Page 1 of 2
Ψηφιακά αναλφάβητοι είναι οι δύο στους τρεις έλληνες
Posted: Fri Jun 23, 2006 12:04 am
by Fairy
Ψηφιακά αναλφάβητοι είναι οι δύο στους τρεις έλληνες
Δύο στους τρεις έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά και γενικότερα με την Πληροφορική. Όπως αναφέρει Το Βήμα (21/6/2006), με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα από τις Βρυξέλλες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είμαστε οι κατ'εξοχήν ψηφιακά αναλφάβητοι ευρωπαίοι.
Τα στοιχεία αφορούν το 2005 και είναι χαρακτηριστικό ότι στο ερώτημα αν έχουν υψηλό επίπεδο γνώσεων στον τομέα της Πληροφορικής, θετικά απαντά μόνο το 9% των ελλήνων ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 22%. Εντελώς άσχετο με την Πληροφορική και τους υπολογιστές δηλώνει το 37% των ευρωπαίων ηλικίας μεταξύ 16-74 ετών, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανήκει στην Ελλάδα (65%), και να την ακολουθούν η Ιταλία (59%), η Ουγγαρία (57%), η Κύπρος και η Πορτογαλία (54%) και η Λιθουανία (53%).
Αντίθετα, οι πλέον εξοικειωμένοι πολιίες είναι ο Δανοί, όπου μόνο το 10% δηλώνει ψηφιακά αναλφάβητο. Ακολουθούν οι σουηδοί με 11%, οι Λουξεμβούργιοι με 20% και οι Γερμανοί με 21%.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι έλληνες ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών που δηλώνουν άσχετοι με την Πληροφορική αντιστοιχούν στο 32% του πληθυσμού ενώ ο αντίστοιχος κοινοτικός όρος είναι 10%. Στις ηλικίες μεταξύ 25-54 ετών, άσχετοι με την Πληροφορική εμφανίζονται οι έλληνες κατά 59% ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 29%. Για τους έλληνες, ηλικίας μεταξύ 55 και 74 ετών, δηλώνει πως δε έχει καμία σχέση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές το 93%, ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 65%.
Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι και τα πσοοστά των ελλήνων αποφοίτων Πανεπιστημίων καθώς και φοιτητών που δηλώνουν άσχετοι με την Πληροφορική. Συγκεκριμένα, το 19% των φοιτητών στην Ελλάδα δηλώνει πως δεν έχει καμία γνώση των ηλεκτρονικών υπολογιστών έναντι 4% που είναι ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος. Σε ό,τι αφορά τους πτυχιούχους Πανεπιστημίων δηλώνει άσχετομε την Πληροφορική το 23% των ερωτηθέντων ελλήνων έναντι 11% που είναι ο μέσος κοινοτικός όρος.
Αξιοσημείωτο είναι το ποσοστό των ελλήνων που δεν εργάζονται και το οποίο δηλώνει άσχετο με την Πληροφορική κατα 56% ενώ ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι 39%.
Πηγή: e-Paideia
Posted: Fri Jun 23, 2006 1:10 am
by AnINffected
Δυστυχώς πάνω-κάτω αυτό το υποψιαζόμασταν όλοι...
Εώς ενα βαθμό είναι και φυσιολογικό γιατί κυρίως μικρές πόλεις και χωριά έχουμε.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι, τί μπορεί να γίνει, για να πέσουν αυτά τα ποσοστά;Στους φοιτητές τουλάχιστον-μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...
Posted: Fri Jun 23, 2006 2:20 pm
by sudtuwup
Eδω μιλαμε για μια χωρα που ακομα πιστευει οτι πληροφορικη ειναι το word και η μηχανογραφηση (μονο). Ασε που κ ο κανονικος αναλφαβητισμος καλα κρατει ακομα..
Posted: Fri Jun 23, 2006 2:46 pm
by Ethel
sudtuwup wrote:Eδω μιλαμε για μια χωρα που ακομα πιστευει οτι πληροφορικη ειναι το word και η μηχανογραφηση (μονο). Ασε που κ ο κανονικος αναλφαβητισμος καλα κρατει ακομα..
