Page 1 of 6

Αναμόρφωση σπουδών τμήματος Πληροφορικής

Posted: Thu Mar 29, 2007 6:50 pm
by rapadder
Είχα μια συζήτηση με έναν απόφοιτο του ΕΜΠ που έγινε δεκτός για διδακτορικό στο CMU (Carnegie Mellon University). Το παιδί είχε παεί εκεί για μια εβδομάδα γνωριμίας και γύρισε κατενθουσιασμένος. Με αφορμή αυτό το γεγονός και παλαιότερες συζητήσεις που είχα μαζί του κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το τμήμα Πληροφορικής ΟΠΑ έχει πολλές ελλείψεις. Κατά την άποψη μου αυτές είναι οι ακόλουθες:

1. Πολύ λίγα μαθήματα για την απόκτηση πτυχίου, μόλις 36 μαθήματα+ξένη γλώσσα.

2. Τα υποχρεωτικά μαθήματα θα έπρεπε να είναι περισσότερα.

3. Δεν έχουμε επαρκές θεωρητικό υπόβαθρο.

4. Πτυχίο σούπα: Το Τμήμα Πληροφορικής παρέχει τη δυνατότητα στους φοιτητές, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, να επιλέξουν έως και 4 (τέσσερα) «Μαθήματα Επιλογής από Άλλα Τμήματα» του Ο.Π.Α.

5. Ο καλύτερος μας φοιτητής έγινε δεκτός στο UCSD (San Diego Computer Science).

Σχόλια:

1. Αν ένας φοιτητής περνάει 10 μαθήματα το χρόνο (πράγμα όχι απίθανο σε 3 εξεταστικές), σε 3,5 χρόνια έχει τελειώσει. Είμαστε κάτι σαν Bachelor++. Αν εξαιρέσει κανένας μαθήματα όπως οι Μεταγλωττιστές (που τώρα έσπασαν, άρα άστοχο το παράδειγμα μου) ή τα Λειτουργικά Συστήματα (που θα μπορούσαν να σπάσουν στα δύο για να καλύπτεται και μεγαλύτερο μέρος της ύλης), τα υπόλοιπα δεν είναι τόσο τρομερά. Έχουμε με διαφορά τα λιγότερα μαθήματα σε σχέση με ΕΚΠΑ και ΠΑΠΕΙ. Φοιτητές που θέλουν να κάνουν ένα μεταπτυχιακό της προκοπής στο εξωτερικό είναι υποχρεωμένοι να πάρουν πάνω από 40 μαθήματα.

2. Δεν μπορεί φοιτητές Πληροφορικής να μην έχουν πάρει το μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών. Η μετάδοση δεδομένων φυσικά και δεν είναι αρκετή. Επίσης έσπασε το μάθημα των Μεταγλωττιστών στα 2 χωρίς να είναι και τα 2 μαθήματα που προέκυψαν υποχρεωτικά (με το να αυξηθεί αντίστοιχα ο αριθμός των μαθημάτων κατά ένα). Θα μπορούσα να αναφέρω και άλλα παραδείγματα.

3. Δεν κάνουμε αρκετά μαθηματικά. Ούτε και σε εμένα αρέσαν πολύ αλλά είναι η καλύτερη επένδυση για σοβαρές σπουδές. Τα υποχρεωτικά μαθηματικά είναι ο Μαθηματικός Λογισμός, η Γραμμική Άλγεβρα, η Στατιστική και οι Πιθανότητες, άντε και ο Λυπιτάκης. Θα έπρεπε να κάνουμε πολύ περισσότερα ή κάποια επιλογής να γίνουν υποχρεωτικά. Σε σοβαρά master/ διδακτορικά αποδίδουν τεράστια σημασία στο θεωρητικό υπόβαθρο. Το ίδιο ισχύει και για τις σοβαρές εταιρίες (λίγες στην Ελλάδα).

