Επίπεδο σπουδών στο Τμήμα

Συζητήσεις σχετικές με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, νέα, αποφάσεις συγκλήτου, αποφάσεις συνελεύσεων πληροφορικής. Γενικότερα ό,τι έχει σχέση με τον Πανεπιστημιακό χώρο.
User avatar
semis19
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1607
Joined: Sat May 01, 2004 12:10 am
Location: Άνω Γλυφάδα - Αθήνα
Contact:

Post by semis19 » Mon Jul 12, 2004 2:35 am

Εεε...μην τα υποβαβάζεις τόσο κάποια χρησιμότητα την έχουν και αυτά για αυτό είναι και βασικά (επιχειρησιακή και λογιστική). Εξάλλου από τα υπολογιστικά είναι κλάσεις πιο χρήσιμα...
User avatar
Einherjar
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 3751
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Washington DC, USA
Contact:

Post by Einherjar » Mon Jul 12, 2004 11:09 am

Δεν τα υποβιβάζω, ούτε λέω ότι δεν έχουν κάποια χρησιμότητα. Απλά σχολιάζω τον υπερβολικό ζηλο που παρουσιάζουν (ή παρουσίαζαν) οι καθηγητές των συγκεκριμένων μαθημάτων
[Better to understand a little than to misunderstand a lot]
User avatar
Marauder
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 400
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:25 pm
Location: Αθήνα

Post by Marauder » Mon Jul 12, 2004 12:16 pm

Είναι πράγματι κρίμα, αλλά όταν δίνεσαι για τα βαρβάτα μαθήματα, θεωρώ ότι θα κάνω έκπτωση αν χαλάσω φαιά ουσία γι'αυτά τα μαθηματάκια. Έχω κάνει πάντως προσπάθεια. Μέχρι τώρα όμως δεν κατάφερα τίποτα πάνω από 5-6 σε αυτά. Είναι βλέπεις που οι καθηγητές των μαθημάτων αυτών νομίζουν ότι είμαστε σε στατιστικό/οικονομικό τμήμα. Δεν μας αρκούν δηλαδή γενικές γνώσεις
Μια στιγμή εδώ. Ο υπερβολικός ζήλος αλλά και η αυστηρή βαθμολογία που δίνουν οι καθηγητές στα "μαθηματακια" είναι όχι μόνο κάτι το θετικό στην ολότητά του αλλά και κάτι το αναγκαίο...Θα προσπαθήσω να σε πείσω..

Τα περισσότερα masters στα Οικονομικά στην Αμερική π.χ δεν απαιτούν να έχεις οικονομικό πτυχίο, αλλά να έχεις κάποια οικονομικά μαθήματα στο πτυχίο σου και εξαιρετική επίδοση γενικότερα..Ας υποθέσουμε ότι έχουμε εναν Πληροφορικάριο ΑΣΟΕΕ με 8,5 πτυχίο και έναν από το Οικονομικό (όπου είναι γνωστές οι μακραν μεγαλύτερες δυσκολίες να πάρει κανείς βαθμό στο Οικονομικό - κολλημένοι ^%$^%$ καθηγητές που βαθμολογούν με άριστα το 7 κτλ) με 7,5. Αυτός που δεν ξέρει και που θέτει σαν προαπαιτούμενο το βαθμό με κάπια ελάχιστη γνώση οικονομίας φοβούμαι ότι θα επιλέξει τον πληροφορικάριο. Ας το αντιστρέψουμε λίγο στα δικά μας, με τον ΔΕΤιστα να κάνει λίγα πολύ fundamental μαθηματάκια στα οποία τον βαθμολογούν πανεύκολα ας πούμε. Αν αυτός πάρει 10 Λειτουργικά και εμείς ένα 7 (που νομίζω ότι με αυτό πάνω έχουμε παρεμφερες επίπεδο) για ένα καλό master θα προτιμηθεί κατά κανόνα αυτός, αν δεν έχει ο πληροφορικάριος γράψει κάποιο paper κτλ. Η λογική λοιπόν έγεκιται στο ότι στα μεταπτυχιακά κατά κανόνα ΔΕΝ κοιτάνε τίτλο πτυχίου ΑΛΛΑ μαθήματα. Εξ' ού και ο βαθμολογικός ζήλος - α και στο ότι οι καθηγητές αυτοί μάλλον γουστάρουν τα αντικείμενά τους.
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Mon Jul 12, 2004 12:19 pm

