Page 1 of 3
Κολλέγια και αναγνώριση τους
Posted: Fri May 21, 2004 2:08 pm
by alexo
Τι άκουσα εχθές στις ειδήσεις ...
Η Ε.Ε. με απόφαση της λέει πως από 'δώ και πέρα θα αναγνωρίζονται τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού ...
Τελικά υπάρχει και άλλος τρόπος να μας την "φέρουν" ,χωρίς να δημιουργήσουν ιδιωτικά πανεπιστήμια ...

Posted: Fri May 21, 2004 2:24 pm
by theo_
Συνιστώσες:1.Ευρωπαική Ένωση
2.περισσότεροι υποψήφιοι για μεταπτυχιακά ΑΡΑ: πιο πολλά μεταπτυχιακά ..
αύξηση Τιμών
3.πίεση των ιδιοκτητών των ιδιωτικών κολλεγίων στο κράτος
το κράτος κάνει το χατήρι
τώρα θα περιμένει κάτι σαν αντάλλαγμα!(trade off)
4.τάση για περισσότερο και καλύτερα εκπαιδευμένο δυναμικό προσωπικό!
Στόχος η μείωση των μισθών!
etc
etc
Posted: Fri May 21, 2004 2:42 pm
by alexo
Βέβαια η παραπάνω απόφαση (απ' ότι κατάλαβα) πρέπει να εγκριθεί από το συμβούλιο των υπουργών παιδείας των κρατών μελών της Ε.Ε .Απ'οτι άκουσα από την τωρινή υπουργό αλλά και από τον πρώην υπουργό παιδείας της Ελλάδας , κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να υπερψηφιστεί από τους υπουργούς άρα δεν θα εφαρμοστεί .Το ενδιαφέρον είναι η παρέμβαση της ΕΕ στο θέμα ..Κάτι πρέπει να λέει αυτό ...

Posted: Fri May 21, 2004 7:44 pm
by HdkiLLeR
Στόχος δεν είναι μόνο η μείωση των μισθών/εργασιακών δικαιωμάτων αλλά και η υποβάθμηση των σπουδών σου. Η τάση είναι η μετατροπή των πανεπιστημίων σε τρίχρονα(βασική εξιδέικευση) και απο εκεί και πέρα περεταίρω εξειδίκευση(όχι ειδίκευση αλλά εξειδίκευση απο την αρχή των σπουδών σου σε προγράμματα τα οποία στην αρχή θα τα λάνε μεταπτυχιακά και μετά δεν ξέρω και εγώ πώς). Πρακτικά δηλαδή δεν θα βγαίνεις επιστήμονας με βασικές σπουδές σε πλάτος ικανός να θεραπεύσεις οποιοαδήποτε πρόβλημα του κλάδου σου αλλά εξειδικευμένος εργάτης. Εκεί οδηγούν και οι κατευθύνσεις των κατευθύνσεων στις σχολές κλπ κλπ, η συνεχής μεταφορά μαθημάτων απο τον προπτυχιακό κύκλο στον μεταπτυχιακό...
Posted: Thu May 27, 2004 10:08 pm
by sudtuwup
Κατι το οποιο -συγκεκριμενοι- Ελληνες Ευρωβουλευτες ανεδειξαν στην Ε.Ε. !
Εμεις και η Γερμανια νομιζω δεν αναγνωριζαμε αυτα τα παραρτηματα ξενων παν.
Και καλα καναμε γιατι και υποδομη να ειχαν, εχουμε και εμεις πανεπιστημια με αξιοκρατικο συστημα εισαγωγης -και μικρη υποδομη...
Πραγματι ακουσα και εγω τα παραπανω και αισχος στους επιτηδιους.
