Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Posted: Thu Mar 12, 2009 1:22 am
Αφορμή αυτού του post αποτέλεσε πολύ απλά η σημερινή μέρα μέσα στις αίθουσες της ΑΣΟΕΕ. Συγκεκριμένα
Κατά τις 10++ στο μάθημα Τεχνολογία Λογισμικού ο κ.Γιακουμάκης λέει κάτι που δεν νομίζω να κατάλαβαν και πολλοί και λέει: Το καταλάβατε; Προφανώς και το καταλάβατε γιατί είστε στην καλύτερη σχολή πληροφορικής του κόσμου...Προφανώς και αστειευόταν...
Αργότερα συνδικαλιστής συνάδελφος με ενημερώνει ότι το πρόγραμμα σπουδών θα αλλάξει (πάλι;) και ότι σκέφτονται να βάλουν την τεχνική νοημοσύνη (ένα από τα πιο δύσκολα μαθήματα του τμήματος) σαν υποχρεωτικό. Επίσης με προτρέπει να περάσω φέτος Αλγόριθμους και Αυτόματα γιατί του χρόνου ίσως αντικαθιστούν από πιο δύσκολα μαθήματα(βέβαια μπορεί να είναι και πιο εύκολα μου είπε)
Στις 3-5 είχαμε φροντιστήριο Αυτόματα. Ο καθηγητής μάλλον δίδασκε για πρώτη φορά. Πραγματικά δεν θέλω να τον κρίνω απλά θα πω ότι απο τα 100++ άτομα που ήταν στην αίθουσα ζήτημα να έμειναν 10 την δεύτερη ώρα...
Και επίσης σκεπτόμενος τα εξής:
-Την δήλωση του κ.Βασάλου ότι τα Υπολογιστικά Μαθηματικά τα χρωστάνε 800++ άτομα
-Τις πληροφορίες(δεν ξέρω αν ισχύουν) ότι ο κ. Βασσάλος και ο κ.Βαρζιγιάννης «σφάζονται» για το πως θα γίνει τελικά το μάθημα Βάσεις Δεδομένων
Αναρωτιέμαι αντί να κοιτάμε να γίνουμε καλύτερο τμήμα πληροφορικής μήπως, λέω μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Και τι εννοώ από τα βασικά:
-Καταρχάς επιτέλους να υπάρχουν μόνιμοι βοηθοί-ικανοί για κάθε μάθημα. Δεν γίνεται να μου λέει ο κ. Συρής ότι τα εργαστήρια Java θα ανακοινωθούν την επόμενη βδομάδα γιατί δεν βρίσκει βοηθούς! Δηλαδή πότε θα μάθουμε εμείς Java και πως; Αν ήξερα έτσι να μην πέρναγα πληροφορική να σπούδαζα ιστορία της τέχνης, να αγόραζα το βιβλίο της Java και να μάθαινα μόνος μου...
-Να υπάρχει επιτέλους μια οργάνωση όσο αναφορά τις εργασίες. Δεν γίνεται κάθε χρόνο να ισχύουν διαφορετικά πράγματα. Δεν μπορώ να καταλάβω επίσης γιατί να κρατιόνται την μία χρονιά εργασίες και την άλλη όχι. Οκ αλλάζει ο καθηγητής. Και λοιπόν; Ένα αρχειάκι θα στείλει ο παλιός στον καινούργιο με τις βαθμολογίες. Δηλαδή αν δεν περάσουμε ένα μάθημα για Χ,Υ λόγους πρέπει να ξαναλιώσουμε στις εργασίες;
