Page 1 of 1
Πρακτική εφαρμογή των μαθημάτων στη σχολή
Posted: Tue Jun 30, 2009 5:21 pm
by para
Συνέχεια από
http://venus.cslab.aueb.gr/forum/viewto ... 02#p174302
-------------------------------------------------------------------
dexter wrote:το μεγάλο μου παράπονο είναι οτι ποτέ δεν βλέπουμε πρακτική εφαρμογή σε κανένα μάθημα..όλο θεωρία και διαφάνειες κάνουμε..
Άπειρα ++
Αυτό λέω από τότε που μπήκα.. Αλλιώς το περίμενα το πανεπιστήμιο κ τελικά τι είναι; Μια απλή συνέχεια του σχολείου. Πρέπει να ασχοληθείς μόνος σου για να μάθεις έστω και το παραμικρό. Πράγμα που σημαίνει ότι και κάποιος που δεν είναι στη σχολή μπορεί να κάνει τα ίδια με εμάς. Και ξέρω πολλούς που μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα από 'μένα και άλλα παιδιά της σχολής. Δυο παραδείγματα απ' το forum,
cypher &
netharis ήξεραν πριν μπουν στη σχολή περισσότερα απ' όσα θα ξέρουμε οι πιο πολλοί όταν θα βγούμε από αυτή.
edit: Υπάρχουν κι άλλοι αλλά τώρα αυτοί μου ήρθαν. Να πω και τον
Ισοβίτη που μας λέει συνέχεια για το .NET το οποίο μου θυμίζει τμήμα url και δεν έχω καταφέρει ακόμα να μάθω τι είναι

Ούτε αυτός το έμαθε στη σχολή. Θα μπορούσε να σπουδάζει Γεωγραφία Αιγαίου ή ακόμα και τίποτα και να ξέρει να κάνει αυτό που κάνει και να πάρει τη θέση κάποιου που έχει βγάλει την Πληροφορική ΑΣΟΕΕ.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 5:33 pm
by sandra
Αυτό που πιστεύω ότι θα κερδίσεις από το πανεπιστήμιο εκτός από την διαφορετική εμπειρία είναι το ότι μαθαίνεις να δουλεύεις, να ψάχνεσαι, και να συνεργάζεσαι. Μόνος σου πρέπει να έχεις αρκετη θέληση και να σιγουριά για το στόχο σου για να το πετύχεις. Επίσης το να συνεργάζεσαι δεν ξέρω αν μπορείς να το κερδίσεις σε ένα εταιρικό περιβάλλον (όχι ότι εδώ δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν αντιζηλίες λόγω βαθμών). Πάντως το ισοπεδώνουμε. Πρώτα μαθαίνεις τι θεωρία, αναπτύσσεις κρίση και βλέπεις τα θεμέλια της επιστήμης σου και μετά λερώνεις τα χέρια σου. Αυτό είναι που θα σε κάνει να διαφέρεις από αυτόν που απλά έμαθε προγραμματισμό από μικρός.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:17 pm
by dexter
sandra wrote:Αυτό που πιστεύω ότι θα κερδίσεις από το πανεπιστήμιο εκτός από την διαφορετική εμπειρία είναι το ότι μαθαίνεις να δουλεύεις, να ψάχνεσαι, και να συνεργάζεσαι. Μόνος σου πρέπει να έχεις αρκετη θέληση και να σιγουριά για το στόχο σου για να το πετύχεις. Επίσης το να συνεργάζεσαι δεν ξέρω αν μπορείς να το κερδίσεις σε ένα εταιρικό περιβάλλον (όχι ότι εδώ δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν αντιζηλίες λόγω βαθμών). Πάντως το ισοπεδώνουμε. Πρώτα μαθαίνεις τι θεωρία, αναπτύσσεις κρίση και βλέπεις τα θεμέλια της επιστήμης σου και μετά λερώνεις τα χέρια σου. Αυτό είναι που θα σε κάνει να διαφέρεις από αυτόν που απλά έμαθε προγραμματισμό από μικρός.