4. Δεν φτάνει που ισχύουν όλα τα παραπάνω, έχουμε και αυτήν την πρωτοτυπία. Δεν είναι απαραίτητα κακή σαν σκέψη, η διεπιστημονικότητα είναι θεμιτή και υπάρχει και στα μεγάλα Πανεπιστήμια. Αλλά όταν έχεις 36 μαθήματα για πτυχίο και δεν ξέρεις τι είναι οι μαρκοβιανές αλυσίδες, θεωρία ουρών αναμονής κλπ δεν πρέπει να λές στον φοιτητή "πάρε Ψυχολογία για να πάρεις κάνα βαθμό". Αυτό η "ιδέα" προέκυψε κυρίως απο φοιτητή του έτους μου (που άνηκε σε παράταξη) και ήθελε να δηλώσει το "Μαρξιστική Οικονομική Ανάλυση", γι' αυτό είναι και στη λίστα το σχετικό μάθημα.

5. Το παιδί είναι ίσως ο εξυπνότερος άνθρωπος που έχω γνωρίσει στη ζωή μου. Αν είχε τελειώσει ΕΜΠ θα ήταν σίγουρα στο ΜΙΤ, στο Berkeley, στο CMU. Είναι στο UCSD που είναι μεν πολύ καλό, αλλά για τον "καλύτερο μας" δεν θα έπρεπε να είναι η κορυφή. Αν η σχολή παρείχε πληρέστερο θεωρητικό υπόβαθρο στους φοιτητές, θα είχε καλύτερο όνομα έξω.

Re: Αναμόρφωση σπουδών τμήματος Πληροφορικής

Posted: Thu Mar 29, 2007 7:06 pm
by HdkiLLeR
rapadder wrote:Είχα μια συζήτηση...
Τα περισσότερα απο αυτά που αναφέρεις Σταμάτη μου, είναι σίγουρα πρόβλημα για κάποιον που θέλει να συνεχίσει σοβαρά σε κάποιο MSc/Phd@US και το ξέρουμε εδώ και καιρό. Για τους συγκεκριμένους που είναι @UCSD (και οι δύο ήταν οι καλύτεροι μας :)) σίγουρα θα είχαν περισσότερες ευκαιρίες εάν είχαν το label του NTUA. Όμως είσαι λάθος κατά την γνώμη μου στο ότι το υπόβαθρο ενός απόφοιτου των ΗΜΜΥΗ είναι τρομερά ανώτερο απο το δικό μας. Το 80% που πάει έξω κάνουν theory* και databases (και αυτό επειδή στο NTUA υπάρχει ο Σελλής). Απο [/b]systems[/b]* ούτε εμείς έχουμε ιδέα ούτε αυτοί. Επίσης το να κάνεις 5 χρόνια συνεχή μαθηματικά το μόνο κομμάτι που μπορεί να σε βοηθήσει είναι τα computer graphics (ούτε καν το visualisation) εάν σε εναδιαφέρει το Computer Science και όχι το general context Informatics, Operations Research κλπ. Απο την άλλη βέβαια υπολόγισε ότι το πρώτο σου πτυχίο είναι BSc και πρέπει να έχεις ένα breadth στο field που σπουδάζεις. Αυτό που σίγουρα υστερούμε, είναι τα κλασικά μαθήματα που απαρτίζουν την επιστήμη των υπολογιστών. Ακόμη και σε αυτά που διδασκόμαστε υπάρχουν περιπτώσεις που δεν "ακούς" fundamental πράγματα...Σε κάθε περίπτωση βέβαια για να γυρίσω στο θέμα με το οποίο και εσύ ξεκίμησες και τελείωσες και τα δύο τα παιδιά θα μπορούσαν να γίνουν δεκτοί σε ακόμη καλύτερα schools εάν προετοιμαζόντουσαν περισσότερο. Yστερούσαν στον τίτλο αλλά αυτό φτιάχνεται με άλλα πράγματα (undergrad research).

ΥΓ: Systems και theory είναι γενικά τα fields που μπορεί να χωριστεί το CS. Δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα σε algorithms vs operatin systems.

