Θανατική ποινή για υπόθεση μόλυνσης με AIDS
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Με αυτό το σκεπτικό όλα είναι σχετικά. Από τη στιγμή όμως που ζούμε σε οργανωμένη κοινωνία τίποτα δεν είναι σχετικό. Υπάρχει ο συλλογικός υποκειμενισμός. Το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Αίσθημα που χρόνο με το χρόνο εξανθρωπίζεται με τις συμβολή τις κοινωνιολογίας και τις ψυχολογίας. Εμμονή στην θανατική ποινή δείχνει και από την πλεύρα των νομοθετών και από την πλευρά των απλών πολιτών τόσο έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας όσο και έλλειψη κοινωνιολογικής/ψυχολογικής παιδείας.
[Το παράδειγμα με τα δημόσια έργα είναι μία από τις ποινές που επιβλήθηκαν στα μέλη των Ερυθρών Ταξιαρχιών στην Ιταλία.]
[Το παράδειγμα με τα δημόσια έργα είναι μία από τις ποινές που επιβλήθηκαν στα μέλη των Ερυθρών Ταξιαρχιών στην Ιταλία.]
- ciao
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2371
- Joined: Mon May 03, 2004 1:15 am
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: πίσω από την μπάλα
Δεν διαφωνώ! Δεν λέω αυτό άλλωστε.PASCAL wrote:Διαφωνώ δεν σκέφτονται όλοι άνθρωποι ατομιστικά.ciao wrote:Δεν διαφωνώ αλλά αυτό το πιστεύουμε και το βλέπουμε και οι δύο έτσι.
Έστω ότι έτσι σκεφτόμαστε όταν συμβεί σε κάποιο οικείο πρόσωπο μας.
Όλοι όμως οι υπόλοιποι δυστυχώς, ο καθένας για τους δικούς του λόγους δεν το βλέπουν έτσι...
Απλά πιστεύεις ότι αυτοί που δεν σκέφτονται ξεπερνούν το 50%? Ή ότι τέλοσπαντων είναι ένα αξιοσέβαστο ποσοστό?
Πραγματικά αν και βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο δεν το νομίζω.
Βέβαια μπορεί πάντα να είμαι λάθος..προσωπική γνώμη εκφράζω.
ΥΓ: Ούτε εναντίον σου πάω έτσι απλά αναρωτιέμαι.
S.S.D.D.
A)Εσύ αν ήσουν γιατρός σε ένα νοσοκομείο μπουρ*έλο,και σε ένα καθεστώς το οποίο δεν βοηθάει,τι θα έκανες;Θα έβαζες απ'την τσέπα σου να πάρεις έξτρα βελόνες;(Στην περίπτωση που δεν είναι ένοχοι)
Β)Στην περίπτωση που είναι εκ προμελέτης,τότε θέτω το ερώτημα ποιός μας έκανε θεούς να αποφασίζουμε για την ζωή και το θάνατο των άλλων;Μήπως με το να τους εκτελέσουμε δεν γινόμαστε κι εμείς το ίδιο;(Όπως γράφει και ο alexo παραπάνω)
Γ)Το "οι φυλακές είναι χάλια,καλύτερα ο θάνατος" δεν είναι λύση στο πρόβλημα.Αν αλλάζαμε τις φυλακές μήπως;
Δ)Μήπως στη δίκη της Νυρεμβέργης,θα έπρεπε να εκτελεστούν και οι Γερμανοί ψηφοφόροι της NSDAP;Και οι Αμερικάνοι πολίτες βεβαίως για τους 300.000 Ιάπωνες και 100.000 κατοίκους της Δρέσδης και του Αμβούργου,κτλ,κτλ,κτλ;
Συμπέρασμα:
"Το σωφρονιστικό σύστημα πάσχει.Δεν σωφρονίζει,αλλά σκοτώνει.Λειτουργεί όχι αποτρεπτικά,αλλά εκδικητικά.Δεν είναι καν ΔΙΚΑΙΟ." -Captain Obvious
YΓ:Θεωρώ πως η ζωή είναι το ύψιστο αγαθό,γιατί βασικά είναι το μόνο αγαθό που μόλις αφαιρεθεί,αφαιρεί αυτομάτως όλα τα άλλα.
YΓ2:Να σημειώσω και μια μετα-άποψη,για τα πρακτικά.Η άποψη "κρεμάλα ..." όταν εκφράζεται από κάποιον τόσο μακριά είναι πιθανό να πηγάζει από την κατάσταση του,δηλαδή το ότι δεν έχει αντιμετωπίσει ακόμα το θάνατο για να καταλάβει την αξία της ζωής.
