Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Άσχετα μηνύματα και λοιπές παρεκτροπές.
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by dexter » Fri Jan 02, 2009 4:11 pm

ammarkov+++
no pain no brain
chomsky+++ ο μεγαλύτερος εν ζωή πολιτικός φιλόσοφος

λιγουλάκι off:

αυτό που με προβληματίζει ιδιαίτερα και είναι λίγο άκυρο με το topic είναι ότι :
σήμερα οι νέοι όποτε έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στο να κάνουν κάτι κουραστικό που να απαιτεί ενέργεια και προσπάθεια(πχ διάβασμα ενός "δύσκολου" βιβλίου με σοβαρό περιεχόμενο και όχι μυθιστόρημα της κακιάς ώρας με λεξιλόγιο και γλώσσα δημοτικού) ή να κάνουν κάτι ξεκούραστο(πχ videogames ψώνια κανα καφεδάκι)
πάντα διαλέγουν το δεύτερο στην συντριπτική τους πλειοψηφία..

πολλές φορές μου είναι αρκετά δύσκολο να εκφράσω ακριβώς αυτό που σκέφτομαι,αν και ούτε και εγώ έχω κατασταλάξει γιατί όσο ζούμε μαθαίνουμε,οπότε ελπίζω να γίνομαι κατανοητός και συνεχίζω ακάθεκτος..

πιο συγκεκριμένα κανένα παιδί δεν έχει καμία περιέργεια για τίποτα(και δεν αναφέρομαι μόνο σε κοινωνικά προβλήματα ή θέματα γνώσης και παιδείας)
αλλά μου κάνει εντύπωση πως όλα τα παιδιά θα κάνουν ότι έχουν συνηθίσει να κάνουν ακόμα και να παίξουν το ίδιο παιχνίδι και να μην αναζητήσουν άλλο,ή να επιλέξουν να έχουν τον ίδιο τρόπο διασκέδασης και να μην δοκιμάσουν καν να ψυχαγωγηθούν έστω και μια φορά για αλλαγή..
δεν ξέρω αν το νομίζω μόνο εγώ αλλά μου φαίνεται ότι κάθε πέρσι και καλύτερα..

σήμερα τα πιο μεγαλόπνοα όνειρα ενός παιδιού είναι ένα μηχανάκι,ένα αυτοκίνητο,και το πολύ πολύ μια καλή δουλειά και μια καρριέρα(ανεξέρτητα αν είναι ακαδημα'ι'κού τύπου ή όχι γιατί πολλά παιδιά βλέπουν τα πανεπιστήμια ως δουλειά και τους νοιάζει μόνο η ανελιξή τους και όχι η μαγεία της εξερεύνησης και της ανακάλυψης της γνώσης όπως θα έπρεπε..)

συγχαρητήρια σε όσους το διάβασαν όλο και έβγαλαν και νόημα.. :smt041
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by rapadder » Fri Jan 02, 2009 4:42 pm

Στο Πανεπιστήμιο (αν το ψάξεις) μπορείς να βρεις άτομα όλων των προφίλ. Γενικά μιλώντας και με μεγάλο ποσοστό λάθους, αρκετά αγόρια περνάνε μια φάση "ποδόσφαιρο-γκόμενες-αυτοκίνητα" από τα 16 - 19, άντε 20 και κάποια κορίτσια μια αντίστοιχη φάση Cosmopolitan.
Αυτό δεν είναι κακό, είναι φυσιολογικό. Στην τελική δεν είμαστε όλοι ίδιοι και δεν είναι ωραίο όταν κάποιος (από ντροπή ή φόβο απόρριψης) διστάζει να καλλιεργήσει κάποιες πτυχές του εαυτού του.
Εκεί που κάποιος αλλάζει είναι όταν πρέπει να αναλάβει ευθύνες και με την εμπειρία. Εκεί βλέπει πολλά πράγματα με άλλο μάτι. Απομυθοποιεί πρόσωπα και καταστάσεις. Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν βγεις στην αγορά εργασίας, μετά τον στρατό, μετά από μια σοβαρή σχέση κλπ.
Αλλά αυτό είναι περισσότερο συζήτηση του καφέ. Χαίρομαι όμως που υπάρχουν άτομα με ανησυχίες και να ξέρετε ότι είναι πολύ περισσότεροι απ' ότι νομίζετε ;)
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
rose
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1921
Joined: Sun May 20, 2007 8:59 pm
Academic status: 4th year
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by rose » Fri Jan 02, 2009 5:03 pm

