Page 1 of 2

Η ανάγκη για Αλγοριθμικό/Προγραμματιστικό Λογισμό

Posted: Thu Jun 07, 2007 10:14 pm
by PASCAL
Με βάση κάποιους προβληματισμούς από το 1ο έτος αλλά και από μετέπειτα παρατήρηση και συζήτηση με πολλά άτομα της σχολής νομίζω πως στο 1ο εξάμηνο πρέπει να εισαχθεί ένα νέο μάθημα, αυτό του "Αλγοριθμικού/Προγραμματιστικού Λογισμού".

Ένα μάθημα το οποίο θα απευθύνεται στους πρωτοετείς φοιτητές και θα έχει σκοπό την ανάπτυξη μιας καθαρά αλγοριθμικής σκέψης. Ένα μάθημα που εκτός από τον αλγοριθμικό λογισμό, θα είναι επιπλέον μια εισαγωγή στις βασικές αρχές του προγραμματισμού, σε κάποιες "standard" προγραμματιστικές τεχνικές καθώς και τα διάφορα είδη προγραμματισμού. Γενικά να αποτελεί ένα μάθημα επανάληψης και επέκτασης του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον»(Α.Ε.Π.Π.) της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου.

Οι λόγοι για τους οποίους υπάρχει αυτή είναι η ανάγκη είναι κυρίως δύο. Πρώτον με το υπάρχον σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων δίνεται δυστυχώς η δυνατότητα και σε άτομα της θετικής κατεύθυνσης που δεν έχουν καμία επαφή με τον προγραμματισμό στη Γ’ Λυκείου, να εισαχθούν στο τμήμα μας χωρίς τα αναγκαία εφόδια και την εμπειρία που αποκτούν οι μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης από το μάθημα της Α.Ε.Π.Π. Συνέπεια αυτού του γεγονότος είναι αυτά τα άτομα να θεωρούν τα μαθήματα της «Εισαγωγής στην Επιστήμη των Υπολογιστών» και κυρίως την «Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Υπολογιστών»(Java 1) «ακαταλαβίστικα» και ακαταμάχητα για την πρώτη εξεταστική τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλά άτομα μοιραία εγκαταλείπουν τη σχολή ή όσα τη συνεχίζουν, τη συνεχίζουν χωρίς το απαραίτητο υπόβαθρο.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ειδικότερα το μαθήμα της «Εισαγωγής στον Προγραμματισμό Υπολογιστών»(Java 1) στο πρώτο εξάμηνο είναι υπερβολικά «βαρύ» και ανεπαρκές για μια εισαγωγή στους Αλγόριθμους, τις Δομές Δεδομένων και τον Προγραμματισμό. Βαρύ διότι εισάγει τους φοιτητές στον αυστηρό τυποποιημένο προγραμματισμό υπολογιστών χωρίς προηγουμένως να έχουν μπει κάποια «αλγοριθμικά/προγραμματιστικά» θεμέλια αλλά και διότι η ύλη του είναι a priori τεράστια μιας και στηρίζεται στο documentation της Java. Και ανεπαρκές δίοτι εκ φύσεως στηρίζεται μοναχά στην γλώσσα Java και δεν γενικεύει τις προγραμματιστικές τεχνικές που διδάσκει και σε άλλες γλώσσες ή ψευδοκώδικα.

Έτσι πιστεύω ότι στο πρώτο εξάμηνο πρέπει να προστεθεί ένα μάθημα "Αλγοριθμικού/Προγραμματιστικού Λογισμού" και να μεταβιβαστούν τα μαθήματα της Java 1, 2 και C++ στα επόμενα εξάμηνα. Τέλος σε αυτό το μάθημα μπορεί ενδεικτικά να διδάσκονται τα εξής: το "πρόβλημα" στον κόσμο της πληροφορικής,"μέθοδοι" επίλυσης προβλημάτων, αλγόριθμοι, υπολογισιμότητα, πολυπλοκότητα, ψευδοκώδικας, γραμματική/συντακτικό, βασικές προγραμματιστικές δομές(επανάληψη, επιλογή, κτλ.), τρόποι προγραμματισμού(συναρτησιακός, αντικειμενοστραφής, γενικευμένος, κτλ.) και γλώσσες προγραμματισμού.