Έλα τώρα πές σε έναν να μας πεί λίγο τι σημαίνει window size στο TCP ή τι είναι τα inodes(Οs) και θα γίνει πανικός...Βέβαια και υπάρχει χρησιμότητα αλλά μερικά μαθήματα είναι ο πυρήνας μιας επιστήμης και είναι όπως και να το κάνουμε αυτό που την συντηρεί και της δίνει την δυναότητα να προχωρήσει και να δώσει τροφή σε πλάγιους τομείς. Αυτό είναι όλο κατά την γνώμη μου.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
semis19
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1607
Joined: Sat May 01, 2004 12:10 am
Location: Άνω Γλυφάδα - Αθήνα
Contact:

Post by semis19 » Tue Jul 13, 2004 2:40 pm

Καταρχήν ο Marauder μίλησε ορθά! Δε νοείται άνθρωπος να έχει τελειώσει το ΟΠΑ και να βρεθεί κάποιος στη ζωή να του δείξει έναν ισολογισμό και να μην μπορεί να το διαβάσει...θα ξεφτιλιστεί και ας φτιάξει και δικό του μεταγλωττιστή! ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ με νοιάζει να έχω πολύ καλές γνώσεις στα οικονομικά παρά να ξέρω τέλεια μεταγλωττιστές και αλγόριθμους για τον απλούστατο λόγο ότι τα πρώτα είναι που έχουν χρήμα (είμαι ωμός το ξέρω) και είναι πιο χρήσιμα και θέλετε και τη γυμνή αλήθεια πιο εύκολα για μένα. Γιατί να σκίζομαι να πάρω 7 και 8 στους αλγόριθμους παίρνω ένα 9 και 10 στα οικονομικά (το 5 μου στους αλγ.) αντισταθμίζω τη χασούρα και ο πιο κύριος λόγος στα μεταπτυχιακά της διοίκησης, ΜΒΑ κτλ δε θέλετε να σας πω πόσο υπολογίζουν τα μαθήματα αυτά (προσοχή μιλώ για αλγόριθμους και μεταγλωττιστές, υπολ. μαθημ. όχι για τα άλλα του πυρήνα πληρ. για να μην υπάρξουν ασάφειες!)
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Tue Jul 13, 2004 3:36 pm

Καλά κοίταξε μπορεί να γουστάρεις τέτοια μαθήματα κλπ αυτό δεν είναι σχετικό με έχει να κάνει με το τι θέλει ο καθένας(πχ και εγώ μπορεί να γουστάρω μαθήματα φυσικής ή μαθηματικών...παράδειγμα είναι). Πάντος εάν ήμουν λογιστής και έβλεπα έναν πληροφορικάριο να λέει για λογιστική ή αντίχτοιχα για ισολογισμούς κλπ θα γέλαγα, το ίδιο κάνω και τώρα εάν βλέπω μαθηματικούς να μιλάνε για C/C++ και στο 4ο έτος να προσπαθούν να καταλάβουν το char** argv.Υπάρχουν άτομα για αυτή την δουλειά εμείς αυτό που κάνουμε είναι σκιτζίδικό(κομπογιανιτιά). Υπάρχει διαφορετική μεθοδολογία και τρόπος σκέψης που πρέπει να καλιεργηθεί και αυτό το κάνουν σε 4 χρόνια(υποχρεωτικά) με 40 μαθήματα και όχι με 2-3.Απο την άλλη σαν πληορφορικάριος πάλι θα έλιωνα στο γέλιο εάν κάποιος δεν μπορεί να καταλάβει τι κάνει ο parser ή δεν ξέρει ποιοί είναι οι καταχωρητές τμημάτων σε ένα x86arch περιβάλλον...Για να μην παρεξηγηθώ ξαναλέω περι ορέξεων λέω και εγώ πολλά αλλά κάτι θα βγούμε όλοι απο εδώ και γι' αυτό θα πρέπει ο ακαδημαικός χώρος να είναι προσεκτικός με τι τροφοδοτεί την αγορά αγορά εργασίας(ή να το θέσω διαφορετικά πόσο υπευθυνός είναι ο καθένας απέναντι σε ένα κοινωνικό σύνολο στο οποίο υποτίθεται πως τον έχει τροφοδοτήσει με πόρους ώστε να γίνει αυτό που πρέπει να γίνει και όχι αυτό που φαίνεται πως έχει γίνει).
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
sudtuwup
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 707
Joined: Fri May 14, 2004 6:46 pm
Academic status: MSc
Gender:
Location: Xavier Institute for Higher Learning

