«Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
User avatar
nookie
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 863
Joined: Wed Dec 20, 2006 8:29 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Take a look around..
Contact:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by nookie » Mon Aug 20, 2012 5:58 pm

nachos wrote:
Clouseau wrote:Δε μπορώ να καταλάβω γιατί ακόμα δεν έχουμε εφαρμόσει το σύστημα που χρησιμοποιούν και στην Αγγλία (ηλεκτρονικές κάρτες,μπάρες με rfid κλπ) και είμαστε ακόμα με τα χαρτάκια εδώ. Γλιτώνεις χαρτί, ελεγκτές, πωλητές εισιτηρίων και ο επιβάτης μπορεί να φορτίσει την κάρτα του από το σπίτι. Πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει δηλαδή;
Γιατί αν συμβεί κάτι τέτοιο θα φακελωθούμε και θα περάσουμε αυτόματα σε καθεστώς χούντας, και επίσης το τσιπάκι της κάρτας θα περιέχει το 666, το σήμα του διαβόλου. Κι αν σου φαίνεται πως απλά τρολάρω, σκέψου το εξής: με το πρώτο επιχείρημα καλύπτεις από κεντρο-αριστερά μέχρι άκρα (αριστερά), και με το δεύτερο τον παραδοσιακό χώρο της βαθιά "θρησκευομένης" λαϊκής δεξιάς. Αμέσως αμέσως ~ 70% του πληθυσμού, που τραβάει τη μλκία και με τα δυο χεράκια.

Bingo.

υ.γ.: Επειδή βέβαια το ψάρι πρωτίστως βρωμάει απ' το κεφάλι, η χρόνια τάση του κράτους να αποφεύγει γενικότερα τα ηλεκτρονικά-πληροφοριακά συστήματα οφείλεται κατά κόρον στο ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διοίκησης (χαρτούρα, σφραγίδα, πρωτόκολλο, χαρτάκια κλπ) ευνοούν την ύπαρξη και συντήρηση φαινομένων διαθφοράς. Και τι θα γινόμασταν χωρίς το εθνικό μας σπορ; Ποια θα ήταν η ταυτότητά μας μετά;
Δωσε δωσε πονο!! :lol:
Το συστηματακι της Αγγλιας ειχε και κατι αλλο..Επι των τουρνικε μονιμα πανω απο 5 ατομα προσωπικο για επιτηρηση του κοσμου και υποστηριξης του..διοτι οντως μπορει να μπλοκαρει η καρτουλα στο τουρνικε κ απο πισω να εχεις μια ουρα 10 ατομων (προσωπικη εμπειρια) και να χρειαζεται αμεση λυση..Συν οτι για να στηθει αυτο..θελει 1ον φραγκα για την υποδομη..και 2ον..νεες προσληψεις κ αρα εξτρα φραγκα κ για μισθους..που αν δεν απατωμαι εταιρειες που εχουν μπει για τα καλα μεσα δεν σκεφτονται ουτε κατα διανοια..

Ουτε εγω γουσταρω την αυξηση στα εισιτηρια καθως πρωτιστα περιμενω εξηγηση του που πηγαν τα λεφτα απο τις ηδη αυξησεις..!Ηταν και βασικος λογος που εκοψα και τη μηνιαια καρτα καθως δεν δεχομαι να σκαω 45αρια για (α)τυποις αξιοπρεπη ποιοτητα υπηρεσιας, (β)υποβαθμιση και οχι βελτιωση του προϊοντος και (γ) να δινω περισσοτερα λεφτα και η κατασταση να χειροτερευει..και μην ακουω οτι το προβλημα ειναι οι τζαμπατζηδες διοτι αυτοι υπηρχαν και οταν ολοι επαιρναν τρελους μισθους στα ΜΜΜ και ηταν χαλαρουληδες..

Βεβαια..αυτο το μετρο περιλαμβανεται already στο Μνημονιο..που απο οσο ξερω..κυβερνητικοι και λοιποι παρατρεχαμενοι approve..!Και καπου εκει ληγει ολο το ζητημα νομιζω..
Image
Internal Imperfectness makes it sooo trickier than it should be..
http://www.youtube.com/watch?v=VPWi-OrMzV4
http://www.youtube.com/watch?v=ZOgBtI8Q ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=vxtf8ypY ... re=related
Ακομα και στο μεταπτυχιακο...Siranai..
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by ja_the_invincible » Mon Aug 20, 2012 6:14 pm

Barbarosa ++
Οι μεταφορές όπως και η δημόσια δωρεάν υγεία/παιδεία ( εντάξει όχι και τόσο δωρεάν ) αποτελούν κοινωνικές παροχές και ο ρόλος τους είναι να εξυπηρετούν την κοινωνία όχι να εξασφαλίζουν έσοδα στο κράτος.

Nachos μιας και είσαι τόσο έξυπνος , αλήθεια το να έχει το νεοσάπιο ελληνικό κράτος την δυνατότητα να ελέγχει κάθε σου δραστηριότητα δεν σε προβληματίζει?
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
WoLfeN Ilic
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 527
Joined: Sun Jun 14, 2009 10:44 pm
Gender:
Location: Lat. 51°29'31.14"N Lon. 0° 7'33.27"W

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by WoLfeN Ilic » Mon Aug 20, 2012 6:19 pm

Clouseau wrote:
Αυτη είναι σωστή σκέψη!

