Page 1 of 1
Γρήγορα τρένα
Posted: Mon Feb 04, 2008 9:20 pm
by mikem4600
Ψιλοάσχετο, αλλά είπα να το μοιραστώ μαζί σας.
Αύριο παρουσιάζεται από την
Alstom το
AGV, ο απόγονος του πασίγνωστου
TGV που πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από σχεδόν 30 χρόνια. Αναμένεται ότι θα πιάνει εμπορική μέγιστη ταχύτητα 360 km/h (το TGV πιάνει "μόλις" 300-320 km/h). Το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας συμβατικού τραίνου (σε πειραματικές συνθήκες) το πέτυχε ένα TGV τον Απρίλιο του 2007 και είναι 574.8 km/h.
Και για να σας προσγειώσω στην ελληνική πραγματικότητα (ναι, λες και περιμένατε εμένα
), το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο
μετά το πέρας του τρέχοντος προγράμματος εκσυγχρονισμού (δηλ. κατά το 2013-2014 αν δεν είναι ανάδρομος ο Ερμής) θα επιτρέπει μέγιστες ταχύτητες από 120 έως 200 km/h, ανάλογα το σημείο. Στην Πελλοπόνησο δε, τα όρια στο μετρικό δίκτυο είναι ακόμα χαμηλότερα - τα 80 km/h θεωρούνται ρεκόρ!
Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ
Posted: Mon Feb 04, 2008 10:02 pm
by Theofaman
Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ
Posted: Mon Feb 04, 2008 10:17 pm
by mikem4600
Theofaman wrote:Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Για την Πελλοπόνησο, πράγματι, αυτή ήταν η δικαιολογία του Τρικούπη πριν από 100+ χρόνια. Σήμερα όμως έχουμε μάθει να κάνουμε τόσα πράγματα. Γέφυρες σαν το Ρίο-Αντίρριο. Τούνελ σαν το της Μάχης. Δες τους ελβετικούς ή ιαπωνικούς σιδηροδρόμους που είναι κι αυτοί σε ορεινά μέρη. Πραγματικά χτυπάω το κεφάλι μου βλέποντας ότι στη 2η δεκαετία του 21ου αιώνα θα καταφέρουμε να έχουμε αυτό που η υπόλοιπη Ευρώπη είχε το 1970. Βέβαια, απ' το ολότελα...
Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ
Posted: Mon Feb 04, 2008 11:02 pm
by Theofaman
mikem4600 wrote:Theofaman wrote:Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Για την Πελλοπόνησο, πράγματι, αυτή ήταν η δικαιολογία του Τρικούπη πριν από 100+ χρόνια. Σήμερα όμως έχουμε μάθει να κάνουμε τόσα πράγματα. Γέφυρες σαν το Ρίο-Αντίρριο. Τούνελ σαν το της Μάχης. Δες τους ελβετικούς ή ιαπωνικούς σιδηροδρόμους που είναι κι αυτοί σε ορεινά μέρη. Πραγματικά χτυπάω το κεφάλι μου βλέποντας ότι στη 2η δεκαετία του 21ου αιώνα θα καταφέρουμε να έχουμε αυτό που η υπόλοιπη Ευρώπη είχε το 1970. Βέβαια, απ' το ολότελα...
Έχεις ενα δίκιο σε αυτό..
Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ
Posted: Tue Feb 05, 2008 11:01 am
by Proxenos
Theofaman wrote:
Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, αυτό ίσως οφείλεται και στην μορφολογία του εδάφους. Η ηπειρωτική Ελλάδα είναι στο μεγαλύτερο μέρος ορεινή, αντίθετα η Γαλλία (με εξαίρεση το Ν.Α κομμάτι) είναι ένας απέραντος βοσκότοπος!
Έχουν και στην Ελβετία τρένα μεγάλης ταχύτητας. Επίσης έχουν και πολλούς αυτοκινητόδρομους και δε μιζεριάζουν με δικαιολογίες για τη μορφολογία του εδάφους. Και, για να μη λένε μερικοί για Ελβετίες και πλούσιους πάνω σε πράσινα άλογα, τα ίδια έχουν και στη Βόρεια Ιταλία.
Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ
Posted: Tue Feb 05, 2008 6:32 pm
by silegav
Γιατί στη Βόρεια Ιταλία είναι φτωχοί? Με την Ελβετία δεν συνορεύουν?
Re: Αμφίβολη η μεταμεσονύχτια λειτουργία του Μετρό και του ΗΣΑΠ
Posted: Tue Feb 05, 2008 7:12 pm
by ailouros
Ακριβώς η Β.Ιταλία θα έπρεπε να θεωρείται ξεχωριστό κράτος. Αλλά και πάλι δεν γίνεται οι "ξένοι" να τρυπάν τα βουνά για να περάσει το τρένο και μεις να μεταχειριζόμαστε δικαιολογίες όπως μορφολογια του εδάφους. Κοντά στο Καρπενήσι ξέρω παλαιότερα τι είχε γίνει όταν είχαν πάει να ανοίξουν τούνελ. Οι μεν ξεκινήσαν να τρυπάν απο την μία οι δε από την άλλη και δεν συναντήθηκαν ποτέ.. Μηχανικός στην Ελλάδα=πονεμένη ιστορία
Re: Γρηγορα τρένα
Posted: Wed Feb 06, 2008 9:09 am
by mikem4600
silegav wrote:Γιατί στη Βόρεια Ιταλία είναι φτωχοί? Με την Ελβετία δεν συνορεύουν?
Στη δική μας περίπτωση πάντως το ζήτημα δεν είναι τα λεφτά... Μας τα πληρώνει η Ευρώπη και δεν μπορούμε ούτε να πάρουμε τα λεφτά ΤΟΥΣ. Τα σιδηροδρομικά έργα είναι τα έργα με τη χαμηλότερη απορρόφηση από τα ΚΠΣ (Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης).