«Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
User avatar
moody
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1082
Joined: Sun Oct 16, 2011 11:38 am
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by moody » Wed Aug 29, 2012 11:00 am

Δεν είναι καθόλου το ίδιο,αλλά βαριέμαι να αναλύσω γιατί οι δημόσιες μετακινήσεις θα πρεπε να χαν ΚΑΙ δημόσιο χαρακτήρα,καθώς και ότι το ένα θέμα είναι οικονομικού χαρακτήρα και το άλλο ψυχολογικού,οπότε κινούνται σε διαφορετικές βάσεις.
Δεν θεωρώ κλεψιά ,την μη αγορά εισητηρίου,ειδικά από την στιγμή που πριν 3-4 χρόνια είχε βγει στην δημοσιότητα το σκάνδαλο,σύμφωνα με το οποίο πληρώσαμε 2,5ή3,5 πάνω από την κανονική τους τιμή τα συγκεκριμένα λεωφορεία.(Χμμμ και ίσως αν αναλογιστείς ότι φόροι επιβάλλονται σε αυτούς που τους ενδιαφέρει η τιμή του εισητηρίου και δεν μπορούν να γλυτώσουν τη φοροδιαφυγή,ουσιαστικά είναι σαν να τους ανήκουν τα λεωφορεία κ μάλιστα με το παραπάνω)
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Βαριέμαι να αναλύσω τι ορίζω εγώ ως πολιτισμό,πάντως με λίγα λόγια,αυτό της "ατομικής λύσης προβλημάτων" μόνο λύσεις δεν δίνει
Last edited by moody on Wed Aug 29, 2012 11:01 am, edited 1 time in total.
modie is balanced ¯\_(ツ)_/¯
User avatar
Gewitter
Venus Former Team Member
Posts: 1609
Joined: Mon Jan 19, 2009 11:42 am
Academic status: PhD
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by Gewitter » Wed Aug 29, 2012 11:01 am

Απλά το θέμα είναι ότι νε μεν αυτοί που έχουν να πληρώσουν πρέπει, όπως λέει ο Μιχάλης αλλά υπάρχουν και "μικροαπατεώνες" οι οποίοι πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα μέσα και δεν τους φτάνουν τα χρήματα να δώσουν αυτό το 2.8 για να πάνε και να έρθουν,και ξέρω πολλά τέτοια άτομα..Άρα για μένα λύση θα ήταν όχι να βάλουμε σίδερα και κάρτες όπως στη Βρετανία αλλά πρώτα να οριστούν κάποιες ομάδες που δεν θα πληρώνουν εισιτήριο γιατί δεν μπορούν.
α)άνεργοι(έχω φίλους που δεν έχουν το 2.8 για να πάνε σε συνεντεύξεις για δουλειά,δεν έχουν άλλη επιλογή από το να μπουν παράνομα)
β)χαμηλοσυνταξιούχοι
γ)άνθρωποι με πολύ χαμηλό εισόδημα που πρέπει να πάνε στη δουλειά τους(αντικειμενικά με 600 ευρώ το μήνα και παιδιά δεν σου μένουν 55ευρώ για κάρτα.)
και δεν ξέρω και εγώ πόσοι άλλοι.
Πρέπει να γίνει ένας διαχωρισμός αυτών που μπορούν και απλά το παίζουν μάγκες(που δεν νομίζω να είναι και δα τόσοι πολλοί) και αυτών που δεν μπορούν να πληρώσουν το μισό ή και ολόκληρο το εισιτήριο.
Τώρα άλλο αν δεν μπαίνουν και δεν θα μπουν στο κόπο να κάνουν κάτι τέτοιο για πολλούς λόγους...
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
[i][b][color=#004080]No,no...Listen...He said that if they dug his father's body up, it would be gone. They planted a seed over his grave. The seed became a tree. Moses said his father became a part of that tree. He grew into the wood, into the bloom. And when a sparrow ate the tree's fruit, his father flew with the birds. He said... death was his father's road to awe!.[/color][/i][/b]
User avatar
moody
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1082
Joined: Sun Oct 16, 2011 11:38 am
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by moody » Wed Aug 29, 2012 11:03 am