Posted: Thu Jun 07, 2007 10:20 pm
by elsupreme
Συμφωνώ, και εμένα μου είχε περάσει αυτή η ιδέα πριν καιρό, αλλά δεν έχω ιδέα περί της υλοποίησης.

Re: Η ανάγκη για Αλγοριθμικό/Προγραμματιστικό Λογισμό

Posted: Thu Jun 07, 2007 11:30 pm
by Proxenos
PASCAL wrote: Έτσι πιστεύω ότι στο πρώτο εξάμηνο πρέπει να προστεθεί ένα μάθημα "Αλγοριθμικού/Προγραμματιστικού Λογισμού" και να μεταβιβαστούν τα μαθήματα της Java 1, 2 και C++ στα επόμενα εξάμηνα.
Θα αστειεύεσαι... κανένα τμήμα Πληροφορικής (χωρίς προπαρασκευαστικό έτος) που σέβεται τον εαυτό του δεν προσφέρει μάθημα προγραμματισμού μόλις από το 2ο εξάμηνο. Το Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να μετατραπεί σε δίχτυ ασφαλείας ακροβατών για να μετριάσει τις αμαρτίες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ήδη πληρώνει εκείνες της κοινωνίας...

Posted: Fri Jun 08, 2007 1:02 am
by AmmarkoV
Proxenos wrote:κανένα τμήμα Πληροφορικής (χωρίς προπαρασκευαστικό έτος) που σέβεται τον εαυτό του δεν προσφέρει μάθημα προγραμματισμού μόλις από το 2ο εξάμηνο. Το Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να μετατραπεί σε δίχτυ ασφαλείας ακροβατών για να μετριάσει τις αμαρτίες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ήδη πληρώνει εκείνες της κοινωνίας...
Όχι τόσο μελοδραματικά ;) αλλά ισχύει.. :)

Re: Η ανάγκη για Αλγοριθμικό/Προγραμματιστικό Λογισμό

Posted: Fri Jun 08, 2007 1:50 am
by PASCAL
Η ανάγκη για ένα τέτοιο μάθημα δεν προκύπτει μόνο από την κακή λειτουργία του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και τέλεια να λειτουργούσε το σύστημα, ένα τέτοιο μάθημα είναι θεμελιώδες και προαπαιτούμενο για χτιστεί ένα καλό αλγοριθμικό / προγραμματιστικό υπόβαθρο στο πρώτο έτος. Επιπλέον χάρη σε ένα τέτοιο μάθημα μπορεί η Java 1 και η Java 2 να ενοποιηθούν σε ένα μάθημα 2ου εξαμήνου στο οποίο μάλιστα οι φοιτητές θα μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα αφού θα υπάρχει ήδη ένα γενικό προγραμματιστικό υπόβαθρο από το 1ο εξάμηνο.

Posted: Fri Jun 08, 2007 2:38 am
by shodanjr_gr
Για μιά φορά θα συμφωνήσω με τον PASCAL. :p

Όντως ισχύεί το φαινόμενο που περιγράφεται στο parent post...δυστυχώς δεν είναι όλοι οι φοιτητές hobbyστες ή σχετικοί με τον προγραμματισμό για να τους ρίξεις στα "σκληρά" με την μία...

Posted: Fri Jun 08, 2007 2:49 am
by AmmarkoV
Το τι είναι "σκληρό" και τι όχι είναι μεγάλη ιστορία..
Πιστεύω οτι η Εισαγωγή στον προγραμματισμό (Java) σε συνδυασμό με την Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών σαν μαθήματα ξεκινάνε από πολύ βασικές έννοιες τις οποίες μπορεί να παρακολουθήσει ο καθένας..
Κάτι το οποίο θα μπορούσε να γίνει είναι κάποιο παράλληλο εργαστήριο σχετικά με τα βασικά του υπολογιστή για άτομα που δεν έχουν αγγίξει ποτέ στην ζωή τους.. Αλλά πέρα από αυτό..

