Page 1 of 1

Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Mon Jul 21, 2008 6:18 pm
by ultimate_aektzis
Την «παπαγαλία» αντί για την κριτική επεξεργασία της γνώσης φαίνεται ότι επιλέγουν οι έλληνες φοιτητές σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, καθώς αυτός ο τρόπος εκμάθησης εφαρμόζεται από τις πρώτες ακόμη βαθμίδες της εκπαίδευσης και δεν έχουν συνηθίσει κάποια άλλη μέθοδο, όπως για παράδειγμα την προσωπική έρευνα και πηγές γνώσεις πέραν των σχολικών βιβλίων.

Η έρευνα διεξήχθη σε δευτεροετείς φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τα ευρήματα της είναι εντυπωσιακά, αφού σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι φοιτητές, διαπιστώνεται ότι μόλις το 5% των φοιτητών μπορεί να διαβάζει πανεπιστημιακά βιβλία και άρθρα με γόνιμο τρόπο. Επίσης, το 93,2% ελάχιστα αξιοποιεί για τη μελέτη του επιστημονικά βιβλία και άρθρα από τη βιβλιοθήκη ή το Διαδίκτυο, ενώ οι δύο στους τρεις μελετούν πρόχειρα αφού, όπως δήλωσαν, εντοπίζουν τις σημαντικότερες ιδέες των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων διαβάζοντας επιλεγμένες σελίδες.

Ένας στους τέσσερις φοιτητές (25,3%) δήλωσε ότι συνεχίζει -όπως στην υποχρεωτική εκπαίδευση- να αποστηθίζει χωρίς να καταλαβαίνει αυτά που διαβάζει. Το 64,1% απομνημονεύει, αφού έχει κατανοήσει, ενώ μόνο το 10,5% δήλωσε ότι προσπαθεί να κατανοήσει ό,τι διαβάζει.

Πιο αναλυτικά:

- Το 93,2% των φοιτητών δεν έχει ποτέ ή μόνο περιπτωσιακά διαβάσει βιβλία και άρθρα από τη βιβλιοθήκη ή το Διαδίκτυο.

- Ακόμα όμως και το 6,8% που γνωρίζουν ότι πρέπει να αναζητήσουν και άλλες πηγές, δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν τον τρόπο που πρέπει να μελετούν.

- Όλοι οι φοιτητές δήλωσαν πως διαβάζουν ένα πανεπιστημιακό σύγγραμμα επιλεκτικά, με κριτήριο τη διάρθρωσή του και συνήθως επιλέγουν τα -θεωρούμενα- βασικά κεφάλαια.

- Μόνο το 6,2% χρησιμοποιεί συστηματικά βιβλιογραφικές αναφορές μετά το τέλος των διαλέξεων των καθηγητών. Το 56,2% δήλωσε ότι το κάνει συστηματικά και το 37,5% ποτέ.

Επιλεγμένες σελίδες

Επίσης σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 62,5% εντοπίζει τις σημαντικότερες ιδέες ενός συγγράμματος, διαβάζοντας επιλεγμένες σελίδες, όπως μόνο την εισαγωγή και τα συμπεράσματα. Μόλις το 12,5% των φοιτητών διαβάζει όλο το πανεπιστημιακό σύγγραμμα για να εντοπίσει τις σημαντικότερες ιδέες του.

Σημειώσεις

- Το 72,1% των φοιτητών πιστεύει ότι το να κρατά σημειώσεις κατά τη διάρκεια των παραδόσεων είναι πολύ σημαντικό για να καταλάβει το μάθημα. Όμως μόνο οι μισοί το κάνουν καθώς δηλώνουν ότι δεν ξέρουν πώς να κρατούν σημειώσεις και επειδή διστάζουν να ρωτήσουν τους καθηγητές, προτιμούν να μην κρατούν καθόλου.

- Το 66,5% δεν συνεργάζεται συστηματικά με συμφοιτητές τους. Από αυτούς, 36,4% απάντησε ότι δεν συνεργάζεται ποτέ και το 30,1% μόνο πριν από τις εξετάσεις. Ένας στους τρεις μόνον εξετάζεται συστηματικά.

Όπως αναφέρει η επίκουρη καθηγήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου και υπεύθυνη της έρευνας κ. Κανδηλώρου, ο τρόπος αξιολόγησης στην ουσία επιβραβεύει την "παπαγαλία" και είναι συχνό το φαινόμενο, φοιτητές να παίρνουν μεγάλους βαθμούς αλλά να μην έχουν αποκομίσει πραγματική γνώση.

«Με τον τρόπο αυτό η μάθηση είναι βραχυχρόνια και δεν γίνεται ουσιαστικό κτήμα. Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορεί ένας φοιτητής να πάρει μεγάλο βαθμό, αλλά στην ουσία δεν έχει αποκτήσει γνώση, γιατί όσα διάβασε τα έμαθε παπαγαλία και αν ερωτηθεί, ακόμα και 10 ημέρες αργότερα, επάνω στα ίδια θέματα, δεν θυμάται τίποτα. Πολύ περισσότερο αν είναι να χρησιμοποιήσει τις θεωρίες που έμαθε στην πράξη για να λύσει καθημερινά τεχνικά ή γενικά κοινωνικοοικονομικά προβλήματα» σημειώνει η καθηγήτρια.
http://www.cosmo.gr
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Τα λινκς γινονται αυτοματα parsed ή μου φαινεται?

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Mon Jul 21, 2008 7:33 pm
by Ισοβίτης
Αν και δεν συμπαθώ καθόλου τον Νίκο Δήμου, έγραψε ένα εύστοχο κειμενάκι επί του θέματος:
Νίκος Δήμου wrote: Παπαγάλοι του 21ου αιώνα

Η πιο ανατριχιαστική εμπειρία που έζησα τελευταία έχει σχέση με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Από το ραδιόφωνο υπεύθυνοι φροντιστηρίων έδιναν τις σωστές απαντήσεις στα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

«Η σωστή απάντηση στην ερώτηση Α1.2 είναι στο σχολικό εγχειρίδιο, σελ. 44, από τις λέξεις ‘Το 1910' ως ‘των μεταναστών'».

Με τον ίδιο τρόπο δόθηκαν όλες οι άλλες απαντήσεις - με ακριβή αναφορά του χωρίου που υπήρχε στο βιβλίο. Ο καθηγητής που μιλούσε υπογράμμιζε πως έπρεπε να αναγραφούν ακριβώς τα κείμενα του εγχειριδίου, χωρίς αλλαγές.

Δεν έμαθα τι ήταν το θέμα, σε ποια εποχή αναφερόταν... Μόνο αράδες για αποστήθιση... Σαν εφιάλτης με ρομπότ μου έκανε - σαν αυτοματοποιημένη δυστοπία.

Την ίδια μέρα, 27.5., διάβασα στα «ΝΕΑ» (στήλη Ρούσσου Βρανά) για τους Φιλανδούς μαθητές που πάλι αξιολογήθηκαν ως οι πρώτοι στον κόσμο: «Δεν χρειάζεται να μελετούν στο σπίτι, οι εξετάσεις που δίνουν είναι ελάχιστες... και δεν αρχίζουν το σχολείο προτού γίνουν επτά ετών. Παρ' όλα αυτά, αναδείχτηκαν πρώτοι σε έρευνα που έγινε σε 57 χώρες. Οι Αμερικανοί μαθητές βαθμολογήθηκαν "μέτριοι"... μολονότι οι καθηγητές τούς φορτώνουν με δουλειά στο σπίτι και εξετάσεις. Οι νέοι της Φινλανδίας περνάνε ώρες στο ίντερνετ, ακούνε ραπ και χέβι μέταλ και χαίρονται τη ζωή όπως όλοι οι νέοι. Όμως, όταν πια φτάνουν στην τρίτη τάξη του λυκείου, είναι πολύ πιο προχωρημένοι από τους άλλους στις επιστήμες, τα μαθηματικά και την ανάγνωση.

Το μυστικό τους είναι κάτι πολύ απλό, αλλά καθόλου εύκολο. Οι Φινλανδοί καθηγητές είναι καλά καταρτισμένοι και οι μαθητές τους πολύ υπεύθυνοι. Από πολύ νωρίς, τα παιδιά απελευθερώνονται από τον έλεγχο των μεγάλων. Οι καθηγητές επιλέγουν οι ίδιοι τα βιβλία τους και προσαρμόζουν τα μαθήματά τους ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Στα φινλανδικά λύκεια το ποσοστό αποτυχίας δεν ξεπερνάει το 4%, έναντι 25% στις ΗΠΑ».

