

Η Ε.Ε. με απόφαση της λέει πως από 'δώ και πέρα θα αναγνωρίζονται τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού ...
Τελικά υπάρχει και άλλος τρόπος να μας την "φέρουν" ,χωρίς να δημιουργήσουν ιδιωτικά πανεπιστήμια ...

Νομίζω ότι συμφωνούμε σε κάποια πράγματα. Προτείνουνε Πανεπιστήμια μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ενδεχομένως να δίνει λεφτά και το κράτος) γιατί διαφορετικά η επένδυση δεν θα αποδώσει ποτέ. Βέβαια εδώ είναι Ελλάδα και όχι Αμερική που το Πανεπιστήμιο παίρνει πολλά λεφτά από εταιρίες και κρατικά προγράμματα.ailouros wrote:Τα Πανεπιστήμια δεν είναι κερδοσκοπικές εταιρείες και είναι ταπεινή μου άποψη ότι αν ένα Πανεπιστήμιο αρχίσει ενδιαφέρεται για την κερδοφορία ,παύει να είναι και ποιοτικό ,για τα ελλαδικά δεδομένα.Άρα είτε αναγνωριστούν τα κολλέγια είτε όχι ,στα ίδια ποιοτικά επίπεδα θα κινούνται (επίσης ποιότητα ιδρύματος=επίπεδο φοιτητών+καθηγητών).
Με το νέο (όχι πλέον νέο, σχήμα λόγου...) σύστημα όποιος τελειώνει μπαίνει σε μια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μπορεί να πάρει (εύκολα/ δύσκολα) ένα πτυχίο. Άρα δεν θα δημιουργήσουν τα 2-3 ιδιωτικά Πανεπιστήμια μαζικό κύμα πτυχιούχων (σαν αυτό π.χ. που έρχεται από την Αγγλία κάθε χρόνο). Αν υπάρχουν αυτές οι σχολές στο μηχανογραφικό τότε (προφανώς) και δεν θα δέχονται τους πάντες. Ο φοιτητής θα μπορεί να κρινεί (από το επίπεδο εισαγωγής) εάν πρόκειται να πάει κάνας φοιτητής της προκοπής ή θα πάνε όλοι οι drop-out του εκπαιδευτικού συστήματος. Θα σας θυμίσω τις απόψεις των Γιακουμάκη και Κιουντούζη σχετικά με τον αριθμό των φοιτητών. Έλεγε ο Κιουντούζης: "Κανονικά εγώ για να κάνω σωστά αυτό το μάθημα θέλω το πολύ 80 φοιτητές. Άμα είστε 250 (σ.σ.: με όσους το χρωστάνε) τι να σας κάνω;" Αντίστοιχα ο Γιακουμάκης έλεγε ότι: "Κανονικά η εργασία (σ.σ.: Τεχνολογία Λογισμικού) θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική για όλους. Επειδή όμως είναι πάνω από 300 άτομα που χρωστάνε το μάθημα, δεν μπορώ εγώ με τον (διδακτορικό) βοηθό μου να διορθώσω 300 εργασίες. Έτσι τις κάνουμε προαιρετικές για να μαζευτούν το πολύ καμιά 30αρία." Για τον λόγο αυτό προτιμούσε το μάθημα να είναι προαιρετικό ώστε να το παίρνει όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται και να μαζεύονται λιγότερα άτομα.Proxenos wrote:Δε θα παίρνουν μετά πτυχίο όλοι; Δε θα δέχονται (μερικά τουλάχιστον) τους πάντες;
Πως πιστεύεις ότι θα μπούνε αυτές οι σχολές στο μηχανογραφικό; Δε σου μιλάω για το "Πανεπιστήμιο" της ΓΣΕΕ αλλά για Ιδρύματα όπως το ΑΙΤ. Το γεγονός ότι δεν παίρνουν επιδότηση από το κράτος σημαίνει ότι θα έχουν μη αμελητέα δίδακτρα. Εκτός αυτού προφανώς θα θέλουν να ορίσουν (τουλάχιστον) έναν αριθμό φοιτητών τους οι ίδιοι, με κριτήρια διαφορετικά από εκείνα των εισαγωγικών εξετάσεων. Και φυσικά δε θα ήθελα να πάρουν επιδότηση, 1ον γιατί αυτό δε γίνεται πουθενά, 2ον γιατί έχω σιχαθεί τη λειτουργία της "ελεύθερης" αγοράς όπου ιδιώτες κάνουν κέρδος με συνεχείς κρατικές βοήθειες.rapadder wrote: Αν υπάρχουν αυτές οι σχολές στο μηχανογραφικό τότε (προφανώς) και δεν θα δέχονται τους πάντες. Ο φοιτητής θα μπορεί να κρινεί (από το επίπεδο εισαγωγής) εάν πρόκειται να πάει κάνας φοιτητής της προκοπής ή θα πάνε όλοι οι drop-out του εκπαιδευτικού συστήματος.