Posted: Thu Mar 29, 2007 7:16 pm
by rapadder
Θα πρέπει κάποια στιγμή να δούμε πώς θα κάνουμε το τμήμα πιο ανταγωνιστικό. Μπορεί η διαφορά με το ΕΜΠ να μην είναι τεράστια (ούτε εγώ πιστεύω ότι είναι, αυτοί βγάζουν πολύ πιο εύκολα βαθμούς) αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που μπορούμε και οφείλουμε να διορθώσουμε. Εξάλλου ο κόσμος δεν είναι μόνο το ΕΜΠ, το ΕΚΠΑ και το ΠΑΠΕΙ.

Posted: Thu Mar 29, 2007 7:18 pm
by ailouros
Ας πω και γω την γνώμη μου:

1.
Τα 36 μαθήματα ακούγονται όντως λίγα.Αλλά γνώμη μου είναι ότι είναι αρκετά. Το ότι κάποιος μπορεί να τελειώσει σε 3,5 χρόνια δεν το θεωρώ καθόλου κακό αν φυσικά έχει τα προσόντα.
Πολλά μαθήματά μας σε άλλες σχολές είναι 2 και 3 χωριστά μαθήματα. Επίσης οι ηλεκτρολόγοι είναι Πολυτεχνείο και δεν μπορούν να γίνουν άμεσες συγκρίσεις γιατί εμείς δεν είμαστε. Οι Ηλεκτρολόγοι έχουν περισσότερα μαθήματα γιατί είναι Ηλεκτρολόγοι και όχι Πληροφορικοί (έχουν π.χ ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις σε νοσοκομεία).
Επίσης πως εννοείται το μεταπτυχιακό προκοπής στο εξωτερικό;

2.
Συμφωνώ για τα Δίκτυα.

3.
Τα μαθηματικά είναι περίπου το 20% των απαιτούμενων για πτυχίο μαθημάτων. Είναι αρκετά. Συμφωνώ ότι η ύλη και ο τρόπος διδασκαλίας είναι αρκετά "light". Θα πρότεινα να δυσκολέψουν. Δυστυχώς δύο μαθήματικα Διακριτά και Λογισμός είναι στο πρώτο έτος κατά το οποίο αίσθησή μου είναι ότι οι καθηγητές "χαιδεύουν αυτιά". Για να κοπείς πρέπει να το θέλεις πολύ...
Όσο για το θεωρητικό υπόβαθρο εννοείται ότι είναι απαραίτητο. Αρκετές φορές έχω σκεφτεί ότι θα ήταν καλύτερο να τελείωνα Μαθηματικό και ότι θα είχα πολύ περισσότερους ορίζοντες ανοιχτούς.Από την άλλη είναι θέμα συγκριτικών πλεονεκτημάτων. Υπερτερούμε σε κάποιους τομείς και υστερούμε σε άλλους.
Είναι πάντως απαράδεκτο να τελειώνουμε την σχολή και να μην ξέρουμε π.χ να λύνουμε διαφορικές εξισώσεις.

4.
Η διεπιστημονικότητα μόνο ως ++ μπορεί να εκληφθεί. Τώρα αν ο φοιτητής θέλει να επιλέξει "αρχές παρακίνησης καταναλωτή" π.χ και αυτό τον ενδιαφέρει πρόβλημά του! Ας χρεωθεί ο καθένας τις επιλογές του στο κάτω κάτω.

5.
Θεωρώ ότι είναι ατυχές το παράδειγμα μιας και ο κ. Ξυλωμένος έχει αποφοιτήσει από το ίδιο Πανεπιστήμιο το οποίο είναι στην 13η θέση στην παγκόσμια κατάταξη. To Carnegie Mellon είναι στην 56η....Δεν θεωρώ ότι είναι του πεταματού επειδή φιγουράρουν άλλα ιδρύματα στις πρώτες θέσεις. Εξάλλου θεωρώ ότι τέτοιοι απόφοιτοι διαλέγουν οι ίδιοι τα Πανεπιστήμια που θα συνεχίσουν..