Posted: Fri Jun 08, 2007 10:33 am
by shodanjr_gr
AmmarkoV wrote: Πιστεύω οτι η Εισαγωγή στον προγραμματισμό (Java) σε συνδυασμό με την Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών σαν μαθήματα ξεκινάνε από πολύ βασικές έννοιες τις οποίες μπορεί να παρακολουθήσει ο καθένας..
Μην κρίνεις από τον εαυτό σου ή από άλλους συναδέλφους που ασχολούνταν με το αντικείμενο πριν μπουν στη σχολή. Για μας οι περισσότερες από τις βασικές έννοιες ήταν πολύ πιο "intuitive" απότι για κάποιον που μόλις ξεκινά στο χώρο, και για αυτό μας φάνηκαν αρκετά (και αρκετά εύκολα).

Posted: Fri Jun 08, 2007 12:01 pm
by Proxenos
Όλοι λοιπόν γυρίζουν στο τι έχουν κάνει πριν μπουν στη σχολή. Επειδή ελάχιστοι έχουν ασχοληθεί με προγραμματισμό στο σχολείο, προφανώς και πολλοί έχουν πρόβλημα να πιάσουν το νόημα. Μήπως λοιπόν θα έπρεπε η Τεχνολογική Κατεύθυνση (εξηγούμαι, εγώ ήμουν Θετική, απλά το είχα δει σαν χόμπυ παλιότερα) να είναι προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στη σχολή;

Ξέρω ότι όσο είναι κανείς στο σχολείο δεν έχει ιδέα τι ακριβώς γίνεται στο Πανεπιστήμιο. Όταν όμως σπουδάζουμε κάτι σαν αλεξιπτωτιστές, επειδή "έχει μέλλον", τότε πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για μερικά πράγματα...

Ούτε Ελεύθερο Σχέδιο κάνουμε στο Λύκειο, αλλά το δίνουμε σαν Ειδικό Μάθημα. Γιατί δε διαμαρτύρεται κανείς στους Πολιτικούς Μηχανικούς να ζητάει εισαγωγικό μάθημα στο Σχέδιο; Πλέον οι επιστήμες έχουν εξειδικευθεί αρκετά. Τόσο, που είναι αστείο να ξεκινάμε τις σπουδές απ το μηδέν...

Άλλωστε δεν έχουμε ιδέα τι είναι σκληρό και τι όχι. Μήπως έχουμε δοκιμάσει να σπουδάσουμε σε άλλο Τμήμα (εκτός Πληροφορικής) για να ξέρουμε με τι ξεκινάνε τις σπουδές τους και με τι όχι;

Posted: Fri Jun 08, 2007 12:21 pm
by vangos
Συμφωνώ ότι η εισαγωγή στον προγραμματισμό είναι λίγο απότομη για κάποιον δεν έχει ξανασχοληθεί με το αντικείμενο και δεν κατέχει την έννοια του "Αλγοριθμικού/Προγραμματιστικού Λογισμού" όπως λέει ο PASCAL.

Αν κρίνω από τον εαυτό μου, που μάλιστα μου αρέσει ο προγραμματισμός, τα πράγματα είναι λίγο ζόρικα στο πρώτο εξάμηνο, ειδικά αν είσαι από θετική κατεύθυνση. Και άντε τις εργασίες ζορίζεσαι κάποιες ώρες παραπάνω και τις βγάζεις. Στις εξετάσεις όμως που έχεις μόνο 2-3 ώρες για να μετατρέψεις αυτό που σκέφτεσαι σε αλγόριθμο και να το αποτυπώσεις σε χαρτί τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα. Αν αρχίζεις να πειραματίζεσαι προσπαθώντας να βγάλεις μια άκρη το ΄χασες το τρένο.

Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ μπορεί να έχεις μάθει όλες τις απαραίτητες εντολές της Java δεν μπορείς να γράψεις τίποτα γιατί δεν μπορείς να τις εκφράσεις για να φτιάξεις ένα πρόγραμμα.

