Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ja_the_invincible » Fri Jul 18, 2014 12:11 pm

ThOdOr1s wrote:
@Ja
Τα αρχαία ελληνικά και τα νεα ελληνικά είναι τόσο ίδιες γλώσσες όσο ο ουρακοτάγκος είναι το ίδιο με τον άνθρωπο... Αμα ήταν θέμα εξέλιξης της ιδιας γλώσσας γιατί να μην κάναμε και γραμμική β δηλαδή... Και αυτά ελληνικά είναι! #agamemnonbesad
Δεν θα μπω στην διαδικασία να ξαναγράψω γιατί είναι ίδια γλώσσα, το αναπτύξαμε και εγώ και ο μιχάλης επαρκώς. Τώρα από κει και πέρα η άποψη σου μάλλον εξηγεί την συχνότητα ορθογραφικών και συντακτικών λαθών στα ποστ σου.
@αριωνας
Κάνουμε αρχαία γιατι είμαστε Έλληνες? Not an argument... Πρωτα απο όλα, you may not like this αλλά στα τέλη βυζαντινής αυτοκρατορίας και στην οθωμανική αυτοκρατορία, τα ελληνικά μιλιοντουσαν ελάχιστα σε πολλά μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας. Με την ίδια λογική θα έπρεπε να μαθαίνουμε και Τούρκικα και αρβανίτικα μιας και το 70% των επαναστατών του 21 μιλούσαν αυτές τις γλώσσες ya know... Και αυτά κομμάτι της ιστορίας μας είναι... Πιο πρόσφατο και ποιό ουσιώδες στη νεοελληνική ταυτότητα απο τους αρχαίους BTW...
Not an argument... you may not like this ya know...BTW.. . Γράφε στα ελληνικά πρώτον, δεύτερον είσαι ημιμαθής. Προφανώς δεν υπήρχε "εθνική" ταυτότητα στις περιόδους που αναφέρεις, έτσι και αλλιώς οι πληθυσμοί δεν ήταν συσπειρωμένοι σε ένα σημείο. Τα ελληνικά ήταν η κυρίαρχη γλώσσα του βυζαντίου και ομιλούνταν σε όλα τα Βαλκάνια και στην Μικρά Ασία ακριβώς επειδή οι πληθυσμοί ήταν δ-ι-α-σ-κ-ο-ρ-π-ι-σ-μ-ε-ν-ο-ι. Από την στιγμή που δημιουργείται κράτος με συγκεκριμένη "εθνική" ταυτότητα ακολουθείται η αντίστοιχη γλώσσα. Δεν έχει να κάνει με το αν είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων ή την πλαστή ελληνικότητα της επανάστασης του Παπαρηγόπουλου.
@everyone
Τα αρχαία είναι gtp... Γιατί είναι όντως ο καλύτερος τρόπος να μαθει κάποιος νέα ελληνικά. Αλλά δε διδάσκονται σε αυτό το context. Διδάσκονται με τον τρόπο που τα περιγράφει ο Αρίωνας... 1000 φορες να μην τα κάναμε καθόλου.

Also fun fact: στα μουσικά σχολεία το ποσοστό απαλλαγής απο τα θρησκευτικά είναι πανω απο 60%! Εμένα η τάξη μου δεν έκανε καθόλου... Καθομασταν στην τάξη μόνοι και κάναμε κενό 2 φορές την εβδομάδα instead...
Καλά, έλα τώρα πες το ήσουν στούρνος στα αρχαία. Ακόμα και όπως διδάσκονται είναι πολύ πιο χρήσιμα από τα περισσότερα μαθήματα. Αν είναι να βγάλουμε και τα μαθηματικά του λυκείου άχρηστα γιατί στην ουσία είναι μια παπαγαλία τύπων ασκήσεων και δεν έχουν καμία σχέση με μαθηματική σκέψη.

ΥΓ: Ναι, το καταλάβαμε δεν πήγες στο δημόσιο της γειτονιάς σου, πήγαινες σε μουσικό σχολείο. Το ανέφερες γύρω στις 3 φορές.
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
ThOdOr1s
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 964
Joined: Thu Oct 25, 2012 5:17 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: 36.86588,25.51602

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ThOdOr1s » Fri Jul 18, 2014 5:55 pm

ja_the_invincible wrote: Τώρα από κει και πέρα η άποψη σου μάλλον εξηγεί την συχνότητα ορθογραφικών και συντακτικών λαθών στα ποστ σου.
ja_the_invincible wrote: Καλά, έλα τώρα πες το ήσουν στούρνος στα αρχαία.
Έχεις δίκιο... Πάω να κλειστώ σε μια σπηλιά να κλαίω επειδή δεν μου άρεσαν τα αρχαία, και το διάβασμα που έκανα ήταν μόνο για τα διαγωνίσματα του σχολείου... #ashamed #not_really
ja_the_invincible wrote:
Thodor1s wrote: @αριωνας
Κάνουμε αρχαία γιατί είμαστε Έλληνες? Not an argument... Πρώτα από όλα, you may not like this αλλά στα τέλη βυζαντινής αυτοκρατορίας και στην οθωμανική αυτοκρατορία, τα ελληνικά μιλιοντουσαν ελάχιστα σε πολλά μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας. Με την ίδια λογική θα έπρεπε να μαθαίνουμε και Τούρκικα και αρβανίτικα μιας και το 70% των επαναστατών του 21 μιλούσαν αυτές τις γλώσσες ya know... Και αυτά κομμάτι της ιστορίας μας είναι... Πιο πρόσφατο και ποιο ουσιώδες στη νεοελληνική ταυτότητα από τους αρχαίους BTW...
Not an argument... you may not like this ya know...BTW... Γράφε στα ελληνικά πρώτον, δεύτερον είσαι ημιμαθής. Προφανώς δεν υπήρχε "εθνική" ταυτότητα στις περιόδους που αναφέρεις, έτσι και αλλιώς οι πληθυσμοί δεν ήταν συσπειρωμένοι σε ένα σημείο. Τα ελληνικά ήταν η κυρίαρχη γλώσσα του βυζαντίου και ομιλούνταν σε όλα τα Βαλκάνια και στην Μικρά Ασία ακριβώς επειδή οι πληθυσμοί ήταν δ-ι-α-σ-κ-ο-ρ-π-ι-σ-μ-ε-ν-ο-ι. Από την στιγμή που δημιουργείται κράτος με συγκεκριμένη "εθνική" ταυτότητα ακολουθείται η αντίστοιχη γλώσσα. Δεν έχει να κάνει με το αν είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων ή την πλαστή ελληνικότητα της επανάστασης του Παπαρηγόπουλου.
Δε λες κάτι αντίθετο από αυτό που λέω εγώ... Που είναι το argument? Also για πείτε μας κύριε ιστορικέ, πόσο ημιμαθείς είμαστε...
ja_the_invincible wrote: Αν είναι να βγάλουμε και τα μαθηματικά του λυκείου άχρηστα γιατί στην ουσία είναι μια παπαγαλία τύπων ασκήσεων και δεν έχουν καμία σχέση με μαθηματική σκέψη.
Ποιος σου είπε ότι δεν ισχύει αυτό?

