Media Smart: Διαπαιδαγώγηση ή καθοδήγηση των παιδιών μέσω της διαφήμισης;
Το ελληνικό πρόγραμμα Media Smart – το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε χθες - αναπτύσσει και παρέχει δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο να διδαχθούν τα παιδιά να προσεγγίζουν κριτικά το περιεχόμενο των ΜΜΕ στην καθημερινή τους ζωή, έτσι ώστε να γίνουν σκεπτόμενοι καταναλωτές... ή όπως υποστηρίζουν οι επικριτές του, απλώς τα ωθεί να γίνουν καταναλωτές από την παιδική τους ηλικία.
Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε χθες σε κοινή εκδήλωση του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) και της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) και υποστηρίζεται από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, το υπουργείο Εσωτερικών και τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας.
Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται τρία τεύχη, εκ των οποίων ένα αφορά τη διαφήμιση και προσαρμόστηκε στα δεδομένα των ελληνικών δημοτικών σχολείων. Τίτλος του τεύχους... «Δες τη διαφήμιση... έξυπνα!» και στόχος του να εξοικειωθούν δάσκαλοι, γονείς και παιδιά με την ενημέρωση και την κριτική αντιμετώπιση της διαφήμισης από την προσχολική ηλικία.
Όπως αναφέρεται και στην επίσημη σελίδα του προγράμματος, «Το να βλέπεις τη διαφήμιση έξυπνα, σημαίνει να σκέφτεσαι τα μηνύματα που βλέπεις παντού γύρω σου – στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τις ιστοσελίδες και τα κινητά. Αυτά συμπεριλαμβάνουν τη διαφήμιση. Όλοι βλέπουμε διαφημίσεις καθημερινά σε όλα τα μέρη. Μπορεί να είναι αστείες, μπορεί να είναι έξυπνες, κάποιες φορές προσπαθούν να σου πουλήσουν κάτι ή να σου πουν να οδηγείς με ασφάλεια, να κάνεις ανακύκλωση και άλλα σημαντικά ζητήματα.
Μερικά πράγματα για να σκεφτείς:
1. Πόσες εικόνες, ήχοι και λέξεις χρησιμοποιούνται για να φτιαχτούν ωραίες διαφημίσεις;
2. Σε ποιους στοχεύουν οι διαφημίσεις- στοχεύουν σ’ εσένα;
3. Ποιοι φτιάχνουν τις διαφημίσεις, γιατί και πώς;
4. Τι πιστεύεις για τους ανθρώπους που εμφανίζονται στις διαφημίσεις;
5. Μοιάζουν οι οικογένειες που βλέπεις με τη δική σου;
6. Κάνεις τα αθλήματα και τις δραστηριότητες που δείχνουν;
7. Πώς οι διαφημίσεις πείθουν τους ανθρώπους;
Αξίζει να το σκεφτείς προσεχτικά. Υπάρχουν πολύ περισσότερα στο σχολικό πακέτο, αλλά βάλε το μυαλό σου να σκεφτεί μερικές από αυτές τις ερωτήσεις και θα μπορέσεις να δεις τη διαφήμιση έξυπνα, σε χρόνο μηδέν!».
Παράλληλα με το Media Smart παρουσιάστηκε και το ψηφιακό παιχνίδι ο «Τραγανούλης», το οποίο θα προσκαλεί τους μαθητές 6-12 ετών να μυηθούν στον κόσμο της διαφήμισης στο διαδίκτυο, δημιουργώντας μάλιστα τη δική τους διαφήμιση.
Εξοικείωση ή καθοδήγηση των παιδιών στο πρότυπο της αυξημένης κατανάλωσης;
Παρά τις θετικές αντιδράσεις, πολλοί θεωρούν ότι η πρωτοβουλία αυτή, στην οποία συμμετέχει και η Ένωση Εταιριών Διαφήμισης, επιχειρεί να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά, από μικρή μάλιστα ηλικία, στο πρότυπο της αυξημένης κατανάλωσης. Οι μαθητές έξι έως έντεκα ετών, εξοικειώνονται, μέσω του media smart, με την ιδέα του σύγχρονου πολίτη - καταναλωτή, σύμφωνα με το δυτικό πρότυπο, καθώς δεν τους παρουσιάζεται η εναλλακτική της μη ανάγκης κατανάλωσης σε ευρύ επίπεδο και της μη παρακολούθησης διαφημίσεων.
