Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Είναι μια ωραία συζήτηση και δεν πρέπει να χαλάσει. Το No 1 πρόβλημα του Πανεπιστημίου είναι οι καθηγητές. Το έχω γράψει εδώ και 2-3 χρόνια. Τους βολεύει αυτή η κατάσταση γιατί μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Το Πανεπιστήμιο είναι τσιφλίκι τους, είναι κάτι σαν τους κοτζαμπάσηδες.
Συγκεκριμένα οι καθηγητές:
1. Βλέπουν το μάθημα σαν αγγαρεία. Έχουν βαρεθεί να διδάσκουν τα ίδια και τα ίδια. Θέλουν να ασχοληθούν με την έρευνα ή με κάτι πιο ενδιαφέρον ("ερευνητικά" project που τους δίνουν $$$). Οι ατίθασοι πρωτοετείς με την νοοτροπία του Λυκείου δεν είναι η καλύτερη τους.
2. Επειδή δεν ελέγχονται, δεν αξιολογούνται, δεν έχουν προϊσταμένους, τους έχουν όλους χεσ%$#μ%$#ους. Πρέπει να βγάλουν τα αποτελέσματα μέχρι μια συγκεκριμένη ημερομηνία; Και εάν δεν τα βγάλουν, τι θα γίνει; Τίποτα!
3. Δεν θέλουν να βγεί πρόγραμμα εξεταστικής από την αρχή του εξαμήνου γιατί δεν θέλουν να δεσμεύονται. Έτσι ο φοιτητής ταλαιπωρείται.
4. Βάζουν κάθε χρόνο τις ίδιες εργασίες (που τις αντιγράφει όλο το έτος από τους περσυνούς) γιατί βαριούνται να βγάλουν νέα θέματα. Επίσης είναι ελαστικοί στις αντιγραφές εργασιών γιατί με κάποιον τρόπο πρέπει να περάσει όλος αυτός ο κόσμος.
5. Οι διαφάνειες δεν ανεβαίνουν στο site έγκαιρα. Θα έπρεπε να ανεβαίνουν τουλάχιστον 1 ημέρα πριν, να μπορεί ο φοιτητής να ρίξει μια ματιά. Έχουν λάθη τα οποία τα ανακαλύπτουν την ώρα της διδασκαλίας. Ανεβάζουν ενα pdf με 500 διαφάνειες και προσπερνάνε τις μισές. Γιατί δεν κάνουν μια επιλογή με αυτά που θέλουν να πούν; Μήπως γιατί έχουν κάνει προετοιμασία στο πόδι;
Επίσης έχω να κάνω μερικά σχόλια:
1. Πρέπει το τμήμα Πληροφορικής να προσλάβει περισσότερους βοηθούς. Ο διδακτορικός πρέπει να αφοσιωθεί στην έρευνα του. Δεν έχει όρεξη να κάνει εργαστήρια. Πρέπει να έχει μια διδακτική πείρα (για να αποκτήσει το διδακτορικό του) αλλά δεν μπορεί να είναι η λύση στο πρόβλημα της έλλειψης βοηθών.
2. Το ερωτηματολόγια είναι απαραίτητο. *estrngd++
3. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν αλυσίδες μαθημάτων. Ειδικά στα μαθήματα του 1ου και 2ου έτους.
4. Χωρισμός των φοιτητών αλφαβητικά και σε τμήματα. Δεν μπορεί να γίνει μάθημα με 300 άτομα.
5. Θα πρέπει να προστεθούν μαθήματα. Αυτή η σχολή είναι για σπουδές 3,5 ετών.
Αυτό που θέλω επίσης να αναφέρω είναι το 30% των αποφοίτων της σχολής μας έχει ουσιαστικά πάρει πτυχίο με αντιγραφή και υπάρχει επίσης ενα 10% που έχει πάρει πτυχίο χαριστικά, με τραγικές ελλείψεις που αντιστοιχούν σε ΚΟΡΕΛΚΟ και ίσως ακόμα πιο κάτω.
Τώρα που το δημόσιο δεν απορροφά πια Πληροφορικούς οπότε και (μοιραία) θα κατευθύνονται όλο και περισσότεροι απόφοιτοι στον ιδιωτικό τομέα, θα αρχίσουν να φαίνονται τα χάλια μας. Αυτά που τόσα χρόνια κάλυπταν οι φωνές μας για υποχρηματοδότηση και για το σατανικό Υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα οι καθηγητές:
1. Βλέπουν το μάθημα σαν αγγαρεία. Έχουν βαρεθεί να διδάσκουν τα ίδια και τα ίδια. Θέλουν να ασχοληθούν με την έρευνα ή με κάτι πιο ενδιαφέρον ("ερευνητικά" project που τους δίνουν $$$). Οι ατίθασοι πρωτοετείς με την νοοτροπία του Λυκείου δεν είναι η καλύτερη τους.