Γενικά δε μας λέτε κάτι καινούριο κύριε Ja... Ούτε διαφωνούμε στην ουσία... Δε μου άρεσαν τα αρχαία γιατί δεν τα διδάχτηκα σωστά από κανέναν... Ενώ μου άρεσε η πληροφορική πχ, γιατί είχα την καλύτερη καθηγήτρια πληροφορικής που θα μπορούσα να έχω... What's so hard to understand about that? Προφανώς και είναι σημαντικά, και προφανώς και πρέπει να τα διδασκόμαστε (γιατί μέσα από αυτά κατανοούμε τα νέα), αλλά όχι 6 ώρες την εβδομάδα, και όχι χαζά... Διαφωνείς με αυτό?

PS:
ja_the_invincible wrote: ΥΓ: Ναι, το καταλάβαμε δεν πήγες στο δημόσιο της γειτονιάς σου, πήγαινες σε μουσικό σχολείο. Το ανέφερες γύρω στις 3 φορές.
Και θα το αναφέρω άλλες 103, για context. Γιατί σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει μιλάω από τη σκοπιά κάποιου που έχει ζήσει και αυτό, και το δημόσιο της γειτονιάς... Προφανώς μέρος της αντίληψης μου έχει καλλιεργηθεί και από εκεί...
Elementary OS
User avatar
pgetsos
Venus Former Team Member
Posts: 1192
Joined: Sun Oct 13, 2013 1:29 am
Academic status: MSc
Gender:

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by pgetsos » Fri Jul 18, 2014 6:24 pm

Κοιτα, και γω διδαχθηκα προγραμματισμο απο Βασσαλο/Συρη αλλα τον γουσταρω ασχημα, so... :-p

Αρχαια μπορει να ημουν ψιλομετριος (συνηθως 13-17 βαθμοι (οκ, 17 μια φορα μονο)) αλλα αρχαια κειμενα γουσταρα να διαβαζω, μεταφρασμενα και μη. Και λογοτεχνια σιχαινομουν οπως την καναμε, αλλα διαβαζα κειμενα μονος μου γιατι μερικα ηταν πολυ πολυ ενδιαφεροντα :)

Βασικα απο τα θεωρητικα το μονο που γουσταρα τρελα και εβγαζα καλους βαθμους ηταν η Ιστορια... Αλλα δεν διαφωνω με την διδασκαλια κανενος, ουτε και στις ωρες
Όταν μια μαύρη γάτα περάσει από μπροστά σου, σημαίνει ότι το ζώο πάει κάπου.

Μην αφήνεις τα μικρά μυαλά να σε πείσουν ότι τα όνειρα σου είναι πολύ μεγάλα.
User avatar
ThOdOr1s
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 964
Joined: Thu Oct 25, 2012 5:17 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: 36.86588,25.51602

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ThOdOr1s » Fri Jul 18, 2014 6:43 pm

pgetsos wrote:Κοιτα, και γω διδαχθηκα προγραμματισμο απο Βασσαλο/Συρη αλλα τον γουσταρω ασχημα, so... :-p

Αρχαια μπορει να ημουν ψιλομετριος (συνηθως 13-17 βαθμοι (οκ, 17 μια φορα μονο)) αλλα αρχαια κειμενα γουσταρα να διαβαζω, μεταφρασμενα και μη. Και λογοτεχνια σιχαινομουν οπως την καναμε, αλλα διαβαζα κειμενα μονος μου γιατι μερικα ηταν πολυ πολυ ενδιαφεροντα :)

Βασικα απο τα θεωρητικα το μονο που γουσταρα τρελα και εβγαζα καλους βαθμους ηταν η Ιστορια... Αλλα δεν διαφωνω με την διδασκαλια κανενος, ουτε και στις ωρες
Εμενα μου αρεσε παντα να διαβαζω εξωσχολικα, επιστημονικα και τεχνικα βιβλια στα αγγλικα. Και ακομα το κανω... Τα αρχαια δεν τα μπορουσα καθολου και ηταν ενα μιγμα κακων καθηγητων με οτι δεν τα γουσταρα in the first place...

Και στην τελικη δεν το ειχα ποτε με γλωσσες, δεν ειμαστε ολοι ιδιοι...

Παρτυ εκανα με το 15.2 που πηρα στην εκθεση στις πανελληνιες, πηγαινα για 13 και κατω...
Elementary OS
User avatar
pgetsos
Venus Former Team Member
Posts: 1192
Joined: Sun Oct 13, 2013 1:29 am
Academic status: MSc
Gender:

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by pgetsos » Fri Jul 18, 2014 7:15 pm

13.3 εγραψα οποτε με τρως (οκ, εχασα και 0.8 γιατι ξεχασα τιτλο στο αρθρο :-p) αλλα η εκθεση αν δεν ειχε θεμα που γουσταρα, ηταν αγγαρεια και εγραφα για να γραψω...
Όταν μια μαύρη γάτα περάσει από μπροστά σου, σημαίνει ότι το ζώο πάει κάπου.

Μην αφήνεις τα μικρά μυαλά να σε πείσουν ότι τα όνειρα σου είναι πολύ μεγάλα.
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ja_the_invincible » Fri Jul 18, 2014 8:24 pm

ThOdOr1s wrote: Έχεις δίκιο... Πάω να κλειστώ σε μια σπηλιά να κλαίω επειδή δεν μου άρεσαν τα αρχαία, και το διάβασμα που έκανα ήταν μόνο για τα διαγωνίσματα του σχολείου... #ashamed #not_really
Να πας σε μια σπηλιά να κλάψεις γιατί χωρίς autocorrect δεν γράφεις 2 προτάσεις συνεχόμενες χωρίς ορθογραφικά λάθη.
Thodor1s wrote: Δε λες κάτι αντίθετο από αυτό που λέω εγώ... Που είναι το argument? Also για πείτε μας κύριε ιστορικέ, πόσο ημιμαθείς είμαστε...
Ημιμαθέστατος είσαι γιατί επικαλείσαι σαν επιχείρημα το γεγονός ότι ΜΗ ελληνικοί πληθυσμοί δεν μιλούσαν ελληνικά στην επικράτεια 2 πολυεθνικών αυτοκρατοριών προσπαθώντας να αποδείξεις ότι τα αρχαία ελληνικά δεν είναι βαρύνουσας σημασίας σε αυτό που λέμε πολιτισμική κληρονομιά/συνέχεια. Also, διαβάζα ιστορία πριν μάθεις την αλφαβήτα οπότε άσε τις εξυπνάδες σε μένα.
ja_the_invincible wrote: Αν είναι να βγάλουμε και τα μαθηματικά του λυκείου άχρηστα γιατί στην ουσία είναι μια παπαγαλία τύπων ασκήσεων και δεν έχουν καμία σχέση με μαθηματική σκέψη.
Ποιος σου είπε ότι δεν ισχύει αυτό?