Gewitter wrote: α)άνεργοι(έχω φίλους που δεν έχουν το 2.8 για να πάνε σε συνεντεύξεις για δουλειά,δεν έχουν άλλη επιλογή από το να μπουν παράνομα)
Για να θεωρηθείς άνεργος,πρέπει να χεις 12 μηνη προϋπηρεσία ;)
και για να μην παρεξηγηθεί,εννοώ για να θεωρηθείς άνεργος με πιστοποιητικά.(που προφανώς θα χρειάζονται αν ίσχυε κάτι τέτοιο)
modie is balanced ¯\_(ツ)_/¯
User avatar
Gewitter
Venus Former Team Member
Posts: 1609
Joined: Mon Jan 19, 2009 11:42 am
Academic status: PhD
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by Gewitter » Wed Aug 29, 2012 11:10 am

moody wrote:
Gewitter wrote: α)άνεργοι(έχω φίλους που δεν έχουν το 2.8 για να πάνε σε συνεντεύξεις για δουλειά,δεν έχουν άλλη επιλογή από το να μπουν παράνομα)
Για να θεωρηθείς άνεργος,πρέπει να χεις 12 μηνη προϋπηρεσία ;)
και για να μην παρεξηγηθεί,εννοώ για να θεωρηθείς άνεργος με πιστοποιητικά.(που προφανώς θα χρειάζονται αν ίσχυε κάτι τέτοιο)
Υπάρχει τρόπος να γραφτείς σαν άτομο που ψάχνεις δουλειά.. :/ Δηλαδή βγάζεις κάρτα ανεργίας με κάποια άλλα δικαιολογητικά (την έχουν πολλά άτομα χωρίς να έχουν προϋπηρεσία).
Πάντως, γιαυτό και είπα και "άλλοι πολλοί" και επίσης ότι δεν θα μπουν στον κόπο να το κάνουν όλο αυτό.. :/
Εδώ δεν μπαίνεις στο ταμείο ανεργίας και για πολλούς άλλους λόγους και ας είχες και 20 χρόνια προϋπηρεσία..αλλά σταματάω εδώ γιατί ξεφεύγω.
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
[i][b][color=#004080]No,no...Listen...He said that if they dug his father's body up, it would be gone. They planted a seed over his grave. The seed became a tree. Moses said his father became a part of that tree. He grew into the wood, into the bloom. And when a sparrow ate the tree's fruit, his father flew with the birds. He said... death was his father's road to awe!.[/color][/i][/b]
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Wed Aug 29, 2012 11:58 am

moody wrote:Δεν είναι καθόλου το ίδιο,αλλά βαριέμαι να αναλύσω γιατί οι δημόσιες μετακινήσεις θα πρεπε να χαν ΚΑΙ δημόσιο χαρακτήρα,καθώς και ότι το ένα θέμα είναι οικονομικού χαρακτήρα και το άλλο ψυχολογικού,οπότε κινούνται σε διαφορετικές βάσεις.
Δεν θεωρώ κλεψιά ,την μη αγορά εισητηρίου,ειδικά από την στιγμή που πριν 3-4 χρόνια είχε βγει στην δημοσιότητα το σκάνδαλο,σύμφωνα με το οποίο πληρώσαμε 2,5ή3,5 πάνω από την κανονική τους τιμή τα συγκεκριμένα λεωφορεία.(Χμμμ και ίσως αν αναλογιστείς ότι φόροι επιβάλλονται σε αυτούς που τους ενδιαφέρει η τιμή του εισητηρίου και δεν μπορούν να γλυτώσουν τη φοροδιαφυγή,ουσιαστικά είναι σαν να τους ανήκουν τα λεωφορεία κ μάλιστα με το παραπάνω)
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Βαριέμαι να αναλύσω τι ορίζω εγώ ως πολιτισμό,πάντως με λίγα λόγια,αυτό της "ατομικής λύσης προβλημάτων" μόνο λύσεις δεν δίνει
Άσχετα με οτιδήποτε άλλο, γεγονός είναι ότι τα αστικά ΜΜΜ είναι αυτοχρηματοδοτούμενα, δηλαδή η υπηρεσία που παρέχουν χρηματοδοτείται από τα εισιτήρια. Ο φόρος δεν έχει κάποια σχέση, καθ΄ότι απ'όσο ξέρω το κράτος χρηματοδοτεί μόνο την υποδομή και όχι την υπηρεσία. Ας διαχωρίσουμε, δηλαδή, πρωτίστως το ότι ο ΟΑΣΑ δεν είναι κράτος, είναι ένωση εταιριών που όχι μόνο δεν παίρνει λεφτά απ'το κράτος, αλλά της χρωστάει κιόλας, και κατά δεύτερον ότι τα λεφτά από τα εισιτήρια δεν πάνε στο κράτος, πάνε στον ΟΑΣΑ. Κατά συνέπεια είναι εξόφθαλμα κλεψιά το να μην πληρώνεις εισιτήριο ενώ απολαμβάνεις την υπηρεσία γιατί τους ανθρώπους που δουλεύουν στις εταιρίες του ΟΑΣΑ δεν θα τους πληρώσει κάποιος ούτως ή άλλως από το φόρο σου, δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Απλά θα απολυθούν και θα καταργηθούν διαδρομές. Τις διαφορές του καθενός με το κράτος δεν υποχρεούται να τις τρώει στη μάπα ο ΟΑΣΑ και άλλες εταιρίες κι ακόμη, οι διαφορές συνήθως, με βάση κάποια πολιτισμικά στάνταρ που δεν είναι υποκειμενικά, δε λύνονται με την αυτοδικία.

