Page 1 of 5

Πώς θα πούμε όχι στις «καταλήψεις»

Posted: Mon Feb 05, 2007 4:31 pm
by Einherjar
Σήμερα βρήκα αυτό το ενδιαφέρον άρθρο. Αν και έχω ποστάρει κάποια κομμάτια του σε άλλες συζητήσεις, το παραθέτω εδώ ολόκληρο. Είναι γραμμένο από τον Αντώνη Χριστοφίδη και βρίσκεται εδώ.

____________________________________

1. «Κατάληψη» και νόμοι

Επειδή ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται η λέξη είναι κάπως ιδιόρρυθμος, θα ξεκινήσω με μερικές διευκρινίσεις, αναγκαίες για να μπορούμε να συνεννοούμαστε.

Κατάληψη σημαίνει ότι σημαντικό πλήθος φοιτητών εγκαθίστανται με τη βία σ' ένα κτίριο και δεν αφήνουν άλλους να εισέλθουν. Ο όρος κατάληψη χρησιμοποιείται κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο όταν οποιαδήποτε άτομα εγκαθίστανται με τη βία σε οποιαδήποτε περιουσία. Μαθητές καταλαμβάνουν σχολεία, αγρότες καταλαμβάνουν δρόμους, κλπ.

Όταν κάποιοι φοιτητές ισχυρίζονται ότι κάνουν κατάληψη, σπάνια εννοούν το ίδιο. Συνήθως εννοούν ότι έχουν κλειδώσει το όποιο κτίριο με λουκέτο ή απλά ότι δεν προσέρχονται στο μάθημα. Για να ξεχωρίζουμε λοιπόν τις διαφορετικές έννοιες της λέξης, «κατάληψη» εντός εισαγωγικών θα ονομάζουμε ό,τι εννοούν αυτοί οι φοιτητές κάθε φορά, ενώ κατάληψη χωρίς εισαγωγικά θα ονομάζουμε αυτό που ανέφερα στην προηγούμενη παράγραφο.

Η κατάληψη είναι πράξη ακραία και βίαιη. Επίσης είναι, φυσικά, και παράνομη. Είναι προφανές ότι οι αγρότες (όπως και όλοι οι άλλοι πολίτες) δεν έχουν δικαίωμα να καταλάβουν ένα δρόμο, ακόμα κι αν το αποφασίσουν με πλειοψηφία. Αντίστοιχα και οι φοιτητές σε καμιά περίπτωση δεν είναι νόμιμο να καταλάβουν περιουσία που δεν τους ανήκει. Τα πανεπιστήμια έχουν πρωταρχικό στόχο να υπηρετούν τους φοιτητές, αλλά δεν ανήκουν στους φοιτητές· τα δημόσια πανεπιστήμια ανήκουν σε όλους τους πολίτες, όπως ακριβώς και οι δρόμοι. Το πανεπιστημιακό άσυλο καθόλου δεν αλλοιώνει τη νομιμότητα ή μη των πράξεων. Άσυλο σημαίνει ότι η αστυνομία δεν δικαιούται να επέμβει απρόσκλητη· οι νόμοι εξακολουθούν όμως να ισχύουν (άρθρο 2, Ν. 1268/1982).

Αφού τα πανεπιστήμια δεν ανήκουν στους φοιτητές, το κλείδωμα ενός κτιρίου με λουκέτο από φοιτητές είναι επίσης πράξη παράνομη. Η αποχή, εντούτοις, είναι νόμιμη. Οποιοσδήποτε φοιτητής έχει το δικαίωμα να μην προσέλθει στο μάθημα, αναλαμβάνοντας την αντίστοιχη ευθύνη (π.χ. αν η προσέλευση στο συγκεκριμένο μάθημα είναι υποχρεωτική, ο φοιτητής δεν μπορεί να απαιτήσει να περάσει το μάθημα).

Παρόλο που οι φοιτητές έχουν δικαίωμα να μην προσέρχονται στο μάθημα, δεν έχουν την αρμοδιότητα να αποφασίζουν αν θα διδαχτεί το μάθημα. Η αρμοδιότητα αυτή, σύμφωνα με το νόμο, ανήκει στη Σύγκλητο:

Διακοπή του εκπαιδευτικού έργου αλλά και της εν γένει λειτουργίας ενός ΑΕΙ, πέρα από τα προβλεπόμενα στο νόμο αυτό, είναι δυνατή με απόφαση της Συγκλήτου και μόνο για εξαιρετικές περιπτώσεις. (Άρθρο 25, παρ. 4, Ν. 1268/1982)

Παρατηρείται τώρα το φαινόμενο να πηγαίνουν μερικοί φοιτητές στον καθηγητή, να τον πληροφορούν ότι ο σύλλογός τους αποφάσισε αποχή ή «κατάληψη» και πως επομένως δεν πρέπει να διδάξει το μάθημα, και να του δείχνουν και κάποιο σχετικό χαρτί με τη σφραγίδα του συλλόγου τους. Δεν υπάρχει κατ' ανάγκην κάτι παράνομο σ' αυτή την πράξη των φοιτητών· εφόσον ζούμε σε ελεύθερη χώρα, καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ό,τι θέλει. Μπορώ κι εγώ να πάω στον καθηγητή και να του πω πως είμαι ο Μέγας Ναπολέων και πως επομένως δεν πρέπει να λέει στο μάθημα της ιστορίας ότι πέθανα πριν 200 χρόνια. Ο καθηγητής έχει όμως την υποχρέωση να με αγνοήσει.

Το ότι κάτι είναι παράνομο σημαίνει ότι είναι οπωσδήποτε αθέμιτο; Αυτό είναι δύσκολο να απαντηθεί. Ο Σωκράτης αυτό πίστευε. Εγώ δεν είμαι τόσο σίγουρος. Όμως σκοπός μου σ' αυτό το άρθρο δεν είναι να συζητήσω το αν οι «καταλήψεις» είναι καλό ή κακό πράγμα· θεωρώ δεδομένο ότι είναι κακό, και απευθύνομαι σ' αυτούς που ήδη το πιστεύουν. Ο βασικότερος λόγος για τον οποίο έχω, ως εδώ, επιμείνει στη νομική πλευρά του θέματος είναι να καταλάβετε, αν σας δυσαρεστούν οι «καταλήψεις», ότι έχετε το νόμο με το μέρος σας, πράγμα που σας δίνει τρόπους να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα. Για την περίπτωση όμως που σας απασχολεί η ηθική του πράγματος, δηλαδή το αν έχετε το ηθικό δικαίωμα να μποϋκοτάρετε τη δήθεν απόφαση του συλλόγου σας, παραθέτω σχετικές ερωτήσεις και απαντήσεις μετά το τέλος του άρθρου. Περνάω τώρα στους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να πείτε όχι στις καταλήψεις.