Διαβάστε το ΑΙΜΙΛΙΟΣ η περι αγωγής του Ζαν-Ζακ Ρουσό.


Θα συμφωνήσω απόλυτα φίλτατε. Τα 19 - 20 είναι μια υπέροχη ηλικία. :-p
που θα πάει θα το δουμε...
User avatar
nickpro
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1859
Joined: Fri Apr 18, 2008 10:54 pm
Academic status: N>4
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by nickpro » Fri Jan 02, 2009 5:16 pm

rose +++++++++++++++++.......+++

dexter ++ (αν και κάτι μου λέει ότι θα ξεφύγουμε από το θέμα πάλι, και ο Punisher θα πονοκεφαλιάσει :-D :-D )

Όλα αυτά συμβαίνουνε επειδή περνάμε κρίση ιδανικών και προτύπων.Σε συνδιασμό με μια μεγάλη βαρεμάρα που χαρακτηρίζει την κατάστασή μας.
Σαν άνθρωποι από τη φύση μας τείνουμε να μιμούμαστε τους ανθρώπους που θαυμάζουμε.Μόνο που αυτοί που στις μέρες μας είναι "άξιοι" θαυμασμού (και είναι γνωστοί πάντα, γιατί άξιοι θαυμασμού και άγνωστοι υπάρχουνε πολλοί)
είναι τραγουδιστές ή ηθοποιοί ή αθλητές,που έβγαλαν ΛΕΦΤΑ και αγόρασαν ΑΜΑΞΑΡΕΣ και ΣΠΙΤΑΡΟΝΕΣ.Ή είναι πρωταθλητές στο ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ,το ΜΠΙΛΙΑΡΔΟ,το ΜΠΑΣΚΕΤ,το ΤΑΔΕ ΑΘΛΗΜΑ,το PRO,την ΟΔΗΓΗΣΗ,το CALL OF DUTY κλπ κλπ ψευτοπράγματα.
Όλα γίνονται για τα λεφτά πια. Για τη διασημότητα της κ*λοτηλεόρασης, και των tabloids.

Φαντάσου ότι ανθρώπους που είναι άξιοι θαυμασμού, όπως κάποιους επιστήμονες που ανακάλυψαν κάποια πράγματα,στις μέρες μας δεν τους μαθαίνουμε ποτέ, αλλά μαθαίνουμε την εταιρία για την οποία δούλευαν.

Δεν μας αφήνουνε να μάθουμε για ανθρώπους πραγματικά άξιους μίμησης.Αξιόλογους μουσικούς ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΝΕ. Πρέπει να ψάξεις μόνος σου να τους βρεις.

Αξιόλογους συγραφείς σπάνια τους μαθαίνεις, γιατί αυτό που γράψανε δεν είναι μια ιστορία ΕΡΩΤΑ και ΠΑΘΟΥΣ, που θα πουλήσει στις "ρομαντικές" ( και όχι αργόσχολες) γυναίκες-νοικοκυρές.

Κατορθώματα ανθρώπων, όπως το γύρο του κόσμου, ή ταξίδια στις ζούγκλες, οδοιπορικά κλπ κλπ, τα έχουνε κατηγοριοποιήσει επήτηδες ως Παράξενα ή Περίεργα.Και ενώ κάποτε κάποιους σαν τον Μάρκο Πόλο και τον Σκοτ, τους θεωρούσες σπουδαίους και αξιοθαύμστους, σήμερα αντίστοιχους τους θεωρείς κουνιμένους ή χασομέρηδες αποτυχιμένους (αλήθεια πως καθορίζεται η έννοια ενός αποτυχιμένου ανθρώπου???).

