Προτάσεις για το νομοσχέδιο
- AnINffected
- Gbyte level
- Posts: 1935
- Joined: Fri Jul 30, 2004 7:12 am
- Location: There and Back Again
Προτάσεις για το νομοσχέδιο
Καλό θα ήταν όσο μπορείτε σε κάθε post να προτείνετε κάτι, για να μην μετατραπεί το topic σε πεδίο αντιπαράθεσης και μόνο.
Όταν διαβάσω για τα "ιδιωτικά Πανεπιστήμια", θα παραθέσω και εγώ τις απόψεις μου.
Όταν διαβάσω για τα "ιδιωτικά Πανεπιστήμια", θα παραθέσω και εγώ τις απόψεις μου.
The Analytical Engine has no pretensions to originate anything. It can do whatever we know how to order it to perform (...)
Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!

Ada Lovelace
Θέλω και εγώ να παίξω D&D λέμε!!!


- HdkiLLeR
- Venus Project Founder
- Posts: 4356
- Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: New York, NY
- Contact:
Μπορείς να το κάνεις .doc/.pdf ή ότι άλλο εσύ θέλεις, να το βάλεις με ftp κάπου (dias μάλλον - εκεί έχεις χώρο) και παρέθεσε εδώ σε ένα post το link για να το κατεβάζουν και οι υπόλοιποι
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Ένταξει θα σημειώσω τους 10 βασικούς άξονες. Sory για τα καπιταλιστικά γράμματα(capital = κεφαλαία) αλλά τα είχα για τίτλους.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Α) ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΣΙΤΙΣΗ, ΣΤΕΓΑΣΗ, ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Β) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΑΕΙ.
Γ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΑΣΥΛΟΥ.
Δ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.
Ε) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
Ζ) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Η) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.
Θ) ΦΟΙΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ.
Ι) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΤΟΣ .
Κ) ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.
Λ) ΣΥΝΕΠΙΚΟΥΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ, ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ.
Μ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΩΣ ΕΧΕΙ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Α) ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΣΙΤΙΣΗ, ΣΤΕΓΑΣΗ, ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Β) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΑΕΙ.
Γ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΑΣΥΛΟΥ.
Δ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.
Ε) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
Ζ) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Η) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.
Θ) ΦΟΙΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ.
Ι) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΤΟΣ .
Κ) ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.
Λ) ΣΥΝΕΠΙΚΟΥΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ, ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ.
Μ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΩΣ ΕΧΕΙ.
- mikem4600
- Gbyte level
- Posts: 1363
- Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: A Galaxy Far, Far Away
- Contact:
Μάλλον το πιο σημαντικό ζήτημα στην παιδεία. Αν και θα πρότεινα να αφήσουμε στην άκρη την περίθαλψη, την ψυχαγωγία και τις μεταφορές και να εστιάσουμε περισσότερο σε κτιριακή υποδομή, εργαστήρια, υλικοτεχνικό εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό...PASCAL wrote:Α) ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΣΙΤΙΣΗ, ΣΤΕΓΑΣΗ, ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ακανθώδες θέμα. Και για αυτούς που το εκμεταλεύονται και προκαλούν ένα σωρό καταστροφές τι προτείνεις; Γιατί μέχρι τώρα δεν είδα την επιτροπή ασύλου να είναι χρήσιμη σε κάτι...PASCAL wrote:Γ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΑΣΥΛΟΥ.
Χμ, ακριβώς πως θα χρησιμοποιήσουμε επιστημονικά τις επιχειρήσεις;PASCAL wrote:Κ) ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Γίνεται ήδη. Όταν, δηλαδή, αφήνουν οι παρατάξεις να διοργανώνονται π.χ. ημέρες καριέρας, και δεν τις σαμποτάρουν...PASCAL wrote:Λ) ΣΥΝΕΠΙΚΟΥΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ, ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ.

Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ "επιβάλλεται" από την Ε.Ε. Δεν γνωρίζω τίποτα περί ισοτίμησης των πτυχίων των ΑΕΙ με Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών στην παρούσα φάση.PASCAL wrote: Β) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΑΕΙ.
Έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής φοιτητών στην Ευρώπη. Και απ' ότι φαίνεται δεν λειτουργεί και πολύ καλά η φοιτητική εκπροσώπηση.PASCAL wrote: Δ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.
Αυτό το μεταφράζω σε κρατικό παρεμβατισμό στα πανεπιστήμια. Δεν μπορείς να βάλεις τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα.PASCAL wrote: Ε) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
Πολύ γενικό και αόριστο αυτό που λές. Τι υπερεξουσίες εννοείς;PASCAL wrote: Ζ) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Τι σημαίνει "δίκαιο" και "διαφανές" είναι μια άλλη ιστορία.PASCAL wrote: Η) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.
Διαφωνώ πλήρως. Το Πανεπιστήμιο δεν είναι αποθήκη φοιτητών.PASCAL wrote: Θ) ΦΟΙΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ.
Αυτή υπάρχει ήδη και καλό είναι να περιοοριστεί.PASCAL wrote: Ι) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΤΟΣ .
Το Ευρωπαϊκό Δίκαιο είναι ανώτερο του Ελληνικού Συντάγματος (από τότε που υπογράψαμε το Ευρωσύνταγμα). Η αναθεώρηση είναι (μακροπρόθεσμα) αναπόφευκτη.PASCAL wrote: Μ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΩΣ ΕΧΕΙ.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Θα περίμενα τις δικές σας προτάσεις και όχι μόνο τις κρίσεις σας.
Αν καθήσουμε να αναλύσουμε και να κρίνουμε τις προτάσεις του καθενός δε θα καταλήξουμε πουθένα πριν το 2020...
Σημασία έχει να γεμίσει το topic από προτάσεις όσο το δυνατόν περισσότερων φοιτητών.
Να δούμε τα κοινά σημεία και τις διαφοροποιήσεις μας.
Ύστερα σε νέο μεγαλύτερο topic να διαμορφώσουμε αιτήματα με βάση τα κοινά σημεία.
Ευχαριστώ.
(Υ.Γ. Αναλυτικά θα βάλω τις προτάσεις μου στην ιστοσελίδα μου στο dias η οποία όμως είναι under construction. Ελπίζω να μη γεμίσουμε αυτό το topic με 3 σέλιδα και 5 σέλιδα posts αλλά με συνόψεις τους.)
Αν καθήσουμε να αναλύσουμε και να κρίνουμε τις προτάσεις του καθενός δε θα καταλήξουμε πουθένα πριν το 2020...
