Page 1 of 1

Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Sat Jan 30, 2010 11:45 pm
by mikem4600
Ελευθεροτυπία wrote:Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας
Των ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ - ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΜΟΥΡΗ
30 Ιανουαρίου 2000. Δύο 24ωρα μετά τα λαμπερά εγκαίνια και τη δωρεάν λειτουργία, γίνεται η επικύρωση του πρώτου εισιτηρίου και το μετρό είναι πλέον πραγματικότητα για την Αθήνα. Με καθυστέρηση ενός αιώνα, η ελληνική πρωτεύουσα είχε μπει στην αλυσίδα των μεγαλουπόλεων που διαθέτουν το πιο αξιόπιστο μεταφορικό μέσο στο συγκοινωνιακό χάρτη τους.

Σχεδιασμοί που είχαν ξεκινήσει από τη δεκαετία του '60, «θα» που είχαν ξεχαστεί ώς το 1992, έργα που είχαν αντιμετωπίσει πολλές αντιξοότητες (κατολισθήσεις, το «βυθισμένο» περίπτερο στην Πανεπιστημίου κ.λπ.) και βεβαίως ομηρικές κόντρες με τους εργολάβους. Ολα αυτά είχαν ξεχαστεί με έναν μαγικό τρόπο και «αι γενεαί πάσαι», χάρη στο πρώτο διήμερο της δωρεάν λειτουργίας, συμμετείχαν στη χαρά κατακλύζοντας τους επιβλητικούς και καλαίσθητους σταθμούς. Ηταν τόσο μεγάλο το ενδιαφέρον, ώστε κάποιες ώρες οι οδηγοί αναγκάστηκαν να τραβήξουν χειρόφρενο και να κλείσουν οι σταθμοί, ώστε να αντιμετωπιστεί το αδιαχώρητο, που είχε προκαλέσει και λιποθυμίες.

30 Ιανουαρίου 2010. Το μετρό είναι πολύτιμο κομμάτι της καθημερινότητας των Αθηναίων και ψηφίζεται, όχι τυχαία, από ειδικούς ως ένα από τα πέντε ασφαλέστερα του πλανήτη. Χάρη στα πολύτιμα αρχαιολογικά εκθέματα που εντοπίστηκαν στα εργοτάξια, αλλά και τα μοναδικά δείγματα της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας, λειτουργεί ως ένα ανοιχτό μουσείο. Με ένα δίκτυο 30,4 χλμ. με 27 σταθμούς, που μαζί με το «δανεικό» δίκτυο του προαστιακού, στο τμήμα Δ. Πλακεντίας-Αεροδρόμιο, φτάνει τα 51,1 χλμ. και τους 31 σταθμούς, εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση πάνω από 600.000 επιβάτες. Αποδείχτηκε βάλσαμο για το κυκλοφοριακό στους κεντρικούς δρόμους, που χωρίς το μετρό θα ήταν απροσπέλαστοι, ενώ πιο εντυπωσιακή είναι η μείωση στη Μεσογείων, που έφθασε έως και το 20%.

Η αξία του αποδεικνύεται περίτρανα στις λίγες περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι κατεβαίνουν σε απεργία. Στις παράπλευρες ωφέλειες πρέπει να προστεθεί η καθοριστική συμβολή του στην αγορά ακινήτων. Οι τιμές γύρω από τους σταθμούς, ειδικά σε ξεχασμένες περιοχές όπως η Δάφνη, ο Αγιος Ιωάννης και τα Σεπόλια, εκτινάχθηκαν στα ύψη, με ανατιμήσεις που έφτασαν ώς και το 600%.

Δεν λείπουν βεβαίως τα προβλήματα. Οι τροφοδοτικές λεωφορειακές γραμμές, που επεκτείνουν τη ζώνη επιρροής του μετρό μέσα στις γειτονιές, δεν έχουν καταφέρει ακόμα να λειτουργήσουν αρμονικά. Παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις περί εξορθολογισμού, εξακολουθούν να λειτουργούν γραμμές λεωφορείων που περισσότερο ανταγωνίζονται παρά υποστηρίζουν τη λειτουργία του μετρό.