2. Πώς μπορείτε να υπερασπιστείτε το δικαίωμά σας να κάνετε μάθημα

Καταρχήν είναι δύσκολο να δράσετε μόνος σας. Πρέπει να είστε δύο φίλοι, κυρίως για ψυχολογικούς λόγους. Δεν χρειάζονται περισσότερα άτομα. Από κει και πέρα ένα μέρος των συμφοιτητών σας, περιλαμβανομένης της πλειονότητας των κομματικοποιημένων, θα είναι εναντίον σας, και μπορεί κάποιοι να σας κατηγορήσουν ότι είστε σπασικλάκια ή φασιστάκια. Κάποιοι θα διαφωνήσουν κοσμίως και ίσως με προβληματισμό. Ένα άλλο μέρος των συμφοιτητών σας θα εκτιμήσει αυτό που κάνετε. Η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών είναι πολιτικώς αμέτοχη και θα αδιαφορήσει. Αν γίνει μάθημα θα προσέλθουν. Αν δεν γίνει δεν θα προσέλθουν. Είτε στη μια είτε στην άλλη περίπτωση, δεν πρόκειται να το σχολιάσουν. (Όλα αυτά τα ξέρω από προσωπική εμπειρία, από τότε που ήμουν φοιτητής.)

Για να κάνετε τη δουλειά σας σ' ένα χώρο όπου καθένας πετάει ό,τι μπαρούφα τον βολεύει, θα πρέπει όχι μόνο να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας, αλλά και να μπορείτε να τα υποστηρίξετε. Μερικοί κομματικοποιημένοι συμφοιτητές σας έχουν το χάρισμα χωρίς καμιά ντροπή να υποστηρίζουν με αξιοπρεπές, σοβαρό, και πειστικό ύφος πράγματα για τα οποία δεν έχουν καμιά απολύτως ιδέα. Όταν λοιπόν εξηγήσετε ότι οι φοιτητές είναι αναρμόδιοι να αποφασίζουν ότι δεν θα γίνει μάθημα, θα σας πουν ότι κάνετε λάθος και πως στην τάδε διάταξη του τάδε κανονισμού αναφέρεται το αντίθετο. Καλό είναι λοιπόν να ρίξετε μια ματιά στους νόμους που διέπουν τα ΑΕΙ. Σε καμιά περίπτωση μη δώσετε βάση σε ισχυρισμούς για το τι λέει ένας νόμος ή κανονισμός. Να επιμένετε να τον δείτε με τα μάτια σας. Στη βιβλιοθήκη του ΕΜΠ υπάρχουν όλα τα τεύχη της Εφημερίδας της Κυβέρνησης, αλλά θα κάνετε πολύ ευκολότερα τη δουλειά σας αν πάρετε τους σχετικούς νόμους έτοιμους από ένα νομικό βιβλιοπωλείο. Δεν χρειάζεται να γίνετε εξπέρ. Ακολουθήστε την κοινή λογική. Μην ξεχνάτε ότι αν ο νόμος λέει έτσι και ένας εσωτερικός κανονισμός ή ένα καταστατικό λέει αλλιώς, τότε υπερισχύει ο νόμος.

Όταν λοιπόν οι συμφοιτητές σας αποφασίσουν ή πρόκειται να αποφασίσουν «κατάληψη», εξηγήστε τους ότι δεν έχουν την αρμοδιότητα να αποφασίσουν κάτι τέτοιο και πως εσείς θα πάτε στο μάθημα και θα ζητήσετε από τον διδάσκοντα να έρθει. Άν σας πουν ότι θα μπει λουκέτο στο κτίριο εξηγήστε τους ότι δεν έχουν το δικαίωμα αλλά ότι αν το κάνουν θα ζητήσετε από τον διδάσκοντα να βρεθεί κάποια λύση (π.χ. άλλο κτίριο). Αν αναρτηθεί ανακοίνωση σχετικά με την «κατάληψη» βάλτε δίπλα και μια δικιά σας που να λέει ότι θα πάτε στο μάθημα. Γενικά φροντίστε οι συμφοιτητές σας να είναι ενημερωμένοι για την πιθανότητα να γίνει μάθημα ανεξαρτήτως της απόφασης.

Ακολούθως πηγαίνετε στους διδάσκοντες. Εξηγήστε τους ότι έχει αποφασιστεί «κατάληψη» αλλά ότι οι φοιτητές είναι αναρμόδιοι να λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις (οι περισσότεροι διδάσκοντες το γνωρίζουν ήδη), ότι εσείς θέλετε να κάνετε μάθημα, και ότι έχετε ενημερώσει σχετικά τους συμφοιτητές σας. Αν μπει λουκέτο στο κτίριο βρείτε τον υπεύθυνο (κατά πάσα πιθανότητα είναι ο Διευθυντής Τομέα ή ο Πρόεδρος Τμήματος), εξηγήστε ότι δεν μπορεί όποιος θέλει να κλειδώνει το κτίριο (βέβαια ο υπεύθυνος το ξέρει ήδη) και πως θέλετε να κάνετε μάθημα. Αποφύγετε τις αντιπαραθέσεις· περιμένετε να φύγουν οι «καταληψίες». Αν σκοπεύουν να μείνουν για να υπερασπιστούν το λουκέτο τους ψάξτε με το διδάσκοντα για άλλη λύση.

Έχετε τρακ μπροστά στον κόσμο; Φοβάστε ότι αν βγείτε να πείτε αυτά τα πράγματα σ' ένα αμφιθέατρο θα χτυπήσει γρήγορα η καρδιά σας και θα τρέμει η φωνή σας; Κανένα πρόβλημα. Πείτε τα με τρεμάμενη φωνή (αλλά δυνατά, για να ακούγεστε καθαρά). Και η δικιά μου φωνή έτρεμε όταν τα έκανα αυτά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κρύψετε το τρακ, και κανένας δεν θα του δώσει σημασία.

Δεν είναι φυσικά σίγουρο ότι θα πετύχετε, αλλά καλό είναι να προσπαθήσετε. Το πιθανότερο είναι να έχετε και επιτυχίες και αποτυχίες. Το σημαντικό είναι να ακούν οι διδάσκοντες και οι υπεύθυνοι ότι υπάρχουν κάποιοι που τους ζητούν να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Συχνά ερωτήματα

Ο σύλλογός μου λειτουργεί με δημοκρατικές διαδικασίες. Όσοι διαφωνούν ψηφίζουν εναντίον, αλλά τελικά πλειοψήφισε η «κατάληψη». Δεν πρέπει να σεβαστούμε αυτή την απόφαση;

Αν νομίζετε ότι το να γίνεται ψηφοφορία αρκεί για να ονομάσουμε μια διαδικασία δημοκρατική, κάνετε λάθος.

Μια δημοκρατική συνέλευση έχει κανονισμούς που τη διέπουν. Έχει ορισμό της απαρτίας, και σαφείς κανόνες που αναφέρουν τι συμβαίνει όταν δεν υπάρχει απαρτία. Έχει κατάλογο των μελών και γραμματεία που μετρά και ελέγχει τους παρόντες. Έχει προεδρείο και ημερήσια διάταξη. Κανόνες διέπουν πότε λήγει η προθεσμία υποβολής θεμάτων στην ημερήσια διάταξη, και το υπό ποιες προϋποθέσεις ένα θέμα μπορεί κατ' εξαίρεσιν να γίνει δεκτό μετά τη λήξη της προθεσμίας. Για κάθε θέμα της ημερήσιας διάταξης υπάρχει εισηγητής, ενώ κανόνες διέπουν τις ερωτήσεις που θα του γίνουν μετά, και τον τρόπο με τον οποίο θα ληφθεί η κάθε απόφαση.

Οι «συνελεύσεις» φοιτητών στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ γίνονται ως εξής: Μαζεύονται σε μια μεγάλη αίθουσα κάμποσα άτομα που κανείς δεν ξέρει αν είναι φοιτητές του Τμήματος. Αν η αίθουσα γεμίσει κατά το ήμισυ ή παραπάνω (δηλαδή αν τα άτομα είναι 100 ή περισσότερα), θεωρείται πως υπάρχει απαρτία (οι φοιτητές του Τμήματος είναι περισσότεροι από 1500). Ορίζεται ένα προεδρείο, εγγράφονται ομιλητές, συμφωνείται κάποιος περιορισμός χρόνου, και κληρώνεται η σειρά ομιλίας τους. Δεν υπάρχει ημερήσια διάταξη. Καθένας είναι ελεύθερος να εγγραφεί ομιλητής, και κάθε ομιλητής είναι ελεύθερος να μιλήσει για τα θέματα της αρεσκείας του. Το αποτέλεσμα είναι βέβαια η «συνέλευση» να κρατάει πολλές ώρες, μέσα στη φασαρία, την καπνίλα, και την αποπνικτική ατμόσφαιρα. Στο τέλος κάθε παράταξη, ή όποιος άλλος θέλει, υποβάλλει μια «πρόταση», που συνήθως περιλαμβάνει ένα σύνολο από άλλες προτάσεις. Γίνεται ψηφοφορία και επιλέγεται μια απ' τις «προτάσεις». Δεν είναι δυνατό να συμφωνήσεις με ένα μέρος της πρότασης και να διαφωνήσεις με ένα άλλο. Δεν γίνεται να ψηφίσεις «κατάληψη» χωρίς την ίδια στιγμή να ψηφίσεις κατά του αιτήματος για φοιτητικό εισιτήριο στους κινηματογράφους, αν η «πρόταση» που περιλάμβανε την «κατάληψη» περιλάμβανε κι αυτό (το παράδειγμα είναι πραγματικό).

Η συγκεκριμένη «δημοκρατική διαδικασία» έχει λοιπόν δύο βασικά προβλήματα:

1. Δεν είναι δημοκρατική
2. Δεν είναι διαδικασία

Είναι δηλαδή διαδικαστικό το πρόβλημα; Αν οι φοιτητικές συνελεύσεις γίνονταν με σωστές διαδικασίες, τότε θα έπρεπε να σεβαστούμε την απόφαση;

Καμία συνέλευση, όσο δημοκρατική κι αν είναι, όσο σωστές και νόμιμες διαδικασίες κι αν έχει, δεν δύναται να λάβει παράνομες αποφάσεις. Επομένως κανένας δεν οφείλει να σεβαστεί μια παράνομη απόφαση.

Σύμφωνοι, οι «καταλήψεις» είναι παράνομες. Όμως μεγάλο μέρος της κοινωνικής προόδου έχει έρθει από επαναστάσεις, και οι επαναστάσεις είναι πάντα παράνομες. Αφού λοιπόν ο σύλλογός μου αποφάσισε να κάνει μια τέτοια μικρή επανάσταση, δεν έχω την ηθική υποχρέωση να σεβαστώ την απόφασή του;

Πρέπει να διαλέξουμε:

* Ή θα κάνουμε επανάσταση
* Ή θα κάνουμε δημοκρατικές και νόμιμες διαδικασίες

Επανάσταση και δημοκρατία δύσκολα συμβαδίζουν. Αυτά τα πράγματα είναι αστεία. Επανάσταση σημαίνει βία. Μπαίνουμε στο πανεπιστήμιο με το έτσι θέλω και δεν αφήνουμε κανένα να μπει μέσα. Δεν χρειάζεται να είμαστε πλειοψηφία για να το κάνουμε αυτό - μόνο να είμαστε αρκετά άτομα. Μαζεύονται πέντε ικανοί αρχηγοί και λένε «παιδιά εμείς θα μπούμε μέσα και δεν θα το κουνήσουμε. Ποιος θα έρθει μαζί μας;» Και όποιος θέλει πάει μαζί τους. Όποιος δεν θέλει δεν πάει. Χωρίς δημοκρατίες και άλλες ασυμβίβαστες μπαρούφες.

Αν δηλαδή γινόταν μια κατάληψη (άνευ εισαγωγικών), θα ήσουν υπέρ; Παρόλο που θα ήταν παράνομη, βίαιη, και αντιδημοκρατική;

Οι επαναστάσεις, ακόμα κι όταν είναι αναίμακτες, έχουν πάντα άσχημα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα. Εντούτοις βοηθούν την κοινωνία να προοδεύσει. Οι επαναστάσεις δεν μπορούν να είναι νόμιμες, ούτε έχει νόημα ο όρος. Οι επαναστάσεις απλά συμβαίνουν, και είναι δύσκολο να μπουν σε ηθικό καλούπι.

Αν γινόταν μαζική κατάληψη και συμφωνούσα με τα αιτήματα, και κατά τη γνώμη μου τα αιτήματα ήταν τόσο σοβαρά ώστε να δικαιολογείται να προβώ σε βίαιες και παράνομες πράξεις, τότε θα σκεφτόμουν σοβαρά το ενδεχόμενο να συμμετάσχω στην κατάληψη. Όχι όμως χωρίς να σκεφτώ τις συνέπειες. Έργα με προθεσμίες θα σταματούσαν. Πολλοί εργαζόμενοι συνάνθρωποί μας θα έμεναν απλήρωτοι. Τελοιόφοιτοι θα καθυστερούσαν κατά ένα χρόνο τα μεταπτυχιακά τους. Φοιτητές με οικονομικές δυσκολίες θα έβλεπαν τα σκούρα. Τελικά όμως οι αρμόδιοι θα αναγκάζονταν να πάρουν σοβαρά τα πράγματα.

Σε μια τέτοια περίπτωση, θα πρότεινα εναλλακτικά μια κατάληψη της Πλατείας Συντάγματος. Να κατασκηνώναμε δηλαδή εκεί και να μην φεύγαμε, χωρίς όμως να παρεμποδίζουμε την κίνηση στους δρόμους ή στο μετρό. Με αυτό τον τρόπο, και δεν θα καταπατούσαμε τα δικαιώματα των συνανθρώπων μας (εκτός μόνο ότι θα βλάπταμε την αισθητική της πλατείας), και η διαμαρτυρία μας θα γινόταν πιο αισθητή. Δυστυχώς όμως αμφιβάλλω αν μια τέτοια μορφή διαμαρτυρίας θα ήταν εφικτή.

Γιατί δεν θα ήταν εφικτή;

Δεν θέλω να το συζητήσω, γιατί έχουμε ξεφύγει από το θέμα. Οι κοινωνικές επαναστάσεις είναι σοβαρά πράγματα. Το θέμα μας εδώ είναι οι «καταλήψεις».

Ας αφήσουμε τα εισαγωγικά κατά μέρος, και ας πούμε τα πράγματα με τ' όνομά τους. Ο σύλλογός μου αποφάσισε αποχή από τα μαθήματα (πράγμα που είναι νόμιμο). Δεν πρέπει να σεβαστώ αυτή την απόφαση; Όταν η ΓΣΕΕ αποφασίζει απεργία, δεν είναι υποχρεωμένοι οι εργαζόμενοι να απεργήσουν;

Όχι! Κανείς δεν είναι ποτέ υποχρεωμένος να απεργήσει. Καθένας είναι ελεύθερος (σύμφωνα με το νόμο και την ηθική) να αποφασίσει αν θα πάει στη δουλειά του ή όχι. Στην πράξη βέβαια όλοι απεργούν, γιατί οι τυχόν απεργοσπάστες κινδυνεύουν είτε να φάνε ξύλο είτε να στιγματιστούν από τους συναδέλφους τους. Αυτό όμως είναι άλλο πράγμα: είναι βία.