Post by sudtuwup » Tue Jul 13, 2004 7:59 pm

Aυτο το μπερδεμα υπαρχει στο τμημα μας λογω της διπλης "ταυτοτητας" του.
Καποιοι το βλεπουν ως βασικη(κ παραπανω) πληρ + γερες γνωσεις οικ. Αλλοι ως γερη πληρ. + βασικες γνωσεις οικ.
Ακριβης συνδιασμος δεν υπαρχει γιατι ο καθενας παιρνει τα επιλογης του.
Εφοσον μας δινουν το δικαιωμα υπογραφης ως λογ ή οικ. καλο ειναι να εχουμε γνωσεις απο εκει.
Ο τιτλος αναφερεται στην cs αρα κανεις δεν πρεπει να την αγνοει ουτε κ να την περιφρωνει. Ειναι οι κυρια αρτυρια.
Κατα την γνωμη μου απο εδω κ περα θα φαινομαστε απο το πτυχιο αλλα κ το μεταπ. δηλαδη λογιστης, τεχικος δικτυων (οχι ο κορελκο) κτλ.
Δεν ειναι ωραια εικονα να μην αρεσει η πληρ. στους πληρ. Σε ποιον θα αρεσει τοτε;
Ειναι μεγαλη επιστημη και ολοι θα βρουμε τον χωρο μας.
Image
User avatar
semis19
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1607
Joined: Sat May 01, 2004 12:10 am
Location: Άνω Γλυφάδα - Αθήνα
Contact:

Post by semis19 » Tue Jul 13, 2004 11:50 pm

Δεν έκανα αναφορά σε όλα τα μαθήματα του πυρήνα της πληροφορικής αλλά σε αυτά τα τρία που είπα και πριν (αλγ, μετ, υπολ. μαθ.). Απλά τα συγκεκριμένα τρία είτε θέλουμε να το παραδεκτούμε είτε όχι είναι ΑΧΡΗΣΤΑ! Θα μου πεις είναι τα μόνα? Όχι υπάρχουν και άλλα αλλά έχουν στοιχειώδη χρησιμότητα (πχ λογιστική) αυτά ρε παιδί μου είναι ωραία για εγκυκλοπαιδικές γνώσεις δε λέω πάρτα και βάλτα στη κατεύθυνση των υπολογιστών. Σε τελική ανάλυση θέλεις να τα κάνουμε κανένα πρόβλημα να τα κάνουμε όμως με τον τρόπο που τα κάνει ο κόσμος όλος όχι για πχ να μου φέρνεις το project από τα ειδικά θέματα μεταγλωττιστών στο μάθημα των μεταγλωττιστών...ήμαρτον!!! :evil: :evil: δηλαδή στα ειδικά θέματα τι θα κάνουμε βελτιστοποίση του μεταγλωττιστή ή θα αρχίσουμε να γράφουμε πια σε 0101010101010... :-D :-D :-D :-D :-D
ΥΓ Στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά το μάθημα των μεταγλωττιστών θεωρείται πιο εύκολο και από τη διδακτική τη δική μας (χωρίς να θέλω να υποβιβάσω σε καμμιά περίπτωση το μάθημα της διδακτικής!)
User avatar
silegav
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 2098
Joined: Tue Mar 09, 2004 4:03 pm
Academic status: Alumnus/a
Location: The Center of the World -> Piraeus

Post by silegav » Wed Jul 14, 2004 1:33 am

Αρχικά, το να θεωρείται ένα βασικό μάθημα τόσο εύκολο δεν είναι απαραίτητα καλό...μάλλον κακό είναι.

Δεύτερον, τα υπολογιστικά μαθηματικά και οι αλγόριθμοι είναι άκρως χρήσιμα και απαραίτητα μαθήματα για τους επιστήμονες της πληροφορικής, αλλά δυστυχώς γινονται με λάθος τρόπο.
Και επιδή η απάντηση θα είναι ότι δεν θέλουν όλοι να γίνουν επιστήμονες της πληροφορικής, θα απαντήσω ότι απλά διαλέξατε λάθος σχολή.
Υπάρχει και το ΔΕΤ, υπάρχουν και τα οικονομικά τμήματα της ΑΣΟΕΕ και ας κάνατε μεταπτυχιακό στην πληροφορική.
Οι μεταγλωτιστές ήταν πράγματι υπερβολικοί, αλλά όχι τόσο το Project, όσο η θεωρία του, καθώς έχει καλυφθεί σχεδόν όλο το φάσμα της επιστήμης αυτής. Το project της minijava με ένα σύντομο ψάξιμο στο google θα διαπιστώσετε ότι μπαίνει σε όλον τον κόσμο.