2. Επειδή δεν ελέγχονται, δεν αξιολογούνται, δεν έχουν προϊσταμένους, τους έχουν όλους χεσ%$#μ%$#ους. Πρέπει να βγάλουν τα αποτελέσματα μέχρι μια συγκεκριμένη ημερομηνία; Και εάν δεν τα βγάλουν, τι θα γίνει; Τίποτα!
3. Δεν θέλουν να βγεί πρόγραμμα εξεταστικής από την αρχή του εξαμήνου γιατί δεν θέλουν να δεσμεύονται. Έτσι ο φοιτητής ταλαιπωρείται.
4. Βάζουν κάθε χρόνο τις ίδιες εργασίες (που τις αντιγράφει όλο το έτος από τους περσυνούς) γιατί βαριούνται να βγάλουν νέα θέματα. Επίσης είναι ελαστικοί στις αντιγραφές εργασιών γιατί με κάποιον τρόπο πρέπει να περάσει όλος αυτός ο κόσμος.
5. Οι διαφάνειες δεν ανεβαίνουν στο site έγκαιρα. Θα έπρεπε να ανεβαίνουν τουλάχιστον 1 ημέρα πριν, να μπορεί ο φοιτητής να ρίξει μια ματιά. Έχουν λάθη τα οποία τα ανακαλύπτουν την ώρα της διδασκαλίας. Ανεβάζουν ενα pdf με 500 διαφάνειες και προσπερνάνε τις μισές. Γιατί δεν κάνουν μια επιλογή με αυτά που θέλουν να πούν; Μήπως γιατί έχουν κάνει προετοιμασία στο πόδι;
Επίσης έχω να κάνω μερικά σχόλια:
1. Πρέπει το τμήμα Πληροφορικής να προσλάβει περισσότερους βοηθούς. Ο διδακτορικός πρέπει να αφοσιωθεί στην έρευνα του. Δεν έχει όρεξη να κάνει εργαστήρια. Πρέπει να έχει μια διδακτική πείρα (για να αποκτήσει το διδακτορικό του) αλλά δεν μπορεί να είναι η λύση στο πρόβλημα της έλλειψης βοηθών.
2. Το ερωτηματολόγια είναι απαραίτητο. *estrngd++
3. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν αλυσίδες μαθημάτων. Ειδικά στα μαθήματα του 1ου και 2ου έτους.
4. Χωρισμός των φοιτητών αλφαβητικά και σε τμήματα. Δεν μπορεί να γίνει μάθημα με 300 άτομα.
5. Θα πρέπει να προστεθούν μαθήματα. Αυτή η σχολή είναι για σπουδές 3,5 ετών.
Αυτό που θέλω επίσης να αναφέρω είναι το 30% των αποφοίτων της σχολής μας έχει ουσιαστικά πάρει πτυχίο με αντιγραφή και υπάρχει επίσης ενα 10% που έχει πάρει πτυχίο χαριστικά, με τραγικές ελλείψεις που αντιστοιχούν σε ΚΟΡΕΛΚΟ και ίσως ακόμα πιο κάτω.
Τώρα που το δημόσιο δεν απορροφά πια Πληροφορικούς οπότε και (μοιραία) θα κατευθύνονται όλο και περισσότεροι απόφοιτοι στον ιδιωτικό τομέα, θα αρχίσουν να φαίνονται τα χάλια μας. Αυτά που τόσα χρόνια κάλυπταν οι φωνές μας για υποχρηματοδότηση και για το σατανικό Υπουργείο Παιδείας.
Last edited by rapadder on Sun Mar 15, 2009 11:44 pm, edited 8 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- cyberpython
- Mbyte level
- Posts: 654
- Joined: Wed Nov 21, 2007 8:18 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Αθηνα
- Contact:
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Βέβαια, για να αναγνωρίζουμε και τη δουλειά που γίνεται πρέπει να πω οτι (μιας και τα περισσότερα μαθήματα τα έχω δηλώσει 2 και 3 φορές
) γίνεται μία αρκετά μεγάλη προσπάθεια σε πολλά μαθήματα όπως π.χ. πιο ενδιαφέροντα θέματα εργασιών αλλά και γενικότερα στην οργάνωση όπως για παράδειγμα η έγκαιρη έκδοση του προγράμματος μαθημάτων και εξετάσεων κλπ. Δε λέω οτι όλα είναι τέλεια, αλλά τουλάχιστον γίνεται μία προσπάθεια.
Όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών, πιστεύω οτι έχει κάποιες πολύ μεγάλες "τρύπες" - για παράδειγμα δεν υπάρχει απ' όσο ξέρω ένα μάθημα (ούτε ως επιλογής) που να ασχολείται με τεχνολογίες και προγραμματισμό ιστού (με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται τα εργαστήρια άλλων πολύ σημαντικών μαθημάτων). Ή ένα πιο προχωρημένο μάθημα στα Λειτουργικά Συστήματα (π.χ. να δούμε πιο αναλύτικά ένα συγκεκριμένο λειτουργικό όπως το Minix ή κάτι παρόμοιο). Ή ένα μάθημα που να ασχολείται με enterprise development (π.χ. J2EE) - όχι σε βάθος, απλά να παίρνει κάποιος μία ιδέα του τι είναι middleware, application server κλπ. Και όπως όλοι ξέρουμε αυτά είναι βασικά εργαλεία για αυτόν που θα βγει αύριο στην αγορά εργασίας.

Όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών, πιστεύω οτι έχει κάποιες πολύ μεγάλες "τρύπες" - για παράδειγμα δεν υπάρχει απ' όσο ξέρω ένα μάθημα (ούτε ως επιλογής) που να ασχολείται με τεχνολογίες και προγραμματισμό ιστού (με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται τα εργαστήρια άλλων πολύ σημαντικών μαθημάτων). Ή ένα πιο προχωρημένο μάθημα στα Λειτουργικά Συστήματα (π.χ. να δούμε πιο αναλύτικά ένα συγκεκριμένο λειτουργικό όπως το Minix ή κάτι παρόμοιο). Ή ένα μάθημα που να ασχολείται με enterprise development (π.χ. J2EE) - όχι σε βάθος, απλά να παίρνει κάποιος μία ιδέα του τι είναι middleware, application server κλπ. Και όπως όλοι ξέρουμε αυτά είναι βασικά εργαλεία για αυτόν που θα βγει αύριο στην αγορά εργασίας.
- ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level
- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
J2EE?Αυτα ειναι σατανικα πραγματα
.Απαγορευεται να κανεις οποιοδηποτε μαθημα που θυμιζει εταιρεια 


- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Η πρόταση με τα ερωτηματολόγια για τους καθηγητές είναι πολύ καλή και μακάρι να υλοποιηθεί. Βέβαια πρέπει και κάποιος να τα παίρνει σοβαρά υπόψιν του και να επιβάλλει τις ανάλλογες ποινές ή να αποδίδει τα ανάλλογα εύσημα. Όσον αφορά τον καθηγητή manager που παρουσιάστηκε σαν πρότυπο παραπάνω διαφωνώ κάθετα με αυτή την νεοφιλελεύθερη αντίληψη. Ο καθηγητής δεν πρέπει να αποσπάται από το έργο του δηλαδή τη διδασκαλία και την έρευνα ενώ στον ελεύθερο χρόνο του θα ήταν καλύτερο να συγγράφει βιβλία ή να συμβουλεύει. Γιατί είναι πιο ωφέλιμο να παράγει νέα γνώση για την επιστήμη του παρά νέο κέρδος για την κάθε εταιρεία.
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
ultimate_aektzis wrote:J2EE?Αυτα ειναι σατανικα πραγματα.Απαγορευεται να κανεις οποιοδηποτε μαθημα που θυμιζει εταιρεια
Αν και δεν διαφωνώ με το ότι οι απόφοιτοι πρέπει να βγαίνουν έτοιμοι για την αγορά εργασίας, από την άλλη δεν μπορούμε να έχουμε από ένα μάθημα για κάθε tool/language που είναι στη μόδα την εκάστοτε περίοδο.
Ακόμα και το μάθημα για web programming (το οποίο είναι στο "pipeline" απ'ότι έχω μάθει) μου φαίνεται περιττό. Μαθαίνουμε προγραμματισμό και, σημαντικότερα, την λογική του προγραμματισμού. Μαθαίνουμε 2 γλώσσες (μία περισσότερο και μία λιγότερο καλά). Κάνουμε μπόλικη θεωρία και ένα καρό μαθήματα τεχνολογίας λογισμικού. Από ποιό σημείο και μετά παύει να υπάρχει η ανάγκη της ύπαρξης του Πανεπιστημίου για να μάθουμε πράγματα; Ένας 20+χρονός φοιτητής δεν μπορεί να βρει μερικά tutorials και βιβλία και να διαβάσει από εκεί για PHP/Ajax κλπ; Χρειαζόμαστε πραγματικά ολόκληρο μάθημα που να το κάνει αυτό;
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
H j2ee ειναι ιστορία φιλε καλά λέει ο cyberPython. Τεσπα ενα γενικό σχόλιο, σκεφτόμενοι μακροπρόθεσμα, η θέση της Ελληνικής κοινωνίας να βλέπει τα πανεπιστήμια + ΤΕΙ σαν isolated structures και οχι σαν αναπτυξιακές οικονομικές μηχανές, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εξαφάνιση της σοβαρής επιχειρηματικότητας. Δυστυχώς ποτέ δεν θα έχουμε - οχι μόνο εμείς αλλά γενικά όλη η Ευρώπη - μια venture capital περίπτωση όπως η Silicon Valley - οπου αναπτύσεται συνεχώς χάρη στις πρωτοβουλίες αμερικανικών πανεπιστημίων - αλλα σίγουρα μπορούμε να ελπιζουμε στο καλύτερο, απλά γιατί δεν πάει αλλο.
