Page 1 of 1

Στον εισαγγελέα ο πρόεδρος της Ένωσης Φροντιστών για διαρροή

Posted: Thu May 31, 2007 1:20 pm
by rapadder
Στον εισαγγελέα οδηγείται την Πέμπτη ο προέδρος της Ένωσης Φροντιστών Ελλάδος, ο οποίος συνελήφθη κατηγορούμενος για διαρροή θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι δεν υπήρξε πρόβλημα με τις εξετάσεις. Όπως μετέδωσε η ΝΕΤ, ο κ. Γιώργος Χατζητέγας συνελήφθη το βράδυ της Τετάρτης στο πλαίσιο της έρευνας για τη διαρροή θεμάτων σε βιβλιοπωλείο της Λάρισας, το περασμένο Σάββατο.
Η σχετική ανακοίνωση έγινε σήμερα το πρωί, ενώ το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι δεν υπήρξε πρόβλημα στις εξετάσεις των μαθητών. Συγκεκριμένα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Ανδρέας Καραμάνος, σε γραπτή του δήλωση παραδέχθηκε ότι τα θέματα δόθηκαν στους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων λίγο πριν αναρτηθούν στην Ιστοσελίδα του υπουργείου, διαβεβαίωσε όμως δεν υπήρξε καμία διαρροή.
Πάντως, ο γγ της Ομοσπονδίας Φροντιστών δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 ότι δεν πρόκειται για διαρροή θεμάτων αλλά για ενημέρωση των μελών που ανήκουν στην Ομοσπονδία, ώστε να προετοιμάζονται με τις λύσεις για τους μαθητές τους. Ο ίδιος αναγνώρισε, ωστόσο, ότι είναι λάθος και σημείωσε ότι δεν πρόκειται να ξαναγίνει και τα φροντιστήρια να παίρνουν τα θέματα από το υπουργείο.


Πηγή: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244

Posted: Thu May 31, 2007 4:58 pm
by alexo
Το Υπουργείο που θέλει να "χτυπήσει" τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία τους δίνει και τα θέματα;;

Και μέχρι τώρα θεωρούσα ότι οι Πανελλήνιες είναι από τις ελάχιστες διαδικασίες στη χώρα μας που παραμένουν αδιάβλητες.

Posted: Thu May 31, 2007 5:07 pm
by elsupreme
Το παραπάνω είναι ειρωνικό έτσι ;

edited...

Posted: Thu May 31, 2007 5:12 pm
by rapadder
Πάνω σε αυτό έχω μια απορία. Εγώ είμαι από την τελευταία φουρνιά που έδωσε με το σύστημα των Δεσμών. Δίναμε 4 μαθήματα σε μια αίθουσα ενός άλλου σχολείου. Τα παιδιά (απ' όλα τα σχολεία της περιοχής, απόφοιτοι κλπ) μοιράζονταν στις αίθουσες με αλφαβητική σειρά. Έτσι σε μια αίθουσα με 30 άτομα, τυπικά έβρισκες 8-9 συμμαθητές σου. Οι υπόλοιποι έγραφαν σε γειτονικές αίθουσες του ίδιου σχολείου.
Τα περιγράφω αυτά γιατί έχω ακούσει ιστορίες με άτομα να αντιγράφουν σε Εισαγωγικές με το νέο σύστημα, συνήθως με την ανοχή των επιτηρητών που είναι και καθηγητές τους. Τι έχετε να σχολιάσετε;

Posted: Thu May 31, 2007 5:17 pm
by ailouros
Ότι όποιος ήθελε να αντιγράψει στις Πανελλήνιες μπορούσε εύκολα ή δύσκολα να το κάνει. Και φαντάζομαι ακόμα και τώρα μπορεί. Δεν είναι κάτι νέο.
Όσο για την διαρροή την πρώτη χρονιά του συστήματος είχε ακουστεί σε σχολείο της επαρχίας έντονα ποιά θεωρία θα πέσει στα μαθηματικά γενικής παιδείας (ο καθηγητής συμμετείχε στην επιτροπή). Και έπεσε..