YΓ3:Παραπομπές:The Shawshank redemption,The merchant of Venice,Πλάτωνος Πολιτεία,κτλ.
Β)Στην περίπτωση που είναι εκ προμελέτης,τότε θέτω το ερώτημα ποιός μας έκανε θεούς να αποφασίζουμε για την ζωή και το θάνατο των άλλων;Μήπως με το να τους εκτελέσουμε δεν γινόμαστε κι εμείς το ίδιο;(Όπως γράφει και ο alexo παραπάνω)
Γ)Το "οι φυλακές είναι χάλια,καλύτερα ο θάνατος" δεν είναι λύση στο πρόβλημα.Αν αλλάζαμε τις φυλακές μήπως;
Δ)Μήπως στη δίκη της Νυρεμβέργης,θα έπρεπε να εκτελεστούν και οι Γερμανοί ψηφοφόροι της NSDAP;Και οι Αμερικάνοι πολίτες βεβαίως για τους 300.000 Ιάπωνες και 100.000 κατοίκους της Δρέσδης και του Αμβούργου,κτλ,κτλ,κτλ;
Συμπέρασμα:
"Το σωφρονιστικό σύστημα πάσχει.Δεν σωφρονίζει,αλλά σκοτώνει.Λειτουργεί όχι αποτρεπτικά,αλλά εκδικητικά.Δεν είναι καν ΔΙΚΑΙΟ." -Captain Obvious
YΓ:Θεωρώ πως η ζωή είναι το ύψιστο αγαθό,γιατί βασικά είναι το μόνο αγαθό που μόλις αφαιρεθεί,αφαιρεί αυτομάτως όλα τα άλλα.
YΓ2:Να σημειώσω και μια μετα-άποψη,για τα πρακτικά.Η άποψη "κρεμάλα ..." όταν εκφράζεται από κάποιον τόσο μακριά είναι πιθανό να πηγάζει από την κατάσταση του,δηλαδή το ότι δεν έχει αντιμετωπίσει ακόμα το θάνατο για να καταλάβει την αξία της ζωής.
YΓ3:Παραπομπές:The Shawshank redemption,The merchant of Venice,Πλάτωνος Πολιτεία,κτλ.
- Ganther
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2273
- Joined: Fri Jun 18, 2004 9:31 am
- Academic status: 3rd year
- Gender: ♀
α) υποτιθεται οτι εχουμε παρει σαν δεδομενο οτι ειναι ενοχοι, σεκαθε αλλη περιπτωση αμφιβολιας δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να υπαρξει οποιαδηποτε καταδικη ειτε φυλακη ειτε θανατος. Πιστευει κανεις οτι αν υπαρχει λιγο αμφιβολια ας τους βαλουμε φυλακη καλου-κακου αφου ετσι και αλλιως θα τους βγαλουμε αργοτερα αν αποδειχθει οτι δεν ηταν ενοχοι??????
β)ι)δεν πιστευω σε Θεο που εδωσε ζωη ιι) Ποιος μας οριζει κατι (για να μη πω Θεο) για να στερουμε ελευθερια που μας δινει αυτο το κατι (για να μη πω Θεο)
γ)Δεν εννοησα αυτο, εννοησα οτι καμμια ποινη δεν ειναι αναστρεψιμη. Αυτο απλα ΔΕΝ υπαρχει.
δ)ΔΓ/ΔΑ
ΥΓ.Το θεμα Θανατικη ποινη η οχι, (οπως θα θυμαστε και απο την εκθεση 3ης λυκειου) ειναι ενα πολυ δυσκολο και "αλυτο" θεμα. Εχει παντα υποστηρικτες και πολεμιους. Και φυσικα δεν μιλαω για Ganther-Ciao VS Babedacus-PASCAL αλλα σοβαρους ανθρωπους των γραμματων κτλ, νομικους κτλ...
ΥΓ2. Νταξει και μεις σοβαροι ειμαστε
β)ι)δεν πιστευω σε Θεο που εδωσε ζωη ιι) Ποιος μας οριζει κατι (για να μη πω Θεο) για να στερουμε ελευθερια που μας δινει αυτο το κατι (για να μη πω Θεο)
γ)Δεν εννοησα αυτο, εννοησα οτι καμμια ποινη δεν ειναι αναστρεψιμη. Αυτο απλα ΔΕΝ υπαρχει.
δ)ΔΓ/ΔΑ
ΥΓ.Το θεμα Θανατικη ποινη η οχι, (οπως θα θυμαστε και απο την εκθεση 3ης λυκειου) ειναι ενα πολυ δυσκολο και "αλυτο" θεμα. Εχει παντα υποστηρικτες και πολεμιους. Και φυσικα δεν μιλαω για Ganther-Ciao VS Babedacus-PASCAL αλλα σοβαρους ανθρωπους των γραμματων κτλ, νομικους κτλ...
