Page 1 of 1

Facebook: Το φρενάρουν για να τζιράρουν

Posted: Wed Oct 30, 2013 8:59 pm
by stoupeace
[...]Όσο όμως το FB γινόταν όλο και πιο μονοπωλιακό, γινόταν όλο και πιο απαραίτητο στις επιχειρήσεις, κάτι που δεν άργησαν καθόλου να αντιληφθούν οι επικεφαλής του. Έτσι γεννήθηκε το EdgeRank.

Τι είναι το EdgeRank

Το EdgeRank είναι ένας αλγόριθμος, μια αλληλουχία υπολογισμών δηλαδή, που βασίζεται σε κάποιο μαθηματικό τύπο. Βάσει αυτού του αλγόριθμου υπολογίζεται τι θα δείτε στον «τοίχο» σας. Μέχρι να εφευρεθεί βλέπατε ό,τι έγραφαν οι φίλοι σας, από τις πρωινές τους σκέψεις μέχρι τα άρθρα που σας πρότειναν να διαβάσετε. Με το EdgeRank όμως αυτό άλλαξε. Τα τελευταία χρόνια δεν βλέπετε πια όλα όσα ποστάρονται από τα διαδικτυακά σας φιλαράκια, παρά μόνο αυτά που το FB θεωρεί ότι σας ενδιαφέρουν.

Το FB ισχυρίζεται ότι όσο η παρέα σας μεγαλώνει θα ήταν αδύνατο να παρακολουθήσετε τον διαδικτυακό σας κοινωνικό περίγυρο και γι’ αυτό ήταν απαραίτητο να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί. Υποτίθεται λοιπόν ότι το EdgeRank παρακολουθεί αυτά που ποστάρετε και κάνετε Like και μαθαίνει τι ακριβώς σας ενδιαφέρει, προκειμένου να σας προσφέρει όλα όσα πραγματικά θα θέλατε να ξέρετε για τους φίλους σας. Είναι έτσι τα πράγματα; Όχι ακριβώς…

Το FB μαζί με το EdgeRank εισήγαγε ταυτόχρονα ένα νέο επίπεδο οικονομικής συναλλαγής. Όσοι έχουν σελίδες στο FB είτε για να προμοτάρουν τους εαυτούς τους (τραγουδιστές, ηθοποιοί κ.λπ.), είτε για να προβάλουν τα προϊόντα των επιχειρήσεών τους, ανακάλυψαν ξαφνικά ότι τα μηνύματά τους δεν έφταναν σε όλους όσοι είχαν κάνει Like στη σελίδα τους. Γι’ αυτούς το FB πρότεινε μιαν άλλη λύση: Τους έδωσε τη δυνατότητα να κάνουν προώθηση των μηνυμάτων τους με μια μικρή χρέωση. Έτσι, αν μια σελίδα είχε, για παράδειγμα, 10.000 πιστούς και ήθελε να κάνει ένα ποστ που θα το δουν όλοι, θα έπρεπε να κατατεθεί στον Ζούκερμπεργκ ένα ποσό της τάξης των 5 δολαρίων, ενώ εκτός αυτού, με ένα ποσό π.χ. 20 δολαρίων το ποστ θα παρουσιαζόταν στον τοίχο 40.000 χρηστών του FB (δηλαδή και στους φίλους των φίλων τους). Η επιλογή αυτή φάνηκε ελκυστική σε αρκετές επιχειρήσεις και το μοντέλο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία

Πάει και το EdgeRank;


Αυτό λοιπόν που άλλαξε τις τελευταίες ημέρες είναι ο ίδιος ο αλγόριθμος. Ξεχάστε ό,τι σας είπαμε παραπάνω, το EdgeRank πέθανε! Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο νέος αλγόριθμος που λειτουργεί πλέον στο Facebook είναι τόσο διαφορετικός, που δεν μπορεί καν να χρησιμοποιεί το ίδιο όνομα. Ο αλγόριθμος υποτίθεται ότι υπολογίζει τώρα πάνω από 100 διαφορετικούς παράγοντες πριν αποφασίσει για το ποιους ενδιαφέρει κάθε ποστ που αναρτάτε.

Κατά έναν περίεργο τρόπο, όμως, το υποτιθέμενο πανέξυπνο σύστημα συμπεριφέρεται στατιστικά με τον ίδιο τρόπο με το EdgeRank, σε άλλη όμως αναλογία. Οι περισσότερες στατιστικές μετρήσεις (το FB έτσι κι αλλιώς δεν δίνει καμία πληροφορία) είχαν δείξει ότι με τον παλιό αλγόριθμο τα ποστ που περιείχαν σύνδεσμο εμφανίζονταν περίπου στο 36% όσων είχαν κάνει Like στη σελίδα. Εδώ και λίγες ημέρες, όμως, παρατηρείται σημαντική μείωση αυτού του ποσοστού κατά 25%. Έτσι, ένα ποστ με σύνδεσμο μιας σελίδας με 10.000 φίλους θα εμφανιστεί σε 3.100 αντί σε 3.800 οι οποίοι θα το έβλεπαν όσο λειτουργούσε το EdgeRank.

[...]Πλέον, για να προωθήσετε ένα μήνυμα σε όλους τους φίλους της σελίδας σας, αντί για 5 θα χρειαστείτε 40 δολάρια, ενώ αν θέλετε να το δουν άλλοι τόσοι θα πρέπει να διαθέσετε ένα ποσό της τάξης των 400 δολαρίων.
[...]Το νέο αλγοριθμικό σύστημα του Facebook δεν κάνει διακρίσεις σε «πλούσιους και φτωχούς». Κάθε φορά που κάνετε share ή Like σε ένα θέμα (που περιέχει σύνδεσμο), κάποιος άλλος θα αποφασίζει ποιοι από τους φίλους σας ενδιαφέρονται γι’ αυτά που έχετε να του προτείνετε…

Τι στ’ αλήθεια συμβαίνει με το Facebook.

Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου ο Μίκαελ Ζίμερ, διάσημος ακαδημαϊκός ειδικευμένος στα θέματα ιδιωτικότητας, δημιούργησε μια ειδική σελίδα στην οποία υπάρχουν όλες οι δηλώσεις του Μαρκ Ζούκερμπεργκ σχετικά με το Facebook. Όπως λέει ο ίδιος, η σελίδα αυτή δημιουργήθηκε προκειμένου να γίνει σαφές ότι ο CEO της μεγαλύτερης διαδικτυακής πλατφόρμας «μας οδηγεί σε ένα δυστοπικό μέλλον όπου ο αποκλειστικός ρόλος της ανθρωπότητας θα είναι η δημιουργία ενός ίχνους δεδομένων που θα είναι εκμεταλλεύσιμο από γιγάντιες επιχειρήσεις».
Source: The Press Project
Zuckerberg transcripts

Re: Facebook: Το φρενάρουν για να τζιράρουν

Posted: Wed Oct 30, 2013 9:09 pm
by MpoMp
Πέφτω από τα σύννεφα.

Re: Facebook: Το φρενάρουν για να τζιράρουν

Posted: Wed Oct 30, 2013 9:41 pm
by Spongebobu
What is this facebook you keep speaking of?

Re: Facebook: Το φρενάρουν για να τζιράρουν

Posted: Thu Oct 31, 2013 1:26 pm
by LaFleur
Εκτός αυτού πρόσφατα το FB αφαίρεσε την επιλογή να μην εμφανίζεται το εκάστοτε προφίλ στις μηχανές αναζήτησης όταν βάζεις το όνομα του χρήστη. Πλέον υποχρεωτικά ΟΛΑ τα προφίλ θα φαίνονται, είτε μας αρέσει, είτε όχι.

Re: Facebook: Το φρενάρουν για να τζιράρουν

Posted: Thu Oct 31, 2013 5:39 pm
by moody
G+ dance party ?

Re: Facebook: Το φρενάρουν για να τζιράρουν

Posted: Mon Nov 04, 2013 8:02 pm
by michalis
Προς το παρόν δύσκολα. Δεν είναι τόσο πολλά ούτε και τόσο ίδια τα μεγάλα δίκτυα social networking (άλλωστε αν δεν είχαν διαφοροποίηση δεν θα έβγαζε λεφτά κανένα) για να πεις φέυγω απ'το ένα και πάω στο άλλο. Αλλά κι αυτό να γινόταν να είστε βέβαιοι πως όταν και η Google αποφασίσει να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα της για να βγάλει λεφτά, θα κάνει το ίδιο. Το πρόβλημα είναι ότι πχ. μια σελίδα προιόντος που έχει καταφέρει να χτίσει ένα audience βάση εταιρικών αλλά και facebook-specific παραγόντων (αποκλειστικά με organic/δωρεάν τρόπους), πλέον της αφαιρείται η δυνατότητα να έχει πρόσβαση σ'αυτό το audience και δελεάζεται με το ότι μπορεί να έχει, αντ'αυτού, πρόσβαση σε μεγαλύτερο audience, αν πληρώσει. Κι εκεί προκύπτει το γεγονός ότι σε δίκτυα ισότιμης πρόσβασης ξαφνικά αποκτάει ασύμμετρα μεγαλύτερη προβολή αυτός που έχει να πληρώσει. Οπότε από κει που μέχρι πρότινος τα social networks ήταν εναλλακτική προβολής για όσους δεν είχαν πρόσβαση στην πανάκριβη τηλεοπτική διαφήμιση, ξαφνικά πάνε να γίνουν απλώς εναλλακτικά κανάλια προβολής των ίδιων κέντρων που μπορούν να πληρώνουν τεράστια ποσά γι'αυτό. Οπότε το "είναι δωρεάν και θα είναι για πάντα" δεν ισχύει πλέον. Εμένα όλη αυτή η ιστορία μου χτυπάει λίγο το καμπανάκι ότι παραφήσαμε συγκεκριμένα προιόντα να καταλαμβάνουν μεγάλα μερίδια της κίνησης στο Internet και τώρα ορισμένοι πάνε να βγάλουν απ'τη μύγα ξύγκι εκμεταλλευόμενοι μονοπωλιακές συνθήκες.