Εκεί που συζητάμε πόσο ακριβό έχει γίνει και πόσο ακριβότερο θα γίνει το εισητήριο και κάποιοι προφανώς επιλέγουν ή να μη ακυρώνουν καθόλου ή να ακυρώνουν τις μισές φορές εισητήριο, η λύση είναι η ηλεκτρονική κάρτα. Έτσι ώστε εσύ που δουλεύεις για 4 ευρώ την ώρα με το νέο μισθολόγιο να είσαι αναγκασμένος να πας με τα πόδια στην δουλειά σου
Θα ήθελα να δω την αντιπρότασή σου. Και το δεν πληρώνω/όλοι στην πορεία της Κυριακής δεν είναι αντιπρόταση.
Όταν συζητάμε για την αύξηση της τιμής του εισητηρίου εν μέσω οικονομικής κρίσης, δε νομίζω πως είναι πρόταση σχετική το "ας αποκτήσουμε ηλεκτρονική κάρτα για να μην γλυτώνει κανείς από το να πληρώνει εισητήρια"
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by ja_the_invincible » Mon Aug 20, 2012 6:19 pm

Εισιτήριο.
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
necrofear_13
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2141
Joined: Sun Nov 18, 2007 5:32 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by necrofear_13 » Mon Aug 20, 2012 6:20 pm

WoLfeN Ilic wrote:
Clouseau wrote:
Αυτη είναι σωστή σκέψη!

Εκεί που συζητάμε πόσο ακριβό έχει γίνει και πόσο ακριβότερο θα γίνει το εισητήριο και κάποιοι προφανώς επιλέγουν ή να μη ακυρώνουν καθόλου ή να ακυρώνουν τις μισές φορές εισητήριο, η λύση είναι η ηλεκτρονική κάρτα. Έτσι ώστε εσύ που δουλεύεις για 4 ευρώ την ώρα με το νέο μισθολόγιο να είσαι αναγκασμένος να πας με τα πόδια στην δουλειά σου
Θα ήθελα να δω την αντιπρότασή σου. Και το δεν πληρώνω/όλοι στην πορεία της Κυριακής δεν είναι αντιπρόταση.
Όταν συζητάμε για την αύξηση της τιμής του εισητηρίου εν μέσω οικονομικής κρίσης, δε νομίζω πως είναι πρόταση σχετική το "ας αποκτήσουμε ηλεκτρονική κάρτα για να μην γλυτώνει κανείς από το να πληρώνει εισητήρια"
Όχι αλλά είναι στα μέτρα αντιμετώπισης της αύξησης τιμής...... αλλά as usual αριστερή στενομυαλιά.
No matter what kind of sadness envelops the darkness of our despair, if you put one foot in front of the other, at some point you will reach a place where you can see the light.

In heaven or earth, no matter to where we progress, no matter where we walk, that becomes our road.
As long as we keep walking the battle will continue.
And that is exactly why this place will always be a paradise
User avatar
nachos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1252
Joined: Mon Aug 21, 2006 4:28 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Brachamee City

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by nachos » Mon Aug 20, 2012 6:27 pm

ja_the_invincible wrote:Barbarosa ++
Οι μεταφορές όπως και η δημόσια δωρεάν υγεία/παιδεία ( εντάξει όχι και τόσο δωρεάν ) αποτελούν κοινωνικές παροχές και ο ρόλος τους είναι να εξυπηρετούν την κοινωνία όχι να εξασφαλίζουν έσοδα στο κράτος.

Nachos μιας και είσαι τόσο έξυπνος , αλήθεια το να έχει το νεοσάπιο ελληνικό κράτος την δυνατότητα να ελέγχει κάθε σου δραστηριότητα δεν σε προβληματίζει?
Όχι, με αφήνει αδιάφορο αν μπορεί να ταυτοποιηθεί ότι κυριακή βράδυ πήγα για τσίπουρα στο καπηλιό του μπαρμπαθωμά με το Β52.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself
User avatar
WoLfeN Ilic
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 527
Joined: Sun Jun 14, 2009 10:44 pm
Gender:
Location: Lat. 51°29'31.14"N Lon. 0° 7'33.27"W

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by WoLfeN Ilic » Mon Aug 20, 2012 6:43 pm

ja_the_invincible wrote:Εισιτήριο.
:smt024
necrofear_13 wrote:[
Όχι αλλά είναι στα μέτρα αντιμετώπισης της αύξησης τιμής...
Όπως τόσα άλλα πράγματα που έγιναν για να γλιτώσουμε αυξήσεις τιμών οι οποίες ήρθαν ένα χρόνο αργότερα.
Το να μου λες ότι η αύξηση των τιμών οφείλεται στο γεγονός ότι κόσμος δεν χτυπάει εισιτήριο και άρα η λύση είναι να βάλουμε κάρτες, εμπεριέχει 2 λάθη: 1ον ότι η μείωση της ποσοστιαίας αύξησης των κερδών (διότι σίγουρα δεν βαράνε ζημία όλα τα ΜΜΜ) οφείλεται στο γεγονός ότι όλο και περισσότερος κόσμος δεν χτυπάει εισιτήριο (χωρίς να εξετάζονται τα αίτια) και 2ον ότι η επιβολή μέτρων που δεν θα επιτρέπουν σε κάποιον να εισέρχεται χωρίς εισιτήριο θα λύσει αυτό το πρόβλημα.

1ον το να πληρώνεις 3,5 ευρώ για να πας στη δουλειά σου τη στιγμη που οι μισθοί φτάνουν τα 4ε/ώρα είναι απλά ανήκουστο
2ον το να παραβλέπεις το γεγονός ότι ο κόσμος δεν χτυπάει εισιτήριο επειδή δεν έχει τόσα λεφτά να διαθέσει καθημερινα και να προτείνεις ηλεκτρονική κάρτα έτσι ώστε αυτοί που έχουν να χρησιμοποιούν τα μέσα εν τέλει γυρνάει μπούμεραγκ στον ίδιο τον "ευσυνείδητο" διότι: επιβολή αυστηρότερου ελέγχου εισητηρίων σημαίνει αυτομάτως πως όλο και λιγότερος κόσμος θα χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και θα αναγκαστεί να βρει άλλους τρόπους να πηγαίνει εκεί που θέλει. Αποτέλεσμα: λιγότερος κόσμος στα βαγόνια -> λιγότερη κίνηση στους σταθμούς -> πιο αραιά δρομολόγια -> συγχαρητήρια πληρώνεις 1.5 ευρώ για να περιμένεις 15 λεπτά να έρθει το τραίνο για να πας στη δουλειά σου. Σε περίπτωση που είσαι από τους τυχερούς που χρησιμοποιούν μετρο + τραίνο extra συγχαρητήρια. Μπορεί να χρειαστεί να περιμένεις συνολικά εως και 30 λεπτά στους σταθμούς για να πας στη δουλειά σου. Πληρώνεις εισιτήριο αξίας 1 εργατοώρας σου + ξυπνάς τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να πας στη δουλειά σου
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by ja_the_invincible » Mon Aug 20, 2012 6:46 pm