-Να υπάρχει επιτέλους ένας διαχωρισμός σε Α-Λ και M-Ω στα μαθήματα που υπάρχει συμφόρηση. Πραγματικά σε αυτό το θέμα νομίζω ότι κάποιοι υποτιμάνε την νοημοσύνη μας. Πέρσι η Java1 γινόταν σε 2 τμήματα Α-Λ και Μ-Ω. Μάλλον το τμήμα είχε προβλέψει ότι οι περσινοί πρωτοετείς θα είχαν μεγαλύτερη δυσκολία να μάθουν Java1 από ότι είχαμε εμείς(είμαι 3ο) και από ότι έχουνε οι φετινοί! Επίσης το τμήμα βάζει δύο τμήματα στο 1ο εξάμηνο για ένα μάθημα που το παρακολουθούν μόνο 1οετής και δεν βάζει καν τμήματα για το αντίστοιχο μάθημα στο 2ο εξάμηνο που υποτίθεται ότι το παρακολουθούν και όλα τα έτη γιατί χρωστάνε. Νομίζω ότι στο βωμό να τους «βολέψουμε» όλους γίνεται κάτι τέτοιο. Δεν έχω κάτι με τον κ.Γιακουμάκη(ο οποίος είναι νο1 στην εκτίμηση μου) η με τον κ. Κάβουρα και το πιο πάνω είναι απλά ένα παράδειγμα. Έχουμε Α-Λ και Μ-Ω εκεί που πρέπει να βολέψουμε πολλούς βοηθούς και πολλούς καθηγητές....Στα άλλα μαθήματα δεν μας καίγεται καρφί....Εγώ πάντως το θεωρώ υποτίμηση της νοημοσύνης μου. Ας βγει επιτέλους κάποιος καθηγητής και να το πει. Ναι αυτό γίνεται για να βολευτούμε όλοι! Αυτό θα ήταν θεμιτό! Όχι όμως να μας κοροϊδεύουν και μέσα στην μούρη μας!
-Βαθμολογία. Άλλα αντί άλλων. Δίνω εγώ Java που ξέρω και περνάω με 6. Δίνει ένας άλλος που αντιγράφει επειδή ο καθηγητής θέλει να περάσει κόσμο και έχει βάλει πολλαπλής και περνάει με 8. Δίνουμε 2 φοιτητές την ίδια ακριβώς εργασία 70 ο ένας 85 ο άλλος. Τι να πω; Αν ισχύουν όλα αυτά που ακούγονται π.χ για Βάσεις Δεδομένων θα είναι λογικό π.χ στο Α-Λ να έχουν περάσει 30 και στο Μ-Ω 150 ή αντίστροφα; Ξεχνάμε μάθημα που ο καθηγητής μέτραγε σελίδες(αν είναι ποτέ δυνατόν) για να κρίνει αν θα περάσεις και τι βαθμό θα πάρει; Τι να πω;
-Αξιολόγηση. Δν θα πω πολλά γιατί είναι τεράστιο κεφάλαιο. Αλλά συγνώμη κιόλας όλοι στο δικό μας κεφάλι θα μάθουν κάποιοι να διδάσκουν και εμείς πρέπει να υποστούμε τις συναλλαγές και τα ρουσφέτια κάποιων; Οι ιδεολογικοί χώροι στις παρυφές των οποίων ανήκω αποφεύγουν την λέξη σαν το διάολο το λιβάνι. Ναι αλλά και πάλι και χωρίς αξιολόγηση έχουμε φτάσει στο τέλμα. Υπάρχει και άλλο βάθος στο πηγάδι αν εφαρμόσουμε ένα αυστηρό, ακαδημαϊκού τύπου μοντέλο αξιολόγησης; (πραγματικά δεν ξέρω)
Και είναι και ένα σωρό άλλα που μπορεί να προσθέσει κανείς. Άνοιξα αυτό το θέμα γιατί θεωρώ ότι κάτι πρέπει να γίνει. Όποιος θέλει ας προσθέσει τις δικές του παρατηρήσεις και να πει τα δικά του σχόλια....Όμως θα ήθελα να απαντήσουν και καθηγητές...(αν υπάρχει αντίστοιχο topic ας μεταφερθεί το post μου εκεί). Για αυτό ζητάω πριν προσπαθήσουμε να γίνουμε Τμήμα Πληροφορικής στα πρότυπα ξένων πανεπιστημίων να ξεκινήσουμε από τα βασικά....
Για να τελειώσω, θα προσπαθήσω να μην προβώ στην κλασσική Ελληνική άποψη, ότι για άλλα φταίνε οι άλλοι και καθόλου εγώ. Δεν αποποιούμαι τις ευθύνες μου τόσο ατομικές αλλά και συλλογικές(σύνολο φοιτητές) και δηλώνω ξεκάθαρα ότι και εγώ προσωπικά φέρω μεγάλη ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί...