Έλα ντε. Άλλοι δεν ξέρουν να γράψουν το όνομά τους τι λέμε τώρα...
Posted: Fri Jun 23, 2006 5:53 pm
by Fairy
Προσωπικά με τσαντίζει που όλα έρχονται πολύ αργά... Έβλεπα σε ξένα καρτούν τα παιδάκια να έχουν ίντερνετ την εποχή που δεν είχαν καν τα περισσότερα ελληνικά σπίτια υπολογιστή...
Ή άντε ρώτα πόσοι ξέρουν τη λέξη Linux εκεί έξω... Όπως είπατε και παραπάνω, όλοι ξέρουν ένα γουόρντ και να μπαινοβγαίνουν στα γουίντοουζ και κάτι τρέχει...

:-k:Όσο για το ότι η χώρα είναι μικρή δεν λέει κάτι! Σας θυμίζω το άρθρο παραπάνω:
Αντίθετα, οι πλέον εξοικειωμένοι πολιίες είναι ο Δανοί, όπου μόνο το 10% δηλώνει ψηφιακά αναλφάβητο. Ακολουθούν οι σουηδοί με 11%, οι Λουξεμβούργιοι με 20% και οι Γερμανοί με 21%.
Posted: Fri Jun 23, 2006 9:19 pm
by tZoLe
Πάντως εώ το θεωρώ φυσιολογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα για την ενασχόληση των πολιτών με τον υπολογιστή. Πώς περιμένουμε να διαδοθεί η χρήση του internet τη στιγμή που η Ελλάδα έχει τα υψηλότερα τέλη. Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80. Ίσως η δική μας γεννιά και η επόμενη να αλλάξουν αυτά τα ποσοστά. Βέβαια καλό θα ήταν να μάθουμε όλοι πρώτα να γράφουμε και να μιλάμε σωστά...
Posted: Sat Jun 24, 2006 2:12 am
by Proxenos
AnINffected wrote:Εώς ενα βαθμό είναι και φυσιολογικό γιατί κυρίως μικρές πόλεις και χωριά έχουμε.
Γι αυτό ζουν τα 2/3 του πληθυσμού αυτής της χώρας στις πόλεις;
Στη Γερμανία ζει πολύ μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού σε χωριά και κωμοπόλεις. Το θέμα είναι πόσο "χωριό" είναι ένα χωριό...
tZoLe wrote: Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80.
Μην υπερβάλλουμε τώρα...
Posted: Sat Jun 24, 2006 2:17 pm
by sudtuwup
Να ρωτησουμε τους φοιτητες πληροφορικης κ υπολογιστων τι ειναι πληροφορικη κ ποσοι θλεουν να ασχοληθουν πραγματικα μ αυτη.
Αν δεν την διαδωδουμε εμεις τοτε ποιος;
Αντε μπας κ βαλουμε κανενα dsl στην ψωροκωσταινα κ μετα...
(Ασχετο αλλα πριν αρκετα χρονια ενας φιλος μου μιλουσε σε chat με νεαρους αμερικανους οι οποιοι ειχαν τα παντα απο pc αλλα δεν ηξεραν τι ειναι το 22:50)
Posted: Sat Jun 24, 2006 6:16 pm
by AnINffected
Όλοι οι προλαλήσαντες έχετε μεγάλο δίκιο.Σίγουρα ο αναλφαβητισμός είναι ένα μεγαλύτερο και κρισιμότερο πρόβλημα.Και μεγάλη μερίδα του πληθυσμού αντιμετωπίζει ακόμη σημαντικότερα προβλήματα όπως έλλειψη τροφής και στέγης (είναι και το κυριότερο επιχείρημα υπέρ του ματαιόδοξου (ή υπέρ-αισιόδοξου, αν προτιμάτε) του
One Laptop Per Child Project).
Εμείς όμως ως φοιτητές (και απόφοιτοι) Πληροφορικής έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε κάτι για αυτά;Ίσως, αλλά καθόλου άμεσα.Δυστυχώς.
