Page 1 of 1

Ασχετος με το Ιντερνετ ο ένας στους 3 φοιτητές

Posted: Wed Jun 16, 2004 3:58 am
by jimmyD
Από την Ελευθεροτυπία

Της ΝΤΙΝΑΣ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

Απίστευτο, αληθινό και άκρως ανησυχητικό: το ένα τρίτο των φοιτητών που σπουδάζουν στις σχολές της Αθήνας δεν έχει σερφάρει ποτέ στο Ιντερνετ, ενώ το 36,7% δεν γνωρίζει καν πώς να το χρησιμοποιήσει.

Και πώς θα μπορούσαν, άλλωστε, αφού το 48,7% δηλώνει ότι δεν έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, κι αυτοί που θα έπρεπε να παίζουν στα δάχτυλα τις νέες τεχνολογίες δεν ξέρουν ούτε πώς ανοίγει ένα κομπιούτερ;

«Στους έλληνες φοιτητές δεν προσφέρονται οι ίδιες δυνατότητες με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή τις ΗΠΑ, όπου τα πανεπιστήμια παρέχουν πρόσβαση τόσο στο Διαδίκτυο, όσο και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Και βέβαια, γι' αυτή την κατάσταση οι φοιτητές είναι οι μόνοι που δεν ευθύνονται. Αλλωστε, στη χώρα μας, η σύνδεση Ιντερνετ κοστίζει πιο ακριβά σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες».

Αυτή είναι η εξήγηση που δίνουν οι καθηγητές Στέλιος Παπαθανασόπουλος και Αντώνης Αρμενάκης, αναπληρωτής και επίκουρος, αντίστοιχα, στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που εκπόνησαν την έρευνα «Το Διαδίκτυο και οι φοιτητές των Αθηνών», για λογαριασμό του ΕΚΚΕ.

Οι ερευνητές επέλεξαν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 518 φοιτητών από όλα τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της πρωτεύουσας (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πολυτεχνείο, Πάντειο, Οικονομικό, Χαροκόπειο, Πειραιώς, Γεωπονικό, Καλών Τεχνών), κι όπως πολύ εύστοχα παρατήρησαν «το Ιντερνετ το ξέρουν όλοι, το ένα τρίτο όμως δεν το έχει χρησιμοποιήσει». Αν και η έρευνα ολοκληρώθηκε πριν από δύο χρόνια, «η κατάσταση δεν έχει αλλάξει δραματικά».

Απαγορευμένα sites

*Το 30,5% των φοιτητών δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Διαδίκτυο. Μάλιστα, οι γυναίκες εμφανίζονται λιγότερο εξοικειωμένες με τις νέες τεχνολογίες, καθώς το 38,1% των φοιτητριών δήλωσε ότι ουδέποτε έκανε χρήση του Διαδικτύου, ενώ για τους φοιτητές το αντίστοιχο ποσοστό είναι 21,4%.

*Στα τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών, το ποσοστό των φοιτητών που δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Ιντερνετ φτάνει το 41,7%, ενώ είναι πολύ χαμηλότερο (21,7%) στους φοιτητές των θετικών επιστημών.

*Σε ένα και μοναδικό πεδίο της έρευνας φαίνεται να υπερτερούν οι γυναίκες: Πρόκειται για τις ιστοσελίδες με απαγορευμένο περιεχόμενο, για τις οποίες οι φοιτήτριες εκδήλωσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον να έχουν πρόσβαση (73,4%), σε σχέση με τους φοιτητές (39%).

Στο σύνολο των φοιτητών, τώρα, οι περισσότεροι από τους μισούς (55,6%) δηλώνουν ότι θα ήθελαν να έχουν πρόσβαση σε ιστοσελίδες με απαγορευμένο περιεχόμενο.

*Εντυπωσιακοί είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι φοιτητές δεν χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο: σχεδόν οι μισοί (48,7%) δηλώνουν ότι δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή!

*Επιπλέον, το 36,7% των φοιτητών δηλώνει ότι δεν έχει σύνδεση με το Ιντερνετ, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 24,7% δεν γνωρίζει να το χρησιμοποιεί.

Οπως αναφέρουν οι ερευνητές, ακόμη κι αν είχαν ξεπεραστεί αυτά τα προβλήματα, το κόστος πρόσβασης στο Ιντερνετ θεωρείται ως ένα πρόσθετο κώλυμα από το 14,7% των φοιτητών, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι «ένα όχι αμελητέο ποσοστό 12% δεν επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο μέσο».

*Από τους φοιτητές που χρησιμοποιούν το Ιντερνετ, το 56,7% σερφάρει καθημερινά ή μια-δυο φορές την εβδομάδα, ενώ το 43,3% λιγότερο συχνά. Και σ'αυτήν την περίπτωση, η ομάδα που το χρησιμοποιεί λιγότερο συχνά είναι οι φοιτήτριες (55,2%), σε σχέση με τους συμφοιτητές τους (32,3%).

Το σέρφινγκ κοστίζει

*Τα στοιχεία που αφορούν στη διάρκεια χρήσης του Διαδικτύου κάθε φορά, καταδεικνύουν ότι οι φοιτητές δεν «σερφάρουν» με τις ώρες. Το 55,6% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί έως μία ώρα.

Ενα ποσοστό 31% απασχολείται στο Ιντερνετ από μία έως δύο ώρες, ενώ το 13,4% το χρησιμοποιεί για περισσότερο από δύο ώρες.

Ωστόσο, οι περισσότεροι (60,6%) επιθυμούν να σερφάρουν περισσότερο. Οι βασικοί λόγοι που προέταξαν οι φοιτητές για την περιορισμένη χρήση του Διαδικτύου είναι ότι δεν έχουν τον αναγκαίο χρόνο (43,1%), δεν έχουν δικό τους υπολογιστή (26,6%) κι ότι κοστίζει αρκετά (22%).

*Η ενημέρωση (75,6%), η ψυχαγωγία (63,6%), η προσωπική επικοινωνία (61,1%) και η έρευνα (45,8%), είναι οι βασικοί λόγοι που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο.

*Τα κύρια κίνητρα που τους παρακινούν στη χρήση του Ιντερνετ είναι, πρώτον, το γεγονός ότι τους δίνεται πρόσβαση σε πολλές πηγές (80,8%) και δεύτερον ότι είναι ένα παγκόσμιο μέσο (52,2%). Δεύτερη κατηγορία κινήτρων είναι ότι είναι γρήγορο (39,7%), έγκυρο (21,4%) και ατομικό στη χρήση (20,8%).

Μικρότερης σημασίας κίνητρα θεωρούν οι φοιτητές το ότι το Διαδίκτυο δεν λογοκρίνεται (17,2%), δεν έχει διαφημίσεις (10,6%), προσωποποιεί την ενημέρωση (9,3%) και κοστίζει λιγότερο από τις εφημερίδες (9%).

*Οι περισσότεροι επικοινωνούν διαμέσου του Ιντερνετ στα ελληνικά (73,6%) και στα αγγλικά (81,9%) και σπανίως σε άλλη γλώσσα.

*Οταν εισέρχονται στο Διαδίκτυο, οι περισσότεροι (87,8%) χρησιμοποιούν τον γνωστό παγκόσμιο ιστό (www:world wibe web) και το 72,2% ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email:electronic mail).


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 13/06/2004

Re: Ασχετος με το Ιντερνετ ο ένας στους 3 φοιτητές

Posted: Wed Jun 16, 2004 1:34 pm
by TaRaNTuLa
jimmyD wrote:κοστίζει πιο ακριβά σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες».
Είμαστε ιδιαίτερα ανεπτυγμένη χώρα στον τομέα της τεχνολογίας;;;;; :shock: :-D

jimmyD wrote:Σε ένα και μοναδικό πεδίο της έρευνας φαίνεται να υπερτερούν οι γυναίκες: Πρόκειται για τις ιστοσελίδες με απαγορευμένο περιεχόμενο, για τις οποίες οι φοιτήτριες εκδήλωσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον να έχουν πρόσβαση (73,4%), σε σχέση με τους φοιτητές (39%).
Τα σιγανά ποταμάκια να φοβάσαι.... :lol:

jimmyD wrote:Από τους φοιτητές που χρησιμοποιούν το Ιντερνετ, το 56,7% σερφάρει καθημερινά ή μια-δυο φορές την εβδομάδα, ενώ το 43,3% λιγότερο συχνά. Και σ'αυτήν την περίπτωση, η ομάδα που το χρησιμοποιεί λιγότερο συχνά είναι οι φοιτήτριες (55,2%), σε σχέση με τους συμφοιτητές τους (32,3%).
Πού είναι η κατηγορία αυτών που μπαίνουν 4-5 φορές την ημέρα;; :-D (βλ. εμένα...)

Posted: Wed Jun 16, 2004 2:37 pm
by Ethel
Παιδιά είναι φανερό γιατί αυτά τα ποσοστά είναι χαμηλά...δεν έχει μαθευτεί πολύ ακόμη το venus..... :lol: :lol:

Posted: Thu Jun 17, 2004 12:44 pm
by Einherjar
Αυτό είναι... το έπιασες :-D :lol:

Posted: Tue Jul 20, 2004 3:07 am
by Vasilis
Στην Ινδία ο κόσμος πεινάει. Μολαταύτα, τα 2 στα 3 μαγαζιά έχουν internet. Τα μικρά παιδάκια σε πολλές περιπτώσεις ξέρουν καλύτερα να σερφάρουν απότι εγώ και κάποιοι συνομίληκοί μας. Εγώ προσωπικά ξέρω να μπαίνω σε 2-3 σελίδες και αυτό είναι όλο. Από κει και πέρα το χάος... :-(

Posted: Tue Jul 20, 2004 4:08 pm
by lumenintervalum
το θέμα είναι να βρίσκεις αυτό που θες κάθε φορά, όχι να έχεις γνώση των πάντων!όπου κολλάς να ρωτάς, γιατί πραγματικά βοηθάει αυτό..

Posted: Tue Jul 20, 2004 5:51 pm
by Ganther
ενταξει μην τρελενομαστε ρε παιδια... το ιντερνετ ειναι πανευκολο...
μια ειναι η συμβουλη... google it...
οτι θες εκει θα το βρεις...
Γενικως δεν καταννοω τον ορο "ξερω να χρησιμοποιω το ιντερνετ" δηλαδη πως το καθοριζεις αυτο?

Posted: Tue Jul 20, 2004 8:08 pm
by Ethel
Μήπως το να ξέρω να ψάχνω αυτό που θέλω (και τελικά να το βρίσκω); Να ξέρω να αποφεύγω μ@λακοsite, να ξέρω πού να ενημερωθώ και γενικώς σαν να΄σαι σε μια πόλη και αν σε ρωτήσει ένας τουρίστας πού είναι αυτό ή πώς θα πάω εκεί, να ξέρεις τι να του πεις....

Posted: Mon Jul 26, 2004 12:52 am
by Vasilis
Βασικά νομίζω πως το internet δεν είναι κάτι που μαθαίνεται. Ψάχνεις και βρίσκεις. Απλά το θέμα είναι να ξέρεις τι ψάχνεις και πού το ψάχνεις. Εγώ ας πούμε που δεν ξέρω, σχεδόν ποτέ δεν μπορώ να βρώ αυτό που θέλω. Δεν ξέρω που να το ψάξω και επίσης βαριέμαι να το ψάξω γιατί μου την σπάει το internet. Αργεί πολύ και δεν μπορώ να περιμένω. Αλλά αυτό είναι όλο. Δεν νομίζω πως χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη γνώση.

Posted: Mon Jul 26, 2004 11:59 am
by vagalati
Όπως είπε και ο Ganther ο γούγλης ;-) είναι το Α και το Ω στο ψάξημο. :-D

Posted: Mon Jul 26, 2004 5:15 pm
by P3
Δεν τίθεται θέμα μάθησης ρε παιδιά.Αυτά τα πράγματα δεν μαθαίνονται.Εξοικίωση χρειάζεται μόνο.