Εχει χαθεί πολύτιμος χρόνος, αφού από το 2004 τα κατασκευαστικά προγράμματα έχουν επιβραδυνθεί, με αποτέλεσμα τα τελευταία έξι χρόνια να έχουν προστεθεί στο δίκτυο μόλις 4,2 χλμ., ενώ υπό κατασκευή είναι άλλα 7,35 χλμ. Μόνιμος πονοκέφαλος οι χώροι στάθμευσης, αφού μόνον σε πέντε σταθμούς λειτουργούν σήμερα οργανωμένα πάρκινγκ. Στους υπόλοιπους, οι δρόμοι πλημμυρίζουν από ΙΧ και θυμίζουν υπαίθρια έκθεση αυτοκινήτων.

30 Ιανουαρίου 2020. Το μετρό έχει φτάσει στη Γλυφάδα και τον Πειραιά, ενώ ετοιμάζεται για τα εγκαίνια της νέας γραμμής, που θα ενώνει το Γαλάτσι με το κέντρο, θα περνά από την Πανεπιστημιούπολη και τον Βύρωνα και θα φτάνει, μέσω της λεωφόρου Κηφισίας, στο Μαρούσι. Εχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την πρώτη κυκλική γραμμή. Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αθήνας δεν χρησιμοποιούν πια χάρτινα εισιτήρια αλλά ηλεκτρονικές προπληρωμένες κάρτες, χάρη στις οποίες η λαθρεπιβίβαση έχει, πρακτικά, μηδενιστεί... Ξεπερνώντας τους αρχικούς δισταγμούς, οι επιβάτες μπαινοβγαίνουν από τους συρμούς αυτόματης κίνησης, οι «αυτόματοι πιλότοι» των οποίων ελέγχονται απολύτως από το ανακαινισμένο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας.
Περισσότερα εδώ >>

Λόγω επετείου, επισυνάπτω ένα brief της Bechtel, μιας μεγάλης ξένης κατασκευαστικής που συμμετείχε στην κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" που κατασκεύασε το βασικό έργο των γραμμών 2 & 3 (Δάφνη-Σεπόλια και Σύνταγμα-Εθν. Άμυνα). Η αναφορά στο Αττικό Μετρό ξεκινάει από τη σελ. 4.

Re: Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Wed Feb 03, 2010 9:23 pm
by chriskin
το ενδιαφερον στο ολο κειμενο ειναι το τελος του, που θεωρει τοσο σιγουρο πως , οχι μονο δεν θα δοθουν τα μεσα μαζικης μεταφορας ανοιχτα στο κοινο (αλλωστε ειναι παραλογο να χρεωνεις τον εργαζομενο για να παει στη δουλεια του, να τον πληρωνεις πρεπει - νομιζω), αλλα δειχνει και ακριβως πως θα γινει η κοινωνια στο μελλον : ολα κλειστα με πληρωμη και ολοι οι μη απολυτως απαραιτητοι (οδηγοι μετρο πχ) απολυμενοι για να τους αλλαξουν με ενα προγραμμα αυτοματου πιλοτου.
αυτο δεν ειναι εργο που αλλαξε τη ζωη μας, ειναι εργο που εχει σκοπο να την καταστρεψει (!)

Re: Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Wed Feb 03, 2010 9:48 pm
by AmmarkoV
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244

Ένοπλοι ληστές εισέβαλαν με καλάζνικοφ στο μετρό της Εθνικής Αμυνας 03/02/10 14:39


Image

Τέσσερις ληστές οπλισμένοι με καλάζνικοφ εισέβαλαν στο σταθμό του μετρό της Εθνικής Αμυνας και έκλεψαν περίπου 250.000 ευρώ από τα ταμεία, καθώς στο συγκεκριμένο σταθμό συγκεντώνονται εισπράξεις και από άλλους.

Οι ένοπλοι ληστές ντυμένοι στα μαύρα και φορώντας κουκούλες, χτύπησαν και τραυμάτισαν ελαφρά έναν υπάλληλο ιδιωτικής ασφάλειας του μετρό.

Όταν ένας ειδικός φρουρός περνούσε από το σημείο, τον ακινητοποίησαν, του πήραν τις χειροπέδες και τον γεμιστήρα του όπλου του.

Στη συνέχεια διέφυγαν με μοτοσικλέτα στη Μεσογείων.

Newsroom ΔΟΛ

Re: Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Wed Feb 03, 2010 9:53 pm
by mikem4600
Τραγικό. :-( Στην ΑΜ και ΑΜΕΛ έχουν βαρέσει διάλυση εδώ και χρόνια. Στο δε Τραμ, από την πρώτη στιγμή.

Όσο για το ΑΤΟ που φοβάται ο chriskin, εδώ και κάτι χρόνια το έχουμε εγκαταστήσει και απλώς το δοκιμάζουμε. :smt011

Re: Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Wed Feb 03, 2010 10:01 pm
by chriskin
για τον δολοφονο...ε..ειδικο φρουρο ( :razz: ) δεν μπορω να κλαψω κιολας - ο αλλος ο ανθρωπος οταν λεμε οτι χτυπησε ελαφρα ξερουμε τι επαθε; μακαρι να μην ειναι κατι που αφηνει μονιμη επιπτωση, εστω και μικρη
---------------------

mikem αυτο που ειπες απανταει σε κατι; το οτι εχει μπει δοκιμαστικα δεν βλεπω γιατι να σημαινει πως θα λειτουργησει κιολας :smt017
ολο και καποιος θα καταλαβει οτι ενα αυτοματο ειναι επικινδυνο για τον κοσμο (ταινιες με zombie δεν βλεπουν; το αυτοματο δεν μπορει να κραταει καραμπινα και να τα κυνηγαει μεσα στα τουνελ, μπορει; :-) ) -- (εδιτ : προφανως το επικινδυνο θα ειναι σε περιπτωση που γινει καποιο ατυχημα και ο οδηγος θα μπορουσε να παρει μια αλλη αποφαση..)


οπα διαβασα πως το εννοει εκει το αυτοματο : αμα ειναι ετσι (ο οδηγος για να ανοιγοκλεινει πορτες και να χειριστει το τρενο σε περιπτωση αναγκης) ενω αλλιως να παει μονο του, δεκτο. και ο οδηγος κανει τη δουλεια του πιο ξεκουραστα, και το τρενο φανταζομαι θα μπορει να ελεγχεται καλυτερα σε θεμα ταχυτητας και επιταχυνσης.

Re: Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Thu Feb 04, 2010 12:10 am
by ismael blanco
Στην υπολοιπη ευρωπη παντως που εχουν αυτοματο συστημα σις περισσοτερες περιπτωσεις ειναι βλακες ε? Και δν σκεφτονται τουσ υπαλληλους που θα μπορουσαν να ειναι οδηγοι αρα επιπλεον θεσεις εργασιες, μν τα βλεπεις ολα ετσι chriskin υπαρχουν και πραγματα που θα πανε μισο βημα μπροστα αυτη την κωλοχωρα ....Παντως στο μετρο της θεσσαλονικης θα ειναι αυτοματο ή τουλαχιστον ετσι λενε...

Re: Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Thu Feb 04, 2010 1:49 am
by chriskin
ismael blanco wrote:Στην υπολοιπη ευρωπη παντως που εχουν αυτοματο συστημα σις περισσοτερες περιπτωσεις ειναι βλακες ε? Και δν σκεφτονται τουσ υπαλληλους που θα μπορουσαν να ειναι οδηγοι αρα επιπλεον θεσεις εργασιες, μν τα βλεπεις ολα ετσι chriskin υπαρχουν και πραγματα που θα πανε μισο βημα μπροστα αυτη την κωλοχωρα ....Παντως στο μετρο της θεσσαλονικης θα ειναι αυτοματο ή τουλαχιστον ετσι λενε...
δεν νομιζω οτι προσεξες τι ειπα παραπανω, ξαναδιαβασε αυτο που εγραψα. ολο :)

