Computer Science Education

Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
StormRider
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1040
Joined: Mon Dec 18, 2006 5:34 pm
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by StormRider » Sun Feb 22, 2009 7:03 pm

Ammarkov, αν κατάλαβα -και από ένα βίντεο του '95 που είδα- τον Clifford ενδιέφερε οι μαθητές να σκέφτονται. Υποστήριζε ότι δεν είναι καθόλου αποτελεσματικότερο να βλέπεις εκπαιδευτικά βίντεο, από το να διδάσκεσαι μαζί με τον καθηγητή σου. Σίγουρα ο ιστός βοήθα στην απόκτηση μιας συνολικότερης εικόνας -και προφανώς τον χρησιμοποιούμε καθημερινά. Πιστεύω όμως ότι θα συμφωνούσαμε -σχετικά (π.χ) με τον εμφύλιο- ότι ένα ιδανικό σχολείο θα είχε και συζήτηση με πρωταγωνιστές του: η φρίκη του πολέμου δε μπορεί να αποτυπωθεί στις σελίδες της wikipedia. Αντίστοιχα, η όρεξη για γνώση και η μανία της δημιουργίας ή της εφεύρεσης, νομίζω ότι μπορεί να μεταδοθεί πολύ πιο εύκολα από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Μπορεί να κάνω λάθος. Δεν πιστεύω ότι έχω να προσφέρω παραπάνω στο θέμα, γιατί εμπλέκεται η ψυχολογία στο παιχνίδι, όταν κάνουμε λόγο -εν αγνοία μας ίσως- για διαμόρφωση συνειδήσεων. Με απλά λόγια, σύμφωνα με τον Καστοριάδη, το Εγώ είναι κοινωνικό κατασκεύασμα και όταν η αξιολόγηση γίνεται πυρήνας της εκπαίδευσης σ' όλες τις βαθμίδες κι όλους τους ρόλους της, δεν ξέρω πόσο περήφανος μπορείς να 'σαι γι αυτή την κοινωνία. (Ναι, rapadder κι εγώ διαφωνώ που στα δημοτικα πάνε πολλοί για επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά η αξιολόγηση δεν είναι λύση)
Image
Dog oF wAr
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 185
Joined: Mon Jun 05, 2006 1:35 am
Academic status: 4th year
Gender:
Location: Ζωγράφου

Re: Computer Science Education

Post by Dog oF wAr » Fri Feb 27, 2009 6:52 pm

StormRider wrote:Ναι, rapadder κι εγώ διαφωνώ που στα δημοτικα πάνε πολλοί για επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά η αξιολόγηση δεν είναι λύση
Όλα καλά μέχρι πριν μια πρόταση... γιατί το χαλάς :-D ;;;

Και τι είναι λύση τελικά; Πώς θα κρίνεις (χωρίς να κρίνεις) αν ο άλλος είναι ο καταλληλότερος για τη θέση που του δίνεται; Στέλνεις το παιδί σου στο σχολείο, βλέπεις το μαύρο χάλι που επικρατεί, θες να ανταλλάξεις (οκ όχι όλους, αλλά τους περισσότερους από) τους δασκάλους του παιδιού σου με άλλους που θα κάνουν καλύτερη δουλειά, κρίνοντας ποιοι πρέπει να φύγουν χωρίς να τους αξιολογήσεις πρώτα και ανταλλάζοντάς τους με άλλους που είναι καλύτεροι επειδή τους έκρινες χωρίς να τους αξιολογήσεις (χεχε οκ φτάνει με το λογοπαίγνιο - you got the point).

Τι εννοούμε τελικά λέγοντας αξιολογηση;
Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.

Friedrich Nietzsche
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by redlabel » Fri Feb 27, 2009 7:24 pm

...ενίοτε εννοούμε έναν εύσχημο τρόπο ξεκαθαρίσματος λογαριασμών μεταξύ ακαδημαϊκών ομάδων-κλικών. :smt012

Δ. Γκρ.
Dog oF wAr
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 185
Joined: Mon Jun 05, 2006 1:35 am
Academic status: 4th year
Gender:
Location: Ζωγράφου

Re: Computer Science Education

Post by Dog oF wAr » Fri Feb 27, 2009 7:46 pm

Άλλο το ενίοτε και άλλο να θεωρούμε ότι αυτός είναι ο κανόνας - και ως εκ τούτου να καταδικάζουμε μία έννοια επειδή απλούστατα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κακό σκοπό.
Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.