Εν κατακλείδει πιστεύω πως το πρόγραμμα σπουδών το πόσα μαθηματικά κάνουμε είναι ένας σχετικός μύθος. Έχω πολλούς συμφοιτητές ηλεκτολόγους απο το ΕΜΠ με πολύ καλούς βαθμούς αποφοίτησης και όταν έτυχε να πρέπει να λύσουμε κάτι διαφορικές για ένα ηλεκτρικό κύκλωμα άκουσα απίστευτα βατράχια (και έχω να δω κυκλώματα από το λύκειο). Έχουν κάνει άπειρα μαθήματα ηλεκτρικών κυκλωμάτων και έχουν ξεχωριστό μάθημα διαφορικές εξισώσεις. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αυτομάτως έχουν αφομειώσει ότι έχουν διδαχτεί; Ότι υπερτερούν σε κάτι; Όλα είναι πόσο το ψάχνεις ο ίδιος και που ρίχνεις το βάρος σε προπτυχιακό επίπεδο. Το να περάσω 100 μαθήματα τα μισά εκ των οποίων εργαστήρια και να τα έχω περάσει με λυκειακή νοοτροπία (τα ξεχνάω τον επόμενο μήνα) δεν μου λέει τίποτα.
Το μόνο που θα μπορούσα να προτείνω είναι να δίνεται περισσότερη βαρύτητα (και να γίνονται πιο δύσκολα) στα υποχρεωτικά μαθήματα και να υπάρχει καλύτερη συμβουλευτική σχετικά με τα επιλεγόμενα.

Υ.Γ-> Στο ΕΚΠΑ κάνουν στο δεύτερο εξάμηνο Σύγχρονη Ελληνική και Βαλκανική Ιστορία. Ναι και όντως έχουν περισσότερα μαθήματα...

Posted: Thu Mar 29, 2007 9:59 pm
by sudtuwup
Θα συμφωνησω στα περισσοτερα με τον ailouros. Νομιζω οτι ο μυθος 36 vs 56 ειναι εντελως αερας. Η υλη ειναι κυριολεκτικα η μιση κ δεν το λεω για πλακα. Ακουω παραλληλα με εμας τι διδασκεται, τι εξεταζεται (και πως..).
Για τα δικτυα συμφωνω και εγω. Για τα μαθηματικα οχι, υπαρχει κατευθυνση πλεον και απ οτι ακουω απο us, εκει κανουν ακομα λιγοτερα (οι η.μ.). Τωρα πολλα πρεπει να αλλαξουν και νομιζω κυριως το θεμα συμμετοχης σε πρακτικες και ερευνες.

Posted: Thu Mar 29, 2007 10:34 pm
by shodanjr_gr
Να θέσω και το θέμα των υποχρεωτικών εργασίων και εργαστηρίων; Δεν είναι λογικό να μπορέι να περάσει κάποιος μάθημα προγραμματισμού παπαγαλίζοντας θεωρίες και μην έχοντας πατήσει ούτε γραμμή κώδικα...

Επίσης νομίζω ότι καλό θα ήταν να υπήρχε και πρόβλεψη για απαλλακτικές εργασίες σε κάποια μαθήματα. Για παράδειγμα το project βάσεων δεδομένων που κάναμε στο 2ο έτος ήταν τόσο μεγάλο σε έκταση και κάλυπτε τόσα πολλά πράγματα που πιστεύω ότι θα μπορούσε να λειτουργήσε σαν απαλλακτική...

Posted: Thu Mar 29, 2007 11:11 pm
by ailouros
Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των μαθημάτων σε καμία περίπτωση. Το Ο.Π.Α εξάλλου είναι διεθνώς αναγνωρίσιμο ίδρυμα και για κάποιον που θέλει και αξίζει να συνεχίσει, δεν αποτελεί ο τίτλος εμπόδιο.
Όλα όσα χρειαστεί κανείς υπάρχουν στο τμήμα μας αρκεί να τα αναζητήσει π.χ να κάνει μια καλή πτυχιακή και μια καλή πρακτική και να εξασφαλίσει καλές συστατικές επιστολές, να εντρυφήσει σε ζητήματα που τον ενδιαφέρουν και να μην αρκείται απλά στο περνάω μαθήματα με καλό βαθμό.
Θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερη συνεργασία του τμήματος με ερευνητικά ινστιτούτα/σοβαρές επιχειρήσεις για πρακτική άσκηση και ενημέρωση κυρίως στους πρωτοετείς για το τμήμα και τις δυνατότητες που έχουν ως φοιτητές.
Τέλος ο θεσμός του supervisor για κάθε πρωτοετή φοιτητή νομίζω ότι απέτυχε να εφαρμοστεί. Θα φαινόταν καλύτερο και πιο ρεαλιστικό να αναλαμβάνει κάθε καθηγητής του τμήματος από ένα ολιγομελές γκρουπ φοιτητών και να συναντιούνται τακτικά για θέματα επιλογής μαθημάτων κλπ.