ΥΓ2. Νταξει και μεις σοβαροι ειμαστε

A)ι)Και εμπιστεύεσαι ένα στρατιωτικό καθεστώς;ιι)Η στέρηση της ελευθερίας μπορεί να μην είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή ever.Αλλά όπως έχουν τα πράματα είναι αναστρεψιμότερη.
Β)ι)Πιστεύεις όμως στον θεό που μπορεί να την αφαιρεί;ιι)Το κοινωνικό συμβόλαιο
Δ)Σε βούλωσα,έτσι;
(πλακίτσα)
YΓ.Όσο και να το μελετήσει ο νομικός ποτέ δεν θα μάθει παραπάνω (η παρακάτω) από μια μύγα η μια αμοιβάδα την αξία της ζωής.
YΓ2:Σόρι δεν ήθελα να σε προσβάλω,εννοούσα πως είμαστε αρκετά ασφαλείς εδώ.Δες και στην Αμερική που υπάρχει θανατική ποινή.Παρ'ολα αυτά οι δείκτες ανθρωποκτονίας είναι υψηλότεροι απ'ότι στην Ελλάδα.Δλδ δεν λειτουργεί αποτρεπτικά.(Καλά δε νομίζω να ενθαρρύνει κιόλας
)
Β)ι)Πιστεύεις όμως στον θεό που μπορεί να την αφαιρεί;ιι)Το κοινωνικό συμβόλαιο
Δ)Σε βούλωσα,έτσι;

YΓ.Όσο και να το μελετήσει ο νομικός ποτέ δεν θα μάθει παραπάνω (η παρακάτω) από μια μύγα η μια αμοιβάδα την αξία της ζωής.
YΓ2:Σόρι δεν ήθελα να σε προσβάλω,εννοούσα πως είμαστε αρκετά ασφαλείς εδώ.Δες και στην Αμερική που υπάρχει θανατική ποινή.Παρ'ολα αυτά οι δείκτες ανθρωποκτονίας είναι υψηλότεροι απ'ότι στην Ελλάδα.Δλδ δεν λειτουργεί αποτρεπτικά.(Καλά δε νομίζω να ενθαρρύνει κιόλας

Αν το δούμε και κάπως πιο "ωμά" το όλο ζήτημα,
αφού θες να τιμωρήσεις κάποιον για ένα τέτοιο έγκλημα,
μεγαλύτερη τιμωρία είναι η ισόβια κάθειρξη από την "απαλλαγή" του άλλου από τις ενδεχόμενες ενοχές-τύψεις.
[οff]
πάντως και οι 2 πλευρές χρησιμοποιούν δυνατά επιχειρήματα και αυτό δημιουργεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο διάλογο.
[/off]
αφού θες να τιμωρήσεις κάποιον για ένα τέτοιο έγκλημα,
μεγαλύτερη τιμωρία είναι η ισόβια κάθειρξη από την "απαλλαγή" του άλλου από τις ενδεχόμενες ενοχές-τύψεις.
[οff]
πάντως και οι 2 πλευρές χρησιμοποιούν δυνατά επιχειρήματα και αυτό δημιουργεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο διάλογο.
[/off]
-
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2057
- Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
- Academic status: Professor
- Gender: ♂
Θανατική ποινή
Ο νομικός μας πολιτισμός (ο ευρωπαϊκός, κυρίως) έχει εδώ και πολλά χρόνια αποφανθεί ότι η θανατική ποινή είναι ασυμβίβαστη με ένα "σύγχρονο κράτος δικαίου". H ανθρώπινη ζωή - "θυτών" και "θυμάτων" - είναι ύψιστο αγαθό και η αφαίρεσή της είναι υπόθεση που απαιτεί εξαιρετικό σεβασμό και δεν μοιάζει με καμμία άλλη.
Αν και κατά καιρούς υπάρχουν εγκλήματα τόσο μαζικά και τόσο ειδεχθή, που πολλοί πολίτες σκέπτονται την επαναφορά της ποινής (ή εκδίκησης; ) αυτής, οι σώφρονες και νηφάλιες εκτιμήσεις των πολιτών (γιατί αυτό είναι που χρειάζεται, πιστεύω) δεν το έχουν μέχρι σήμερα επιτρέψει.
Στο θέμα αυτό υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία, η οποία βοηθάει να κατανοήσει κανείς πώς και γιατί ο ευρωπαϊκός - κυρίως - πολιτισμός - οδήγησε στη βαθμιαία κατάργηση της θανατικής ποινής και γιατί αυτό θεωρείται σήμερα μια από τις κορυφαίες κατακτήσεις του. Βεβαίως, σε πολλές χώρες του κόσμου αυτό δεν ισχύει και οι εκτελέσεις συνεχίζονται.