που θα πάει θα το δουμε...
- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Σχετικά με τα μαθήματα, δείτε τι διδάσκουν μεταξύ άλλων στο stanford.
High Performance Web Sites - http://cs193h.stevesouders.com/
Web Programming and Security - http://crypto.stanford.edu/cs142/
High Performance Web Sites - http://cs193h.stevesouders.com/
Web Programming and Security - http://crypto.stanford.edu/cs142/
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Ποινές δεν μπορούν να επιβληθούν. Οι καθηγητές είναι δημόσιοι υπάλληλοι και δεν τους αγγίζει κανένας. Μπορεί κάποιος να συγκρεντρώσει 4-5 προτάσεις σε ενα σημείο και να διοργανώσετε (σαν Venus) ενα απόγευμα μια εκδήλωση - συζήτηση για να προβάλλεται αυτές τις προτάσεις. Όχι μια γενική συζήτηση για τα προβλήματα του τμήματος, όχι έκθεση ιδεών, γιατί αυτή δεν καταλήγει πουθενά. Να φτιάξετε μια λίστα 5 σημείων και να την προβάλετε. Απλά πράγματαPASCAL wrote:Η πρόταση με τα ερωτηματολόγια για τους καθηγητές είναι πολύ καλή και μακάρι να υλοποιηθεί. Βέβαια πρέπει και κάποιος να τα παίρνει σοβαρά υπόψιν του και να επιβάλλει τις ανάλλογες ποινές ή να αποδίδει τα ανάλλογα εύσημα.

tsilochr++
Web programming δεν είναι μόνο το "Hello World" σε Php.
Υπόδειγμα προτάσεων:
1. Προτάσεις για την αναμόρφωση του οδηγού σπουδών:
__1.1 Να προστεθούν περισσότερα μαθήματα (όπως αυτά που αναφέρθηκαν).
__1.2 Να υπάρχουν αλυσίδες μαθημάτων. Έτσι κάποιος που χρωστάει την Java 1 δεν θα μπορεί να περάσει τους Μεταγλωττιστές.
__1.3 Να αυξηθεί ο αριθμός των μαθημάτων που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου σε 38. Τα 2 επιπλέον μαθήματα να είναι υποχρεωτικά.
2. Πρόσληψη βοηθών για τους σκοπούς των εργαστηρίων/ φροντιστηρίων.
__2.1 Να προσληφθούν (με σύμβαση έργου) βοηθοί για τους σκοπούς των εργαστηρίων. Οι διδακτορικοί δεν μπορούν να σηκώσουν αποκλειστικά αυτό το βάρος.
3. Περιορισμός του αριθμού των φοιτητών που παρακολουθούν ενα μάθημα.
__3.1 Στην περίπτωση των μαθημάτων τα οποία έχουν δηλωθεί από μεγάλο αριθμό φοιτητών (250 - 300 άτομα), να χωριστούν σε τμήματα αλφαβητικά (Α-Κ και Λ-Ω).
__3.2 Να ανατεθούν επιπλέον βοηθοί στους διδάσκοντες ώστε να υποστηρίξουν ουσιαστικά την διδασκαλία. Ένας καθηγητής με 2 διδακτορικούς δεν αρκεί για να υποστηρίξει ενα μάθημα των 300 φοιτητών.
4. Αποφυγή εκτεταμένων αντιγραφών εργασιών.
__4.1 Να υπάρχει αρχείο με τις εργασίες των φοιτητών κάθε χρονιάς.
__4.2 Να γίνουν συστάσεις στους διδάσκοντες (π.χ. Ανδρουτσόπουλος, Σιδέρη) να αποφεύγουν να δίνουν τις ίδιες εργασίες κάθε χρόνο.
__4.3 Να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος των εργασιών από τους υπεύθυνους των εργαστηρίων, όχι απλή επισκόπηση του κώδικα.
__4.4 Ενδεικτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί λογισμικό το οποίο εξετάζει την δομή του κώδικα και μπορεί να "αποκαλύψει" εάν η εργασία είναι πρωτότυπη ή είναι αντεγραμμένη (π.χ. με απλή αλλαγή μεταβλητών).
__4.5 Για να αποθαρρυνθούν οι αντιγραφές, θα πρέπει να επιβραβεύεται η προσπάθεια. Στην περίπτωση που κάποιος έχει χαμηλή βαθμολογία στις εργασίες/ σειρές ασκήσεων θα πρέπει να του δίνεται η δυνατότητα (με επιπλέον, προαιρετική δουλειά) να διορθώσει την τελική του βαθμολογία.
__4.6 Θα πρέπει να υπάρχει συνεννόηση μεταξύ των διδασκόντων στα εργαστήρια ώστε να μην βάζουν τις ίδιες ασκήσεις οπότε και ευνοούν τις αντιγραφές, αλλά παραλλαγές τους.