Posted: Sat Feb 04, 2006 3:25 pm
by Theofaman
Τώρα δεν ξέρω κατά πόσο ταιριάζει εδώ αλλά είναι σημαντικό πιστεύω.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
Posted: Sat Feb 04, 2006 7:08 pm
by rapadder
Προσωπικά είμαι υπέρ των μη κρατικών Πανεπιστημίων, με δίδακτρα και μαθήματα στα Αγγλικά. Εάν με ρωτούσατε πριν από 5 χρόνια θα ήμουν κατηγορηματικά αντίθετος, με τη λογική ότι "θα σπουδάζει όποιος έχει λεφτά και άτομα τα οποία δεν έχουν υπόβαθρο και γνώσεις θα παίρνουν πτυχία (πληρώνοντας) και το χειρότερο, πτυχία χαμηλού επιπέδου". Ύστερα από 5 χρόνια φοιτητικής ζωής στο ΟΠΑ κατάλαβα ότι έκανα λάθος. Κανένας δεν μπορεί να στερήσει στον έλληνα φοιτητή το δικαίωμα να σπουδάσει σε μια σχολή που να είναι απαλλαγμένη από τη μιζέρια του ελληνικού (κρατικοδίαιτου) Πανεπιστημίου. Αν υπάρχουν (σοβαρές) εισαγωγικές εξετάσεις και (μη εξοντωτικά) δίδακτρα, τότε ειλικρινά δεν βλέπω για ποιό λόγο να μην γίνουν.
Όταν μιλάω για μη κρατικά Πανεπιστήμια δεν εννοώ επιπέδου Deree προφανώς. Αντί ο Έλληνας (ή ο πλούσιος π.χ. Βαλκάνιος φοιτητής) να τρέχει στην Αγγλία και να χρυσοπληρώνει ένα πτυχίο αμφιβόλου αξίας, γιατί να μην σπουδάζει στην Ελλάδα; Γιατί η Ελλάδα να μην γίνει ισχυρή δύναμη της εκπαίδευσης (όσο είναι εφικτό) στον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου; Πρέπει δηλαδή να γκρινιάζουμε για τους φοιτητοπατέρες και ένα σωρό άλλα θέματα για τα επόμενα 50 χρόνια;
Posted: Sat Feb 04, 2006 9:33 pm
by ailouros
Καλά όλα αυτά αλλά έχει αναρωτηθεί κανείς γιατί τα ιδιωτικά κολλέγια έχουν μείνει σε επίπεδο deree ,όπως όλοι λέμε;Και στο κάτω κάτω τι τους νοιάζει η κρατική αναγνώριση αφού οι περισσότεροι απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα και όχι στο δημόσιο-φοιτητές να τους πληρώνουν και έσοδα έχουν.Είναι αυτό τροχοπέδη για την ύπαρξη και την βελτίωση τους; Η μήπως για να φτιάξεις ένα ιδιωτικό Πολυτεχνείο ή μια ιδιωτική Ιατρική ,υψηλού επιπέδου ,θέλεις πάρα μα πάρα πολύ περισσότερο λεφτά από αυτά που βάζουν και δεν πιστεύω ότι υπάρχει επιχειρηματίας να θέλει να ρίξει τόσα λεφτά για να στήσει μια επιχείρηση που δεν πρόκειται ποτέ να του τα επιστρέψει.Τα Πανεπιστήμια δεν είναι κερδοσκοπικές εταιρείες και είναι ταπεινή μου άποψη ότι αν ένα Πανεπιστήμιο αρχίσει ενδιαφέρεται για την κερδοφορία ,παύει να είναι και ποιοτικό ,για τα ελλαδικά δεδομένα.Άρα είτε αναγνωριστούν τα κολλέγια είτε όχι ,στα ίδια ποιοτικά επίπεδα θα κινούνται ( επίσης ποιότητα ιδρύματος=επίπεδο φοιτητών+καθηγητών).Μοναδική εξαίρεση αποτελεί αυτό της Ιντρακομ που είναι βιώσιμο και παραγωγικό αλλά σε αυτήν την περίπτωση μιλάμε για κολλέγιο εσωτερικής κατανάλωσης ,όπου την εργασία και τα επιτεύγματα της έρευνας των ερευνητών-φοιτητών καρπώνεται απευθείας η ίδια η εταιρεία .Άρα μάλλον το ερώτημα είναι όχι αν θέλουμε ή όχι ιδιωτικά Πανεπιστήμια ,αλλά τι είναι ο θεσμός του Πανεπιστημίου και ποιον εξυπηρετεί η ύπαρξή του : την κοινωνία (Γενικά και αόριστα ) ή τον επιχειρηματία;
Το πρόβλημα είναι ότι το δικό μας το πτυχίο όταν ένα ισάξιο του μπορεί να αγοράσει ο καθένας ,υποβιβάζεται.Και έτσι το εργασιακό μέλλον προβλέπεται μαύρο ....