Γενικά δε μας λέτε κάτι καινούριο κύριε Ja... Ούτε διαφωνούμε στην ουσία... Δε μου άρεσαν τα αρχαία γιατί δεν τα διδάχτηκα σωστά από κανέναν... Ενώ μου άρεσε η πληροφορική πχ, γιατί είχα την καλύτερη καθηγήτρια πληροφορικής που θα μπορούσα να έχω... What's so hard to understand about that? Προφανώς και είναι σημαντικά, και προφανώς και πρέπει να τα διδασκόμαστε (γιατί μέσα από αυτά κατανοούμε τα νέα), αλλά όχι 6 ώρες την εβδομάδα, και όχι χαζά... Διαφωνείς με αυτό?
α)Πρώτα λες ότι ένα μάθημα είναι "γτπ" και μετά λες ότι προφανώς είναι σημαντικό. Λογικό άλμα?
β)Το γεγονός ότι βγάζεις ένα μάθημα "γτπ" μόνο και μόνο επειδή ήσουν κακός σε αυτό πάσχει σαν λογική από κάθε άποψη.
γ)Αν έβγαζα "γτπ" κάθε μάθημα που δεν διδάχθηκα σωστά θα άλλαζα κατεύθυνση.
δ)Δεν μπορείς να εκφέρεις άποψη για ένα μάθημα το οποίο λες ότι δεν σου άρεσε και ότι δεν σε ενδιέφερε και το οποίο διάβαζες μόνο για τα διαγωνίσματα γιατί πολύ απλά όποιος δεν έχει ασχοληθεί με ένα αντικείμενο δεν μπορεί να έχει προτάσεις για την βελτίωσή του.
ε)Γιατί έχω το προαίσθημα ότι αν ακούσω τις προτάσεις σου για "μη χαζή" διδασκαλία του μαθήματος θα πλακωθώ στα facepalm?
PS:
ja_the_invincible wrote: ΥΓ: Ναι, το καταλάβαμε δεν πήγες στο δημόσιο της γειτονιάς σου, πήγαινες σε μουσικό σχολείο. Το ανέφερες γύρω στις 3 φορές.
Και θα το αναφέρω άλλες 103, για context. Γιατί σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει μιλάω από τη σκοπιά κάποιου που έχει ζήσει και αυτό, και το δημόσιο της γειτονιάς... Προφανώς μέρος της αντίληψης μου έχει καλλιεργηθεί και από εκεί...
Θα το αναφέρεις άλλες 103 γιατί σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει οι αναφορές σου στο μουσικό σχολείο εξυπηρετούν πιο πολύ την ανάγκη να δείξεις πως "ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΛΕΜΠΑ ΠΗΓΑΙΝΑ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" παρά να αναφέρεις κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση των 2 συστημάτων εκπαίδευσης.
Last edited by ja_the_invincible on Fri Jul 18, 2014 9:03 pm, edited 1 time in total.
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
pgetsos
Venus Former Team Member
Posts: 1192
Joined: Sun Oct 13, 2013 1:29 am
Academic status: MSc
Gender:

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by pgetsos » Fri Jul 18, 2014 8:47 pm

Δεν χρειαζεται να ειμαστε ειρωνικοι/επιθετικοι παλικαρια ;)
Όταν μια μαύρη γάτα περάσει από μπροστά σου, σημαίνει ότι το ζώο πάει κάπου.

Μην αφήνεις τα μικρά μυαλά να σε πείσουν ότι τα όνειρα σου είναι πολύ μεγάλα.
User avatar
ja_the_invincible
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2414
Joined: Tue Dec 01, 2009 12:33 am
Academic status: N>4
Gender:
Location: Κάπου στο matrix...

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ja_the_invincible » Fri Jul 18, 2014 9:02 pm

pgetsos wrote:Δεν χρειαζεται να ειμαστε ειρωνικοι/επιθετικοι παλικαρια ;)
Έχεις δίκιο, my bad. Αν και όταν διαβάζω τα αγγλοελληνικά του θοδωρή μου ανεβαίνει η πίεση, υπόσχομαι να το ελέγξω.
f**k robin and batman i'm robbin with a bat man
User avatar
ThOdOr1s
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 964
Joined: Thu Oct 25, 2012 5:17 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: 36.86588,25.51602

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ThOdOr1s » Sat Jul 19, 2014 12:13 am

ja_the_invincible wrote: β)Το γεγονός ότι βγάζεις ένα μάθημα "γτπ" μόνο και μόνο επειδή ήσουν κακός σε αυτό πάσχει σαν λογική από κάθε άποψη.
Well, με τη μόνη διαφορά ότι δεν είναι αμφίδρομο...

gtp μάθημα => δεν είμαι καλός
Very well true... Το θεωρώ gtp, άρα δεν ασχολούμαι, άρα δε γίνομαι καλός σε αυτό... perfectly reasonable!
δεν είμαι καλός => gtp μάθημα
Somehow what you got, not what i said...
ja_the_invincible wrote:
Thodor1s wrote:
ja_the_invincible wrote: ΥΓ: Ναι, το καταλάβαμε δεν πήγες στο δημόσιο της γειτονιάς σου, πήγαινες σε μουσικό σχολείο. Το ανέφερες γύρω στις 3 φορές.
Και θα το αναφέρω άλλες 103, για context. Γιατί σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει μιλάω από τη σκοπιά κάποιου που έχει ζήσει και αυτό, και το δημόσιο της γειτονιάς... Προφανώς μέρος της αντίληψης μου έχει καλλιεργηθεί και από εκεί...
Θα το αναφέρεις άλλες 103 γιατί σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει οι αναφορές σου στο μουσικό σχολείο εξυπηρετούν πιο πολύ την ανάγκη να δείξεις πως "ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΛΕΜΠΑ ΠΗΓΑΙΝΑ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" παρά να αναφέρεις κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση των 2 συστημάτων εκπαίδευσης.
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Πλέμπα? I honestly had to google dat...
Χμ, χμ... not at all... Τα μουσικά, είναι μάλλον χειρότερα και από τα επαλ σε επιδόσεις, οπωσδήποτε όχι καλά σχολειά (Γι αυτό άλλωστε έφυγα στο λύκειο, why should i even brag about it?), και οπωσδήποτε όχι παράδειγμα για τα πάντα... Όμως, έχουν αυτό το tier σύστημα που πραγματικά προωθεί κόσμο που είναι έτοιμος να προχωρήσει, και κρατάει πίσω κόσμο που πρέπει να ξαναασχοληθεί. Όλη η μουσική διδασκαλία το έχει αυτό... Όσο ήμασταν εκεί μιλάγαμε αρκετά με καθηγητές μαθημάτων κορμού για το πως αυτό το σύστημα θα μπορούσε να έχει θετικά αποτελέσματα στην εφαρμογή στα δικά τους μαθήματα... Και η γενική αίσθηση ήταν ότι θα μπορούσε να βοηθήσει έναντι του δικού του συστήματος, γιατί θα άφηνε τον καθηγητή ελεύθερο να βρει, να ασχοληθεί παραπάνω, και τελικά να βοηθήσει τους αδύναμους μαθητές στο μάθημα που υστερούν, και από την άλλη οι καλοί μαθητές δε θα έμεναν πίσω από την υπόλοιπη τάξη...

