Page 1 of 1

Apple G5

Posted: Sun Jun 13, 2004 4:20 pm
by jimmyD
Apple G5
"Διπλή" αντεπίθεση από Apple...

Είχαμε πολύ καιρό να δούμε δραστηριότητα στο "στρατόπεδο" της Apple. Η μεγάλη εταιρεία τελικώς αποφάσισε να επανέλθει στο προσκήνιο, ανανεώνοντας τη σειρά G5 με τρία νέα μοντέλα dual-CPU.

Αναλυτικότερα, οι φίλοι των Macintosh θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους ένα μηχάνημα με δύο PowerPC G5 στα 1,8GHz, αξίας 1.999 δολαρίων, ένα μηχάνημα με δύο G5 στα 2,0GHz, αξίας 2.499 δολαρίων, και το κορυφαίο μοντέλο της τριάδας, το οποίο αποτελείται από δύο G5 στα 2,5GHz και κοστίζει 2.999 δολάρια.

Όλα τα μοντέλα αποτελούν αξιόλογες συνθέσεις με μνήμη από 256ΜΒ έως και 512MB και σκληρούς δίσκους χωρητικότητας έως και 160GB.

Μπορεί οι τιμές να είναι λίγο "τσουχτερές", αλλά οι επιδόσεις κοστίζουν!

πηγή Pcmag

Ώρες ώρες σκέφτομαι πόσο ηλίθιο είναι να αγοράζεις pc σε αυτά τα λεφτά και να αφήνεις εργαλεία τεχνολογίας RISC

:smt070 :smt071 :smt068 :smt072 :smt066 :smt067 :smt075

Posted: Sun Jun 13, 2004 4:33 pm
by Einherjar
Μαζί σου κι εγώ!!! :-D

Posted: Sun Jun 13, 2004 4:40 pm
by vagalati
Απο 256 εως 512 MB!!!!
Τους τσιγκούναρους! Για τέτοια συστήματα η μνήμη πρέπει να είναι πάνω απο 512 αν και είναι ανεκτή και αυτή η ποσότητα.

Posted: Sun Jun 13, 2004 6:56 pm
by mikem4600
Βασικά οι Apple παραείναι ακριβοί γι' αυτά που προσφέρουν, και η πλατφόρμα τους αργοπεθαίνει (αφού ακόμα και το Linux-on-desktop τους πέρασε...). Μόνο το λειτουργικό τους παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον (και ειδικότερα το Quartz Extreme για το UI) αλλά κατά τα άλλα δεν προσφέρουν κάτι συνταρακτικό, χώρια που έρχονται και τα Longhorn, αλλά και οι νέοι X servers για το Linux, οπότε πάει και αυτό το κάστρο.

Και οι CISC δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τους RISC - πέρα από τη μούρη, μιας και παραδοσιακά οι RISC συνόδευαν πολύ ισχυρά συστήματα. Προσωπικά πάντως μου φαίνεται ότι είναι καλύτερο η πολυπλοκότητα να είναι στο υλικό (CISC) παρά στο λογισμικό (RISC) αλλά δεν νομίζω να υπάρχει κάποιου είδους επιστημονική τεκμηρίωση στο θεμα...

Ούτως ή άλλως, απ' ότι φαίνεται, μόνο το iPod θα την σώσει την Apple :eek:

Posted: Sun Jun 13, 2004 11:21 pm
by HdkiLLeR
mikem4600 wrote:Βασικά οι Apple παραείναι ακριβοί γι' αυτά που προσφέρουν, και η πλατφόρμα τους αργοπεθαίνει (αφού ακόμα και το Linux-on-desktop τους πέρασε...). Μόνο το λειτουργικό τους παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον (και ειδικότερα το Quartz Extreme για το UI) αλλά κατά τα άλλα δεν προσφέρουν κάτι συνταρακτικό, χώρια που έρχονται και τα Longhorn, αλλά και οι νέοι X servers για το Linux, οπότε πάει και αυτό το κάστρο.
Βασικά απο στατιστικά σε επισκεψιμότητες στα sites γενικά έχει αρχίσει να φαίνεται πως τα μηλαράκια όχι μόνο πεθαίνουν αλλά έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται και απο χρήστες όχι ιδιαίτερα απαιτητικούς. Μιας και υπάρχει και η αναφορά πως παλιότερα μόνο elite και κυρίλες τα χρησιμοποιούσαν πέρα απο τους γραφίστες(και γενικά όλο το designάτο συνάφι)...Πάντος θα συμφωνίσω πως με τον ερχομό των νέων X θα αλλάξουν πολλά και θα δούμε maximization στην αποδοχή απο το ευρύ κοινό...Για τα longhorn δεν νομίζω μιας τώρα ανακαλύτουν τον τροχό οπότε πάλι άθλια θα είναι και τα παραμείνουν.
mikem4600 wrote: Και οι CISC δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τους RISC - πέρα από τη μούρη, μιας και παραδοσιακά οι RISC συνόδευαν πολύ ισχυρά συστήματα. Προσωπικά πάντως μου φαίνεται ότι είναι καλύτερο η πολυπλοκότητα να είναι στο υλικό (CISC) παρά στο λογισμικό (RISC) αλλά δεν νομίζω να υπάρχει κάποιου είδους επιστημονική τεκμηρίωση στο θεμα...
Κάτσε εδώ σίγουρα έχουν να ζηλέψουν το ότι τα 64bit καλά καλά δεν μπορούν να πατήσουν σε CISC ενώ η RISC τα έχει εισάγει εδώ και 10 χρόνια. Παρ΄όλα αυτά η CISC έχει φτάσει στα κατασκευαστικά της όρια...και γενικά τέτοιας αρχιτεκτονικής επεξεργαστές. Ο αριθμός των λαθών απο το μεγάλο pipelining(13 επίπεδα μου φαίνεται-διόρθωσε με εάν κάνω λάθος) έχει σαν αποτέλεσμα να ορίζουν άνω φράγμα στην απόδοση τους(όταν έχεις ξεκινήσει 13 εντολές ήδη να τις κάνεις decode και όταν η 1η φτάνει στο τέλος και εμφανίζεται λάθος δεν είναι ότι καλύτερο να χάνεις όλα τα 12 επίπεδα με το decoding των προηγούμενων).Επίσης η τεχνικές της ενσωμάτωσης των L1 και L2 cache επάνω στο core τρώνε αρκετό απο τον ήδη παραγεμισμένο χώρο(απο τον εν γένει ελεύθερο χώρο που θα έπρεπε να περιέχει segment registers) με αποτέλεσμα να έχουμε τα κλασικά γαιδούρια CPU και να πετάνε και 70w...Τέλος ο μικρός αριθμός των καταχωρητών τμήματος δεν είναι και πλέον αποδοτικός τρόπος για τον χειρισμό κώδικα σε multithreading/multiuser περιβάλλοντα, μιας και αυτό που θέλεις είναι περισσότερα seg regs για να ελαχιστοποιήσεις τις αλλαγές συμφραζομένων και να χειριστείς όσα περισσότερα threads και environments ταυτόχρονα.

Posted: Mon Jun 14, 2004 9:32 pm
by mikem4600
HdkiLLeR wrote:Πάντος θα συμφωνίσω πως με τον ερχομό των νέων X θα αλλάξουν πολλά και θα δούμε maximization στην αποδοχή απο το ευρύ κοινό...Για τα longhorn δεν νομίζω μιας τώρα ανακαλύτουν τον τροχό οπότε πάλι άθλια θα είναι και τα παραμείνουν.
LoL :-D Αυτό που μου φαίνεται πραγματικά περίεργο είναι ότι μπορείς και έχεις τόσο σίγουρη (και μάλιστα αρνητική) άποψη για ένα προϊόν που α) δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα β) δεν θα κυκλοφορήσει για τουλάχιστον 2+ χρόνια ακόμα γ) θεωρείται από την πλειονότητα των χρηστών ως το καλύτερο λειτουργικό γενικού σκοπού για προσωπικούς υπολογιστές όταν βγει στα ράφια και δ) σύμφωνα με την πλειονότητα των ερευνών θα είναι μάλλον και πάλι το dominant λειτουργικό για PC. Αντίθετα, τα X, (τα οποία μάλλον θα αργήσουν εξίσου) αν και σίγουρα θα βοηθήσουν το Linux να κερδήσει κάποιο έδαφος μάλλον θα μείνουν αρκετά κάτω από το ~10%...
HdkiLLeR wrote:Κάτσε εδώ σίγουρα έχουν να ζηλέψουν το ότι τα 64bit καλά καλά δεν μπορούν να πατήσουν σε CISC ενώ η RISC τα έχει εισάγει εδώ και 10 χρόνια. Παρ΄όλα αυτά η CISC έχει φτάσει στα κατασκευαστικά της όρια...και γενικά τέτοιας αρχιτεκτονικής επεξεργαστές. Ο αριθμός των λαθών απο το μεγάλο pipelining(13 επίπεδα μου φαίνεται-διόρθωσε με εάν κάνω λάθος) έχει σαν αποτέλεσμα να ορίζουν άνω φράγμα στην απόδοση τους(όταν έχεις ξεκινήσει 13 εντολές ήδη να τις κάνεις decode και όταν η 1η φτάνει στο τέλος και εμφανίζεται λάθος δεν είναι ότι καλύτερο να χάνεις όλα τα 12 επίπεδα με το decoding των προηγούμενων).Επίσης η τεχνικές της ενσωμάτωσης των L1 και L2 cache επάνω στο core τρώνε αρκετό απο τον ήδη παραγεμισμένο χώρο(απο τον εν γένει ελεύθερο χώρο που θα έπρεπε να περιέχει segment registers) με αποτέλεσμα να έχουμε τα κλασικά γαιδούρια CPU και να πετάνε και 70w...Τέλος ο μικρός αριθμός των καταχωρητών τμήματος δεν είναι και πλέον αποδοτικός τρόπος για τον χειρισμό κώδικα σε multithreading/multiuser περιβάλλοντα, μιας και αυτό που θέλεις είναι περισσότερα seg regs για να ελαχιστοποιήσεις τις αλλαγές συμφραζομένων και να χειριστείς όσα περισσότερα threads και environments ταυτόχρονα.
Το ότι οι x86 δεν μετέβησαν στα 64-bit δεν νομίζω να είναι θέμα τεχνολογικό, όσο θέμα πολιτικο-οικονομικό. Η πλατφόρμα x86 χρησιμοποιείται πρώτα και κύρια στους προσωπικούς υπολογιστές, και δεν υπήρχε καμία ζήτηση για 64-bit (πέρα από εξειδικευμένες εργασίες - workstations κτλ.) Και τώρα η κύρια ώθηση για την μετάβαση στα 64-bit είναι απλώς το ότι θα υποστηρίζουν μεγαλύτερα ποσά μνήμης για να παίζουν οι home users Doom 15...