Friedrich Nietzsche
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by redlabel » Fri Feb 27, 2009 8:07 pm

Δεν καταδικάζω τίποτα. Απλώς σας συνδέω με την ακαδημαϊκή πραγματικότητα. Αυτή που ΔΕΝ ξέρετε.

Δ. Γκρ.
vasvas
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 198
Joined: Fri Jul 09, 2004 2:31 pm

Re: Computer Science Education

Post by vasvas » Fri Feb 27, 2009 9:49 pm

Ενίοτε αξιολόγηση σημαίνει αξιολόγηση. Ειδικά στο πανεπιστήμιο, στο χέρι μας είναι να είναι πάντα (και όχι μόνο ενίοτε) έτσι. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των πρώτων τμημάτων στην Ελλάδα (κάπου νομίζω μπήκε ήδη link) μάλλον δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη για τη βελτίωση των συνθηκών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επίσης.
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by redlabel » Fri Feb 27, 2009 10:12 pm

Ακριβώς! Αξιολόγηση σημαίνει ενίοτε το ένα κι ενίοτε το άλλο, κατά το δοκούν του εκάστοτε έχοντος το "πάνω χέρι". Τόχω ξαναδεί το έργο και δεν θα πάρω... :smt011

Δ. Γκρ.
User avatar
PASCAL
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3587
Joined: Wed Nov 23, 2005 10:58 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by PASCAL » Fri Feb 27, 2009 11:07 pm

Κακά τα ψέματα με την αξιολόγηση ένα καθηγητής μπορεί να καταστρέψει τις σπουδές πολλών φοιτητών και αντιστρόφως μια ομάδα φοιτητών μπορεί να καταστρέψει την καριέρα ενός καθηγητή. Είναι λίγο θέμα "ποιός θα κρίνει τους κριτές" και γι' αυτό πρέπει να αποτελεί μια πρακτική με πολλούς "αξιολογητές", πολλά κριτήρια και διαφορετικούς συσντελεστές βαρύτητας για κάθε κριτή. Ωστόσο η αξιολόγηση δεν είναι και δεν πρέπει να γίνει ο σκοπός της εκπαίδευσης αλλά ένα βοήθημα για την κατάκτηση της γνώσης και όχι για τον αποκλεισμό ανθρώπων από αυτήν, τις σπουδές και την αγορά εργασίας.
User avatar
tsilochr
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 3246
Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
Academic status: PhD
Gender:
Location: mm.aueb.gr
Contact:

Re: Computer Science Education

Post by tsilochr » Fri Feb 27, 2009 11:11 pm

redlabel wrote:Απλώς σας συνδέω με την ακαδημαϊκή πραγματικότητα. Αυτή που ΔΕΝ ξέρετε.
τμήματα "παραρτήματα" των μεγάλων ΑΕΙ του κέντρου, φωτογραφικές προκυρήξεις, νεποτισμός.

στο θέμα αξιολόγηση έχουμε αναδρομικό σχήμα: ποιος θα αξιολογήσει τους αξιολογητές? και μέχρι να λυθεί αυτό, τα φαινόμενα θα συνεχίζονται :-(
vasvas
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 198
Joined: Fri Jul 09, 2004 2:31 pm

Re: Computer Science Education

Post by vasvas » Sat Feb 28, 2009 12:45 am

Δε νομίζω ότι έχει να κάνει με το ποιός έχει το "πάνω χέρι" -- συχνά δεν είναι καν σαφές ότι υπάρχει σαφής ιεραρχική δομή (ποιός είναι "πάνω" και ποιός "κάτω").

Από την άλλη, είναι ενδιαφέρον ένας κλάδος δημοσίως χρηματοδοτούμενος να αρνείται την αξιολόγηση -- ειδικά σε ένα περιβάλλον περιορισμένων πόρων, και ακόμα πιο ειδικά όταν σημαντικό μέρος της αποστολής του κλάδου αυτού είναι να αξιολογεί άλλους.
Dog oF wAr
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 185
Joined: Mon Jun 05, 2006 1:35 am
Academic status: 4th year
Gender:
Location: Ζωγράφου

