Page 1 of 1

Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 4:11 am
by Vag_plir
Τη μονοδρόμηση των οδών Αχαρνών και Πατησίων και την πεζοδρόμηση των οδών Πανεπιστημίου και Βασ. Όλγας προβλέπει, μεταξύ άλλων, το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2014, το οποίο παρουσίασε η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη.
Σε προτεραιότητα μπαίνουν κυρίως οι περιοχές του κέντρου, που είναι σημαντικές για τον ιστορικό, αισθητικό και λειτουργικό χαρακτήρα τους και αποτελούν μεγάλες παρεμβάσεις.
Ειδικότερα,
Δρόμοι
*Μετατρέπεται σε πεζόδρομο η Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας , με διέλευση μόνο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, (εκτός τρόλεϊ) στο πλάτος των υφιστάμενων λωρίδων του τραμ.
*Προβλέπεται η ενοποίηση Ζαππείου και Εθνικού Κήπου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, δημιουργώντας έτσι ενιαίο ελεύθερο χώρο. Επίσης η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της περιοχής, με χρήση βιοκλιματικών υλικών και η σύνδεσή της με τη Διον. Αρεοπαγίτου, δημιουργώντας περίπατο μήκους 4 χλμ περίπου.
* Πεζοδρομείται η Πανεπιστήμιου, με πρόβλεψη διέλευσης και σε αυτήν μέσου σταθερής τροχιάς, με σκοπό την αποφόρτιση του κέντρου.
*Διερευνάται κυκλοφοριακά και η δημιουργία μιας ενότητας, με κοινά χαρακτηριστικά, που ορίζεται από τις οδούς Φιλελλήνων - Λ. Συγγρού - Καλλιρρόης - Β. Κωνσταντίνου - Βασ. Σοφίας, με στόχο την ενοποίηση της Βουλής και του Εθνικού Κήπου με την πλατεία Συντάγματος και την απόδοση ζωτικού περιβάλλοντα χώρου για το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ.
*Μονοδρομείται η Αχαρνών και Πατησίων και η λειτουργία τους ως ζεύγος κινήσεων αντίθετης φοράς, ώστε να προκύψει χώρος για δημιουργία λεωφορειο-λωρίδων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομο.
*Κηρύσσεται η Ευριπίδου σε οδό των "μπαχαριών και των παραδοσιακών μαγαζιών", με διατήρηση της παραδοσιακής τους χρήσης.
*Προβλέπεται η εκπόνηση ολοκληρωμένου προγράμματος για την αναβάθμιση του διπόλου Αθήνας και Πειραιά, όπου θα επαναπροσδιορίζεται η ταυτότητα, ο χαρακτήρας τους και οι στρατηγικές επιλογές για την εξέλιξή τους έως το 2020.
Πλατείες και Πάρκα
* Επεκτείνεται η πλατεία η πλατεία Αγίου Παντελεήμονα με περιορισμό της κίνησης του αυτοκινήτου γύρω της, ενώ θα συνδεθεί με την Πλατεία Αττικής, μέσω της οδού Αγορακρίτου, με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, περιορισμό των θέσεων της παρόδιας στάθμευσης και μελλοντική επέκταση αυτής της διαδρομής περιπάτου έως το Πεδίον του Άρεως και την Ακαδημία Πλάτωνος.
*Ενοποιείται η πλατεία Αττικής με το χώρο πρασίνου στο τέρμα της οδού Αγορακρίτου, με διαμόρφωση του κόμβου και συνέχιση της πλακόστρωσης στους γύρω δρόμους ως επέκταση της πλατείας. Εμπλουτίζεται το πράσινο, δημιουργείται χώρος ελεύθερου παιχνιδιού και χώρος συναθροίσεων και εκδηλώσεων.
*Επανασχεδιάζεται η πλατεία Αγίου Νικολάου Αχαρνών με σκοπό να «ανοιχθεί» και να γίνει φιλόξενη και λειτουργική με την ενοποίησή της με τους γύρω πεζόδρομους, την απομάκρυνση του αυτοκινήτου και την απόδοση του χώρου στους πεζούς για κίνηση και αναψυχή.
*Προβλέπονται, μεταξύ άλλων, σοβαρές αναπλάσεις σε 3 υποβαθμισμένες πλατείες και χώρους στον Κολωνό, στα Άνω Λιόσια και στα Καμίνια του Πειραιά, ενώ θα προστεθούν και άλλες μετά από συνεννοήσεις με τους αρμόδιους Δήμους.
*Η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό παραμένει μεγάλος στόχος.
*Δημιουργία δύο ενοποιημένων μητροπολιτικών πάρκων υψηλού πρασίνου, στο Γουδί και τα Ιλίσσια.
*Αξιοποίησή του Πάρκου "Αντώνη Τρίτση" ως ενιαίου χώρου πρασίνου και αναψυχής για την Δυτική Αθήνα και για ολόκληρο το Λεκανοπέδιο.
*Αναβάθμιση του Ελαιώνα με τη δημιουργία πρασίνου στην ανάδυση μιας προνομιακής δημιουργικής περιοχής για την οικονομική ανάπτυξη της Αθήνας.
* Οι προβλέψεις για την υποβαθμισμένη περιοχή της λιμενο-βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου, ώστε να αναπτυχθεί σε πάρκο με περιοχές επιλεκτικής επιχειρηματικής ανάπτυξης, είναι κομβικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοδυτικής Αθήνας.
Μέσα Μεταφοράς
*Προβλέπεται η δημιουργία πεζόδρομου-ποδηλατοδρόμου από τον Φαληρικό Όρμο έως τα Λιμανάκια Βουλιαγμένης.
*Επίσης από την Κηφισιά στο Φαληρικό Όρμο, μήκους 25 χλμ., που θα διέρχεται από τους αρχαιολογικούς χώρους του κέντρου. Κλάδος του θα συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον προβλεπόμενο ποδηλατόδρομο του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή και της Πανεπιστημιούπολης.
*Εκπονούνται οι μελέτες και προβλέπεται έναρξη υλοποίησης του πρώτου τμήματος ποδηλατοδρόμου, μήκους 1500μ. στην Καλλιθέα, με την εποπτεία του ΥΠΕΚΑ.
Περιβάλλον
*Προβλέπεται η κατάρτιση δασικών χαρτών για το σύνολο της Περιφέρειας Αττικής, με στόχο η σχετική διαδικασία κύρωσης να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2013, ενώ
*Θα γίνεται πλέον συστηματικός έλεγχος των αυθαιρέτων. Θα ληφθεί μέριμνα για τη συστηματική οριοθέτηση των περιοχών μικτών χρήσεων, όπου συνυπάρχουν δάση και δασικές εκτάσεις, γεωργική γη, εκτάσεις αμφισβητούμενου ιδιοκτησιακού καθεστώτος, μεμονωμένες κατοικίες, πυρήνες κατοικιών σε πρώην αγροτεμάχια και δασοτεμάχια μετά από οικοπεδοποίηση και κατάτμηση γης, εγκεκριμένη ή μη. Η Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων που υπάγεται στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, θα έχει ως αρμοδιότητα τον εντοπισμό αυθαιρέτων και την εκτέλεση πράξεων κατεδάφισης.