Δ. Γκρ.
ΥΓ. Οι Αγγλοι, σύμφωνα με το δικό τους "Κράτος Δικαίου" αφαίρεσαν τη ζωή των "τρομοκρατών" (κατ' αυτούς, κατ' εμέ αγωνιστών για την Κυπριακή ανεξαρτησία) Καραολή και Δημητρίου.
Αν και κατά καιρούς υπάρχουν εγκλήματα τόσο μαζικά και τόσο ειδεχθή, που πολλοί πολίτες σκέπτονται την επαναφορά της ποινής (ή εκδίκησης; ) αυτής, οι σώφρονες και νηφάλιες εκτιμήσεις των πολιτών (γιατί αυτό είναι που χρειάζεται, πιστεύω) δεν το έχουν μέχρι σήμερα επιτρέψει.
Στο θέμα αυτό υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία, η οποία βοηθάει να κατανοήσει κανείς πώς και γιατί ο ευρωπαϊκός - κυρίως - πολιτισμός - οδήγησε στη βαθμιαία κατάργηση της θανατικής ποινής και γιατί αυτό θεωρείται σήμερα μια από τις κορυφαίες κατακτήσεις του. Βεβαίως, σε πολλές χώρες του κόσμου αυτό δεν ισχύει και οι εκτελέσεις συνεχίζονται.
Δ. Γκρ.
ΥΓ. Οι Αγγλοι, σύμφωνα με το δικό τους "Κράτος Δικαίου" αφαίρεσαν τη ζωή των "τρομοκρατών" (κατ' αυτούς, κατ' εμέ αγωνιστών για την Κυπριακή ανεξαρτησία) Καραολή και Δημητρίου.
Αντίστοιχο θέμα ,είχε πριν κάποιες μέρες μία εκπομπή,για την υπόθεση Δουρή.
Το πρόσωπο του ήταν παραμορφωμένο μετά την ανάκριση των αστυνομικών,και οι κάμερες έδειχναν που μέσα στην "κλούβα" κατά τη μεταφορά του στη φυλακή ,οι υπόλοιποι συγκρατούμενοι του τον ξυλοκοπούσαν.
Και όλα αυτά μπροστά στα μάτια των αστυνομικών..
Το επίπεδο πολιτισμού σου δεν το δείχνεις με το να διαπομπεύεις έστω και τον χειρότερο εγκληματία όσο οργή και να έχεις μέσα σου.
Το πρόσωπο του ήταν παραμορφωμένο μετά την ανάκριση των αστυνομικών,και οι κάμερες έδειχναν που μέσα στην "κλούβα" κατά τη μεταφορά του στη φυλακή ,οι υπόλοιποι συγκρατούμενοι του τον ξυλοκοπούσαν.
Και όλα αυτά μπροστά στα μάτια των αστυνομικών..
Το επίπεδο πολιτισμού σου δεν το δείχνεις με το να διαπομπεύεις έστω και τον χειρότερο εγκληματία όσο οργή και να έχεις μέσα σου.
Πραγματικά δεν έχω αποφασίσει ακόμη αν είμαι υπέρ η κατά της συγκεκριμένης καταδίκης.
Από τη μία μεριά υπάρχουν τα τόσα παιδιά που πέθαναν πριν προλάβουν ακόμα να ζήσουν και αυτά που αυτή τη στιγμή αργοπεθαίνουν μαζί με τις οικογένειές τους που λογικά θα έχουν αφιερώσει όλη τους τη ζωή προσπαθώντας να τα γλιτώσουν από το θάνατο.
Και από την άλλη υπάρχει η αξία της ανθρώπινης ζωής και η πιθανότητα οι κατηγορούμενοι να είναι αθώοι (ή σχεδόν αθώοι γιατί ακόμη και εξ΄αμελείας να έγινε το κακό η ευθύνη τους είναι τεράστια)! Και πάλι όμως ποια είναι η αξία μια ζωής που έγινε η αιτία να χαθούν τότες άλλες και τι καλό μπορεί να προσφέρει αυτή η ζωή στην ανθρωπότητα;
Καλώς η κακώς ζούμε σε έναν κόσμο που η ζωή έχει ανεκτίμητη αξία αν θεωρήσουμε κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, αν όμως τον εντάξουμε σε ένα κοινωνικό σύνολο τότε άλλες αξίες μπορεί να υπερισχύσουν. Σκεφτείτε για παράδειγμα πόσες ζωές χάνονται σε έναν πόλεμο και το πόσο αθώες ή ένοχες είναι. Για ποιες αξίες σκοτώνονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι. Μήπως η αξία της ζωής του πιο άσημου ανθρώπου είναι μικρότερη από αυτήν των ανθρώπων που παίρνουν τις αποφάσεις για τις τύχες των λαών;
Τα πάντα ερμηνεύονται με βάση τα συμφραζόμενα όπως έλεγε και κάποιος καθηγητής μου που μάλλον διαβάζει και το topic.