Re: Το έργο που άλλαξε τη ζωή μας

Posted: Sun Feb 07, 2010 4:18 pm
by mikem4600
Βήμα wrote:Εξουδετερώθηκε εμπρηστικός μηχανισμός κοντά στον σταθμό Πανόρμου
Βρήκαν βόμβα στο μετρό και το έκρυψαν
Τι γίνεται με τα μέτρα ασφαλείας στο μέσο με το οποίο μετακινούνται κάθε ημέρα μισό εκατομμύριο επιβάτες
ΒΑΣΙΛΗΣ Γ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ | Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Εμπρηστικό μηχανισμό ο οποίος θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά μεγάλης έκτασης και ανάλογες καταστροφές εντόπισαν, τον προηγούμενο Νοέμβριο, υπάλληλοι του μετρό και αξιωματικοί της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας σε στοά του μετρό της Αθήνας, ανάμεσα στους σταθμούς Αμπελοκήπων και Πανόρμου (γραμμή 3, Αεροδρόμιο προς Αιγάλεω). Απέφυγαν ωστόσο να δημοσιοποιήσουν την ανεύρεσή του. Το συγκεκριμένο συμβάν, σε συνδυασμό με τη ληστρική επιδρομή, την περασμένη Τετάρτη, στον χώρο φύλαξης των χρημάτων του μετρό στον σταθμό Εθνική Αμυνα, εγείρει σειρά ερωτημάτων για τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στο μέσο με το οποίο καθημερινά μετακινούνται περισσότεροι από 500.000 επιβάτες! Μάλιστα, σε εσωτερικά υπηρεσιακά έγγραφα, αλλά και σε δικαστικό φάκελο, περιέχονται αναφορές για προβλήματα ασφαλείας που παρουσιάζονται στο μετρό, αλλά και για σχετικές παρατυπίες διευθυντικών στελεχών του.

Ο εμπρηστικός μηχανισμός ανακαλύφθηκε την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου του 2009, από την ομάδα ελέγχου γραμμών, στη χιλιομετρική θέση 9.875 της γραμμής 3, μέσα σε στοά και σε απόσταση 93 μέτρων από τον σταθμό Πανόρμου (ο σταθμός αυτός βρίσκεται στη χιλιομετρική θέση 9.968 του δικτύου). Αμέσως, από το Κέντρο Ελέγχου της Αττικό Μετρό ειδοποιήθηκε η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία και κλήθηκαν να δώσουν κατάθεση οι τεχνικοί του μετρό που ανακάλυψαν τον εμπρηστικό μηχανισμό. Ακόμη, συντάχθηκε εσωτερικό σημείωμα για την «ανακάλυψη εκρηκτικού μηχανισμού», όπως μνημονεύεται, το οποίο υπογράφει ο υπεύθυνος επίβλεψης του δικτύου κ. Αθανάσιος Μάστακας.

Ο μηχανισμός αποτελείτο από ένα μπουκάλι βενζίνη, στο οποίο ήταν κολλημένο με μονωτική ταινία ένα κυλινδρικού τύπου βεγγαλικό, που είχε φιτίλι πράσινου χρώματος, μήκους περίπου 4 εκατοστών. Οπως ανέφεραν πρώην στελέχη του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών της ΕΛ.ΑΣ., «το βεγγαλικό ενεργοποιείται και προκαλεί ανάφλεξη στη βενζίνη. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι σε έναν κλειστό χώρο, και ειδικότερα σε μια στοά, η έκταση της φωτιάς θα ήταν μεγαλύτερη. Αν περνούσε εκείνη την ώρα συρμός θα υπήρχε σημαντικό πρόβλημα στους επιβάτες από τη φλόγα, αλλά και από τα αέρια της καύσης,τα οποία θα κατέκλυζαν τμήμα της στοάςγιατί δεν υπάρχει εκτόνωση» .

Το εύρημα προκάλεσε ανησυχίες, αφού εντοπίστηκε παραμονές της επετείου του Πολυτεχνείου, σε μια χρονική περίοδο δηλαδή που η κατάσταση εθεωρείτο από τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. «έκρυθμη». Επιπλέον, τον προβληματισμό μεγέθυνε και το γεγονός ότι αντιεξουσιαστικές οργανώσεις έχουν τα τελευταία χρόνια προχωρήσει σε εμπρηστικές επιθέσεις και σε σταθμούς των ΗΣΑΠ στην Κηφισιά και αλλού.