Το να μην εφαρμόζει κάποιος κανόνες έτσι επειδή απλά γουστάρει (και στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήκουν όλοι, μέχρι να αποδείξουν ότι αντικειμενικά δε μπορούν να πληρώσουν γιατί δεν είσαι ό,τι δηλώσεις τελικά) όχι μόνο δεν είναι λύση, αλλά βασικά είναι πρόβλημα. Το να δίνεις απλόχερα υποστήριξη σε όποιον ισχυρίζεται ότι την έχει ανάγκη, επίσης. Ειδικά όταν το κάνεις εκ του ασφαλούς, με την τσέπη του κοινωνικού συνόλου. Καταλαβαίνω αυτόν που ΔΕΝ έχει να πληρώσει (και το αποδεικνύει), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθούν και οι έλεγχοι. Καταλαβαίνω τις συγκεκριμένες ομάδες αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί συγχωροχάρτι για οποιονδήποτε ισχυρίζεται ότι ανήκει σ'αυτές. Οι κανόνες δεν είναι a la carte, ισχύουν για όλους. Κι απο κει και πέρα όποιος δε μπορεί ή δε θέλει να τους ακολουθήσει κινεί νόμιμες διαδικασίες για την ανατροπή τους. Μέχρι τότε όμως, τους ακολουθεί, ειδικά όταν απ'την άλλη πλευρά του παιχνιδιού είναι συμπολίτες που πληρώνουν και παρ'όλα αυτά κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς υπηρεσία. Η εκ των προτέρων ανοχή σε κάποιον που δε σκοπεύει να πληρώσει δεν έχει κάποια σχέση με την κοινωνική αλληλεγγύη και μπορεί χρησιμοποιηθεί από τον καθένα με όποιον τρόπο βολεύει. Κι αν στην τελική δε θέλεις ατομικές λύσεις, μία κοινωνικά σωστή μαζική κίνηση θα ήταν η νομική υποστήριξη σε ανθρώπους που έφαγαν κλήση ενώ αντικειμενικά δε μπορούσαν να πληρώσουν και αποφάσισαν να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους αυτό με τα νόμιμα μέσα. Οι δανειολήπτες που βρέθηκαν σε αδυναμία πληρωμής, για παράδειγμα, πήγαν σε δίκες για να παγώσουν τις δόσεις. Δεν είπαν απλά, με τον τσαμπουκά, ότι δεν πληρώνουν. Απλά το θέμα με τη νομοθεσία για τους υπερχρεωμένους είναι ότι εκεί το δικαστήριο όντως αξιολογεί αντικειμενικά το κατά πόσο δεν έχεις να πληρώσεις. Υπάρχει στοιχειώδης διαφορά ανάμεσα στον τύπο με την SLK (που δεν έχει καν στο όνομά του για να μην πληρώνει τεκμήρια) και στον παππού με το nissan του '90 όταν σηκώνουν τη μπάρα στα διόδια. Η πράξη είναι ίδια, αξιολογείται, όμως, διαφορετικά.


@ Gewitter
Δεν ξέρουμε πόσοι όντως δε μπορούν να πληρώσουν γενικά αλλά είπα αυτό που είπα για το τι γινόταν πριν την κρίση, τις καλές εποχές, γιατί και τότε υπήρχε μεγάλο πρόβλημα, το είπα γιατί πιστεύω ότι φαίνεται από αυτό ότι όντως υπήρχαν και υπάρχουν άτομα που δεν πληρώνουν από...γυφτιά ας το πω έτσι. Αυτό που είπες για τη θέσπιση κατηγοριών είναι απόλυτα σωστό αλλά εξαρτάται κι απ'το πόσα λεφτά μπορεί να αντέξει να χάσει ο ΟΑΣΑ. Και εννοείται ότι αν επισήμως θεσπιστούν οι κατηγορίες αυτές, τότε όλοι οι άλλοι πρέπει να πληρώνουν, άρα ο έλεγχος μάλλον θα πρέπει να αυξηθεί. Όπως και να χει, πάντως, το να μην πληρώνει κάποιος δεν είναι λύση για τον οργανισμό...και οικονομικά μου φαίνεται δεν υπάρχουν περιθώρια για να λέμε "οκ, όποιος δε θέλει να πληρώσει, ας μην πληρώσει", όπως γενικά προτείνεται...Γιατί με την ίδια αυτή λογική στο τέλος δε θα πληρώσει κανένας, είτε έχει, είτε δεν έχει.
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by fo@ » Wed Aug 29, 2012 1:11 pm