Σημασία έχει να γεμίσει το topic από προτάσεις όσο το δυνατόν περισσότερων φοιτητών.
Να δούμε τα κοινά σημεία και τις διαφοροποιήσεις μας.
Ύστερα σε νέο μεγαλύτερο topic να διαμορφώσουμε αιτήματα με βάση τα κοινά σημεία.
Ευχαριστώ.
(Υ.Γ. Αναλυτικά θα βάλω τις προτάσεις μου στην ιστοσελίδα μου στο dias η οποία όμως είναι under construction. Ελπίζω να μη γεμίσουμε αυτό το topic με 3 σέλιδα και 5 σέλιδα posts αλλά με συνόψεις τους.)
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
1. Κατάργηση των μετεγγραφών (Εσωτερικού - Εξωτερικού)
2. Περιορισμός του αριθμού των εισακτέων ανά σχολή.
3. Κατάργηση/ αναστολή λειτουργίας τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ που έχουν ιδιαίτερα χαμηλό αριθμό φοιτητών (ή εμφανίζουν εικονικούς φοιτητές).
4. Συγχωνεύσεις τμημάτων (αντί της πλήρους κατάργησης τους).
5. Δημιουργία φοιτητικών εστιών στην επαρχία (ώστε να καλύπτεται τουλάχιστον το 25% του αριθμού των εγγεγραμμένων φοιτητών).
6. Πλήρης κατάργηση του ασύλου.
7. Υοθέτηση όλων των προτάσεων του ΕΣΥΠ.
8. Ενδυνάμωση της συνεργασίας των Πανεπιστημίων με τις εταιρίες. Δυνατότητα συνεργασίας στην ίδρυση νέων εταιριών - παροχή κινήτρων επιχειρηματικότητας (για καθηγητές, φοιτητές και ερευνητικό προσωπικό).
2. Περιορισμός του αριθμού των εισακτέων ανά σχολή.
3. Κατάργηση/ αναστολή λειτουργίας τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ που έχουν ιδιαίτερα χαμηλό αριθμό φοιτητών (ή εμφανίζουν εικονικούς φοιτητές).
4. Συγχωνεύσεις τμημάτων (αντί της πλήρους κατάργησης τους).
5. Δημιουργία φοιτητικών εστιών στην επαρχία (ώστε να καλύπτεται τουλάχιστον το 25% του αριθμού των εγγεγραμμένων φοιτητών).
6. Πλήρης κατάργηση του ασύλου.
7. Υοθέτηση όλων των προτάσεων του ΕΣΥΠ.
8. Ενδυνάμωση της συνεργασίας των Πανεπιστημίων με τις εταιρίες. Δυνατότητα συνεργασίας στην ίδρυση νέων εταιριών - παροχή κινήτρων επιχειρηματικότητας (για καθηγητές, φοιτητές και ερευνητικό προσωπικό).
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
Καταρχήν συμφωνώ με όσα γράφει ο rapadder (στο 6 και στο 4 έχω κάποιες επιφυλάξεις) και προσθέτω 2 δικά μου:
1) Αποσύνδεση της 3οβαθμιας εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια. (κατάργηση πανελληνίων) και ταυτόχρονη βελτίωση του Σ.Ε.Π.
2) Αυξηση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα πανεπιστήμια
υ.γ. Ειμαι υπέρ των ιδιωτικων-μη κρατικων.
θα επανέλθω με περισσότερα
1) Αποσύνδεση της 3οβαθμιας εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια. (κατάργηση πανελληνίων) και ταυτόχρονη βελτίωση του Σ.Ε.Π.
2) Αυξηση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα πανεπιστήμια
υ.γ. Ειμαι υπέρ των ιδιωτικων-μη κρατικων.
θα επανέλθω με περισσότερα
-
- Kilobyte level
- Posts: 185
- Joined: Mon Jun 05, 2006 1:35 am
- Academic status: 4th year
- Gender: ♂
- Location: Ζωγράφου
Συνάδελφε επί τούτου θα ήθελα να διαβάσω τι ακριβώς προτείνεις. Για να μην νομίσεις ότι σε κρίνω, σου λέω ότι και εγώ είμαι υπέρμαχος της θέσης αυτής. Απλά στην περιοχή "κατάληψη" αναφέρθηκε πολύ έντονα ότι εδώ δεν είναι Αμερική και καλό είναι να μη γίνουμε. Η αποσύνδεση του Λυκείου από το Πανεπιστήμιο όμως συνεπάγεται αναπόφευκτα "αμερικάνικους" τρόπους εισαγωγής.Maverick wrote:1) Αποσύνδεση της 3οβαθμιας εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια.
Τα μέτρα που πρέπει να ληφούν θέλουν σίγουρα μεγάλη προετοιμασία γιατί απαιτούν ριζικες αλλαγές ακόμα και στην νοοτροπία του Έλληνα.Dog oF wAr wrote:Συνάδελφε επί τούτου θα ήθελα να διαβάσω τι ακριβώς προτείνεις. Για να μην νομίσεις ότι σε κρίνω, σου λέω ότι και εγώ είμαι υπέρμαχος της θέσης αυτής. Απλά στην περιοχή "κατάληψη" αναφέρθηκε πολύ έντονα ότι εδώ δεν είναι Αμερική και καλό είναι να μη γίνουμε. Η αποσύνδεση του Λυκείου από το Πανεπιστήμιο όμως συνεπάγεται αναπόφευκτα "αμερικάνικους" τρόπους εισαγωγής.Maverick wrote:1) Αποσύνδεση της 3οβαθμιας εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια.
Εγώ προσωπικά θα πρότεινα την διενεργεια εξετάσεων μόνο για την απόκτηση απολυτηρίου. Μετά την απόκτηση του απολυτηρίου ο κάθε υποψήφιος να κάνει αίτηση ΜΟΝΟ στις σχολές που τον ενδιαφέρουν και εκεί να υπάρχουν εξετάσεις (όχι μόνο σε γνωστικό επίπεδο) είτε ανά επιστήμη είτε ανα σχολή. Εάν είναι απαραίτητο να γίνονται και συνεντεύξεις με κατάλληλη βαρύτητα. Βασικά θέλω να αποτραπεί το φαινόμενο κάποιος να σπουδάζει κάτι που δεν του αρέσει ή δεν του ταιριάζει επειδή "έτυχε".
Δεν είναι ανάγκη επειδή δεν συμφωνούμε σε κοινωνικά θέματα με καποια χώρα να μην παίρνουμε και θετικά στοιχεία (αποψη μου θετικά πάντα).