Re: Computer Science Education

Post by Dog oF wAr » Sat Feb 28, 2009 3:11 pm

Pascal wrote:Κακά τα ψέματα με την αξιολόγηση ένα καθηγητής μπορεί να καταστρέψει τις σπουδές πολλών φοιτητών και αντιστρόφως μια ομάδα φοιτητών μπορεί να καταστρέψει την καριέρα ενός καθηγητή. Είναι λίγο θέμα "ποιός θα κρίνει τους κριτές" και γι' αυτό πρέπει να αποτελεί μια πρακτική με πολλούς "αξιολογητές", πολλά κριτήρια και διαφορετικούς συσντελεστές βαρύτητας για κάθε κριτή. Ωστόσο η αξιολόγηση δεν είναι και δεν πρέπει να γίνει ο σκοπός της εκπαίδευσης αλλά ένα βοήθημα για την κατάκτηση της γνώσης και όχι για τον αποκλεισμό ανθρώπων από αυτήν, τις σπουδές και την αγορά εργασίας.
Πράγματι, επομένως είναι στο χέρι της ακαδημαϊκής κοινότητας να βάλει τις προϋποθέσεις για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αν η ακαδημαϊκή κοινότητα δεν μπορεί να επιβάλει στον εαυτό της κανόνες για τη δική της πρόοδο, ειδικά τα μέλη ΔΕΠ, τότε οι φοιτητές πρέπει να αναλογιστούμε ότι βαθμολογούμαστε (aka αξιολογούμαστε) από κάποιους που θεωρούν ότι οι ίδιοι δε χρήζουν κανενός είδους ελέγχου. Είναι προσωπική μου άποψη ότι αν έχεις το κούτελό σου καθαρό δε φοβάσαι να σε αξιολογήσει κανένας. Εκτός αν θεωρείς ότι όλοι οι γύρω σου έχουν το κούτελό τους βρώμικο και άρα κινδυνεύεις από αυτούς - επομένως τι γυρεύεις σε ένα τέτοιο περιβάλλον in the first place.
Ναι αλλά αυτό είναι αποτέλεσμα της μη ύπαρξης σωστής αξιολόγησης. Επομένως, αντί το ζητούμενο να είναι το αν πρέπει να την έχουμε ή όχι, θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι τη χρειαζόμαστε και να μεταβούμε ένα επίπεδο πιο πέρα: Να ψάχνουμε να βρούμε τον τρόπο να την εφαρμόσουμε σωστά.

Με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα τα πράγματα, τι θα μπορούσε να κάνει ο πρύτανης ή ο κάθε άλλος αρμόδιος για την περίπτωση του link?
Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.

Friedrich Nietzsche
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by redlabel » Sat Feb 28, 2009 4:04 pm

Επειδή γράφτηκαν διάφορα για το θέμα-πιπίλα της εποχής, να ενημερώσω όσους τυχόν δεν το γνωρίζουν ότι τα μέλη ΔΕΠ αξιολογούνται, με βάση τις διαδικασίες που ορίζει ο εκάστοτε ισχύον νόμος, τουλάχιστον κάθε φορά που πρόκειται να εξελιχθούν σε ανώτερη βαθμίδα. Δεν "διορίζονται" κι εκεί τελειώνει η ιστορία της αξιολόγησής τους...

Αξιολογούνται από τους φοιτητές τους, κάθε φορά που τους διδάσκουν, κάθε φορά που τους αξιολογούν, κάθε φορά που τους υποστηρίζουν ή τους εναντιώνονται, κάθε φορά που συνδιαλέγονται μαζί τους. Αξιολογούνται κάθε φορά που υποβάλλουν προς ανακοίνωση/δημοσίευση μια επιστημονική εργασία τους (κάποια μέλη ΔΕΠ του Τμήματός μας έχουν >100 δημοσιευμένες επιστημονικές εργασίες). Αξιολογούνται κάθε φορά που υποβάλλουν ερευνητικές/μελετητικές προτάσεις σε ανταγωνιστικά προγράμματα Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (κάποια μέλη ΔΕΠ του Τμήματός μας έχουν εκπονήσει >50 τέτοια έργα). Αξιολογούνται κάθε φορά που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν ακαδημαϊκά, διοικητικά ή άλλα θέματα του ιδρύματος όπου υπηρετούν. De jure ή de facto, αξιολογούνται διαρκώς κι από πλήθος διαφορετικών "σωμάτων αξιολογητών"!