Posted: Thu Mar 29, 2007 11:19 pm
by The Punisher
3. Δεν κάνουμε αρκετά μαθηματικά. Ούτε και σε εμένα αρέσαν πολύ αλλά είναι η καλύτερη επένδυση για σοβαρές σπουδές. Τα υποχρεωτικά μαθηματικά είναι ο Μαθηματικός Λογισμός, η Γραμμική Άλγεβρα, η Στατιστική και οι Πιθανότητες, άντε και ο Λυπιτάκης. Θα έπρεπε να κάνουμε πολύ περισσότερα ή κάποια επιλογής να γίνουν υποχρεωτικά. Σε σοβαρά master/ διδακτορικά αποδίδουν τεράστια σημασία στο θεωρητικό υπόβαθρο. Το ίδιο ισχύει και για τις σοβαρές εταιρίες (λίγες στην Ελλάδα).
Συμφωνώ απολύτως
Επίσης το να κάνεις 5 χρόνια συνεχή μαθηματικά το μόνο κομμάτι που μπορεί να σε βοηθήσει είναι τα computer graphics (ούτε καν το visualisation) εάν σε εναδιαφέρει το Computer Science και όχι το general context Informatics, Operations Research κλπ.
Εφόσον είμαστε τμήμα Computer Science, ενσωματώνουμε και Θεωρητική Πληροφορική. Για να πεις όμως ότι συνεχίζεις σε Msc σε αυτόν τον τομέα στον εξωτερικό, σου λείπουν από το χαρτί σου αρκετά / (πάρα πολλά) μαθηματικά τα οποία για να τα μάθεις πρέπει να διπλο-διαβάζεις (είναι αρκετά δύσκολο, αν θες να πιάσεις δυνατούς βαθμούς και ταυτόχρονα να μάθεις καλά μαθηματικά). Αλλά και πάλι, το χαρτί είναι χαρτί ...

Υ.Γ. Τα μαθηματικά που κάνουμε θεωρώ ότι είναι κάτι λιγότερο από ελάχιστα ! Βέβαια ο καθένας κρίνει με τα δικά του "πιστεύω", τις δικές του απαιτήσεις και τα δικά του "θέλω". Απλά για να φτάσω σε επίπεδο τυπικών γνώσεων ενός φοιτητή του ΕΚΠΑ (που έχει πιο applied μορφή σαν τμήμα) πρέπει να διαβάζω μόνος μου αρκετά (κρυφό σχολειό ?). Αυτό είναι τουλάχιστον άδικο!

Υ.Γ.2 Έβγαλα τον πόνο μου :-(

Posted: Thu Mar 29, 2007 11:24 pm
by sudtuwup
Εννοεις τις γνωσεις σε μαθηματικα; Κοιτα και εγω μπορει να θελω να κανω επεξεργασια σηματος αλλα δεν κανουμε (για πολλους λογους) οπως δεν κανουν αλλα μαθηματα στις αντιστοιχες σχολες. Θεωρω πως τα μαθηματα μας ειναι αρκετα ολοκληρωμενα σε περιεχομενο αλλα θα επρεπε να υπαρχει μεγαλυτερη ποικιλια.