Με αφορμή που διεύρυνθηκε κάπως το θέμα: Μια κοινωνία μπορεί, μπορεί και όχι να ευημερήσει με ένα ποσοστό ατόμων που ξεφεύγει από την πληρωμή εισιτηρίου. Μια κοινωνία με διαφθαρμένη πολιτική εξουσία σίγουρα όχι. Οπότε αν δε μπορούμε να κατευθύνουμε την προσοχή μας και τη δυσανεσχέτηση μας εκεί μάλλον περισσότερο κακό κάνουμε. Αν μπορούμε ας τα επιλύσουμε όλα μαζί και άμεσα τα προβλήματα αλλά θέλει να χαράξουμε σωστά προτεραιότητες αν δε μπορούμε να το κάνουμε. Και επείδη τίθεται γενικότερα θέμα νοοτροπίας θεωρώντας ότι δεν έχει καμία σημασία το πόσο κλέβεις και αν το κάνεις με κατάχρηση εξουσίας, έχω μια ρητορική ερώτηση: Η νοοτροπία ότι μπορούν να λυθούν τα προβλήματα δίνοντας την εξουσία σε αυτούς που παραπληροφορήσανε και καταστρέψανε με τη διαφθορά και την ανικανότητα τους, πότε θα αλλάξει; Και πόση ευθύνη έχουν οι νομοταγείς πολίτες που αποπροσανατολίζουν τη συζήτηση σε περιφερειακά θέματα ελάσσονος συγκριτικά σημασίας;
"With soap, baptism is a good thing"
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Wed Aug 29, 2012 1:26 pm

Μεγάλη ευθύνη. Όπως επίσης και όταν δίνουν την εξουσία, ως πλειοψηφία, σε αυτούς που αναφέρεις αλλά σε μία δημοκρατία έτσι συνήθως συμβαίνει. Η κοινωνία που γουστάρει λαμογιές, ψηφίζει λαμόγια. Επειδή θέτεις θέμα προτεραιοτήτων κι επειδή περίμενα ότι κάποιος θα το έθετε, προσωπικά μπορώ να συζητήσω (και το έχω κάνει σε άλλες περιστάσεις) για οποιοδήποτε θέμα αφορά τη δημόσια ζωή. Στο συγκεκριμένο topic, όμως, συζητάμε γι'αυτό. Ο μέσος πολίτης δεν χρειάζεται να θέσει προτεραιότητες. Μπορεί να ασχολείται με όλα τα θέματα, απ'το μικρό στο μεγάλο, αν αφιερώσει κάποιες ώρες απ'τη ζωή του στα δημόσια ζητήματα. Το ότι συζητιέται το μικρό δεν σημαίνει ότι δε συζητιέται το μεγάλο. Κι επίσης είναι ο ορισμός της αναβλητικότητας το να λέμε ότι αν δε λύσουμε τα μεγάλα, δε δικαιούμαστε να συζητάμε τα μικρά. Δεν υπάρχει μία συζήτηση με μία κατεύθυνση που αποπροσανατολίζουν κάποιοι. Στην κοινωνία υπάρχουν 100 συζητήσεις, για 100 προβλήματα με αυτόνομο δικαίωμα για το κάθε πρόβλημα να επιλυθεί ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα. Και όποιος έχει την ικανότητα να προσφέρει προτάσεις και λύσεις, συμμετέχει και στις 100. Ή τέλος πάντων σε όσες απ'αυτές έχει κάτι να δώσει. Στο θεωρητικό κομμάτι μπορεί ο καθένας να μιλάει για αιτίες, να βρίσκει κοινούς τόπους κλπ. αλλά αυτό δεν αφορά την καθημερινή πρακτική για να επιλύονται τα μικρά ή μεγάλα κοινωνικά προβλήματα μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες. Ειπώθηκε και το γνωστό για το δέντρο-δάσος, αλλά το πρόβλημα είναι ότι χάνουμε το δάσος όχι επειδή κοιτάμε το δέντρο αλλά επειδή ψάχνουμε τρόπο να φτιάξουμε δάσος χωρίς να φυτέψουμε δέντρα. Ε, δε γίνεται...
User avatar
fo@
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 337
Joined: Mon Jun 19, 2006 12:35 pm

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by fo@ » Wed Aug 29, 2012 1:56 pm