nachos wrote:
ja_the_invincible wrote:Barbarosa ++
Οι μεταφορές όπως και η δημόσια δωρεάν υγεία/παιδεία ( εντάξει όχι και τόσο δωρεάν ) αποτελούν κοινωνικές παροχές και ο ρόλος τους είναι να εξυπηρετούν την κοινωνία όχι να εξασφαλίζουν έσοδα στο κράτος.

Nachos μιας και είσαι τόσο έξυπνος , αλήθεια το να έχει το νεοσάπιο ελληνικό κράτος την δυνατότητα να ελέγχει κάθε σου δραστηριότητα δεν σε προβληματίζει?
Όχι, με αφήνει αδιάφορο αν μπορεί να ταυτοποιηθεί ότι κυριακή βράδυ πήγα για τσίπουρα στο καπηλιό του μπαρμπαθωμά με το Β52.
Ο ρηχός νεο-λαικισμός της γραφής σου μου προκαλεί τον γέλωτα.

Wolfen ++ btw.
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
stoupeace
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 5372
Joined: Tue Aug 26, 2008 4:08 pm
Academic status: High school
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by stoupeace » Mon Aug 20, 2012 6:55 pm

Τα πρώτα 4-5 ποστ δεν είχανε nachos και τρόμαξα προς στιγμήν.
Η καλύτερη μπάντα όλου του κόσμου: Sonata Antartika
Mpomp is building an army army. And I got my head back.
░░░░░███████ ]▄▄▄▄▄▄▄▄
▂▄▅█████████▅▄▃▂ ____☻/︻╦╤─
Il███████████████████]. /▌
_◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤.. . / \
User avatar
nachos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1252
Joined: Mon Aug 21, 2006 4:28 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Brachamee City

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by nachos » Mon Aug 20, 2012 7:06 pm

ja_the_invincible wrote:
nachos wrote:
ja_the_invincible wrote:Barbarosa ++
Οι μεταφορές όπως και η δημόσια δωρεάν υγεία/παιδεία ( εντάξει όχι και τόσο δωρεάν ) αποτελούν κοινωνικές παροχές και ο ρόλος τους είναι να εξυπηρετούν την κοινωνία όχι να εξασφαλίζουν έσοδα στο κράτος.

Nachos μιας και είσαι τόσο έξυπνος , αλήθεια το να έχει το νεοσάπιο ελληνικό κράτος την δυνατότητα να ελέγχει κάθε σου δραστηριότητα δεν σε προβληματίζει?
Όχι, με αφήνει αδιάφορο αν μπορεί να ταυτοποιηθεί ότι κυριακή βράδυ πήγα για τσίπουρα στο καπηλιό του μπαρμπαθωμά με το Β52.
Ο ρηχός νεο-λαικισμός της γραφής σου μου προκαλεί τον γέλωτα.

Wolfen ++ btw.
Χαίρομαι, γιατί το ίδιο μου είχε προκαλέσει η γραφικότητα του συνωμοσιολογικού υπονοούμενού σου, και φοβόμουν ότι δε θα καταφέρω να ανταποδώσω αυτές τις στιγμές χαράς.
WoLfeN Ilic wrote:επιβολή αυστηρότερου ελέγχου εισητηρίων σημαίνει αυτομάτως πως όλο και λιγότερος κόσμος θα χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και θα αναγκαστεί να βρει άλλους τρόπους να πηγαίνει εκεί που θέλει
Η λογική σου πάσχει, αρχής γενομένης από αυτό το σημείο. Ο αυστηρότερος έλεγχος αποτρέπει αποκλειστικά και μόνο αυτόν που δεν πληρώνει. Συνεπώς, είναι ευθέως αδύνατον να προκύψει μείωση των εσόδων των συγκοινωνιών από μια τέτοια κίνηση (αν ο αυστηρότερος έλεγχος είναι το μόνο ζητούμενο που προκαλεί), αφού πρακτικά μπορεί να απομακρύνει μόνο το κοινό το οποίο κάνει κατάχρηση της υπηρεσίας. Προφανώς βάση αυτού αναιρείται όλη η υπόλοιπη συλογιστική σου.

Αν θέλουμε να μιλάμε για οικονομικότερες συγκοινωνίες, καλό θα ήταν να εξετάσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο εξυγίανσης των ΔΕΚΟ, βασικά σημεία του οποίου θα έπρεπε να είναι, αφενός μεν τον προσδιορισμο των χρωστούμενων από το κράτος σε αυτές, αφετέρου δε τον εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους τους, πράγμα που θα σήμαινε βέβαια άμεσα, ότι δε θα νοείτο να υφίστανται στελέχη αυτών που πληρώνονται 100 χήνες το χρόνο για να διοικούν ζημιογόνες εταιρίες, ούτε και υπάλληλοι που λαμβάνουν επιδόματα πλυσίματος χεριών, πατουσών και λοιπών απόκρυφων μελών του σώματος. Σε προμήθειες, αναθέσεις έργων και λοιπά δεν αναφέρομαι καν, έχουν και τα όνειρα τα όριά τους. Φυσικά με τα παραπάνω θα έπρεπε να ακολουθήσει και η ορθή συμπεριφορά του επιβάτη.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself
User avatar
WoLfeN Ilic
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 527
Joined: Sun Jun 14, 2009 10:44 pm
Gender:
Location: Lat. 51°29'31.14"N Lon. 0° 7'33.27"W