Posted: Thu Mar 29, 2007 11:30 pm
by The Punisher
Εννοεις τις γνωσεις σε μαθηματικα;
Ναι
Θεωρω πως τα μαθηματα μας ειναι αρκετα ολοκληρωμενα σε περιεχομενο αλλα θα επρεπε να υπαρχει μεγαλυτερη ποικιλια.
Μπορείς να αναλύσεις τις απόψεις σου λίγο παραπάνω? Ούτως ή άλλος κουβέντα γίνεται, οπότε δεν πάει στράφη. Για την ποικιλία συμφωνώ 1000% (δε θα με βρεις πουθενά αντίθετο για "περισσότερο")

Απλά με βάζει σε σκέψεις το γεγονός ότι το τμήμα του ΕΚΠΑ (που είναι πιο applied) και το τμήμα του ΠΑΠΕΙ (που είναι Διδακτική της Πληροφορικής) έχουν πιο πολλά (σε βάθος και σε έκταση) μαθηματικά από εμάς (που είμαστε πιο CS)

Υ.Γ. Τα μαθηματικά ήταν το πρώτο και το μόνο μέχρι τώρα σημείο δυσαρέσκειας και απογοήτευσής μου απέναντι στο πρόγραμμα σπουδών

Posted: Thu Mar 29, 2007 11:35 pm
by ailouros
Απλά για να φτάσω σε επίπεδο τυπικών γνώσεων ενός φοιτητή του ΕΚΠΑ (που έχει πιο applied μορφή σαν τμήμα) πρέπει να διαβάζω μόνος μου αρκετά (κρυφό σχολειό ?). Αυτό είναι τουλάχιστον άδικο!
Νομίζω ότι για όλα υπάρχει ο μύθος και η πραγματικότητα. Το ΕΚΠΑ παιδιά συγγνώμη που θα το πω αλλά σε προπτυχιακό επίπεδο ήταν πριν 6 χρόνια μαυσωλείο φυσικο-μαθηματικών γερόντων.. Μετά το πρώτο έτος τουλάχιστον 20 άτομα φύγαμε υποβάλλοντας ξανά μηχανογραφικό. Η κατάσταση σε υλικο-τεχνική υποδομή, επίπεδο διδασκαλίας κλπ ήταν στο πρώτο έτος επιεικώς απαράδεκτη και η απογοήτευση μεγάλη. Αν η απάντηση στο ότι το τμήμα δεν είχε αμφιθέατρο που να μας χωράει όλους και στο ότι στο μάθημα Ανάλυση 1 περνούσαν 20/500 ήταν να βάλουν Βαλκανική Ιστορία τότε τι να πω... Τουλάχιστον στο Ο.Π.Α οι ανανεώσεις που γίνονται στο πρόγραμμα έχουν κάποιο σκεπτικό και όχι το να μην βαριούνται οι φοιτητές και να μην τους πέσουν βαριά τα μαθηματικά του πρώτου έτους...
Ομολογώ πως η Ανάλυση 1 του ΕΚΠΑ ισοδυναμούσε με κινέζικα. Πραγματικά τα μαθηματικά του λυκείου φαινόταν άχρηστα ίσως γιατί ο καθηγητής την είχε δει πολύ περισσότερο ποιητής παρά μαθηματικός. Προτιμώ ο μαθηματικός να διδάσκει έχοντας επίγνωση που απευθύνεται (βλ. μαθηματικός του Ο.Π.Α) παρά να φαντασιώνεται ότι διδάσκει στο τέταρτο έτος του Μαθηματικού. Προτιμώ επίσης να διαβάζω μαθηματικά και να μπορώ να καταλαβαίνω πως κολλάν με την Πληροφορική, όντας μεγαλύτερο έτος παρά να δέχομαι φυσικο-μαθηματικό καταιγισμό στο πρώτο έτος επειδή είναι η βάση..Τι να πω ρε παιδιά δεν θέλω να πω ότι στο Ο.Π.Α είναι όλα τέλεια επειδή εκεί περάσαμε αλλά θεωρώ ότι είμαστε/ήμασταν τυχεροί σε σχέση με συναδέλφους άλλων τμημάτων (ΕΚΠΑ,Πληροφορική Μακεδονίας,Ιωαννίνων, Κρήτης κλπ κλπ). Τα Πολυτεχνεία ξαναλέω είναι άλλο καπέλο...