Ασχετο το πτυχίο που παίρνουμε εμείς από το Ο.Π.Α θεωρείται bachelor?
Posted: Sat Feb 04, 2006 9:39 pm
by PaP
Θεωρείται degree νομίζω. Και καλα degree in...
Posted: Sat Feb 04, 2006 10:18 pm
by rapadder
ailouros wrote:Τα Πανεπιστήμια δεν είναι κερδοσκοπικές εταιρείες και είναι ταπεινή μου άποψη ότι αν ένα Πανεπιστήμιο αρχίσει ενδιαφέρεται για την κερδοφορία ,παύει να είναι και ποιοτικό ,για τα ελλαδικά δεδομένα.Άρα είτε αναγνωριστούν τα κολλέγια είτε όχι ,στα ίδια ποιοτικά επίπεδα θα κινούνται (επίσης ποιότητα ιδρύματος=επίπεδο φοιτητών+καθηγητών).
Νομίζω ότι συμφωνούμε σε κάποια πράγματα. Προτείνουνε Πανεπιστήμια μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ενδεχομένως να δίνει λεφτά και το κράτος) γιατί διαφορετικά η επένδυση δεν θα αποδώσει ποτέ. Βέβαια εδώ είναι Ελλάδα και όχι Αμερική που το Πανεπιστήμιο παίρνει πολλά λεφτά από εταιρίες και κρατικά προγράμματα.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι:
ποιότητα Πανεπιστημίου = ποιότητα φοιτητών (80%) + καθηγητών (20%). Γιατί ένας πολύ καλός φοιτητής που κάνει τη διαφορά (όχι π.χ. rapadder

) να πάει να πληρώσει όταν μπορεί με τις ικανότητες του να πάει σε ένα αξιόλογο δημόσιο Πανεπιστήμιο (π.χ. ΗΜΜΥ ή έστω Πληροφορική ΟΠΑ). Αυτό το ζήτημα θα πρέπει να το ρυθμίζει η Πολιτεία. Π.χ. η βάση εισαγωγής να μην είναι κάτω από ένα όριο. Εναλλακτικά θα μπορούσαν αυτά τα Πανεπιστήμια (αφού θα είναι αναγνωρισμένα από το κράτος) να επιλέγονται από τους μαθητές της Γ Λυκείου στο Μηχανογραφικό όπως και οι άλλες σχολές. Έτσι η βάση τους θα διαμορφώνεται σε σχέση με τις άλλες σχολές (και απλά να απαιτούν κάποιες επιπλέον εξετάσεις, όπως π.χ. ξένη γλώσσα ή κάποιο Entry test που θα καθορίζει το ξένο Πανεπιστήμιο). Γενικά το θέμα δεν είναι άσπρο - μαύρο, εάν υπάρξει μια οργάνωση και κάποιες προϋποθέσεις το όλο εγχείρημα έχει να προσφέρει κάτι στην κοινωνία. Ένας καλός φοιτητής ενδεχομένως να προτιμούσε να δίνει 2000-3000 Ευρώ το χρόνο δίδακτρα για να σπουδάσει σε ένα τέτοιο Πανεπιστήμιο στην Αθήνα, παρά να εγκατασταθεί σε κάποια επαρχιακή πόλη (που θα έχει πολύ περισσότερα έξοδα π.χ. 12.000-14.000 Ευρώ το χρόνο). Επίσης δεν ξέρω κατά πόσο π.χ. η Πληροφορική Τρίπολης ή η Νομική Θράκης έχουν να επιδείξουν αξιόλογο και ασυνάγωνιστο επίπεδο σπουδών (συγνώμη για όσους σπουδάζουν εκεί, τυχαίο το παράδειγμα

).
Posted: Sun Feb 05, 2006 1:52 am
by Proxenos
Άλλο πραγμά τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια και άλλο τα κάθε είδους κολλέγια. Στη Γερμανία για παράδειγμα, η οποία αντιτίθεται (και καλά κάνει) στην αναγνώριση παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια δεν είναι καμια πρωτοτυπία, ούτε σκέφτηκε κανείς να τα απαγορεύσει. Τα ιδιωτικά Πανεπίστημια θα έρθουν.