Από τη μία μεριά υπάρχουν τα τόσα παιδιά που πέθαναν πριν προλάβουν ακόμα να ζήσουν και αυτά που αυτή τη στιγμή αργοπεθαίνουν μαζί με τις οικογένειές τους που λογικά θα έχουν αφιερώσει όλη τους τη ζωή προσπαθώντας να τα γλιτώσουν από το θάνατο.
Και από την άλλη υπάρχει η αξία της ανθρώπινης ζωής και η πιθανότητα οι κατηγορούμενοι να είναι αθώοι (ή σχεδόν αθώοι γιατί ακόμη και εξ΄αμελείας να έγινε το κακό η ευθύνη τους είναι τεράστια)! Και πάλι όμως ποια είναι η αξία μια ζωής που έγινε η αιτία να χαθούν τότες άλλες και τι καλό μπορεί να προσφέρει αυτή η ζωή στην ανθρωπότητα;
Καλώς η κακώς ζούμε σε έναν κόσμο που η ζωή έχει ανεκτίμητη αξία αν θεωρήσουμε κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, αν όμως τον εντάξουμε σε ένα κοινωνικό σύνολο τότε άλλες αξίες μπορεί να υπερισχύσουν. Σκεφτείτε για παράδειγμα πόσες ζωές χάνονται σε έναν πόλεμο και το πόσο αθώες ή ένοχες είναι. Για ποιες αξίες σκοτώνονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι. Μήπως η αξία της ζωής του πιο άσημου ανθρώπου είναι μικρότερη από αυτήν των ανθρώπων που παίρνουν τις αποφάσεις για τις τύχες των λαών;
Τα πάντα ερμηνεύονται με βάση τα συμφραζόμενα όπως έλεγε και κάποιος καθηγητής μου που μάλλον διαβάζει και το topic.

- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Γράφτηκε ότι η "συμβόλή της ψυχολογίας και τις κοινωνιολογίας στον εξανθρωπισμό των ποινών δεν μας αφορά". Για να μην πώ ότι αυτό δείχνει κανιβαλισμό και οπισθοδρόμιση θα πώ τουλάχιστον ότι δείχνει άγνοια. Και μόνο ότι αναγνωρίζονται στους κατηγορούμενους τα ελαφρυντικά του "εν βρασμό ψυχής"(ψυχολογία) και του "πρότερου έντιμου βίου"(κοινωνιολογία) δείχνει το μέγεθος της προσφοράς αυτών των επιστημών στον νομικό μας πολιτισμό.
Έπειτα οι λεγόμενοι "εγκληματίες" δεν είναι κάποιοι άνθρωποι που έπεσαν από το διάστημα στη γή και ήρθαν εδώ για να εγκληματίσουν. Είναι άνθρωποι που ζούσαν ανάμεσά μας και που διαμορφώνονταν κατά ένα μεγάλο μέρος και από την ίδια την κοινωνία ώστε κάποια μέρα να παρανομήσουν. Δεν είναι συνεπές λοιπόν να τιμωρούνται κατ' αυτόν τον τρόπο(θανατική ποινή) κάποιοι για των οποίων τις πράξεις είμαστε υπεύθυνοι όλοι σαν κοινωνία. Τους αξίζει τουλάχιστον αυτό το ελαφρυντικό.
Έπειτα οι λεγόμενοι "εγκληματίες" δεν είναι κάποιοι άνθρωποι που έπεσαν από το διάστημα στη γή και ήρθαν εδώ για να εγκληματίσουν. Είναι άνθρωποι που ζούσαν ανάμεσά μας και που διαμορφώνονταν κατά ένα μεγάλο μέρος και από την ίδια την κοινωνία ώστε κάποια μέρα να παρανομήσουν. Δεν είναι συνεπές λοιπόν να τιμωρούνται κατ' αυτόν τον τρόπο(θανατική ποινή) κάποιοι για των οποίων τις πράξεις είμαστε υπεύθυνοι όλοι σαν κοινωνία. Τους αξίζει τουλάχιστον αυτό το ελαφρυντικό.
Last edited by PASCAL on Wed Dec 20, 2006 11:03 pm, edited 1 time in total.