Μιλάμε για το πως δουλεύει το σύστημα διδασκαλίας, όχι για το επίπεδο διδασκαλίας, ούτε για τα αντικείμενα διδασκαλίας... Και για το πως το σύστημα διδασκαλίας οδηγεί στους "στούρνους". Ο,τι έχω πει so far για το μουσικό ήταν τουλάχιστον relevant με το αρχικό post του nachos...

Επίσης η όλη φάση με την αποχή από τα θρησκευτικά θυμάμαι είχε ξεκινήσει από το σύλλογο γονέων, που δεν πήγαιναν τον θρησκευτικό... Και το argument από ένα σημείο και μετά ήταν γιατί να κάνουν τα παιδιά θρησκευτικά anyway? Και απλά μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά το φύλο απαλλαγής, και το 70% το συμπλήρωσε θετικά...

BTW,
michalis wrote: Επίσης, και σόρρυ που θα γίνω λίγο εριστικός...
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Daaaaw, don't apologize fo dat, that's all we do here latelly...
michalis wrote:...αλλά πες μου, έμαθες πολλά σε κείνα τα κενά 2 φορές την εβδομάδα ?
Από το διάβασμα που έκανα (σε πιάνο, γιατί δεν είχα σπίτι μου τότε) αυτές τις 2 ώρες τώρα έχω 10 σε έναν συντελεστή του διπλώματος μου... Στην αρμονία συγκεκριμένα...
Εσύ που έκανες θρησκευτικά 2 φορές την εβδομάδα, ειλικρινά πες μου, θυμάσαι έστω και ένα πράγμα από τότε?
ja_the_invincible wrote:
pgetsos wrote:Δεν χρειαζεται να ειμαστε ειρωνικοι/επιθετικοι παλικαρια ;)
Έχεις δίκιο, my bad. Αν και όταν διαβάζω τα αγγλοελληνικά του θοδωρή μου ανεβαίνει η πίεση, υπόσχομαι να το ελέγξω.
Δεν το κάνω επίτηδες tho... παρόλα αυτά... :smt005
Elementary OS
User avatar
necrofear_13
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2141
Joined: Sun Nov 18, 2007 5:32 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by necrofear_13 » Sat Jul 19, 2014 2:39 am

Εγώ ένα πράγμα ξέρω. Μπορούμε να λέμε χίλια κακά για την εκπαίδευση και σε πανεπιστήμια και σε σχολεία. Για κάποιον γαμ**** λόγο όμως όλα τα αμερικάνικα πανεπιστήμια είναι γεμάτα Έλληνες καθηγητές και phd φοιτητές. Imho αυτό σημαίνει πως κάτι κάναμε καλά τόσα χρόνια και στα σχολεία και στα πανεπιστήμια (δεν είμαι τόσο αισιόδοξος για το μέλλον). Από εκεί και πέρα από τη στιγμή που αντικειμενικά κάτι κάναμε σωστά δεν βλέπω λόγο να αλλάξει η ύλη και τα μαθήματα.

Σημαντικό: Θα προτιμούσα να μην έκανα ούτε αρχαία ούτε τίποτα από όλα τα θεωρητικά επειδή θεωρώ ότι εμένα μου ήταν άχρηστα αλλά η πραγματικότητα και τα αποτελέσματα αναιρούν την υπόθεσή μου ότι είναι άχρηστα. Οπότε αυθαίρετα επιλέγω ότι είναι χρήσιμα (παίζει να είναι η πιο αστεία τοποθέτηση στο topic).

Σημαντικό2: Όλα αυτά που είπα δεν είναι κατάλληλα προς ανάγνωση για Χρυσαυγίτες γιατί θα μπούμε σε συζητήσεις για το αν είμαστε ή οχι ανώτεροι γονιδιακά οι Έλληνες και για αυτό είμαστε πιο έξυπνοι..... :) :)

My 2 cents.....
No matter what kind of sadness envelops the darkness of our despair, if you put one foot in front of the other, at some point you will reach a place where you can see the light.

In heaven or earth, no matter to where we progress, no matter where we walk, that becomes our road.
As long as we keep walking the battle will continue.
And that is exactly why this place will always be a paradise
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by michalis » Sat Jul 19, 2014 2:52 am

Θοδωρή ήμουν σίγουρος για την απάντησή σου. Ωστόσο εγώ, επειδή δεν πήγα σε μουσικό σχολείο, δεν θα μπορούσα να παίζω πιάνο την ώρα του κενού.

Εγώ θα σου πω ότι θυμάμαι ένα πράγμα. Ότι υπάρχουν πολλές θρησκείες στον κόσμο για τις οποίες η ορθοδοξία έχει μια δογματική, αλλά συγκεκριμένη άποψη. Δεν θυμάμαι ακριβώς την άποψη για κάθε θρησκεία και αίρεση, αλλά γνωρίζω ότι υπάρχουν. Με ένα google θα τις βρω κιόλας. Αυτομάτως, λοιπόν, σε μια κουβέντα για θρησκείες, μιλάω από άλλο επίπεδο αντίληψης. Και καλώς ή κακώς η θρησκεία είναι βασικό στοιχείο όλων των πολιτισμών. Αυτή τη στιγμή που σου γράφω κάποιοι σκοτώνουν και κάποιοι πεθαίνουν, όχι πολύ μακριά από δω, χρησιμοποιώντας σαν λόγο ή σαν πρόφαση τη θρησκεία τους. Όταν μπω, λοιπόν, σε μια τέτοια κουβέντα, γνωρίζω 2 πράγματα παραπάνω.
User avatar
nachos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1252
Joined: Mon Aug 21, 2006 4:28 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Brachamee City

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by nachos » Sat Jul 19, 2014 3:02 am

Επιστρέφοντας μετά από μέρες στο thread, ομολογώ ότι ξέφυγε λίγο από την αρχική ροή, παρά ταύτα όμως έχετε αναλύσει ένα επίσης ενδιαφέρον θέμα, το οποίο μου δίνει και ένα καλό πάτημα να επιχειρηματολογήσω για την αρχική μου θέση. Πριν από αυτό όμως, θα μπω κι εγώ στον πειρασμό να αφήσω ένα μικρό σχόλιο σχετικά με τα αρχαία ελληνικά, άσχετα αν σε μεγαλό βαθμό το θέμα το έχουν καλύψει ο ja με τον Μιχάλη.