1) Μπορούμε αν θέλετε να επεκταθούμε στα ψυχολογικά, ηθικά, κοινωνικά, πολιτικά ή/και οικονομικά ζητήματα που είναι αιτίες αυτών των προβλημάτων.Θα ήταν μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση αλλά κατά τη γνώμη μου λιγότερο εποικοδομητική καθώς δύσκολα θα καταλήξουμε κάπου.
tZoLe wrote:Πάντως εώ το θεωρώ φυσιολογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα για την ενασχόληση των πολιτών με τον υπολογιστή.
Ενδιαφέρουσα παρατήρηση, αν και νομίζω οτι κίνητρα υπάρχουν.Όμως υπάρχει και περισσότερη προκατάληψη-που οφείλεται σε φόβο-σχετικά με τους υπολογιστές.Έχω ακούσει απόψεις που συνοψίζονται στα παρακάτω:
-Με την αποδοχή των υπολογιστών γινόμαστε θύματα της Παγκοσμιοποίησης.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών γινόμαστε θύματα του τεχνοκρατισμού.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών αποξενωνόμαστε από τους συνανθρώπους μας.
-Με την αποδοχή των υπολογιστών απομακρυνόμαστε από τη φύση.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα χαλάσει κάτι και θα πληρώνω.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα πέσω θύμα κλοπής "από" το Internet.
-Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή γιατί θα κινδυνεύσω ο ίδιος
-Μακρία από τα "Μηχανήματα του Διαβόλου" (την έκφραση στα εισαγωγικά τη μεταφέρω αυτολεξεί!).
2) Εναλλακτικά μπορούμε να αναλογιστούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε από τη θέση που βρισκόμαστε, στους τομείς μας.
sudtuwup wrote:
Να ρωτησουμε τους φοιτητες πληροφορικης κ υπολογιστων τι ειναι πληροφορικη κ ποσοι θλεουν να ασχοληθουν πραγματικα μ αυτη.
Αν δεν την διαδωδουμε εμεις τοτε ποιος;
Συμφωνώ μαζί σου.Πολλοί δυστυχώς δεν ξέρουν τι θέλουν.Στύλ απαντήσεων που έχω λάβει σε αυτή την ερώτηση:
-Άκουγα υπολογιστές αυτό, Πληροφορική το άλλο...Είναι διαφορετικά απ'ότι περίμενα (
σημ. συνήθως προς το χειρότερο).
-Πώς αλλιώς θα βρώ δουλειά;
-Πώς αλλιώς θα βγάζω ενα καλό μισθό/πολλά χρήματα;
-Δεν ξέρω ακόμη με τί θέλω να ασχοληθώ (
σημ. αυτό είναι παλούκι)
Και σε πολλές περιπτώσεις προσθέτουν "Ε τώρα μπήκα/είμαι Χ χρόνια εδώ, άντε να τελειώνουμε", όπου Χ ανήκει στο σύνολο των ακεραίων.
Ελπίζω να μη σας κούρασα με το post μου.
Posted: Sat Jun 24, 2006 6:37 pm
by Fairy
Καθόλου, ήταν ενδιαφέρον
Να προσθέσω και μια δική μου εμπειρία. Εϊχα στο φροντιστήριο μια κοπέλα που ήθελε να περάσει ιατρική και ήταν κατά της χρήσης υπολογιστών (ιδίως αυτών που θα μπορούν να βοηθούν τους γιατρούς να κάνουν εγχειρήσεις από απόσταση) γιατί όπως εξήγησε:
"Σιγά μη σπουδάζω τόσα χρόνια για να μου φάει τη δουλειά ένα μηχάνημα / κάποιος άσχετος που χειρίζεται το μηχάνημα!"
Εμένα μου είχε φάνει χαζό σαν επιχείρημα μιας και ο χρήστης του μηχανήματος αλοίμονο κι αν δεν είναι γιατρός, αλλά τέλοσπάντων είναι ενδεικτικό μιας νοοτροπίας.
Posted: Sat Jun 24, 2006 6:41 pm
by tZoLe
Proxenos wrote:
tZoLe wrote: Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80.
Μην υπερβάλλουμε τώρα...