Συμφωνώ με Maverick στο 2, εγώ θα πρότεινα:
1. Αξιολόγηση των καθηγητών όχι από τις παρατάξεις αλλά από το σύνολο των φοιτητών με κάποιους περιορισμούς που θα αφορούν την ύπαρξη άποψης για τον καθηγητή,οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι π.χ. :
α. Ο φοιτητής να έχει δηλώσει ή περάσει ένα μάθημα του συγκεκριμένου καθηγητή (κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα ενός καθηγητή προφανώς δε μπορεί να κρίνει...)
β. Ο φοιτητής να έχει περάσει ένα ελάχιστο αριθμό μαθημάτων ανάλογα με το έτος φοίτησης του (να μην ψηφίζει ο τουρίστας που δεν έχει ιδέα...) κτλ.
Ταυτόχρονα με αυτό το μέτρο, ελαχιστοποίηση των δικαιωμάτων των παρατάξεων.
2.Μικρότερος αριθμός φοιτητών ανά τμήμα μαθήματος (όταν π.χ. παρακολουθούν 200 ε κάτι πρέπει να γίνει) και ανά εργαστηριακο τμήμα, ιδιαίτερο στα πρώτα έτη φοίτησης που ίσως χρειάζεται μια παραπάνω καθοδήγηση.
3.
Εγώ από τα υπάρχοντα συστήματα θα πρότεινα το σύστημα της Γερμανίας:
Υπάρχουν περίπου 15-20 μαθήματα επιλογής από τα οποία ο μαθητής επιλέγει όποια θέλει (γύρω στα 6 νομίζω) και ανάλογα με τα μαθήματα που επέλεξε εξαρτώνται και οι σχολές που μπορεί να δηλώσει. Για παράδειγμα η πληροφορική του καποδιστριακού θα μπορούσε να έχει απαιτούμενα τη φυσική, την πληροφορική και ίσως τα μαθηματικά, το τμήμα μας πληροφορική και οικοινομία, το marketing οικονομία και ψυχολογία κτλ. Δηλαδή όλα τα μαθήματα που παρακολουθεί και δίνει ο μαθητής έχουν σχέση με τα αντικείμενα με τα οποία σκοπεύει να ασχοληθεί χωρίς να επιβαρύνεται με άλλα (άρα αν κάποιος θέλει να γίνει ψυχολόγος δε χρειάζεται να μάθει αρχαία, λατινικά κτλ που δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο του αλλά μόνο ψυχολογία) και διευρύνονται οι σχολές που μπορεί να επιλέξει (δεν υπάρχει ο περιορισμός θεωρητική - θετική).
4.Ίσως να υπάρχει κάποιος περιορισμός σχετικά με την απόκλιση του μέσου όρου της βαθμολογίας των φοιτητών σε ένα μάθημα από εξέταση σε εξέταση (για παράδειγμα αν μια χρονιά ο μέσος όρος είναι 8 και την επόμενη 5 ε μάλλον φταίνε τα θέματα) ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο μια χρονιά βάζουμε δύσκολα θέματα γιατί ξυπνήσαμε στραβά και την επόμενη βάζουμε γελοία γιατί πολλοί φοιτητές μαζεύτηκαν στο μάθημα... Δεν ξέρω πψς και αν θα μπορούσε να λειτουργήσει πάντως κάπως πρέπει να ελέγχεται ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων από χρονιά σε χρονιά για να μην μπαίνει ο παράγοντας τύχη στο βαθμό του πτυχίου.
1. Αξιολόγηση των καθηγητών όχι από τις παρατάξεις αλλά από το σύνολο των φοιτητών με κάποιους περιορισμούς που θα αφορούν την ύπαρξη άποψης για τον καθηγητή,οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι π.χ. :
α. Ο φοιτητής να έχει δηλώσει ή περάσει ένα μάθημα του συγκεκριμένου καθηγητή (κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα ενός καθηγητή προφανώς δε μπορεί να κρίνει...)
β. Ο φοιτητής να έχει περάσει ένα ελάχιστο αριθμό μαθημάτων ανάλογα με το έτος φοίτησης του (να μην ψηφίζει ο τουρίστας που δεν έχει ιδέα...) κτλ.
Ταυτόχρονα με αυτό το μέτρο, ελαχιστοποίηση των δικαιωμάτων των παρατάξεων.
2.Μικρότερος αριθμός φοιτητών ανά τμήμα μαθήματος (όταν π.χ. παρακολουθούν 200 ε κάτι πρέπει να γίνει) και ανά εργαστηριακο τμήμα, ιδιαίτερο στα πρώτα έτη φοίτησης που ίσως χρειάζεται μια παραπάνω καθοδήγηση.
3.
Σχετικά με την σχέση της 3οβαθμιας εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δε νομίζω οτί μπορεί να λειτουργήσει στην ελλάδα γιατί αν αποφασίζει το πανεπιστήμιο ποιους θα επιλέξει τότε στις καλές σχολές κατά πάσα πιθανότητα θα μπουν τα παιδιά/ανήψια/συγγενείς/γνωστοί του κάθε καθηγητήMaverick wrote: 1) Αποσύνδεση της 3οβαθμιας εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια. (κατάργηση πανελληνίων) και ταυτόχρονη βελτίωση του Σ.Ε.Π.

Εγώ από τα υπάρχοντα συστήματα θα πρότεινα το σύστημα της Γερμανίας:
Υπάρχουν περίπου 15-20 μαθήματα επιλογής από τα οποία ο μαθητής επιλέγει όποια θέλει (γύρω στα 6 νομίζω) και ανάλογα με τα μαθήματα που επέλεξε εξαρτώνται και οι σχολές που μπορεί να δηλώσει. Για παράδειγμα η πληροφορική του καποδιστριακού θα μπορούσε να έχει απαιτούμενα τη φυσική, την πληροφορική και ίσως τα μαθηματικά, το τμήμα μας πληροφορική και οικοινομία, το marketing οικονομία και ψυχολογία κτλ. Δηλαδή όλα τα μαθήματα που παρακολουθεί και δίνει ο μαθητής έχουν σχέση με τα αντικείμενα με τα οποία σκοπεύει να ασχοληθεί χωρίς να επιβαρύνεται με άλλα (άρα αν κάποιος θέλει να γίνει ψυχολόγος δε χρειάζεται να μάθει αρχαία, λατινικά κτλ που δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο του αλλά μόνο ψυχολογία) και διευρύνονται οι σχολές που μπορεί να επιλέξει (δεν υπάρχει ο περιορισμός θεωρητική - θετική).