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by WoLfeN Ilic » Mon Aug 20, 2012 7:23 pm

nachos wrote:
WoLfeN Ilic wrote:επιβολή αυστηρότερου ελέγχου εισητηρίων σημαίνει αυτομάτως πως όλο και λιγότερος κόσμος θα χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και θα αναγκαστεί να βρει άλλους τρόπους να πηγαίνει εκεί που θέλει
Η λογική σου πάσχει, αρχής γενομένης από αυτό το σημείο. Ο αυστηρότερος έλεγχος αποτρέπει αποκλειστικά και μόνο αυτόν που δεν πληρώνει. Συνεπώς, είναι ευθέως αδύνατον να προκύψει μείωση των εσόδων των συγκοινωνιών από μια τέτοια κίνηση (αν ο αυστηρότερος έλεγχος είναι το μόνο ζητούμενο που προκαλεί), αφού πρακτικά μπορεί να απομακρύνει μόνο το κοινό το οποίο κάνει κατάχρηση της υπηρεσίας. Προφανώς βάση αυτού αναιρείται όλη η υπόλοιπη συλογιστική σου.
Η βιασύνη σου (ή ανάγκη?) να απορρίψεις την άποψη του άλλου δεν σου επιτρέπει να διαβάζεις ολόκληρες προτάσεις από ότι φαίνεται. Ή απλά σου αρκεί να διαβάσεις τις 3 πρώτες λέξεις της πρότασης και το όνομα αυτού που κάνει το post για να δημιουργήσει στο μυαλό σου το υπόλοιπο της πρότασης καθώς και τα "αντεπιχειρήματά" σου.
Δεν είπα πουθενά ότι ο αυστηρότερος έλεγχος θα προκαλέσει μείωση των εσόδων των συγκοινωνιών.
Keep trolling venus lucky user
User avatar
nachos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1252
Joined: Mon Aug 21, 2006 4:28 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Brachamee City

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by nachos » Mon Aug 20, 2012 7:29 pm

Οι λέξεις, ο λόγος γενικότερα έχει πάντα συγκεκριμένη σημασία. Αν θες να κρυφτείς πίσω από το δάχτυλό σου και να το παίξεις τρελός κάντο, εγώ προσπάθησα να κάνω σοβαρή κουβέντα.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Mon Aug 20, 2012 10:34 pm

barbarosa wrote:Το δάσος είναι φθηνές, ασφαλείς και άνετες μεταφορές για όλους.

Ο κάθε πολίτης πληρώνει ένα σκασμό φόρους σε όλη του τη ζωή. Άμμεσα ή έμμεσα δεν υπάρχει δραστηριότητα η οποία να μην φορολογείται. Αυτός ο πακτωλός χρημάτων λοιπόν υποτίθεται ότι μαζεύεται ώστε στη συνέχεια να δαπανηθεί για το καλό όλης της κοινωνίας. Οι μεταφορές (με την γενικότερη έννοιά τους) είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία μιας κοινωνίας οπότε ένα μέρος της κρατικής δαπάνης πρέπει να πηγαίνει εκεί. Ας είναι λοιπόν ζημιογόνες αυτές οι εταιρίες αρκεί να παράγουν μια χρήσιμη υπηρεσία για το λαό και το έλλειμά τους να τροφοδοτείται από τον κρατικό προυπολογισμό. Λεφτά υπάρχουν πολλά στα ταμεία του κράτους απλώς δαπανώνται προς όφελος της αστικής τάξης που βρίσκεται στην εξουσία. Ως γρήγορο παράδειγμα μπορώ να σου πω ότι κανα δυο υποβρύχια του Άκη ή ένα μικρό ποσοστό των επιχορηγήσεων των εφοπλιστών κάθε χρόνο θα ήταν αρκετά ώστε να έχουμε εξαιρετικές μεταφορές στην πρωτεύουσα και όλη την Ελλάδα.

Η απότομη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και η παράλληλη μείωση της παρεχόμενης υπηρεσίας δείχνει ότι πλέον η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται να διοχετεύσει χρήματα στις δημόσιες μεταφορές (η μάλλον για να ακριβολογώ ενδιαφέρεται ακόμα λιγότερο απ ότι πριν). Δεν πρέπει να δεχόμαστε καμία έκπτωση στο βιοτικό μας επίπεδο ως "λογική" ή "αναμενόμενη" ή "αναπόφευκτη". Οι επιστήμες και η τεχνολογία πηγαίνουν μπροστά και οι κοινωνίες πρέπει να κάνουν το ίδιο.

Οι τιμές των εισιτηρίων στην Ελλάδα όπως ανέλυσε και ο ja παραπάνω είναι απαράδεκτες. Το μόνο που θεωρώ προσωπικά λογικό είναι είτε να μείνουν σταθερές και να αυξηθεί η ποιότητα των μεταφορών είτε να μειωθούν. Οποιαδήποτε αύξηση είναι εκτός λογικής και ενάντια στο λαικό συμφέρον.

Δεν παίζει αυτό που λες εξ'αρχής. Οι μεταφορές στην Αθήνα είναι δημοσίου χαρακτήρα, δεν είναι δημόσιες. Υπάρχουν μεταφορικές εταιρείες που βασίζονται στην αυτοχρηματοδότηση και η σχέση τους με το κράτος είναι αυτή ενός μεγάλου πελάτη που έχει απαιτήσει μισό εισιτήριο για εκατομμύρια πολίτες και αρνείται να πληρώσει τη διαφορά. Η απόσταση απ'αυτό που περιγράφεις, δηλαδή τις επιδοτούμενες αστικές μεταφορές (που είναι τελείως άστοχο ούτως ή άλλως γιατί δεν υπάρχει λόγος επιδότησης των αστικών μεταφορών, είναι έτσι κι αλλιώς κερδοφόρες) είναι τόσο μεγάλη όσο μεγάλο είναι το χρέος του κράτους στις μεταφορικές εταιρίες που κάνει ανέξοδη κοινωνική πολιτική εις βάρος τους.