Προσωπικά εγώ, ειδικά με τον τρόπο που διδάσκονταν το μάθημα της Java όταν ήμουν πρώτο έτος δεν μπόρεσα να καταλάβω καθόλου την έννοια του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Μπορώ να πω όμως ότι απέκτησα μια σχετική άνεση με το δομημένο προγραμματισμό. Σε αυτό συντέλεσε και η δομή των εργασιών. Όλες σχεδόν απαιτούσαν δομημένο και όχι αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Δεν ξέρω τώρα με ποιο τρόπο διδάσκεται το μάθημα αλλά εμένα με έσωσε η C++ το επόμενο εξάμηνο που την πήρα πολύ ζεστά.

Συμπερασματικά, συμφωνώ πως στο πρώτο εξάμηνο πρέπει να γίνεται μια εισαγωγή στη λογική του προγραμματισμού. Δε λέω αυτό να πάρει ένα ολόκληρο εξάμηνο αλλά θα μπορούσε να ενσωματωθεί στα πρώτα μαθήματα της "Εισαγωγής στην επιστήμη των υπολογιστών". Δε νομίζω πως είναι εφικτό στο πρώτο εξάμηνο να μη γίνεται καθόλου μάθημα προγραμματισμού γιατί τα επόμενα εξάμηνα απαιτούν να γνωρίζεις προγραμματισμό και αν δεν ξεκινήσεις από το πρώτο μένεις πίσω.
Απλώς τον πρώτο μήνα να γίνεται μια εισαγωγή στη λογική του προγραμματισμού και μετά να ξεκινήσουν οι προγραμματιστικές εργασίες. Η πρώτη εργασία στη Java θα μπορούσε να μην είναι προγραμματιστική αλλά μια γενική σχετικά με τις ιδιότητες και τις δυνατότητες του προγραμματισμού.

Ελπίζω το συγκεκριμένο θέμα το διαβάσει κάποιος αρμόδιος για να το φέρει προς συζήτηση σε πιο επίσημο επίπεδο.

Posted: Fri Jun 08, 2007 12:58 pm
by adam98
Μπα δεν νομίζω, η εισαγωγη στην επιστημη των υπολογιστων νομίζω οτι καλυπτει τις αναγκες. Ισως να πρεπει το μαθημα της τεχνολογικης να γινει απαιτουμενο αλλα και πάλι τα παιδια απο την θετικη θα πρεπει να ξερουν οτι διαλέγοντας να ερθουν σε μια σχολη που έχει προγραμματισμο θα πρεπει να καλυψουν μόνα τους το μάθημα αυτό,οπως κατι τετοιο θα επρεπε να κανει καποιος απο τεχνολογικη οταν διαλεγει χημικο

Posted: Fri Jun 08, 2007 1:49 pm
by sudtuwup
Νομιζω οτι το ιδιο ειναι οταν καποιος παει απο τεχνολογικη στο χημικο κτλ. Επειδη θυμαμαι απο γνωστους μου, δεν υπαρχει εισαγωγικο μαθημα ουτε εκει κ υπαρχει αντιστοιχο προβλημα. Μαλλον το ξεκαθαρισμα πρεπει να γινει (κ θα γινει) στις πανελληνιες (η οπως κ αν θα λεγονται).

Posted: Fri Jun 08, 2007 2:15 pm
by tsilochr
ρε παιδιά δλδ έλεος με το λύκειο. Τόσοι programmers τόσα χρόνια από που μάθανε?

Για μένα το πιο λογικό είναι να γίνεται στο πρώτο εξάμηνο ένα πιο light εισαγωγικό μάθημα, αλλά μετά τίθεται το θέμα της γλώσσας? Δομημένο προγραμματισμό σε Java? Η σε C++? Και μέτα στο δεύτερο εξάμηνο τι?