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη ενός μέλους ΔΕΠ, θα δώσω ένα προσωπικό παράδειγμα. Αξιολογήθηκα για να γίνω Λέκτορας (1995), αξιολογήθηκα για να γίνω Επίκουρος Καθηγητής (1998), αξιολογήθηκα για να γίνω Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής (2000), αξιολογήθηκα για να γίνω Αναπληρωτής Καθηγητής (2004), αξιολογήθηκα για να γίνω Καθηγητής (2009). Πέραν αυτών, έχω αξιολογηθεί >20 φορές ακόμη, σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα (κι αναφέρω μόνο τα εκπαιδευτικά ιδρύματα), όπου υπηρετούσα πριν το ΟΠΑ ή υπηρετώ μέχρι σήμερα. Κι αξιολογήθηκα πάντα θετικά - κι ομόφωνα - συνεπώς δεν έχω απωθημένα τέτοιου είδους (για να προλάβω τυχόν ...εξυπνοπούλια). Κάτι έχει πάρει το αυτί μου, λοιπόν, από αξιολόγηση, φίλοι συνforumίτες.

Αν υπάρχει, λοιπόν, κάποιος που θέλει να κάνει μαθήματα για το τι σημαίνει αξιολόγηση, χτύπησε λάθος πόρτα. Ανεξάρτητα από την καλή του πρόθεση ή όποιο άλλο κίνητρο έχει (γιατί είναι γνωστό "πόθεν ορμώνται" πολλοί απ' όσους πιπιλάνε αυτή την καραμέλα), το παραμυθάκι για τις μάγισσες, τους δράκους και τα πριγκηπόπουλα ξέφτισε και δεν πείθει. Σε ό,τι με αφορά, δεν δικαιούμαι να επιτρέψω νεώτεροι συνάδελφοί μου ή φοιτητές μου να γίνουν κιμάς στο μύλο ανταγωνισμών και αντιδικιών και στο όνομα δήθεν καλών προθέσεων. Άλλωστε, ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις...

Δ. Γκρ.
Dog oF wAr
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 185
Joined: Mon Jun 05, 2006 1:35 am
Academic status: 4th year
Gender:
Location: Ζωγράφου

Re: Computer Science Education

Post by Dog oF wAr » Sat Feb 28, 2009 5:06 pm

Σωστά, αλλά το cs.aueb.gr δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα για τα ΑΕΙ της χώρας, θυμίζω το link που παρέθεσε ο tsilochr 2 posts παραπάνω.
Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.

Friedrich Nietzsche
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1896
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by rapadder » Sat Feb 28, 2009 6:45 pm

1. Θα πρέπει οι φοιτητές να αξιολογούν και τους καθηγητές τους, π.χ. συμπληρώνοντας ερωτηματολόγια (ανώνυμα). Για παράδειγμα, πριν την εξέταση ενός μαθήματος, να μοιράζονται στους φοιτητές τα ερωτηματόλογια και σε διάστημα 10-15 λεπτών εκείνοι να τα συμπληρώνουν.

2. Ο αριθμός των δημοσιεύσεων δεν αποτελεί ασφαλές κριτήριο αξιολόγησης. Όχι μόνο επειδή η εγκυρότητα του κάθε επιστημονικού περιοδικού διαφέρει αλλά και επειδή είναι σαφώς πιο δύσκολο το να έχεις δημοσίευση (σαν μαθηματικός) στην περιοχή της θεωρίας αριθμών απ’ ότι ενας (ψυχολόγος) στην περιοχή της γνωστικής ψυχολογίας. Θα μπορούσε όμως να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλα κριτήρια.

3. Τα προγράμματα Έρευνας και Ανάπτυξης είναι ανταγωνιστικά μεν αλλά δεν είναι και ιδιαίτερα δύσκολο το να σου ανατεθεί κάποιο. Είναι επιδοτούμενα από κοινοτικά κονδύλια (Ε.Ε.) και οι φορείς που τα διαχειρίζονται προσπαθούν να «μοιράσουν» την πίτα στους ενδιαφερόμενους. Συχνά είναι ακαδημαϊκοί και έτσι τα Πανεπιστήμια έχουν εξασφαλίσει σημαντικό μερίδιο της πίτας. Επιπλέον η αξιολόγηση είναι «τυπική», το πολύ πολύ να υπάρχει 3μηνή παράταση στην παράδοση του έργου. Το κράτος το ενδιαφέρει να απορροφηθούν τα κοινοτικά κονδύλια (για να μην κατηγορηθεί από την αντιπολίτευση) και όχι η ουσία (αν έλυσαν τελικά το πρόβλημα).