-
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2057
- Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
- Academic status: Professor
- Gender: ♂
Συνέχεια...
Μόλις διάβασα στην "Ε" ένα άρθρο για την υπόθεση αυτή, που λέει ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, όπως γράφτηκαν. Λέει ότι οι ασθενείς μολύνθηκαν από AIDS όχι λόγω της αμέλειας των νοσοκόμων, αλλά των πραγματικά άθλιων συνθηκών υγιεινής που επικρατούσαν στο Νοσοκομείο. Λέει και άλλα ακόμη, σχετικά με το ποιός έχει συμφέρον να εμφανιστεί έτσι αυτή υπόθεση και γιατί.
Για μένα το σημαντικό είναι ότι η απόδοση του ρόλου του "θύτη" και του "θύματος" δεν είναι κάτι ούτε απλό, ούτε μονόδρομο, ούτε μονοδιάστατο, ούτε - πολύ περισσότερο - ανεξάρτητο από "τον τόπο, το χρόνο και τις συνθήκες".
Νομίζω ότι η περίπτωση αυτή επιβεβαιώνει την ανάγκη να αναλύουμε τα ζητήματα με ανοιχτό μυαλό και σε συνθήκες νηφαλιότητας και όχι "εν θερμώ" και υπό το κράτος περιστασιακών συναισθηματικών φορτίσεων, που τελικά μας κρύβουν την αλήθεια προβάλλοντας ένα μικρό μόνο μέρος της.
Δ. Γκρ.
Για μένα το σημαντικό είναι ότι η απόδοση του ρόλου του "θύτη" και του "θύματος" δεν είναι κάτι ούτε απλό, ούτε μονόδρομο, ούτε μονοδιάστατο, ούτε - πολύ περισσότερο - ανεξάρτητο από "τον τόπο, το χρόνο και τις συνθήκες".
Νομίζω ότι η περίπτωση αυτή επιβεβαιώνει την ανάγκη να αναλύουμε τα ζητήματα με ανοιχτό μυαλό και σε συνθήκες νηφαλιότητας και όχι "εν θερμώ" και υπό το κράτος περιστασιακών συναισθηματικών φορτίσεων, που τελικά μας κρύβουν την αλήθεια προβάλλοντας ένα μικρό μόνο μέρος της.
Δ. Γκρ.
Ο serial killer του Λονδίνου τι ελαφρυντικό πιστεύεις ότι πρέπει να του αναγνωριστεί, τι ποινή πιστεύεις ότι πρέπει να του επιβληθεί. Προσωπικά δεν μπορώ να κατανοήσω για ποιον λόγο εγώ ή εσύ είμαστε υπεύθυνοι γιατι αυτός γουστάρει να σκοτώνει. Το παράδειγμα επεκτίνεται αναλογικά και για την δολοφονία των κυνηγών πριν 2 βδομάδες.PASCAL wrote:Γράφτηκε ότι η "συμβόλή της ψυχολογίας και τις κοινωνιολογίας στον εξανθρωπισμό των ποινών δεν μας αφορά". Για να μην πώ ότι αυτό δείχνει κανιβαλισμό και οπισθοδρόμιση θα πώ τουλάχιστον ότι δείχνει άγνοια. Και μόνο ότι αναγνωρίζονται στους κατηγορούμενους τα ελαφρυντικά του "εν βρασμό ψυχής"(ψυχολογία) και του "πρότερου έντιμου βίου"(κοινωνιολογία) δείχνει το μέγεθος της προσφοράς αυτών των επιστημών στον νομικό μας πολιτισμό.
Έπειτα οι λεγόμενοι "εγκληματίες" δεν είναι κάποιοι άνθρωποι που έπεσαν από το διάστημα στη γή και ήρθαν εδώ για να εγκληματίσουν. Είναι άνθρωποι που ζούσαν ανάμεσά μας και που διαμορφώνονταν κατά ένα μεγάλο μέρος και από την ίδια την κοινωνία ώστε κάποια μέρα να παρανομήσουν. Δεν είναι συνεπές λοιπόν να τιμωρούνται κατ' αυτόν τον τρόπο(θανατική ποινή) κάποιοι για των οποίων τις πράξεις είμαστε υπεύθυνοι όλοι σαν κοινωνία. Τους αξίζει τουλάχιστον αυτό το ελαφρυντικό.
Επιπλέον είναι γνωστό ότι τα διάφορα παραθυράκια των νόμων χρησιμοποιούνται για να την γλυτώνουν οι διάφοροι εγκληματίες οπότε ο εμβρασμός ψυχής δεν είναι και απαραίτητο ότι λειτουργεί πάντα σωστά.