Δεν είναι υπερβολή. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 δημιουργούνταν οι πρώτες αίθουσες υπολογιστών και στα δημοτικά. Εγώ πάντως που έζησα λίογ αργότερα στο Βέλγιο (1994) είχαμε υπολογιστές και στο δημοτικό. Αντίθετα στην Ελλάδα όλα αυτά ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 90.
Posted: Sat Jun 24, 2006 7:09 pm
by mikem4600
Έδώ σε εμάς (που είμαστε και τμήμα πληροφορικής, τρομάρα μας...) έχει ακουστεί ορισμένες φορές (ελάχιστες, ευτυχώς) να παραδίδουμε εργασίες χειρόγραφες.... Υποθέτω για να μην αντιγράφουμε και καλά. Λες και το να αντιγράψεις με το χέρι δεν θεωρείται αντιγραφή, μόνο το copy-paste θεωρείται επειδή είναι πιο εύκολο...
Edit: Και ένα σχετικό κείμενο του Ν. Δήμου:
Τεχνοφοβίας το ανάγνωσμα
Posted: Sat Jun 24, 2006 9:58 pm
by Proxenos
tZoLe wrote:Proxenos wrote:
tZoLe wrote: Επίσης τα σχολεία στην Ευρώπη είχαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές ακόμα και στα δημοτικά από τη δεκαετία του 80.
Μην υπερβάλλουμε τώρα...
Δεν είναι υπερβολή. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 δημιουργούνταν οι πρώτες αίθουσες υπολογιστών και στα δημοτικά. Εγώ πάντως που έζησα λίογ αργότερα στο Βέλγιο (1994) είχαμε υπολογιστές και στο δημοτικό. Αντίθετα στην Ελλάδα όλα αυτά ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 90.
Μην απομονώνεις παραδείγματα. Κι εγώ ήμουν το 95 στο Βέλγιο και δεν είχαμε... Ας μη γενικεύουμε και ας μην ισοπεδώνουμε, γιατί αυτό είναι το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε, ειδικά όταν δεν έχουμε ιδία εμπειρία (τη δεκαετία του 80 δεν ήταν κανείς μας στο δημοτικό στο Βέλγιο). Έτσι δίνουμε απλώς την ιδέα ότι "έξω είναι όλα καλά (αλλά αντιδραστικά) ενώ στην Ελλάδα χάλια (πλην αγωνιστικά και τίμια)".
Posted: Sat Jun 24, 2006 10:04 pm
by tZoLe
Proxenos wrote:tZoLe wrote:Proxenos wrote:
Μην υπερβάλλουμε τώρα...
Δεν είναι υπερβολή. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 δημιουργούνταν οι πρώτες αίθουσες υπολογιστών και στα δημοτικά. Εγώ πάντως που έζησα λίογ αργότερα στο Βέλγιο (1994) είχαμε υπολογιστές και στο δημοτικό. Αντίθετα στην Ελλάδα όλα αυτά ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 90.
Μην απομονώνεις παραδείγματα. Κι εγώ ήμουν το 95 στο Βέλγιο και δεν είχαμε... Ας μη γενικεύουμε και ας μην ισοπεδώνουμε, γιατί αυτό είναι το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε, ειδικά όταν δεν έχουμε ιδία εμπειρία (τη δεκαετία του 80 δεν ήταν κανείς μας στο δημοτικό στο Βέλγιο). Έτσι δίνουμε απλώς την ιδέα ότι "έξω είναι όλα καλά (αλλά αντιδραστικά) ενώ στην Ελλάδα χάλια (πλην αγωνιστικά και τίμια)".
Eιλικρινά γίνεσαι πολύ γραφικός... Ο εξοπλισμός των σχολέιων με Η/Υ δε γίνεται ούτε σε μία μέρα ούτε την ίδια στιγμή για όλους. Τα συμπεράσματα που βγάζεις εσύ δεν είναι και δικά μου. Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια 10-15 χρόνια μετά από κάποιες άλλες χώρες. Σε καλύπτω έτσι όπως το έθεσα; Επίσης μιας και προσπαθείς ανεπιτυχώς να μπεις στην σκέψη μου, διότι ουδέποτε μίλησα για μία τίμια και μη ανταγωνιστική Ελλάδα, ότι έγρψα δεν το έγραψα για να κατηγορήσω οποιονδίποτε, αλλά για να εξηγήσω εν μέρη τη μη εξοικίωση των Ελλήνων με τον Η/Υ. Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην Ελλάδα για μένα ήταν απόρεια των διαφορετικών δυνατοτήτων που είχαμε και έχουμε μεκάποιες άλλες χώρες.