Το πρόβλημα έγκειται στην ποιότητα. Και τα κολλέγια, έτσι όπως έχουν αναπτυχθεί, είναι για να υποδέχονται όσους απέτυχαν (συχνά παντελώς) στις εισαγωγικές εξετάσεις, καθώς και έναν μικρό αριθμό φοιτητών που έρχονται κατευθείαν από το εξωτερικό (και φερνουν συνάλλαγμα)...
Τώρα βέβαια θα μου πείτε, ωραία, θα γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια. Δε θα παίρνουν μετά πτυχίο όλοι; Δε θα δέχονται (μερικά τουλάχιστον) τους πάντες; Ερχόμαστε λοιπόν στο ζουμί της υπόθεσης. Γιατί πρέπει όλοι να πηγαίνουν στο Λύκειο και γιατί πρέπει όλοι να παίρνουν απολυτήριο;
Posted: Sun Feb 05, 2006 2:57 am
by lumenintervalum
εγώ πιστεύω ότι ακόμα και να έρθουν και πάλι θα υπάρχουν άτομα που δεν θα κάνουν τπτ, γιατί υπάρχουν πολλοί τεμπέληδες εκεί έξω που απλά ψάχνουν ένα τρόπο να τη βγάλουν καθαρή χωρίς κόπο. Πιστεύω ότι σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό ίδρυμα και να φοιτήσει κάποιος θα αναγκαστεί κάτι να διαβάσει ή να προσπαθήσει(έστω το 5% του κλάδου του-κάτι είναι κι αυτό από το τπτ).
Posted: Sun Feb 05, 2006 11:34 am
by rapadder
Proxenos wrote:Δε θα παίρνουν μετά πτυχίο όλοι; Δε θα δέχονται (μερικά τουλάχιστον) τους πάντες;
Με το νέο (όχι πλέον νέο, σχήμα λόγου...) σύστημα όποιος τελειώνει μπαίνει σε μια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μπορεί να πάρει (εύκολα/ δύσκολα) ένα πτυχίο. Άρα δεν θα δημιουργήσουν τα 2-3 ιδιωτικά Πανεπιστήμια μαζικό κύμα πτυχιούχων (σαν αυτό π.χ. που έρχεται από την Αγγλία κάθε χρόνο). Αν υπάρχουν αυτές οι σχολές στο μηχανογραφικό τότε (προφανώς) και δεν θα δέχονται τους πάντες. Ο φοιτητής θα μπορεί να κρινεί (από το επίπεδο εισαγωγής) εάν πρόκειται να πάει κάνας φοιτητής της προκοπής ή θα πάνε όλοι οι drop-out του εκπαιδευτικού συστήματος. Θα σας θυμίσω τις απόψεις των Γιακουμάκη και Κιουντούζη σχετικά με τον αριθμό των φοιτητών. Έλεγε ο Κιουντούζης: "Κανονικά εγώ για να κάνω σωστά αυτό το μάθημα θέλω το πολύ 80 φοιτητές. Άμα είστε 250 (σ.σ.: με όσους το χρωστάνε) τι να σας κάνω;" Αντίστοιχα ο Γιακουμάκης έλεγε ότι: "Κανονικά η εργασία (σ.σ.: Τεχνολογία Λογισμικού) θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική για όλους. Επειδή όμως είναι πάνω από 300 άτομα που χρωστάνε το μάθημα, δεν μπορώ εγώ με τον (διδακτορικό) βοηθό μου να διορθώσω 300 εργασίες. Έτσι τις κάνουμε προαιρετικές για να μαζευτούν το πολύ καμιά 30αρία." Για τον λόγο αυτό προτιμούσε το μάθημα να είναι προαιρετικό ώστε να το παίρνει όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται και να μαζεύονται λιγότερα άτομα.
Ένα ιδιωτικό Πανεπιστήμιο (που λειτουργεί σωστά) δεν θα έχει ένα Υπουργείο Παιδείας να του στέλνει συνεχώς κόσμο που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει. Αν είναι μη κερδοσκοπικό δεν θα έχει συμφέρον από το να βάζει υπεράριθμους και να πέφτει το επίπεδο.