Συμφωνώ αλλά λύνει κανείς πρώτα τα επείγοντα και μετά αυτά που είτε του χαλάνε την αισθητική είτε μπορεί και να ζήσει χωρίς να λυθούν πλήρως. Και όσον αφορά τα εισιτήρια για να πούμε κάποιο λαμόγιο θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει. Π.χ. η βεβαιότητα μου ότι κάποιος είναι λαμόγιο γιατί δε χτύπησε εισιτήριο είναι πολύ μικρότερη από το αν είναι λαμόγιο επειδή δέχτηκε μίζα 1δις. Όπως ανέφερε η Gewitter υπάρχουν και άνεργοι ενώ νομότυπα δε δικαιούνται να μη χτυπάνε εισιτήριο. Και με τις σημερινές συνθήκες το ποσοστό των ανθρώπων που θα παρακάμπτουν τους κανόνες (που γενικά θέτει η διαφθαρμένη εξουσία στα μέτρα της) για λόγους επιβίωσης θα αυξάνεται δραματικά. Ρεαλιστικά περαιτέρω συμπίεση των εισοδημάτων των φτωχώτερων οικονομικών στρωμάτων θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες.
"With soap, baptism is a good thing"
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Wed Aug 29, 2012 2:39 pm

fo@ wrote:Συμφωνώ αλλά λύνει κανείς πρώτα τα επείγοντα και μετά αυτά που είτε του χαλάνε την αισθητική είτε μπορεί και να ζήσει χωρίς να λυθούν πλήρως. Και όσον αφορά τα εισιτήρια για να πούμε κάποιο λαμόγιο θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει. Π.χ. η βεβαιότητα μου ότι κάποιος είναι λαμόγιο γιατί δε χτύπησε εισιτήριο είναι πολύ μικρότερη από το αν είναι λαμόγιο επειδή δέχτηκε μίζα 1δις. Όπως ανέφερε η Gewitter υπάρχουν και άνεργοι ενώ νομότυπα δε δικαιούνται να μη χτυπάνε εισιτήριο. Και με τις σημερινές συνθήκες το ποσοστό των ανθρώπων που θα παρακάμπτουν τους κανόνες (που γενικά θέτει η διαφθαρμένη εξουσία στα μέτρα της) για λόγους επιβίωσης θα αυξάνεται δραματικά. Ρεαλιστικά περαιτέρω συμπίεση των εισοδημάτων των φτωχώτερων οικονομικών στρωμάτων θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες.

Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει το ανθρώπινο δυναμικό τόσο να σκέφτεται λύσεις όσο και να τις εφαρμόζει σε πολλά προβλήματα ταυτοχρόνως. Οτιδήποτε λύνεται είναι καλό στην τελική. Δε γίνεται να ασχολούμαστε συνεχώς με αυτά που θεωρούν ορισμένοι σημαντικά, υπάρχει και η απλή καθημερινότητα που για πολύ κόσμο έχει ίση, αν όχι μεγαλύτερη αξία.
Και όσον αφορά τα εισιτήρια για να πούμε κάποιο λαμόγιο θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει.
Τα εισιτήρια είναι το λιγότερο για το χαρακτηρισμό που χρησιμοποίησα. Ωστόσο το "θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει" είναι η όλη ουσία του θέματος. Και είναι εντελώς αντίθετο με αυτό που ειπώθηκε "πολιτισμός είναι η αλληλεγγύη στο μικροαπατεώνα", έτσι, χωρίς όρια και προυποθέσεις. Δηλαδή να λάβουμε ως δεδομένο ότι όποιος κλέβει ή δεν πληρώνει το κάνει επειδή δεν έχει. Σε τέτοια συμπεράσματα καταλήγει κανείς όχι κατά δήλωση του ατόμου, αλλά μόνο αν κοιτάξει το εκκαθαριστικό της εφορίας, αν δεχτούμε, με καλή πίστη, ότι οι Έλληνες δηλώνουν όσα παίρνουν το οποίο είναι αυτονόητο μόνο για κάποιες κατηγορίες μισθωτών και συνταξιούχων. Αν δε δεχτούμε την άκυρη αυτή υπόθεση, θα πρέπει να κοιτάξουμε το συνολικό τρόπο διαβίωσης των ανθρώπων. Προσωπικά αναγνωρίζω το δικαίωμα του καθενός σε ένα ελάχιστο επίπεδο διαβίωσης, ακόμη κι αν τα προηγούμενα χρόνια έβγαλε ένα κάρο λεφτά επειδή ήταν στο δημόσιο, επειδή ήταν σε ΔΕΚΟ, επειδή ήταν επίορκος, επειδή έβγαζε αφορολόγητο χρήμα ή οτιδήποτε άλλο. Αλλά η αδυναμία πληρωμής πρέπει να αποδεικνύεται. Όσο για τον κανόνα πληρωμής εισιτηρίων, δε βλέπω καμία κοινωνική αναγκαιότητα που να δικαιολογεί την αγνόησή του, όσο υπάρχει αυτό το 80-85% που πληρώνει. Το 15-20% που δεν πληρώνει είναι εξαίρεση κι όσοι απ'αυτούς αντικειμενικά δεν μπορούν να πληρώσουν, είτε θα πρέπει να απαλλαγούν επίσημα, είτε θα πρέπει κανονικά να δέχονται τις συνέπειες και να τα βρίσκουν στην πορεία με τον ΟΑΣΑ μόνοι τους ή μέσα από ομάδες οργανωμένες για το σκοπό αυτό. Κανόνες που να ισχύουν για κάποιους αλλά όχι για κάποιους άλλους δεν είναι μέρος της λύσης.
User avatar
mosquito110
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 551
Joined: Tue Oct 25, 2011 9:32 pm
Academic status: N>4
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by mosquito110 » Fri Sep 07, 2012 1:22 pm