Posted: Sat Jun 24, 2006 10:33 pm
by sudtuwup
Παντως το τμημα μας ειναι αρκετα παλιο (απο το 84). Εχουμε μεινει πισω πολυ αν και το τοπιο αλλαζει (αργα). Ευτυχως που υπαρχει το lineage..
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:11 am
by PASCAL
Αν θυμάμαι καλά μόλις το 1992 εκδίδεται το πρώτο βιβλίο Πληροφορικής για το Γυμνάσιο, εκείνο με τα Fractal αν θυμάστε...
Λίγο πρίν σε μερικά ιδιωτικά τα γυμνασιόπαιδα διδάσκονταν κάτι ψιλά από DOS και Windows 3.1 με κάτι 386...
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:14 pm
by Proxenos
tZoLe wrote:
Eιλικρινά γίνεσαι πολύ γραφικός... Ο εξοπλισμός των σχολέιων με Η/Υ δε γίνεται ούτε σε μία μέρα ούτε την ίδια στιγμή για όλους. Τα συμπεράσματα που βγάζεις εσύ δεν είναι και δικά μου. Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια 10-15 χρόνια μετά από κάποιες άλλες χώρες. Σε καλύπτω έτσι όπως το έθεσα; Επίσης μιας και προσπαθείς ανεπιτυχώς να μπεις στην σκέψη μου, διότι ουδέποτε μίλησα για μία τίμια και μη ανταγωνιστική Ελλάδα, ότι έγρψα δεν το έγραψα για να κατηγορήσω οποιονδίποτε, αλλά για να εξηγήσω εν μέρη τη μη εξοικίωση των Ελλήνων με τον Η/Υ. Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην Ελλάδα για μένα ήταν απόρεια των διαφορετικών δυνατοτήτων που είχαμε και έχουμε μεκάποιες άλλες χώρες.
Ειλικρινά θεωρούμε διαφορετικά πράγματα γραφικά. Δεν θεωρώ ότι έχουμε λιγότερες δυνατότητες, θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρωτοβουλία και θέληση.
Γραφικό θεωρώ να πιστεύουμε ότι πάντα υστερούμε σε κάτι, ενώ για όλα φταίει εν τέλει αυτή η ωχαδερφιστική νοοτροπία και μίζερη στάση και όχι οι συγκυρίες. Και αν σε κάτι είμαστε πίσω, πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε κάποιον να το φορτώσουμε. Το τρένο όμως δε χάνεται από τις συγκυρίες, χάνεται από το τι κάνεις εσύ με αυτές. Όταν λοιπόν από την (τότε) ΕΟΚ έρεε περισσότερο χρήμα σε μας απ ό,τι στο Βέλγιο, δεν μπορώ να ακούω ότι είχαμε λιγότερες δυνατότητες. Χρήματα υπήρχαν (και υπάρχουν), τώρα αν θεωρούμε ότι ακόμα φταίνε οι Οθωμανοί, κακό του κεφαλιού μας.
Το ότι ξεκινήσαμε αργότερα από τους περισσότερους είναι πράγματι γεγονός, αλλά το να γενικεύουμε λέγοντας ότι ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ξεκίνησαν πριν από εμάς, έτσι, γενικά, όλα τα σχολεία, σε όλη την Ευρώπη, εμένα δύο πράγματα μου λέει:
1. Ότι συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι δεν ανήκουμε στην Ευρώπη (π.χ. πάω στην Ευρώπη, τα σχολεία στην Ευρώπη κτλ)
2. Ότι γενικεύουμε εις βάρος της Ελλάδας (εκτός και αν έρθει η κουβέντα στην εξυπνάδα ή τη διασκέδαση οπότε την έχουμε δει
πρώτοι παγκοσμίως)
Με τις υγείες μας...