Κατά τις 10++ στο μάθημα Τεχνολογία Λογισμικού ο κ.Γιακουμάκης λέει κάτι που δεν νομίζω να κατάλαβαν και πολλοί και λέει: Το καταλάβατε; Προφανώς και το καταλάβατε γιατί είστε στην καλύτερη σχολή πληροφορικής του κόσμου...Προφανώς και αστειευόταν...
Αργότερα συνδικαλιστής συνάδελφος με ενημερώνει ότι το πρόγραμμα σπουδών θα αλλάξει (πάλι;) και ότι σκέφτονται να βάλουν την τεχνική νοημοσύνη (ένα από τα πιο δύσκολα μαθήματα του τμήματος) σαν υποχρεωτικό. Επίσης με προτρέπει να περάσω φέτος Αλγόριθμους και Αυτόματα γιατί του χρόνου ίσως αντικαθιστούν από πιο δύσκολα μαθήματα(βέβαια μπορεί να είναι και πιο εύκολα μου είπε)
Στις 3-5 είχαμε φροντιστήριο Αυτόματα. Ο καθηγητής μάλλον δίδασκε για πρώτη φορά. Πραγματικά δεν θέλω να τον κρίνω απλά θα πω ότι απο τα 100++ άτομα που ήταν στην αίθουσα ζήτημα να έμειναν 10 την δεύτερη ώρα...
Και επίσης σκεπτόμενος τα εξής:
-Την δήλωση του κ.Βασάλου ότι τα Υπολογιστικά Μαθηματικά τα χρωστάνε 800++ άτομα
-Τις πληροφορίες(δεν ξέρω αν ισχύουν) ότι ο κ. Βασσάλος και ο κ.Βαρζιγιάννης «σφάζονται» για το πως θα γίνει τελικά το μάθημα Βάσεις Δεδομένων
Αναρωτιέμαι αντί να κοιτάμε να γίνουμε καλύτερο τμήμα πληροφορικής μήπως, λέω μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά;
Και τι εννοώ από τα βασικά:
-Καταρχάς επιτέλους να υπάρχουν μόνιμοι βοηθοί-ικανοί για κάθε μάθημα. Δεν γίνεται να μου λέει ο κ. Συρής ότι τα εργαστήρια Java θα ανακοινωθούν την επόμενη βδομάδα γιατί δεν βρίσκει βοηθούς! Δηλαδή πότε θα μάθουμε εμείς Java και πως; Αν ήξερα έτσι να μην πέρναγα πληροφορική να σπούδαζα ιστορία της τέχνης, να αγόραζα το βιβλίο της Java και να μάθαινα μόνος μου...
-Να υπάρχει επιτέλους μια οργάνωση όσο αναφορά τις εργασίες. Δεν γίνεται κάθε χρόνο να ισχύουν διαφορετικά πράγματα. Δεν μπορώ να καταλάβω επίσης γιατί να κρατιόνται την μία χρονιά εργασίες και την άλλη όχι. Οκ αλλάζει ο καθηγητής. Και λοιπόν; Ένα αρχειάκι θα στείλει ο παλιός στον καινούργιο με τις βαθμολογίες. Δηλαδή αν δεν περάσουμε ένα μάθημα για Χ,Υ λόγους πρέπει να ξαναλιώσουμε στις εργασίες;
-Να υπάρχει επιτέλους ένας διαχωρισμός σε Α-Λ και M-Ω στα μαθήματα που υπάρχει συμφόρηση. Πραγματικά σε αυτό το θέμα νομίζω ότι κάποιοι υποτιμάνε την νοημοσύνη μας. Πέρσι η Java1 γινόταν σε 2 τμήματα Α-Λ και Μ-Ω. Μάλλον το τμήμα είχε προβλέψει ότι οι περσινοί πρωτοετείς θα είχαν μεγαλύτερη δυσκολία να μάθουν Java1 από ότι είχαμε εμείς(είμαι 3ο) και από ότι έχουνε οι φετινοί! Επίσης το τμήμα βάζει δύο τμήματα στο 1ο εξάμηνο για ένα μάθημα που το παρακολουθούν μόνο 1οετής και δεν βάζει καν τμήματα για το αντίστοιχο μάθημα στο 2ο εξάμηνο που υποτίθεται ότι το παρακολουθούν και όλα τα έτη γιατί χρωστάνε. Νομίζω ότι στο βωμό να τους «βολέψουμε» όλους γίνεται κάτι τέτοιο. Δεν έχω κάτι με τον κ.Γιακουμάκη(ο οποίος είναι νο1 στην εκτίμηση μου) η με τον κ. Κάβουρα και το πιο πάνω είναι απλά ένα παράδειγμα. Έχουμε Α-Λ και Μ-Ω εκεί που πρέπει να βολέψουμε πολλούς βοηθούς και πολλούς καθηγητές....Στα άλλα μαθήματα δεν μας καίγεται καρφί....Εγώ πάντως το θεωρώ υποτίμηση της νοημοσύνης μου. Ας βγει επιτέλους κάποιος καθηγητής και να το πει. Ναι αυτό γίνεται για να βολευτούμε όλοι! Αυτό θα ήταν θεμιτό! Όχι όμως να μας κοροϊδεύουν και μέσα στην μούρη μας!