__4.7 Φοιτητές οι οποίοι παρουσιάζουν προδήλως αντεγραμμένες εργασίες να μηδενίζονται στην αντίστοιχη εργασία (τόσο αυτός που την έκανε όσο και αυτός που την πήρε).
5. Αποφυγή εκτεταμένων αντιγραφών, όσο είναι εφικτό.
__5.1 Περισσότεροι επιτηρητές.
__5.2 Δεν μπορεί να υπάρχει επιτηρητής με ανοιχτό laptop κατά την διάρκεια της εξέτασης. Πρέπει να γίνουν αυστηρές συστάσεις στους επιτηρητές.
__5.3 Αν κριθεί απαραίτητο, να υπάρχουν καταστάσεις με ονόματα φοιτητών και τις αίθουσες στις οποίες δίνουν την εξέταση. Αυτές θα προκύπτουν τυχαία και με κάποιους εμπειρικούς κανόνες (π.χ. φοιτητές που συμμετέχουν στην ίδια ομάδα στην εργασία δεν θα δίνουν στην ίδια αίθουσα). Έτσι δεν θα υπάρχουν "κλίκες" φοιτητών και δεν θα ξέρει κάποιος σε ποιά αίθουσα θα δώσει και με ποιούς, μέχρι την στιγμή της εξέτασης.
__5.4 Φοιτητές με σκονάκι να αποβάλλονται για 3 εξεταστικές από το συγκεκριμένο μάθημα.
__5.5 Να δωθούν επιπλέον οικονομικά κίνητρα στους επιτηρητές. Κανένας δεν παίρνει την εργασία του σοβαρά εάν δεν τον αντιμετωπίζουν σοβαρά.
6. Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης των διδασκόντων/διδασκομένων.
__6.1 Συμπλήρωση ερωτηματολογίων (διάρκειας 10 λεπτών) πριν την εξέταση του μαθήματος. Τα ερωτηματολόγια θα έχουν ενιαία μορφή (για όλα τα μαθήματα) και θα είναι ανώνυμα.
__6.2 Θα πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση των φοιτητών του τμήματος, ανεξάρτητα από τις εξετάσεις, με ερωτηματολόγια. Θα πρέπει να επιλέγεται τυχαία μια ομάδα φοιτητών (από κάθε έτος) και να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια που θα καλύπτουν γενικές γνώσεις.
7. Συγκρότηση επιτροπής που θα επιβλέπει τις αλλαγές.
__7.1 Θα πρέπει να ανατεθεί σε μια ομάδα η επίβλεψη αυτών των αλλαγών και να καταγράφονται προτάσεις καθώς και τα προβλήματα που θα προκύψουν στην πράξη.
__7.2 Να υπάρχει μια δοκιμαστική περίοδος ενός εξαμήνου μέχρι οι αλλαγές να πάρουν την τελική τους μορφή και να εγκριθούν από τα όργανα του τμήματος Πληροφορικής και του Πανεπιστημίου.
Last edited by rapadder on Mon Mar 16, 2009 3:16 pm, edited 5 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Σωστές απόψεις, rappader ++;
Last edited by rose on Mon Mar 16, 2009 5:55 pm, edited 1 time in total.
που θα πάει θα το δουμε...
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Δεν ακούω αντίλογο στις προτάσεις αυτές και έτσι δεν γίνεται διάλογος. Που είναι εκείνοι που κάθε τόσο:
1. υπερηφανεύονται για τις αντιγραφές τους γιατί τις θεωρούν μαγκιά
οποτε μέτρα εναντίον των αντιγραφών είναι καλά όσο μένουν στη θεωρία
2. γκρινιάζουν για τη δυσκολία των μαθημάτων και επαναλαμβάνουν ότι δεν είναι δυνατόν να πάρεις πτυχίο στα 4 χρόνια
οπότε περισσότερα (υποχρεωτικά) μαθήματα ούτε τους εξυπηρετούν ούτε τους αρέσουν, πολλώ δε μάλλον αλυσίδες;
Άλλο θέμα: Εάν οι υπ. διδάκτορες, οι οποίοι είναι κατά κανόνα άμισθοι, αναλαμβάνουν τώρα τα φροντιστήρια, πόσο πιθανή θεωρείτε την πρόσληψη (έμμισθων, γιατί δε θα δουλεύουν για την ψυχή της μάνας τους) διδασκόντων για φροντιστήρια; Δυστυχώς δεν μπορούμε να παίρνουμε μόνο τις ενδιαφέρουσες πτυχές μίας πραγματικότητας (της αμερικανικής), έχει και άλλες όψεις το νόμισμα: υψηλά δίδακτρα, σύνδεση με την αγορά εργασίας, πεπερασμένο αριθμό προσπαθειών για κάθε μάθημα... Έτσι γίνονται δύνατα και τα φροντιστήρια με ιδιαίτερη προσωπική επίβλεψη.