Αν και πάλι νομίζω ότι αν είσαι τυπικός κ επιμελής μια χαρά τα καταλαβαίνεις

Posted: Fri Jun 08, 2007 2:34 pm
by vangos
tsilochr wrote:Αν και πάλι νομίζω ότι αν είσαι τυπικός κ επιμελής μια χαρά τα καταλαβαίνεις
Με αυτό διαφωνώ (λαμβάνοντας υπόψη την προσωπική μου εμπειρία πάντα - για άλλους μπορεί να ισχύει, δεν ξέρω).

Ίσως θα μπορούσε να μπει ένα φροντιστήριο για την εισαγωγή στον προγραμματισμό το οποίο θα το παρακολουθούν όσοι έχουν ανάγκη. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο είναι εφικτό δεδομένου ότι στο πρώτο εξάμηνου υπάρχουν ήδη αρκετά φροντιστήρια και εργαστήρια.

Posted: Fri Jun 08, 2007 5:22 pm
by PASCAL
Για να καταλάβουμε ότι πραγματικά υπάρχει ανάγκη για ένα τέτοιο μάθημα θα πρέπει κατ' αρχάς να απαγγιστρωθούμε από 4 λάθος αντιλήψεις. Πρώτον ότι το πρόβλημα ξεκινά μόνο από το λύκειο. Δεύτερον ότι πρέπει να αισθανόμαστε σύμπλεγμα κατωτερότητας σε σχέση με άλλα πανεπιστήμια επειδή στο πρώτο εξάμηνο θα διδασκόμαστε αλγοριθμικό/προγραμματιστικό λογισμό και όχι κατευθείαν προγραμματισμό με κάποια γλώσσα. Τρίτον ότι "όπως έμαθαν τόσες γενιές προγραμματισμό έτσι θα μάθουμε κι εμείς" τι στιγμή που τα συστήματα διδασκαλίας εξελίσονται και βελτιώνονται. Και τέταρτον ότι "θα χαλάσει το πρόγραμμα σπουδών" τι στιγμή που για παράδειγμα οι 2 "jav-ες" μπορούν να γίνουν μία.

Επιπλέον πρέπει να καταριφθεί και ο μύθος ότι το μάθημα της "Εισαγωγής στην Επιστήμη των Υπολογιστών" "επαρκεί" για να αποκτήσει κανείς κάποιο υπόβαθρο πάνω στην αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό υπολογιστών. Το μάθημα αυτό είναι ακριβώς ότι δηλώνει το όνομά του: μία εισαγωγή στην επιστήμη της πληροφορικής και τους υπολογιστές σ-υ-ν-ο-λ-ι-κ-ά. Συγκεκριμένα από τα 5 κεφάλαια που διαπραγματεύεται το βιβλίο μόνο το ένα(Κεφ. 2) άπτεται του αλγοριθμικού λογισμού-σχεδιασμού. Τα άλλα κεφάλαια είναι μελέτη έτοιμων αλγορίθμων, αρχιτεκτονική υπολογιστών(πύλες, τρανζίστορ κτλ.), λειτουργικά συστήματα, μεταγλωττιστές και δίκτυα. Επίσης, για τα μάτια του κόσμου, σε κάθε κεφάλαιο υπάρχουν σκόρπιοι και 3-4 αλγόριθμοι(του Ευκλείδη, του Διαίρει και Βασίλευε κτλ.)

Στη συνέχεια είναι η Java 1. Ενώ το μάθημα ξεκινά ομαλά από βασικές προγραμματιστικές δομές, συναρτησιακό προγραμματισμό και αντικείμενα στη συνέχεια υπεισέρχεται κατευθείαν σε πολύ εξειδικευμένα θέματα της γλώσσας όπως οι εξαιρέσεις, τα αρχεία και τα κανάλια. Επιπροσθέτως με τόση έμφαση για κατευθείαν προγραμματισμό σε Java παραμελούνται τα πολύ βασικά θέματα της ανάλυσης και επίλυσης ενός προγραμματιστικού προβλήματος και του προγραμματισμού και με άλλα είδη προγραμματισμού όπως ο γενικευμένος και ο λογικός προγραμματισμός. Έτσι, κατ' ευθυμισμό οι φοιτητές μαθαίνουν στο πρώτο εξάμηνο ανάλυση αλγοριθμικών προβλημάτων, σχεδίαση αλγοριθμικών λύσεων και αντικειμενοστραφή προγραμματισμό με Java.