Χαρακτηριστική της «ταυτότητας» του προγράμματος είναι η φράση ότι «η διαφήμιση είναι αναπόσπαστο στοιχείο της σύγχρονης ζωής και οικονομίας, δίχως αυτή δεν μπορούν να αναπτυχθούν εταιρείες, οι οποίες θα συνεισφέρουν και στην εθνική οικονομία, αλλά και στην προσφορά θέσεων εργασίας», όπως επίσης και η οδηγία που δίνεται στους εκπαιδευτικούς να διαχωρίζουν τους μαθητές σε «ικανούς» και «λιγότερο ικανούς».
Πηγές: Καθημερινή, Μακεδονία, Media Smart, Ριζοσπάστης
tvxs
_________________________________________________
Στην ουσία δεν πρόκειται για δίλλημα αλλά για ευθεία επίσεση του καταναλωτικού συστήματος στα παιδιά. Πρόκειται για μια διαπαιδαγώγηση που επιβάλει τον καταναλωτισμό ως "ανάγκη" και "κομμάτι" της ζωής. Η έννοια της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της εξωκαταναλωτικής απασχόλησης ούτε καν αναφέρονται. Και φυσικά είνια αναμενόμενο αφού το καταναλωτικό σύστημα εξασφαλίζει πρώτα την ιδεολογική κυριαρχία του μέσα από τέτοια παραδείγματα και μετά εξωθεί στην έμπρακτη στήριξή του, την κατανάλωση.
- Home Board index
- Search
-
- It is currently Fri Nov 01, 2024 2:04 am
- All times are UTC+02:00
Media Smart: Διαπαιδαγώγηση ή καθοδήγηση των παιδιών μέσω τη
Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
Jump to
- Γενικά
- ↳ Ανακοινώσεις
- ↳ Παλιά θέματα και Σημειώσεις
- ↳ Παλιές Συζητήσεις
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2020-2021
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2019-2020
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2018-2019
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2017-2018
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2016-2017
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2013-2014
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2012-2013
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2010-2011
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2009-2010
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2008-2009
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2007-2008
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2006-2007
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2005-2006
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2004-2005
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2003-2004
- Προπτυχιακά Μαθήματα
- ↳ Υποχρεωτικά Μαθήματα
- ↳ 1ο έτος
- ↳ 2ο έτος
- ↳ 3ο έτος
- ↳ Μαθήματα Κύκλων και Κατευθύνσεων
- ↳ Μαθήματα ελεύθερης επιλογής
- ↳ Παιδαγωγικά Μαθήματα
- Μεταπτυχιακά Μαθήματα
- ↳ Μεταπτυχιακό Επιστήμης Υπολογιστών
- ↳ Μεταπτυχιακό Πληροφοριακών Συστημάτων
- ↳ Μεταπτυχιακό Πληροφοριακών Συστημάτων(part-time)
- ↳ Μεταπτυχιακό Μαθηματικών της Αγοράς και της παραγωγής
- Ακαδημαϊκά
- ↳ Τμήμα - Πανεπιστήμιο
- ↳ Υπηρεσίες Πανεπιστημίου
- ↳ Μεταπτυχιακά
- ↳ Venus Community
- ↳ Συνέδρια - Σεμινάρια
- ↳ Ακαδημαϊκά Νέα
- ↳ Διαλέξεις φοιτητών
- ↳ FOSS AUEB Community
- Τεχνολογία
- ↳ Hardware
- ↳ Software
- ↳ Δίκτυα υπολογιστών - Internet
- ↳ Λειτουργικά συστήματα
- ↳ Προγραμματισμός
- ↳ Τεχνολογικά Νέα
- ↳ Tutorials
- Playground
- ↳ Αναδημοσιεύσεις
- ↳ Venus Contests
- ↳ Αθλητισμός
- ↳ Βιβλία
- ↳ Μουσική
- ↳ Κινηματογράφος - Τηλεοπτικά
- ↳ Gaming
- ↳ Άλλα ψυχαγωγικά θέματα
- ↳ Αγγελίες
- ↳ off-topic
- ↳ Σημειώσεις