4.Ίσως να υπάρχει κάποιος περιορισμός σχετικά με την απόκλιση του μέσου όρου της βαθμολογίας των φοιτητών σε ένα μάθημα από εξέταση σε εξέταση (για παράδειγμα αν μια χρονιά ο μέσος όρος είναι 8 και την επόμενη 5 ε μάλλον φταίνε τα θέματα) ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο μια χρονιά βάζουμε δύσκολα θέματα γιατί ξυπνήσαμε στραβά και την επόμενη βάζουμε γελοία γιατί πολλοί φοιτητές μαζεύτηκαν στο μάθημα... Δεν ξέρω πψς και αν θα μπορούσε να λειτουργήσει πάντως κάπως πρέπει να ελέγχεται ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων από χρονιά σε χρονιά για να μην μπαίνει ο παράγοντας τύχη στο βαθμό του πτυχίου.
Περα απο τα καθαρα εσωτερικα ζητηματα νομιζω οτι πρεπει να απαντησουμε και σε ζητηματα ερευνας και αναπτυξης.Πρεπει τα πανεπιστημια μας να γινουν πολοι ελξης κεφαλαιων.Πρεπει να γινουν δυναμικα κεντρα συνεισφορας σε τεχνολογικες καινοτομιες και πρωτοπορα ινστιτουτα στην ερευνα.
Ξερω οτι ειναι ενα δυσκολο θεμα διοτι με τον εναν η τον αλλον τροπο μας αναγκαζει να συμμεριστουμε τις συνεπειες ιδιωτικων χρηματοδοτησεων.Σιγουρα δεν θελουμε να χασουν το δημοσιο υφος τους αλλα δεν πρεπει να ζουμε με την φρουδα ελπιδα της ταυτοχρονης ολικης κρατικης χρηματοδοτησης + την ερευνητικη πρωτοπορια.Εδω δεν εχουμε λεφτα για τα βασικα.
Αργα η γρηγορα πρεπει να μπορουν να απορροφουν και ιδιωτικα κεφαλαια.
Πως το κανεις αυτο διατηρωντας την επιστημονικη καταρτηση των φοιτητων?
Επισης μια παρακληση για τις διαφορες προτασεις εσωτερικης "αναβαθμισης".
ΜΗΝ προσπαθουμε να προτεινουμε λυσεις που απλα κανουν την ζωη μιας πιο ευκολη.Ας αφησουμε τουλαχιστον τις προτασεις να "χτυπησουν" την ελληνικη νοοτροπια φυσικα με στοχο την καλυτερευση μας.
Ξερω οτι ειναι ενα δυσκολο θεμα διοτι με τον εναν η τον αλλον τροπο μας αναγκαζει να συμμεριστουμε τις συνεπειες ιδιωτικων χρηματοδοτησεων.Σιγουρα δεν θελουμε να χασουν το δημοσιο υφος τους αλλα δεν πρεπει να ζουμε με την φρουδα ελπιδα της ταυτοχρονης ολικης κρατικης χρηματοδοτησης + την ερευνητικη πρωτοπορια.Εδω δεν εχουμε λεφτα για τα βασικα.
Αργα η γρηγορα πρεπει να μπορουν να απορροφουν και ιδιωτικα κεφαλαια.
Πως το κανεις αυτο διατηρωντας την επιστημονικη καταρτηση των φοιτητων?
Επισης μια παρακληση για τις διαφορες προτασεις εσωτερικης "αναβαθμισης".
ΜΗΝ προσπαθουμε να προτεινουμε λυσεις που απλα κανουν την ζωη μιας πιο ευκολη.Ας αφησουμε τουλαχιστον τις προτασεις να "χτυπησουν" την ελληνικη νοοτροπια φυσικα με στοχο την καλυτερευση μας.
- Fairy
- Gbyte level
- Posts: 1733
- Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: Mairyland Park
Να συμπληρώσω και μυαλών. Η χώρα μας, αν και τόσο μικρή, έχει βγάλει πολύ αξιόλογους επιστήμονες που για να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους αναγκάζονται να σκορπίσουν στις πέντε γωνιές του κόσμου.Tomahawk wrote:Περα απο τα καθαρα εσωτερικα ζητηματα νομιζω οτι πρεπει να απαντησουμε και σε ζητηματα ερευνας και αναπτυξης.Πρεπει τα πανεπιστημια μας να γινουν πολοι ελξης κεφαλαιων.
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
Rappader Διαφωνώ μαζί σου σχεδόν σε όλα...
Να καταργηθούν κάποια τμήματα της επαρχίας που υπολειτουργούν ή να αναβαθμιστούν ώστε να δώσουν κίνητρα σε φοιτητές να πάνε.
Να δημιουργηθούν εστίες σε όλα τα πανεπιστήμια που να επαρκούν για όλους τους φοιτητές που είναι σε άλλη πόλη.
Να απαγορέυεται σε άτομα από π.χ. Ξάνθη να δηλώνουν σχολές που υπάρχουν στην πόλη τους μετά από σχολές που βρίσκονται αλλού.
π.χ Θέλω να σπουδάσω Πολ Μηχανικός. Υπάρχει σχολή στην Ξάνθη να απαγορεύεται λοιπόν να δηλώσω Αθήνα και μετά Ξάνθη(πρώτα Ξάνθη).
Να μην υπάρχει όριο φοίτησης.Να μπορεί ο καθένας να τελειώνει όποτε θέλει.Μπορεί να υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση με απουσίες.
Να μην καταργηθεί το άσυλο.Αλήθεια,ξέρεις γιατί "δημιουργήθηκε";
Αποσύνδεση λυκείου-πανεπιστημίου.Οι εξετάσεις του Λυκείου να είναι απολυτήριες αλλά να παραμείνουν πανελλήνιες.Κάθε ομάδα σχολών(π.χ. πολυτεχνείο π.χ.φυσικό-μαθηματικό-χημικό) να έχει δικές της εξετάσεις σε λίγα μαθήματα(2 πχ).Έτσι κάθε υποψήφιος θα μπορεί να πάει σε σχολές ππου τον ενδιαφέρουν όχι να πηγαίνει για πληροφορική και να βρεθεί οικονομικά.
Να μην υπάρχει σύνδεση εταιρειών-πανεπιστημίου.
Το πανεπιστήμιο πρέπει να προετοιμάζει μελλοντικούς επιστήμονες όχι μελλοντικούς υπαλλήλους.Δεν μπορεί να μαθαίνουμε αυτά που χρειάζονται οι εταιρείες.
Ίδρυση γραφείου εργασίας του πανεπιστημίου.Όχι με τη μορφή που υπάρχει τώρα,γιατί ουσιαστικά πρόκυται για ένα site με αγγελίες.Να υπάρχει προσωπικό που θα ασχολείται προσωπικά με τον κάθε φοιτητή-απόφοιτο του τμήματος.
Μικρές ομάδες μαθημάτων(50 άτομα).Να υπαρχουν εργαστήρια και ασκήσεις σε όλα τα μαθήματα.Οι ασκήσεις όμως να μη μετράνε 10-20% και να γράψεις πάνω από 4 στο τελικό.Δηλαδή να μην κρίνεται ο φοιτητής από ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου αλλά από την συνολική του προσπάθεια-απόδοση στο εξάμηνο.
Να υπάρχει επικοινωνία διδασκόντων-φοιτητών.
Πρέπει να γίνει κάτι με τα βιβλία που μοιράζονται.Κάθε καθηγητής γράφει και ένα βιβλίο και μας το μοιράζει.Πολλά από αυτά τα συγγράματα είναι ακατάλληλα γιατί να πρέπει να τα διαβάζουμε.Πρέπει τα βιβλία που διδάσκονται να είναι αναγνωρισμένα και με διεθνές κύρως
Οι καθηγητές να κάνουν έρευνα μόνο για το πανεπιστήμιο και όχι αντί γαι έρευνα να κάνουν δουλειές ιδιωτών.
Και άλλα πολλά..[/b]
Οι μεταγραφές να γίνονται μετά από αυστηρή εξέταση της οικονομικής και οικογενειακής κατάστασης κάθε φοιτητή.Σκέψου να είστε 3 αδέρφια και ο ενας να σπουδάζει Αθήνα,ο άλλος Πάτρα και ο άλλος Ρόδο.Λογικό είναι αυτό που λές;. Κατάργηση των μετεγγραφών (Εσωτερικού - Εξωτερικού)
2. Περιορισμός του αριθμού των εισακτέων ανά σχολή.
3. Κατάργηση/ αναστολή λειτουργίας τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ που έχουν ιδιαίτερα χαμηλό αριθμό φοιτητών (ή εμφανίζουν εικονικούς φοιτητές).
4. Συγχωνεύσεις τμημάτων (αντί της πλήρους κατάργησης τους).
5. Δημιουργία φοιτητικών εστιών στην επαρχία (ώστε να καλύπτεται τουλάχιστον το 25% του αριθμού των εγγεγραμμένων φοιτητών).
6. Πλήρης κατάργηση του ασύλου.
7. Υοθέτηση όλων των προτάσεων του ΕΣΥΠ.
8. Ενδυνάμωση της συνεργασίας των Πανεπιστημίων με τις εταιρίες. Δυνατότητα συνεργασίας στην ίδρυση νέων εταιριών - παροχή κινήτρων επιχειρηματικότητας (για καθηγητές, φοιτητές και ερευνητικό προσωπικό).
Να καταργηθούν κάποια τμήματα της επαρχίας που υπολειτουργούν ή να αναβαθμιστούν ώστε να δώσουν κίνητρα σε φοιτητές να πάνε.
Να δημιουργηθούν εστίες σε όλα τα πανεπιστήμια που να επαρκούν για όλους τους φοιτητές που είναι σε άλλη πόλη.
Να απαγορέυεται σε άτομα από π.χ. Ξάνθη να δηλώνουν σχολές που υπάρχουν στην πόλη τους μετά από σχολές που βρίσκονται αλλού.
π.χ Θέλω να σπουδάσω Πολ Μηχανικός. Υπάρχει σχολή στην Ξάνθη να απαγορεύεται λοιπόν να δηλώσω Αθήνα και μετά Ξάνθη(πρώτα Ξάνθη).
Να μην υπάρχει όριο φοίτησης.Να μπορεί ο καθένας να τελειώνει όποτε θέλει.Μπορεί να υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση με απουσίες.
Να μην καταργηθεί το άσυλο.Αλήθεια,ξέρεις γιατί "δημιουργήθηκε";
Αποσύνδεση λυκείου-πανεπιστημίου.Οι εξετάσεις του Λυκείου να είναι απολυτήριες αλλά να παραμείνουν πανελλήνιες.Κάθε ομάδα σχολών(π.χ. πολυτεχνείο π.χ.φυσικό-μαθηματικό-χημικό) να έχει δικές της εξετάσεις σε λίγα μαθήματα(2 πχ).Έτσι κάθε υποψήφιος θα μπορεί να πάει σε σχολές ππου τον ενδιαφέρουν όχι να πηγαίνει για πληροφορική και να βρεθεί οικονομικά.
Να μην υπάρχει σύνδεση εταιρειών-πανεπιστημίου.
Το πανεπιστήμιο πρέπει να προετοιμάζει μελλοντικούς επιστήμονες όχι μελλοντικούς υπαλλήλους.Δεν μπορεί να μαθαίνουμε αυτά που χρειάζονται οι εταιρείες.
Ίδρυση γραφείου εργασίας του πανεπιστημίου.Όχι με τη μορφή που υπάρχει τώρα,γιατί ουσιαστικά πρόκυται για ένα site με αγγελίες.Να υπάρχει προσωπικό που θα ασχολείται προσωπικά με τον κάθε φοιτητή-απόφοιτο του τμήματος.
Μικρές ομάδες μαθημάτων(50 άτομα).Να υπαρχουν εργαστήρια και ασκήσεις σε όλα τα μαθήματα.Οι ασκήσεις όμως να μη μετράνε 10-20% και να γράψεις πάνω από 4 στο τελικό.Δηλαδή να μην κρίνεται ο φοιτητής από ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου αλλά από την συνολική του προσπάθεια-απόδοση στο εξάμηνο.
Να υπάρχει επικοινωνία διδασκόντων-φοιτητών.
Πρέπει να γίνει κάτι με τα βιβλία που μοιράζονται.Κάθε καθηγητής γράφει και ένα βιβλίο και μας το μοιράζει.Πολλά από αυτά τα συγγράματα είναι ακατάλληλα γιατί να πρέπει να τα διαβάζουμε.Πρέπει τα βιβλία που διδάσκονται να είναι αναγνωρισμένα και με διεθνές κύρως
Οι καθηγητές να κάνουν έρευνα μόνο για το πανεπιστήμιο και όχι αντί γαι έρευνα να κάνουν δουλειές ιδιωτών.