4. Η αξιολόγηση για να γίνει κάποιος λέκτορας κλπ είναι μια μεγάλη συζήτηση. Αν και οι επιτροπές είναι και από καθηγητές άλλων Πανεπιστημίων, υποτίθεται για να αποφεύγονται φαινόμενα ευνοιοκρατίας, είναι άπειροι οι νέοι διδακτορικοί/ επιστήμονες που βλέπουν την πόρτα των Πανεπιστημίων κλειστή εξαιτίας της οικογειοκρατίας που επικρατεί. Ειδικά σε σχολές όπως το Φυσικό Αθήνας, η Νομική Αθήνας και γενικά τα παλαιότερα τμήματα. Ρωτήστε εναν διδακτορικό και θα σας πει σχετικά. Όπως έλεγε με μια δόση χιούμορ ένας καθηγητής του τμήματος μας: «Στο τμήμα Πληροφορικής/ΔΕΤ δεν υπάρχει ακόμα οικογενειοκρατία γιατί οι καθηγητές είναι σχετικά νέοι σε ηλικία και τα παιδιά τους δεν έχουν προλάβει ακόμα να κάνουν διδακτορικό. Είναι απλά θέμα χρόνου :)

5. Αξιολόγηση δεν σημαίνει τιμωρία και αποκεφαλισμός. Αντίθετα είναι μια καλή αφορμή για να έρθουν στην επιφάνεια τα προβλήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων. Αρκεί το κράτος να έχει χρήματα και διάθεση να τα αντιμετωπίσει.

6. Τα παραπάνω δεν αφορούν εσάς κ. Γκρίτζαλη, αλλά ενας Γκρίτζαλης δεν φέρνει την άνοιξη.
... αντάρτες της πορδής με τα λεφτά του μπαμπά...
vasvas
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 198
Joined: Fri Jul 09, 2004 2:31 pm

Re: Computer Science Education

Post by vasvas » Sat Feb 28, 2009 11:32 pm

Θα θυμίσω ότι το θέμα της ατομικής αξιολόγησης μπήκε νωρίτερα στο thread αυτό για τους καθηγητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όχι της τριτοβάθμιας. Νομίζω ότι είναι σοβαρό θέμα, και είναι κρίμα που για κάποιους αποτελεί θέμα ολίγον ταμπού. Ειναι γεγονός που αναγνωρίζει όποιος έχει παιδιά σε δημόσιο σχολείο ή έχει φοιτήσει σε δημόσιο σχολείο ότι υπάρχουν καθηγητές και δάσκαλοι που δεν είναι ακριβώς ορεξάτοι ή ενημερωμένοι, και ένα ποσοστό (μικρό μάλλον, αλλά ελλείψει αξιολόγησης δεν είμαστε και σίγουροι...) που είναι αυστηρώς ακατάλληλοι. Το ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μηχανισμοί που να βαράνε το καμπανάκι σε τέτοιες περιπτώσεις, να βοηθάνε όσο γίνεται τους εν λόγω και αν δεν γίνεται να παίρνουν μέτρα για την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών και όχι πρωτίστως για τη βολή των εν λόγω εκπαιδευτικών είναι πρόβλημα για το ελληνικό δημόσιο σχολείο.

Σε ότι αφορά τα πανεπιστήμια, η αξιολόγηση τμημάτων και πανεπιστημίων νομίζω επίσης είναι σοβαρό θέμα. Η ΑΔΙΠ κάνει μια αξιόλογη προσπάθεια -- που όμως μπορει να ευδοκιμήσει και να δώσει καρπούς μόνο αν η πανεπιστημιακή κοινότητα τη βοηθήσει.

Η εμπειρία μου στον πανεπιστημιακό χώρο σε περισσότερες από μια χώρες μου έχει δείξει ότι, όταν υπάρχει διαφάνεια και αξιολόγηση, η ποιότητα βγαίνει στον αφρό. Οι δυνατότητες οργανωμένων ομάδων συστηματικά είτε να βλάψουν άξια τμήματα ή ερευνητές είτε να ενισχύσουν τη θέση τους είναι μικρότερες σε ένα περιβάλλον με κανόνες και κοινωνική λογοδοσία. Οι ιστορίες τρόμου που κατά καιρούς ακούμε για τις προθέσεις των ματοβαμμένων οπαδών της αξιολόγησης :-) δεν είμαι βέβαιος ότι έχουν βάση.
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by redlabel » Sun Mar 01, 2009 12:42 am

...έχω 3 κόρες, 23, 16 και 15 χρονών. Το βιώνω το ζήτημα. Δεν μου τόπαν άλλοι. Δημόσια σχολεία - σε δημόσια σχολεία πάνε τα παιδιά μου - χωρίς θέρμανση. Πελατειακές σχέσεις παντού. Τις εμπνέουν οι ηγεσίες. Εκπαίδευση, αντί για Παιδεία. Πειράματα μαθητευόμενων μάγων. Σχέδια μέχρι τις επόμενες εκλογές. Και πειραματόζωα. Πολλά πειραματόζωα. Τα παιδιά μας. Μέχρι πριν λίγο καιρό κι εσείς μαζί. Και ξερολισμός. Εμετικός ξερολισμός.