Posted: Thu May 31, 2007 5:49 pm
by PASCAL
Πραγματική διαρροή θεμάτων στις Πανελλαδικές έχει γίνει μία φορά και εκ των έσω. Το περιστατικό είχε γίνει μεταξύ 1979-1982 τότε που δίνανε και στη Β' Λυκείου. Κατά τα άλλα οι Πανελλαδικές ως προς τη φύλαξη των θεμάτων τους είναι γενικά ένα αδιάβλητο σύστημα άσχετα αν πάσχουν από άλλες πλευρές.

Posted: Thu May 31, 2007 6:03 pm
by lumenintervalum
rapadder wrote:Πάνω σε αυτό έχω μια απορία. Εγώ είμαι από την τελευταία φουρνιά που έδωσε με το σύστημα των Δεσμών. Δίναμε 4 μαθήματα σε μια αίθουσα ενός άλλου σχολείου. Τα παιδιά (απ' όλα τα σχολεία της περιοχής, απόφοιτοι κλπ) μοιράζονταν στις αίθουσες με αλφαβητική σειρά. Έτσι σε μια αίθουσα με 30 άτομα, τυπικά έβρισκες 8-9 συμμαθητές σου. Οι υπόλοιποι έγραφαν σε γειτονικές αίθουσες του ίδιου σχολείου.
Τα περιγράφω αυτά γιατί έχω ακούσει ιστορίες με άτομα να αντιγράφουν σε Εισαγωγικές με το νέο σύστημα, συνήθως με την ανοχή των επιτηρητών που είναι και καθηγητές τους. Τι έχετε να σχολιάσετε;
Οτι οι επιτηρητές είναι από άλλα σχολεία. Κανένας δεν επιτηρεί στο ίδιο σχολείο που διδάσκει.

Posted: Thu May 31, 2007 7:01 pm
by rapadder
@PASCAL: Είχε γίνει το 1981, την πρώτη χρονιά της εφαρμογής του συστήματος των Δεσμών. Τότε υπήρχε θέμα διαρροής θεμάτων σε κάτι Φροντιστήρια, νομίζω είχαν βρεθεί και οι υπαίτιοι.
Με το νέο σύστημα μπορεί οι επιτηρητές να είναι από άλλα σχολεία, όμως τα παιδιά που γράφουν είναι από την ίδια τάξη (διορθώστε με αν κάνω λάθος). Έτσι μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους καθότι γνωρίζονται (αν οι επιτηρητές είναι χαλαροί, που συνήθως συμβαίνει να είναι). Αντίθετα με το παλιό σύστημα ήταν απίθανο να είχες μπρός/ πίσω/ αριστερά/ δεξιά κάποιον συμμαθητή σου.
Επίσης λόγω της φύσης των θεμάτων (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής), νομίζω ότι η αντιγραφή είναι πολύ πιο εύκολη (π.χ. 1-β, 2-α, 3-δ κλπ).

Posted: Thu May 31, 2007 7:54 pm
by jimmyD
Αν οι επιτηρητές είναι χαλαροί αντιγραφή θα υπάρχει ασχέτως γνωριμιών. Επίσης επειδή δεν ξέρεις τους καθηγητές δεν μπορείς να ρισκάρεις να προσπαθήσεις να αντιγράψεις καθώς δεν ξέρεις αν είναι χαλαροί ή όχι. Τα θέματα δεν είναι πολλαπλής επιλογής. Ίσως μονο το πρώτο αλλά αν χρειάζεται να αντιγράψεις στο πρώτο (που είναι επιεικώς γελοίο)δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσεις τη βάση του 10 οπότε πάπαλα. Οι φήμες διαρροής βγαίνουν με τον εξής βλακώδη τρόπο. Όταν ένας καθηγητής συμμετέχει στην επιτροπή προτείνει θέματα τα οποία έχει βρει από πριν. Αν κάποιο από τα θέματα που τελικά επιλεχθούν είναι αυτό που πρότεινε (πράγμα απίθανο καθώς υπάρχει και βάση θεμάτων ενώ τα προτεινόμενα αλλάζονται από την υπόλοιπη επιτροπή) μπορεί να βγει να πει ότι εγώ αυτό το θέμα το ήξερα και το είχα δώσει στους μαθητές μου. Η επιτροπή συνεδριάζει από το βράδυ την προηγουμενη της εξέτασης ενός μαθήματος μέχρι και όταν αποσταλλούν τα θέματα σε όλα τα σχολεία. Η επιτροπή βρίσκεται σε απομονωμένη αίθουσα του ΥΠΕΠΘ (νομίζω ολόκληρος ο όροφος απομωνώνεται) και τους έχουν αφαιρεθεί κινητά και τα ρέστα. Το πράμα μπάζει από αλλού ασχέτως συστήματος αλλά θα επανέλθω αργότερα γι' αυτο.