Κάποτε έλεγες "θέλω να γίνω σαν τον Κολόμβο, που γύρισε τον κόσμο", ή "θέλω να γίνω σαν τον Μέγα Αλέξανδρο, που κατέκτησε τον κόσμο".
Σήμερα λες "θέλω να γίνω σαν τον Ρουβά, που είναι σταρ, σωματαράς,ωραίος, και έχει όλες τις γκόμενες", ή "θέλω να γίνω σαν την Καγιά, που είναι όμορφη, έχει ωραίο σώμα, και την γουστάρουνε όλοι".

Τα παραπάνω είναι τα κατορθώματα των ημερών μας, πράγματα τα οποία αξίζει να μιμηθείς. Κάνοντας τα παραπάνω γίνεσαι πρώτυπο. (προσέξτε ότι και στα 2 παραπάνω παραδείγματα παίζει ρόλο αν θα σε γουστάρει το αντίθετο φύλο)

Εγώ το μόνο που θα ήθελα να κάνω άξιο μίμησης είναι να είμαι καλύτερος άνθρωπος.Από όλες τις απόψεις.
Καλύτερο άνθρωπο δεν σε κάνει το αμάξι ή το κουστούμι ή το πόσους φίλους έχεις στο facebook, αλλά η αγάπη, η καλοσύνη, η δικαιοσύνη, ηθικές αξίες που όπως είπα περνάνε κρίση (προφανώς γιατί δεν πουλάνε).
The Punisher
Venus Former Team Member
Posts: 7561
Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Boston, MA

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by The Punisher » Fri Jan 02, 2009 6:52 pm

@dexter: είσαι πολύ απόλυτος όμως και τσουβαλιάζεις κόσμο. συμφωνώ μαζί σου ότι συμβαίνει αυτό, αλλά "σε μεγάλο βαθμό", όχι πάντα

@nickpro:
nickpro wrote:και ο Punisher θα πονοκεφαλιάσει
με νιώθεις ,ε ? :lol:

Σε αυτό που αναφέρετε σοβαρό φταίξιμο έχει η οικογένεια. Σε αυτήν ανήκει ο βασικός ρόλος του παιδαγωγού. Κι όταν λέμε ότι η κοινωνία περνάει κρίση αξιών, σημαίνει ότι η οικογένεια κλονίζεται ...
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by dexter » Fri Jan 02, 2009 7:23 pm

The Punisher wrote:@dexter: είσαι πολύ απόλυτος όμως και τσουβαλιάζεις κόσμο. συμφωνώ μαζί σου ότι συμβαίνει αυτό, αλλά "σε μεγάλο βαθμό", όχι πάντα
το ξέρω ότι δεν συμβαίνει πάντα αυτό αλλά μάλλον φαίνομαι απόλυτος από τον τρόπο που γράφω..12,6 πήρα έκθεση στις πανελλήνιες.. :-D

αλλά είναι πολύ κρίμα να μην μπορείς να επικοινωνήσεις με ανθρώπους της ηλικίας σου και να βλέπεις ότι τους μιλάς και έχουν μέχρι και άγνωστες λέξεις..
η κατάσταση είναι "πιάσαμε πάτο μάνα μην ανησυχείς δεν πάει παρακάτω" από τραγούδι των stavento :-D :smt005 :-D :smt005
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by tZoLe » Fri Jan 02, 2009 9:51 pm

Stoupeace wrote:
rapadder wrote: Η μειοψηφία έχει δικαιώματα, δεν μπορεί η πλειοψηφία να τα καταπατήσει.
Μα οι μειοψηφίες καταπατούνται και μάλιστα με την υποστήριξη του νόμου στη Δημοκρατία (και την πραγματική και την μούφα που έχουμε εδώ).