Posted: Sun Feb 05, 2006 12:47 pm
by PaP
Καλά δεν είνια και όλα αυτά που λέτε σωστά κατα τη γνώμη μου γιατί έτσι θα σχηματιστεί μια ακαδημαική ελίτ. Σίγουρα το πρόβλημα του επιπέδου των σχολών είναι οι φοιτητές όχι γιατί έχουν χαμηλό ΜΟ ή οτιδήποτε τέτοιο απλά σπουδάζουν κάτι όχι συνειδητά. Και αυτοί είναι δυσαρεστημένοι και το επίπεδο πέφτει. Τώρα τα ιδιωτικά δε θα φέρουν τη λύτρωση γιατί μόνο Οικονομικά και ΠΛηροφορική θα διδάσκουν. Δε μπορούμε να να μιλάμε για σπουδαία ιδρύματα στην Ελλάδα τη στιγμή που κανένας μηχανισμός πλούτου στην Ελλάδα δεν είναι σπουδαίος και κανένας έλληνα δεν έχει κάνει ΤΙΣ επενδύσεις. Αλήθεια τι παράγουμε τόσο ανταγωνιστικά? Τπτ! Οπότε ούτε και ένα πληρως ανταγωνιστικό και ποιοτικό πανεπιστήμιο δε θα υπάρξει. Μόνο ίσως ανταγωνιστικά τμήματα όπως ALBA, AIT τα οποία με 2-3 τμήματα δε τα βλέπω και ως πανεπηστήμια. Ενα άλλο πρόβλημα θα είναι η πλήρης απαξίωση των περιφερειακών πανεπιστημίων γιατί και τα ιδιωτικά πάλι σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη θα βρίσκονται οπότε και πάλι σκατ*.
Νομίζω ότι είναι και λίγο καραμέλα τα ιδιωτικά. Δηλαδή η Σουηδία και η Γερμανία που δεν έχουν κορόιδα είναι ή έχουν χαμηλό επίπεδο σπουδών ? Νόμίζω το πρόβλημα είναι η σταθερή αποδυνάμωση της παιδείας από το κ@@@κράτος και η ελληνική πεποίθηση ότι όλοι να σπουδάσουν ότι να ναι αρκεί να σπουδάσουν. Βρείτε άτομο ας πούμε στα ΤΕΙ δασοπονίας που να ενδιαφέρεται για τα δάση... λέμε τώρα.
Posted: Sun Feb 05, 2006 12:59 pm
by Proxenos
rapadder wrote:
Αν υπάρχουν αυτές οι σχολές στο μηχανογραφικό τότε (προφανώς) και δεν θα δέχονται τους πάντες. Ο φοιτητής θα μπορεί να κρινεί (από το επίπεδο εισαγωγής) εάν πρόκειται να πάει κάνας φοιτητής της προκοπής ή θα πάνε όλοι οι drop-out του εκπαιδευτικού συστήματος.
Πως πιστεύεις ότι θα μπούνε αυτές οι σχολές στο μηχανογραφικό; Δε σου μιλάω για το "Πανεπιστήμιο" της ΓΣΕΕ αλλά για Ιδρύματα όπως το ΑΙΤ. Το γεγονός ότι δεν παίρνουν επιδότηση από το κράτος σημαίνει ότι θα έχουν μη αμελητέα δίδακτρα. Εκτός αυτού προφανώς θα θέλουν να ορίσουν (τουλάχιστον) έναν αριθμό φοιτητών τους οι ίδιοι, με κριτήρια διαφορετικά από εκείνα των εισαγωγικών εξετάσεων. Και φυσικά δε θα ήθελα να πάρουν επιδότηση, 1ον γιατί αυτό δε γίνεται πουθενά, 2ον γιατί έχω σιχαθεί τη λειτουργία της "ελεύθερης" αγοράς όπου ιδιώτες κάνουν κέρδος με συνεχείς κρατικές βοήθειες.
rapadder wrote:
Έλεγε ο Κιουντούζης: "Κανονικά εγώ για να κάνω σωστά αυτό το μάθημα θέλω το πολύ 80 φοιτητές. Άμα είστε 250 (σ.σ.: με όσους το χρωστάνε) τι να σας κάνω;"
Καλά, ο Κιουντούζης τα βαζε και με τους συναδέλφους του που κάνανε το μάθημά του υποχρεωτικό και όχι προαιρετικό. Και επειδή "έφταιγαν" αυτοί, έβαζε σε εμάς 5. Στο άλλο του μάθημα, που ήταν προαιρετικό, έβαζε 7, 8 και 9. Τι περιμένεις να βρεις τώρα...