ναι αλλά σκέψου ότι στην ελλάδα ότι και να σπουδάζεις μόνο ένα πίνακα βλέπεις και διαφάνειες..και κάνεις και πολλά τελείως άκυρα πράγματα!
ας πούμε στην οδοντιατρική κάνουν μαθηματικά και φυσική!ή στις πολυεχνικές σχολές λιώνουν στα μαθηματικά και την φυσική και κάνουν κάτι τραγικά εργαστήρια!!
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:22 pm
by para
sandra wrote:Πρώτα μαθαίνεις τι θεωρία, αναπτύσσεις κρίση και βλέπεις τα θεμέλια της επιστήμης σου και μετά λερώνεις τα χέρια σου. Αυτό είναι που θα σε κάνει να διαφέρεις από αυτόν που απλά έμαθε προγραμματισμό από μικρός.
Ο καλύτερος τρόπος να μάθεις κάτι είναι στην πράξη. Αν ξεκινήσεις να κάνεις κάτι, βλέπεις που κολλάς και συμπληρώνεις τα κενά σου. Διαφωνώ με το πρώτα θεωρία και μετά πράξη. Είμαι υπέρ της πράξης ταυτόχρονης με τη θεωρία όπου αυτή χρειαστεί.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:35 pm
by The Punisher
para wrote:Είμαι υπέρ της πράξης ταυτόχρονης με τη θεωρία όπου αυτή χρειαστεί.
οκ, άρα έχεις θέση το "άνω φράγμα" σου, πριν καν αρχίσεις να ασχολείσαι με κάτι ..
Στην τελική, στην Πληροφορική, δε μπορώ να σκεφτώ παράδειγμα που η πράξη εξέλιξε τη θεωρία .. ανέκαθεν γίνεται το αντίθετο
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:43 pm
by redlabel
Η δική μου γνώμη είναι ότι Θεωρία και Πράξη είναι διαλεκτικά συνδεδεμένες, αποτελώντας συμβολικά τις δύο όψεις ενός ενιαίου "νομίσματος".
Δ. Γκρ.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:46 pm
by Sergeant_Eikosaris
Όσον αφορά στην εξέταση δεν είχα διαβάσει πολλές μέρες αλλά είχα πάει σε όλες σχεδόν τις διαλέξεις, φροντιστήρια, εργαστήρια. Κατά την γνώμη μου αντί για πολλαπλής καλύτερη θα ήταν να βάλεί ο κ.Βασσάλος περισσότερες ασκήσεις (στύλ φροντιστηρίων).
Όσον αφορά τώρα στην σχολή γενικά θα συμφωνήσω και εγώ οτι θα ήταν προτιμότερο να βλέπαμε κάποια πράγματα και από την πρακτική σκοπιά τους (όπως στα εργαστήρια ασφάλεια που είχαμε φέτος) και όχι μόνο παπαγαλία.
PS:Τέλος σε πολλά μαθήματα (όχι στο συγκεκριμένο) η υποστήριξη από τους βοηθούς ήταν ανύπαρκτη.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:55 pm
by dexter
Sergeant_Eikosaris wrote:Όσον αφορά στην εξέταση δεν είχα διαβάσει πολλές μέρες αλλά είχα πάει σε όλες σχεδόν τις διαλέξεις, φροντιστήρια, εργαστήρια. Κατά την γνώμη μου αντί για πολλαπλής καλύτερη θα ήταν να βάλεί ο κ.Βασσάλος περισσότερες ασκήσεις (στύλ φροντιστηρίων).
Όσον αφορά τώρα στην σχολή γενικά θα συμφωνήσω και εγώ οτι θα ήταν προτιμότερο να βλέπαμε κάποια πράγματα και από την πρακτική σκοπιά τους (όπως στα εργαστήρια ασφάλεια που είχαμε φέτος) και όχι μόνο παπαγαλία.
PS:Τέλος σε πολλά μαθήματα (όχι στο συγκεκριμένο) η υποστήριξη από τους βοηθούς ήταν ανύπαρκτη.