Η ψηφοφορία τι είναι? Αρχή καταπάτησης των δικαιωμάτων της μειοψηφίας, αφού η πλειοψηφία νικάει. Η ΝΔ βγήκε με 3.000.000 ψήφους. Οι υπόλοιποι που δεν την ψηφίσανε, τι γίνονται? Κυβερνώνται απο ένα κόμμα που ίσα ίσα έχει βγάλει μια εικονική πλειοψηφία, αφού τους βγάλανε 3 και κυβερνάνε και τα 11 εκατομμύρια πληθυσμού.
Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες. Το πολίτευμα μας πάσχει. Ποιά η λογική του διαχωρισμού εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας όταν αυτές ταυτίζονται ουσιαστικά? Ποια η λογική να μας κυβερνά το 38%? Ίσως είναι η ώρα να μπουν κάποιοι στη λογική των συνεργασιών και δεν αναφέρομαι μόνο στους πολιτικούς, αλλά και στο εκλογικό σώμα.

Μίας και αναφερόμαστε σε μειοψηφίες που κυβερνούν, να προσθέσω και άλλη μία? Ποιοί κλείσανε το πανεπιστήμιο? Η πλειοψηφία??? χαχα :lol: :lol: :lol: Το 51% της κοινωνίας αποφάσισε να κλείσουν τα πανεπιστήμια, να γίνουν ζημιές και να τα πληρώσει το 100%. Όσο με πειράζουν τα 28 δις που πάνε στις τράπεζες, άλλο τόσο με ενοχλούν και αυτά τα χαμένα λεφτά.
Stoupeace wrote:
Ακόμα κι έτσι όμως Stoupeace, αν δεν μαζευτεί η κρίσιμη μάζα που θα εκφράσει τη θέλησή της ψηφίζοντας για να υπερβεί το κάθε τεχνητό κατώφλι, δεν θα αλλάξει ποτέ τίποτα.
Πιστεύεις ότι η υπέρβαση θα γίνει εφαρμόζοντας τρόπους που έχουν θεσπιστεί απο το ίδιο το σύστημα?
Με την στημμένη ψηφοφορία τους, νομίζουμε ότι θα αλλάξουμε κάτι?
Οχι, απλά μας έχουν κάνει να νομίζουμε ότι αποτελεί επιλογή δύναμης η ψήφος.

Κατά τη γνώμη μου, και κατα την ιστορία, η υπέρβαση δεν θα επέλθει ειρηνικά. Δεν μπορούμε να αποδεχόμαστε αυτά που μας ταίζουν ως τους μόνους τρόπους έκφρασης. Και επίσης, πιστεύω ότι πολλά πράγματα κρίνονται και θα κριθούν παράνομα, μόνο και μόνο για να προστατέψουν τη σαπίλα που υπάρχει.
Οκ, συμφωνώ με αυτό που λες, άλλωστε είναι αποδεδειγμένο ιστορικά. Να προσθέσω 3 παραμέτρους:
1) Τα μη ειρηνικά μέσα χρησιμοποιούνταν όταν το ήθελε η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας, πχ το πολυτεχνείο δεν είναι επίτευγμα μόνο των αριστερών, αλλά του ελληνικού λαού. btw και οι απριλιανοί κίνημα κάναν, επανάσταση το λέγανε.
2) Κάθε επανάσταση-εξέγερση είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξουν οι βολεμένοι, να αλλάξει η φρουρά δηλαδή. πχ ο Κεμάλ έδιωξε τον σουλτάνο και έζησε αυτός ως σουλτάνος.
3)Πολλές φορές το θέλουν και τα συμφέροντα να γίνουν "επαναστάσεις", δεν είναι πάντα τόσο αυθεντικές.
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
dexter
Venus Former Team Member
Posts: 2496
Joined: Wed Jan 09, 2008 11:50 pm
Academic status: N>4
Gender:
Location: springfield
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by dexter » Sat Jan 03, 2009 1:20 am

tzole+++
ειδικά για το 2 από τα 3 που απαριθμείς στο τέλος πιστεύω ότι το πιο σημαντικό για να έχουμε μια δημοκρατία έιναι οι πολλοί να ελέγχουν την εξουσία..
κάτι που έιναι δύσκολο γιατί απαιτεί την ενεργή συμμετοχή όλων και πολύ καλή πληροφόρηση που πρακτικά είναι σχεδόν απίθανο να μην ελέγχεται από συμφέροντα..
http://foss.aueb.gr
always aim for for the sky for if you fail you can at least reach the clouds..
ALL BLACKS supporter..
http://www.bringthemback.org/
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by mikem4600 » Sat Jan 03, 2009 2:45 am