1. υπερηφανεύονται για τις αντιγραφές τους γιατί τις θεωρούν μαγκιά
οποτε μέτρα εναντίον των αντιγραφών είναι καλά όσο μένουν στη θεωρία
2. γκρινιάζουν για τη δυσκολία των μαθημάτων και επαναλαμβάνουν ότι δεν είναι δυνατόν να πάρεις πτυχίο στα 4 χρόνια
οπότε περισσότερα (υποχρεωτικά) μαθήματα ούτε τους εξυπηρετούν ούτε τους αρέσουν, πολλώ δε μάλλον αλυσίδες;
Άλλο θέμα: Εάν οι υπ. διδάκτορες, οι οποίοι είναι κατά κανόνα άμισθοι, αναλαμβάνουν τώρα τα φροντιστήρια, πόσο πιθανή θεωρείτε την πρόσληψη (έμμισθων, γιατί δε θα δουλεύουν για την ψυχή της μάνας τους) διδασκόντων για φροντιστήρια; Δυστυχώς δεν μπορούμε να παίρνουμε μόνο τις ενδιαφέρουσες πτυχές μίας πραγματικότητας (της αμερικανικής), έχει και άλλες όψεις το νόμισμα: υψηλά δίδακτρα, σύνδεση με την αγορά εργασίας, πεπερασμένο αριθμό προσπαθειών για κάθε μάθημα... Έτσι γίνονται δύνατα και τα φροντιστήρια με ιδιαίτερη προσωπική επίβλεψη.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level
- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Κοιτα, στο stanford ειχα δει οτι κανανε μαθημα iphone development ή κατι τετοιο.Δεν τους λες και ανιδεουςshodanjr_gr wrote:ultimate_aektzis wrote:J2EE?Αυτα ειναι σατανικα πραγματα.Απαγορευεται να κανεις οποιοδηποτε μαθημα που θυμιζει εταιρεια
Αν και δεν διαφωνώ με το ότι οι απόφοιτοι πρέπει να βγαίνουν έτοιμοι για την αγορά εργασίας, από την άλλη δεν μπορούμε να έχουμε από ένα μάθημα για κάθε tool/language που είναι στη μόδα την εκάστοτε περίοδο.
Ακόμα και το μάθημα για web programming (το οποίο είναι στο "pipeline" απ'ότι έχω μάθει) μου φαίνεται περιττό. Μαθαίνουμε προγραμματισμό και, σημαντικότερα, την λογική του προγραμματισμού. Μαθαίνουμε 2 γλώσσες (μία περισσότερο και μία λιγότερο καλά). Κάνουμε μπόλικη θεωρία και ένα καρό μαθήματα τεχνολογίας λογισμικού. Από ποιό σημείο και μετά παύει να υπάρχει η ανάγκη της ύπαρξης του Πανεπιστημίου για να μάθουμε πράγματα; Ένας 20+χρονός φοιτητής δεν μπορεί να βρει μερικά tutorials και βιβλία και να διαβάσει από εκεί για PHP/Ajax κλπ; Χρειαζόμαστε πραγματικά ολόκληρο μάθημα που να το κάνει αυτό;


Για το τελευταιο που λες, συμφωνω οτι ετσι επρεπε να ειναι.Γινεται ομως?Ο average joe θα κατσει να οργωσει το google?Δεν νομιζω

-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Άλλα τα resources του Stanford, άλλα τα δικά μας όμως (και πάλι δεν συμφωνώ ότι υπάρχει ανάγκη για ένα uni να έχει μάθημα "iphone development").ultimate_aektzis wrote: Κοιτα, στο stanford ειχα δει οτι κανανε μαθημα iphone development ή κατι τετοιο.Δεν τους λες και ανιδεους.Δεν θα μ'αρεσε να παμε στο αλλο ακρο και να εχουμε καμια 20αρια τετοια μαθηματα, αλλα 2-3 επιλογης που θα αλλαζαν αναλογα με τη "μοδα", οπως λες δεν θα ηταν κακο.Εξαλλου αργα ή γρηγορα, οσο και αν δεν μας αρεσει τωρα θα το αντιγραψουμε απο τη μαμα Αμερικη.Το γοργον και χαριν εχει
![]()
Αυτοί οι "average Joes" είναι άτομα τα οποία ΔΕΝ έπρεπε να βγαίνουν με πτυχίο Πληροφορικής από το ΠανεπιστήμιοΓια το τελευταιο που λες, συμφωνω οτι ετσι επρεπε να ειναι.Γινεται ομως?Ο average joe θα κατσει να οργωσει το google?Δεν νομιζω

"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Συμπληρώνω, οι οποιοι θα ειναι απο την αγορά - η έχουν προηγούμενη εμπειρία. Τα φροντιστήρια μπορούν να έχουν πολλούς ρόλους - ειδικά σε μερικά μαθήματα(πχ ανάλυση, σχεδίαση και τα ρέστα) - πέρα απο προτάσεις για τη λύση ασκήσεων. Θα ειναι και πιο ενδιαφέροντα.rapadder wrote: 2. Πρόσληψη βοηθών για τους σκοπούς των εργαστηρίων/ φροντιστηρίων.