Τη λύση στα παραπάνω μπορεί να δώσει ένα νέο μάθημα όπως αυτό του "Αλγοριθμικού και Προγραμματιστικού Λογισμού". Κάνοντας μια αρχή πιστεύω ότι υπάρχει ανάγκη ένα τέτοιο μάθημα να διαπραγματεύεται τα εξής θέματα: 1ον)προβλήματα που επιδέχονται αλγοριθμική λύση, 2ον)ανάλυση αλγοριθμικών προβλημάτων, 3ον)βασικές αλγοριθμικές και προγραμματιστικές δομές, 4ον)βασικές αλγοριθμικές και προγραμματιστικές τεχνικές, 5ο)βασικές δομές δεδομένων, 5ο)σχεδίαση αλγορίθμων με ψευδοκώδικα, 6ο)υλοποίηση αλγορίθμων σε πραγματικό προγραμματιστικό περιβάλλον(όπως C και Java) και 7ον)είδη προγραμματισμού και γλώσσες προγραμματισμού(ASSEMBLY, C, Java, HTML, SQL, PHP, .ΝΕΤ, UML, PROLOG κτλ.). Τέλος, πιστεύω ότι για να υπάρξει υλοποίηση και στην πράξη είναι αναγκαίο η Java 1 και η Java 2 να συμπτηχθούν σε ένα μάθημα προγραμματισμού Β' εξαμήνου.

Posted: Fri Jun 08, 2007 11:33 pm
by shodanjr_gr
tsilochr wrote:ρε παιδιά δλδ έλεος με το λύκειο. Τόσοι programmers τόσα χρόνια από που μάθανε?
Όπως το βλέπω από τη σκοπιά μου, μέχρι πρόσφατα οι προγραμματιστές ήταν και χομπύστες ταυτόχρονα. Σκοπός της εισαγωγής ένος τέτοιου μαθήματος είναι να λάβουν τις βασικές αρχές και νοοτροπίες του προγραμματισμού αυτοί που δεν ασχολούνταν από πριν (και που είτε επίτηδες είτε καταλάθος μπήκαν στη σχολή και που αυτή τη στιγμή περνάνε τα μαθήματα έχοντας γράψει 100 γραμμές κώδικα μέσα σε 4 έτη).

Για μένα το πιο λογικό είναι να γίνεται στο πρώτο εξάμηνο ένα πιο light εισαγωγικό μάθημα, αλλά μετά τίθεται το θέμα της γλώσσας? Δομημένο προγραμματισμό σε Java? Η σε C++? Και μέτα στο δεύτερο εξάμηνο τι?
Για να κάνεις βασική εισαγωγή στον προγραμματισμό δεν νομίζω ότι παίζει ΤΟΣΟ ρόλο η γλώσσα που χρησιμοποιείς...σκοπός είναι να μαθευτούν οι αρχές.
Αν και πάλι νομίζω ότι αν είσαι τυπικός κ επιμελής μια χαρά τα καταλαβαίνεις
Not really. Θα φτάσω λίγο στα άκρα με αυτό που θα πω, αλλά ένας "Φοιτητής-Φυτό" που είναι και τυπικός και παραπάνω από επιμελής, δεν πρόκειται να μάθει προγραμματισμό αν δεν έχει καταλάβει τα βασικά ;)

Posted: Sat Jun 09, 2007 12:20 am
by PASCAL
Συμφωνώ ότι ένα τέτοιο μάθημα θα ήταν σωτήριο γι' αυτούς που δεν ασχολούνταν από πριν με το προγραμματισμό. Όμως νομίζω ότι η χρησιμότητά του αφορά όλους τους φοιτητές είτε ασχολούνταν είτε δεν ασχολούνταν με τον προγραμματισμό πριν το πανεπιστήμιο. Άλλωστε μιλάμε για παροχή οργανωμένης επιστημονικής γνώσης και όχι για την διεύρυνση κάποιου "χόμπυ". Τα θεμέλια ζητάμε να μπούνε όχι περισσότερος προγραμματισμός.