http://news247.gr/ellada/filodokso_to_n ... 87550.html

...τα μισά να δούμε, θα αλλάξει η Αθήνα...

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 8:48 am
by mikem4600
Από εκθέσεις ιδεών χορτάσαμε. :roll:

Το πιο αστείο είναι ότι τα μισά από αυτά (πεζοδρόμηση Πανεπιστημίου και άλλων οδών με επέκταση τραμ μέχρι Πατησίων κτλ.) τα είχε πει ο Τρίτσης πριν από 30+ χρόνια. Σχεδόν μισό αιώνα μετά, τα ίδια λέμε και από αποτέλεσμα... πενιχρότατο.

Εν τω μεταξύ, εδώ δεν έχουμε μία για να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις στην κρατικοδίαιτη Ελλάδα, θα πληρώσουμε μερικά δις για να γίνουν όλα αυτά;

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 11:04 am
by lost_noni_dw
Τουλαχιστον αυτο με τα αυθαιρετα ας το κανουνε μπας κ μεινει καθολου πρασινο στην αττικη...Αν κ αμφιβαλλω. :roll:

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 12:11 pm
by ultimate_aektzis
Καλα αυτο με την Αχαρνων και την Πατησιων ειναι πολυ lol.Εδω με 2-3 λωριδες ανα ρευμα και γινεται κολαση αμα κοψουν και αυτες θα εχουμε ροκ.

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 12:28 pm
by Elder
Γενικά καλό είναι να αποτραπούν οι μισοί που κατεβαίνουν κέντρο με αυτοκίνητα γιατί αυτοί οι μισοί δεν έχουν λόγο να το κάνουν ή/και σίγουρα έχουν εναλλακτική λύση.

Απορώ με τι λεφτά θα τα κάνουν όλα αυτά αν και όντως είναι σημαντικό να γίνουν.

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 12:41 pm
by barbarosa
Αυτό με την κατεδάφιση αυθαιρέτων είναι το πιο αστείο απ όλα. Τα τελευταία 20 χρόνια γκρεμίζονται τα αυθαίρετα :P
Όσο για τα υπόλοιπα θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν μόνο αν έχουν παράλληλα ένα πολύ καλό σχέδιο στα μέσα μαζικής μεταφοράς έτσι ώστε ο κόσμος να μπορεί να πηγαίνει στις δουελείες του. Φανταστείτε ότι όλοι οι άνθρωποι που βλέπετε να μετακινούνται με το αυτοκίνητο τους καθημερινά στο κέντρο θα πρέπει να χωρέσουν σε κάποιο μετρό ή λεωφορείο. Εδώ είμαστε θα δούμε τι ακριβώς θα γίνει. Πάντως το να υπάρξει (και κυρίως) να πραγματοποιηθεί ένα σχέδιο για την αποσυμφόριση του κέντρου από αυτοκίνητα θα είναι πολύ καλό για την πόλη μας.

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 1:25 pm
by proskopos
Σχέδιο ακούγεται πολύ καλο.. Αλλά από υποσχέσεις έχουμε χορτάσει... Είδωμεν...

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 1:50 pm
by Aitoulas
ultimate_aektzis wrote:Καλα αυτο με την Αχαρνων και την Πατησιων ειναι πολυ lol.Εδω με 2-3 λωριδες ανα ρευμα και γινεται κολαση αμα κοψουν και αυτες θα εχουμε ροκ.
Αν έχω καταλάβει σωστά τι σημαίνει μονοδρόμηση, όλη η Πατησίων ( 6 λωρίδες ή 8, δε θυμάμαι ) θα χρησιμοποιηθεί για να κατεβαίνεις Αθήνα και η Αχαρνών από δίπλα για να ανεβαίνεις. Η' το αντίθετο φυσικά, ανάλογα τι διαλέξουν.
Ουσιαστικά, θα διαλέγεις πιο δρόμο θα πάρεις ανάλογα την κατεύθυνση σου.

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 1:56 pm
by ultimate_aektzis
Αυτο δεν ειναι κακο αν και δεν βλεπω καποια ουσιαστικη διαφορα.Μαλλον μιζα βρωμαει.Τι να εχεις ενα ρευμα ολη την Αχαρνων τι να εχεις μιση Αχαρνων και μιση Πατησιων.1/2+1/2==1 αν δεν απατωμαι.

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:36 pm
by philimonas
Γενικά απ'ό,τι φαίνεται έχει μεγαλύτερο throughput ένας μονόδρομος με 6 λωρίδες πχ παρά ένας διπλής με 3+3.
Για παράδειγμα στο μονόδρομο για να στρίψεις αριστερά δεν πρέπει να σταματήσει η αντίθετη κυκλοφορία.
Άλλα τέτοια παραδείγματα είναι Πανεπιστημίου/Ακαδημίας/Σταδίου που ήταν παλιά διπλής, Μεσογείων/Φειδιππίδου κλπ

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:39 pm
by stoupeace
philimonas wrote:Άλλα τέτοια παραδείγματα είναι Πανεπιστημίου/Ακαδημίας/Σταδίου που ήταν παλιά διπλής, Μεσογείων/Φειδιππίδου κλπ
Η Μεσογείων ακόμα διπλής είναι :-p

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:43 pm
by philimonas
εδώ λέω :-D

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:47 pm
by stoupeace
philimonas wrote:εδώ λέω :-D
Αααα! Ομως στην Πατησίων και την Αχαρνών θα είναι παντού η μονοδρόμηση ε?

