρχε κινητικότητα στα pit, με τους μηχανικούς της Honda να μας προσφέρουν άλλο ένα ευτράπελο. Ο Barrichello πήρε εντολή να ξεκινήσει προτού βγει η αντλία καυσίμου από το μονοθέσιό του, με αποτέλεσμα να την παρασύρει, χωρίς ευτυχώς άλλα προβλήματα, αφού τελικά βγήκε μόνη της. Παρόλα αυτά, ο Barrichello πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων στα pit.
Το 2ο ανεφοδιασμό του έκανε και ο Heikki Kovalainen, όμως ο αγώνας του καταστράφηκε καθώς όσοι τον ακολουθούσαν είχαν κάνει ήδη το δικό τους και ο Φινλανδός βγήκε στην πίστα πίσω από αυτούς, στην 9η θέση. Με την αποχώρηση του Safety Car, ο αγώνας ξαναξεκίνησε, με τον Kubica να εγκαταλείπει και τον Nakajima να μπαίνει στα pit για να αλλάξει την εμπρός αεροτομή, που έσπασε σε μια έξοδό του από την πίστα.
Οι εξελίξεις ωστόσο ήταν ταχύτατες. Ο Heikki Kovalainen πέρασε τον Kimi Raikkonen αλλά αμέσως μετά ο Fernando Alonso με εκπληκτικό τρόπο τους πέρασε και τους δύο και ανέβηκε στην 5η θέση. Ο Kimi Raikkonen προφανώς αντιμετώπιζε πρόβλημα με το μονοθέσιό του, καθώς ο ρυθμός του έπεσε δραματικά, για να εγκαταλείψει στον 54ο γύρο, στην είσοδο των pit.
Ο Heikki Kovalainen άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τον Alonso, ο οποίος κρατούσε με νύχια και με δόντια τη θέση του. Μπροστά τους βρισκόταν ο Sebastien Bourdais με την Toro Rosso, οποίος ήτα έτοιμος να πανηγυρίσει ένα ονειρικό ντεμπούτο στην 4η θέση, προτού ο κινητήρας της Ferrari τον προδώσει και εγκαταλείψει στον 56ο γύρο. Λίγο αργότερα ο Kovalainen πέρασε τον Alonso με μια καταπληκτική ενέργεια, ωστόσο ο Ισπανός πρωταθλητής πήρε τη θέση του πίσω. Στο λίγο που απέμενε μέχρι τον τερματισμό δεν είχαμε άλλα επεισόδια, με τον Lewis Hamilton να κερδίζει το πρώτο Grand Prix της χρονιάς. Οι Nick Heidfeld και Nico Rosberg συμπλήρωσαν το βάθρο ενώ ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello και Kazuki Nakajima. Αυτοί ήταν όλοι κι όλοι όσοι τερμάτισαν, σε έναν αγώνα που είχε πάρα πολλές εγκαταλείψεις.
Συμπέρασμα
Το Grand Prix Αυστραλίας δεν εξελίχτηκε όπως ακριβώς προβλέπαμε. Η μάχη ανάμεσα σε McLaren και Ferrari που περιμέναμε δεν έγινε ποτέ. Η βρετανική ομάδα κυριάρχησε τόσο σε κατατακτήριες όσο και σε αγώνα, με τη Scuderia να εμφανίζεται αδύνατο να φέρει σοβαρή αντίσταση. Η μόνη άλλη διεκδίκηση ήρθε από την BMW Sauber, που έδειξε ότι υπό προϋποθέσεις βρίσκεται κοντά στο στόχο της, που είναι να πάρειωτην πρώτη της νίκη στη Formula 1. Εξαιρετική εμφάνιση έκανε και η Williams, που ήταν η μοναδική ομάδα πλην της McLaren που είδε και τα δύο μονοθέσιά της να τερματίζουν, με τον Nico Rosberg να κερδίζει το πρώτο βάθρο μιας καριέρας που προδιαγράφεται λαμπρή.
Ο Fernando Alonso δείχνει τι είναι αυτό που ξεχωρίζει τους πρωταθλητές από τους υπόλοιπους. Με ένα μονοθέσιο που δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικό, έκανε υπερπροσπάθεια σε όλον τον αγώνα και κέρδισε μια πανάξια 4η θέση. Για τις υπόλοιπες ομάδες δεν μπορούμε να βγάλουμε εύκολα συμπεράσματα γατί η φύση του αγώνα με τα 3 Safety Car και οι πολλές εγκαταλείψεις δεν επέτρεψαν να έχουμε αντιπροσωπευτικό δείγμα για τη δυναμικότητά τους.
Το πρωτάθλημα μεταφέρεται το επόμενο Σαββατοκύριακο στη Μαλαισία, με τη McLaren να πηγαίνει με άλλο αέρα, τη Ferrari να ετοιμάζει τη μεγάλη αντεπίθεση και την BMW Sauber να είναι έτοιμη να τους κάνει τη ζωή δύσκολη. Μείνετε συνδεμένοι στο MSFREE, ακολουθούν οι δηλώσεις και όλα τα νέα από την Αυστραλία.