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:33 pm
by tZoLe
Proxenos wrote:tZoLe wrote:
Eιλικρινά γίνεσαι πολύ γραφικός... Ο εξοπλισμός των σχολέιων με Η/Υ δε γίνεται ούτε σε μία μέρα ούτε την ίδια στιγμή για όλους. Τα συμπεράσματα που βγάζεις εσύ δεν είναι και δικά μου. Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια 10-15 χρόνια μετά από κάποιες άλλες χώρες. Σε καλύπτω έτσι όπως το έθεσα; Επίσης μιας και προσπαθείς ανεπιτυχώς να μπεις στην σκέψη μου, διότι ουδέποτε μίλησα για μία τίμια και μη ανταγωνιστική Ελλάδα, ότι έγρψα δεν το έγραψα για να κατηγορήσω οποιονδίποτε, αλλά για να εξηγήσω εν μέρη τη μη εξοικίωση των Ελλήνων με τον Η/Υ. Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην Ελλάδα για μένα ήταν απόρεια των διαφορετικών δυνατοτήτων που είχαμε και έχουμε μεκάποιες άλλες χώρες.
Ειλικρινά θεωρούμε διαφορετικά πράγματα γραφικά. Δεν θεωρώ ότι έχουμε λιγότερες δυνατότητες, θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρωτοβουλία και θέληση.
Γραφικό θεωρώ να πιστεύουμε ότι πάντα υστερούμε σε κάτι, ενώ για όλα φταίει εν τέλει αυτή η ωχαδερφιστική νοοτροπία και μίζερη στάση και όχι οι συγκυρίες. Και αν σε κάτι είμαστε πίσω, πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε κάποιον να το φορτώσουμε. Το τρένο όμως δε χάνεται από τις συγκυρίες, χάνεται από το τι κάνεις εσύ με αυτές. Όταν λοιπόν από την (τότε) ΕΟΚ έρεε περισσότερο χρήμα σε μας απ ό,τι στο Βέλγιο, δεν μπορώ να ακούω ότι είχαμε λιγότερες δυνατότητες. Χρήματα υπήρχαν (και υπάρχουν), τώρα αν θεωρούμε ότι ακόμα φταίνε οι Οθωμανοί, κακό του κεφαλιού μας.
Το ότι ξεκινήσαμε αργότερα από τους περισσότερους είναι πράγματι γεγονός, αλλά το να γενικεύουμε λέγοντας ότι ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ξεκίνησαν πριν από εμάς, έτσι, γενικά, όλα τα σχολεία, σε όλη την Ευρώπη, εμένα δύο πράγματα μου λέει:
1. Ότι συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι δεν ανήκουμε στην Ευρώπη (π.χ. πάω στην Ευρώπη, τα σχολεία στην Ευρώπη κτλ)
2. Ότι γενικεύουμε εις βάρος της Ελλάδας (εκτός και αν έρθει η κουβέντα στην εξυπνάδα ή τη διασκέδαση οπότε την έχουμε δει
πρώτοι παγκοσμίως)
Με τις υγείες μας...
Νομίζω ότι αδυνατείς να καταλάβεις το τι λέω. Πρώτον δεν κατηγόρησα κανέναν. Δεύτερον μέχρι το 1995 υπήρχαν χωρία στα ορεινά Τρικάλων δίχως ρεύμα

. Αν εσύ θέλεις να πιστεύεις πως η Ελλάδα μας είναι ή ήταν το ίδιο με την Αγγλία, τη Γερμανία, την Γαλλία και τις Κάτω Χώρες καλώς γαιτί δημιουργείς μία νέα θεώρηση της πραγματικότητας. Εγώ με αυτές τις χώρες μας σύγκρινα και όχι με την Ισπανία ή την Πορτογαλία. Τα δικά σου συμπεράσματα όπως "ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ξεκίνησαν πριν από εμάς, έτσι, γενικά, όλα τα σχολεία, σε όλη την Ευρώπη" είναι αυθαίρετα και δείγμα υπερβολικής δόσης εξυπνάδας.