PaP wrote:
Νομίζω ότι είναι και λίγο καραμέλα τα ιδιωτικά. Δηλαδή η Σουηδία και η Γερμανία που δεν έχουν κορόιδα είναι ή έχουν χαμηλό επίπεδο σπουδών ? Νόμίζω το πρόβλημα είναι η σταθερή αποδυνάμωση της παιδείας από το κ@@@κράτος και η ελληνική πεποίθηση ότι όλοι να σπουδάσουν ότι να ναι αρκεί να σπουδάσουν.
Παντού υπάρχουν ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Σε εμάς απλώς κανείς δεν είχε τη βούληση να τα περάσει. Η αγορά όμως είναι μεγάλη και πιέζει. Εκτός αυτού, έθιξες και εσύ το σημαντικότερο, κατά τη γνώμη μου, θέμα, δηλαδή το "εμένα το παιδί μου θα γίνει επιστήμονας". Εκεί το κράτος απλά ακολουθεί, γιατί η πολιτική βούληση σε αυτή τη χώρα είναι ανέκδοτο. Το Υπουργείο Παιδείας αυξάνει (και καλά κάνει) τον αριθμό των εισακτέων σε έναν κλάδο που υπάρχει ζήτηση αλλά ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δε μειώνει τις θέσεις εκεί που υπάρχει κορεσμός (τρανταχτό παράδειγμα η Νομική, 1500 άτομα σε όλη τη χώρα κάθε χρόνο).
Επίσης, επειδή ακούστηκε και αυτό, πολλοί σπουδάζουν αντικείμενα που δεν τους ενδιαφέρουν πραγματικά και αυτό έχει δύο αιτίες: οι περισσότεροι σπουδάζουν για να σπουδάσουν και άπαξ και μπουν σε μία σχολή δεν μπορούν να αλλάξουν (ε, όχι ξανά εισαγωγικές). Η μόνη λύση είναι να μην προωθούνται όλοι στα Λύκεια και να μην παίρνουν όλοι απολυτήριο. Αλλιώς θα συνεχιστεί αυτό το θέατρο του παραλόγου όπου έχουμε μόνο στρατηγούς και κανένα φαντάρο.
Posted: Sun Feb 05, 2006 2:06 pm
by rapadder
Χωρίς κρατική επιδότηση δεν νομίζω να υπάρχει επιχειρηματίας που να θέλει να επενδύσει
σοβαρά στην παιδεία. Όπως λέει και ο Sreak δεν θα έχει κέρδος από την ιστορία. Εκτός αυτού, το κράτος δίνει λεφτά για την παιδεία επειδή είναι κοινωνικό αγαθό. Φαντάζομαι ότι το ίδιο ισχύει και για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, δηλαδή και αυτά οφελούν την κοινωνία και πρέπει να ενισχύονται (από τη στιγμή που θα είναι μη κερδοσκοπικά) στο μέτρο του δυνατού. Αντί δηλαδή να φτιάχνει ΤΕΙ στο πουθενά ή να μοιράζει λεφτά σε 50 σχολές από τις οποίες ορισμένες πρέπει να κλείσουν, ίσως είναι καλύτερα να τα επενδύσει σε μια τέτοια πρωτοβουλία.
Τα μεγαλύτερα έργα στην Ελλάδα (π.χ. Αεροδρόμιο στα Σπάτα) έγιναν με τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει και για ένα Πανεπιστήμιο, δεν το βρίσκω ανέφικτο. Το ΑΙΤ δεν το θεωρώ Πανεπιστήμιο. Κάπου είχα διαβάσει για το Hamburger University που είχε φτιάξει η αλυσίδα MacDonalds (
http://www.mcdonalds.com/corp/career/ha ... rsity.html), νομίζω ότι παραπέμπει κάπου εκεί.
Τελικά καταλήγω στο συμπέρασμα ότι θεωρητικά τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα εάν υπήρχαν κάποιες προϋποθέσεις που
δεν πρόκειται να υπάρξουν είτε λόγω πολιτικού κόστους (κυρίως) είτε λόγω αδυναμίας εφαρμογής τους στην πράξη. Αν ήθελε το κράτος π.χ. να ενισχύσει τα περιφερειακά Πανεπιστήμια απλά θα καταργούσε τις μετεγγραφές.