Αλλαγές στον έλεγχο εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς
https://athens.indymedia.org/front.php3 ... id=1420396
Αυτό που λένε ουτοπία εμείς το λέμε απλά ζωή
User avatar
zweistein
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 4537
Joined: Sun Oct 15, 2006 10:49 pm
Gender:
Location: in your computer
Contact:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by zweistein » Fri Sep 07, 2012 3:15 pm

mosquito110 wrote:Αλλαγές στον έλεγχο εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς
https://athens.indymedia.org/front.php3 ... id=1420396
φυσικά όταν κανεις την καθημερινή σου μετακίνηση με την mercedes σου φαίνεται απόλυτα φυσικό όλοι οι επιβάτες να μπαίνουν από μια πόρτα, να κόβουν εισιτήρια επιτόπου και να υπακούνε σε μπάρα.
πραγματικά σαΐνια οι πολιτικοποιημένοι άνθρωποι της χώρας μας.
Η επιστροφή του θεσμού του εισπράκτορα.
διπλώθηκα στα γέλια
Last edited by zweistein on Fri Sep 07, 2012 6:48 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
nookie
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 863
Joined: Wed Dec 20, 2006 8:29 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Take a look around..
Contact:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by nookie » Fri Sep 07, 2012 4:21 pm

είτε θα πρέπει κανονικά να δέχονται τις συνέπειες και να τα βρίσκουν στην πορεία με τον ΟΑΣΑ μόνοι τους ή μέσα από ομάδες οργανωμένες για το σκοπό αυτό. Κανόνες που να ισχύουν για κάποιους αλλά όχι για κάποιους άλλους δεν είναι μέρος της λύσης.
Με αφορμη αυτο..μπορει να μου πει κανεις πολυ συγκεκριμένα τί αγοραζω με το εκαστοτε εισιτηριο?Για μενα ειναι κρισιμοτατο διοτι οταν καλεις καποιον να πληρωσει προστιμο πρεπει να μην υπαρχει αμφιβολια περι πληρους αιτιολογησης/στοιχειοθετησης του προστιμου..Γιατι καλοι οι κανονες και καλυτερη η δικαιη εφαρμογη τους..αλλα ακομα καλυτερη η μη διαβλητοτητα τους..διοτι προφανως το σαφαρι στο κομματι του ελεγχου εισιτηριου γινεται για να κοπουν προστιμα..αν δεν ηταν αυτος ο σκοπος τοτε οποιον επιαναν θα τον αναγκαζαν να πληρωσει επιτοπου εισιτηριο κ οχι το 40πλασιο..
Image
Internal Imperfectness makes it sooo trickier than it should be..
http://www.youtube.com/watch?v=VPWi-OrMzV4
http://www.youtube.com/watch?v=ZOgBtI8Q ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=vxtf8ypY ... re=related
Ακομα και στο μεταπτυχιακο...Siranai..
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Wed Sep 12, 2012 9:25 pm

Ανάλογα με το πόση απόσταση διανύεις και ποια μέσα χρησιμοποιείς αγοράζεις την υπηρεσία με δίκαιη ή άδικη τιμολόγηση. Το flat rate των εισιτηρίων στην Αθήνα είναι λάθος. Προσωπικά χρησιμοποιώ τα ΜΜΜ 15 λεπτά να πάω στη σχολή και 15 να γυρίσω κάθε μέρα και χρεώνομαι με 3,20. Πληρώνω τα μισά ως φοιτητής αλλά αυτό είναι άσχετο. Αν ξεκινούσα απ'το Περιστέρι να πάω στη Βάρκιζα (15 χιλιόμετρα με το μετρό και 15 με το λεωφορείο) θα πλήρωνα τα ίδια.
User avatar
LL_Orionis
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 175
Joined: Sun Oct 18, 2009 1:51 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Orion Nebula (Milky Way galaxy)

