Σκάκι: Man vs Machine
Posted: Wed Feb 13, 2008 2:01 am
Ένα ενδιαφέρον άρθρο για τις αναμετρήσεις Κασπάροφ-Deep Blue...
Online κοινότητα των φοιτητών Πληροφορικής του Ο.Π.Α.
https://venus.cs.aueb.gr/
Και για το στοίχημα που μπήκε. Έλεος, ίσως τελικά θα πρέπει να διαβάσω το βιβλίο του Λυπιτάκη για τους επιστήμονες πιο προσεκτικά.Η ιδέα της σκακιστικής μηχανής έχει τις ρίζες της στο 1760, όταν ο Ούγγρος βαρόνος Wolfgang von Kempelen περιόδευε την Ευρώπη με το «Chess Automaton», μια μηχανή δικής του επινόησης, η οποία ήταν γνωστή ως «Τούρκος» αφού οι κινήσεις εκτελούνταν από μια μαριονέτα που φορούσε τουρμπάνι μέσω ενός πολύπλοκου μηχανισμού. Το επίπεδο της μηχανής ήταν τόσο καλό, ώστε να νικήσει τον Ναπολέοντα – αρκετά καλό παίκτη – μόλις σε 19 κινήσεις. Η απάτη όμως δεν άργησε να αποκαλυφθεί: στο εσωτερικό του «Τούρκου» βρισκόταν στριμωγμένος ένας ισχυρός σκακιστής!
Εκεί που λέει με τα βάθη το έχασα, ελπίζω να τα μάθουμε στην Τεχνητή του χρόνουΤο 1968 ο διεθνής μετρ David Levy βάζει το πιο γνωστό στοίχημα στην ιστορία του υπολογιστικού σκακιού. Στοιχηματίζει 3.000 δολάρια πως δεν θα χάσει από υπολογιστή στα επόμενα 10 χρόνια. Την πρόκληση αποδέχεται ο John McCarthy, ένας διακεκριμένος μελετητής της τεχνητής νοημοσύνης.
Μπορεί να εξηγήσει κάποιος σε τι στηρίζεται? Στο πόσες πιθανές κινήσεις μπορεί να κάνει ο αντίπαλος? Κι αυτό δεν το κατάλαβα...Ο Deep Blue δεν χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη. Δεν υπάρχει τέτοια φόρμουλα. Στηρίζεται αποκλειστικά στην υπολογιστική του ισχύ και την εκτιμητική του λειτουργία. Ο Deep Blue είναι ο πρώτος υπολογιστής που μπήκε στο εξώφυλλο του «Newsweek» και μόλις ο δεύτερος «σκακιστής» που πετυχαίνει κάτι τέτοιο (ο πρώτος ήταν ο Μπόμπι Φίσερ).
Αυτά είναι. tZoLe ++ Φοβερά ενδιαφέρον!Πολλά ερωτήματα έμειναν – και συνεχίζουν να παραμένουν – αναπάντητα. Ερωτήματα κρίσιμα για την κατανόηση της νίκης του Deep Blue ή αν το προτιμάτε, για την ήττα του Κασπάροφ. Όπως η ξακουστή «ανθρώπινη» αντίδραση του υπολογιστή σε μια κίνηση παγίδα του Κασπάροφ, κίνηση που μέχρι σήμερα όλοι οι ειδικοί έχουν χαρακτηρίσει σαν ύποπτη, σαν να προερχόταν από ανθρώπινο μυαλό δηλαδή και όχι από τον Deep Blue.
Code: Select all
για κάθε πιθανή μου κίνηση χ
{
πάρε το σκορ μου
για κάθε πιθανή κίνηση αντιπάλου ψ μετά την δική μου χ
{
πάρε το σκορ τησ κίνησης του αντιπάλου
}
}
διαλεξε τελικα τον συνδυασμό χ,ψ που θα φέρει το καλύτερο αποτέλεσμα σε μένα και στην συνέχεια θα αναγκάσει τον αντίπαλο να κάνει κακή κίνηση