Posted: Sun Feb 05, 2006 2:53 pm
by silegav
Απ'ότι κατάλαβα, πολλοί υποστηρίζουν ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έχουν νόημα μόνο όταν εξυπηρετούν τα συμφέροντα μιας συγκεκριμένης επιχείρησης. Μήπως έχουμε ξεχάσει την οπτική της επιχείρησης-πανεπιστήμιο η οποία είναι αρκετά κερδοφόρα?
Τόσοι φοιτητές φεύγουν για σπουδές σε Βαλκανικές χώρες και άλλες όχι τοσο ανεπτυγμένες. Αυτούς του φοιτητές γιατί να μην τους κρατάμε στην Ελλάδα και να κρατήσουμε τα λεφτά αυτά εδω?
Από την άποψη αυτή τα πανεπιστήμια αυτά μόνο καλό κάνουν.
Το επίπεδο θα είναι ανάλογο της φιλοσοφίας του πανεπιστημίου και η αγορά θα ξέρει το πόσο καλό και ποιοτικό είναι το καθένα.
Εγώ είμαι υπέρ....άντε μπας και τα δημόσια αφυπνιστούν και προσπαθήσουν να κάνουν σοβαρές ενέργειες προς τα μπρος!
Posted: Sun Feb 05, 2006 3:13 pm
by salo
silegav wrote:Τόσοι φοιτητές φεύγουν για σπουδές σε Βαλκανικές χώρες και άλλες όχι τοσο ανεπτυγμένες. Αυτούς του φοιτητές γιατί να μην τους κρατάμε στην Ελλάδα και να κρατήσουμε τα λεφτά αυτά εδω?
Αυτοί οι φοιτητές γιατι να σπουδάσουν;;(Τουλάχιστον σε επιστημονικό πεδίο το οποίο έχει και υψηλές απαιτήσεις..)
Δεν θέλω να μαι κακός αλλά αν σε κάποια φάση της ζωής τους επιθυμήσουν πραγματικά να σπουδάσουν (και άρα να στρωθούν και να διαβάσουν) ας ξαναδώσουν πανελλήνιες!!
Posted: Sun Feb 05, 2006 6:37 pm
by ailouros
Για μια χώρα 10 εκατομμυρίων τα Πανεπιστήμια που έχουμε είναι υπερ-αρκετά.Προτείνω σε όλους αυτούς τους επειχηηματίες που ενδιαφέρονται να ιδρύσουν μη κρατικα(έτσι τα λένε ) πανεπιστήμια με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα(αυτή είναι η καραμέλα) να δώσουν τα λεφτά τους στα ήδη υπάρχοντα Πανεπιστήμια ,όπως έκαναν στο παρελθόν ο Δουρίδας ,ο Ράλλης και τόσοι άλλοι.
Το ΑΙΤ ρε παιδιά μαζεύει όλα τα μυαλά (χυδαία έκφραση) των Βαλκανίων και τα ξεζουμίζει.Είναι και αυτό πρωτοπορία μιας και οι άλλες εταιρείες κοιτάν να αποκτήσουν προσβάσεις μέσα στο Πανεπιστήμιο για να ξεζουμίζουν τους φοιτητές.Μπορεί να παράγει σοβαρό έργο που λέτε το ΑΙΤ αλλά αλοίμονο μας αν τον ρόλο του Πανεπιστημίου τον υποκαταστήσουν τα ερευνητικά τμήματα της κάθε εταιρείας.
Το πρόβλημα είναι απλό .Η Ελλάδα σε κατάσταση ισορροπίας χρειάζεται ένα ποσοστό επιστημόνων και ένα ποσοστό "εργατών" (σε διάφορους κλάδους).Δημιουργώντας ιδιωτικά Πανεπιστήμια και με δεδομένο το ότι στα κρατικά είμαστε υπεράριθμοι , το ποσοστό των επιστημόνων αυξάνεται εις βάρος των εργατών.Η ματαιόδοξη ελληνική οικογένεια δεν το βλέπει αυτό.Η λύση θα δοθεί μετατρέποντας μέρος των υπαρχόντων επιστημόνων σε εργάτες .Μια βόλτα στην αγορά εργασίας θα μας πείσει όλους για το πόσο εύκολα γίνεται αυτό...
