Page 1 of 1
Αντισυνταγματικές κάμερες και διατάξεις για τη λήψη του DNA
Posted: Wed Mar 17, 2010 9:32 pm
by PASCAL
Αναδημοσιεύω εδώ ένα βίντεο για την αντισυνταγματικότητα των καμερών παρακολούθησης και τις διατάξεις για τη λήψη γενετικού υλικού από το κράτος:
http://tvxs.gr/webtv/e-legal/%CE%B1%CE% ... %CF%85-dna
Γενικότερα για όσους ενδιαφέρονται για διάφορα νομικά θέματα θα πρότεινα ανεπιφύλακτα το blog του Βασίλη Σωτηρόπουλου:
http://elawyer.blogspot.com/.
Re: Αντισυνταγματικές κάμερες και διατάξεις για τη λήψη του
Posted: Wed Mar 17, 2010 11:21 pm
by WoLfeN Ilic
Καλα αυτο με τις καμερες ειναι παλιο θεμα, για το οποιο γινανε και νομιμες και παρανομες κινησεις απο ενα ευρυτερο "κινημα" κατα των καμερων, το οποιο δυστυχως ηττηθηκε συντριπτικα.
Αυτο για το DNA και το ωραιο παραθυρακι για να μπορει να λαμβανεται για οποιοδηποτε λογο το ηξερα αλλα επισης ξερω οτι περασε τελειως στα μουλωχτα.Αλλα τι να λεμε τωρα απο τη στιγμη που δεν υφισταται καν πλεον το τεκμηριο της αθωοτητας ενος ανθρωπου, απο τη στιγμη που προφυλακιζεται κοσμος με το σκεπτικο οτι καποια στιγμη θα βρεθουν στοιχεια(ενω η σειρα κανονικα ειναι η αναποδη). Τι να λεμε τωρα, εδω μετα την τελευταια προφυλακιση στην απεργια, φαινεται πως αμα καποιος μπατσος δε σε γουσταρει, μπορει να σε συλλαβει για εξυβριση, χωρις καν να του εχεις μιλησει, να σου φορτωσουν και την κουκουλα του φουτερ μαζι με τα γυαλια ηλιου σου για κουκουλονομο -αφου ακριβης ορισμος του δεν υπαρχει, και να πας με ενα ωραιο ανυπαρκτο πλημελλημα που μετατραπηκε σε κακουργημα βασισμενο σε ενα ψεμα ενος αστυνομικου. Αλλα οταν οι εισαγγελεις θεωρουν τα λογια ενος αστυνομικου πιο πειστικα απο ενα σωρο φωτογραφιες, τι να λεμε τωρα - αντε να αποδειξεις οτι δεν εισαι ελεφαντας. Μετα λεμε οτι καθε κατηγορουμενος ειναι αθωος μεχρι αποδειξεως του εναντιου. Καθε κατηγορουμενος ειναι ενοχος μεχρι αποδειξεως του εναντιου.
Και φυσικα μην ξεχναμε οτι ακομα και αυτοι που δεν προφυλακιζονται, οι "τυχεροι" εχουν στην πλατη τους εκρεμμες δικαστηριο το οποιο στην καλυτερη θα γινει μετα απο 2 χρονια. Ειδικα σε περιπτωσεις οπου υπαρχουν μαρτυρες αστυνομικοι οι οποιοι μπορει να εχουν παρει μεταθεση. Εδω δεν εχουν καταφερει να ξεμπερδεψουν με τα δικαστηρια ανθρωποι που ειχαν συλληφθει στα καλοκαιρινα φοιτητικα... Πριν 3 χρονια δηλαδη. Ενας πολυ ωραιος τροπος να καταστρεψεις τη ζωη ενος ανθρωπου (περαν των προφυλακισεων, ή των στερησεων εξοδου απο τη χωρα), απο τη στιγμη που πολλες επιχειρησεις ή σχολες για μεταπτυχιακο ζητανε οχι μονο καθαρο ποινικο μητρωο αλλά και να μην εκρεμει καποια δικη.
Re: Αντισυνταγματικές κάμερες και διατάξεις για τη λήψη του
Posted: Thu Mar 18, 2010 10:21 am
by StormRider
Δυστυχώς διακατέχει και μένα πεσιμισμός για τη δύναμη της Αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων (ΑΠΔΠΧ) απέναντι στο Κράτος. Δεν μπορώ να καταλάβω αν η καθυστέρηση των γνωμοδοτήσεων (για το θερινό νόμο) που αναφέρονται στο βίντεο ήταν αποτέλεσμα ενός πολύ συγκεκριμένου πολιτικού context, και κατά πόσο η αλλαγή στον 2472/97 περιορίζει τη δύναμη της Αρχής απέναντι στα κρατικά όργανα.