Τρίτον,
[quotq=semis19]Δε νοείται άνθρωπος να έχει τελειώσει το ΟΠΑ και να βρεθεί κάποιος στη ζωή να του δείξει έναν ισολογισμό και να μην μπορεί να το διαβάσει...θα ξεφτιλιστεί και ας φτιάξει και δικό του μεταγλωττιστή[/quota]

Εγώ ήρθα εδώ για να τελειώσω Πληροφορική και όχι το ΟΠΑ.Υπάρχει διαφορά., Για τα οικονομικά αι λογιστικά μου θα πάρω λογιστή.
Άλλωστε, αν και το πέρασα με 7 το μάθημα, ειλικρινά πιστεύω πως τώρα, ένα χρόνο μετά, τον ισολογισμό θα ζήταγα από λογιστή να μου τον εξηγήσει όχι μόνο επειδή δεν θυμάμαι καλά, αλά επειδή έχω δεί μόνο έναν ισολογισμό στην ζωή μου κα ιο κίνδυνος λάθους στην ανάγνωση ή ερμήνευση του ελοχεύει, για να μήν πω ότι είναι εγγυημένο το λάθος.
User avatar
semis19
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1607
Joined: Sat May 01, 2004 12:10 am
Location: Άνω Γλυφάδα - Αθήνα
Contact:

Post by semis19 » Wed Jul 14, 2004 3:09 am

Η γνώμη μου είναι ότι όποιος έχει δηλώσει τη σχολή μας για να γίνει προγραμματιστής και τίποτα άλλο πέρα από αυτό (δηλ. τπτ από οικονομικά, διοίκηση κτλ) 2 σενάρια μπορούν να συμβαίνουν:
1) έκανε λάθος (so simple)
2) δεν "έπιανε" σε μόρια τις βάσεις ΗΜΜΥ, Π & Τ, κοκ
Ο σκοπός του τμήματος που αντικατοπτρίζεται στον οδηγό σπουδών είναι ο συγκερασμός των δύο και όλοι μας πλην των δυο προηγ. κατηγ. είμαστε για αυτό εδώ. Αφού μερικοί δε θέλουν λογιστική και επιχειρησιακή γιατί δε δήλωσαν του Πειραιά ή μήπως δεν ήξεραν ότι θα τα βρουν μπροστά τους όταν δήλωναν το τμήμα??? Στο μηχανογραφικό μου λάθος δεν έκανα το λάθος είναι να θεωρούν κάποιοι ότι πρέπει να βγούμε όλοι προγραμματιστές από το τμήμα αυτό. Τα προηγούμενα μαθήματα είναι άκρως χρήσιμα για ένα προγραμματιστή και όχι απαραίτητα για ένα επιστήμονα πληρ. διότι για τους πληροφ. της διοίκησης και των Π.Σ. είναι...εεε να μη το ξαναπώ το πολυ το κύριε ... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Post by ailouros » Wed Jul 14, 2004 4:19 am

Το γράφει και στον οδηγό σπουδών το οποίο παραθέτω αυτούσιο:

Στόχος των προπτυχιακών σπουδών στο Τμήμα είναι η προετοιμασία επιστημόνων Πληροφορικής με ιδιαίτερα εφόδια που θα τους επιτρέπουν να υποστηρίζουν με επιτυχία την εισαγωγή της τεχνολογίας της πληροφορικής σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας.

Η βασική φιλοσοφία του προγράμματος σπουδών στηρίζεται στην πεποίθηση ότι για τη σωστή υλοποίηση των εφαρμογών της Πληροφορικής είναι απαραίτητη μία σε βάθος γνώση, όχι μόνο της Επιστήμης των Υπολογιστών, αλλά και του γνωστικού αντικειμένου του πεδίου εφαρμογής.