Posted: Fri Mar 30, 2007 1:28 am
by silegav
Συμφωνώ ότι για ένα τμήμα Pure hard core CS θα ήταν χρήσιμα περισσότερα και δυσκολότερα μαθηματικά, αλλά θεωρώ πως θα είχε νόημα να υπάρχουν μόνο σαν επιλογές...κάνω μεταπτυχιακό σε Π.Σ. και δεν μου έχουν χρειαστεί παραπάνω μαθηματικά από αυτά τα οποία διδάχτικα (αν και δεν τα έμαθα)

Για τα δίκτυα που ακούστηκαν πριν...από προσωπική εμπειρία να πω πως ακόμα και η μετάδοση είναι αρκετά μπροστά σαν μάθημα και ξεχωριστό από άλλα πανεπιστήμια. Στο μεταπτυχιακό συνειδητοποίηση πως θέματα σχεδίασης δικτύων, διευθυνσιοδότηση κ.α. πραγματικά πρακτικά θέματα δικτύων απλά δεν διδάσκονται σε άλλα πανεπιστήμια. Οι περισσότεροι κάνουν κεραίες, σήματα και άλλα πολύ θεωρητικά πράγματα τα οποία εμείς τα περνάμε αρκετά από πάνω....

Το πρόγραμμα σπουδών μου φαίνεται καλό και ο προσανατολισμός του στην διεπιστημονικότητα είναι κάτι το οποίο είναι μεγάλο πλεονέκτημα....

Posted: Fri Mar 30, 2007 1:52 am
by sudtuwup
Συμφωνω με το silegav. Εξαλλου αυτα τα τμηματα δινουν βαση σε αλλα αντικειμενα , πχ στα δικτυα 1-2 επιπεδο κ μονο. Τωρα για τα μαθηματικα, πραγματικα πιστευω οτι δεν υστερουμε απλα εστιαζουμε σε πιο οικονομικες εννοιες, πχ επιχειρησιακη.
Οταν λεω για ολοκληρωση εννοω οτι για παραδειγμα στην επιχειρησιακη ερευνα ολη η υλη μας (!) αντιστοιχει σε 2 μαθηματα αλλων πληρ. + οικ. Γιαυτο βγαινουν 56 μαθηματα. Μην κοιτας την "επισημη" υλη γιατι δεν την φτανουν ποτε. Για παπει ξερω λιγα πραγματα αλλα σε pm καλυτερα.

Posted: Fri Mar 30, 2007 10:41 am
by PaP
Μια χαρά είναι το πρόγραμμα σπουδών, νομίζω το θέμα είναι στους φοιτητές... Αν το πανεπίστημιο επέλεγε ή αν οι φοιτητές επέλεγαν συνειδητά ότι πρέπει να είναι εκεί θα γινόντουσαν ωραία πράγματα...
Συμμετοχές σε διαφωνισμούς
Αντί τις ίδιες εργασίες συμμετοχή σε κάποιο Open Source project
Γραφή καλών papers
Κ η τριβή μας με άλλα γνωστικά πεδία με έχει βοηθήσει πάρα πολύ
Αλλωστε ας δούμε και το περιβάλλον μας, σε Οικονομικό Πανεπιστήμιο είμαστε, τι να κάνουμε... κεραίες και κυκλώματα...

Posted: Fri Mar 30, 2007 2:47 pm
by sudtuwup
Σωστος.

Posted: Fri Mar 30, 2007 3:39 pm
by tical
Νομιζω οτι ο μυθος 36 vs 56 ειναι εντελως αερας. Η υλη ειναι κυριολεκτικα η μιση κ δεν το λεω για πλακα. Ακουω παραλληλα με εμας τι διδασκεται, τι εξεταζεται (και πως..).
sudtuwup++
Καλό θα ήταν να μην θεοποιούμε τις άλλες σχολές πληροφορικής.Εχει τύχει να έχω πολύ κοντινό προσωπο στην πληρ. του ΕΚΠΑ και να έχω μάθει καποια πλην της.Και έμεις εχουμε μειονεκτήματα, απλα νομίζω οτι τους περισσοτερους τους χαλάνε οι κτιριακές-εργαστηριακές εγκαταστάσεις.