Αναλυτικά:
-Οι εταιρίες δεν θα ήταν ζημιογόνες αν δεν είχαν προσλάβει κόσμο με δημοσιουπαλληλικούς όρους και παχυλούς μισθούς τις καλές εποχές κι επίσης αν το κράτος τους έδινε αυτά που τους χρωστάει.
-Το κράτος δεν έχει καμία υποχρέωση να επιδοτεί δωρεάν αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα πολύ απλά γιατί ο φορολογούμενος στο Νευροκόπι δεν έχει καμία δουλειά να πληρώνει το μετρό της Αθήνας που πιθανότατα δεν θα πάρει ποτέ του. Οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να χρηματοδοτούνται από τους χρήστες τους και όταν δε χρωστάει το κράτος θα είναι κερδοφόρες πολύ απλά γιατί η ζήτηση είναι τεράστια και η ανάγκη που καλύπτουν είναι πάγια. "Βγάζουν τα λεφτά τους" με λίγα λόγια, δεν είναι άγονη γραμμή.
-Το κράτος, αφού απαλλαγεί απ΄την ανάγκη να επιδοτεί τις συγκοινωνίες οφείλει να μειώσει ανάλογα και τη φορολογία με κατεύθυνση αυτή να γίνει η ελάχιστη δυνατή για να καλύπτει το κόστος υπηρεσιών κοινωνικής αναγκαιότητας που δεν καλύπτουν ιδιωτικές και τοπικές πρωτοβουλίες. Ο ΟΑΣΑ πρέπει να ελέγχεται από την τοπική αυτοδιοίκηση της πόλης, όχι από το υπουργείο. Τα ΚΤΕΛ είναι τυπικό παράδειγμα καθαρά ιδιωτικής πρωτοβουλίας που δουλεύει καλά χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις απ'το κράτος, με μοναδική κρατική παρέμβαση τον προσδιορισμό τιμών και τη διατήρηση της κλειστής αγοράς. Αυτή η ελάχιστη παρέμβαση του κράτους είναι ουσιαστικά και υπεύθυνη για τις υψηλές τιμές στα ΚΤΕΛ. Με κατάργηση του προσδιορισμού τιμών και απελευθέρωση της αγοράς ίσως μία μέρα δούμε κι εδώ φθηνές τιμές στην υπεραστική μεταφορά, όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο που υπάρχουν 3-4 μεγάλοι ανταγωνιστικοί μεταφορείς. Τα μονοπώλια ανεβάζουν τις τιμές, μόνο που στην Ελλάδα το μεγαλύτερο μονοπώλιο είναι το κράτος και ο παρεμβατισμός.

2ον: Το Oyster Card του Λονδίνου έχει ένα βασικό ελάττωμα. Κρατάει ιστορικό διαδρομών. Αυτό δεν θα περνούσε σε καμία χώρα με σοβαρή αντίληψη περί ιδιωτικότητας (τέτοια χώρα ΔΕΝ είναι η Αγγλία) και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία στο να περάσει εδώ σε ένα αντίστοιχο σύστημα. Για την τιμολόγηση μίας διαδρομής αρκεί να ξέρεις που άρχισε και που τελείωσε. Η συγκεκριμένη πληροφορία δεν έχει καμία δουλειά να αποθηκεύεται ούτε καν για 24 ώρες αργότερα, παραβιάζοντας εξόφθαλμα την αρχή του ότι σε μία δεδομένη χρονική στιγμή, πληροφορία που δεν χρειάζεται, δεν πρέπει να είναι και γνωστή. Η εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών δε χρειάζεται να κουβαλάει μαζί και τα φοβικά πρόσθετα από χώρες με νομοθεσίες που δε σέβονται κανέναν και τίποτα.

3ον: Η εισαγωγή e-ticket με παράλληλη τιμολόγηση απόστασης, δηλαδή την εισαγωγή ενός ολοκληρωμένου ΠΣ κατ'αρχήν θα εισάγει κίνητρο να πληρώνουν εισιτήριο αυτοί που δεν το κάνουν. Υπ'αυτή την έννοια, η λαθρεπιβίβαση θα μειωθεί από μόνη της ακόμη και χωρίς παράλληλη εισαγωγή μεθόδων ελεγχόμενης εισόδου. Αν θέλω να πάω 5 στάσεις με το λεωφορείο και με το ηλεκτρονικό μου token θα χρεωθώ, με τη μορφή χρέωσης λογαριασμού, κατά 20 cents, μάλλον θα το πάρω μαζί μου. Αν για 5 στάσεις (δηλαδή για 1,5 χιλιόμετρο περίπου) με αναγκάζουν να πληρώσω 1,40 δεν θα το κάνω είτε είναι ηλεκτρονικό το εισιτήριο, είτε όχι. Ο κόσμος δεν είναι κλέφτης, πληρώνει εισιτήριο όταν αντιλαμβάνεται ότι παίρνει το value-for-money το οποίο αναγκαστικά σημαίνει "λογικές" τιμές. Κι αν θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχει διάθεση μείωσης εισιτηρίων, αυτό μπορεί να γίνει μόνο με βελτίωση υπηρεσίας και δικαιότερο σύστημα χρεώσεων. Αυτός που δεν έχει να πληρώσει, δεν θα πληρώσει ούτε και την κλήση. Οι περισσότεροι, όμως, είναι αυτοί που γενικώς έχουν αλλά δε γουστάρουν να τα δίνουν για υπηρεσία που υπερτιμολογείται ή είναι χαμηλής ποιότητας. Τυπικό παράδειγμα η Αττική Οδός που κανένας δεν έχει πρόβλημα να πληρώνει 2.80. Στην Αθηνών-Λαμίας, όμως, που αν κάποιος είχε την ατυχία να περάσει ποτέ με βροχή από την ανηφόρα στις Αφίδνες θα νόμιζε ότι είναι σε πλεούμενο, τα 2.10 που χρεώνουν δεν τα αξίζουν, άρα δεν τα πληρώνω.
Last edited by michalis on Tue Aug 21, 2012 1:09 am, edited 3 times in total.
User avatar
nachos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1252
Joined: Mon Aug 21, 2006 4:28 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Brachamee City