Posted: Sat Jun 09, 2007 12:27 am
by Proxenos
PASCAL wrote:[...]
Τρίτον ότι "όπως έμαθαν τόσες γενιές προγραμματισμό έτσι θα μάθουμε κι εμείς" τι στιγμή που τα συστήματα διδασκαλίας εξελίσονται και βελτιώνονται.
[...]

Λυπάμαι που πήρα μόνο ένα απόσπασμα, αλλά εδώ μάλλον συμφωνούμε...
Proxenos wrote:[...]
Πλέον οι επιστήμες έχουν εξειδικευθεί αρκετά. Τόσο, που είναι αστείο να ξεκινάμε τις σπουδές απ το μηδέν...
[...]
Γιατί εκεί είναι το ζητούμενο. Όπως δεν ξεκινάς τη Βιολογία από το μηδέν, έτσι δεν θα έπρεπε να ξεκινάς ούτε την Πληροφορική. Γιατί θεωρούμε φυσιολογική τη διδασκαλία της Βιολογίας στο σχολείο αλλά όχι εκείνη της Πληροφορικής; Έτσι θα καταλάβουν οι μαθητές από νωρίς ότι και η Πληροφορική είναι μια Επιστήμη (και όχι Παιχνίδια σε Υπολογιστές, Επεξεργασία Κειμένου και πως να διορθώνεις τον Η/Υ όποιου έχει πρόβλημα).

Παλιότερα η Πληροφορική ήταν συνώνυμο των Μαθηματικών και της Φυσικής. Φοιτητές σπούδαζαν μια από τις δύο επιστήμες και μετά έκαναν εμβάθυνση στην Πληροφορική. Και για χρόνια μετά βαριόμουν να ακούω ότι είναι συνώνυμες, ότι πρέπει κανείς να έχει πολύ καλό υπόβαθρο στα Μαθηματικά κ.ο.κ. Πλέον η Πληροφορική έχει αποκτήσει δικό της υπόβαθρο και η πρώτη επαφή και εισαγωγή σε αυτήν θα έπρεπε να γίνονται πολύ νωρίτερα...

Posted: Sat Jun 09, 2007 12:45 am
by mikem4600
Πω πω, διαβάζοντας τα σχόλια στο thread μου βγήκε ένα χαμόγελο... :-)

Εξηγούμαι: Τα τελευταία 6 χρόνια που είμαι στη σχολή τα ακούω αυτά αυτούσια κάθε χρόνο! Τα ίδια! Ακριβώς! Κάθε χρόνο! Κάθε γενιά δεν μπορεί να μάθει Java & προγραμματισμό!

Επί του θέματος: Ναι, ένα επιπλέον τέτοιο μάθημα ίσως να ήταν χρήσιμο, αλλά υπό τη μορφή φροντιστηρίου/προαιρετικού μαθήματος/σεμιναρίου/whatever. Επ' ουδενί δεν πρέπει τα υπάρχοντα μαθήματα να μετακυλιστούν σε ανώτερα εξάμηνα (αλλιώς κοροϊδευόμαστε - η ύλη που πρέπει να καλύπτεται στα μαθήματα αυξάνεται, δεν μειώνεται!).

Posted: Sat Jun 09, 2007 12:52 am
by cactus
Καλά έστω ότι βάζουμε ένα τέτοιο μάθημα...δηλαδή τι;; θα αναλώνονται οι φοιτητές σε ένα ολόκληρο εξάμηνο να μάθουν μιά ψευδογλώσσα;; και να λύνουν αλγόριθμους στη ψευδογλώσσα;; Δεν νομίζω να παράγει κάτι αυτό... ακτός αι το πρόβλημα είναι η αντικειμενοστρέφεια, οπότεθα αρκούσε να μαθαίναμε μια διαδικασιοστραφή γλώσσα στην αρχή και μετά μία αντικειμενοστρεφή.
Αλλά μετά πως θα διαφέρουμε απόο ΕΚΠΑ :lol:
Κύριοι όλοι εμείς, αρχίσαμε απ'την αρχή στα βαθιά και επιβιώσαμε!
Nομίζωαυτό αρκεί...:lol:
Γενικά είμαι κατα του μαθήμαος με τον περίεργο τίτλο(σόρρυ δεν τον θυμάμαι :) )