Έτσι, ο φοιτητής του Τμήματος καλείται να παρακολουθήσει εκτός από τα μαθήματα Πληροφορικής και προχωρημένα μαθήματα Διοικητικής Επιστήμης, Οικονομικών, Διοίκησης των Επιχειρήσεων και Ποσοτικών Μεθόδων. Η ποικιλία αυτή των μαθημάτων δίνει ένα ασυνήθιστο, για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, χαρακτήρα στις σπουδές.



Ετσι απαιτείται και ο φοιτητής να είναι κάπως ισορροπημένος ανάμεσα τόσο στην πληροφορική όσο και στα γνωστικά αντικείμενα του πεδίου εφαρμογών της(κυρίως οικονομικά).Οι χάρντκορ περιπτώσεις και οι μεν και οι δε αναγκαστικά θα γκρινιάζουν όμως ο οδηγός σπουδών είναι σαφής:-D

Ερώτηση στο παπει διδάσκονται και οικονομικά μαθήματα όπως εμείς;Η είνια κάτι άλλο;
Last edited by ailouros on Wed Jul 14, 2004 4:27 am, edited 1 time in total.
User avatar
Marauder
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 400
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:25 pm
Location: Αθήνα

Post by Marauder » Wed Jul 14, 2004 10:20 am

Δεν έκανα αναφορά σε όλα τα μαθήματα του πυρήνα της πληροφορικής αλλά σε αυτά τα τρία που είπα και πριν (αλγ, μετ, υπολ. μαθ.). Απλά τα συγκεκριμένα τρία είτε θέλουμε να το παραδεκτούμε είτε όχι είναι ΑΧΡΗΣΤΑ
Ε εντάξει εδώ αν και γενικά συμφωνούμε νομίζω ότι κάνεις λάθος, ειδικά στην περίπτωση που δεν είσαι χαρντκορ πληροφορικάριος.

Οι Αλγόριθμοι ίσως είναι η πεμπτουσία του πτυχίου, τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι!!!Εισαι πληροφορικάριος διότι ανεξάρτητα από το εαν ξέρεις να γράφεις καλό κώδικα, γνωρίζεις πάνω κάτω τι είναι το linear programming τι είναι ο dynamic, τι σημαίνει Np-Completeness, πώς κάνουμε sorting κτλ. Αυτά είναι κεντρικά πράγματα νομίζω.
Τα υπολογιστικά μαθηματικά είναι ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ μάθημα (μην κοιτάς πως επειδή διδάσκεται έτσι έχει υποβαθμιστεί τόσο). Οι τεχνικές που διδάσκονται σε αυτό (Newton -Gregory, Newton - Cotes κτλ) είναι βασικότατες ακόμα και για έναν προγραμματιστή που θέλει να κάνει μαθηματικούς υπολογισμούς - θέλει π.χ μια μέθοδο που να συγκλίνει εξαιρετικά γρήγορα ανεξάρτητα παό το φόρτο υπολογισμών, η μια που να συγκλίνει με πολύ απλούς υπολογισμούς εξαιρετικά αργά.

Σε ότι αφορά τους complers, θεωρώ ότι είναι το λιγότερο σημαντικό από τα άλλα 2, αλλά δεν παύει να έχει και αυτό τη σημασία του.

Το να είναι κάνείς πάντως κατηγορηματικός ("Εγώ ήρθα να κάνω αυτό και οι άλλοι δηλώσατε λάθος τμήμα κτλ") μόνο αντιεπιστημονικό μπορώ να το χαρακτηρίσω. Κατά βάση επειδή δεν σέβεται τις επιλογές του άλλου - πράγμα άκομψο - αλλα κυρίως επειδή η σκέψη του επιστήμονα είναι διευρημένη, κοιτάει πως να ανοίξει τους ορίζοντές του με νεα πράγματα. Ένας από τους κεντρικότερους επιστήμονες στο Χώρο της πληροφορικής, ο πρώην Διευθυντής του Computer Science Lab sto MIT, Michael Dertouzos, είχε συγγράψει πέρα από τα βιβλία πληροφορικής του και ένα με τον τίτλο Made In America, το οποίο (άκουσον!!!!) ήταν οικονομικό και μελετούσε το impact της τεχνολογίας στην αμερικανική οικονομία, και το κατά πόσον η Αμ. Οικονομία είχε πραγματικά τόσο υψηλούς ρυθμούς παραγωγικότητας.
Ο Δερτούζος (που δεν νομίζω να πεί κανείς ότι δεν ήταν ο ορισμός του χαρντκορ) πάντα είχε στο νού του την ανθρωποκεντρική χρήση των υπολογιστών - το πώς θα στρέψουμε τη χρήση των υπολογιστών προς όφελος του ανθρώπου, με ελάχιστη πολυπλοκότητα χρήσης. Νομίζω πώς ακόμα και ένας χαρντκός επιστήμονας πληροφ. θα πρέπει να γνωρίζει τους βασικούς νόμους που κυβερνούν την ανθρώπινη κοινωνία και οικονομία για να ξέρει τι ακριβώς είναι αυτό που κάνει, και προς που το στρέφει.
User avatar
PaP
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 1077
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
Academic status: Alumnus/a
Location: San Francisco
Contact:

Post by PaP » Mon Aug 23, 2004 3:24 pm

Σχετικά με τα οικονομικά... Αν διαβάσετε το RFC19χχ καλά δε θυμάμαι κιόλας... μιλάει για τα πρότυπα στα πρωτόκολλα δικτύων και ένας από τους παράγοντες που αναλύει είναι το κόστος λειτουργίας και σχεδίασης. Απλά δε γίνεται να μην ξέρεις μια καμπύλη παραγωγής όταν ασχολείσαι με την τεχνολογία γιατί η τεχνολογία απλά συνδεδεμένη με την κοινωνία και την αγορά. Αν ας πούμε δε τα θες καθόλου μπορείς να σπουδάσεις αστροφυσική (ο καημός μου) ή γενετική. αν και στη μοριακή βιολογία πλεόν πρέπει να ξέρεις και εκει οικονομία λίγο !!!
User avatar
Proxenos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1095
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Κολωνία, Γερμανία
Contact:

Post by Proxenos » Tue Aug 24, 2004 10:55 am

Γιατί θεωρείτε ότι ένα μάθημα είναι "δύσκολο" όταν ο καθηγητής βάζει κακούς βαθμούς και "εύκολο" όταν βάζει καλούς;

Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική πίσω από βαθμολογία με μέγιστο 7,5 και μέσο όρο 6-6,5... Τόσο χαζοί είναι οι φοιτητές Πληροφορικής του ΟΠΑ;
Δύσκολο είναι κατά τη γνώμη μου ένα μάθημα που είναι απαιτητικό αλλά ανταμείβει τους φοιτητές ανάλογα (με 10, 9, 8 κτλ). Εγώ μπορώ να σας βρω και "εύκολο" μάθημα στο οποίο όλοι πήραν χαμηλό βαθμό. Μήπως θέλετε να συνεχίσουμε τη φιλοσοφία μερικών καθηγητών Λυκείου: "20 παίρνει μόνο ο Θεός" ;

Μια γενικά κακή βαθμολογία προσπαθεί κατά την άποψή μου να κρύψει τη γύμνια της διδασκαλίας...
User avatar
jimmyD
Venus Former Team Member
Posts: 946
Joined: Wed Apr 21, 2004 6:33 pm
Academic status: MSc
Location: στην κοσμάρα μου

Post by jimmyD » Tue Aug 24, 2004 11:13 am

Η βάση της σχολής μας κατρακύλησε στα 17309 μόρια πιο κάτω απο πληροφορική μακεδονίας, βιολογία και άλλα τέτοια. Κόντρα με την τηλεπικοινωνιών δεν υπάρχει πλέον. :-D :-D :-D
Since I was born I started to decay
now nothing ever ever goes my way...
Image
User avatar
semika
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 998
Joined: Sat May 01, 2004 2:21 pm
Location: Αθήνα - Β.Π.

Post by semika » Tue Aug 24, 2004 12:50 pm

Αυτό είναι και καλό και κακό...
Κακό γιατί πολλοί, οι οποίοι είναι έξω από το χορό, θα νομίζουν οτι το επίπεδο είναι χαμηλό.
Καλό διότι οι φοιτητές που θαρθουν είναι αυτοί που πραγματικά θέλαν τη σχολή μας και όχι οι αποτυχημένοι γιατροί και μηχανικοί. :shock:
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Tue Aug 24, 2004 1:45 pm

Και εγώ πιστεύω πως είναι καλό αυτό, θα υπάρξουν περισσότερα άτομα που "γνωρίζουν" το αντικείμενο και ήθελαν αυτήν την σχολή απο την αρχή εδώ και όχι σπονταρίες.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
Einherjar
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 3751
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Washington DC, USA
Contact:

Post by Einherjar » Tue Aug 24, 2004 2:26 pm

Προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι καλό ότι έχει πέσει τόσο πολύ η βαση μας. Από τότε που μπήκα στο τμήμα έχει πέσει περίπου 1000 μόρια. Θα έπρεπε η βάση να αντικατοπτρίζει το επίπεδο του τμήματος, που πιστεύω, είναι αρκετά υψηλό
[Better to understand a little than to misunderstand a lot]
User avatar
botswell
bit level
bit level
Posts: 30
Joined: Wed May 26, 2004 3:45 pm

Post by botswell » Tue Aug 24, 2004 2:35 pm

Όπως το βλέπω εγώ, όντως δεν θα έχουμε βέβαια τους αποτυχημένους γιατρούς ή μηχανικούς, γιατί αυτοί προτίμησαν να πάνε σε άλλες σχολές (πχ ΔΕΤ, ΟΔΕ, Φαρμακευτική κτλ.). Σε εμάς θα έρθουν αυτοί που απέτυχαν να εισαχθούν όχι μόνο στις ιατρικές και στις σχολές μηχανικών αλλά και στις αμέσως επόμενες (ως προς τη βάση) σχολές.. Δηλάδη εκεί που παίρναμε τους αποτυχημένους γιατρούς και μηχανικούς, τώρα θα παίρνουμε τους αποτυχημένους φαρμακοποιούς, οικονομολόγους κτλ. Δε νόμιζω ότι προοδεύσαμε και πολύ, βλεποντας την κατάσταση από αυτή την οπτική..
Όσο για το αν έρχονται σε εμάς οι φοιτητές από σπόντα ή αν όντως επιλέγουν τη σχολή μας, είμαι βέβαιος ότι από τους 200(περίπου..), που θα εισαχθούν, δεν θα έχουν δηλώσει τη σχολή μας στις 3-4 πρώτες επιλογές τους πάνω από 30 άτομα.. Αυτό βέβαια συμβαίνει στις περισσότερες σχολές, εκτός από τις κοινά λεγόμενες "πρωτοκλασσάτες", αλλά αυτό που με προβληματίζει είναι γιατί εμείς όλο και απομακρυνόμαστε (προς τα κάτω) από αυτές τις πρωτοκλασσάτες σχολές και τελικά παίρνουμε φοιτητές που βρέθηκαν εδώ, όχι επειδή το θέλησαν, αλλά επειδή μόνο εδώ κατάφεραν τελικά να εισαχθούν με βάση τον βαθμό τους..
Με βάση τα παραπάνω, σε ο'τι με αφορά, τα νούμερα(δεν ξέρω αν λένε πάντα την αλήθεια, αλλά σίγουρα κάτι λένε..) με κάνουν να αμφιβάλλω για την πορεία του επιπέδου της σχολής στο μέλλον..
User avatar
HdkiLLeR
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 4356
Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: New York, NY
Contact:

Post by HdkiLLeR » Tue Aug 24, 2004 3:49 pm

Μίσο λεπτό όταν ξεκίνησε το τμήμα ρε παιδία έπαιρνε 100 άτομα με 200 πώς να διατηρηθεί η βάση πάλι στο ~18,5; Τα 30 πρώτα άτομα που αναφέρεσαι είναι η καταστροφή και όχι ο τελευταίος που μπήκε με 17. Οι πρώτοι απλά λένε τι έχει "μάσα" τώρα;;;Α πληροφορική οκ, χώσε..Τώρα σχετικά με την βαθμολογία πιστεύει κανείς πως υπάρχει περίπτωση άτομο με βαθμολογία 17 να μην έχει τις γνώσεις να ακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών; Σιγά την διαφορά στο επίπεδο γνώσεων ενός 17άρη με έναν 18άρη. Λίγο πιο συγκεντρωμένος να ήταν θα έγραφε και αυτος 18. Και οι δύο είναι ισάξιοι για μένα συνεπώς το επίπεδο του τμήματος είναι και θα παραμείνει το ίδιο. Θα μπούν 100 θα βγούν καμιά 10άρα max με βαθμό πάνω απο 8.5, θα μπούν 200 πάλι το ίδιο είναι.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
User avatar
botswell
bit level
bit level
Posts: 30
Joined: Wed May 26, 2004 3:45 pm