Και άλλα πολλά..[/b]
- tZoLe
- Venus Former Team Member
- Posts: 1925
- Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Lausanne-Pasalimani
- Contact:
Κάνω και εγώ με τη σειρά μου κάποιες επισημάνσεις( δεν τις ονοματίζω προτάσεις, γιατί αυτό το προνόμιο το έχει μόνο το ΕΣΥΠ):
1)Αναβάθμιση του απολυτηρίου Λυκείου, έτσι ώστε το Λύκειο να πάψει να αποτελεί προθάλαμο των ΑΕι και τα ΑΕΙ προθάλαμο της ανεργίας. Αυτό συνεπάγεται ταυτόχρονη προσπάθεια για την ενίσχυση των τεχνικών σχολών. Ένα καλό μέτρο σε αυτή την κατεύθηνση θα ήταν η καθιέρωση ενός ενιαίου απολυτηρίου στα πρότυπα του διεθνούς Μπακαλορεα και η κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ.
2)Μείωση του αριθμού των εισακτέων ανά ΑΕΙ και εγκατάλειψη της πολιτικής που ακολουθήθηκε επί ΠΑΣΟΚ με την διαρκή ίδρυση νέων τμημάτων σε κάθε γωνιά της περιφέρειας, και η οποία αποσκοπούσε στην οικονομική ενίσχυσή της.
3)Σε αντίθεση με κάποιους συναδέρφους, για μένα ο θεσμός του ασύλου είναι ζωτικής σημασίας. Πρόκειται για κεκτημένο όχι μόνο του φοιτητικού κινήματος, αλλά ολόκληρου του ελληνικού λαού. Ζητούμενου δεν είναι ούτε η κατάργηση του, αλλά ούτε και ο περιορισμός του. Το πανεπιστημικό άσυλο πρέπει να διατηρηθεί ως έχει παρά το γεγονός πως η υπαρξή του σήμερα μπορεί να φαντάζει λιγότερο απαραίτητη από άλλες σκοτεινές εποχές. Προκειμένου, όμως, να περιοριστούν και να εξαλειφθουν τελικά φαινόμενα όπως αυτά που παρατηρήθηκαν φέτος στην ΑΣΟΕΕ απαιτείται ένα οργανωμένο σχέδιο απομόνωσης των ταραχοποιών στοιχείων με τη συνεργασία πολιτείας και εκείνων των ακαδημαϊκών γορέων που επιθυμούν την υπεράσπιση του ασύλου.
4)Άμεση αύξηση της χρηματοδότησης προς τα ΑΕΙ και εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία λειτουργικών φοιτητικών εστιών που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες του πανεπισστημίου και για την γενικότερη αναβάθμιση των υποδομών(π.χ. βιβλιοθήκες...).
5)Αξιολόγηση των καθηγητών από τους ίδιους τους φοιτητές.
6)Ανεξαρτοποίηση του κάθε ΑΕΙ. Κάθε Ανώτατο ίδρυμα θα πρεπεί να κάνει το δικό του προυπολογισμό και να διαχειρίζεται τις κρατικές επιδοτήσεις. Θα μπορούσαν δηλαδή τα ΑΕΙ να γίνουν πρόσωπα δημοσίου Δικαίου.
7)Άνοιγμα του πανεπιστημίου στην κοινωνία-αναζήτηση επιχειρηματιών για χρηματοδότηση ερευνιτικών δραστηριοτήτων και μόνο.
8)Δυνατότητα επιλογής συγγράμματος μέσα από μία λίστα που θα συντάσεται από τον διδάσκοντα.
9)Οχι στα Μη κρατικά πανεπιστήμια.
10) Όχι στην εισαγωγή manager.
Καλό θα ήταν να αποφασίσουμε τι θέλουμε: Θέλουμε παν-επιστήμιο ή απλά ένα προπαρασκευαστήριο για την αγορά εργασίας που θα ακολουθεί τις επιταγές των επιχειρήσεων και θα παράγει ετοιμοδούλευτους εργάτες με μεγάλη προσαρμοστικότητα... μέσω της δια βίου μάθησης...
1)Αναβάθμιση του απολυτηρίου Λυκείου, έτσι ώστε το Λύκειο να πάψει να αποτελεί προθάλαμο των ΑΕι και τα ΑΕΙ προθάλαμο της ανεργίας. Αυτό συνεπάγεται ταυτόχρονη προσπάθεια για την ενίσχυση των τεχνικών σχολών. Ένα καλό μέτρο σε αυτή την κατεύθηνση θα ήταν η καθιέρωση ενός ενιαίου απολυτηρίου στα πρότυπα του διεθνούς Μπακαλορεα και η κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ.
2)Μείωση του αριθμού των εισακτέων ανά ΑΕΙ και εγκατάλειψη της πολιτικής που ακολουθήθηκε επί ΠΑΣΟΚ με την διαρκή ίδρυση νέων τμημάτων σε κάθε γωνιά της περιφέρειας, και η οποία αποσκοπούσε στην οικονομική ενίσχυσή της.
3)Σε αντίθεση με κάποιους συναδέρφους, για μένα ο θεσμός του ασύλου είναι ζωτικής σημασίας. Πρόκειται για κεκτημένο όχι μόνο του φοιτητικού κινήματος, αλλά ολόκληρου του ελληνικού λαού. Ζητούμενου δεν είναι ούτε η κατάργηση του, αλλά ούτε και ο περιορισμός του. Το πανεπιστημικό άσυλο πρέπει να διατηρηθεί ως έχει παρά το γεγονός πως η υπαρξή του σήμερα μπορεί να φαντάζει λιγότερο απαραίτητη από άλλες σκοτεινές εποχές. Προκειμένου, όμως, να περιοριστούν και να εξαλειφθουν τελικά φαινόμενα όπως αυτά που παρατηρήθηκαν φέτος στην ΑΣΟΕΕ απαιτείται ένα οργανωμένο σχέδιο απομόνωσης των ταραχοποιών στοιχείων με τη συνεργασία πολιτείας και εκείνων των ακαδημαϊκών γορέων που επιθυμούν την υπεράσπιση του ασύλου.
4)Άμεση αύξηση της χρηματοδότησης προς τα ΑΕΙ και εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία λειτουργικών φοιτητικών εστιών που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες του πανεπισστημίου και για την γενικότερη αναβάθμιση των υποδομών(π.χ. βιβλιοθήκες...).
5)Αξιολόγηση των καθηγητών από τους ίδιους τους φοιτητές.
6)Ανεξαρτοποίηση του κάθε ΑΕΙ. Κάθε Ανώτατο ίδρυμα θα πρεπεί να κάνει το δικό του προυπολογισμό και να διαχειρίζεται τις κρατικές επιδοτήσεις. Θα μπορούσαν δηλαδή τα ΑΕΙ να γίνουν πρόσωπα δημοσίου Δικαίου.
