Οι νέοι καταναλωτές αποκαλύπτονται
Posted: Fri Nov 21, 2008 11:31 am
Ίσως το δυσκολότερο εγχείρημα του marketing σήμερα, είναι να σκιαγραφήσει το προφίλ του νέου καταναλωτή. Προσθέτουμε μία δυσκολία επιπλέον όταν μιλάμε για το νέο έλληνα καταναλωτή. Ζουν κοντά στην οικογένεια, αγαπούν τις παρέες και επιδιώκουν τη συντροφικότητα. Αγαπούν την τεχνολογία, την οποία θεωρούν εργαλείο και όχι σκοπό και είναι επικοινωνιακοί και... ειδήμονες. Οι σημερινοί έφηβοι και νέοι αποτελούν ένα δυναμικό καταναλωτικό κοινό, με ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις.
Από κει και πέρα, οι τελευταίες τάσεις του marketing κάνουν λόγο και για μια «καινούργια νεότητα», αποτυπώνοντας μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές οι οποίοι υιοθετούν νεανικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς.
Ποιοι είναι σήμερα οι νέοι καταναλωτές;
Η εταιρεία ερευνών Synovate ευγενικά μας παραχώρησε πολύ πρόσφατα στοιχεία έρευνας, που ακριβώς σκιαγραφούν το νέο έλληνα καταναλωτή, αποκαλύπτοντας ενδιαφέρουσες, άγνωστες πλευρές του.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το τμήμα OnePointNine της Synovate. Συμπεριέλαβε πάνελς 420 ερωτώμενων, από όλη την Ελλάδα, ηλικιών 18-21 και 22-24. Αποτελεί μέρος παγκόσμιας έρευνας που έγινε από τη Synovate για λογαριασμό της Microsoft, σε 26 αγορές με 12400 ερωτηθέντες - δείγμα 400 ατόμων ανά χώρα.
Κοντά στην οικογένεια
Η πλειοψηφία των ηλικιών 18-24, ζουν ακόμη με τους γονείς τους. Όσοι ζουν μόνοι τους, είναι κυρίως φοιτητές και οι περισσότεροι που έχουν κάποια σχέση, ζουν χωριστά από το/τη σύντροφό τους.
Τα 3/4 των young adults είναι φοιτητές και σχεδόν οι μισοί από αυτούς δουλεύουν παράλληλα με τις σπουδές τους, κυρίως σε part time δουλειές.
Οι αγαπημένες τους μάρκες προέρχονται κυρίως από το χώρο της ένδυσης και υπόδησης και είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι μέσα στο top 30 των αγαπημένων τους brands, δεν αναφέρονται αλκοολούχα ποτά.
Δραστηριότητες
Οι «νέοι έλληνες ενήλικες» αγαπούν τη μουσική και τις παρέες. Οι ανθρώπινες σχέσεις γι’ αυτούς, δεν φαίνεται να έχουν αντικατασταθεί από το internet και αντίστοιχα μέσα, όπως πολλοί πιστεύουν σήμερα. Χρησιμοποιούν το internet, αλλά δεν είναι αυτή η μόνη τους δραστηριότητα. Καθώς πολλοί ζουν ακόμη με τους γονείς τους, ξοδεύουν αρκετό ελεύθερο χρόνο στην οικογένεια. Άλλες αγαπημένες δραστηριότητες είναι τα ψώνια και η έξοδος για φαγητό, όπως επίσης και η κατανάλωση αλκοόλ.
Παρ’ όλο όμως που εμπλέκονται σε αρκετές δραστηριότητες, δεν δείχνουν για όλες την ίδια προτίμηση. Η συνάντηση με φίλους ή το σύντροφο είναι οι πιο σημαντικές, καθώς θεωρούν την παρέα εξ ίσου σημαντική με την οικογένεια.
Τι τους απασχολεί;Σε αντίθεση με ότι θα περίμενε κανείς, δεν τους απασχολεί πρωτίστως η καριέρα και τα χρήματα, αλλά η μόρφωση (εκπαίδευση) και το περιβάλλον. Η αγάπη και ο ρομαντισμός επίσης έχουν σημαντική θέση στα ζητούμενά τους. Οι νεαροί Έλληνες δείχνουν ενδιαφέρον για πολλά ζητήματα. Εκφράζουν εύκολα τη γνώμη τους και θεωρούν τους εαυτούς τους πειστικούς.
Ενδιαφέρονται πολύ και είναι ενημερωμένοι για ηλεκτρονικά αγαθά, websites, μουσική, προϊόντα ψυχαγωγίας, κινητή τηλεφωνία, κινηματογράφο. Όσο μεγαλύτερη γνώση συγκεντρώνουν γύρω από ένα θέμα, τόσο πιθανότερο είναι να διατυπώσουν τη γνώμη τους σε τρίτους, προσπαθώντας να τους πείσουν.
Τι καταναλώνουν;Όσον αφορά στη μουσική, προτιμούν να πληροφορούνται από το internet ή το ραδιόφωνο. Είναι ειλικρινής και παραδέχονται ότι ο πιο συνηθισμένος τρόπος απόκτησης μουσικής, είναι το παράνομο downloading, ενώ επίσης δεν είναι αντίθετοι σε χορηγίες μουσικών φεστιβάλ, events κ.λπ.
Τείνουν να ξοδεύουν κυρίως τα χρήματά τους σε διασκέδαση, ρούχα, κινητό και τεχνολογικά αντικείμενα.
Αλκοόλ-καπνός
Δυστυχώς, οι νέοι στην Ελλάδα σήμερα, είναι καπνιστές. Περίπου 6 στους 10 έχουν δοκιμάσει το τσιγάρο και 4 στους 10 καπνίζουν καθημερινά. Η πλειοψηφία πάντως δείχνει ενημερωμένη για τις επιπτώσεις του καπνίσματος. Όσον αφορά στο αλκοόλ, οι περισσότεροι πίνουν κάποιο είδος ποτού, on trade, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.
Περίπου 6 στους 10 συμφωνούν ότι το αλκοόλ περικλείει κινδύνους για την υγεία, όμως τους αρέσει η γεύση και τους βοηθά να χαλαρώσουν και να διασκεδάσουν.Παρόλα αυτά, δείχνουν να έχουν την κατανάλωση υπό έλεγχο. Δεν μεθούν σε εβδομαδιαία βάση και τα πιο δημοφιλή ποτά είναι το κρασί και οινοπνευματώδη όπως η βότκα, το ουίσκι, το ούζο και η μπίρα.
Στο ίδιο άρθρο
Σελίδα 2: Η σχέση των νέων καταναλωτών με την τεχνολογία και το περιβάλλον και τα κύρια χαρακτηριστικά τους
Σελίδα 3: Νεανικό στυλ για παρασιακά brands και η δυσκολία προσέγγισης των νέων
Σελίδα 4: Γιώργος Σακελλόπουλος: Το προφίλ έφηβου αναγνώστη
Σελίδα 5: Tailor Made μεθοδολογίες
http://www.marketingweek.gr/default.asp ... 1&pg=1&ss=