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by LL_Orionis » Thu Sep 13, 2012 12:07 am

michalis wrote:Ανάλογα με το πόση απόσταση διανύεις και ποια μέσα χρησιμοποιείς αγοράζεις την υπηρεσία με δίκαιη ή άδικη τιμολόγηση. Το flat rate των εισιτηρίων στην Αθήνα είναι λάθος. Προσωπικά χρησιμοποιώ τα ΜΜΜ 15 λεπτά να πάω στη σχολή και 15 να γυρίσω κάθε μέρα και χρεώνομαι με 3,20. Πληρώνω τα μισά ως φοιτητής αλλά αυτό είναι άσχετο. Αν ξεκινούσα απ'το Περιστέρι να πάω στη Βάρκιζα (15 χιλιόμετρα με το μετρό και 15 με το λεωφορείο) θα πλήρωνα τα ίδια.
Πολύ σωστό αυτό. Θά 'πρεπε να πληρώνεις ανάλογα με το πόσο χρησιμοποιείς τα μέσα, αλλά πώς να μετρήσεις την ώρα/την απόσταση με τα λεωφορεία/τρόλεϊ; Με το οδόμετρο; :-p Υπάρχει πρόβλημα ευελιξίας στα μη σταθερής τροχιάς μέσα.
Ten little kingdoms never could agree
How to work together and so they went free.
Ten little kingdoms too weak to stand alone,
A foreign nation conquered them, and then they were gone.
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Thu Sep 13, 2012 12:18 am

Αρκετά λεωφορεία έχουν ήδη σύστημα εντοπισμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό. Αλλά έτσι κι αλλιώς πρέπει πρώτα να γίνει ηλεκτρονικό το εισιτήριο.
User avatar
Ktulu
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 246
Joined: Fri Apr 03, 2009 12:39 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Φορολογιστάν

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by Ktulu » Thu Sep 13, 2012 12:02 pm

michalis wrote:Ανάλογα με το πόση απόσταση διανύεις και ποια μέσα χρησιμοποιείς αγοράζεις την υπηρεσία με δίκαιη ή άδικη τιμολόγηση. Το flat rate των εισιτηρίων στην Αθήνα είναι λάθος. Προσωπικά χρησιμοποιώ τα ΜΜΜ 15 λεπτά να πάω στη σχολή και 15 να γυρίσω κάθε μέρα και χρεώνομαι με 3,20. Πληρώνω τα μισά ως φοιτητής αλλά αυτό είναι άσχετο. Αν ξεκινούσα απ'το Περιστέρι να πάω στη Βάρκιζα (15 χιλιόμετρα με το μετρό και 15 με το λεωφορείο) θα πλήρωνα τα ίδια.
Αφου εισαι τοσο κοντα στη σχολη, γιατι δεν πας με τα ποδια; Και γω μενω σε αναλογη αποσταση και εδω και 2 χρονια παω με τα ποδια.
Οποιος θελει να πληρωνει αναλογικα με την αποσταση να παιρνει ταξι, θεωρω σωστο και δικαιο το flat rate στα εισιτηρια.
Τωρα αν ο αλλος 8ελει να παει Ομονοια-Βικτωρια με τραινο, κακο του κεφαλιου του, δεν του φταιει το flat rate αλλα η τεμπελια.
Αφηστε που αν θελεις να κανεις δρομολογιο με στασεις π.χ. συλλογη βιβλιων, ειναι πολυ βολικο το flat rate.
Δοκιμάστε το Unagi, project που έγινε σε συνεργασία με συνάδελφο από το τμήμα μας και είναι αυτήν την στιγμή ανεβασμένο σε Windows Phone Store και Nokia Store.
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by ja_the_invincible » Thu Sep 13, 2012 12:22 pm

Η μπορείς να βγάζεις εισιτήριο ανάλογα την στάση που θα κατέβεις όπως γινότανε παλιότερα στον προαστιακό.Βέβαια κάτι τέτοιο έχει αρκετές παραμέτρους που πρέπει να προβλεφθούν , π.χ λεωφορεία που κάνουν κύκλους κλπ (άρα η αναλογία στάσεων- κανονικής απόστασης είναι δυσανάλογη). Στην Ελβετία από όσο είδα εφαρμόζεται μία πιο χοντροκομμένη λύση αρκετά δίκαιη και συμφέρουσα , ο χωρισμός σε ζώνες.Π.χ δρομολόγια που διανύουν την μισή Αθήνα και έχουν σαφώς μεγαλύτερο κόστος συντήρησης και λειτουργίας ( 608 , Ε22 , Α7 κλπ κλπ ) να έχουν ελάχιστα πιο ακριβό εισιτήριο και δρομολόγια που περιορίζονται σε 1-2 δήμους να έχουν ελάχιστα φθηνότερο εισιτήριο.
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
XaviannNJ
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1413
Joined: Wed Oct 14, 2009 11:59 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: city of insanity....