Καταρχάς, πριν κανείς πιάσει το θέμα της αρχαΐζουσας, οφείλει να είναι ξεκάθαρος ως προς το θέμα της γλώσσας γενικότερα. Ο λόγος - και αυτό είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός - συνιστά δομική απόδειξη ύπαρξης νοημοσύνης και λογικής. Είναι θεμέλιο όχι μόνο του πολιτισμικού γίγνεσθαι, αλλά πρωτίστως του επιστημονικού, αφού δίχως αυτόν είναι αδύνατον για οποιονδήποτε να εκφέρει σκέψη. Το ότι κάτι όμως αποτελεί καθολική αλήθεια, δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και καθολικά σεβαστό, ιδιαίτερα σε περιόδους (σαν αυτή που ζούμε) κατά τις οποίες έχουν καλλιεργηθεί έντονες φονταμενταλιστικές τάσεις, χαρακτηριστικό γνώρισμα των οποίων είναι ότι καταλήγουμε να επιχειρηματολογούμε ακόμα και για τα αυτονόητα. Εδώ λοιπόν έχει νόημα η ξεκάθαρη στάση που ανέφερα νωρίτερα ως προς το θέμα της γλώσσας, καθώς δεν έχει απολύτως κανένα νόημα μια κουβέντα για τη σημασία της αρχαίας ελληνικής (σε σχέση με τη νέα), με οποιοδήποτε άτομο που δεν αντιλαμβάνεται και σέβεται τη σημασία του λόγου γενικότερα. Είναι ακριβώς σα να προσπαθεί κανείς να μιλήσει περί εξέλιξης των ειδών με έναν (Αμερικανό) "δημιουργιστή". Ακόμα και αν του παρουσιάσεις κατάμουτρα οστά δεινοσαύρων που χρονολογούνται προ εκατομμυρίων ετών, αυτός θα επιμένει ότι η Γη φτιάχτηκε από το θεό σε επτά μέρες πριν από περίπου 6 χιλιάδες χρόνια. Και θα επιμένει μέχρι να βγάλει ο ήλιος κέρατα.

Όσοι λοιπόν αντιλαμβάνονται τη σημασία της γλώσσας, δε θα μπορούν να αρνηθούν ότι είναι προς όφελος οποιουδήποτε να μιλά σωστά τη γλώσσα του (και όχι μόνο). Για να το πετύχει κανείς αυτό, θα πρέπει να γνωρίζει τους κανόνες βάσει των οποίων δομείται αυτή. Ποιοι είναι λοιπόν (στην περίπτωσή μας) οι κανόνες της νέας ελληνικής; Η απάντηση είναι ότι εν πολλοίς δεν υπάρχουν. Στο μεγαλύτερό τους βαθμό, οι κανόνες με τους οποίους δομούνται τα νέα ελληνικά έρχονται κατευθείαν από τα αρχαία, και μάλιστα, είναι αδύνατον να τους κατανοήσει κανείς, αν δεν τους δει δια της πράξης να εφαρμόζονται στον αρχαίο λόγο. Με εξαίρεση δηλαδή εξαιρετικά απλούς κανόνες (π.χ. ρήματα που τελειώνουν σε -ώνω, -ίζω, γραφή του φθόγγου 'ε' σε ενεργητική και παθητική φωνή, τα οποία βέβαια πλέον έχουν καταντήσει επιπέδου Σορβόνης και άνω), οι υπόλοιποι βασίζονται επί το πλείστον σε δομές της αρχαΐζουσας όπως το πολυτονικό σύστημα, τα πνεύματα, χρονικές αυξήσεις, απαρέμφατο, μετοχές, συνηρημένα ρήματα και πάει λέγοντας. Οι δομές αυτές στη νέα ελληνική είναι είτε ανύπαρκτες, είτε αδιαφανείς, πράγμα που καθιστά την ανάλυση και μελέτη της αυτή καθεαυτή αδύνατη. Το μόνο σύνολο κανόνων που όντως υπάρχει στην νέα, είναι αυτό των κανόνων μετάβασης από την αρχαία, οι οποίοι πολλές φορές πάσχουν και είναι αδύνατον να ερμηνευτούν λογικά με βάση την ίδια τη γλώσσα. Αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς επί το πλείστον, αυτοί οι κανόνες αποτελούν άκριτη υιοθέτηση των κατά καιρών 'γλωσσικών' συνηθειών της πλειοψηφίας, η οποία απλά δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στο αντίστοιχο επίπεδο δυσκολίας της εποχής.

Θα ήθελα φυσικά να ξεκαθαρίσω ότι δεν κατακρίνω γενικότερα την απλούστευση της ελληνικής, σε τελική ανάλυση μέχρι ένα βαθμό ήταν απαραίτητο και λόγω δυσκολίας, και λόγω ρεαλισμού: είναι βλακώδες να λογίζεις ώς επίσημη, την "έκδοση" μιας γλώσσας την οποία δεν μιλάει (και κυριότερα δε γράφει) επακριβώς κανείς από τους γηγενείς ομιλούντες. Το ζητούμενο όμως είναι, που ακριβώς τραβάει κανείς τη γραμμή του standard ποιότητας, αλλά και να ανατροφοδοτεί την κρίση του με βάση τα απτά αποτελέσματα. Για να το θέσω πιο ωμά, εδώ και χρόνια θεωρώ ότι τα ελληνικά έχουν μπει σε μια διαδικασία πετσοκόμματος, η οποία διογκώνεται από τη διαρκή πτώση του επιπέδου των ομιλούντων. Κοινώς, ο πήχης χαμηλώνει διαρκώς, χωρίς να αξιολογείται αν είναι τελικά η δυσκολία της γλώσσας (και σε τι βαθμό) στην οποία οφείλεται η ανικανότητα του κόσμου να την χρησιμοποιεί σωστά.