Εμείς όμως, παπαγάλοι του 21ου αιώνα, δέρνουμε και κανέναν πρύτανη, άμα λάχει...
Lifoland

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Mon Jul 21, 2008 7:35 pm
by mikem4600
Ισοβίτης wrote:Αν και δεν συμπαθώ καθόλου τον Νίκο Δήμου
Μα γιατί; :-)

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Mon Jul 21, 2008 11:25 pm
by Ισοβίτης
offtopic wrote:
mikem4600 wrote:
Ισοβίτης wrote:Αν και δεν συμπαθώ καθόλου τον Νίκο Δήμου
Μα γιατί; :-)
Για διάφορα θέματα όπως η δήθεν κριτική σκέψη που προσπαθεί να επιδείξει ότι έχει και για ένα "υφάκι" (μεταξύ χιούμορ και έπαρσης) που μου βγάζουν τα γραπτά του :-p :-p :-p Προσωπική άποψη :)

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 1:30 am
by *estrngd
Δεν μου κάνει καθόλου εντύπωση το ζήτημα της παπαγαλίας. Για παράδειγμα, το ότι εγώ είμαι υποχρεωμένος να περάσω διοίκηση ανθρωπίνων πόρων, όταν μπήκα σε ένα τμήμα για πληροφορική, sorry, αλλά όχι παπαγαλία αλλά χαλαρά και σκονάκι. Αλλά και οι εξετάσεις στο τέλος ή κατά την διάρκεια, δεν προάγουν την ανθρώπινη γνώση, αλλά την βαθμοθηρία και την καριέρα.

Και ο βασιλιάς είναι όχι η παπαγαλία, αυτή είναι ο πιστός ακόλουθος της καριέρας, ενώ ανάμεσα σε αυτούς που δίνουν το ρυθμό είναι και ο πρύτανης, ο οποίος δεν με πειράζει να τις τρώει που και που, αν και πάντα έχει σημασία και ο λόγος (για παράδειγμα όταν αυτό γίνεται για καλύτερη θέση στο κόμμα). Κανένας πρύτανης δεν ασχολήθηκε με αυτό που θα λέγαμε πραγματικά πανεπιστήμιο, ασχολήθηκε σίγουρα με την θέση του, τον πλουτισμό του, το χάιδεμα των ανωτέρων του. Και ακολουθούν οι από κάτω.

Και γενικά ο κάθε Δήμου βρίσκει την ευκαιρία να κάνει την εμφάνα του πιανόμενος και περιστρεφόμενος γύρω από ένα ζήτημα, όπως είναι η παπαγαλία, μην χάσει λίγη ευκαιρία δημοσιότητας ακόμα ...

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 4:25 am
by shodanjr_gr
*estrngd wrote:Δεν μου κάνει καθόλου εντύπωση το ζήτημα της παπαγαλίας. Για παράδειγμα, το ότι εγώ είμαι υποχρεωμένος να περάσω διοίκηση ανθρωπίνων πόρων, όταν μπήκα σε ένα τμήμα για πληροφορική, sorry, αλλά όχι παπαγαλία αλλά χαλαρά και σκονάκι. Αλλά και οι εξετάσεις στο τέλος ή κατά την διάρκεια, δεν προάγουν την ανθρώπινη γνώση, αλλά την βαθμοθηρία και την καριέρα.
Είναι υποχρεωτική η Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων;

ΚΑΘΕ μάθημα που μπορείς να το παπαγαλίσεις, μπορείς και να το εμπεδώσεις. Είναι στην κρίση του φοιτητή το ποιά μαθήματα τον ενδιαφέρουν, ποιά όχι, σε ποιά θέλει να εντριφύσει και ποιά θέλει απλά να τα "περάσει".

Αλλά όταν βλέπω στατιστικά όπως:
- Το 93,2% των φοιτητών δεν έχει ποτέ ή μόνο περιπτωσιακά διαβάσει βιβλία και άρθρα από τη βιβλιοθήκη ή το Διαδίκτυο.
ή
Ένας στους τέσσερις φοιτητές (25,3%) δήλωσε ότι συνεχίζει -όπως στην υποχρεωτική εκπαίδευση- να αποστηθίζει χωρίς να καταλαβαίνει αυτά που διαβάζει. Το 64,1% απομνημονεύει, αφού έχει κατανοήσει,
Τότε το πρόβλημα είναι στους φοιτητές και όχι στο Πανεπιστήμιο Από προσωπική εμπείρια έχω καταλήξει ότι παπαγαλία απλά ΔΕΝ χρειάζεται. Οι διορθωτές στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ΔΕΝ είναι βλάκες και μπορούν να καταλάβουν από τα γραφούμενά σου αν έχεις εμπεδώσει το μάθημα, ακόμα και αν αυτά απέχουν από ότι αναφέρεται στο "Σύγγραμα".

Και συνεχίζω τον συλλογισμό μου λέγοντας ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στους φοιτητές που "μπήκαν" στο Πανεπιστήμιο απλά για να πάρουν το πτυχίο. Είναι αυτοί που δίνουν μαθήματα για να "τελειώσουν" και να έχουν το χαρτί και να εξασφαλίσουν τα εργασιακά δικαιώματα. Το πρόβλημα εντοπίζεται όχι στον τρόπο με τον οποίο εξετάζονται τα μαθήματα μέσα στο Ίδρυμα, αλλά στον τρόπο με τον οποίο ΜΠΑΙΝΕΙ ο κόσμος στο ίδρυμα. Αφού οι 9/10 φοιτητές που μπαίνουν (και παραμένουν) στο πανεπιστήμιο αδιαφορούν να ψάξουν να βρουν ένα paper online , τότε προφανώς και τα στατιστικά είναι ανάλογα.

Και ο βασιλιάς είναι όχι η παπαγαλία, αυτή είναι ο πιστός ακόλουθος της καριέρας, ενώ ανάμεσα σε αυτούς που δίνουν το ρυθμό είναι και ο πρύτανης, ο οποίος δεν με πειράζει να τις τρώει που και που, αν και πάντα έχει σημασία και ο λόγος (για παράδειγμα όταν αυτό γίνεται για καλύτερη θέση στο κόμμα). Κανένας πρύτανης δεν ασχολήθηκε με αυτό που θα λέγαμε πραγματικά πανεπιστήμιο, ασχολήθηκε σίγουρα με την θέση του, τον πλουτισμό του, το χάιδεμα των ανωτέρων του. Και ακολουθούν οι από κάτω.
Ωραία απόπειρα εκτροχιασμού του thread...

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 10:24 am
by rose
Και γενικά ο κάθε Δήμου βρίσκει την ευκαιρία να κάνει την εμφάνα του πιανόμενος και περιστρεφόμενος γύρω από ένα ζήτημα, όπως είναι η παπαγαλία, μην χάσει λίγη ευκαιρία δημοσιότητας ακόμα ...
Αν και δεν συμπαθώ καθόλου τον Νίκο Δήμου

Για διάφορα θέματα όπως η δήθεν κριτική σκέψη που προσπαθεί να επιδείξει ότι έχει και για ένα "υφάκι" (μεταξύ χιούμορ και έπαρσης) που μου βγάζουν τα γραπτά του Προσωπική άποψη
Χμ...ναι έχει ενα υφάκι...λιγο δύσκολο να ξεπεραστεί ο γλυκύτατος τρόπος του καζαντζάκη,
οταν ασκούσε κριτική στην ελληνική πραγματικότητα...
Το 93,2% των φοιτητών δεν έχει ποτέ ή μόνο περιπτωσιακά διαβάσει βιβλία και άρθρα από τη βιβλιοθήκη ή το Διαδίκτυο.
Αν ισχύει αυτό...αυτή η χώρα δεν έχει τίποτα να περιμένει, Οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή.

Τελικά είμαστε μια χώρα μίζερων φτωχών, που ξέρει καλά να φωνάζει για την τιμή του γάλακτος.

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 2:10 pm
by StormRider
Πιστεύω, οι αριθμοί της έρευνας είναι κύρια (αλλά όχι μοναδική) απότοκος της καριερομανίας που έχει επικρατήσει στη σφαίρα των Οικονομικών. Δε μου κάνει εντύπωση ο τρόπος που διαβάζουν οι φοιτητές, των περισσότερο οικονομικών/θεωρητικών σχολών στην ΑΣΟΕΕ. Μου κάνουν εντύπωση οι υψηλές βαθμολογίες τους, για το χρόνο που αφιερώνουν στη σχολή τους. Μήπως το πρόβλημα δεν περιορίζεται στους φοιτητές;

Από την άλλη, ήταν οι φοιτητές, που στα πρώτα μαθήματα (σ.σ. συγκεκριμένη φάση του ΟΔΕ) ρωτούσαν: "Θα γίνουμε στελέχη όταν τελειώσουμε την ΑΣΟΕΕ ;" Ποιες ήταν οι απαντήσεις των καθηγητών;

Θύματα της εξαπάτησης του καριερισμού και αποτελέσμα της άρχουσας κοινωνικής κατάστασης ή μετατροπή του φοιτητή σε προιόν με ημερομηνία λήξης -όπως ακριβώς οι γνώσεις του- έτοιμο να ικανοποιήσει την αγορά των επιχειρήσεων και την αναπτυσσόμενη αγορά των πανεπιστημίων;

Μεγαλύτερη βαθμολογία, μεγαλύτερες πιθανότητες για μεταπτυχιακό. Μεταπτυχιακό; Καλύτερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας.
Έτσι γεννιέται η βαθμοθηρία, η παπαγαλία και η... εντατικοποίηση των σπουδών! (αναφέρω απλά, την συνέχιση της άμβλυνσης της κριτικής ικανότητας και σ' αυτή την εκπαιδευτική βαθμίδα)

Γιατί -να πιάσω και το τμήμα μας τώρα- πόσοι από εμάς έχουν ασχοληθεί με την πληροφορική πέραν των εντατικοποιημένων απαιτήσεων των μαθημάτων του τμήματος; Ασκήσεις, projects, διαλέξεις, εξετάσεις... Τετράχρονο πακέτο κι αν τα πας καλά -και είσαι οργανωμένος- προχωράς στο μεταπτυχιακό σου. Βέβαια, μπορείς να έχεις φτάσει σε μεταπτυχιακό και να μην έχεις γευτεί την κοινότητα του Ελεύθερου Λογισμικού και τις τεχνολογίες της, να μην έχεις χρησιμοποιήσει τεχνολογίες διαφορετικές από του msdnaa, να μην έχεις πιάσει κατσαβίδι στο χέρι ή να μην έχεις παρακολουθήσει ένα σεμινάριο/συζήτηση/διάλεξη πέραν των υποχρεωτικών ή των πανεπιστημιακά certified. Παρόλα αυτά -κι άλλα απλούστερα που δεν αναφέρω- δηλώνεις computer scientist ή software engineer/analyst;

Η σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά των επιχειρήσεων έχει γίνει. Το θέμα είναι ότι περνάμε στη φάση που η αγορά εισχωρεί στο πανεπιστήμιο. Θεωρώ και τα δύο υποβαθμίζουν την επιστημονική εξέλιξη ή -χειρότερα- κατευθύνουν την επιστημονική έρευνα.

Ελπίζω να έκανα κάποιες τομές για περαιτέρω συζήτηση.

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 2:21 pm
by shodanjr_gr
StormRider wrote:...
Διαφωνώ κάθετά με την άποψή ότι ο επαγγελματισμός και το κυνήγι της καριέρας συνεπάγεται και επιστημονική απαξίωση. Αν σου ΑΡΕΣΕΙ αυτό που κάνεις, τότε θα το κάνεις καλά, και θα προωθήσεις και την επιστήμη σου με τον Α ή Β τρόπο (είτε μέσω της έρευνας και της διδασκαλίας είτε μέσω της εφαρμογής στην αγορά). Το πρόβλημα είναι ότι σε πολλούς ΔΕΝ αρέσει αυτό που κάνουν, το κάνουν από "ανάγκη".

Για αυτό δεν ευθύνεται η σύνδεση της αγοράς εργασίας με το πανεπιστήμιο, ευθύνεται η βλαμμένη νοοτροπία που έχουν οι γονείς μας και που μας βάζουν στα μυαλά μας...

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 2:41 pm
by StormRider
shodanjr_gr wrote:
StormRider wrote:...
Διαφωνώ κάθετά με την άποψή ότι ο επαγγελματισμός και το κυνήγι της καριέρας συνεπάγεται και επιστημονική απαξίωση. Αν σου ΑΡΕΣΕΙ αυτό που κάνεις, τότε θα το κάνεις καλά, και θα προωθήσεις και την επιστήμη σου με τον Α ή Β τρόπο (είτε μέσω της έρευνας και της διδασκαλίας είτε μέσω της εφαρμογής στην αγορά). Το πρόβλημα είναι ότι σε πολλούς ΔΕΝ αρέσει αυτό που κάνουν, το κάνουν από "ανάγκη".

Για αυτό δεν ευθύνεται η σύνδεση της αγοράς εργασίας με το πανεπιστήμιο, ευθύνεται η βλαμμένη νοοτροπία που έχουν οι γονείς μας και που μας βάζουν στα μυαλά μας...
Ανέφερα, "κύρια απότοκος" και δεν ανέφερα τον επαγγελματισμό, αλλά τον καριερισμό (αρνητικά φορτισμένη λέξη). Τη "βλαμμένη νοοτροπια των γονιών μας" μπορώ να την μεταφράσω σαν αποτέλεσμα interfere του marketing, της μεγαλομανίας και του πλουτισμού, που προβλήθηκε στο μέγιστο, από την εποχή της μεταπολίτευσης και δώθε. Αν δεν είναι και αυτό αποτέλεσμα εξουσιαστικής πολιτικής ή της αναμόχλευσης της αγοράς, σε μία κοινωνία που δεν είχε τα αντανακλαστικά να αντιδράσει, τότε τί είναι;
Η προσωπικότητα δε διαμορφώνεται μόνο από το οικογενειακό περιβάλλον και το οικογενειακό περιβάλλον δεν είναι αμόλυντο από το πνεύμα του καιρού του. Για αυτό ανέφερα την "κρίση προσωπικότητας" στο ΟΔΕ όταν 18χρονα αναρωτιούνται αν θα γίνουν στελέχη και όχι τι θα μάθουν εδώ που ήρθαν...

Διαβασέ με λίγο καλύτερα.

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 3:38 pm
by rose
Μεγαλύτερη βαθμολογία, μεγαλύτερες πιθανότητες για μεταπτυχιακό. Μεταπτυχιακό; Καλύτερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας.
Έτσι γεννιέται η βαθμοθηρία, η παπαγαλία και η... εντατικοποίηση των σπουδών! (αναφέρω απλά, την συνέχιση της άμβλυνσης της κριτικής ικανότητας και σ' αυτή την εκπαιδευτική βαθμίδα)
Σωστά.Εδώ βρίσκεται η καρδιά του προβλήματος.

Τη "βλαμμένη νοοτροπια των γονιών μας" μπορώ να την μεταφράσω σαν αποτέλεσμα interfere του marketing, της μεγαλομανίας και του πλουτισμού, που προβλήθηκε στο μέγιστο, από την εποχή της μεταπολίτευσης και δώθε
Τελικά να ελπίζουμε στη νέα γενιά ...;
Η σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά των επιχειρήσεων έχει γίνει. Το θέμα είναι ότι περνάμε στη φάση που η αγορά εισχωρεί στο πανεπιστήμιο. Θεωρώ και τα δύο υποβαθμίζουν την επιστημονική εξέλιξη ή -χειρότερα- κατευθύνουν την επιστημονική έρευνα
Μεγάλη συζήτηση αυτή stormRider.Αλλα και έτσι να είναι(για τα ελληνικά δεδομένα) μόνο κέρδος και πρόοδος μπορεί να προκύψει.

Νομίζεις ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις ψάχνονται για πανεπιστημιακές συνεργασίες;Αν είναι εύκολο πές μου μερικές απλα να ξέρω και φυσικά σε τι βαθμό συνεργάζονται.Πές μου ένα paper της πληροφορικής που σχετίζεται με συγκεκριμένο επιχειρηματία η όμιλο....

