Σε πιάνω λίγο αδιάβαστο. Για αρχή συμφωνώ ότι ήταν γνωστό πριν 40 χρόνια οι με την αύξηση των στροφών θα επέλθει αύξηση ιπποδύναμης αλλά πριν από 40 χρόνια δεν μπορούσαν να χωρέσουν 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο οπότε οι 9000 στροφές ήταν ουτοπικό νούμερο τουλάχιστον για κινητήρα παραγωγής. Άλλο η θεωρία όμως και άλλο η πραξη. Τα άλογα παλιότερα στην πράξη είχαν άμεση σύνδεση με τα κυβικά. Οι πολύστροφοι κινητήρες απλά δεν υπήρχαν (άλλωστε οι περισσότεροι ήταν 8βάλβιδοι)Οι πολύ ισχυροί κινητήρες σε σύνολα κάτω των 2000 κυβικών είναι ιαπωνικοί μόδα που ξεκίνησε με αυτοκίνητα θρυλικά όπως το swift και το civic vti me ta 160ps και rx7 ( άλλο πράγμα δεν το συγκρίνω). Η αύξηση των στροφών προήλθε από το χώρο των μοτοσυκλετών και φυσικά της φόρμουλα 1 . Οι ιάπωνες ήταν οι πρώτοι που κατάφεραν να ανεβάσουν τόσο τις στροφές χωρίς να χάσουν σε αξιοπιστία ώστε να το πουλήσουν στο κοινό. Οι γερμανοί της volkswagen ακολουθούν διαφορετική νοοτροπία και προσπαθούν να μην ρίξουν και τόσο χρήμα στα βενζινοκίνητα (στα diesel γίνεται το αντίθετο και κάνουν απλά θαύματα) χρησιμοποιώντας μεθόδους πολύ παλιότερες από το μεταβλητό χρονισμό όπως τούρμπο/άμεσος ψεκασμός. Όσο για την παρθενογέννεση και το τι είναι τεχνολογική καινοτομία αναφερόμουν σε επίπεδο παραγωγής, όταν αυτά θα μπορεί να τα αγοράσει το ευρύ κοινό. Αυτός είναι ο καινοτόμος, που ρισκάρει να φέρνει την πρωτοτυπία στο κοινό. Γιατί άλλωστε τούρμπο και κομπρέσσορας για τους ίδιους λόγους ( εκμηδενισμός του lag) είχε εισαγεί στους αγώνες η θρυλική lancia stratos.Paralias wrote:Διαφωνώ στο ότι είναι τεχνολογικό θαύμα.Βγλαζει 120 άλογα στο λίτρο,αλλά στις 9000 στροφές.Αυτό είναι γνωστό στις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και 40 χρόνια.
Παλιά έτσι έβγαιναν τα άλογα.Από τις πολλές στροφές.
Τεχνολογικό θαύμα είναι κινητήρας μεταβλητού κυβισμού,ή κινητήρα που από 1400cc να βγαίνουν 200 άλογα και μάλιστα χωρίς τούρμπο-κομπρέσσορα.
Και όμως υπάρχουν αυτά που σου λέω εδώ και πολλά χρόνια..
Περί κινητήρων
- jimmyD
- Venus Former Team Member
- Posts: 946
- Joined: Wed Apr 21, 2004 6:33 pm
- Academic status: MSc
- Location: στην κοσμάρα μου
Περί κινητήρων
Συνέχεια από το Ρώτα κάτι τον επόμενο :
Since I was born I started to decay
now nothing ever ever goes my way...

now nothing ever ever goes my way...

- AmmarkoV
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2838
- Joined: Thu Nov 04, 2004 2:55 pm
- Gender: ♂
- Location: Reloaded @ Santa Friday
- Contact:
Καλά σχετικά με το τι μπορεί να καταφέρουν οι μηχανικοί , στην Formula 1 πχ με περιορισμό στον κινητήρα 1500cc είχαν καταφέρει να φτάσουν 1500 άλογα με Turbo και τραβώντας τον από τα μαλλιά ..
Βέβαια ήθελε πέταμα το πράμα μετά από τον αγώνα
Τώρα σχετικά με τους TSI προσωπικά θεωρώ φοβερό το γεγονός με 20000 euro και 1400cc να παίρνεις αμαξάκι 150hp ή με 24000 το GT 170hp και στο κάτω κάτω για να δίνει η VW εγγύηση ίδια χιλιόμετρα στον κινητήρα όσο στους συμβατικούς , μου φτάνει και μου περισσέυει..
Και είναι όντως πολύ καλό να γίνονται καινούργιες τεχνολογίες διαθέσιμες στο κοινό , εκτός του οτι όπως το πάει η τιμή της βενζίνης τα 2λιτρα και πάνω απλά είναι απαγορευτικά για καθημερινή χρήση..
Όσο για τους R κινητήρες από ότι ξέρω από έναν φίλο που έχει RX-8 ο κόφτης είναι στις 12000 στροφές και η ροπή στις 8500 και θέλει πολύ συχνή αλλαγή λαδιών..
Βέβαια ήθελε πέταμα το πράμα μετά από τον αγώνα

Τώρα σχετικά με τους TSI προσωπικά θεωρώ φοβερό το γεγονός με 20000 euro και 1400cc να παίρνεις αμαξάκι 150hp ή με 24000 το GT 170hp και στο κάτω κάτω για να δίνει η VW εγγύηση ίδια χιλιόμετρα στον κινητήρα όσο στους συμβατικούς , μου φτάνει και μου περισσέυει..
Και είναι όντως πολύ καλό να γίνονται καινούργιες τεχνολογίες διαθέσιμες στο κοινό , εκτός του οτι όπως το πάει η τιμή της βενζίνης τα 2λιτρα και πάνω απλά είναι απαγορευτικά για καθημερινή χρήση..
Όσο για τους R κινητήρες από ότι ξέρω από έναν φίλο που έχει RX-8 ο κόφτης είναι στις 12000 στροφές και η ροπή στις 8500 και θέλει πολύ συχνή αλλαγή λαδιών..
- Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη

- Paralias
- Gbyte level
- Posts: 1346
- Joined: Mon May 24, 2004 11:30 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: Αθήνα
Θα συμφωνήσω απόλυτα στο ότι οι πολύστροφοι κινητήρες με τα πολλά άλογα είναι κυρίως των Ιαπώνων.
Για παράδειγμα η Suzuki (νομίζω και η Honda) είχαν μία παγκόσμια καινοτομία.Κινητήρας μεταβλητού κυβισμού.
Απίστευτο και όμως πραγματικό.
Μετά τις 4000 στροφές η μπιέλα η μπιέλα μεγάλωνε,άρα και η διαδρομή της και έτσι είχαν πετύχει υπερκυβισμο και μιλάμε για πολλάαααα άλογα.
Ποτέ όμως δεν βγήκε στην παραγωγή γιατί ήταν πολύ επικίνδυνος(πάρα πολλά άλογα).
Απο'κει και πέρα το ότι οι Γερμανοί ακολουθούν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία (είτε στα μικρού κυβισμού είτε στα μεγάλου) είναι άλλο θέμα.
Ας πούμε στα 1600cc χρησιμοποιεί ακόμα 8βαλβιδα μοτέρ=πολύ μικρή κατανάλωση,αξιόπιστος κινητήρας.
Σε γενικά πλαίσια συμφωνούμε,αλλά δε μπορώ να δεχτώ ότι είναι τεχνολογικό ΘΑΥΜΑ αυτό το μοτέρ.Ότι είναι κορυφαίο είναι,δεν το συζητάμε.
Αλλά όχι τεχνολογικό θαύμα.
Δηλαδή το μοτέρ μεταβλητού κυβισμού τι είναι;;
Αυτά λοιπόοοοοον!Κατά τ'άλλα συμφωνούμε μάλλον.
Για παράδειγμα η Suzuki (νομίζω και η Honda) είχαν μία παγκόσμια καινοτομία.Κινητήρας μεταβλητού κυβισμού.
Απίστευτο και όμως πραγματικό.
Μετά τις 4000 στροφές η μπιέλα η μπιέλα μεγάλωνε,άρα και η διαδρομή της και έτσι είχαν πετύχει υπερκυβισμο και μιλάμε για πολλάαααα άλογα.
Ποτέ όμως δεν βγήκε στην παραγωγή γιατί ήταν πολύ επικίνδυνος(πάρα πολλά άλογα).
Απο'κει και πέρα το ότι οι Γερμανοί ακολουθούν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία (είτε στα μικρού κυβισμού είτε στα μεγάλου) είναι άλλο θέμα.
Ας πούμε στα 1600cc χρησιμοποιεί ακόμα 8βαλβιδα μοτέρ=πολύ μικρή κατανάλωση,αξιόπιστος κινητήρας.
Σε γενικά πλαίσια συμφωνούμε,αλλά δε μπορώ να δεχτώ ότι είναι τεχνολογικό ΘΑΥΜΑ αυτό το μοτέρ.Ότι είναι κορυφαίο είναι,δεν το συζητάμε.
Αλλά όχι τεχνολογικό θαύμα.
Δηλαδή το μοτέρ μεταβλητού κυβισμού τι είναι;;
Αυτά λοιπόοοοοον!Κατά τ'άλλα συμφωνούμε μάλλον.
- jimmyD
- Venus Former Team Member
- Posts: 946
- Joined: Wed Apr 21, 2004 6:33 pm
- Academic status: MSc
- Location: στην κοσμάρα μου
Δυο φορές το έχω αγοράσει το περιοδικό και αν και όχι γερμανόφιλος δεν παρατήρησα κάτι μη αντικειμενικό. Τέσπα με δύο τέυχη δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη. Πάντως από γνωστό που δυναμομέτρησε το αυτοκίνητο του πριν από βελτίωση (passat 1.8T) βρήκε 8 άλογα παραπάνησια
Since I was born I started to decay
now nothing ever ever goes my way...

now nothing ever ever goes my way...

- www.examino.gr
- byte level
- Posts: 69
- Joined: Thu Feb 16, 2006 1:26 pm
- Academic status: N>4
- Location: camp delta
- Hakk
- bit level
- Posts: 45
- Joined: Thu Jul 15, 2004 12:57 pm
- Gender: ♂
- Location: Σεπόλια και τη νύχτα μερικοί γύροι testing με την MP4/23 στο Montmello (στον ύπνο μου!!!)
Re: Περί κινητήρων
Εγώ να διορθώσω δύο ανακρίβειες.
1)
Το αυτοκίνητο που θες να αναφέρεις εσύ είναι το τέρας του Group B (rally 1982-1986), η Lancia Delta S4 (Supercharged 4wheel-drive), η οποία ήταν κυριάρχος του πρωταθλήματος ως τον χαμό των αείμνηστων Toivonen και Cresto την 4 Μαίου 1986 στο γύρο της Κορσικής
. Αυτή μάλιστα ήταν το πρώτο αγωνιστικό με χρήση υπερτροφοδότη* (στα ψηλά) και υπερσυμπιεστή (στα χαμηλά)*. Υπέκυψε τελικά στο Peugeot 205 T16 και στην ικανότητα του Kankunnen.
* (ωραίες οι ελληνικές λέξεις για το turbo και το compressor ε?
)
2)
Και μια μη-σοβαρή παρατήρηση...
Ιστορικά αναφέρω πως μόνο η BMW ξεπέρασε τα 1400 hp χωρίς και η ίδια να μάθει πόσα άλογα έβγαζε το καμάρι της (το δυναμόμετρο μετρούσε έως 1400 hp!
). Το αποτέλεσμα αυτό, εκτός της τρελής εξέλιξης του κινητήρα είναι επακόλουθο και της χρήσης ενός καυσίμου που χρησιμοποιούσε η Luftwaffe στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο!!!

1)
Η Stratos όχι απλά δεν είχε συνδυασμό turbo-compressor, αλλα ήταν ένα ΝΑ (natural aspirated) αυτοκίνητο, ατμοσφαιρικό δηλαδή. Άρα δεν είχε ούτε καν turbo. Λογικό, αλλιώς πως θα έπιανε 8500 στροφές...jimmyD wrote:Γιατί άλλωστε τούρμπο και κομπρέσσορας για τους ίδιους λόγους ( εκμηδενισμός του lag) είχε εισαγεί στους αγώνες η θρυλική lancia stratos.

Το αυτοκίνητο που θες να αναφέρεις εσύ είναι το τέρας του Group B (rally 1982-1986), η Lancia Delta S4 (Supercharged 4wheel-drive), η οποία ήταν κυριάρχος του πρωταθλήματος ως τον χαμό των αείμνηστων Toivonen και Cresto την 4 Μαίου 1986 στο γύρο της Κορσικής


* (ωραίες οι ελληνικές λέξεις για το turbo και το compressor ε?

2)
Και μια μη-σοβαρή παρατήρηση...
Ποίον αγώνα; Με το που τελείωναν τα δοκιμαστικά τον πετούσαν!!! Στον αγώνα οι κινητήρες περιορίζονταν κάτω από τα 1000 hp...AmmarkoV wrote:Καλά σχετικά με το τι μπορεί να καταφέρουν οι μηχανικοί , στην Formula 1 πχ με περιορισμό στον κινητήρα 1500cc είχαν καταφέρει να φτάσουν 1500 άλογα με Turbo και τραβώντας τον από τα μαλλιά .. Βέβαια ήθελε πέταμα το πράμα μετά από τον αγώνα![]()

Ιστορικά αναφέρω πως μόνο η BMW ξεπέρασε τα 1400 hp χωρίς και η ίδια να μάθει πόσα άλογα έβγαζε το καμάρι της (το δυναμόμετρο μετρούσε έως 1400 hp!



Vodafone McLaren Mercedes MP4/23
Lewis Hamilton (22)
??? (23)

Lewis Hamilton (22)
??? (23)