-Βαθμολογία. Άλλα αντί άλλων. Δίνω εγώ Java που ξέρω και περνάω με 6. Δίνει ένας άλλος που αντιγράφει επειδή ο καθηγητής θέλει να περάσει κόσμο και έχει βάλει πολλαπλής και περνάει με 8. Δίνουμε 2 φοιτητές την ίδια ακριβώς εργασία 70 ο ένας 85 ο άλλος. Τι να πω; Αν ισχύουν όλα αυτά που ακούγονται π.χ για Βάσεις Δεδομένων θα είναι λογικό π.χ στο Α-Λ να έχουν περάσει 30 και στο Μ-Ω 150 ή αντίστροφα; Ξεχνάμε μάθημα που ο καθηγητής μέτραγε σελίδες(αν είναι ποτέ δυνατόν) για να κρίνει αν θα περάσεις και τι βαθμό θα πάρει; Τι να πω;
-Αξιολόγηση. Δν θα πω πολλά γιατί είναι τεράστιο κεφάλαιο. Αλλά συγνώμη κιόλας όλοι στο δικό μας κεφάλι θα μάθουν κάποιοι να διδάσκουν και εμείς πρέπει να υποστούμε τις συναλλαγές και τα ρουσφέτια κάποιων; Οι ιδεολογικοί χώροι στις παρυφές των οποίων ανήκω αποφεύγουν την λέξη σαν το διάολο το λιβάνι. Ναι αλλά και πάλι και χωρίς αξιολόγηση έχουμε φτάσει στο τέλμα. Υπάρχει και άλλο βάθος στο πηγάδι αν εφαρμόσουμε ένα αυστηρό, ακαδημαϊκού τύπου μοντέλο αξιολόγησης; (πραγματικά δεν ξέρω)
Και είναι και ένα σωρό άλλα που μπορεί να προσθέσει κανείς. Άνοιξα αυτό το θέμα γιατί θεωρώ ότι κάτι πρέπει να γίνει. Όποιος θέλει ας προσθέσει τις δικές του παρατηρήσεις και να πει τα δικά του σχόλια....Όμως θα ήθελα να απαντήσουν και καθηγητές...(αν υπάρχει αντίστοιχο topic ας μεταφερθεί το post μου εκεί). Για αυτό ζητάω πριν προσπαθήσουμε να γίνουμε Τμήμα Πληροφορικής στα πρότυπα ξένων πανεπιστημίων να ξεκινήσουμε από τα βασικά....
Για να τελειώσω, θα προσπαθήσω να μην προβώ στην κλασσική Ελληνική άποψη, ότι για άλλα φταίνε οι άλλοι και καθόλου εγώ. Δεν αποποιούμαι τις ευθύνες μου τόσο ατομικές αλλά και συλλογικές(σύνολο φοιτητές) και δηλώνω ξεκάθαρα ότι και εγώ προσωπικά φέρω μεγάλη ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί...