Mobile Marketing: To Ελντοράντο της επικοινωνίας;
Posted: Fri Jan 23, 2009 10:54 am
Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης -υπό προϋποθέσεις- καταγράφονται στην αγορά του mobile marketing, με το κινητό τηλέφωνο να διεκδικεί ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιστικής πίτας, χάρη στα πολλαπλά του πλεονεκτήματα ως μέσου. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο eMarketer.com, η διαφημιστική δαπάνη στα κινητά τηλέφωνα αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία μέσα στην επόμενη τριετία και να διαμορφωθεί διεθνώς στα 13,9 δισ. δολάρια το 2011, έναντι του 1,5 δισ. δολαρίων το 2006.
Στην ελληνική αγορά, οι πιο πρόσφατες εκτιμήσεις, που έγιναν κατά τη διάρκεια παρουσίασης της διάθεσης mobile advertising εμπορικής λύσης από τη Wind, κάνουν λόγο για κατάκτηση του 5% της συνολικής διαφημιστικής πίτας από την κινητή διαφήμιση μέσα στην επόμενη πενταετία.
Ανάπτυξη υπό προϋποθέσεις...
Με αισιοδοξία αντιμετωπίζουν αυτήν την άποψη τα στελέχη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο, υπό κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις όμως...
Ο διαφημιστής δεν ενδιαφέρεται να γνωρίζει ποιος παρέχει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στον τελικό αποδέκτη της διαφήμισής του - θέλει απλά να είναι σίγουρος ότι η καμπάνια του θα έχει τη μέγιστη δυνατή πληθυσμιακή κάλυψη
Η Κέρστιν Τρικαλίτη, CEO της Out There Media, θέτει ως πολύ κρίσιμη προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου τη σωστή και αρμονική συνεργασία μεταξύ των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, επικαλούμενη και τις πρόσφατες δηλώσεις του Προέδρου του WPP Group, Sir Martin Sorrell: «Οι δυνατότητες του mobile advertising θα γίνουν πραγματικότητα μόνο όταν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας υποχρεωθούν -επειδή θα απειλείται το μέλλον τους- να συναντηθούν και να συζητήσουν στο ίδιο δωμάτιο!». «Με άλλα λόγια, αν δεν συμφωνήσουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να καθίσουν γύρω από το ίδιο τραπέζι και ουσιαστικά να προσφέρουν μία κοινή πλατφόρμα mobile advertising στην διαφημιστική αγορά, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για προοπτικές ή για μέλλον. Όπως έχει δείξει η δική μας εμπειρία σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, ο διαφημιστής δεν ενδιαφέρεται να γνωρίζει ποιος παρέχει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στον τελικό αποδέκτη της διαφήμισής του - θέλει απλά να είναι σίγουρος ότι η καμπάνια του θα έχει τη μέγιστη δυνατή πληθυσμιακή κάλυψη», εξηγεί σχετικά.
Ο Αλέξανδρος Διακομανώλης, Managing Director της Fluid, επισημαίνει από τη μεριά του ότι στην Ελλάδα μπορεί να σημειωθεί σημαντική αύξηση στα επόμενα χρονιά της δαπάνης όσο η αγορά, η τεχνολογία και το κοινό ωριμάζουν, ενώ εκτιμά ότι το ποσοστό του συνόλου της πίτας θα εξαρτηθεί από τη σχέση κόστους/απόδοσης των ενεργειών που θα τρέξουν. «Όσο αυξάνεται η οικειότητα του κοινού με τις διαφορές τεχνολογίες θα αυξάνεται και το ενδιαφέρον των marketers για χρήση του μέσου. Μέχρι στιγμής η τάση είναι να χρησιμοποιείται μια τεχνολογία ή εργαλείο ανά καμπάνια. Ο συνδυασμός εργαλείων στο μέλλον θα αποφέρει καλύτερη απόδοση με αναλογικά χαμηλότερο κόστος ανά επαφή».
Ο Βαγγέλης Αντωνιάδης, CEO της Cytech, με γνώμονα τη δραστηριοποίηση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στο χώρο, εμφανίζεται απαισιόδοξος ότι το 5% είναι εφικτό να γίνει πραγματικότητα με την έννοια του κλειστού mobile advertising με banners στα portals των operators. «Μια βασική προϋπόθεση είναι η διάθεση των operators να κάνουν αυτό το μέσο διαφήμισης αρκετά ελκυστικό», λέει σχετικά.
Σελίδα 2: Η είσοδος των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στην αγορά του mobile marketing
Σελίδα 3: Πώς θα κατανοήσουν οι διαφημιζόμενοι τα πολλαπλά οφέλη και πλεονεκτήματα του mobiel advertising-marketing
Σελίδα 4: Τα πλεονεκτήματα του mobile advertising
Σελίδα 5: Οι πιο διαδεδομένες μορφές advertising/marketing και ποιες είναι αυτές με τις μεγαλύτερες προοπτικές
http://www.marketingweek.gr/default.asp ... 20354&pg=1