Stoupeace wrote:
rapadder wrote: Η μειοψηφία έχει δικαιώματα, δεν μπορεί η πλειοψηφία να τα καταπατήσει.
Μα οι μειοψηφίες καταπατούνται και μάλιστα με την υποστήριξη του νόμου στη Δημοκρατία (και την πραγματική και την μούφα που έχουμε εδώ).

Η ψηφοφορία τι είναι? Αρχή καταπάτησης των δικαιωμάτων της μειοψηφίας, αφού η πλειοψηφία νικάει.
Μεγάλε εδώ έχεις τρελό λάθος. Κι αυτό διότι δεν σου είναι προφανής η διαφορά μεταξύ republic και democracy (που και τα 2 στα ελληνικά μεταφράζονται ως "δημοκρατία").

Αν το έχεις παρατηρήσει, στα αγγλικά το όνομα της χώρας μας είναι Hellenic Republic. ΟΧΙ Hellenic Democracy. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι σε αντίθεση με την "democracy" δημοκρατία (που υπήρχε π.χ. στην αρχαία Αθήνα), όπου η ισχύς της πλειοψηφίας είναι απεριόριστη και μπορεί να πάρει οποιαδήποτε απόφαση, στην "republic" δημοκρατία υπάρχει μία χάρτα, το Σύνταγμα, που εξασφαλίζει τα δικαιώματα του Ατόμου και της Μειοψηφίας. Αυτό σημαίνει ότι ΚΑΜΙΑ πλειοψηφία ΔΕΝ μπορεί να πάρει απόφαση που καταπατά τα δικαιώματα ατόμου και μειοψηφιών που περιγράφονται στο Σύνταγμα (χωρίς να καταλύσει το πολίτευμα).

Αυτό μου τη δίνει πολλές φορές και με τις "ψηφοφορίες" που γίνονται στις "γενικές συνελεύσεις" των φοιτητών: ένας από τους λόγους (πέραν των προφανών) που δεν είναι δημοκρατικές είναι διότι πολλές φορές βγάζουν αποφάσεις όπως "κατάληψη". Αυτό παραβιάζει το ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην παιδεία των φοιτητών και άρα είναι άκυρο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση που αναφέρεις εσύ, το δικαίωμα που έχουν όλοι οι πολίτες είναι το δικαίωμα να ψηφίσουν, ΟΧΙ το δικαίωμα να δουν κυβέρνηση όλοι τους ακριβώς αυτό που ψήφισαν (που άλλωστε θα ήταν αδύνατο). Περισσότερα: An Important Distinction: Democracy versus Republic
Stoupeace wrote:Η ΝΔ βγήκε με 3.000.000 ψήφους. Οι υπόλοιποι που δεν την ψηφίσανε, τι γίνονται? Κυβερνώνται απο ένα κόμμα που ίσα ίσα έχει βγάλει μια εικονική πλειοψηφία, αφού τους βγάλανε 3 και κυβερνάνε και τα 11 εκατομμύρια πληθυσμού.
Σε αυτό δεν διαφωνώ καθόλου - όπως προείπα, ο εκλογικός μας νόμος είναι λίγο για τα μπάζα.

Α, και μιας και το 'φερε η κουβέντα, και το ΣΔΠ ("Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος") και η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή που κάναμε στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ήταν επίσης για τα μπάζα (όπως άλλωστε και το γενικότερο σύστημα παιδείας), αφού δεν κάλυπτε ουσιώδη τέτοια ζητήματα τουλάχιστον στα έτη που τα έκανα εγώ...
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by rapadder » Sat Jan 03, 2009 11:41 am

mikem4600++
Δεν θα μπορούσα να το έγραφα καλύτερα!