Αν αυτό που σας ανησυχεί είναι μήπως φάτε ξύλο ή μήπως στιγματιστείτε από τους συμφοιτητές σας, αυτό είναι άλλο πράγμα. Ηθική υποχρέωση να σεβαστείτε την αποχή δεν έχετε.

Αντί να μπούμε σε όλη αυτή τη διαδικασία μποϋκοταρίσματος της «κατάληψης», γιατί δεν έρχονται οι διαφωνούντες στη συνέλευση να ψηφίσουν, για να λήξει εκεί το θέμα;

Το γιατί οι διαφωνούντες δεν το κάνουν, αν πράγματι δεν το κάνουν, δεν το γνωρίζω. Μπορώ να σας πω όμως γιατί δεν θα το έκανα εγώ.

Δεν θα ήμουν διατεθειμμένος να δεχτώ απόφαση για «κατάληψη», ανεξαρτήτως του αποτελέσματος της ψηφοφορίας. Έχω το νόμιμο και ηθικό δικαίωμα να πάω στο μάθημα και καμιά πλειοψηφία δεν μπορεί να μου το στερήσει. Αν λοιπόν ψήφιζα Α, η πλειοψηφία ψήφιζε Β, και μετά δεν αποδεχόμουν την απόφαση, θα μπορούσε δικαίως κάποιος να με κατηγορήσει για υποκρισία· από τη μια ψηφίζω, που σημαίνει πως αναγνωρίζω την εγκυρότητα της ψηφοφορίας, και από την άλλη δεν αποδέχομαι το αποτέλεσμα.

Image Αυτός ο κόφτης πωλείται σε όλα τα μαγαζιά με εργαλεία, κοστίζει λίγες χιλιάδες δραχμές, και μπορεί εύκολα να κόψει τα περισσότερα λουκέτα και τις αλυσίδες. Κόφτες (συνήθως μεγαλύτεροι) υπάρχουν και στις οικοδομές, για να κόβουν τα σίδερα. Μην κόψετε όμως κανένα λουκέτο. Δεν είναι αρμοδιότητά σας, και θυμηθείτε ότι είμαστε εναντίον της αυθαιρεσίας. Ο υπεύθυνος του κτιρίου είναι αρμόδιος.

Posted: Mon Feb 05, 2007 8:21 pm
by AmmarkoV
:thumbdown:
--Αντώνη Χριστοφίδης
To βρήκα το λιγότερο ενοχλητικό/σπαστικό το αρθράκι , ο τύπος έχει πολύ ελεύθερο χρόνο ή την έχει δεί κάπως.. :-p
Einherjar δεν κατάλαβα που το βρήκες το ενδιαφέρον αλλά anywayz..

Posted: Mon Feb 05, 2007 9:06 pm
by Argi
Ο τύπος τα γράφει πολύ καλά και έχει δίκιο σε αυτά που λέει. Αυτά που γράφει θα έπρεπε να εκφράζουν όλους τους φοιτητές που έχουν λίγο φιλότιμο μέσα τους. Οι απόψεις μου εκφράζονται σε πολλά σημεία σε αυτό το κείμενο. Σε βαθμό που να αισθάνομαι ότι το έχω γράψει εγώ ο ίδιος... :-D
Συνοψίζοντας το κείμενο:
Δεν μπορεί ο κάθε σύλλογος φοιτητών (με πλειοψηφία η όχι) να κλείνει τη σχολή και να λέει στους φοιτητές και τους καθηγητές να διακόψουν αμέσως το μάθημα. Δεν έχει την αρμοδιότητα να πάρει τέτοια απόφαση. Δηλαδή, απόφαση που να στερεί από τον άλλο το δικαίωμα στη μάθηση.

...Δηλαδή αν ο σύλλογος φοιτητών αποφασίσει να λυντσάρει τον πρύτανη και τους καθηγητές για να δικαιωθεί ο αγώνας των "φοιτητών" εμείς πρέπει να το σεβαστούμε σαν απόφαση και να μην τους εμποδίσουμε;
Οι καταλήψεις είναι παράνομες! Αν κάποιος μπεί και κάνει κατάληψη στο σπίτι μου η αστυνομία θα μπουκάρει και θα τον συλλάβει(αν δεν του έχω σπάσει πρώτα το κεφάλι). Στη σχολή όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά λόγω του ασύλου...

Να ευχηθώ και καλά πτυχία σε όλους τους πρωτοετείς φοιτητές που μπήκαν φέτος το Σεπτέβρη στη σχολή... αν και δεν το βλέπω να είναι και τόσο "καλά" τα πτυχία αυτά με ΕΝΑ μήνα μάθημα το ΕΞΑμηνο γιατί τους άλλους μήνες έχουμε ...κατάληψη και απεργείες. Μιλάμε για υποβάθμιση των πτυχίων όταν εμείς οι ίδιοι οι φοιτητές τα υποβαθμίζουμε μόνοι μας.

Και μια και με έπιασε η όρεξη για γράψιμο τώρα, να προσθέσω ότι σε κάποια πανεπιστήμια/τμήματα κάποιοι καθηγητές/πρύτανεις/πρόεδροι παρακινούν τους φοιτητές να κάνουν κατάληψη (έχουν τους λόγους τους κι αυτοί) με τρόπο που θυμίζει εκβιασμό. πχ Να λέει προφορικώς στους φοιτητές: Δεν πιστεύω να ΜΗΝ θέλει να κάνει κανείς κατάληψη; Την σχολή θα την κλείσουμε, ΕΝΤΑΞΕΙ;
...Άντε να αντιμιλήσεις εκεί... να σε βάλει στο μάτι και να πάρεις πτυχίο του Αγίου Ποτέ;

:smt023 nice post Einherjar

Posted: Mon Feb 05, 2007 9:21 pm
by mikem4600
Ωραίο κείμενο, το ξαναλέω. :smt023
AmmarkoV wrote:ο τύπος έχει πολύ ελεύθερο χρόνο ή την έχει δεί κάπως.. :-p
Ναι, την είδε "ας πούμε τα πράγματα με τ' όνομά τους"... ;) Τώρα αν εσύ θες να στρουθοκαμηλιάζουμε, αυτό είναι άλλο θέμα... :roll:

Φιλικά πάντα

Posted: Mon Feb 05, 2007 9:31 pm
by Einherjar
προφανώς ammarkov εσύ ανήκεις στην κατηγορία
...Από κει και πέρα ένα μέρος των συμφοιτητών σας ... θα είναι εναντίον σας, και μπορεί κάποιοι να σας κατηγορήσουν ότι είστε σπασικλάκια ή φασιστάκια.
Εγώ το βρίσκω ενδιαφέρον γιατί εκφράζει αυτά που πιστεύω με δομημένο και ολοκληρωμένο τρόπο

Posted: Mon Feb 05, 2007 9:55 pm
by AmmarkoV
Με το όνομα τους..
Παιδιά πάρτε τους κόφτες και πάμε , έτσι θα λυθούν τα προβλήματα μας!
Nice!
:-p

Posted: Mon Feb 05, 2007 10:03 pm
by mikem4600
AmmarkoV wrote:Με το όνομα τους..
Παιδιά πάρτε τους κόφτες και πάμε , έτσι θα λυθούν τα προβλήματα μας!
Nice!
:-p
Did you RTFA?
TFA wrote:Μην κόψετε όμως κανένα λουκέτο. Δεν είναι αρμοδιότητά σας, και θυμηθείτε ότι είμαστε εναντίον της αυθαιρεσίας. Ο υπεύθυνος του κτιρίου είναι αρμόδιος.

Posted: Mon Feb 05, 2007 10:10 pm
by AmmarkoV
:lol: ok..

ADDED , μια που δεν έχω τι να κάνω :-p

Βασικά επειδή τα ξαναδιαβάζω , αυτά που λέει κιόλας με μαύρο (σαν ερωτήσεις στον εαυτό του) είναι ακριβώς οι ερωτήσεις που θα του έκανα εγώ πχ...
Δηλαδή είναι ακριβώς αντίθετος με τις απόψεις μου.. Λογικά θα το έχει συζητήσει με αρκετά άτομα γι`αυτό έχει αυτή την μορφή ο λόγος του..

Και εκτός από το περιεχόμενο , δεν μου αρέσει ο τόνος του (θα μου πείτε , τι έχει..? θα απαντήσω είναι απόλυτος , δεν το σκέφτεται κάν είναι 100% σίγουρος για αυτά που λέει..) και γενικότερα μου δίνει το μήνυμα του να κάνουμε αυτό που θέλουμε , θέλουμε να κάνουμε μάθημα , δεν μας νοιάζει τίποτα και κανένας (το ιδιώτικό μας συμφέρον , ιδιώτες , idiots)..
Δεν δουλεύει έτσι το πράμα όμως..
Επίσης διακρίνω παιδικά τραύματα και προβλήματα στην σχέση με την μητέρα του ( lol , αυτά έχω να σχολιάσω.. :-D )

Mikem4600 πες την μου.. περιμένω.. ;) :-)

Posted: Tue Feb 06, 2007 3:04 pm
by AnINffected
Ωπα-ωπα, παιδιά!
Μην βγάζετε βιαστικά συμπεράσματα ο ένας για τον άλλον και διατηρήστε την ψυχραιμία σας κατά το δυνατό, για να συνεχιστεί η συζήτηση (ομαλά).

Εγώ συμφωνώ με πολλά από όσα γράφει ο Χριστοφίδης.
Δεν γνωρίζω αν η κατάληψη είναι πράξη παράνομη (μέχρι στιγμής πίστευα οτί δεν είναι, όσο και αν διαφωνώ με αυτή), αλλά αυτό στο οποίο συμφωνώ ακλόνητα είναι το ότι κάποιος πρέπει να πάρει και να κοιτάξει τη νομοθεσία, να τη φέρει στη σχολή και να πράξουμε (επιτέλους) σύμφωνα με ό,τι ορίζει ο νόμος (και όχι με ό,τι πιστεύει, ή θέλει να πιστεύει, ο καθένας πως ορίζει).

Αυτό που με προβληματίζει όμως είναι, πως εφαρμόζει κάποιος στην πράξη αυτά που λέει το άρθρο.Σίγουρα δεν αρκεί να έχεις δίπλα σου μόνο ένα άτομο για ψυχ/κη υποστήριξη.
Και απορώ που βρήκε το κουράγιο να μιλήσει σε αμφιθέατρο.

edit:
Ammarkov, το ότι κάποιος είναι κατά της κατάληψης δεν σημαίνει οπωσδήποτε οτί δεν ενδιαφέρεται για τους άλλους.
Ούτε για τους καταληψίες, ή αυτούς που είναι υπέρ, ισχύει αυτό.

Για να σου μιλήσω για το τί πιστεύω εγώ: θεωρώ πως η κατάληψη της σχολής, ακόμη και όταν γίνεται με καλό σκοπό, ακυρώνει μέχρι ενός σημείου τα καλά αποτελέσματα που θα επιφέρει εαν πετύχει.
Γιατί μπορεί να γίνεται μεν για το καλό της Παιδείας, αλλά η απώλεια διδακτικών ωρών δεν είναι κάτι καλό, έτσι δεν είναι;
Θα σε προλάβω πρίν μου πείς οτί τα μακροπρόθεσμα οφέλη θα είναι μεγαλύτερα, εαν επιτύχει.Και θα σου απαντήσω οτί πιστεύω με μεγάλη βεβαιότητα πως θα αποτύχει (Να στο αιτιολογήσω τώρα δε μπορώ, λόγω κανονισμών.Όμως μπορώ να σου βρώ ένα εσωτερικό link οπού εκφράζω την άποψη μου για αυτό το θέμα).

Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι, κατα τη γνώμη μου πάντα, οτί θα έχουμε μόνο απώλειες και κανένα κέρδος από αυτή την ιστορία.
Επίσης, το νομοσχέδιο δε μου φαίνεται τόσο κακό.Το αντίθετο θα έλεγα.

Γι'αυτούς τους λόγους, είμαι κατά των καταλήψεων.

Posted: Tue Feb 06, 2007 3:44 pm
by rapadder
Φυσικά και η κατάληψη είναι παράνομη πράξη. Το γράφει ξεκάθαρα στο άρθρο και είναι προφανές. Κανένα πρωτοδικείο δεν εγκρίνει καταστατικό που να λέει ότι μπορεί να γίνει και κατάληψη. Είναι ηθικά και νομικά αίολη. Η απεργία είναι νόμιμη, η αποχή είναι νόμιμη, οι διαδηλώσεις είναι νόμιμες, η κατάληψη όχι.

Posted: Tue Feb 06, 2007 3:52 pm
by AnINffected
rapadder wrote:Φυσικά και η κατάληψη είναι παράνομη πράξη. Το γράφει ξεκάθαρα στο άρθρο και είναι προφανές. Κανένα πρωτοδικείο δεν εγκρίνει καταστατικό που να λέει ότι μπορεί να γίνει και κατάληψη. Είναι ηθικά και νομικά αίολη. Η απεργία είναι νόμιμη, η αποχή είναι νόμιμη, οι διαδηλώσεις είναι νόμιμες, η κατάληψη όχι.
Λογικό ακούγεται, αλλά πρέπει να το δώ και στο νόμο γραμμένο, πριν βεβαιωθώ. ;)

Με την ευκαιρία, να σας πω οτί έκανα edit στο προηγούμενο post μου.

Posted: Tue Feb 06, 2007 6:12 pm
by cactus
Τώρα βρήκα την όρεξη να το διαβάσω όλο.
Απίστευτος ο τύπος! Επικό άρθρο!!

:smt023

Posted: Tue Feb 06, 2007 7:08 pm
by AmmarkoV
Δεν θέλω να μπώ στην λογική νόμιμου/παράνομου γιατί δεν είναι ανάγκη , είναι άσχετο , να ναι καλά οι βουλευτές και οι νομοθέτες μας , έχουμε πολλούς νόμους..
Και το άσυλο νόμος είναι που προστατεύει τους παρανομούντες στον ακαδημαϊκό χώρο αλλά οδεύει προς κατάργηση..
Για μένα σημασία έχει το δίκαιο και το άδικο , όχι το νόμιμο και το παράνομο και αυτός θα πρέπει να είναι ο γνώμονας κάτω από τον οποίο εξετάζει κάποιος το θέμα.. Να σημειώσω εδώ οτι προσωπικά νιώθω μικρός για να αποφασίσω τι είναι δίκαιο και τι άδικο , αλλά εκνευρίζομαι να βλέπω κάποιον που αισθάνεται οτι κατέληξε στο σωστό συμπέρασμα με λάθος επιχειρήματα..
Υπάρχουν πολλοί άδικοι,ηλίθιοι,αυθέραιτοι νόμοι και η παρανομία είναι μάλλον ο κανόνας στην ζωή που παρατηρώ γύρω μου , μάλλον αναμενόμενη η απόκλιση σε ένα χαοτικό κόσμο ..
Το θεωρώ χάσιμο χρόνου/αποπροσανατολισμό το να καθίσω να ασχοληθώ με τα περι παρανομίας της κατάληψης (πόσο μάλλον όταν κάποιος στηρίζει ένα ολόκληρο κείμενο πάνω σε τέτοιο υπόβαθρο) μετά από ΓΣ και δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε τις νομικές γνώσεις , πάνω στο θέμα , αλλά και αν τις έχετε τι διαφορά κάνει..
Και οι πολιτικές δολοφονίες είναι νόμιμες σε δικτατορικά καθεστώτα δεν σημαίνει όμως οτι είναι δίκαιες , και η κατάληψη του πολυτεχνείου επι Χούντας ήταν παράνομη άλλα απο αυτά βγήκαν σε καλό άλλα σε κακό άλλα δίκαια και άλλα παράνομα..



Η κατάληψη είναι λογικά παράνομη σαν πράξη γενικά , υπάρχει όμως επίσης και ένα επίπεδο κοινής λογικής και κρίσης , που σε κάποιο επίπεδο την κάνει θεμιτή (δεν είναι έτσι?), προφανώς και είναι πάντα κακό να χάνονται μαθήματα σε ένα μέρος που ο σκοπός του είναι η μάθηση , είναι πάντα κακό να σπάνε τις αίθουσες όταν γίνεται τόσος κόπος για να χτιστούν , και η κατάληψη είναι κακή όταν είναι αυθαίρετη δηλαδή αποφασίζουν 3-13-133 άτομα να καταλάβουν την σχολή και στερούν την μάθηση από τους χιλιάδες υπόλοιπους, ή αποφασίζουν άλλα 3-63-333 άτομα οτι θα την απελευθερώσουν από τους καταληψίες επειδή αυτοί έχουν δίκιο και είναι οι έξυπνοι (βλέπε κείμενο,συγγνώμη αλλά εσείς τι εντύπωση αποκομίσατε?) αυτό είναι όμως εντελώς διαφορετική υπόθεση από το να αποφασίζεται από τους ίδιους τους φοιτητές σε κάποια δημοκρατική διαδικασία στην οποία ο καθένας από εσας που ενδιαφέρεστε τόσο πολύ μπορείτε θεωρητικά να συμμετέχετε..

Μια σχολή δεν έχει νόημα χωρίς τους φοιτητές , (δεν έχει νόημα να μιλάνε οι καθηγητές σε καρέκλες..) πιστεύω οτι όταν οι καθηγητές απεργούν , και οι ίδιοι οι φοιτητές, ή μια μεγάλη πλειοψηφία τους με μια αμεσοδημοκρατική διαδικασία όπως η Γ.Σ. αποφασίζουν σε πανελλήνια κλίμακα καταλήψεις νόμιμα ή παράνομα αυτό είναι το σωστό , το να καθίσει κάποιος και να κολήσει στο κατα πόσο καλύπτεται από το X,Y άρθρο είναι σαν να χάνει το δάσος και να κολάει στο δέντρο..
Και αν πιστεύετε οτι οι λόγοι δεν είναι αρκετοί , ελπίζω οι εξελίξεις να με διαψεύσουν..

Τώρα προφανώς δεν λειτουργεί καθόλου σωστά η Γ.Σ. για πάρα πολλούς χιλιοείπωμένους λόγους.. Ακόμα και αν με κάποιο τρόπο (internet?) μπορούσαν όλοι να ψηφίσουν και πάλι κάποιοι θα παραπονιούνταν.. είμαι σίγουρος..

Και προφανώς όταν υπάρχουν 2 αντικρουόμενες πλευρές (Κυβέρνηση vs Καταληψίες) δεν μπορούν πάντα να είναι και οι 2 ικανοποιημένοι μερικές φορές κάποιος κερδίζει και κάποιος χάνει (είναι παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος :-p )



Το άρθρο , ούτε που μπαίνει στις σκέψεις αυτές..
Αν και διαφωνώ με την κατάληψη ωστόσο δεν έχω το δικαίωμα να προσπαθήσω να επιβάλω την άποψη μου με μονομερή επιχειρήματα ..

Posted: Tue Feb 06, 2007 8:22 pm
by smoky
AmmarkoV wrote:Και εκτός από το περιεχόμενο , δεν μου αρέσει ο τόνος του (θα μου πείτε , τι έχει..? θα απαντήσω είναι απόλυτος , δεν το σκέφτεται κάν είναι 100% σίγουρος για αυτά που λέει..) και γενικότερα μου δίνει το μήνυμα του να κάνουμε αυτό που θέλουμε , θέλουμε να κάνουμε μάθημα , δεν μας νοιάζει τίποτα και κανένας (το ιδιώτικό μας συμφέρον , ιδιώτες , idiots)..
Βασικά είναι ακριβώς όσο απόλυτο και να "κλεισουμε τη σχολή" χωρις να μας νοιαζει τπτ και κανενας παρα μονο το δικο μας αδιαφορώντας για αυτούς που πληρώνουν λεφτά σε ενοίκια και θέλουν να πάρουν το πτυχίο τους.

Συμφωνώ 100% με το περιεχόμενο του κειμένου (ακόμα και στον τρόπο προσέγγισης του)

Einherjar, συγχαρητήρια που το ξετρύπωσες! ;)

Νόμιμο...

Posted: Tue Feb 06, 2007 8:25 pm
by redlabel
(Δεν αναφέρομαι ειδικά στις καταλήψεις, αλλά) Όσοι μιλούν για το "νόμο" να μου επιτρέψουν να αμφιβάλλω αν υπήρξε κάτι πραγματικά σπουδαίο, στην παγκόσμια ιστορία, που έγινε "σύμφωνα με το Νόμο". Ετσι, για να μην επικεντρωνόμαστε μόνο στο δέντρο...

Δ. Γκρ.

Posted: Tue Feb 06, 2007 8:50 pm
by elsupreme
Λυπάμαι για το μεγάλο post, αλλά θα σεβαστώ τον κόπο που κατέβαλλες AmmarkoV για το αντίστοιχο δικό σου.
Θα προσπαθήσω να επισημάνω μερικούς προβληματισμούς μου με το post σου και να υποστηρίξω το άρθρο επειδή συμφωνώ με αυτό, τουλάχιστον στο νόημα που προσπαθεί να μεταφέρει.

