«Έξυπνες κάρτες»: ο καινούριος τρόπος πληρωμής των κομίστρων
Posted: Sun Mar 06, 2011 1:50 pm
Πόσο Οργουελικό; Πόσο ολοκληρωτισμός; Μήπως θα μετράνε και πιο βαγόνι προτιμάμε;«Έξυπνες κάρτες»: ο καινούριος τρόπος πληρωμής των κομίστρων
Στην τοποθέτηση πυλών κλειστού συστήματος στους σταθμούς τόσο του μετρό όσο και του ηλεκτρικού προσανατολίζεται η κυβέρνηση, η οποία έθεσε την Παρασκευή σε δημόσια διαβούλευση την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ηλεκτρικό εισιτήριο. Αυτή η κίνηση πιστεύεται πως θα ενισχύσει τα έσοδα στους αστικούς σιδηροδρόμους, καθώς υπολογίζεται πως ένα εκατομμύριο ευρώ θα εισέρχεται ημερησίως στα ταμεία τους.
Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί ο κόσμος τις αστικές συγκοινωνίες αναμένεται να αλλάξει ριζικά. Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) εισάγει δύο καινούριους τύπους υπό την μορφή «έξυπνων καρτών», την «κάρτα» και το «πολλαπλό». Σε αυτά, θα είναι αποθηκευμένα όσα δεδομένα του κομίστρου και της χρήσης του είναι απαραίτητα για την εφαρμογή των προϊόντων κομίστρου που θα επιλέγει ο ΟΑΣΑ.
Το «πολλαπλό» αποτελεί μια κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, πάνω στην οποία θα αποθηκεύονται πληροφορίες όπως ο αριθμός των μετακινήσεων ή η χρηματική αξία . Η «κάρτα» που αναμένεται να αντικαταστήσει τις υπάρχουσες μηνιαίες, ετήσιες αλλά και ελευθέρας διέλευσης, θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριόριστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας και μεγάλης αποθηκευμένης αξίας.
Κάθε επιβάτης θα πρέπει να επικυρώνει τις «έξυπνες κάρτες» κατά την επιβίβαση του ενώ στους φορείς όπου θα υπάρχει κλειστό σύστημα με πύλες, η επικύρωση θα είναι υποχρεωτική και κατά την έξοδο.
Τα δύο αυτά νέα εισιτήρια προσδιορίζουν τα ποσοτικά και χρονικά κριτήρια με τα οποία θα γίνονται οι μετακινήσεις. Για παράδειγμα πρόκειται να υπάρχουν εισιτήρια που αντιστοιχούν σε 10 μετακινήσεις ή μπορεί να διαρκούν μια εβδομάδα. Όσο για την κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια καθώς η επαναφόρτιση της είναι εύκολη. Πραγματοποιείται είτε μέσω του διαδικτύου είτε με την αποστολή ενός SMS από κινητό τηλέφωνο.
Οι επιβάτες, στο μετρό και τον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους στην είσοδο αλλά και στην έξοδο των σταθμών. Αντίθετα στα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ θα ακυρώνουν τα εισιτήρια τους σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται με την χρήση ειδικής φορητής συσκευής που θα ελέγχει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της κάρτας.
Το Κέντρο Διαχείρισης, μέσω του οποίου θα πραγματοποιείται η λειτουργία του συστήματος, θα ελέγχει τα οχήματα, την κίνηση, τον εξοπλισμό και τα έσοδα για κάθε συγκοινωνιακό φορέα, μέσω μικρότερων κέντρων.
Πιο συγκεκριμένα το έργο θα περιλαμβάνει 5 κέντρα διαχείρισης για κάθε συγκοινωνιακό φορέα, 83 κέντρα διαχείρισης για τα αμαξοστάσια και τους σταθμούς, 120 επικυρωτικά μηχανήματα των σταθμών του τραμ, 456 πύλες στον ηλεκτρικό (368 κανονικές, 88 ΑΜΕΑ), 550 πύλες στο μετρό και 7.814 επικυρωτικά μηχανήματα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
http://www.tvxs.gr/news/%CE%B5%CE%BB%CE ... F%89%CE%BD