7)Άνοιγμα του πανεπιστημίου στην κοινωνία-αναζήτηση επιχειρηματιών για χρηματοδότηση ερευνιτικών δραστηριοτήτων και μόνο.
8)Δυνατότητα επιλογής συγγράμματος μέσα από μία λίστα που θα συντάσεται από τον διδάσκοντα.
9)Οχι στα Μη κρατικά πανεπιστήμια.
10) Όχι στην εισαγωγή manager.
Καλό θα ήταν να αποφασίσουμε τι θέλουμε: Θέλουμε παν-επιστήμιο ή απλά ένα προπαρασκευαστήριο για την αγορά εργασίας που θα ακολουθεί τις επιταγές των επιχειρήσεων και θα παράγει ετοιμοδούλευτους εργάτες με μεγάλη προσαρμοστικότητα... μέσω της δια βίου μάθησης...

"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)
έτσι
Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Υποτίθεται ότι αυτό γίνεται τώρα και τα αποτελέσματα είναι λίγο πολύ γνωστά. Αυτοί που είναι Πάτρα και Ρόδο θα έχουν δικαίωμα να μείνουν σε εστία. Αν δεν υπάρχει εστία (ή μέχρι να χτιστεί) μπορεί να υπάρξει μια μεταβατική περίδος στην οποία να ισχύουν οι μεταγγραφές μόνο για τέτοιες περιπτώσεις.tara wrote: Οι μεταγραφές να γίνονται μετά από αυστηρή εξέταση της οικονομικής και οικογενειακής κατάστασης κάθε φοιτητή.Σκέψου να είστε 3 αδέρφια και ο ενας να σπουδάζει Αθήνα,ο άλλος Πάτρα και ο άλλος Ρόδο.Λογικό είναι αυτό που λές;
Εντάξει, εδώ συμφωνούμεtara wrote: Να καταργηθούν κάποια τμήματα της επαρχίας που υπολειτουργούν ή να αναβαθμιστούν ώστε να δώσουν κίνητρα σε φοιτητές να πάνε.

Πρακτικά ανεφάρμοστο. Ποιός σου είπε εσένα ότι εγώ που έχω λεφτά θέλω να μείνω σε εστία; Ας είναι 25% σε πρώτη φάση και βλέπουμε.tara wrote: Να δημιουργηθούν εστίες σε όλα τα πανεπιστήμια που να επαρκούν για όλους τους φοιτητές που είναι σε άλλη πόλη.
Και αν η σχολή στην Ξάνθη είναι μάπα, επειδή οι καθηγητές είναι από Θεσσαλονίκη και πηγαινοέρχονται, γιατί να μου στερηθεί το δικαίωμα να σπουδάσω σε μια καλύτερη σχολή της π.χ. Αθήνας, Θεσσαλονίκης. Άλλο πράγμα ΗΜΜΥ ΕΜΠ και άλλο το αντίστοιχο τμήμα της Ξάνθης.tara wrote: Να απαγορέυεται σε άτομα από π.χ. Ξάνθη να δηλώνουν σχολές που υπάρχουν στην πόλη τους μετά από σχολές που βρίσκονται αλλού.
π.χ Θέλω να σπουδάσω Πολ Μηχανικός. Υπάρχει σχολή στην Ξάνθη να απαγορεύεται λοιπόν να δηλώσω Αθήνα και μετά Ξάνθη(πρώτα Ξάνθη).
Σε καμιά Ευρωπαϊκή χώρα δεν ισχύει αυτό. Ακόμα και αν ψηφιστεί το όριο της Γιαννάκου, θα είναι το πιο ελαστικό στην Ευρώπη (σύμφωνα με την City Press).tara wrote: Να μην υπάρχει όριο φοίτησης.Να μπορεί ο καθένας να τελειώνει όποτε θέλει.Μπορεί να υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση με απουσίες.
Να σου πώ την αλήθεια με νοιάζει πολύ περισσότερο πώς λειτουργεί σήμερα παρά το γιατί δημιουργήθηκε. Όπως έχω ξαναγράψει, η Δημοκρατία ξεπερνάει τους φόβους της και εξελίσσεται.tara wrote: Να μην καταργηθεί το άσυλο.Αλήθεια,ξέρεις γιατί "δημιουργήθηκε";
Εδώ δεν διαφωνώ απαραίτητα, απλά τίθεται θέμα αξιοκρατίας (πώς ακριβώς θα διεξάγονται οι εξετάσεις).tara wrote: Αποσύνδεση λυκείου-πανεπιστημίου.Οι εξετάσεις του Λυκείου να είναι απολυτήριες αλλά να παραμείνουν πανελλήνιες.Κάθε ομάδα σχολών(π.χ. πολυτεχνείο π.χ.φυσικό-μαθηματικό-χημικό) να έχει δικές της εξετάσεις σε λίγα μαθήματα(2 πχ).Έτσι κάθε υποψήφιος θα μπορεί να πάει σε σχολές που τον ενδιαφέρουν όχι να πηγαίνει για πληροφορική και να βρεθεί οικονομικά.
Διαφωνώ κάθετα. Που θα βρούμε δουλειά μετά; Ώς φιλόσοφοι;tara wrote: Να μην υπάρχει σύνδεση εταιρειών-πανεπιστημίου.
Ναι αλλά δεν μπορούμε να πεθάνουμε και της πείναςtara wrote: Το πανεπιστήμιο πρέπει να προετοιμάζει μελλοντικούς επιστήμονες όχι μελλοντικούς υπαλλήλους.Δεν μπορεί να μαθαίνουμε αυτά που χρειάζονται οι εταιρείες.

Στην πράξη νομίζω ότι ο απόφοιτος που απευθύνεται εκεί δουλειά θέλει, άρα οι αγγελίες δεν τον ενοχλούν.tara wrote: Ίδρυση γραφείου εργασίας του πανεπιστημίου.Όχι με τη μορφή που υπάρχει τώρα,γιατί ουσιαστικά πρόκειται για ένα site με αγγελίες.Να υπάρχει προσωπικό που θα ασχολείται προσωπικά με τον κάθε φοιτητή-απόφοιτο του τμήματος.