__2.1 Να προσληφθούν (με σύμβαση έργου) βοηθοί για τους σκοπούς των εργαστηρίων. Οι διδακτορικοί δεν μπορούν να σηκώσουν αποκλειστικά αυτό το βάρος.

που θα πάει θα το δουμε...
- rigo
- Gbyte level
- Posts: 1160
- Joined: Wed Nov 02, 2005 10:54 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Amsterdam
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Συμφωνώ σε όλα με τον rapadder, αλλά αυτό
προς τι; Αν καταφέρει να κάνει κάποιος το project μεταγλωττιστών προφανώς και ξέρει Java! Γιατί είναι ανάγκη να έχει περάσει java 1; Μπορεί απλώς να μην είναι ικανοποιημένος με τους βαθμούς που έχει πάρει και να το κόψει. Δεν μπορώ να φανταστώ έναν ουσιαστικό λόγο που θα έπρεπε να εφαρμοστεί αυτό, νομίζω οτι απλά θα μειώνει τις επιλογές των φοιτητών.rapadder wrote:__1.2 Να υπάρχουν αλυσίδες μαθημάτων. Έτσι κάποιος που χρωστάει την Java 1 δεν θα μπορεί να περάσει τους Μεταγλωττιστές.
"Αλλού κοιμάται το κορμί, και αλλού η ψυχή ξυπνάει"
- ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level
- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Δεν διαφωνω.Βεβαια και για δημοσια πανεπιστημια εχω ακουσει σχετικα, αλλα δεν θυμαμαι λεπτομερειες.Αυτο που σου λεω ειναι οτι αργα ή γρηγορα θα ερθει και απο την αλλη μερια του Ατλαντικου η ταση αυτη.Οπως και μαθηματα px για την τεχνολογια plasma.Ειναι ψιλοαναποφευκτο αν το δεις διαχρονικα.Άλλα τα resources του Stanford, άλλα τα δικά μας όμως (και πάλι δεν συμφωνώ ότι υπάρχει ανάγκη για ένα uni να έχει μάθημα "iphone development").
Σε παει και πισω στις σπουδες.Μεχρι να φτασεις τα ν+2 χρονια και μετα δρομονομίζω οτι απλά θα μειώνει τις επιλογές των φοιτητών.

Αυτο θελουν.
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Σε αυτό έχεις ενα δίκιο. Δεδομένου ότι υπάρχει το δικαιώμα της αναβαθμολόγησης, κάποιος μπορεί απλά να θέλει να βελτιώσει τον βαθμό του. Από την άλλη αυτό είναι μια ειδική περίπτωση. Μια εναλλακτική είναι να μην υπάρχει 1 μάθημα προαπαιτούμενο αλλά 2 εναλλακτικά. Έτσι για να περάσει τους Μεταγλωττιστές θα πρέπει να έχει περάσει ή την Java 1 ή την C++ του 2ου (;) εξαμήνου. Δηλαδή αρκεί να μπορεί να αποδείξει ότι ξέρει τα βασικά στον προγραμματισμό με κάποιον τρόποrigo wrote:Συμφωνώ σε όλα με τον rapadder, αλλά αυτόπρος τι; Αν καταφέρει να κάνει κάποιος το project μεταγλωττιστών προφανώς και ξέρει Java! Γιατί είναι ανάγκη να έχει περάσει java 1; Μπορεί απλώς να μην είναι ικανοποιημένος με τους βαθμούς που έχει πάρει και να το κόψει. Δεν μπορώ να φανταστώ έναν ουσιαστικό λόγο που θα έπρεπε να εφαρμοστεί αυτό, νομίζω οτι απλά θα μειώνει τις επιλογές των φοιτητών.rapadder wrote:__1.2 Να υπάρχουν αλυσίδες μαθημάτων. Έτσι κάποιος που χρωστάει την Java 1 δεν θα μπορεί να περάσει τους Μεταγλωττιστές.

... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Δεν έχω πρόβλημα να έρθει αν κάποια στιγμή αποκτήσουμε τα resources και το ανθρώπινο δυναμικό των Αμερικάνικων πανεπιστημίων. Αλλά συγκριτικά με τα άλλα θέματα που έχουν προκύψει, το να έχουμε τόσο specialized μαθήματα, ή μαθήματα αφιερωμένα πάνω σε ΠΟΛΥ συγκεκριμένες (και proprietary) τεχνολογίες ή μαθήματα για θέματα που μπορεί κάποιος ΑΝΕΤΑ να τα εξερευνήσει μόνος του, αυτό φαντάζει τεράστια πολυτέλεια.ultimate_aektzis wrote: Δεν διαφωνω.Βεβαια και για δημοσια πανεπιστημια εχω ακουσει σχετικα, αλλα δεν θυμαμαι λεπτομερειες.Αυτο που σου λεω ειναι οτι αργα ή γρηγορα θα ερθει και απο την αλλη μερια του Ατλαντικου η ταση αυτη.Οπως και μαθηματα px για την τεχνολογια plasma.Ειναι ψιλοαναποφευκτο αν το δεις διαχρονικα.