"Και το άσυλο νόμος είναι που προστατεύει τους παρανομούντες στον ακαδημαϊκό χώρο αλλά οδεύει προς κατάργηση...".
Εντούτοις είναι όπως το είπες νομικά κατοχυρωμένο, συνεπώς επιτρέπεται να το χρησιμοποιούν όλοι οι φοιτητές, νόμιμοι ή παράνομοι (έως κάποιο βαθμό). Από την άλλη, όπως υποστηρίζει ο συγγραφέας και έχει καταστήσει προφανές, η πράξη της κατάληψης είναι παράνομη, οπότε δεν υπάρχει κάτι λάθος στο άρθρο.
Ασφαλώς, αυτό που θες να πεις νομίζω είναι ότι δεν έχει νόημα η νομιμότητα ή όχι της πράξης της κατάληψης εφόσον στηρίζεται "ηθικά" και "είναι θεμιτή. Εντούτοις, οποιοσδήποτε άλλος θα μπορούσε να υποστηρίξει το αντίθετο, αφού οι ηθικές αξίες δεν είναι σταθερές από άνθρωπο σε άνθρωπο. Γι'αυτό είναι ελαφρώς ασύμφορο το να χρησιμοποιεί κανείς ως κύριο επιχείρημα "πιστεύω ότι είναι δίκαιο/σωστό/σύμφωνο με τις αρχές μου".

"κατέληξε στο σωστό συμπέρασμα με λάθος επιχειρήματα...".
Το άρθρο δεν καταλήγει σε συμπέρασμα, αλλά παίρνει αφορμή από ένα (συμπέρασμα): "οι καταλήψεις βρίσκουν κάποιους φοιτητές ασύμφωνους", οπότε στην συνέχεια εξηγεί με ποιους τρόπους/σκέψεις όποιος δυσανασχετεί μπορεί να βοηθήσει την θέση του.

"Το θεωρώ χάσιμο χρόνου/αποπροσανατολισμό το να καθίσω να ασχοληθώ με τα περι παρανομίας της κατάληψης (πόσο μάλλον όταν κάποιος στηρίζει ένα ολόκληρο κείμενο πάνω σε τέτοιο υπόβαθρο)".
Αυτό είναι μάλλον υποκειμενική εκτίμηση, χωρίς ιδιαίτερη αιτιολόγηση. Σημειωτέον, το άρθρο δεν έχει ως κύριο ενδιαφέρον το στοιχείο της παρανομίας της πράξης κατάληψης.

"Και οι πολιτικές δολοφονίες είναι νόμιμες σε δικτατορικά καθεστώτα δεν σημαίνει όμως οτι είναι δίκαιες , και η κατάληψη του πολυτεχνείου επι Χούντας ήταν παράνομη άλλα απο αυτά βγήκαν σε καλό άλλα σε κακό άλλα δίκαια και άλλα παράνομα..."
Πολύ ατυχές θα έλεγα...Θα αποκλείσω ότι υποστηρίζεις ότι το τωρινό καθεστώς είναι δικτατορικό ( :lol: ) ή(και) σαν της Χούντας (το μόνο κοινό σημείο έιναι ο θάνατος του μικρομεσαίου, αλλά σε διαφορετικότατη κλίμακα). Αυτό που καταλαβαίνω έιναι ότι η κατάληψη είναι παράνομη από το κράτος αλλά νόμιμη από...ποιους ;
α)τους πολίτες που πληρώνουν ;
β)τους φοιτητές που ασκούν το ανθρώπινο δικαίωμα της... μη εκπαίδευσης ;
γ)του...Αγώνα ; - ω,ναι το έχω ακούσει και αυτό...αν είναι να αγωνιστείς σήμερα μπορείς να το κάνεις για σημαντικότερα πράγματα από αυτό π.χ. να ζητήσεις την απελευθέρωση του Ιράκ.

"Η κατάληψη είναι λογικά παράνομη σαν πράξη γενικά , υπάρχει όμως επίσης και ένα επίπεδο κοινής λογικής και κρίσης , που σε κάποιο επίπεδο την κάνει θεμιτή...αυτό είναι όμως εντελώς διαφορετική υπόθεση από το να αποφασίζεται από τους ίδιους τους φοιτητές σε κάποια δημοκρατική διαδικασία στην οποία ο καθένας από εσας που ενδιαφέρεστε τόσο πολύ μπορείτε θεωρητικά να συμμετέχετε..."(αυτό είναι από την ίδια πρόταση :lol: ).
Για το αν θα έπρεπε να πράττει κανείς ό'τι πιστεύει ότι έιναι ηθικό/θεμιτό το ανέπτυξα ήδη (μπορώ και παραπάνω, για επόμενα post). Το πόσο δημοκρατική είναι η Γ.Σ. μέσα στην αναρχία και στην αδιαφορία, χωρίς να ξεχνάμε ότι σε κάποιες δεν υπάρχει καν η πρόταση "κατά" της κατάληψης - δημοκρατικότατα πάντα -, μένει να το κρίνει ο αναγνώστης. Επιπλέον, το πόσο διαδικασία είναι χωρίς υποτυπώδη οργάνωση επίσης είναι αμφίβολο. Τα παραπάνω τα ανέπτυξε ήδη το άρθρο, ξαναδιάβασε ή μη τα αγνοείς θα έλεγα.

"Μια σχολή δεν έχει νόημα χωρίς τους φοιτητές".
Έχει νόημα όταν υπάρχουν φοιτητές και δεν γίνεται μάθημα ; - Στο αντεπιχείρημά που θα σκεφτείς μετά : αρχικά, ποιος αποφάσισε στην ίδρυση των Σχολών ; Οι φοιτητές ; Ή η κοινωνία ;

"πιστεύω οτι όταν οι καθηγητές απεργούν , και οι ίδιοι οι φοιτητές, ή μια μεγάλη πλειοψηφία τους με μια αμεσοδημοκρατική διαδικασία όπως η Γ.Σ. αποφασίζουν σε πανελλήνια κλίμακα καταλήψεις νόμιμα ή παράνομα αυτό είναι το σωστό".
Δεν είναι λάθος να υποστηρίζεις αυτό που επέλεξε η πλειοψηφία, είναι λάθος να νομίζεις ότι είναι σωστό...---ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΠΡΙΝ "ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ" ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.

Κλείνω με το εξής : "Μία μειοψηφία είναι αδύναμη μόνο όταν υποκύπτει στην πλειοψηφία".

P.S.Η κριτική είναι καθαρά φιλική - μην το πάρεις προσωπικά (σε περίπτωση που γνωριζόμαστε ή και όχι).

Posted: Tue Feb 06, 2007 9:08 pm
by Elder
redlabel ++

Posted: Tue Feb 06, 2007 10:03 pm
by rapadder
Αν μερίδα πολιτών αισθάνεται καταπιεσμένη και θέλει να κάνει την δική της "επανάσταση", ας την κάνει με τρόπο που να σέβεται τους συμπολίτες της. Δεν μπορεί το Πανεπιστήμιο να είναι όμηρος ατόμων που ανήκουν σε έναν πολιτικό χώρο και που ψάχνουν απεγνωσμένα τρόπο να προβάλουν τα αιτήματα τους, ενίοτε εκβιάζοντας την κοινωνία. Άλλο πράγμα η διακίνηση ιδεών στο Πανεπιστήμιο και άλλο πράγμα η "επίταξη" του/ αδρανοποίηση του για την προώθηση πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Re: Νόμιμο...

Posted: Tue Feb 06, 2007 11:06 pm
by Proxenos
redlabel wrote:(Δεν αναφέρομαι ειδικά στις καταλήψεις, αλλά) Όσοι μιλούν για το "νόμο" να μου επιτρέψουν να αμφιβάλλω αν υπήρξε κάτι πραγματικά σπουδαίο, στην παγκόσμια ιστορία, που έγινε "σύμφωνα με το Νόμο". Ετσι, για να μην επικεντρωνόμαστε μόνο στο δέντρο...