Δεν ανησυχώ. Καθόλου. Πάνε τα προβλήματα. Ανήκουν στο παρελθόν. Βρέθηκε λύση. Λέγεται αξιολόγηση. Όπως μεταρρύθμιση. Όπως επανίδρυση. Όπως ανασυγκρότηση. Big business, no s***t, men (and women...)! Αυτό είναι το νέο όραμα. Ο νέος εθνικός στόχος. Την υμνούν οι εθνικοί δημοσιογράφοι. Των έγκυρων εθνικών συγκροτημάτων. Την υμνούν οι εθνικοί πολιτικάντηδες. Αυτοί της εθνικής παιδείας (και των θρησκευμάτων). Αλλά όχι μόνο αυτοί. Και οι ουρές τους. Αυτοί με τις Έδρες. Εξυμνούν τη λύση. Έννοια πολυσύνθετη. Και ευέλικτη. Γίνεται και καραμέλα. Και πιπίλα, αν χρειαστεί. Τι σου κάνει η Τεχνολογία...

Χαίρετε και αγαλλιάσθε, φίλοι συνforumίτες.

Δ. Γκρ.
vasvas
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 198
Joined: Fri Jul 09, 2004 2:31 pm

Re: Computer Science Education

Post by vasvas » Sun Mar 01, 2009 6:44 pm

Μεταρρύθμιση, ανασυγκρότηση, επανίδρυση θέλουμε να ακούμε, και αυτά μας σερβίρουν. Όταν ακούει για υπευθυνότητα και λογοδοσία, η κοινωνία βγάζει αλλεργία, ή ζητά να αρχίσει η διαδικασία από ... άλλους.
Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για την κατάσταση γύρω μας -- εμείς είμαστε οι άλλοι που μας φταίνε.
User avatar
Proxenos
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1095
Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Κολωνία, Γερμανία
Contact:

Re: Computer Science Education

Post by Proxenos » Sun Mar 01, 2009 7:18 pm

redlabel wrote:...έχω 3 κόρες, 23, 16 και 15 χρονών. Το βιώνω το ζήτημα. Δεν μου τόπαν άλλοι. Δημόσια σχολεία - σε δημόσια σχολεία πάνε τα παιδιά μου - χωρίς θέρμανση. Πελατειακές σχέσεις παντού. Τις εμπνέουν οι ηγεσίες. Εκπαίδευση, αντί για Παιδεία. Πειράματα μαθητευόμενων μάγων. Σχέδια μέχρι τις επόμενες εκλογές. Και πειραματόζωα. Πολλά πειραματόζωα. Τα παιδιά μας. Μέχρι πριν λίγο καιρό κι εσείς μαζί. Και ξερολισμός. Εμετικός ξερολισμός.

Δεν ανησυχώ. Καθόλου. Πάνε τα προβλήματα. Ανήκουν στο παρελθόν. Βρέθηκε λύση. Λέγεται αξιολόγηση. Όπως μεταρρύθμιση. Όπως επανίδρυση. Όπως ανασυγκρότηση. Big business, no s***t, men (and women...)! Αυτό είναι το νέο όραμα. Ο νέος εθνικός στόχος. Την υμνούν οι εθνικοί δημοσιογράφοι. Των έγκυρων εθνικών συγκροτημάτων. Την υμνούν οι εθνικοί πολιτικάντηδες. Αυτοί της εθνικής παιδείας (και των θρησκευμάτων). Αλλά όχι μόνο αυτοί. Και οι ουρές τους. Αυτοί με τις Έδρες. Εξυμνούν τη λύση. Έννοια πολυσύνθετη. Και ευέλικτη. Γίνεται και καραμέλα. Και πιπίλα, αν χρειαστεί. Τι σου κάνει η Τεχνολογία...

Χαίρετε και αγαλλιάσθε, φίλοι συνforumίτες.