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by nachos » Mon Aug 20, 2012 11:20 pm

michalis++

Εντούτοις, θα παραθέσω μια μικρή ένσταση, το ιστορικό διαδρομών έχει μεγάλο νόημα στα πλάισια της ανάλυσης της παρεχόμενης υπηρεσίας και της βελτίωσης του QoS. Είναι πολύ σημαντικό π.χ. να γνωρίζεις ποιες διαδρομές ή/και ποια τμήματα διαδρομών είναι δημοφιλέστερα, και ποια όχι ώστε να προσαρμόζεις ανάλογα την παρεχόμενη υπηρεσία. Όσο για το σεβασμό στην ιδιωτικότητα, δεν είναι μονοσήμαντη συνάρτηση του τι πληροφορία αποθηκεύεται, αλλά κυρίως το πως αυτή προφυλλάσεται ή αξιοποιείται.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Tue Aug 21, 2012 12:39 am

Όχι, υπάρχει μία θεμελιώδης διαφορά. Το Oyster αν τυχόν πας και το γεμίσεις και κρυφοκοιτάξεις την οθόνη του υπαλλήλου θα δεις ότι αποθηκεύει το ίδιο τις διαδρομές και τις μοιράζεται και με το κεντρικό σύστημα, λογικά, όταν συνδέεται. Η μαζική, στατιστική πληροφορία οφείλει να είναι anonymized, αποσυνδεδεμένη, δηλαδή από δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Δε νοείται να τηρείται αρχείο διαδρομών συνδεδεμένο με μοναδική συσκευή-πελάτη για στατιστικούς λόγους. Δεν χρειάζεται να ξέρει ο ΟΑΣΑ ότι η τάδε διαδρομή είναι η πιο δημοφιλής και ότι εγώ τη χρησιμοποιώ πρωινές ώρες δευτέρα με παρασκευή, εκτός κι αν σκοπεύει να μου παρέχει προσωποποιημένη υπηρεσία και τιμολόγηση, κάτι το οποίο γενικά σε συστήματα αστικών μεταφορών δεν συνηθίζεται.
Ασχέτως του πόσο ισχυρά συστήματα προστασίας και πόσο ασφαλείς μέθοδοι επεξεργασίας χρησιμοποιούνται, το αν θα τηρούνται προσωπικά δεδομένα ή όχι έχει να κάνει αποκλειστικά με το σκοπό της επεξεργασίας τους.

Τέσπα, επειδή αυτά είναι λεπτομέρειες, το resumé είναι ότι η εισαγωγή τέτοιων συστημάτων όπως είναι δημιουργεί προβλήματα. Αρχικά για το συγκεκριμένο λόγο και κατά δεύτερον γιατί οι ανάγκες και οι πόροι κάθε μεταφορικού συστήματος είναι εντελώς διαφορετικοί. Με τη συχνότητα των μέσων στην Αθήνα που επηρεάζει άμεσα την πληρότητα των οχημάτων, ζω για την πολύ αστεία εκείνη μέρα που κάποιος έξυπνος θα σκεφτεί να βάλει μπάρες εισόδου και εξόδου στο μετρό. Η συχνότητα, από την άλλη, αλλάζει με περισσότερα οχήματα και περισσότερο προσωπικό, δηλαδή μικρότερο περιθώριο κέρδους και τελικά, πολύ περισσότερα λεφτά κι αν κάτι λείπει μάλλον είναι αυτά. In conclusion, ας εισάγουν ένα ψηφιοποιημένο και δίκαιο σύστημα τιμολόγησης για να δώσουν κίνητρα στον κόσμο να χτυπάει εισιτήριο κι ας αφήσουν τα high-tech συστήματα ελέγχου για όταν θα χουμε λεφτά ως χώρα και ως πολίτες.
User avatar
WoLfeN Ilic
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 527
Joined: Sun Jun 14, 2009 10:44 pm
Gender:
Location: Lat. 51°29'31.14"N Lon. 0° 7'33.27"W

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by WoLfeN Ilic » Tue Aug 21, 2012 7:08 am

Να προσθέσω ένα ακόμα πρόβλημα το οποίο δεν έχετε σκεφτεί και το οποίο ακούει στο όνομα έξοδοι κινδύνου. Πολλοί σταθμοί (κυρίως του ΗΣΑΠ) έχουν φτιαχτεί σε σημεία τα οποία η μόνη έξοδος κινδύνου είναι και η είσοδος. Συνεπώς μια μπάρα αυτομάτως θα αποτελούσε και κίνδυνο για τον ίδιο τον κόσμο σε περίπτωση ανάγκης
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Tue Aug 28, 2012 8:46 pm

Λένε, πάντως, πλέον ότι αν με τα νέα μέτρα κατά της εισιτηριοδιαφυγής καταφέρουν να πιάσουν ένα καλό μέρος της, θα παγώσει η αύξηση των εισιτηρίων. Θα δούμε λοιπόν...
User avatar
WoLfeN Ilic
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 527
Joined: Sun Jun 14, 2009 10:44 pm
Gender:
Location: Lat. 51°29'31.14"N Lon. 0° 7'33.27"W

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by WoLfeN Ilic » Tue Aug 28, 2012 9:52 pm

Κλασσικό κόλπο εμφυλιοποίησης. Εγω λέω να προτείνουν πως όποιος καταγγέλει και υποδεικνύει σε ελεγκτή κάποιον που δεν έχει εισητήριο, να κερδίζει την επόμενη βόλτα δώρο
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by fo@ » Tue Aug 28, 2012 10:13 pm

http://athenstransport.com/2012/03/12/results-2011/
Στα προσωρινά στοιχεία των πωλήσεων κομίστρου για το 2011 που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΟΑΣΑ, παρατηρείται αύξηση 11,52% στις εισπράξεις από εισιτήρια και κάρτες, όταν οι αυξήσεις στις τιμές έφτασαν το 40%. Συνολικά, οι εισπράξεις έφτασαν τα 266.383.528 ευρώ, τ0 68% των οποίων από εισιτήρια.