Τώρα αν σου έρθει καμία oracle για κανένα ερευνητικό project , θεωρείς οτι υποβαθμίζεται η επιστημονική εξέλιξη;
Ολοι οι καλοί χωράνε.

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 3:53 pm
by Erevodifwntas
StormRider wrote: Βέβαια, μπορείς να έχεις φτάσει σε μεταπτυχιακό και να μην έχεις γευτεί την κοινότητα του Ελεύθερου Λογισμικού και τις τεχνολογίες της, να μην έχεις χρησιμοποιήσει τεχνολογίες διαφορετικές από του msdnaa, να μην έχεις πιάσει κατσαβίδι στο χέρι ή να μην έχεις παρακολουθήσει ένα σεμινάριο/συζήτηση/διάλεξη πέραν των υποχρεωτικών ή των πανεπιστημιακά certified. Παρόλα αυτά -κι άλλα απλούστερα που δεν αναφέρω- δηλώνεις computer scientist ή software engineer/analyst;
Γενικά συμφωνούσα με κάποια από όσα έγραψες, αλλά αυτά εδώ είναι ψιλοάκυρα. Και ένα απλό παράδειγμα οι Αλγόριθμοι. Pls μην είσαι τόσο ισοπεδωτικός.

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 6:18 pm
by *estrngd
Είναι υποχρεωτική η Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων;
Έφερα ένα παράδειγμα - μήπως να πιάσω την λογιστική; Όμως και πέρα από τα
'άσχετα' μαθήματα, ακόμα και πολλά σχετικά είναι για παπαγαλία, με την λογική
που περιέγραψα παραπάνω.
Ωραία απόπειρα εκτροχιασμού του thread...
Η ανάλυση (έστω η γρήγορη) δεν είναι απαραίτητα τρένο.

stormrider++. (και η εντατικοποίηση γιατί να μην συνεπάγεται να μην σου
αρέσει αυτό που κάνεις; επίσης και οι γονείς είναι ένα ζήτημα φαντάζομαι).

Τέλος, προσωπικά δεν ελπίζω καθόλου στη νέα γενιά (και σε καμιά νέα γενιά).
Δεν νομίζω ότι πάει ανά γενιά, και ακόμη περισσότερο στην ελπίδα.

Για τους Αλγόριθμους που αναφέρθηκε, τι να πω; Θυμάμαι καλά ότι ούτε
το μάθημα ούτε και τα φροντιστήρια είχαν φτάσει στο ελάχιστο
ποτέ τις τελικές
απαιτήσεις. Καμιά εξήγηση της προκοπής, μόνο γενικές αναφορές. Και πολύ
περισσότερο στους Μεταγλωττιστές.

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 6:37 pm
by mikem4600
Συμφωνώ με shodanjr_gr.

Αντί να πούμε ότι κανείς δάσκαλος (από νηπιαγωγείο μέχρι Λύκειο+) δεν ενδιαφέρθηκε για να διδάξει ποτέ κάτι πέραν της παπαγαλίας και ότι ο κόσμος σπουδάζει μόνο για το χαρτί - για να βρει δουλειά - κι όχι γιατί ενδιαφέρεται για την επιστήμη, βρήκαμε πάλι να πούμε ότι φταίνε τελικά οι διαβολικές επιχειρήσεις και ο πρύτανης (!)...

Κουραστικό, δεν νομίζετε; :smt015

Re: Βασιλεύει η παπαγαλία στα ΑΕΙ

Posted: Tue Jul 22, 2008 7:04 pm
by *estrngd
mikem4600 wrote:Συμφωνώ με shodanjr_gr.

Αντί να πούμε ότι κανείς δάσκαλος (από νηπιαγωγείο μέχρι Λύκειο+) δεν ενδιαφέρθηκε για να διδάξει ποτέ κάτι πέραν της παπαγαλίας και ότι ο κόσμος σπουδάζει μόνο για το χαρτί - για να βρει δουλειά - κι όχι γιατί ενδιαφέρεται για την επιστήμη, βρήκαμε πάλι να πούμε ότι φταίνε τελικά οι διαβολικές επιχειρήσεις και ο πρύτανης (!)...

Κουραστικό, δεν νομίζετε; :smt015
Η λέξη κανείς είναι απλά ισοπεδωτική. Και επιπλέον κανείς δεν είπε αυτά που λές.