Δ. Γκρ.
Επειδή λοιπόν δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε κανέναν, καλύτερα να μην αλλάξουμε τίποτα; Είναι ιδιαίτερα πεσιμιστικό αυτό και μου δίνει δίκιο που βρίσκομαι σε άλλη χώρα, αλλά δε μου αρέσει. Μήπως από αυτή τη χώρα λείπει πρώτα απ όλα ένα κοινωνικό συμβόλαιο, όπου ο καθηγητής Πανεπιστημίου είναι καθηγητής Πανεπιστημίου, ο φοιτητής φοιτητής και τα δέντρα δέντρα;
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
redlabel
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2057
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:32 pm
Academic status: Professor
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by redlabel » Sun Mar 01, 2009 7:36 pm

Συνforumίτη proxenos, οι καταστάσεις αυτές δεν είναι δυαδικές, όπως σίγουρα ξέρεις. Ανάμεσα στο "μαύρο" και το "άσπρο" υπάρχει απειρία άλλων χρωμάτων. Μέγα είναι το πλήθος των επιλογών. Την αγιοποίηση και τη δαιμονοποίηση μάχομαι. Τα άκρα του εκκρεμούς με ανησυχούν. Την αφέλεια, την ασχετοσύνη, την πολυπραγμοσύνη, την κοινωνική αναλγησία και τον τυχοδιωκτισμό μάχομαι. Επιζητώ νηφαλιότητα, σωφροσύνη, ανοιχτομυαλιά, κοινωνική υπευθυνότητα. Ζητάω πολλά, γιατί πιστεύω ότι οι φοιτητές μου αζίζουν πολλά.

Δ. Γκρ.
Dog oF wAr
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 185
Joined: Mon Jun 05, 2006 1:35 am
Academic status: 4th year
Gender:
Location: Ζωγράφου

Re: Computer Science Education

Post by Dog oF wAr » Sun Mar 01, 2009 7:58 pm

Για να γυρίσουμε και λίγο στο θέμα για το οποίο ανοίχτηκε το thread:

Σχετικά με το 1ο κείμενο που μας έδωσε ο Ammar, βλέπω ότι πολλοί συμφωνούν, αλλά το κείμενο είναι μεγάλο και νομίζω ότι χρήζει διευκρίνησης το με ποιο σημείο συμφωνεί ο καθένας. Πράγματι, έχουν αρχίσει να μειώνονται επικίνδυνα τα μαθηματικά και οι φορμαλισμοί από την υποχρεωτική εκπαίδευση του επιστήμονα πληροφορικής, αλλά όσον αφορά την πληθώρα γλωσσών προγραμματισμού πιστεύετε ότι πρέπει να διδασκόμαστε java και c και c++ και ADA και LISP?

Η δική μου άποψη είναι ότι για να ξεκινήσει κανείς την επιστημονική του σταδιοδρομία ως computer scientist και με φόντο το πτυχίο ως βάση, αρκεί κανείς να γνωρίζει

1) μια οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού που να είναι αρκετά κοντά στη μηχανή καθώς και
2) τους φορμαλισμούς και τα μαθηματικά στα οποία αναφέρεται το πρώτο κείμενο.

το (1) διότι χρειάζεται κανείς να γνωρίζει πώς λειτουργεί ο υπολογιστής μέχρις ενός αρκετά "low level" σημείου (πώς αλλιώς θα λέγεσαι computer scientist αν δεν καταλαβαίνεις τι κάνουν οι εντολές που γράφεις... ?)

το (2) για να έχεις τα απαραίτητα μαθηματικά εργαλεία προκειμένου να αντιμετωπίζεις με επιστημονική σαφήνεια τα προβλήματα που σου ανατίθενται.

Δεν ξέρω να προγραμματίζω σε ada, σημαίνει αυτό πως δεν ξέρω από πληροφορική;
Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.

Friedrich Nietzsche
User avatar
koki
Kilobyte level
Kilobyte level
Posts: 403
Joined: Fri Apr 30, 2004 5:19 pm
Academic status: N>4
Location: Αργυρούπολη
Contact:

Re: Computer Science Education

Post by koki » Sun Mar 01, 2009 8:39 pm

redlabel wrote:Επειδή γράφτηκαν διάφορα για το θέμα-πιπίλα της εποχής, να ενημερώσω όσους τυχόν δεν το γνωρίζουν ότι τα μέλη ΔΕΠ αξιολογούνται, με βάση τις διαδικασίες που ορίζει ο εκάστοτε ισχύον νόμος, τουλάχιστον κάθε φορά που πρόκειται να εξελιχθούν σε ανώτερη βαθμίδα. Δεν "διορίζονται" κι εκεί τελειώνει η ιστορία της αξιολόγησής τους...
[...]
.
Χαίρομαι που αυτή είναι η πραγματικότητα, αλλά ακόμα και εάν δεν είμαστε θεολογική ΕΚΠΑ, αδυνατώ να πιστέψω ότι υπάρχουν καθηγητές για τους οποίους δεν έχει δώσει 'ενδιαφέροντα' ευρήματα η αξιολόγηση και κρατούν την θέση τους (σε κάποιο βαθμό) ακέραια.
``Άναρθρες κραυγές τύπου απόλυσης από στρατό' ' + ``'Άναρθρες κραυγές τύπου θα πάω στο Παρίσι' ' + ``Άναρθρες κραυγές τύπου μαμά μου φοβάμαι' '