Επίσης αν τα χρήματα έρρεαν στην Ελλάδα, τότε είχαμε άλλες προτεραιότητες και όχι την εισαγωγή των Η/Υ στη ζωή μας. Σε λίγο θα με κάνεις να νιώσω ανθέλληνας ή κυνηγός φαντασμάτων...
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:34 pm
by mikem4600
PASCAL wrote:Αν θυμάμαι καλά μόλις το 1992 εκδίδεται το πρώτο βιβλίο Πληροφορικής για το Γυμνάσιο, εκείνο με τα Fractal αν θυμάστε...
Λίγο πρίν σε μερικά ιδιωτικά τα γυμνασιόπαιδα διδάσκονταν κάτι ψιλά από DOS και Windows 3.1 με κάτι 386...
Πω πω, ναι, τι μου θύμισες...

Ηρωικές εποχές για την πληροφορική στην εκπαίδευση!
Ναι, τα βιβλία αυτά ήταν τα πρώτα και είχανε DOS και Windows 3.1 (αν και νομίζω ότι το πιο προχωρημένο της Γ΄ Γυμνασίου είχε και κάτι ψιλά από Windows 95). Στο δημόσιο πάντως τα διδασκόμασταν σίγουρα - για τα ιδιωτικά δεν ξέρω.
Θυμάμαι μάλιστα στο σχολείο μου είχαμε και σύνδεση στο "Internet" (σε ένα μόνο PC) που τότε δεν το έλεγαν Internet (αλλά Αριάδνη, Τηλέμαχο και κάτι τέτοια) με το φοβερό και πανάκριβο modem 28.800 bps. Η πληροφορικού μας ήταν πολύ περήφανη που είχαμε και τέτοιο, και σε συνδυασμό με τα 8 PC 386SX/2 ΜΒ RAM και χωρίς σκληρό δίσκο (!) (ξεκινάγαμε με δισκέτα εκκίνησης κάθε φορά - και πολλές φορές ήταν χτυπημένη!) και έναν server 486 με 20 ολόκληρα MB σκληρό ανακαλύπταμε στο γυμνάσιο την επεξεργασία κειμένου στο Microsoft Write και τις βάσεις δεδομένων σε Microsoft Works 3.0! Παντού Windows 3.1 for Workgroups, DOS 6.22 και δικτυάκι Novell!

Με το που τελείωσα το γυμνάσιο, τσίμπησε η πληροφορικού κάτι κονδύλια από ΕΕ και αναβάθμισε το εργαστήρι σε Pentium II και Windows 98...
Φυσικά κανείς δεν έπαιρνε στα σοβαρά το μάθημα... (ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές). Οι περισσότεροι συμμαθητές μου έπαιρναν βαθμούς >18 χωρίς να έχουν ανοίξει το βιβλίο και χωρίς να έχουν ακουμπίσει καν τους υπολογιστές. Μετά αναρωτιώμαστε πως έμειναν ψηφιακά αναλφάβητοι...

Posted: Sun Jun 25, 2006 1:30 pm
by rapadder
Δεν ξέρω πως γίνεται η Πληροφορική στο σχολείο σήμερα. Στην εποχή μου πάντως, ο Πληροφορικάριος ήταν ο πιο αργόσχολος καθηγητής, καλύτερα και από τον Γυμναστή!
Posted: Sun Jun 25, 2006 1:37 pm
by tZoLe
rapadder wrote:Δεν ξέρω πως γίνεται η Πληροφορική στο σχολείο σήμερα. Στην εποχή μου πάντως, ο Πληροφορικάριος ήταν ο πιο αργόσχολος καθηγητής, καλύτερα και από τον Γυμναστή!
Μην υπερβάλλουμε!!! Ο Γυμναστής δεν ήταν δα και αργόσχολος!!!

Posted: Sun Jun 25, 2006 3:05 pm
by PASCAL
Και φυσικά ο ψηφιακός αναλφαβητισμός δε σταματά στους Η/Υ...
Το κεφάλαιο "Κινητή Τηλεφωνία" έχει απίστευτες ιστορίες να μας διηγηθεί...