Τελοσπάντων, το ότι είναι αντισυνταγματικές οι κάμερες και η λήψη του DNΑ είναι ηλίου φαεινότερο, το λέει η ΑΠΔΠΧ, το λέει η ΕΕΔΑ, είναι το ουσιαστικό περιεχόμενο των Διακηρύξεων των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (UDHR, ECHR), είναι ενάντια στα άρθρα 9 και 19 του συντάγματος. Ως πολιτικό και κοινωνικό φαινόμενο η ύπαρξη τέτοιων νόμων οδηγούν στην πραγμάτωση μιας πειθαρχικής κοινωνίας, της Κοινωνίας της Επιτήρησης (το έργο της οποίας έχει ξαναπαιχτεί). Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να ενισχύσουμε τις αντιστάσεις μας εντός (βλ. Αρχή) και εκτός (βλ. κοινωνικά κινήματα) του συστήματος, και αυτό θα κάνουμε.
Όσο για τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν, Wolfen ++
Re: Αντισυνταγματικές κάμερες και διατάξεις για τη λήψη του DNA
Posted: Thu Apr 15, 2010 7:42 am
by PASCAL
Μια επικίνδυνη Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, του Βασίλη Σωτηρόπουλου(E-Lawyer)
Aπό το καλοκαίρι που ψηφίστηκε η αντισυνταγματική τροπολογία για τις κάμερες (βλ. εδώ) έχω υποστηρίξει ότι το πρόβλημα, αν θέλει, μπορεί να επιλύσει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αφήνοντας τις "γνωμοδοτήσεις" και τις "οδηγίες" και προχωρώντας σε κανονιστική ρύθμιση. Έχει την σχετική εξουσία που της έχει ανατεθεί από το νομοθέτη, εθνικό και ευρωπαίο, να θεσπίσει ως ανεξάρτητη αρχή μια κανονιστική διοικητική πράξη με νομική δεσμευτικότητα, η οποία θα κλείνει το θέμα, προβλέποντας σαφείς κανόνες για την λειτουργία καμερών σε δημόσιους χώρους.
Ύστερα και από τη θετική διαβεβαίωση του υπουργείου περί απάλειψης της τροπολογίας, αλλά και με την υποστήριξη της Εθνικής Επιτροπής Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (βλ. εδώ), η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επανέρχεται για να μας πεί λίγο - πολύ: βάλτε κάμερες παντού, αρκεί να έχω εγώ (κι όχι ο εισαγγελέας) την εποπτεία για την λειτουργία τους.
Η Αρχή υπεραμύνεται της "φυσικής" αρμοδιότητάς της, την οποία της στέρησε ο νομοθέτης, σε συνέχεια μιας από τις περίφημες γνωμοδοτήσεις Σανιδά. Και σε δεύτερο επίπεδο μισο-ακολουθεί την πρόταση για κανονιστική ρύθμιση: ας εκδοθεί προεδρικό διάταγμα για την λειτουργία των καμερών. Το προεδρικό διάταγμα είναι μια κανονιστική πράξη, η οποία πρέπει να περάσει από την επεξεργασία του Συμβουλίου της Επικρατείας και στη συνέχεια να εκδοθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Η προετοιμασία του γίνεται από την ίδια την Αρχή, αλλά μόνο ύστερα από πρόταση του Υπουργού Δικαιοσύνης (άρθρο 5 παρ. 3 του Ν.2472/1997). Και πάλι δηλαδή, η Αρχή ζητάει από την πολιτεία να "εγκρίνει" την κανονιστική της αρμοδιότητα, ενώ θα μπορούσε, χωρίς την "πρόταση" Υπουργού να εκδόσει από μόνη της μια κανονιστική πράξη (άρθρο 19 παρ. 1 (ι) Ν.2472/1997).
Δυστυχώς για μια ακόμη φορά προκύπτει ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων δεν είναι σε θέση να ασκήσει με αποτελεσματικό τρόπο τη συνταγματική της αποστολή για προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών στην πληροφοριακή τους διάσταση. Θέλει να ασκήσει μια αρμοδιότητα, την οποία δεν είναι σε θέση να ασκήσει, μόνο και μόνο επειδή "πρέπει". Αναφέρει μεγάλα πεδία εν δυνάμει βιντεοκάλυψης, ενώ αποφεύγει να εκδόσει την κανονιστική πράξη που θα οριστικοποιούσε τους κανόνες προστασίας δεδομένων. Ζητάει την "πρόταση του Υπουργού" και την "επεξεργασία του Συμβουλίου της Επικρατείας", λες και δεν είναι σε θέση να διατυπώσει ισχυρούς κανόνες προστασίας, εκδίδοντας μια νομικά δεσμευτική κανονιστική πράξη, μονομερώς, όπως κάθε κρατικό όργανο που είναι εξοπλισμένο με κανονιστικές αρμοδιότητες. Μεταθέτει δηλαδή σε άλλους την ευθύνη για την πρωτοβολία, όπως περίπου ο στερεοτυπικός και γραφικός δημόσιος υπάλληλος που καλύπτεται πίσω από το "δεν έχω αρμοδιότητα".
Η απογοήτευση είναι πολύ μεγάλη. Το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία προσωπικών δεδομένων χρειάζεται ριζική επανεξέταση, η οποία θα πρέπει να ξεκινήσει από την δομή και τη συγκρότηση της ανεξάρτητης αρχής. Διότι το πρόβλημα κρατάει εδώ και αρκετά χρόνια και τελικά θίγει το επίπεδο διασφάλισης των ανθρώπινων δικαιωμάτων στη Χώρα.
Από το ομώνυμο blog:
http://elawyer.blogspot.com/