Posted: Sat Jun 09, 2007 1:05 am
by shodanjr_gr
cactus wrote:Καλά έστω ότι βάζουμε ένα τέτοιο μάθημα...δηλαδή τι;; θα αναλώνονται οι φοιτητές σε ένα ολόκληρο εξάμηνο να μάθουν μιά ψευδογλώσσα;; και να λύνουν αλγόριθμους στη ψευδογλώσσα;; Δεν νομίζω να παράγει κάτι αυτό... ακτός αι το πρόβλημα είναι η αντικειμενοστρέφεια, οπότεθα αρκούσε να μαθαίναμε μια διαδικασιοστραφή γλώσσα στην αρχή και μετά μία αντικειμενοστρεφή.
Αλλά μετά πως θα διαφέρουμε απόο ΕΚΠΑ :lol:
Κύριοι όλοι εμείς, αρχίσαμε απ'την αρχή στα βαθιά και επιβιώσαμε!
Nομίζωαυτό αρκεί...:lol:
Γενικά είμαι κατα του μαθήμαος με τον περίεργο τίτλο(σόρρυ δεν τον θυμάμαι :) )
Άμα μάθεις να λύνεις τα προβλήματα σε ψευδογλώσσα, το να μεταφέρεις τις γνώσεις σου στη Java είναι πάρα πολύ εύκολο (ειδικά τα ζητούμενα των ασκήσεων του πρώτου εξαμήνου στην Java δεν απαιτούσαν πολλά παραπάνω πράγματα...). Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί συνάδελφοι ΔΕΝ μπορούν να σκεφτούν αλγοριθμικά.

Posted: Sat Jun 09, 2007 1:42 am
by cactus
shodanjr_gr wrote:Άμα μάθεις να λύνεις τα προβλήματα σε ψευδογλώσσα, το να μεταφέρεις τις γνώσεις σου στη Java είναι πάρα πολύ εύκολο
Σμφωνώ γιατί είμαι από τεχνολογική, αλλά τι σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν θα ψάρωνες στηνψευδογλώσσα; Στην αρχή του χρόνου στο σχολείο, στο μάθημα αυτό, όλοι ψαρωμένοι είμασταν...δεν ξέραμε τι γίνεται κι ας είχαμε δει παραδείγματα με ψευδοκώδικα...για να μην πω τι έγινε όταν μάθαμε για ρουτίνες...!

Θα επαναλάβω ότι η μόνη διαφορά που θα έχει η ψευδογλώσσα είναι ότι δεν θα έχει αντικειμενοστρέφεια. Ο ορισμός των δομών ελέγχου είναι ο ίδιος! μόνο τα primitive types αλλάζουν.

anywayz σίγουρα έχω το high ground αφού έρχομαι από τεχνολογική, αλλά η σχολή δεν καταλαβαίνω το γιατι να ενδιαφέρεται γι αυτό. Προσωπικά, βλέπω την όλη ιδέα να μην έχει κάποιο σκοπό πέραν του να εξισορροπήσει όσους δεν είναι από τεχνολογική. Αλλά το νέο μάθημα δεν θα έχει εργασίες;; Πάλι δεν θα έχω το high ground;;

αλλά για να επανέλθω, δεν θα μπορούσαμε να θεσουμε την ψευδογλώσσα χωρίς αντικειμενοστρέφεια ως C και να είμαστε ολοι ευχαρστημένοι;; :) :) (δεν μαθαίνουμε που δεν μαθαίνουμε C, ας μάθουμε στο 1ο εξάμηνο, να μπούμε όλοι στα σκούρα) (εκτός και τόσο πολύ θέλουμε το τοοοοσο χαλαρό συντακτικό)