Αυτό ακριβώς το σημείο έρχεται να δέσει με το νόημα του αρχικού μου ποστ. Γενικότερα η κοινωνία μας εδώ και δεκαετίες έχει προάγει την κουλτούρα του μετρίου, η οποία πρωτογενώς αναδεικνύεται (και) στον τομέα της παιδείας. Κατ' εμέ, αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα το οποίο καθιστά αναποτελεσματικό το εκπαιδευτικό μας σύστημα, και γι αυτό θα διαφωνήσω και με την άποψη που κατά κόρον διατυπώσατε σε νωρίτερα ποστς. Όχι γιατί δε συμφωνώ με πολλούς (όχι όλους όμως) από τους προβληματισμούς που διατυπώσατε, αλλά γιατί θεωρώ ότι η κουλτούρα του να απορρίπτει κανείς τη μόρφωση, είναι απλά ανίκητη. Κοινώς, δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα που να μπορεί να "πείσει" κάποιον που είναι αποφασισμένος να μην παιδευτεί. Στον αντίποδα, αν κάποιος θέλει να το πετύχει, θα το καταφέρει ακόμα και μέσα από ένα σαθρό σύστημα, δυσκολότερα μεν, αλλά επιτυχώς. Αν δε ευδοκιμούσε μια πραγματικά φίλια προς τη μόρφωση κουλτούρα, νομίζω πως θα οδηγούσε και στις απαραίτητες ζυμώσεις για τη διαμόρφωση ενός συστήματος που θα συνέχιζε να την προάγει. Και οι δύο εναλλακτικές είναι τυπικές περιπτώσεις σχέσεως αιτίου και αιτιατού, και όλως τυχαίως εμείς βιώνουμε αυτή που οδηγεί σε φαύλο κύκλο.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself
User avatar
ThOdOr1s
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 964
Joined: Thu Oct 25, 2012 5:17 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: 36.86588,25.51602

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ThOdOr1s » Sat Jul 19, 2014 8:47 pm

necrofear_13 wrote: Θα προτιμούσα να μην έκανα ούτε αρχαία ούτε τίποτα από όλα τα θεωρητικά επειδή θεωρώ ότι εμένα μου ήταν άχρηστα αλλά η πραγματικότητα και τα αποτελέσματα αναιρούν την υπόθεσή μου ότι είναι άχρηστα. Οπότε αυθαίρετα επιλέγω ότι είναι χρήσιμα (παίζει να είναι η πιο αστεία τοποθέτηση στο topic)
Είναι όντως πολύ αστείο...
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Κυρίως επειδη αυτό που είπα είναι: Θα προτιμούσα να μην έκανα αρχαία με τον τρόπο που τα διδάχτηκα επειδή θεωρώ ότι [b]εμένα[/b] μου ήταν τελικά άχρηστα. Για άλλους προφανώς και είναι χρήσιμα. Εάν τα είχα διδαχτεί με καλύτερο τρόπο ίσως να ήταν χρήσιμα και σε εμένα...
michalis wrote: Εγώ θα σου πω ότι θυμάμαι ένα πράγμα. Ότι υπάρχουν πολλές θρησκείες στον κόσμο για τις οποίες η ορθοδοξία έχει μια δογματική, αλλά συγκεκριμένη άποψη. Δεν θυμάμαι ακριβώς την άποψη για κάθε θρησκεία και αίρεση, αλλά γνωρίζω ότι υπάρχουν. Με ένα google θα τις βρω κιόλας. Αυτομάτως, λοιπόν, σε μια κουβέντα για θρησκείες, μιλάω από άλλο επίπεδο αντίληψης. Και καλώς ή κακώς η θρησκεία είναι βασικό στοιχείο όλων των πολιτισμών. Αυτή τη στιγμή που σου γράφω κάποιοι σκοτώνουν και κάποιοι πεθαίνουν, όχι πολύ μακριά από δω, χρησιμοποιώντας σαν λόγο ή σαν πρόφαση τη θρησκεία τους. Όταν μπω, λοιπόν, σε μια τέτοια κουβέντα, γνωρίζω 2 πράγματα παραπάνω.
Εγώ από την άλλη πιστεύω το θέμα της θρησκείας είναι καθαρά θέμα προσωπικής αναζήτησης. Η πίστη κάποιου η όχι σε όποιο Θεό, και με ποιο τρόπο γίνεται αυτή είναι κάτι προσωπικό, και η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών αποθαρρύνει την προσωπική αναζήτηση... Τα παραπάνω, και άλλα ακόμα, αν είσαι ορθόδοξος έπρεπε να τα ξέρεις από προσωπική σου αναζήτηση...
michalis wrote: Αυτομάτως, λοιπόν, σε μια κουβέντα για θρησκείες, μιλάω από άλλο επίπεδο αντίληψης.
Συγχαρητήρια! here you go!

Μόλις απέδειξες ότι ξέρεις τι ακριβώς keywords πρέπει να βάλεις στο google για να συμμετέχεις σε μια συζήτηση σχετικά με το δόγμα, η οποία δεν έχει νόημα, because guess what? Το δόγμα, δηλαδή η πίστη στο Θεό και ο τρόπος που γίνεται αυτή, είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα προσωπικής αναζήτησης του καθενός, και δεν προκύπτει (η τουλάχιστον δε θα έπρεπε να προκύπτει) μέσα από τη διδασκαλία, το διάλογο, η λογικά επιχειρήματα...
Elementary OS
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by michalis » Sun Jul 20, 2014 6:50 am

Δεν έχεις κατανοήσει αυτό που λέω. Σου είπα ότι σε ένα κόσμο που η θρησκεία, you like it or not, είναι παράγοντας (ουσιαστικός ή προφασιζόμενος) πολιτικής, είναι βασικής σημασίας η κατανόησή της. Μου λες ότι είναι θέμα προσωπικής αναζήτησης. Ναι, η πίστη ναι, όχι όμως η γνώση για τη θρησκεία. Η γνώση για τη θρησκεία, όσο ελλιπής κι αν παρέχεται στο σχολείο, είναι έναυσμα για να ψάξεις περισσότερο. Δεν θα σου πω ότι η χριστιανική προπαγάνδα που διδάσκεται είναι αυτό που θα έπρεπε να διδάσκεται, ωστόσο εσύ μου λες να καταργήσουμε ένα κομμάτι μόρφωσης. Εγώ θα σου πω απλά να το αλλάξουμε και ο λόγος έχει αναλυθεί σε μεγάλη λεπτομέρεια από το post του nachos. Μπορούμε να πιάσουμε ένα-ένα τα μαθήματα και να λέμε τι πρέπει ν'αλλάξει σε καθένα από αυτά. Όταν όμως έρχεται κάποιος και προτείνει, χωρίς συζήτηση, την κατάργηση ενός γνωστικού αντικειμένου, μάλλον βλέπει την εκπαίδευση πιο περιορισμένα απ'ότι έπρεπε να τη βλέπει.
User avatar
ThOdOr1s
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 964
Joined: Thu Oct 25, 2012 5:17 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: 36.86588,25.51602

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by ThOdOr1s » Mon Jul 21, 2014 6:54 pm

michalis wrote:Μου λες ότι είναι θέμα προσωπικής αναζήτησης. Ναι, η πίστη ναι, όχι όμως η γνώση για τη θρησκεία. Η γνώση για τη θρησκεία, όσο ελλιπής κι αν παρέχεται στο σχολείο, είναι έναυσμα για να ψάξεις περισσότερο.
Δεκτό, I was a lot off...
michalis wrote:Δεν θα σου πω ότι η χριστιανική προπαγάνδα που διδάσκεται είναι αυτό που θα έπρεπε να διδάσκεται, ωστόσο εσύ μου λες να καταργήσουμε ένα κομμάτι μόρφωσης.
Αναφερόμουν σε αυτό πιο πολύ...

