Γρήγορα τρένα

Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
Post Reply
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Γρήγορα τρένα

Post by mikem4600 » Mon Feb 04, 2008 9:20 pm

Ψιλοάσχετο, αλλά είπα να το μοιραστώ μαζί σας. :-)

Image

Αύριο παρουσιάζεται από την Alstom το AGV, ο απόγονος του πασίγνωστου TGV που πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από σχεδόν 30 χρόνια. Αναμένεται ότι θα πιάνει εμπορική μέγιστη ταχύτητα 360 km/h (το TGV πιάνει "μόλις" 300-320 km/h). Το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας συμβατικού τραίνου (σε πειραματικές συνθήκες) το πέτυχε ένα TGV τον Απρίλιο του 2007 και είναι 574.8 km/h.

Και για να σας προσγειώσω στην ελληνική πραγματικότητα (ναι, λες και περιμένατε εμένα :roll: ), το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μετά το πέρας του τρέχοντος προγράμματος εκσυγχρονισμού (δηλ. κατά το 2013-2014 αν δεν είναι ανάδρομος ο Ερμής) θα επιτρέπει μέγιστες ταχύτητες από 120 έως 200 km/h, ανάλογα το σημείο. Στην Πελλοπόνησο δε, τα όρια στο μετρικό δίκτυο είναι ακόμα χαμηλότερα - τα 80 km/h θεωρούνται ρεκόρ!
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
User avatar
Theofaman
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 984
Joined: Sat Sep 24, 2005 1:07 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Running from the weak side to the low post

Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ

Post by Theofaman » Mon Feb 04, 2008 10:02 pm

Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Theo(pame na)fam(e mprizoles)an!
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ

Post by mikem4600 » Mon Feb 04, 2008 10:17 pm

Theofaman wrote:Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Για την Πελλοπόνησο, πράγματι, αυτή ήταν η δικαιολογία του Τρικούπη πριν από 100+ χρόνια. Σήμερα όμως έχουμε μάθει να κάνουμε τόσα πράγματα. Γέφυρες σαν το Ρίο-Αντίρριο. Τούνελ σαν το της Μάχης. Δες τους ελβετικούς ή ιαπωνικούς σιδηροδρόμους που είναι κι αυτοί σε ορεινά μέρη. Πραγματικά χτυπάω το κεφάλι μου βλέποντας ότι στη 2η δεκαετία του 21ου αιώνα θα καταφέρουμε να έχουμε αυτό που η υπόλοιπη Ευρώπη είχε το 1970. Βέβαια, απ' το ολότελα...
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
User avatar
Theofaman
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 984
Joined: Sat Sep 24, 2005 1:07 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Running from the weak side to the low post

Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ

Post by Theofaman » Mon Feb 04, 2008 11:02 pm

mikem4600 wrote:
Theofaman wrote:Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Για την Πελλοπόνησο, πράγματι, αυτή ήταν η δικαιολογία του Τρικούπη πριν από 100+ χρόνια. Σήμερα όμως έχουμε μάθει να κάνουμε τόσα πράγματα. Γέφυρες σαν το Ρίο-Αντίρριο. Τούνελ σαν το της Μάχης. Δες τους ελβετικούς ή ιαπωνικούς σιδηροδρόμους που είναι κι αυτοί σε ορεινά μέρη. Πραγματικά χτυπάω το κεφάλι μου βλέποντας ότι στη 2η δεκαετία του 21ου αιώνα θα καταφέρουμε να έχουμε αυτό που η υπόλοιπη Ευρώπη είχε το 1970. Βέβαια, απ' το ολότελα...
Έχεις ενα δίκιο σε αυτό..
Theo(pame na)fam(e mprizoles)an!
User avatar
Proxenos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1095
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Κολωνία, Γερμανία
Contact:

Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ

Post by Proxenos » Tue Feb 05, 2008 11:01 am

Theofaman wrote: Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Έχουν και στην Ελβετία τρένα μεγάλης ταχύτητας. Επίσης έχουν και πολλούς αυτοκινητόδρομους και δε μιζεριάζουν με δικαιολογίες για τη μορφολογία του εδάφους. Και, για να μη λένε μερικοί για Ελβετίες και πλούσιους πάνω σε πράσινα άλογα, τα ίδια έχουν και στη Βόρεια Ιταλία.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
User avatar
silegav
Venus Project Founder
Venus Project Founder
Posts: 2098
Joined: Tue Mar 09, 2004 4:03 pm
Academic status: Alumnus/a
Location: The Center of the World -> Piraeus

Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ

Post by silegav » Tue Feb 05, 2008 6:32 pm

Γιατί στη Βόρεια Ιταλία είναι φτωχοί? Με την Ελβετία δεν συνορεύουν?
User avatar
ailouros
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1041
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:36 pm
Academic status: Alumnus/a
Contact:

Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ

Post by ailouros » Tue Feb 05, 2008 7:12 pm

Ακριβώς η Β.Ιταλία θα έπρεπε να θεωρείται ξεχωριστό κράτος. Αλλά και πάλι δεν γίνεται οι "ξένοι" να τρυπάν τα βουνά για να περάσει το τρένο και μεις να μεταχειριζόμαστε δικαιολογίες όπως μορφολογια του εδάφους. Κοντά στο Καρπενήσι ξέρω παλαιότερα τι είχε γίνει όταν είχαν πάει να ανοίξουν τούνελ. Οι μεν ξεκινήσαν να τρυπάν απο την μία οι δε από την άλλη και δεν συναντήθηκαν ποτέ.. Μηχανικός στην Ελλάδα=πονεμένη ιστορία
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Re: Γρηγορα τρένα

Post by mikem4600 » Wed Feb 06, 2008 9:09 am

silegav wrote:Γιατί στη Βόρεια Ιταλία είναι φτωχοί? Με την Ελβετία δεν συνορεύουν?
Στη δική μας περίπτωση πάντως το ζήτημα δεν είναι τα λεφτά... Μας τα πληρώνει η Ευρώπη και δεν μπορούμε ούτε να πάρουμε τα λεφτά ΤΟΥΣ. Τα σιδηροδρομικά έργα είναι τα έργα με τη χαμηλότερη απορρόφηση από τα ΚΠΣ (Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης).
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
Post Reply

Return to “Αναδημοσιεύσεις”