συγχαρητήρια στον sergeant_eikosaris που έγινε δεκτός και στα 2 μεταπτυχιακά της σχολής μας..(επιστήμης υπολογιστών και πληροφοριακά συστήματα)
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:59 pm
by Sergeant_Eikosaris
dexter wrote:
συγχαρητήρια στον sergeant_eikosaris που έγινε δεκτός και στα 2 μεταπτυχιακά της σχολής μας..(επιστήμης υπολογιστών και πληροφοριακά συστήματα)
Ευχαριστώ, αλλά είναι η μισή αλήθεια (η καλύτερα η μιάμιση) στα Πληροφοριακά είμαι επιλαχόν

στην Επιστήμη έγινα δεκτός.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 7:03 pm
by para
The Punisher wrote:οκ, άρα έχεις θέση το "άνω φράγμα" σου, πριν καν αρχίσεις να ασχολείσαι με κάτι ..
Στην τελική, στην Πληροφορική, δε μπορώ να σκεφτώ παράδειγμα που η πράξη εξέλιξε τη θεωρία .. ανέκαθεν γίνεται το αντίθετο
Σου ζητάει ο ξάδερφός σου να του φτιάξεις ένα πρόγραμμα που να παράγει τυχαίους αριθμούς γιατί θέλει να παίζει "Λόττο" με τους φίλους του. Ανοίγεις το JCreator, ανοίγεις και μια ιστοσελίδα που σου λέει τα βασικά της java και αρχίζεις. Πώς ξεκινάω να γράφω ένα πρόγραμμα java; Γράφοντας αυτό που σημαίνει αυτό κι αυτό. Πώς βάζω γεννήτρια τυχαίων αριθμών; Έτσι. Με τα πολλά, το τελειώνεις.
Αργότερα σου ζητάει η μάνα σου να της γράψεις ένα πρόγραμμα που θα υπολογίζει τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Με τον ίδιο τρόπο μαθαίνεις κι άλλα πράγματα.
Στο τέλος έχεις φτάσει στο σημείο να ξέρεις πολύ καλά java.
Μετά σου ζητάει η εταιρεία που σε έχει προσλάβει να της κάνεις εκείνο και το άλλο και την παίζεις στα δάχτυλα τη java.
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, τι κάνεις στη σχολή;
(Προσαρμόζω την απάντηση στα παραπάνω - δεν αναφέρομαι στο μάθημα της java)
Εκτός κάποιων εξαιρέσεων: Μαθαίνεις τι σημαίνουν κάποια πράγματα στη java (που μπορείς να τα έχεις μάθει κι απ' το Internet), και δε βλέπεις ένα παράδειγμα χρήσης της, ούτε σου δείχνουν πού θα τη γράψεις, ούτε σου δείχνουν πώς θα τη γράψεις, ούτε την όλη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις.
Πρόσφατο παράδειγμα που συνάντησα: Αλγόριθμοι. Έλεγε σε μια διαφάνεια η κα Σιδέρη ότι κάποιοι περιμένουν να πλουτίσουν απ' τους αρνητικούς κύκλους στα γραφήματα! Αυτό εμένα με έκανε να βάλω τα γέλια - αν και ήταν για κλάματα. Ήμουν και στη διάλεξη που το είχε πει. Τι σημαίνει ότι κάποιοι περιμένουν να πλουτίσουν απ' τους αρνητικούς κύκλους; Έχουν κάποιο λόγο ύπαρξης τα γραφήματα; Ποτέ δε μας έμαθαν τι είναι αυτά τα γραφήματα, πώς τα χρησιμοποιούμε και γιατί. Θα δείξουν αυτοί κάτι κυκλάκια και γραμμές που έφτιαξαν στο χαρτί στο γείτονά τους κι αυτός θα τους δώσει λεφτά; Από θεωρίες έχουμε χορτάσει, κάτι στην πράξη ζητάμε να δούμε.
Τώρα αν μιλάς για ερευνητικό επίπεδο, δε νομίζω ότι οι ενδιαφερόμενοι αγγίζουν ούτε καν το 1/6 (=40) όσων περνούν κάθε χρόνο στο τμήμα. Ας γίνει ένα τμήμα (ΕΕΙ!) που θα έχει μόνο αυτό το σκοπό και θα μπαίνουν μόνο όσοι θέλουν αυτό και θα δέχεται 40 άτομα. Κι όταν οι εταιρείες ψάχνουν για εργαζόμενους, να ψάχνουν στα ΑΕΙ, όχι τα ΕΕΙ.