Όταν γνωρίζεις σφαιρικά, και αντικειμενικά (όσο γίνεται) ένα αντικείμενο, τότε μόνο μπορείς να βγάλεις αληθή συμπεράσματα σχετικά με αυτό. Όταν όμως γνωρίζεις εν μέρει, η από μια σκοπιά, προσπαθώντας να βγάλεις τα σχετικά συμπεράσματα γίνεσαι ανδρείκελο της γνώσης, και μαριονέτα αυτών που στην παρέχουν.

Τα θρησκευτικά αυτό το σκοπό έχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν είναι κρυφό... Ένας άνθρωπος λοιπόν, που θέλει να είναι ελεύθερος να αναζητήσει την πίστη του, αλλά και τη σωστή, πολυδιάστατη γνώση που σχετίζεται με αυτή η και άλλες, αλλά και γενικά, όχι μόνο σε σχέση με τα θρησκευτικά, αλλά με οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, δεν κερδίζει κάτι από ένα μάθημα τέτοιου είδους, μάλλον χάνει...
Elementary OS
User avatar
photisd
Mbyte level
Mbyte level
Posts: 875
Joined: Tue Nov 20, 2007 9:13 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by photisd » Mon Jul 21, 2014 10:39 pm

Δεν χρειάζεται να αναφέρω κάποιο άλλο επιχείρημα, γιατί αρκετά παιδιά πιο πριν με κάλυψαν.
Δεν χωράει αμφιβολία το πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζει κανείς σε βάθος τη γλώσσα του, τη σημασία της και τη συμβολή της στην ιστορία του έθνους του. Οποιαδήποτε αμφισβήτηση αυτού είναι (το λιγότερο που μπορώ να πω) κουτή! Νιώθω όμως περήφανος όταν συμβαίνουν τέτοια γεγονότα στην ιστορία, όταν σέβονται τη γλώσσα μου απεριόριστα οι ξένοι (κι ας μην το κάνουν οι υπόλοιποι "πατριώτες" που είναι έτοιμοι όμως να τα βάλουν με τους 300 "προδότες" του έθνους), όταν διδάσκονται σε ένα τεράστιο αριθμό Πανεπιστημίων σε όλες τις άκρες του κόσμου τα Αρχαία Ελληνικά, όταν...όταν...όταν...
Έκπληξη προκάλεσε ο Ξενοφών Ζολώτας, ως αντιπρόσωπος της Ελλάδας, από τον απροσδόκητο λόγο του στις 26 Σεπτεμβρίου 1957, ενώπιον του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, σε μία από τις πιο ουσιαστικές του ενέργειες για την προβολή της ελληνικής γλώσσας. Ο εκλιπών, μίλησε ελληνικά και τον κατάλαβαν όλοι γιατί χρησιμοποίησε ατόφια την αγγλική γλώσσα! Επακολούθησε ανυπόκριτος ενθουσιασμός και χειροκροτήματα από όρθιους τους συνέδρους. Την επομένη είχαν πρωτοσέλιδο το λόγο του οι "New York Times" και η "Washington Post", περνώντας σε όλο τον κόσμο το μήνυμα, ότι η ελληνική γλώσσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να λειτουργήσει σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες. Μάλιστα, τόση ήταν η εντύπωση, που προκάλεσε η πρώτη αυτή ομιλία στα αγγλικά, ώστε ο τότε Πρόεδρος της Διεθνούς Τράπεζας, Γιουτζίν Μπλάκ, τον παρακάλεσε και σε επόμενη ετήσια συνεδρίαση του ΔΝΤ και της Διεθνούς Τράπεζας να μιλήσει πάλι αγγλικά, αλλά με ελληνικές λέξεις, κάτι, που επανέλαβε το 1959.

Ο ίδιος ο Ξενοφών Ζολώτας ανέφερε σχετικά: "Βέβαια τη δεύτερη φορά ο λόγος είχε περιεχόμενο ουσιαστικό . Αναφερόταν στην ουσία: για το νομισματικό και οικονομικό πρόβλημα της εποχής". Μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφέρει, ότι οι πατέρες της αμερικανικής ανεξαρτησίας, ο Ουάσιγκτον, ο Τζέφερσον, ο 'Ανταμς και άλλοι όταν συνέτασσαν το Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών, το 1787, είχαν προτείνει η γλώσσα του νέου κράτους να είναι η ελληνική, προς τιμή της γλώσσας του Έθνους εκείνου, που πρώτο γέννησε τη Δημοκρατία και τη διέδωσε στον κόσμο. Μία ψήφος όμως ήταν αρκετή για να προκριθεί η αγγλική.

Ο λόγος του 1957

Kyrie,

I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Oecumenical Trapeza for the orthodoxy of their axioms methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas.
With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous Organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and syntherized.
Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and melancholy. This phenomenon is charateristic of our epoch. But, to my thesis we have the dynamism to program therepeutic practices as a prophylacis from chaos and catastrophe.
In parallel a panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic.
I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my eucharistia to your Kyrie to the eugenic and generous American Ethnos and to the organizers and protagonists of this Ampitctyony and the gastronomic symposia.
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Η Ελληνική γλώσσα, με τη διαχρονικότητα και τον πλούτο της, έθεσε ανεξίτηλα την σφραγίδα της σε όλες, εν γένει, τις δυτικοευρωπαϊκές γλώσσες, οι οποίες κατά τον γλωσσολόγο και ελληνιστή Φραντζίσκο Ροντρίγκεζ Αντράντος, θεωρούνται κρυφοελληνικές! Π.χ. η γαλλική γλώσσα σύμφωνα με μελέτη του γαλλικού Υπουργείου Παιδείας, περιλαμβάνει λέξεις με ελληνικές ρίζες σε ποσοστό περίπου 60%. Το 80% των λέξεων της πορτογαλικής γλώσσας, κατά την καθηγήτρια Alcina Dos Martires Lopes έχει ελληνικές ρίζες, η αγγλική γλώσσα, σύμφωνα με το ογκώδες Λεξικό του Αρ. Κωνσταντινίδη, έχει πάνω από 155.000 λέξεις με ελληνικές ρίζες ενώ η γερμανική γλώσσα διαμορφώθηκε από τον Μαρτίνο Λούθηρο το 1534 με πρότυπο τους κανόνες γραμματικής και συντακτικού της ελληνικής γλώσσας...
http://i.imgur.com/Laekpwv.png
http://i.imgur.com/ClOjUnJ.png
http://i.imgur.com/kRt1Zyk.png
http://i.imgur.com/VwiAtuy.png
http://i.imgur.com/HGN2Q1M.png
http://i.imgur.com/DdLW0zx.png
‎...Τα μεγαλύτερα όνειρα δεν βγαίνουν ποτέ έξω απ' το κουτί. Χρειάζεται μεγάλο θάρρος για να τα βγάλεις στο φως, να τα κρατήσεις ψηλά και να δεις τον πραγματικό σου εαυτό να αντικατοπτρίζεται μέσα τους...
michalis
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1061
Joined: Mon Dec 12, 2011 8:42 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Αφήστε όλους τους στούρνους να ανθίσουν...