Λογικό μέτρο ακούγεται τη στιγμή που η κίνηση είναι 80% των περιπτώσεων μόνο στο ένα ρεύμα.

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:48 pm
by Filia
Δηλαδή ο μόνος τρόπος να μειωθούν τα αυτοκίνητα στην Αθήνα είναι να δυσκολέψει η ζωή των οδηγών?!
Γιατί δεν δίνουν κίνητρα να αφήσουμε σπίτι μας το αυτοκίνητο όπως συχνότερη συγκοινωνία, ποδηλατόδρομους σε όλη την Αθήνα και βαγόνια για ποδήλατα στα τραίνα;
(όχι, το ένα ποδήλατο ανά συρμό δεν είναι λύση)
Δεν καταλαβαίνω, κορόϊδα είναι οι υπόλοιποι ευρωπαίοι που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις;


Όσο για το πάρκο Αντώνης Τρίτσης, αυτό είναι μια πονεμένη ιστορία...
Επειδή τυχαίνει να είναι πολύ κοντά στο σπίτι μου, και το έχω παρακολουθήσει από τότε που το έφτιαχναν ακόμα, ένα έχω να πω:
ντροπή και αίσχος!
Έχουν ξοδέψει ένα σωρό λεφτά για να κάνουν σούπερ-ντούπερ εγκαταστάσεις (γεφυράκια, λιμνούλες, τραινάκι, θεατράκι, μπαρ κλπ) τα έχουν αφήσει όλα να ρημάξουν.
Και τώρα , περίπου 10 χρόνια μετά, έρχονται και μιλάνε για αξιοποίηση; χαρ χαρ χαρ... γελάσαμε

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:50 pm
by Vag_plir
ultimate_aektzis wrote:Αυτο δεν ειναι κακο αν και δεν βλεπω καποια ουσιαστικη διαφορα.Μαλλον μιζα βρωμαει.Τι να εχεις ενα ρευμα ολη την Αχαρνων τι να εχεις μιση Αχαρνων και μιση Πατησιων.1/2+1/2==1 αν δεν απατωμαι.
Δεν είναι κακό να είσαι καχύποπτος, αλλά σε θέματα που δεν γνωρίζεις καλό θα είναι να κρατάς μερικές πισινές αντί να βγάλεις αυθαίρετα συμπεράσματα (μίζες) no offence...

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:53 pm
by proskopos
Πιθανών να βολέψεθ η μονοδρόμηση αλλά η αχαρνών θα γίνει 5 λωρίδες σε κάποια σημεία και σε άλλα 4 ενώ η πατησίων θα είναι από 3 λωρίδες έως 8... Καλό είναι αυτό...

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 2:59 pm
by philimonas
Filia wrote:Δηλαδή ο μόνος τρόπος να μειωθούν τα αυτοκίνητα στην Αθήνα είναι να δυσκολέψει η ζωή των οδηγών?!
Απ'ό,τι φαίνεται ναι... μαζί με την αύξηση στη βενζίνη :-D
Filia wrote: Γιατί δεν δίνουν κίνητρα να αφήσουμε σπίτι μας το αυτοκίνητο όπως συχνότερη συγκοινωνία, ποδηλατόδρομους σε όλη την Αθήνα και βαγόνια για ποδήλατα στα τραίνα;
(όχι, το ένα ποδήλατο ανά συρμό δεν είναι λύση)
Δεν καταλαβαίνω, κορόϊδα είναι οι υπόλοιποι ευρωπαίοι που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις;
++!
Επίσης, ποδήλατα και στο μετρό, όχι μόνο στον ΗΣΑΠ.
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n-AbPav5E5M[/youtube]

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 3:24 pm
by ultimate_aektzis
Vag_plir wrote:
ultimate_aektzis wrote:Αυτο δεν ειναι κακο αν και δεν βλεπω καποια ουσιαστικη διαφορα.Μαλλον μιζα βρωμαει.Τι να εχεις ενα ρευμα ολη την Αχαρνων τι να εχεις μιση Αχαρνων και μιση Πατησιων.1/2+1/2==1 αν δεν απατωμαι.
Δεν είναι κακό να είσαι καχύποπτος, αλλά σε θέματα που δεν γνωρίζεις καλό θα είναι να κρατάς μερικές πισινές αντί να βγάλεις αυθαίρετα συμπεράσματα (μίζες) no offence...
Εχεις δικιο...συγνωμη αλλα εχω μεγαλωσει στην Γερμανια και εχω μαθει στη μιζα. :smt006

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 3:29 pm
by Vag_plir
χαχαχα καλό :smt023 είπα πάντως καλή και υγιής η καχυποψία... ;)

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 7:21 pm
by mikem4600
philimonas wrote:
Filia wrote:Δηλαδή ο μόνος τρόπος να μειωθούν τα αυτοκίνητα στην Αθήνα είναι να δυσκολέψει η ζωή των οδηγών?!
Απ'ό,τι φαίνεται ναι... μαζί με την αύξηση στη βενζίνη :-D
... το οποίο εκτός από αστείο έχει δειχθεί και μέσα από έρευνες. Ακόμα και σε πόλεις με πολύ πιο ανεπτυγμένα ΜΜΜ, το κέντρο έχει πάντα κίνηση διότι "κερδίζοντας" επιβάτες - πρώην οδηγούς - τα ΜΜΜ οδηγούν σε πιο άδειους δρόμους, με λιγότερη κίνηση και περισσότερες θέσεις παρκαρίσματος. Οπότε αυτό κάνει το αυτοκίνητο ελκυστικότερο και οδηγεί περισσότερο κόσμο στο να αγοράσει ΙΧ (το... 2ο ή 3ο ή 4ο κλπ.) οπότε πάλι δημιουργείται αύξηση της κίνησης κ.ο.κ Τελικά είναι φαύλος κύκλος. Γι' αυτό και το ιστορικό κέντρο σε όλες τις σύγχρονες μητροπόλεις είναι πεζοδρομημένο και τα αυτοκίνητα απλώς δεν επιτρέπονται.

Πλάκα πλάκα, πάντως αν γίνουν όλα αυτά θα είναι πράγματι μια πνοή για την τριτοκοσμική Αθήνα. Προσωπικά δεν πιστεύω ούτε το 1% ότι θα γίνει - αλλά τα λεφτά εντελώς σίγουρα θα φαγωθούν - όπως έγινε και όλες τις προηγούμενες φορές στο παρελθόν. :-|

Re: Υπόσχεση για μια άλλη Αθήνα

Posted: Tue Jun 15, 2010 7:41 pm
by AmmarkoV
Οπότε αυτό κάνει το αυτοκίνητο ελκυστικότερο και οδηγεί περισσότερο κόσμο στο να αγοράσει ΙΧ (το... 2ο ή 3ο ή 4ο κλπ.) οπότε πάλι δημιουργείται αύξηση της κίνησης κ.ο.κ
Αυτό λεγεται λανθάνουσα ζήτηση..! :smt023

Επίσης με την βενζίνη να έχει πάει 1.60 + ( σχεδόν διπλάσια εδώ και 3-4 χρόνια ) και κυκλοφορώντας στους δρόμους που είναι εξίσου πιγμένοι καταλήγει κανείς σε κάποιο από τα εξής συμπεράσματα..

#1 Ο μέσος έλληνας είναι πολύ πλούσιος
OR
#2 Το αυτοκίνητο είναι εντελώς απαραίτητο για την ζωή του
OR
#3 Τα ΜΜΜ δεν τον καλύπτουν

Επίσης στα περισσότερα λεοφορεία που χρησιμοποιώ όσο πλησιάζουν προς Αθήνα γκετοποιούνται , εμφανίζεται τάση συσσώρευσης σε μια γωνία οι καθαρίστριες μαζεμένες , σε άλλη οι οικοδόμοι ..
Γενικά νομίζω οτι ίσως έχει ταυτιστεί και με τα κατώτερα ταξικά στρώματα ( και ανάμεσα και τους φοιτητές )