Τελικά είναι όλα μια τραμπάλα πολύ αυστηρές ποινές αδικούν τους αθώους ενώ η μη υπαρξή τους γλυτώνει τους εγκληματίες και ως γνωστόν είναι αδύνατον να υπάρξει ένας χώρος-κατάσταση-σύστημα που να μην την πληρώνει κάποιος τζάμπα ή να μην την γλυτώνει
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
O κατά συρροή δολοφόνος εκτός από τις διωκτικές και δικαστικές αρχές εμπίπτει και στην ευθύνη των ψυχιάτρων οι οποίοι θα δώσουν και τα ανάλογα ελαφρυντικά. Σίγουρα αυτός ο άνθρωπος θα πρέπει να κρατηθεί για μακρύ χρονικό διάστημα. Βεβαίως υπό τη στενή παρακολούθηση ψυχιάτρων και ψυχολόγων. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εκτελεστεί.fotisaueb wrote: Ο serial killer του Λονδίνου τι ελαφρυντικό πιστεύεις ότι πρέπει να του αναγνωριστεί, τι ποινή πιστεύεις ότι πρέπει να του επιβληθεί.
Κανείς φυσιολογικός άνθρωπος δεν γεννιέται για να γουστάρει να σκοτώνει. Είναι το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται ο άνθρωπος που επιρεάζει καταλυτικά τη συμπεριφορά του. Ας σκεφτούμε για παράδειγμα το πόσα συμπλέγματα και βίαιες τάσεις μπορεί να καλιεργήσει σε ένα άτομο μια οικογένεια, ένας φιλικός περίγυρος, ένας δάσκαλος, ένας εργοδότης και γένικά ο οποιοσδήποτε έχει τη δυνατότητα να το επιρεάζει άμεσα ή έμμεσα. Αυτός ο κάποιος είμαι εγώ, εσύ, ο δίπλα, ο οποιοσδήποτε. Όλοι μας που με την αδιαφορία μας συντηρούμε και οξύνουμε την εγκληματικότητα. Κι όταν οι "έννοχοι" έρθουν πιά στο δικαστήριο αντί κι εμείς να νοιώσουμε την ευθύνη για τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν γίνομαστε οι κανίβαλοι που ζητάμε το αίμα αυτών που εμείς δημιουργήσαμε. Αφού λοιπόν δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να προλάβουμε τουλάχιστον ας μην εκτελούμε.fotisaueb wrote: Προσωπικά δεν μπορώ να κατανοήσω για ποιον λόγο εγώ ή εσύ είμαστε υπεύθυνοι γιατι αυτός γουστάρει να σκοτώνει. Το παράδειγμα επεκτίνεται αναλογικά και για την δολοφονία των κυνηγών πριν 2 βδομάδες.
Δεν έχω διαβάσει όλο το topic οπότε δεν ξέρω αν έχει εκφρασει καποιος άλλος αυτό που θα πω. Η γνώμη μου είναι οτι η θανατική ποινή είναι λιγο αντιφατική. Η λογική που επιβάλλεις μια ποινή σε κάποιον είναι για να τον σωφρονήσεις και όχι για εκδίκηση. Άρα πως να το πετύχεις αυτό αν τον σκοτώσεις. Δεν είναι το ίδιο άρρωστο και με μια δολοφονία αφού έχεις την εντύπωση πως τον σκοτώνεις νόμιμα και δίκαια? (ήμαρτον...που λέει και ο Γεωργίου)
It is forbidden to kill. therefore all murderers are punished unless they kill in large numbers and to the sound of trumpets.
Voltaire
Voltaire
- ciao
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2371
- Joined: Mon May 03, 2004 1:15 am
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: πίσω από την μπάλα
Πως ακριβώς αδιαφορούμε? Σόρρυ αλλά δεν το καταλαβαίνω...PASCAL wrote: Όλοι μας που με την αδιαφορία μας συντηρούμε και οξύνουμε την εγκληματικότητα.
Εμένα με αγγίζει, δεν το επικροτώ, προσπαθώ να διατελώ ένα έντιμο βίο, τα κάνω όλα τελοσπάντων με το ν και με το σ, κτλ, κτλ...
Που είναι η αδιαφορία μου?
ΥΓ: Στο ότι φταίει η κοινωνία μας γενικότερα δεν διαφωνώ, αλλά έχω την αίσθηση ότι απλά μεταθέτουμε το πρόβλημα...το ερώτημα είναι τι κάνουμε?
S.S.D.D.
- PASCAL
- Wow! Terabyte level
- Posts: 3587
- Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Βλέπεις ότι η αδιαφορία είναι τόσο μεγάλη που δημιουργεί την αίσθηση ότι είμαστε αθώοι.ciao wrote:Πως ακριβώς αδιαφορούμε? Σόρρυ αλλά δεν το καταλαβαίνω...PASCAL wrote: Όλοι μας που με την αδιαφορία μας συντηρούμε και οξύνουμε την εγκληματικότητα.
