moody wrote:Δεν είναι καθόλου το ίδιο,αλλά βαριέμαι να αναλύσω γιατί οι δημόσιες μετακινήσεις θα πρεπε να χαν ΚΑΙ δημόσιο χαρακτήρα,καθώς και ότι το ένα θέμα είναι οικονομικού χαρακτήρα και το άλλο ψυχολογικού,οπότε κινούνται σε διαφορετικές βάσεις.
Δεν θεωρώ κλεψιά ,την μη αγορά εισητηρίου,ειδικά από την στιγμή που πριν 3-4 χρόνια είχε βγει στην δημοσιότητα το σκάνδαλο,σύμφωνα με το οποίο πληρώσαμε 2,5ή3,5 πάνω από την κανονική τους τιμή τα συγκεκριμένα λεωφορεία.(Χμμμ και ίσως αν αναλογιστείς ότι φόροι επιβάλλονται σε αυτούς που τους ενδιαφέρει η τιμή του εισητηρίου και δεν μπορούν να γλυτώσουν τη φοροδιαφυγή,ουσιαστικά είναι σαν να τους ανήκουν τα λεωφορεία κ μάλιστα με το παραπάνω)
- Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Βαριέμαι να αναλύσω τι ορίζω εγώ ως πολιτισμό,πάντως με λίγα λόγια,αυτό της "ατομικής λύσης προβλημάτων" μόνο λύσεις δεν δίνει
Άσχετα με οτιδήποτε άλλο, γεγονός είναι ότι τα αστικά ΜΜΜ είναι
αυτοχρηματοδοτούμενα, δηλαδή η υπηρεσία που παρέχουν χρηματοδοτείται από τα εισιτήρια. Ο φόρος δεν έχει κάποια σχέση, καθ΄ότι απ'όσο ξέρω το κράτος χρηματοδοτεί μόνο την υποδομή και όχι την υπηρεσία. Ας διαχωρίσουμε, δηλαδή, πρωτίστως το ότι ο ΟΑΣΑ δεν είναι κράτος, είναι ένωση εταιριών που όχι μόνο δεν παίρνει λεφτά απ'το κράτος, αλλά της χρωστάει κιόλας, και κατά δεύτερον ότι τα λεφτά από τα εισιτήρια δεν πάνε στο κράτος, πάνε στον ΟΑΣΑ. Κατά συνέπεια είναι εξόφθαλμα
κλεψιά το να μην πληρώνεις εισιτήριο ενώ απολαμβάνεις την υπηρεσία γιατί τους ανθρώπους που δουλεύουν στις εταιρίες του ΟΑΣΑ δεν θα τους πληρώσει κάποιος
ούτως ή άλλως από το φόρο σου, δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Απλά θα απολυθούν και θα καταργηθούν διαδρομές. Τις διαφορές του καθενός με το κράτος δεν υποχρεούται να τις τρώει στη μάπα ο ΟΑΣΑ και άλλες εταιρίες κι ακόμη, οι διαφορές συνήθως, με βάση κάποια πολιτισμικά στάνταρ που δεν είναι υποκειμενικά, δε λύνονται με την αυτοδικία.
Το να μην εφαρμόζει κάποιος κανόνες έτσι επειδή απλά γουστάρει (και στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήκουν όλοι, μέχρι να αποδείξουν ότι αντικειμενικά δε μπορούν να πληρώσουν γιατί
δεν είσαι ό,τι δηλώσεις τελικά) όχι μόνο δεν είναι λύση, αλλά βασικά είναι πρόβλημα. Το να δίνεις απλόχερα υποστήριξη σε όποιον ισχυρίζεται ότι την έχει ανάγκη, επίσης. Ειδικά όταν το κάνεις εκ του ασφαλούς, με την τσέπη του κοινωνικού συνόλου.
Καταλαβαίνω αυτόν που ΔΕΝ έχει να πληρώσει (και το αποδεικνύει), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθούν και οι έλεγχοι. Καταλαβαίνω τις συγκεκριμένες ομάδες αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί συγχωροχάρτι για οποιονδήποτε ισχυρίζεται ότι ανήκει σ'αυτές. Οι κανόνες δεν είναι a la carte, ισχύουν για όλους. Κι απο κει και πέρα όποιος δε μπορεί ή δε θέλει να τους ακολουθήσει κινεί νόμιμες διαδικασίες για την ανατροπή τους. Μέχρι τότε όμως, τους ακολουθεί, ειδικά όταν απ'την άλλη πλευρά του παιχνιδιού είναι συμπολίτες που πληρώνουν και παρ'όλα αυτά κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς υπηρεσία. Η εκ των προτέρων ανοχή σε κάποιον που δε σκοπεύει να πληρώσει δεν έχει κάποια σχέση με την κοινωνική αλληλεγγύη και μπορεί χρησιμοποιηθεί από τον καθένα με όποιον τρόπο βολεύει. Κι αν στην τελική δε θέλεις ατομικές λύσεις, μία κοινωνικά σωστή μαζική κίνηση θα ήταν η νομική υποστήριξη σε ανθρώπους που έφαγαν κλήση ενώ αντικειμενικά δε μπορούσαν να πληρώσουν και αποφάσισαν να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους αυτό με τα νόμιμα μέσα. Οι δανειολήπτες που βρέθηκαν σε αδυναμία πληρωμής, για παράδειγμα, πήγαν σε δίκες για να παγώσουν τις δόσεις. Δεν είπαν απλά, με τον τσαμπουκά, ότι δεν πληρώνουν. Απλά το θέμα με τη νομοθεσία για τους υπερχρεωμένους είναι ότι εκεί το δικαστήριο όντως αξιολογεί αντικειμενικά το κατά πόσο δεν έχεις να πληρώσεις. Υπάρχει στοιχειώδης διαφορά ανάμεσα στον τύπο με την SLK (που δεν έχει καν στο όνομά του για να μην πληρώνει τεκμήρια) και στον παππού με το nissan του '90 όταν σηκώνουν τη μπάρα στα διόδια. Η πράξη είναι ίδια, αξιολογείται, όμως, διαφορετικά.
@ Gewitter
Δεν ξέρουμε πόσοι όντως δε μπορούν να πληρώσουν γενικά αλλά είπα αυτό που είπα για το τι γινόταν πριν την κρίση, τις καλές εποχές, γιατί και τότε υπήρχε μεγάλο πρόβλημα, το είπα γιατί πιστεύω ότι φαίνεται από αυτό ότι όντως υπήρχαν και υπάρχουν άτομα που δεν πληρώνουν από...γυφτιά ας το πω έτσι. Αυτό που είπες για τη θέσπιση κατηγοριών είναι απόλυτα σωστό αλλά εξαρτάται κι απ'το πόσα λεφτά μπορεί να αντέξει να χάσει ο ΟΑΣΑ. Και εννοείται ότι αν επισήμως θεσπιστούν οι κατηγορίες αυτές, τότε όλοι οι άλλοι πρέπει να πληρώνουν, άρα ο έλεγχος μάλλον θα πρέπει να αυξηθεί. Όπως και να χει, πάντως, το να μην πληρώνει κάποιος δεν είναι λύση για τον οργανισμό...και οικονομικά μου φαίνεται δεν υπάρχουν περιθώρια για να λέμε "οκ, όποιος δε θέλει να πληρώσει, ας μην πληρώσει", όπως γενικά προτείνεται...Γιατί με την ίδια αυτή λογική στο τέλος δε θα πληρώσει κανένας, είτε έχει, είτε δεν έχει.