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
- ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level
- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Το δυναμικο ειναι ενα θεμα.Τα resources μπορουν να προκυψουν και απο τις εταιρειες(δεν ειναι απαραιτητα καλο αυτο).
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Resources = δυναμικόultimate_aektzis wrote:Το δυναμικο ειναι ενα θεμα.Τα resources μπορουν να προκυψουν και απο τις εταιρειες(δεν ειναι απαραιτητα καλο αυτο).

Αν έχεις λεφτά, μετά βρίσκεις κόσμο.
Αν και συμφωνώ μαζί σου, μην αναφέρεις την λέξη taboo εδώ μέσα, θα πέσουν μερικοί να σε φάνε :Ρ.
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
- ultimate_aektzis
- Wow! Terabyte level
- Posts: 6373
- Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
- Gender: ♂
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Επειδη εγραψες resources και δυναμικο, νομιζα οτι εννουσες τα φραγκα.
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Σχήμα λόγου :Ρ /offtopicultimate_aektzis wrote:Επειδη εγραψες resources και δυναμικο, νομιζα οτι εννουσες τα φραγκα.
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
- tsilochr
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
Re: Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
κριτικές και προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία του (εκπαιδευτικού κυρίως και επίσης του διοικητικού μέρους) του ελληνικού ΑΕΙ βλέπω και διαβάζω 10 χρόνια. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις θέλουμε να υιοθετήσουμε τεχνικές και προσεγγίσεις top πανεπιστημίων (συνήθως αμερικάνων), σε άλλες περιπτώσεις θεωρούμε ότι οι τεχνικές τους οδηγούν σε υποβάθμιση των σπουδών, κρίνουμε τους καθηγητές με 2 διαλέξεις που δεν μας άρεσε η φωνή τους και τα γράμματα τους στο πίνακα και γενικά έχω την αίσθηση ότι σηκώνουμε το δείκτη μας και αρχίζουμε και καταγγέλουμε τους πάντες και τα πάντα.
Παρόλα αυτά, σε καμία συζήτηση δεν έχουμε ασχοληθεί με τις αλλαγές που θα πρέπει να υπάρξουν ως προς τις υποχρεώσεις των φοιτητών. Εκτός και αν θεωρήσουμε ότι για την χάβρα (ή χαύρα; χμμ...) στα μαθήματα αρχικών εξαμήνων, αντιγραφές εργασιών, καφέδες και κάπνισμα εντός των αιθουσών, online gaming στα pc των εργαστηρίων, αντιργαφές στις εργασίες και στα διαγωνίσματα, αφισορύπανση, μουσικές στη διαπασών έξω από τα αμφιθεατρα, αποστολή μαζικών email στους διδάσκοντες με αποκλειστικό request την παράταση εργασιών (αναρωτιέμαι αν ποτέ κάποιος έστειλε request σε διδάσκοντα με feedback επί του περιεχομένου του εκάστοτε μαθήματος) υπεύθυνο είναι μόνο το ίδρυμα και η ατομική ευθύνη δεν υφίσταται.
Μήπως όντως, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά?
edited: removed "Η μήπως επειδή ξ***λοθήκαμε να διαβάζουμε στο λύκειο, τέλειωσαν οι ευθύνες μας?"
Παρόλα αυτά, σε καμία συζήτηση δεν έχουμε ασχοληθεί με τις αλλαγές που θα πρέπει να υπάρξουν ως προς τις υποχρεώσεις των φοιτητών. Εκτός και αν θεωρήσουμε ότι για την χάβρα (ή χαύρα; χμμ...) στα μαθήματα αρχικών εξαμήνων, αντιγραφές εργασιών, καφέδες και κάπνισμα εντός των αιθουσών, online gaming στα pc των εργαστηρίων, αντιργαφές στις εργασίες και στα διαγωνίσματα, αφισορύπανση, μουσικές στη διαπασών έξω από τα αμφιθεατρα, αποστολή μαζικών email στους διδάσκοντες με αποκλειστικό request την παράταση εργασιών (αναρωτιέμαι αν ποτέ κάποιος έστειλε request σε διδάσκοντα με feedback επί του περιεχομένου του εκάστοτε μαθήματος) υπεύθυνο είναι μόνο το ίδρυμα και η ατομική ευθύνη δεν υφίσταται.
Μήπως όντως, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά?
edited: removed "Η μήπως επειδή ξ***λοθήκαμε να διαβάζουμε στο λύκειο, τέλειωσαν οι ευθύνες μας?"
Last edited by tsilochr on Mon Mar 16, 2009 4:58 pm, edited 1 time in total.