Page 1 of 1

Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Fri Feb 27, 2009 3:17 pm
by Fairy
:study: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Συνεδρίασαν χθες τα μέλη της Επιτροπής που έχει συσταθεί από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων για να διαμορφώσει την πρότασή τους για τον διάλογο επί του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ, αναφέρει η Καθημερινή (26.02.2009). Η τελική πρόταση θα παρουσιαστεί επισήμως στη Σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στις 6 και 7 Μαρτίου στο Καρπενήσι.

Τα βασικά σημεία της πρότασης είναι:

** Η συνέχιση του σημερινού συστήματος εθνικών εξετάσεων, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας καθώς θεωρείται αντικειμενικό και αδιάβλητο.
** Η βάση του «10» να διατηρηθεί.
** Οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων (4 - 6), ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο.
** Κάθε υποψήφιος να επιλέγει Τμήματα αποκλειστικά από ένα επιστημονικό πεδίο (π.χ. Νομικής, Φυσικομαθηματικής, Ιατρικής κ.λπ.). Τα επιστημονικά πεδία να επαναπροσδιοριστούν από τα πανεπιστήμια.
** Για κάθε επιστημονικό πεδίο θα ορίζονται τα εξεταστέα μαθήματα και η ύλη αυτών.
** Η εξεταστέα ύλη θα αποδεσμευθεί από την ύλη της Γ΄ Λυκείου, θα διευρυνθεί και θα περιλαμβάνει συμπυκνωμένες τις βασικές γνώσεις από το σύνολο της ύλης στο Λύκειο.
** Η εξεταστέα ύλη κάθε επιστημονικού πεδίου θα καθοριστεί έπειτα από συνεργασία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και των αντίστοιχων Τμημάτων των πανεπιστημίων.
** Τέλος, θα συζητηθεί η εισαγωγή των φοιτητών να γίνεται αρχικά σε Σχολές και μετά το πρώτο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις, να επιλέγεται το Τμήμα.

Πηγή: e-paideia

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Fri Feb 27, 2009 3:31 pm
by ultimate_aektzis
** Η εξεταστέα ύλη θα αποδεσμευθεί από την ύλη της Γ΄ Λυκείου, θα διευρυνθεί και θα περιλαμβάνει συμπυκνωμένες τις βασικές γνώσεις από το σύνολο της ύλης στο Λύκειο.
Καλο φαινεται αυτο.Καλο για το γενικο επιπεδο γνωσεων δηλαδη γιατι οι μαθητες δεν θα χαρουν και πολυ να θυμουνται ιστορια και θρησκευτικα Α Λυκειου :-p
** Τέλος, θα συζητηθεί η εισαγωγή των φοιτητών να γίνεται αρχικά σε Σχολές και μετά το πρώτο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις, να επιλέγεται το Τμήμα.
Ποιες επιδοσεις?Και οι βασεις πως θα παιξουν?

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Fri Feb 27, 2009 3:49 pm
by stoupeace
Γενικά δεν μου φάνηκαν και πολύ ανατρεπτικά τα μέτρα. Και δεν ξέρω αν καταλαβα καλά, αλλά τα τελευταία 2, δεν αντικρούουν τη διατήρηση των Πανελληνίων?

Η θα δίνεις πανελλήνιες, θα περνάς σε μία σχολή και μετά θα επιλέγεις τμήμα? :???:

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Fri Feb 27, 2009 5:25 pm
by Loner
Fairy wrote:** Τέλος, θα συζητηθεί η εισαγωγή των φοιτητών να γίνεται αρχικά σε Σχολές και μετά το πρώτο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις, να επιλέγεται το Τμήμα.
Να μπαίνουνε δηλαδή στην ΑΣΟΕΕ 8*300=2400 άτομα να κάνουν τα ίδια μαθήματα για ένα έτος και μετά ανάλογα με τις επιδόσεις να επιλέγεται αν θα πάνε Στατιστική, ΟΔΕ ή Πληροφορική; :smt017

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Fri Feb 27, 2009 7:05 pm
by Serendipity
πολυ ουτοπικα μου ακουγονται ολα αυτα...καθοτι στην ελλαδα δεν εχουμε καταλληλες υποδομες + τοις αλλοις στην ασοεε ισα ισα που χωραμε εμεις θα ερθουν και αλλοι 5000 :-p ??επιπλεον???θα γινεται στο ημιυπογειο της μουρλης θα κανουμε 10 χρονια να φτασουμε στο κυλικειο και να παρουμε ζαμπονοτυροπιτα :lol:

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Sat Feb 28, 2009 9:19 pm
by nickpro
Εγώ πιστεύω πάντως ότι ο σχεδιασμός πρέπει να ξεκινήσει από μηδενική βάση.Αυτός απλά προσπαθεί να βελτιώσει το υπάρχον.