Σημαντικό
edit: Οι ερευνητές πώς θα καταλάβουν τι είναι αυτά που συζητιούνται αν δε δουν τίποτα στην πράξη;
- Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Ίσως θα ήταν καλό να απομονωθούν τα posts αυτού του περιεχομένου.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 7:08 pm
by Sergeant_Eikosaris
Πωπωπω...Δριμύ κατηγορώ, έκρηξη ψυχής!!

Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 7:09 pm
by dexter
η αλήθεια είναι ότι έχουμε(κ εγώ πρώτος)κάνει πολλά ποστ περιεχομένου off-topic..που είναι ο zifnab να μας μαζέψει?χαχαχαχα

Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 7:19 pm
by gasparosoft
Στα γραφήματα στηρίζεται όλο το Google. Γενικά αν θες να φτιάξεις κανέναν crawler θα σου χρησιμεύσουν. Επίσης στους αλγορίθμους , η πρώτη προγραμματιστική άσκηση ήταν αρκετά καλή για να καταλάβεις αρκετά πράγματα γύρω από γραφήματα , dfs , scc κτλ. Σε μερικά μαθήματα καλύπτονται και πρακτικά ζητήματα. Το κακό είναι , ότι σε κατά κόρον πρακτικά μαθήματα , δεν καλύπτουμε πρακτικά θέματα μέσα από σωστές εργασίες (πχ C++ , Java , Data Structures κτλ). Υπάρχουν μαθήματα style διακριτά ή γραμμική στα οποία δεν μπορείς να κάνεις κάτι πρακτικό την δεδομένη στιγμή που τα διδασκόμαστε. Όμως η γραμμική για παράδειγμα θα σε βοηθήσει στα Γραφικά , τα διακριτά και οι πιθανότητες θα μας βοήθαγαν στην κρυπτογραφία(αν υπήρχε

).
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 7:22 pm
by para
ok, μας είπαν ότι τα γραφήματα τα χρησιμοποιεί η google. Πώς τα χρησιμοποιεί δε μας έδειξε. Αν σου πω ότι αυτό το πρόγραμμα είναι γραμμένο σε Java, θα μάθεις Java;
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 7:25 pm
by Sergeant_Eikosaris
Θα ήθελα να προσθέσω οτι η διπλωματική είναι προεραιτική και μετράει ώς ένα απλό μάθημα.
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 7:51 pm
by dexter
επίσης για τις εργασίες..έχω να πω ότι δεν γίνεται όταν ο καθηγητής κάνει κακό μάθημα ή δεν έχουμε βιβλία ή οι εργασίες είναι του στυλ ξανα ανακαλύψτε τον τροχό για να μάθετε..
δεν γίνεται να έχουν τέτοιες απαιτήσεις οι καθηγητές από εμάς όαν αυτοί είναι απαράδεκτοι και δεν φροντίζουν να έχουμε όλα τα εργαλεία που θα μας χρειαστουν για την εργασία ούτε καν το θεωρητικό υπόβαθρο δεν μας δίνουν..το θέμα δεν είναι να ψάχνουμε να βρίσκουμε αλγορίθμους κάθε φορα για τις προγραμματιστικές αλλά να μας τους διδάσκουν και να εφαρμόζουμε μία ή πολλές παραλλαγές τους έτσι ώστε να τους καταλαβαίνουμε..
και δεν δεχόμαστε και ποτέ ανατροφοδότηση από όσα κάνουμε να δούμε που κάναμε λάθος τι χρειάζεται να βελιώσουμε και πόσο ανταποκρίνεται η εργασία μας στα ζητούμενα..
μόνο κανά βαθμό βλέπουμε και μετά τις ξεχνάμε τις εργασίες..
Re: Υπολογιστικά Μαθηματικά
Posted: Tue Jun 30, 2009 8:57 pm
by Crab
άρα τον Σεπτέμβρη θα πέσει θεματάκι Fortran/Scilab.