Αυτό που λείπει από την Ελλάδα είναι η δημοκρατική κουλτούρα. Δεν υπάρχει ούτε στις κυβερνήσεις αλλά ούτε στους κοινωνικούς εταίρους (συνδικαλιστές, κόμματα αντιπολίτευσης).
Για να μείνω στην εκπαίδευση, το χειρότερο είναι ότι με τις (από πολιτικές νεολαίες κινητοποιούμενες) μαθητικές κινητοποιήσεις που καταλήγουν σε καταλήψεις, αποκλεισμούς δρόμων ή αν θέλετε "συμβολικές" καταλήψεις και "συμβολικούς" αποκλεισμούς δρόμων, διδάσκουμε την νεοελληνική έκδοση της δημοκρατίας.
Σε μια χώρα που οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να εμπνεύσουν, διατηρούν έναν ξύλινο λόγο και διστάζουν να προχωρήσουν σε αλλαγές που θα έχουν πολιτικό κόστος. Το χειρότερο: κάποιοι νέοι πολίτες έχουν αναλωθεί στο να γκρινιάζουν (μέσα από forum :)) ενώ το υπόλοιπο της ημέρας ασχολούνται με τα του οίκου τους.
Last edited by rapadder on Sat Jan 03, 2009 12:06 pm, edited 3 times in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
proskopos
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2808
Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by proskopos » Sat Jan 03, 2009 11:58 am

mikem4600++++
Extreme Makeover... Mind edition...
3,6 μαθήματα/εξεταστική....
Image
User avatar
nickpro
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1859
Joined: Fri Apr 18, 2008 10:54 pm
Academic status: N>4
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by nickpro » Sat Jan 03, 2009 5:19 pm

mikem +++++ και απο εμένα.

Αλλά πρέπει να επισημάνω κάτι.
Όλοι εδώ διαμαρτυρόμαστε για την καταπάτηση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας.
Δεν διαφωνώ καθόλου με αυτό.Με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο ότι και η μειοψηφεία έχει δικαιόματα , όπως και κάθε άνθρωπος.

Όμως αν ας πούμε οι 60 θέλουνε να γίνει κατάληψη και οι 40 δεν θέλουνε, με βάση το σκεπτικό ότι το να γίνει κατάληψη καταπατεί το δικαίωμα στην μάθηση των υπολοίπων 40, τι προτείνετε να γίνει?? Μάθημα?? Μάθημα μόνο στους 40??
User avatar
proskopos
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2808
Joined: Tue Dec 18, 2007 4:01 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Στα φεγγάρια του Πλάνταρ...
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by proskopos » Sat Jan 03, 2009 5:24 pm

nickpro wrote:mikem +++++ και απο εμένα.

Αλλά πρέπει να επισημάνω κάτι.
Όλοι εδώ διαμαρτυρόμαστε για την καταπάτηση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας.
Δεν διαφωνώ καθόλου με αυτό.Με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο ότι και η μειοψηφεία έχει δικαιόματα , όπως και κάθε άνθρωπος.

Όμως αν ας πούμε οι 60 θέλουνε να γίνει κατάληψη και οι 40 δεν θέλουνε, με βάση το σκεπτικό ότι το να γίνει κατάληψη καταπατεί το δικαίωμα στην μάθηση των υπολοίπων 40, τι προτείνετε να γίνει?? Μάθημα?? Μάθημα μόνο στους 40??
Όταν κάτι καταπατά δικαιώματα ανθρώπων (έστω και μειοψηφίας), δικαιώματα κατοχυρωμένα από το σύνταγμα, τότε απλά δεν γίνεται... Ακόμα και αν το ψηφίσουν όλοι... Πρέπει να γίνει αλλαγή του νόμου πρώτα...
Ίσως για αυτό πολλές φορές ακούγεται ότι καταλήψεις είναι παράνομες....
Extreme Makeover... Mind edition...
3,6 μαθήματα/εξεταστική....
Image
User avatar
tZoLe
Venus Former Team Member
Posts: 1925
Joined: Wed Feb 22, 2006 12:21 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Lausanne-Pasalimani
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by tZoLe » Sat Jan 03, 2009 5:48 pm

nickpro wrote:mikem +++++ και απο εμένα.