Επίσης, τα επιχειρήματά σου, αν και απόλυτα σωστά και έγκυρα, αφορούν άμεσα τους servers! ;) Τα PCs (και οι Mac?) δεν έχουν τέτοιες απαιτήσεις από τους επεξεργαστές τους. Ο μέσος χρήστης (που είναι και πραγματικά αυτός που κινεί την αγορά κατά το μεγαλύτερο μέρος) θέλει απλώς να ακούει mp3 και να παίζει παιχνίδια, και γι' αυτό προτιμώνται εντολές επιτάχυνσης για τα πολυμέσα (βλ. SSEx κτλ.), που κάνουν τον υπολογιστή να έχει πολύ αμεσότερη απόκριση για τις ανάγκες του.

Posted: Tue Jun 15, 2004 12:28 am
by HdkiLLeR
Ναι κοίταξε όντως ίσως κάνω μια διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά το θέμα CISC/RISC αλλά μην ξεχνάς πως υπάρχει ένας παράγοντας σύμφωνα με τον οποίο μπορείς να κάνεις αντικειμενικές αναλύσεις. Το θέμα των αποδώσεων. Μου αναφέρεις για τον μέσο χρήστη, κάτι το οποίο είναι απόλυτα σωστο, το οτι χαρακτηρίζει τις τάσεις της αγοράς καθώς και οτι το θέμα της μετάβασης της αρχιτεκτονικής x86 στα 64bit δεν είναι τεχνολογικό θέμα. Συμφωνώ απόλυτα αλλά και πάλι δεν σημαίνει αυτό κάτι γιατί πρόσεξε εάν ο μέσος χρήστης δεν έχει ανάγκη παραπάνω επιδώσεις τότε γιατί έχουμε φτάσει σε τέτοιες ταχύτητες χρονισμού και FSB (3.2Ghz και 800Mhz FSB)και δεν μας αρκεί τπτ;(ακόμα και για να βλέπουμε καμια ταινιούλα και να ακούμε τα τραγουδάκια μας κλπ,κλπ). Το θέμα με τα 32bit είναι δεν είναι απλά ο αριθμός και δεν ξέρω εάν το αποσαφήνησα παραπάνω. Και τα 64bit της AMD και της Intel νομίζεις πως θα έχουν μεγάλη διαφορά; Με τα νούμερα παίζουνε παίδες για να τσιμπήσει ο χρήστης. Η αρχιτεκτονική x86 έχει πρόβλημα μιας και έχει ξεπεράσει αυτό για το οποίο έχει φτιαχτεί...Άντε να τσεκάρει κανένας ένα bench ενός UltraSparc 3 στα 700Mhz και ενός Athlon 2800+ και θα δείς πως του ρίχνει χαλαρά. Το θέμα είναι το Pipelining,ο αριθμός των registers και η μεγάλη μνήμη cache. Το να έχεις super duper clock timings αυτό δεν κάνει κάτι...Ότι εφαρμογή να έχεις απο ναρκαλιευτή μέχρι web farm η οτιδήποτε άλλο σοβαρό(distrubuted συστήματα,db apps,...) η RISC θα παίξουν καλύτερα τι να κάνουμε(μπορείς να έχεις ένα Subaru Impreza 3lt θα βγάζει 330hp αλλά Porsche carrera 911 δεν είναι :-D ).

Τώρα σχετικά με τα longhorn όπως είδες και παραπάνω απλά μια γραμμή έγραψα δεν ασχολούμε και μπούρδες, έχω και σοβαρά πράγματα να διαβάσω(εάν σε ενδιαφέρει ένα σωστό OS τσέκαρε το plan9 - θεωρείται top και το μέλον στον ακαδημαϊκό/ερευνητικό χώρο αυτήν την στιγμή) οπότε και θα σε παρακαλούσα μην γεμίζουμε με trash αυτό το ωραίο topic(ας ανοίξουμε τπτ στα offtopics για να γεμίζουμε με τις βλακείες των longhorn...είναι σαν τα αμάξια...μερικοί τα σκάνε για να πάρουνε μια merchendes(και καλά XP..για να μην πω τπτ Punto :) ) αλλά που να ξέρουν οι κακομήριδες ότι και με ένα S-2000 είσαι τρέλα...)).