Ορισμένα μαθήματα δεν μπορούν να διδαχθούν με 120 άτομα. Συμφωνώ απόλυτα. Δεν μπορεί φοιτητής που δεν έχει πατήσει σε εργαστήριο να γράφει ένα 5 (ίσως και με αντιγραφή) και να περνάει το μάθημα. Δεν ξέρω εάν οι υποχρεωτικές παρουσίες θα έχουν κάποιο αποτέλεσμα.tara wrote: Μικρές ομάδες μαθημάτων(50 άτομα).Να υπαρχουν εργαστήρια και ασκήσεις σε όλα τα μαθήματα.Οι ασκήσεις όμως να μη μετράνε 10-20% και να γράψεις πάνω από 4 στο τελικό.Δηλαδή να μην κρίνεται ο φοιτητής από ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου αλλά από την συνολική του προσπάθεια-απόδοση στο εξάμηνο.
Νομίζω ότι στη σχολή μας υπάρχει καλή επικοινωνία φοιτητών - καθηγητών.tara wrote: Να υπάρχει επικοινωνία διδασκόντων-φοιτητών.
Αυτό λέει η πρόταση του ΕΣΥΠ αλλά όλα τα βρίσκετε χάλια.tara wrote: Πρέπει να γίνει κάτι με τα βιβλία που μοιράζονται.Κάθε καθηγητής γράφει και ένα βιβλίο και μας το μοιράζει.Πολλά από αυτά τα συγγράματα είναι ακατάλληλα γιατί να πρέπει να τα διαβάζουμε.Πρέπει τα βιβλία που διδάσκονται να είναι αναγνωρισμένα και με διεθνές κύρος.
Εν μέρει συμφωνώ. Απλά πρέπει να υπάρχει συνεργασία Πανεπιστημίου - αγοράς για να καρποφορήσουν τα αποτελέσματα της έρευνας. Να μην γίνεται έρευνα για την έρευνα αλλά για να υπάρχει και κάποιο αποτέλεσμα στην πράξη.tara wrote: Οι καθηγητές να κάνουν έρευνα μόνο για το πανεπιστήμιο και όχι αντί για έρευνα να κάνουν δουλειές ιδιωτών.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
για τα βιβλία:Η πρόταση του ΕΣΥΠ λέει να καταργηθεί η δωρεάν διανομή μοναδικού συγγράματος.Εγώ δεν λέω αυτό!Πρέπει τα βιβλία που διδάσκονται να ελεγχονται από κάποιο φορέα.Να σου πω και παράδειγμα από τη σχολη μας.
Πάρε για παράδειγμα τα λειτουργικά συστήματα το βιβλίο που κάνουμε το κάνουμε μόνο εμείς.Φίλη μου στο Πανεπιστήμιο στα Γιάννενα κάνει αυτό που κάνουν και στο Παν Πειραιά και στο Πολυτεχνείο στην Πάτρα.Γιατί δεν έχει διαλέξει κανένας το βιβλίο του Κάβουρα;
Πάρε για παράδειγμα τα λειτουργικά συστήματα το βιβλίο που κάνουμε το κάνουμε μόνο εμείς.Φίλη μου στο Πανεπιστήμιο στα Γιάννενα κάνει αυτό που κάνουν και στο Παν Πειραιά και στο Πολυτεχνείο στην Πάτρα.Γιατί δεν έχει διαλέξει κανένας το βιβλίο του Κάβουρα;
-
- Mbyte level
- Posts: 810
- Joined: Mon Mar 21, 2005 2:45 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Stony Brook, NY
Μακάρι...δεν νομίζω πως υπάρχει κανείς που να αντιτείθεται σε αύξηση των δαπανών για την παιδεία...αλλά δυστυχώς δεν παίζουν και πολλά $$...(μην μου πείτε να κόψουμε τα εξοπλιστικά προγράμματα κλπ κλπ γιατί στην περιοχή που είναι η χώρα μας και στην εποχή που ζούμε αυτό απλά δεν γίνεται...).PASCAL wrote:
Α) ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΣΙΤΙΣΗ, ΣΤΕΓΑΣΗ, ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Για τα ΤΕΙ δεν μπορώ να εκφέρω άποψη. Για τα κέντρα ελευθέρων σπουδών μπορώ να πω ότι πολλές φορές προσφέρουν επίπεδο μάθησης ίσο ή και καλύτερο με αυτό των δημοσίων πανεπιστημίων (γνωστός μου υπήρξε καθηγητής στην ΑΣΟΕΕ και πλέον διδάσκει σε παράρτημα ξένου πανεπιστημίου στην Ελλάδα). Οπότε γιατί να μην υπάρξει η Ισοτίμηση;Β) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΑΕΙ.
Το άσυλο πλέον έχει χάσει το νόημά του. Δεν προσφέρεται για την ελεύθερη έκφραση ιδεών αλλά για την ελεύθερη διακίνηση πειρατικών cd/dvd...Στην τρέχουσα κατάστασή του θεωρώ ότι ΔΕΝ πρέπει να διατηρηθεί.Γ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΑΣΥΛΟΥ.
Δυστυχώς δεν συμμετέχουν οι φοιτητές αλλά κατά κύριο λόγο οι φοιτητικές παρατάξεις. Που δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο εκφράζουν το ΣΥΝΟΛΟ του φοιτητικού σώματος.Δ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.
Μαζί σου. (και νομίζω ότι ο νόμος-πλαίσιο έχει σχετικές προβλέψεις/ρυθμίσεις)Ε) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
Μαζί σου. (και νομίζω ότι ο νόμος-πλαίσιο έχει σχετικές προβλέψεις/ρυθμίσεις)Ζ) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Επιτροπή εξετάσεων, υποχρέωση επίδειξης διορθωμένου γραπτού από τον καθηγητή. Νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο.Η) ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.
Με τίποτα. Το πανεπιστήμιο ΔΕΝ είναι ξέφραγο αμπέλι. ν+ν/2 έτη (με δυνατότητα διακοπής για άλλα 4 εξάμηνα) είναι ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ για όλες τις σχολές....αρκετούς φοιτητοπατέρες και αιώνιους που κατεβαίνουν μόνο για τις εκλογές έχουμε μαζέψει...καιρός να καθαρίσει το τοπίο.Θ) ΦΟΙΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ.
Μακάρι.Ι) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΤΟΣ .
Όχι.Μ) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΩΣ ΕΧΕΙ.[/b]
"Liberal" isn't a dirty word Blackadder!
- silegav
- Venus Project Founder
- Posts: 2098
- Joined: Tue Mar 09, 2004 4:03 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Location: The Center of the World -> Piraeus
Πηγή: In.grΤο ενδεχόμενο αναβολής κατάθεσης του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ φαίνεται να εξετάζει η κυβέρνηση, καθώς παρακολουθεί με ανησυχία τις κινητοποιήσεις στα πανεπιστήμια να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας, όπως γράφει το Βήμα του Σαββάτου.