Post by botswell » Tue Aug 24, 2004 4:43 pm

Το 17 δ ι α φ έ ρ ε ι από το 18 πολύ για τον απλούστατο λόγο ότι μιλάμε για 10 μαθήματα και όχι για ένα μόνο μάθημα. Αν ήταν έτσι και το 18 θα ήταν το ίδιο με το 19, το 19 με το 20 κτλ., όμως δεν είναι! Το θέμα είναι ότι το πρόγραμμα σπουδών προσαρμόζεται στους εκάστοτε φοιτητές, δηλαδή και μάθητες του 10 (στα 20), να παίρναμε,(που λέει ο λόγος..) αν η βάση ήταν 10,αυτοί θα έπαιρναν πτυχίο γιατί αναπόφευκτα οι καθήγητες δεν θα ήταν και τόσο απαιτητικοί. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί αν οι καθηγητές συνέχιζαν να ζητάνε του ίδιου επιπέδου πράγματα από μαθητές του 10, ή έστω 15-17, με αυτούς του 18-19 τοτε σε 5-10 χρόνια η σχολή θα βγάζει 25 πτυχιούχους το χρόνο, με 1800 ενεργούς φοιτητές πληροφορικής που θα παίρνουν πτυχίο κάθε 7 χρόνια κατά μέσο όρο με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ζητήσουμε από την πρυτανεία να φτιάξει ένα καινουργιο κτίριο, το μισό απ' όσο είναι το τωρινό, μόνο για εμάς γιατί δεν θα χωράμε στο παρών κτίριο (ακούγεται γελοίο και τραβηγμένο αλλά ετσι ειναι γιατι : υψηλό επίπεδο σπουδών + όχι και τόσο υψηλό επίπεδο φοιτητών = αύξηση χρόνου απόκτησης πτυχίου φοιτητών + αύξηση αριθμού φοιτητών [όλα αυτά πάντα κατά μέσο όρο]) ..Επειδη αυτό δεν θα συμβεί (αύξηση των φοιτητών έτσι ή αλλιώς μην ξεχνάμε ότι έχουμε και από τους εισακτέους του υπουργείου..) οι καθηγητές θα αναγκαστούν να βάζουν πιο εύκολα ώστε να περνάει και καμμιά ψυχή(έκτος αν θεωρήσουμε ότι τα παιδιά αναθεωρούν θετικά την στάση τους απέναντι στη μελέτη από τη στιγμή που μπαίνουν στο παν/μιο..)..Πιο εύκολα συνεπάγεται πτώση στο επίπεδο σπουδών. Μην το βλεπέτε βραχυχρόνια, γιατί από έτος σε έτος οι διαφορές δεν είναι και τόσο μεγάλες. Σε λίγα χρόνια όμως, αν συνεχίσουμε έτσι, το επίπεδο των τότε φοιτητών του τμήματος και των τωρινών φοιτητών ή των μέχρι τώρα αποφοίτων θα διαφέρει κατά πολύ!Και φυσικά θα έχουμε όλοι το ίδιο πτυχίο : "Πληροφορικής " της ΑΣΟΕΕ, χωρίς όμως να έχουμε καταβάλλει αντίστοιχη προσπάθεια..
Έγω βλέπω να οδεύουμε σε μια προβληματική κατάσταση. :!: Αν κάνω λάθος (μακάρι...) ο χρόνος μόνο θα το δείξει..Ελπίζω να διαψευστώ!!! ;-)
User avatar
semika
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 998
Joined: Sat May 01, 2004 2:21 pm
Location: Αθήνα - Β.Π.

Post by semika » Tue Aug 24, 2004 5:16 pm

Βασικά το σίγουρο είναι οτι οι καθηγητές όπως λες προσαρμόζουν το πρόγραμμά τους ανάλογα με το επίπεδο των φοιτητών. Και σίγουρο είναι πως το δικό μας επίπεδο είναι μακράν καλύτερο από αυτούς που ήταν πριν από μας και από αυτούς που θα μπουν φέτος.
Πχ. Κάβουρας Java αρχικά όλοι το περνάγαν με 5, μη σου πω οτι οι περισσότεροι κόβονταν. Το κατάλαβε ο άνθρωπος και έβαλε εύκολα. τώρα όλοι χτυπάνε οκτάρια και εννιάρια.
Αλλο πχ. Πιο μεγάλη αξία έχει το δικό μας 7,5 στο μάθημα του Πολύζου από το 7,5 κάποιου που το πέρασε με τον Ξυλωμένο.
Post Reply

Return to “Τμήμα - Πανεπιστήμιο”