Posted: Thu May 31, 2007 10:39 pm
by lumenintervalum
Έχω την αίσθηση ότι εαν κάποιος που κάνει συστηματικά ιδιαίτερα για κάποια χρόνια και προετοιμάζει μαθητές για τις εξετάσεις μπορεί να κάνει κάποια εκτίμηση του τι είναι σημαντικό ανά πάσα χρονική στιγμή. Σε μαθήματα όπως τα φυσικομαθηματικά είναι πιο εύκολο, γιατί εαν μπορείς να λύσεις (αφού έχεις κατανοήσει) ένα τύπο άσκησης τότε με τον ίδιο τρόπο μπορείς και όλες τις παρόμοιές της. Σε μαθήματα όπως αρχαία-λατινικά κτλ που παίζουν άγνωστα κείμενα δεν ξέρω πώς την παλεύουν, αλλά φαντάζομαι είναι όπως πχ στ' αγγλικά..Τώρα το πώς λειτουργούν οι επιτροπές κτλ σ αυτή τη χώρα είναι μια μεγάααααααααλη συζήτηση...

Posted: Thu May 31, 2007 11:28 pm
by PASCAL
@Μικρή διόρθωση: οι Δέσμες εφαρμόστηκαν από τον Ιούνιο του 1983 μέχρι τον Ιούνιο του 1999(1999: παράλληλη εφαρμογή του συστήματος των Κατευθύνσεων).

Posted: Fri Jun 01, 2007 10:52 am
by tsilochr
PASCAL wrote:1999: παράλληλη εφαρμογή του συστήματος των Κατευθύνσεων).
Το 1999 η Γ Λυκείου έδωσε εισαγωγικές με τις δέσμες και η Β Λυκείου προαγωγικές σε 14 μαθήματα με πανελλήνιες. Γενικά το σύστημα των εισαγωγικών θεωρείται αδιάβλητο (από το τελευταία μη διεφθαρμένα συστήματα στην Ελλάδα) μέχρι να καταρριφθεί και αυτό.

Posted: Fri Jun 01, 2007 3:16 pm
by ciao
tsilochr wrote:Γενικά το σύστημα των εισαγωγικών θεωρείται αδιάβλητο (από το τελευταία μη διεφθαρμένα συστήματα στην Ελλάδα) μέχρι να καταρριφθεί και αυτό.
Αυτό ακριβώς!
Για την ιστορία πάντως άκουσα στο ράδιο ότι ένα φωτοτυπάδικο κάπου στη Λάρισα 10.30 μοίραζε και τις απαντήσεις των θεμάτων!!!

Posted: Fri Jun 01, 2007 3:26 pm
by Erevodifwntas
Απλά προτείνω να δει κάποιος τι γίνεται στα αμφιθέατρα... τι νομίζετε δηλαδή ότι μέσα σε 6 μήνες ο κόσμος αλλάζει? Και ποιο το πρόβλημα να βγαίνουν τα θέματα από τις 10:00?? έτσι κι αλλιώς οι μαθητές έχουν ξεκινήσει ήδη να γραφουν.

πάντως στο συγκεκριμένο thread ισχύουν πλήρως τα moto του μαθήματος Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων

Posted: Fri Jun 01, 2007 3:31 pm
by ciao
Θεωρώ ότι με την εξέλιξη της τεχνολογίας είναι εύκολο για κάποιον να διαβάλει την αξιοπιστία των εξετάσεων που από πολλούς θεωρείται το τελευταίο προπύργιο αδιάβλητης επιλογής υποψηφίων.
Ο νοών νοείτο...
(πάντα φιλικά)