Στελέχη του μετρό με τα οποία επικοινώνησε «Το Βήμα» επιχείρησαν να υποβαθμίσουν το γεγονός, λέγοντας ότι «επρόκειτο για μια πεταμένη μολότοφ η οποία δεν υπήρχε περίπτωση να “ενεργοποιηθεί”. Την πέταξαν πιθανόν κάποιοι οπαδοί του Παναθηναϊκού, οι οποίοι πήγαινανεκείνη την ημέρασε αγώνα στο Ολυμπιακό Στάδιο». Εκείνη την ημέρα ωστόσο δεν υπήρχε κανένας αγώνας στο Ολυμπιακό Στάδιο, ούτε ποδοσφαίρου ούτε μπάσκετ. Μάλιστα, η ομάδα μπάσκετ του Παναθηναϊκού αγωνιζόταν εκείνη την εβδομάδα, Τετάρτη 11 Νοεμβρίου, στην Πολωνία με την Πρόκομ. Επιπλέον, την προηγούμενη της συγκεκριμένης ημέρας Κυριακή η ομάδα ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού αγωνιζόταν στη Λιβαδειά. Εξάλλου δεν υπήρχε αθλητική συνάντηση που το ενδεχόμενο σύγκρουσης χούλιγκαν να ήταν πιθανό...

Οπως πάντως προκύπτει από υπηρεσιακά έγγραφα και από την αλληλογραφία στελεχών του μετρό, τα προβλήματα που παρουσιάζονται σε θέματα ασφαλείας είναι ζωτικής σημασίας. Σύμφωνα με έγγραφα του πρώην προϊσταμένου της υπηρεσίας Ασφαλείας του μετρό κ. Δημοσθένη Γιαννησόπουλου, η φρούρηση του μετρό από τους περίπου 100 αστυνομικούς οι οποίοι έχουν αναλάβει το σχετικό έργο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής. Οπως αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο, «η παρουσία των αστυνομικών σε χώρους με μεγάλη διακίνηση κοινού όπως η ΑΜΕΛ έχει αναδείξει προβλήματα συμπεριφοράς,κακής εκπαίδευσης και μάλιστα έχουν καταγραφεί πέντε εκπυρσοκροτήσεις όπλων μέσα στις εγκαταστάσεις του μετρό!» Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπεύθυνος ασφαλείας του μετρό, ο οποίος συμμετείχε και στο πρόγραμμα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων, απομακρύνθηκε τον προηγούμενο Ιούνιο. Ο ίδιος απάντησε με αγωγή κατά διευθυντικών στελεχών τού μετρό, στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων: «Δεχόμουν πιέσεις εκ μέρους αυτών των στελεχών να προσλάβω κόσμο χωρίς να έχει τηρηθεί έστω κάποια τυπική διαδικασία πρόσληψης. Μου έθεταν κριτήρια εντελώς αυθαίρετα, με πίεζαν να εξυπηρετήσω δικές τους υποθέσεις,προσωπικές,να υπογράψω φύλλα μισθοδοσίας για υπαλλήλους που δεν είχα καν γνωρίσει και ελάμβανα αντί βιογραφικού για υποψηφίους έντυπο κομματικού ψηφοφόρου με τα στοιχεία τους και πιεζόμουν να εισηγηθώ θετικά. Πράγματα που δεν έκανα και διαμαρτυρήθηκα γραπτώς και εντόνως».

Τα μέτρα ασφαλείας
600 κάμερες παρακολούθησης σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους 100 φύλακες υπάλληλοι της εταιρείας 100 ιδιωτικοί αστυνομικοί 100 αστυνομικοί της ΕΛ.ΑΣ. 6 ανιχνευτές εκρηκτικών και χημικών (βρίσκονται στις αποθήκες)

Απουσία κάδων απορριμμάτων Πρόσβαση στα WC μόνο με άδεια υπαλλήλου της εταιρείας
Πηγή

Είναι που είναι και η ΑΜ/ΑΜΕΛ "τρεις λαλούν και δυο χορεύουν", αλλά ποιος μ@λ@κας θα πήγαινε να βάλει βόμβα στο μετρό;; :smt013

Επίσης: Έρχεται πόρισμα-φωτιά και για το Μετρό. Άντε, να έρθει το ΑΤΟ και να αρχίζουν να παίρνουν πόδι μερικοί από εκεί μέσα...