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by XaviannNJ » Thu Sep 13, 2012 12:27 pm

ja_the_invincible wrote:Η μπορείς να βγάζεις εισιτήριο ανάλογα την στάση που θα κατέβεις όπως γινότανε παλιότερα στον προαστιακό.
ακόμα γίνεται...
Cause we all live under the same sun......

http://www.youtube.com/watch?v=MwyXnft6ZVk
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by ja_the_invincible » Thu Sep 13, 2012 12:32 pm

XaviannNJ wrote:
ja_the_invincible wrote:Η μπορείς να βγάζεις εισιτήριο ανάλογα την στάση που θα κατέβεις όπως γινότανε παλιότερα στον προαστιακό.
ακόμα γίνεται...
Καλή φάση :-p .Βασικά 99% τον χρησιμοποιούσα σε συνδυασμό με άλλα μέσα οπότε έμπαινα με το ενιαίο :smt017
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
XaviannNJ
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1413
Joined: Wed Oct 14, 2009 11:59 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: city of insanity....

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by XaviannNJ » Thu Sep 13, 2012 1:42 pm

ja_the_invincible wrote:
XaviannNJ wrote:
ja_the_invincible wrote:Η μπορείς να βγάζεις εισιτήριο ανάλογα την στάση που θα κατέβεις όπως γινότανε παλιότερα στον προαστιακό.
ακόμα γίνεται...
Καλή φάση :-p .Βασικά 99% τον χρησιμοποιούσα σε συνδυασμό με άλλα μέσα οπότε έμπαινα με το ενιαίο :smt017
ξεχωριστή χρέωση εφαρμόζεται για το αεροδρόμιο και για τους σταθμούς μετά τη Μαγούλα!(π.χ. πληρώνεις διαφορετικό ποσό για να πας Μέγαρα και διαφορετικό για Κόρινθο.)
Cause we all live under the same sun......

http://www.youtube.com/watch?v=MwyXnft6ZVk
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by michalis » Thu Sep 13, 2012 1:51 pm

Ktulu wrote: Αφου εισαι τοσο κοντα στη σχολη, γιατι δεν πας με τα ποδια; Και γω μενω σε αναλογη αποσταση και εδω και 2 χρονια παω με τα ποδια.
Οποιος θελει να πληρωνει αναλογικα με την αποσταση να παιρνει ταξι, θεωρω σωστο και δικαιο το flat rate στα εισιτηρια.
Τωρα αν ο αλλος 8ελει να παει Ομονοια-Βικτωρια με τραινο, κακο του κεφαλιου του, δεν του φταιει το flat rate αλλα η τεμπελια.
Αφηστε που αν θελεις να κανεις δρομολογιο με στασεις π.χ. συλλογη βιβλιων, ειναι πολυ βολικο το flat rate.
Είμαι κοντά με το μετρό, όχι με τα πόδια. :)
Άσε που το καλοκαίρι δεν έχω καμία όρεξη να κάνω χιλιόμετρα στο τσιμέντο και να φτάνω στη σχολή μούσκεμα....Το δε χειμώνα από διάφορες περιοχές δεν περνάς καν μετά από κάποια ώρα...
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ακόμη κι αν μπει χιλιομετρική απόσταση το ίδιο θα βγαίνει για την περίπτωση βιβλία που αναφέρεις γιατί τώρα απλά πληρώνεις 1,40 μία φορά, τότε θα πληρώνεις 5 φορές κάτι πολύ μικρότερο.
User avatar
ultimate_aektzis
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 6373
Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
Gender:

Re: «Απογειώνονται» τα εισιτήρια

Post by ultimate_aektzis » Thu Sep 13, 2012 2:27 pm

Νομιζω το εχω ξανααναφερει...Το μονο δικαιο μετρο κατ'εμε, είναι πολυ χαμηλες τιμες στις καρτες απεριοριστων. Του στυλ 20€ για ολα τα μεσα. Γιατι σε καθε ανατιμηση, αυτοι που τρωνε το αγγουρι ειναι αυτοι που τα χρησιμοποιουν καθε μερα. Δεν νομιζω οτι αυτος που παιρνει τραινο μια φορα το μηνα θα στεναχωρηθει κιολας. Plus, δωρεαν μεταφορες για ανεργους κλπ. Ειναι τραγικο να μετακινειται δωρεαν ο υπουργος που παιρνει 3-4000(νομιμα) και να πληρωνει 3€ ο ανεργος των 360€.
Post Reply

Return to “Αναδημοσιεύσεις”