Posted: Sun Feb 05, 2006 7:54 pm
by lumenintervalum
salo wrote:silegav wrote:Τόσοι φοιτητές φεύγουν για σπουδές σε Βαλκανικές χώρες και άλλες όχι τοσο ανεπτυγμένες. Αυτούς του φοιτητές γιατί να μην τους κρατάμε στην Ελλάδα και να κρατήσουμε τα λεφτά αυτά εδω?
Αυτοί οι φοιτητές γιατι να σπουδάσουν;;(Τουλάχιστον σε επιστημονικό πεδίο το οποίο έχει και υψηλές απαιτήσεις..)
Δεν θέλω να μαι κακός αλλά αν σε κάποια φάση της ζωής τους επιθυμήσουν πραγματικά να σπουδάσουν (και άρα να στρωθούν και να διαβάσουν) ας ξαναδώσουν πανελλήνιες!!
Με την ίδια λογική, έπρεπε κι εμείς αφού δεν περάσαμε τα μαθήματα όταν έπρεπε και φτάσαμε 6ο έτος να έχουμε πάρει πόδι από τη σχολή.
Posted: Sun Feb 05, 2006 9:16 pm
by nap
Προσωπική μου άποψη είναι ότι είτε υπάρξουν ιδιωτικά πανεπιστήμια είτε όχι, αυτοί που αξίζουν θα βρούν δουλειά και μάλιστα καλή δουλειά. Η αγορά εργασίας είναι αμείλικτη, αν δεν αξίζεις γι'αυτό που "πουλάς" δεν θα πας μπροστά (το δημόσιο εξαιρείται). Έχω δει πολλά άτομα που τελείωσαν Πληροφορική (σε καλό ΑΕΙ) να χάνουν δουλειές γιατί πολύ απλά δεν ήξεραν την τύφλα τους, απλά έμαθαν 5-6 πράγματα για να τελειώσουν τη σχολή και δεν είχαν καμία επαφή με το τι ζητάει η αγορά (δεν το έψαξαν μόνοι τους). Επίσης έχω δει κορυφαίους προγραμματιστές να μην έχουν "επίσημη" γνώση πληροφορικής, να είναι Μαθηματικοί, Φυσικοί, Ηλεκτρολόγοι κλπ και όμως να βάζουν κάτω στον προγραμματισμό πολλούς Πληροφορικούς, μόνο και μόνο επειδή τους αρέσει και μάθαν μόνοι τους.
Για μένα δεν έχει σημασία το αν το πανεπιστήμιο είναι ιδιωτικό ή δημόσιο, αλλά το αν και κατά πόσο έχει επαφή με τον έξω κόσμο. Θα προτιμόυσα όταν ήμουν φοιτητής να είχα και κανα-δυό μαθήματα με "εμπορικό" προσανατολισμό (π.χ. Visual Studio, Web Programming) παρά να κάνω καθαρά ακαδημαϊκά μαθήματα που - αν και ενδιαφέροντα - είναι απαρχαιωμένα (π.χ. Fortran).
Για να τελειώνω (και συγγνώμη για το μέγεθος του ποστ) πιστεύω ότι τα δημόσια πανεπιστήμια επαναπαύτηκαν στην "ακαδημαϊκότητά" τους και χρειάζονται κάποια ώθηση προς τα μπρός. Τώρα, αν η δημιουργία ιδιωτικών θα δώση αυτή την ώθηση στα δημόσια, ο χρόνος θα δείξει...
Posted: Sun Feb 05, 2006 11:54 pm
by PaP
Το να μάθεις κάτι εμπορίκο είναι μια βλακεία γιατί απλά σε 5 χρόνια δε θα υπάρχει. Το πιο καλό είναι στην περίοδο της πρακτική σου να μάθεις κάτι τέτοιο ή όταν κάνεις σοβαρές εργασίες να μάθεις κάποια εργαλεία αλλά και αυτά δε λένε κάτι. Αν έχεις γνώσεις τα μαθαίνεις όλα εύκολα. Πχ δε μάθαμε στη σχολή AJAX αλλά έχουμε όλα τα εφόδια να το μάθουμε άνετε και να χρησιμοποιήσεις όποιο εργαλείο βολεύει εσένα πχ RubyOnRails