Οσο για τα μαθήματα, πανεπιστήμιο είναι,ο καθένας μπορεί να ασχοληθεί σε οτι βάθος θέλει στο κάθε μάθημα.Τα περισσότερα βιβλία είναι αρκέτα κάλα.

Τέλος,για τα μαθηματικά-αν και θα ήθελα καποιο καλύτερο μαθηματικό υποβαθρο-βλέπω οτι αυτά που εχουμε κάνει είναι υπερ-αρκετά!

Το πρόγραμα σπουδών αναβαθμίζεται συνεχώς.Πριν 10+ χρόνια είτε πληροφορική τελείωνες στο ΟΠΑ,είτε στατιστική ήταν το ίδιο!

Posted: Fri Mar 30, 2007 5:14 pm
by silegav
Παιδιά μην ξεχνάτε ότι το τμήμα μας, σε σχέση με άλλα είναι σχετικά νέο.

Όταν το 2001 ήρθα στην σχολή είχαμε μόνο ένα (νεοσύστατο) cslab και τώρα έχουμε 3 και μάλιστα σε αρκετά καλή κατάσταση.

Τα πράγματα στο τμήμα πάνε αρκετά καλά από άποψη οργάνωσης (αν εξαιρέσουμε βιβλία και πρόγραμμα μαθημάτων κι εξεταστικών).

Το ότι το τμήμα πάει καλά φαίνεται και από τα papers που βγάζει. πάμε καλά και είμαι σίγουρος ότι θα πάμε καλύτερα ακόμα.

Posted: Fri Mar 30, 2007 5:18 pm
by sudtuwup
Συμφωνω οτι παραγουμε αξιολογο υλικο. Αλλα το τμημα δεν ειναι νεο, ειναι δευτερο -1984- μετα της πατρας και απο τα αρχικα της ασοεε. Τωρα αλλου δεν εχουν κανενα εργαστηριο (!)..

Posted: Fri Mar 30, 2007 5:20 pm
by silegav
Είναι νέο σαν τμήμα πληροφορικής (Computer Science) μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν Εφαρμοσμένη Πληροφορική ή Πληροφορικής και Στατιστικής....χαώδης η διαφορά...

Posted: Fri Mar 30, 2007 5:48 pm
by The Punisher
Συμφωνώ ότι για ένα τμήμα Pure hard core CS θα ήταν χρήσιμα περισσότερα και δυσκολότερα μαθηματικά, αλλά θεωρώ πως θα είχε νόημα να υπάρχουν μόνο σαν επιλογές
Δε διαφωνώ, αλλά ούτε και αυτό δε γίνεται.

Επίσης να πω ότι η διεπιστημονικότητα δεν είναι πάντα καλή.

Και τέλος, αν είναι να δούμε το "γενικότερο περιβάλλον" του ΟΠΑ, δε θα έπρεπε να ξεχάσουμε τόσο τα ΠΣ όσο και το CS? Να ασχοληθούμε με επιχειρησιακά πράγματα?

Τα παραπάνω τα σχολιάζω με διάθεση κουβέντας, καθώς θα ήθελα να δω τις απόψεις σας λίγο καλύτερα.

Posted: Fri Mar 30, 2007 7:50 pm
by silegav
Στο μεταπτυχιακό των Π.Σ. ασχολούμαστε με business πράγματα...

Όταν ξεκινάς και μιλάς για συστήματα η διεπιστημονικότητα εμένα μου φαντάζει απραίτητη σαν χαρακτηριστικό σπουδών. Στη σχεδίαση/διαχείρηση συστημάτων απαιτείται ή βοηθά η ύπαρξη γνώσεων και σε άλλες επιστήμες (κοινωνιολογία, φιλοσοφία, οικονομικές επιστήμες).

Posted: Fri Mar 30, 2007 9:50 pm
by sudtuwup
Μα υπαρχουν αρκετα προχωρημενα μαθηματικα επιλογης. Περισσοτερα δεν εχω δει σε αλλο τμημα. Εδω αλλοι δεν κανουν ουτε μεταγλωττιστες. Προσωπικα θα ηθελα περισσοτερη εξοικιωση με unix.