Νομίζω ότι το σύστημα που έχουμε είναι τόσο σάπιο που δεν μπορεί να μπαλωθεί άλλο.Πρέπει να ξεκινήσει από το 0.Από τα βασικά με άλλα λόγια (νηπιαγωγείο --> δημοτικό --> γυμνάσιο --> λύκειο --> πανεπιστήμιο).Και όσο σκληρό και αν ακούγεται, δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνει τα φροντηστήρια μέσα.
Το παραπάνω τα περιλαμβάνει, καθώς , αφού λέει να διατηρηθούν οι πανελλήνιες μα τη σημερινή τους μορφή, ουσιαστικά θα συνεχίζεις να πηγαίνεις λύκειο σαν συπλήρωμα του φροντηστηρίου και όχι το αντίστροφο που πρέπει να γίνει.

Είναι σκληρό, γιατί κλείσιμο των φροντηστηρίων θα σημάνει μεγάλη ανεργία, πτώση του ΑΕΠ, και απώλεια εσόδων της κυβέρνησης από φόρους.Είναι τόσο τραγική η κατάσταση, που η παραπαιδεία αποτελεί ένα βασικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας... :smt011 :smt011

Τώρα αυτό με το σύστημα εισαγωγής στο 1ο έτος χωρίς τμήμα, δεν έχει και πολλά μειονεκτήματα.Ένα μειονέκτημα είναι ότι καθυστερείς ένα χρόνο την διδασκαλία εξειδικευμένων μαθημάτων, που είναι απαραίτητα.Ένα άλλο είναι ότι δημιουργείς παραπάνω έξοδα στις σχολές, για τη δημιουργία ειδικής γραμματείας πρωτοετών, ειδικά αρχεία πρωτοετών, ουσιαστικά ειδικό τμήμα πρωτοετών με δικό του πρόεδρο και με δικούς του καθηγητές,ειδική οργάνωση πρωτοετών βάση αριθμού μητρώου, καθώς φανταστείτε να πηγαίνει ο καθένας σε όποια διάλεξη μαθηματικών τον βολεύει, και εδώ πάει και το εξωφρενικό: ειδικές παρατάξεις για τους πρωτοετείς! ( :-D :-D :-D ).

Πέρα όμως από αυτά δεν θα έχει μεγάλες διαφορές.Ποια η διαφορά του να εισάγεις 250 πληροφορική + 250 οδε + 250 οικονομικό +.... από το να εισάγεις 2000 πρώτο έτος.Το ίδιο είναι από άποψη συνοστισμού.Επίσης είναι καλό γιατί αν θες να γίνεις στο λύκειο πληροφορικάριος π.χ., έχεις ευκαιρία 1 ακόμα χρόνο να περάσεις ξυστά από την πληροφορική και να δεις αν όντως σαρέσει.Και έτσι να επιλέξεις καλύτερα το αντικείμενο που σου ταιριάζει. :-)

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Sat Feb 28, 2009 9:24 pm
by ultimate_aektzis
Οτι και να λεμε ο μονος τροπος να απαλλαχτουμε απο τα φροντιστηρια, ειναι σοβαροι καθηγητες στα σχολεια.Το εχουμε?Μπαααα.Αρα τι συζηταμε?Οποια κυβερνηση βρει τα κοτσια να στειλει τους τεμπεληδες(οχι μονο στα σχολεια) δημοσιους υπαλληλους σπιτια τους, τα ξαναλεμε.Μεχρι τοτε τα φροντιστηρια ειναι απαραιτητα αλλιως θα ειμαστε ερμαια της τυχης και του φιλοτιμου του καθε καθηγητη. :smt021

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Sun Mar 01, 2009 12:01 am
by rapadder
ultimate_aektzis++

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Sun Mar 01, 2009 1:06 am
by nickpro
Συμφωνώ πως ένα από αυτά που πρέπει να γίνουνε είναι αυτό, αλλά δεν είναι το μόνο.Είναι μια σειρά από πολλά πράγματα.

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Thu Mar 05, 2009 1:26 am
by Fairy
ultimate_aektzis wrote:Οτι και να λεμε ο μονος τροπος να απαλλαχτουμε απο τα φροντιστηρια, ειναι σοβαροι καθηγητες στα σχολεια.Το εχουμε?Μπαααα.Αρα τι συζηταμε?Οποια κυβερνηση βρει τα κοτσια να στειλει τους τεμπεληδες(οχι μονο στα σχολεια) δημοσιους υπαλληλους σπιτια τους, τα ξαναλεμε.Μεχρι τοτε τα φροντιστηρια ειναι απαραιτητα αλλιως θα ειμαστε ερμαια της τυχης και του φιλοτιμου του καθε καθηγητη. :smt021
Συμφωνώ πως το ζήτημα που θέτεις είναι μείζονος σημασίας, αλλά να προσθέσω και κάτι: είχα στο Λύκειο την τύχη να έχω καναδυό εξαιρετικούς καθηγητές. Όταν έκαναν ενισχυτική διδασκαλία μετά το μάθημα ξέρεις πόσοι πατάγανε; Με το ζόρι πέντε, κι αυτοί άριστοι μαθητές (που είχαν δηλαδή λιγότερη ανάγκη την ενισχυτική σε σχέση με αυτούς που πατώσανε στις Πανελλήνιες). Οπότε νομίζω πως το πρώτο πρώτο που πρέπει να φτιαχτεί είναι η νοοτροπία των ανθρώπων σε σχέση με το σχολείο γενικότερα: οι καθηγητές να έχουν αίσθημα αυξημένης ευθύνης γι' αυτό που κάνουν και οι μαθητές από την πλευρά τους να επιβραβεύουν τον καθηγητή που προσπαθεί. Και επιτέλους το σχολείο να αρχίσει να διδάσκει ήθος. Προσοχή, όχι συντηριτισμό, αλλά ήθος, σεβασμό προς το συνάνθρωπο, ευγένεια στις διαπροσωπικές σχέσεις, φροντίδα για το ό,τι υπάρχει γύρω, φιλομάθεια, αγάπη για το ωραίο, αίσθημα ευθύνης. Νομίζω από εκεί πρέπει να αρχίσουν όλα, και μάλιστα από τα νήπια μέχρι τους υπερήλικες καθηγητές πανεπιστημίων.

Re: Η πρόταση πρυτάνεων για εισαγωγή σε ΑΕΙ

Posted: Thu Mar 05, 2009 11:08 pm
by tZoLe
Πολύ σωστά όσα λες Fairy. Θα ήθελα να προσθέσω σε αυτούς που πρέπει να αλλάξουν στάση και νοοτροπία απέναντι στο σχολείο τους γονείς. Έχοντας φοιτήσει κάποια χρόνια σε ένα αρκετά καλό σε ότι αφορά το επίπεδο καθηγητών και μαθητών ιδιωτικό σχολείο του Πειραιά, μπορώ να πω πως ακόμα και οι μαθητές του σχολείου αυτού ακολουθούσαν τη μόδα της ελληνικής κοινωνία και πήγαιναν και σε φροντιστήρια. Αυτό βέβαια οφείλεται στο γεγονός ότι όλοι πρέπει να πάμε στο πανεπιστήμιο για να πετύχουμε, για να μπούμε σε μία θέση δημοσίου. Φαύλος κύκλος: μία κοινωνία που θέλει μόνο επιστήμονες και μία παιδεία που δεν δίνει διεξόδους. Αποτέλεσμα? Πτυχία, πολλά πτυχία... χωρίς αντίκρυσμα.

Α και αν ενδιαφέρονται οι πολιτικοί μας για το μέλλον του τόπου-παιδεία, ας καθίσουν όλοι μαζί και ας πάψουν να σκέφτονται μία φορά την καρέκλα της εξουσίας.(καλό ανέκδοτο και αυτό.)