Καλά, ο Κιουντούζης τα βαζε και με τους συναδέλφους του που κάνανε το μάθημά του υποχρεωτικό και όχι προαιρετικό. Και επειδή "έφταιγαν" αυτοί, έβαζε σε εμάς 5. Στο άλλο του μάθημα, που ήταν προαιρετικό, έβαζε 7, 8 και 9. Τι περιμένεις να βρεις τώρα...rapadder wrote: Έλεγε ο Κιουντούζης: "Κανονικά εγώ για να κάνω σωστά αυτό το μάθημα θέλω το πολύ 80 φοιτητές. Άμα είστε 250 (σ.σ.: με όσους το χρωστάνε) τι να σας κάνω;"
Παντού υπάρχουν ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Σε εμάς απλώς κανείς δεν είχε τη βούληση να τα περάσει. Η αγορά όμως είναι μεγάλη και πιέζει. Εκτός αυτού, έθιξες και εσύ το σημαντικότερο, κατά τη γνώμη μου, θέμα, δηλαδή το "εμένα το παιδί μου θα γίνει επιστήμονας". Εκεί το κράτος απλά ακολουθεί, γιατί η πολιτική βούληση σε αυτή τη χώρα είναι ανέκδοτο. Το Υπουργείο Παιδείας αυξάνει (και καλά κάνει) τον αριθμό των εισακτέων σε έναν κλάδο που υπάρχει ζήτηση αλλά ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δε μειώνει τις θέσεις εκεί που υπάρχει κορεσμός (τρανταχτό παράδειγμα η Νομική, 1500 άτομα σε όλη τη χώρα κάθε χρόνο).PaP wrote: Νομίζω ότι είναι και λίγο καραμέλα τα ιδιωτικά. Δηλαδή η Σουηδία και η Γερμανία που δεν έχουν κορόιδα είναι ή έχουν χαμηλό επίπεδο σπουδών ? Νόμίζω το πρόβλημα είναι η σταθερή αποδυνάμωση της παιδείας από το κ@@@κράτος και η ελληνική πεποίθηση ότι όλοι να σπουδάσουν ότι να ναι αρκεί να σπουδάσουν.
Αυτοί οι φοιτητές γιατι να σπουδάσουν;;(Τουλάχιστον σε επιστημονικό πεδίο το οποίο έχει και υψηλές απαιτήσεις..)silegav wrote:Τόσοι φοιτητές φεύγουν για σπουδές σε Βαλκανικές χώρες και άλλες όχι τοσο ανεπτυγμένες. Αυτούς του φοιτητές γιατί να μην τους κρατάμε στην Ελλάδα και να κρατήσουμε τα λεφτά αυτά εδω?
Με την ίδια λογική, έπρεπε κι εμείς αφού δεν περάσαμε τα μαθήματα όταν έπρεπε και φτάσαμε 6ο έτος να έχουμε πάρει πόδι από τη σχολή.salo wrote:Αυτοί οι φοιτητές γιατι να σπουδάσουν;;(Τουλάχιστον σε επιστημονικό πεδίο το οποίο έχει και υψηλές απαιτήσεις..)silegav wrote:Τόσοι φοιτητές φεύγουν για σπουδές σε Βαλκανικές χώρες και άλλες όχι τοσο ανεπτυγμένες. Αυτούς του φοιτητές γιατί να μην τους κρατάμε στην Ελλάδα και να κρατήσουμε τα λεφτά αυτά εδω?
Δεν θέλω να μαι κακός αλλά αν σε κάποια φάση της ζωής τους επιθυμήσουν πραγματικά να σπουδάσουν (και άρα να στρωθούν και να διαβάσουν) ας ξαναδώσουν πανελλήνιες!!