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231210767
Oι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών του ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, εκτιμώνται σε 25 - 37,5 εκατ. ευρώ ετησίως

http://athenstransport.com/2012/03/12/results-2011/
Το μεγάλο αγκάθι για τον ΟΑΣΑ όμως είναι οι οφειλές τρίτων. Από το 2002 έως το 2010, υπουργεία χρωστούσαν στον ΟΑΣΑ 610 εκατ. ευρώ, χρέος το οποίο διαγράφηκε. Ειδικότερα, για τη χορήγηση εκπτωτικών δελτίων το υπουργείο Παιδείας χρωστούσε 318,3 εκατ. ευρώ, το υπουργείο Εργασίας 29 εκατ. ευρώ, το υπουργείο Υγείας, 261 εκατ. ευρώ, και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, 0.3 εκατ. ευρώ. Από το 2009 τα ίδια υπουργεία δεν έχουν πληρώσει οφειλές ύψους 63 εκατ. ευρώ

Με βάση τα παραπάνω ο οασά εκτιμάται να χάνει 40.000.000 ετησίως από εισιτηριοδιαφυγή αλλά σε 8 χρόνια του χρωστούσανε 610.000.000 δηλαδή 76.250.000 ετησίως. Και πρέπει να δεχτούμε ότι η συγκράτηση του κόστους δε μπορεί να γίνει αν απλώς επιστραφούν τα οφειλόμενα και πρέπει να δεχτούμε τα ελλείματα δημιουργηθήκανε αποκλειστικά γιατί μέρος του απλού κόσμου δε χτυπάει εισιτήριο.
"With soap, baptism is a good thing"
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Tue Aug 28, 2012 10:50 pm

WoLfeN Ilic wrote:Κλασσικό κόλπο εμφυλιοποίησης. Εγω λέω να προτείνουν πως όποιος καταγγέλει και υποδεικνύει σε ελεγκτή κάποιον που δεν έχει εισητήριο, να κερδίζει την επόμενη βόλτα δώρο
Καθόλου. Απλή λογική θα τη χαρακτήριζα. Αν κάπως κλείσει το έλλειμμα, δεν θα γίνουν αυξήσεις, είναι απλό. Όσο για το άλλο, είναι δείγμα πολιτισμού η απαίτηση όλοι οι υπόλοιποι να πληρώνουν αυτό που καλοπροαίρετα πληρώνω κι εγώ για τη x υπηρεσία αλλά η κοινή λογική σ'αυτή τη χώρα έχει χαθεί κάπου μεταξύ κουτοπονηριάς, αλληλεγγύης στο μικροαπατεώνα και ανάπηρου τρόπου σκέψης...αλλά αυτό είναι μία άλλη κουβέντα. Φτάσαμε στο σημείο ένα ολόκληρο νησί (η Ύδρα) να υπερασπίζεται με τσαμπουκά το...δικαίωμα στη φοροδιαφυγή τουριστικών επιχειρήσεων (=οι μεγαλύτεροι κλέφτες της αγοράς) και το επόμενο πρωί κάποιοι ηλίθιοι κομματικοί να βγαίνουν και, επί της ουσίας, να μιλάνε για υπεράσπιση λαικών δικαιωμάτων. Αν κι ευτυχώς υπάρχουν ακόμα σοβαροί άνθρωποι όπως ο Παπαδημούλης να μαζεύουν λίγο τα αμάζευτα απ'το συγκεκριμένο κόμμα... Η όλη κουβέντα για την αύξηση των εισιτηρίων και τα ελλείμματα πατάει, μεν, σε λάθος βάση, αλλά αυτό δε σημαίνει με κανένα τρόπο ότι θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα του τζαμπατζή να ταξιδεύει δωρεάν. Όλα αυτά που είπα περί κινήτρων κλπ. αφορούν τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου...δεν είχα σκοπό να βγάλω λάδι αυτόν που δε χτυπάει εισιτήριο και που θα πρέπει να πληρώνει τα πρόστιμα έτσι κι αλλιώς γιατί αυτό συνήθως γίνεται στις σοβαρές κοινωνίες που λειτουργούν με κανόνες.


Πάντως αν και προφανώς το μεγάλο θέμα είναι τα χρέη των υπουργείων, αντικειμενικά γνωρίζουμε ότι αυτή τη στιγμή κανένα υπουργείο δεν πρόκειται να ψάξει να βρει τόσα λεφτά για να πληρώσει τον ΟΑΣΑ. Οπότε ας αρχίσουν να κόβουν τα μειωμένα εισιτήρια από εκείνους που δεν τα χρειάζονται για να σταματήσει τουλάχιστον να ανεβαίνει συνέχεια το χρέος αυτό. Δεν έχει λογική εργαζόμενος να πληρώνει μισό εισιτήριο μόνο και μόνο επειδή είναι γιατρός ή στρατιωτικός.
User avatar
moody
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1082
Joined: Sun Oct 16, 2011 11:38 am
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by moody » Wed Aug 29, 2012 9:40 am

michalis wrote:
WoLfeN Ilic wrote:Κλασσικό κόλπο εμφυλιοποίησης. Εγω λέω να προτείνουν πως όποιος καταγγέλει και υποδεικνύει σε ελεγκτή κάποιον που δεν έχει εισητήριο, να κερδίζει την επόμενη βόλτα δώρο
Καθόλου. Απλή λογική θα τη χαρακτήριζα. Αν κάπως κλείσει το έλλειμμα, δεν θα γίνουν αυξήσεις, είναι απλό. Όσο για το άλλο, είναι δείγμα πολιτισμού η απαίτηση όλοι οι υπόλοιποι να πληρώνουν αυτό που καλοπροαίρετα πληρώνω κι εγώ για τη x υπηρεσία αλλά η κοινή λογική σ'αυτή τη χώρα έχει χαθεί κάπου μεταξύ κουτοπονηριάς, αλληλεγγύης στο μικροαπατεώνα και ανάπηρου τρόπου σκέψης...αλλά αυτό είναι μία άλλη κουβέντα. Φτάσαμε στο σημείο ένα ολόκληρο νησί (η Ύδρα) να υπερασπίζεται με τσαμπουκά το...δικαίωμα στη φοροδιαφυγή τουριστικών επιχειρήσεων (=οι μεγαλύτεροι κλέφτες της αγοράς) και το επόμενο πρωί κάποιοι ηλίθιοι κομματικοί να βγαίνουν και, επί της ουσίας, να μιλάνε για υπεράσπιση λαικών δικαιωμάτων. Αν κι ευτυχώς υπάρχουν ακόμα σοβαροί άνθρωποι όπως ο Παπαδημούλης να μαζεύουν λίγο τα αμάζευτα απ'το συγκεκριμένο κόμμα... Η όλη κουβέντα για την αύξηση των εισιτηρίων και τα ελλείμματα πατάει, μεν, σε λάθος βάση, αλλά αυτό δε σημαίνει με κανένα τρόπο ότι θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα του τζαμπατζή να ταξιδεύει δωρεάν. Όλα αυτά που είπα περί κινήτρων κλπ. αφορούν τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου...δεν είχα σκοπό να βγάλω λάδι αυτόν που δε χτυπάει εισιτήριο και που θα πρέπει να πληρώνει τα πρόστιμα έτσι κι αλλιώς γιατί αυτό συνήθως γίνεται στις σοβαρές κοινωνίες που λειτουργούν με κανόνες.


Πάντως αν και προφανώς το μεγάλο θέμα είναι τα χρέη των υπουργείων, αντικειμενικά γνωρίζουμε ότι αυτή τη στιγμή κανένα υπουργείο δεν πρόκειται να ψάξει να βρει τόσα λεφτά για να πληρώσει τον ΟΑΣΑ. Οπότε ας αρχίσουν να κόβουν τα μειωμένα εισιτήρια από εκείνους που δεν τα χρειάζονται για να σταματήσει τουλάχιστον να ανεβαίνει συνέχεια το χρέος αυτό. Δεν έχει λογική εργαζόμενος να πληρώνει μισό εισιτήριο μόνο και μόνο επειδή είναι γιατρός ή στρατιωτικός.
Για την ακρίβεια , πολιτισμό θεωρώ την αλληλεγγύη στο μικροαπατεώνα.
modie is balanced ¯\_(ツ)_/¯
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Wed Aug 29, 2012 10:40 am

Ε δεν είναι ν'απορεί κανείς μετά...no offense. Έχουμε χάσει εντελώς το μέτρο όταν θεωρούμε δικαίωμα του κάγκουρα που πάει για καφέ να μη χτυπάει εισιτήριο, του τζιπάτου να το παίζει "δεν-πληρώνω-διόδια" και του επιχειρηματία που 20 χρόνια δεν πληρώνει ΦΠΑ να το παίζει θιγμένος απ'την ύφεση. Δε μπαίνεις καν στον κόπο να διαχωρίσεις το γιατί ενδεχομένως κλέβει ένας μικροαπατεώνας (λες και δεν είναι αυτό που ορίζει αν κάποιος αξίζει ή όχι την αλληλεγγύη) κι αυτό, στη βάση του, έχει ένα πρόβλημα. Όπως και να χει, πάντως, ακόμη και σ'αυτή τη σωστή βάση να το έθετες (δεν το έκανες...), οι κανόνες ισχύουν για όλους και το να ισχυρίζεται κάποιος ότι δεν πρέπει να υπάρχει έλεγχος κομίστρου επειδή κάποιοι αδυνατούν να το πληρώσουν είναι περίπου το ίδιο με το να προτείνεις να μην υπάρχουν αλκοτέστ στο δρόμο γιατί υπάρχουν κάποιοι που αδυνατούν να το κόψουν (αλκοολικοί). Επειδή αισθάνομαι σα να μη ζούσαμε στην ίδια χώρα τόσα χρόνια, πριν την κρίση δεν υπήρχε φοροδιαφυγή και λαθρεπιβίβαση; Τότε τι έφταιγε; Είχε λεφτά ο μέσος νεόπλουτος για ν'αγοράζει αυτοκίνητα και να κάνει ρεβεγιόν αλλά δεν είχε να δώσει στο παιδί του για εισιτήρια για το σχολείο; Γιατί εγώ ανέκαθεν θυμάμαι ότι στα μεσημεριανά δρομολόγια των λεωφορείων εισιτήριο πληρώναν ελάχιστοι. Αλλά η κουλτούρα της κουτοπονηριάς και της λαμογιάς ξεκινάει από το σπίτι. Πολιτισμός είναι να ισχύουν οι κανόνες για όλους και χωρίς εξαίρεση, να εφαρμόζονται κι όποιος έχει αντικειμενική δυσκολία να πληρώσει, να το εξηγεί εκεί που πρέπει, στον ΟΑΣΑ. Τα άλλα είναι Ουγκάντα.
Post Reply

Return to “Αναδημοσιεύσεις”