Δ. Γκρ.
Και ποια η συμβολή της νεότερης ελληνικής κοινωνίας στην Παγκόσμια Ιστορία; Ας μη συγχέουμε δικαίους με αδίκους...

Re: Νόμιμο...

Posted: Tue Feb 06, 2007 11:10 pm
by AnINffected
redlabel wrote:(Δεν αναφέρομαι ειδικά στις καταλήψεις, αλλά) Όσοι μιλούν για το "νόμο" να μου επιτρέψουν να αμφιβάλλω αν υπήρξε κάτι πραγματικά σπουδαίο, στην παγκόσμια ιστορία, που έγινε "σύμφωνα με το Νόμο". Ετσι, για να μην επικεντρωνόμαστε μόνο στο δέντρο...

Δ. Γκρ.
Συμφωνώ... μακάρι να κοιτάζαμε πάντα την ουσία που κρύβεται πίσω από τους νόμο, παρά το γράμμα του.
Τώρα που το ξανασκέπτομαι, μάλλον ήμουν λάθος στο κομμάτι αυτό με τη νομοθεσία.

Posted: Tue Feb 06, 2007 11:15 pm
by tical
Πολύ Σωστός.Ομως προσπαθώ να καταλάβω αυτό:Γιατί να υπαρχει ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ φοιτητής ο οποίος-
1)Είναι από επαρχία και πληρώνει νοίκι
2)Είναι κατά της κατάληψης
3)Δεν δουλεύει τώρα-
και δεν κατεβαίνει να ψηφίσει!Μια πρόχειρη απάντηση είναι οτι είναι "ματαιόδοξος"...Με την ίδια λογική όσοι ψηφίζουν κόμματα εκτός ΝΔ κ ΠΑΣΟΚ να μην κατεβαίνουν να ψηφίσουν.

Posted: Wed Feb 07, 2007 12:40 am
by AmmarkoV
Sorry για το μεγάλο post..
redlabel++
tical++
rapadder++
elsupreme++ (και επειδή έκανες τον κόπο να διαβάσεις οτι έγραψα ;) )

Συμφωνώ με πολλά από αυτά που λές Elsupreme και όντως είναι εύλογος αντίλογος.. Πραγματικά ίσως βασίζομαι στην αίσθηση του "ηθικού" μου και ακόμα ίσως να είχα διαφορετική άποψη αν βρισκόμουν στο κομμάτι των φοιτητών που έχει να χάσει τα περισσότερα.. (Όχι οτι έχω καμμία όρεξη να δίνω διπλή εξεταστική αλλά είναι το λιγότερο σε σχέση με άλλα παιδιά που ξέρω)

Όπως είπα προφανώς οι σχολές δεν ιδρύθηκαν για να είναι κλειστές και κανενός δεν του περισσεύουν τα χρήματα για να νοικιάζει 2 σπίτια , ούτε πιστεύω οτι έχουν οι καταληψίες προσωπικές διαφορές με τα παιδιά που περιμένουν να για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό και το κάνουν επίτηδες..
Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει τίποτα από αυτά..
Και πιστεύω οτι οι περισσότεροι το νιώθουν αυτό, είναι μέρος της κοινής λογικής που έλεγα..

Αλλά..

Δεν θέλω το Ελληνικό Πανεπιστήμιο να γίνει σαν τα Αμερικάνικα πχ (εξαιρείται το ΜΙΤ :-p )
Είναι λάθος και ξενομανία πιστεύω το να απορρίπτουμε ο,τι έχουμε σαν ξεπερασμένο/χειρότερο..
Δεν είναι σωστό κάποιος μόνο και μόνο επειδή έχει λεφτά και μπορεί να πληρώσει να έχει πρόσβαση σε κάποια σχολή..
Η κάποιος άλλος επειδή δεν έχει λεφτά να μην ασχοληθεί με αυτό που τον εκφράζει..!
Προς τα εκεί πάμε δυστυχώς , θα το δείτε..
Δεν θέλω να πρέπει να παίρνω δάνειο και να χρωστάω μια ζωή , γιατί εκτός από τα άλλα , πρέπει να πληρώνω τα δίδακτρα και τα βιβλία μου.. Αφού μου ανοίκει αυτό το δικαίωμα γιατί να παραιτηθώ από αυτό..?
Και δεν θέλω να με εκμεταλλεύεται η Χ,Υ εταιρία που σπονσοράρει το πανεπιστήμιο μου και για την οποία θα δουλεύω θέλω δεν θέλω (γιατί έχω και ένα δάνειο να ξεπληρώσω..)
elsupreme wrote:Γι'αυτό είναι ελαφρώς ασύμφορο το να χρησιμοποιεί κανείς ως κύριο επιχείρημα "πιστεύω ότι είναι δίκαιο/σωστό/σύμφωνο με τις αρχές μου
Οι παραπάνω είναι οι λόγοι για τους οποίους σκέφτομαι έτσι..


Και ώς προς το καθεστός σίγουρα δεν έχουμε πολιτικές δολοφονείες(ή μήπως έχουμε? Image)
Aισθάνομαι όμως εμπαιγμό από τις κυβερνήσεις (πράσινες,μπλέ,κόκκινες δεν με νοιάζει) όταν τα έχουν κάνει σ$@$@ και υπόσχονται προεκλογικά X% του Α.Ε.Π για παιδεία και αντί να το αυξήσουν το μειώνουν , όταν περνάνε τα άρθρα της αναθεώρησης με διαδικασίες στις οποίες είναι απώντες όλοι (Μήπως η γενική συνέλευση είναι πιο δημοκρατική τελικά ?) , όταν οι λόγοι που βρίσκονται πίσω από όλες τις κινήσεις είναι καθαρά οικονομικοί και δεν έχουν καμμία μα καμμία σχέση με το τι είναι καλύτερο και τι χειρότερο για εμάς (BTW η Ελλάδα κατατάχτηκε από το CNN στην 36 θέση των 100 μεγαλύτερων οικονομικων γκαφατζήδων για το 2006 με την αναθεώρηση του ΑΕΠ)..
Κανένας δεν νοιάζεται για τίποτα και κοιτάξτε τις ειδήσεις και την μεσημεριανή ζώνη για να δείτε τι ενδιαφέρει τον κόσμο..
Τι να κάνουμε , οι καταλήψεις είναι ένας τρόπος..
Οι σχολές σίγουρα δεν είναι μοχλός πίεσης κανενός..
Να κάνουν όμως οι πολιτικοί την δουλειά τους σωστά επιτέλους , να αρχήσει να ψηφίζει ο κόσμος με ορθολογική βάση και όχι για τα δίδυμα του Καραμανλή ή το κασκόλ του Παπανδρέου (και αυτό και παγκόσμια) , να δουλέψει όλο το σύστημα σωστά πρώτα και μετά να μου πείτε για την ΓΣ..

Όπως προείπα το άρθρο δεν ασχολείται με τίποτα τέτοιο , απλά περιορίζεται σε μεμονομένη κριτική στα σημεία.. Γι`αυτό και δεν μου αρέσει.. :-p
Η ραχοκοκαλιά του είναι το οτι υπάρχει κόσμος που θέλει να κάνει μάθημα και η τυπική παρανομία των παράνομων καταλήψεων , με την οποία θεωρώ πως δεν θα έπρεπε να ασχοληθούμε κάν , μόνο και μόνο η φωτογραφία του κόφτη είναι ενδεικτική..