Τα Συμπεράσματα των υπ. Παιδείας των Χωρών-Μελών του ΟΟΣΑ

Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
Post Reply
User avatar
Fairy
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1733
Joined: Tue Jan 24, 2006 4:48 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Mairyland Park

Τα Συμπεράσματα των υπ. Παιδείας των Χωρών-Μελών του ΟΟΣΑ

Post by Fairy » Fri Jun 30, 2006 5:37 pm

Τα σημεία-κλειδιά για την αξιολόγηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης παγκοσμίως :study:

Μετά το πέρας της συνάντησής τους στο Λαγονήσι, οι υπουργοί Παιδείας των 30 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ ανακοίνωσαν έξι σημεία-κλειδιά για την αποτίμηση συγκεκριμένων δεικτών αξιολόγησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης παγκοσμίως. ΄Οπως αναφέρει Το Βήμα (29.6.2006), τα έξι συμπεράσματα της Συνόδου του ΟΟΣΑ είναι:

Χρηματοδότηση
Μερικές χώρες, ειδικά στην Ευρώπη, πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Για άλλες, το κεντρικό ζήτημα είναι η βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων πόρων. Η μεταρρύθμιση θα συνεισφέρει προς την ανάπτυξη νέων πηγών χρηματοδότησης. Αρκετές χώρες επιμένουν στην παροχή ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς την επιβολή της οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών, ενώ άλλες συμμερίζονται την άποψη του ΟΟΣΑ ότι αποτελεσματικός τρόπος αύξησης των πόρων είναι, μεταξύ άλλων, και η συνεισφορά των δικαιούχων στο κόστος σπουδών, υπό τον βασικό αντισταθμιστικό όρο της ύπαρξης μέτρων που θα αποσκοπούν στην ενίσχυση των αδύνατων οικονομικά κοινωνικών ομάδων.

Ισοτιμία πρόσβασης
Η πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση πρέπει να διευρυνθεί για να ωφεληθούν όλες οι κοινωνικές ομάδες. Αυτό αποτελεί πραγματική πρόκληση για τα συστήματα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς επίσης και για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Πρέπει να αναληφθούν δράσεις σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών συστημάτων ούτως ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Έμφαση στη Μάθηση
Είναι απαραίτητη η ανάπτυξη καλύτερων μεθόδων ανάλυσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων στην ανώτατη εκπαίδευση. Ο ΟΟΣΑ προτίθεται να συνδράμει προς αυτή την κατεύθυνση αντλώντας από την εμπειρία του με την έρευνα PISA.

Κοινωνική λογοδοσία και διαφορετικότητα
Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις και πρωτοβουλίες σε πολλές χώρες προς την κατεύθυνση της κοινωνικής λογοδοσίας των ιδρυμάτων όσον αφορά την ποιότητα και τα αποτελέσματα. Θέλουμε να εξισορροπήσουμε την κοινωνική λογοδοσία για τα αποτελέσματα με την βελτίωση του γραφειοκρατικού ρυθμιστικού πλαισίου και σκοπεύουμε να ενθαρρύνουμε τα ιδρύματα να ανταποκριθούν σε ποικίλες αποστολές, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο των φοιτητών όσο και ευρύτερων κοινωνικών ομάδων.

Έρευνα και καινοτομία
Όλοι αναγνωρίζουμε ότι η έρευνα και η καινοτομία ενισχύουν την ανάπτυξη στις κοινωνίες της γνώσης. Αναγνωρίζουμε τη διπλή πρόκληση που αντιμετωπίζουν τα συστήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, δηλαδή, την υποστήριξη ποιοτικής έρευνας σε παγκόσμιο επίπεδο και την αξιοποίηση του οικονομικού και κοινωνικού οφέλους της.

Μετανάστευση και διεθνοποίηση
Αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι φοιτητές, καθηγητές και ερευνητές όλο και περισσότερο σπουδάζουν και εργάζονται έξω από τις χώρες προέλευσής τους. Η κατάσταση αυτή επηρεάζει τις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ, κάποιες μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Ένας ενδεικτικός τρόπος πολιτικής αντιμετώπισης του θέματος είναι π.χ. η Διαδικασία της Μπολώνια στην Ευρώπη. Όλες οι χώρες χρειάζεται να εξετάσουν το ζήτημα της φοιτητικής και ακαδημαϊκής μετανάστευσης σε συνάρτηση με την πολιτική για την Ανώτατη Εκπαίδευση ώστε να βρεθούν συνεκτικές και ολοκληρωμένες λύσεις.


Το παραπάνω άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση από τον ιστότοπο:
e - Paideia
"Αν αυτό που έκανες χτες σου φαίνεται ακόμα μεγάλο, δεν έχεις κάνει αρκετά σήμερα."
Post Reply

Return to “Αναδημοσιεύσεις”