Post by michalis » Tue Jul 22, 2014 2:36 am

ThOdOr1s wrote:
michalis wrote:Μου λες ότι είναι θέμα προσωπικής αναζήτησης. Ναι, η πίστη ναι, όχι όμως η γνώση για τη θρησκεία. Η γνώση για τη θρησκεία, όσο ελλιπής κι αν παρέχεται στο σχολείο, είναι έναυσμα για να ψάξεις περισσότερο.
Δεκτό, I was a lot off...
michalis wrote:Δεν θα σου πω ότι η χριστιανική προπαγάνδα που διδάσκεται είναι αυτό που θα έπρεπε να διδάσκεται, ωστόσο εσύ μου λες να καταργήσουμε ένα κομμάτι μόρφωσης.
Αναφερόμουν σε αυτό πιο πολύ...

Όταν γνωρίζεις σφαιρικά, και αντικειμενικά (όσο γίνεται) ένα αντικείμενο, τότε μόνο μπορείς να βγάλεις αληθή συμπεράσματα σχετικά με αυτό. Όταν όμως γνωρίζεις εν μέρει, η από μια σκοπιά, προσπαθώντας να βγάλεις τα σχετικά συμπεράσματα γίνεσαι ανδρείκελο της γνώσης, και μαριονέτα αυτών που στην παρέχουν.

Τα θρησκευτικά αυτό το σκοπό έχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν είναι κρυφό... Ένας άνθρωπος λοιπόν, που θέλει να είναι ελεύθερος να αναζητήσει την πίστη του, αλλά και τη σωστή, πολυδιάστατη γνώση που σχετίζεται με αυτή η και άλλες, αλλά και γενικά, όχι μόνο σε σχέση με τα θρησκευτικά, αλλά με οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, δεν κερδίζει κάτι από ένα μάθημα τέτοιου είδους, μάλλον χάνει...

Ανδρείκελο γίνεσαι όταν δεν το ψάχνεις. Για να το ψάξεις, όμως, θα πρέπει κάπου να έχεις δει κάτι προηγουμένως. Γνωρίζουμε καλά ότι στην Ελλάδα οι θεολόγοι είναι συνήθως υπερ-χριστιανοί που διδάσκουν βιβλία που έχουν γράψει παπάδες. Για μένα είναι ξεκάθαρα έντιμο να το *γνωρίζω* αυτό τη στιγμή που κάθομαι κι ακούω αυτά που μου σερβίρουν. Δόξα τω Θεώ η πολυφωνία υπάρχει ακόμα στη χώρα και δε νομίζω να πιστεύει κανένας ότι αυτά που διδασκόμαστε στο σχολείο είναι "η μόνη αλήθεια".


photisd ενδιαφέρουσα και ιστορική η ομιλία του Ζολώτα αλλά επί της ουσίας μάλλον δεν θα την καταλάβαινε κανένας μέσος Άγγλος. Οι όροι μπορεί να υπάρχουν σε αναλογία στα Αγγλικά αλλά το όλο κείμενο είναι επιτηδευμένο και ήταν πολιτική η χρήση του (αν σκεφτούμε ότι ο Ζολώτας ήταν ο Στουρνάρας της εποχής), δεν είχε στόχο να προωθήσει την ελληνική γλώσσα. Επίσης καλό θα είναι να μην αναπαράγουμε αστικούς μύθους, όπως πχ. η φάρσα με τη μία ψήφο και τα αρχαία ελληνικά. Αυτό το λένε σχεδόν για όλες τις γλώσσες και σε κάθε περίσταση (πχ. επίσημη γλώσσα στα Ηνωμένα Έθνη, στην Ευρωπαική Ένωση, στην Αγγλία, στη Γαλλία κλπ. κλπ.). Η αλήθεια είναι ότι δεν έγινε ποτέ καμία τέτοια ψηφοφορία για καμία γλώσσα. Και ειδικά όσον αφορά γλώσσες κρατών και λαών είναι αστείο να κάθεται κανείς να πιστεύει ότι καθορίζονται με ψηφοφορίες. :razz:
(Εκτός του ότι οι ΗΠΑ δεν έχουν καν επίσημη γλώσσα σε ομοσπονδιακό επίπεδο....)

Υπάρχουν, ωστόσο, πολλοί, ουσιαστικοί και υπαρκτοί λόγοι που επιβάλλουν τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στην εκπαίδευση, ειδικά όταν αναφερόμαστε στην εκπαίδευση των Ελλήνων. Πριν 2 μέρες έτυχε να είμαι στην Αρχαία Αγορά για να ξεναγήσω κάτι φίλους απ'το εξωτερικό και η αλήθεια είναι πως όταν διαβάζεις τις επιγραφές και τις στήλες 2 χιλιάδων ετών και καταλαβαίνεις, λίγο-πολύ, το νοημά τους, αισθάνεσαι μία άλλη επαφή με το μέρος και την ιστορία του. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, έγιναν σημαντικά πράγματα εδώ πέρα και όταν κάποιος δε γνωρίζει καλά ελληνικά, καταλήγει η επαφή του με την πολιτισμική ταυτότητα να είναι ο φραπές, τα μπουζούκια και η ταβέρνα. Δεκτά και αυτά, αλλά υπάρχει και κάτι πολύ πιο μεγάλο από κάτω...Αυτή τη στιγμή ένας Έλληνας που απλώς έχει διδαχτεί καλά αρχαία ελληνικά στο σχολείο χωρίς να έχει κλασσικές σπουδές, είναι ο μόνος φυσικός ομιλητής μοντέρνας γλώσσας, για παράδειγμα, που μπορεί να διαβάσει τη στήλη της Ροζέτας. Ε, εγώ το γουστάρω πολύ αυτό.....
Post Reply

Return to “Αναδημοσιεύσεις”