Τα βλογς είναι σαν τις ********, όλοι έχουν από μία ;)

Death By Popcorn : Η απάντηση σε κάθε εσωτερική και εξωτερική σινε/σειρο-αναζήτηση. :D
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1896
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Computer Science Education

Post by rapadder » Sun Mar 08, 2009 11:15 pm

Προσθέτω απόσπασμα από την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ του Σαββάτου 7/3/09. Δεν έχω link πρέπει να το σκανάρω:

Όργιο οικογενειοκρατίας στα ελληνικά Πανεπιστήμια

Το φαινόμενο των συγγενών στα ελληνικά Πανεπιστήμια "διαβάζεται" με 2 τρόπους. Με τον πρώτο, είναι εύλογο το μήλο να πέφτει κάτω από την μηλιά, ενώ με το δεύτερο η αλληλεγγύη που επιδεικνύουν αρκετές φορές οι εκλέκτορες όταν έρθει η ώρα να κρίνουν το παιδί συναδέλφου τους είναι συντεχνιακού χαρακτήρα. Μόνο στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών πάνω από το 40% των τακτικών καθηγητών έχει γιούς και κόρες γιατρούς που υπηρετούν σε κοντινά τους γραφεία.

- Τα τελευταία 25 χρόνια υπηρέτησαν στην Ιατρική 130 καθηγητές, από τους οποίους σήμερα υπηρετούν 48. Πόσοι εξ αίματος ή εξ αγχιστείας συγγενείς τους έχουν καταλάβει θέση μέλους διδακτικού προσωπικού σε αυτήν; 71! Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι από τους μισούς καθηγητές κληροδότησαν τη θέση τους.
- Από τους 50 τακτικούς -πρωτοβάθμιους- καθηγητές της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, οι 24 έχουν παιδιά που είναι ήδη μέλη ΔΕΠ σε όλες τις βαθμίδες.
- Εκφοβισμοί υποψηφίων, μαγειρέματα εκλεκτορικών σωμάτων και ψευδείς ενέργειες υπό δημοκρατικούς δήθεν μανδύες συνθέτουν την εικόνα. Το σύστημα μπορεί να εξυγιανθεί μόνο εάν ο νεποτισμός γίνει ποινικό αδίκημα.
- Η προσπάθεια της πρώην υπουργού Παιδείας, Μαριέττας Γιαννάκου, να υπάρχουν εξωτερικοί εκλέκτορες στις διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης μελών ΔΕΠ είχε ακριβώς ως στόχο να εμποδίσει το φαινόμενο της οικογενειοκρατίας. Ο νόμος προβλέπει ότι το 1/3 των εκλεκτόρων πρέπει να προέρχεται από άλλα Πανεπιστήμια, να μην ανήκει δηλαδή στο ίδιο σινάφι. Ωστόσο είναι περισσότερο πιθανό να αναπτυχθούν φιλικές σχέσεις μεταξύ καθηγητών συναφούς γνωστικού αντικειμένου, έστω και εάν ο ένας βρίσκεται Αθήνα και ο άλλος Θεσσαλονίκη απ' ότι μεταξύ καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων. Πολλοί εκλέκτορες αδυνατούν να παρευρίσκονται στη διαδικασία την ώρα της κρίσεως, με αποτέλεσμα την έλλειψη απαρτίας ή την εκλογή με περιορισμένο αριθμό εκλεκτόρων. Η απροθυμία, μάλιστα, πολλών εκλεκτόρων να συμμετέχουν στις διαδικασίες επειδή δεν έχει προβλεφθεί η κάλυψη της δαπάνης μετακινήσεως τους έχει, στις χειρότερες περιπτώσεις, ως αποτέλεσμα οι κρινόμενοι να πληρώνουν τα έξοδα των κριτών!
... αντάρτες της πορδής με τα λεφτά του μπαμπά...
Post Reply

Return to “Αναδημοσιεύσεις”