Εμένα με αγγίζει, δεν το επικροτώ, προσπαθώ να διατελώ ένα έντιμο βίο, τα κάνω όλα τελοσπάντων με το ν και με το σ, κτλ, κτλ...
Που είναι η αδιαφορία μου?
ΥΓ: Στο ότι φταίει η κοινωνία μας γενικότερα δεν διαφωνώ, αλλά έχω την αίσθηση ότι απλά μεταθέτουμε το πρόβλημα...το ερώτημα είναι τι κάνουμε?
Σου λέω είναι τόσα πολλά τα παραδείγματα της αδιαφορίας που δεν ξέρω τι να σου πρωτοαναφέρω. Σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα αδιαφορίας σκέψου τους γονείς που αδιαφορούν για τη ποσότητα της βίας με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί τους μέσα από την τηλεόραση ή τα βιντεοπαιχνίδια. Ή σκέψου την αδιαφορία μιάς τοπικής αγροτικής ή και αστικής κοινωνίας που αδιαφορεί αν ένα άτομο δεν πήγε στην υποχρεωτική εκπαίδευση για να φυλάξει πρόβατα.
-
- bit level
- Posts: 9
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:28 pm
- Location: Somewhere between nowhere and goodbye ...
Παρόλο που άργησα λίγο, θα ήθελα να πω κι εγώ τη γνώμη μου αν και νομίζω ότι θα δυσαρεστήσω πολλούς από τους αγαπητούς συναδέλφους που τοποθετήθηκαν.
Θέλω, λοιπόν, να πω ότι με τις δεδομένες συνθήκες των σωφρονιστικών ιδρυμάτων και των "δικαστικών μεγάρων", δεν καταλαβαίνω γιατί η θανατική ποινή είναι κανιβαλισμός ενώ η διακίνηση ναρκωτικών και η αργή "θανατική ποινή" στην οποία οι έμποροι καταδικάζουν καθημερινά χιλιάδες συνανθρώπους μας δεν είναι;;; Και κατ' επέκταση, γιατί η κοινωνία πρέπει να τους ανέχεται;;; (απλά προβληματίζομαι...)
Θέλω, λοιπόν, να πω ότι με τις δεδομένες συνθήκες των σωφρονιστικών ιδρυμάτων και των "δικαστικών μεγάρων", δεν καταλαβαίνω γιατί η θανατική ποινή είναι κανιβαλισμός ενώ η διακίνηση ναρκωτικών και η αργή "θανατική ποινή" στην οποία οι έμποροι καταδικάζουν καθημερινά χιλιάδες συνανθρώπους μας δεν είναι;;; Και κατ' επέκταση, γιατί η κοινωνία πρέπει να τους ανέχεται;;; (απλά προβληματίζομαι...)

-
- Gbyte level
- Posts: 1040
- Joined: Mon Dec 18, 2006 5:34 pm
- Gender: ♂
Aπλά συμφωνώ απόλυτα... και το ίδιο πιστεύω και για τους δικτάτορες(βλ. προσφατα γεγονότα)... κ ας αφήσουμε τις ανοησίες περι σημερινής ανωτερότητας της ανθρωπότητας...Inana wrote:Παρόλο που άργησα λίγο, θα ήθελα να πω κι εγώ τη γνώμη μου αν και νομίζω ότι θα δυσαρεστήσω πολλούς από τους αγαπητούς συναδέλφους που τοποθετήθηκαν.
Θέλω, λοιπόν, να πω ότι με τις δεδομένες συνθήκες των σωφρονιστικών ιδρυμάτων και των "δικαστικών μεγάρων", δεν καταλαβαίνω γιατί η θανατική ποινή είναι κανιβαλισμός ενώ η διακίνηση ναρκωτικών και η αργή "θανατική ποινή" στην οποία οι έμποροι καταδικάζουν καθημερινά χιλιάδες συνανθρώπους μας δεν είναι;;; Και κατ' επέκταση, γιατί η κοινωνία πρέπει να τους ανέχεται;;; (απλά προβληματίζομαι...)
-
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2057
- Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
- Academic status: Professor
- Gender: ♂
Τάφοι...
Στον τάφο του Σαντάμ προστέθηκαν οι τάφοι περισσότερων των 10 αθώων μικρών παιδιών, τα οποία μιμήθηκαν τη διαδικασία του απαγχονισμού, όπως την έδειξε η "ελεύθερη" τηλεόραση.
Δ. Γκρ.
Δ. Γκρ.