Αλλά πρέπει να επισημάνω κάτι.
Όλοι εδώ διαμαρτυρόμαστε για την καταπάτηση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας.
Δεν διαφωνώ καθόλου με αυτό.Με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο ότι και η μειοψηφεία έχει δικαιόματα , όπως και κάθε άνθρωπος.

Όμως αν ας πούμε οι 60 θέλουνε να γίνει κατάληψη και οι 40 δεν θέλουνε, με βάση το σκεπτικό ότι το να γίνει κατάληψη καταπατεί το δικαίωμα στην μάθηση των υπολοίπων 40, τι προτείνετε να γίνει?? Μάθημα?? Μάθημα μόνο στους 40??
Νομίζω πως δεν υπάρχει απάντηση που να βασίζεται σε κανόνες, νόμους ή σύνταγμα. Το θέμα που θέτεις είναι πιο πρακτικό. Σε μία δημοκρατική κοινωνία κάνουμε συμβιβασμούς. Είναι λοιπόν ένας συμβιβασμός να ανεχτούνε τα 40 άτομα την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους. Όμως, όταν εγώ είμαι 3,5 χρόνια στο πανεπιστήμιο και έχω κάνει 3/7 εξάμηνα ολόκληρα, τότε μιλάμε για συστηματική καταπάτηση των δικαιωμάτων από κάποιες ομάδες. Όπως συμβιβασμός είναι οι μαγαζάτορες στο κέντρο της αθήνας να χάνουν μέρες εργασίας λόγω διαδηλώσεων. Πρέπει πάντα να υπάρχει ένα μέτρο, μία αιτία και επίσης συζήτηση όλων των εμπλεκομένων.
Image
"αν ελευθερία σημαίνει κάτι τελικά , σημαίνει το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν να ακούσουν"
George Orwell (1903 - 1950)

έτσι

Θα μας λείψεις μάγκα Σισσέ...σε ευχαριστούμε για όλα...
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by rapadder » Sat Jan 03, 2009 6:06 pm

proskopos wrote:Όταν κάτι καταπατά δικαιώματα ανθρώπων (έστω και μειοψηφίας), δικαιώματα κατοχυρωμένα από το σύνταγμα, τότε απλά δεν γίνεται... Ακόμα και αν το ψηφίσουν όλοι... Πρέπει να γίνει αλλαγή του νόμου πρώτα...
Ίσως για αυτό πολλές φορές ακούγεται ότι καταλήψεις είναι παράνομες....
Θα σε διορθώσω. Δεν υπάρχει νόμος που να λέει ότι οι καταλήψεις είναι νόμιμες. Η παρακώλυση της λειτουργίας μιας δημόσιας υπηρεσίας είναι παράνομη (σχολείο, Πανεπιστήμιο). Κανονικά στο σχολείο πρέπει να επεμβεί ο εισαγγελέας, είτε αυτεπάγγελτα είτε μετά από καταγγελίες γονέων. Κανένας εισαγγελέας δεν το κάνει όμως αυτό γιατί φοβάται ότι θα τον πούν ότι είναι χουντικός, όργανο της κυβέρνησης κλπ ή γιατί έχει άλλα πράγματα να κάνει. Επίσης οι γονείς διστάζουν να το κάνουν αυτό γιατί θα μπλέξουν δικαστικά και τα παιδιά τους στο σχολείο θα απομονωθούν από μερίδα των συμμαθητών τους. Εκτός του ότι θα απειληθούν, προπηλακιστούν κλπ. Έτσι τα καλά παιδιά πηγαίνουν στα ιδιωτικά σχολεία και τα υπόλοιπα απολαμβάνουν την δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Επί της ουσίας, οι 40 έχουν δικαίωμα να κάνουν μάθημα, οπότε οι 60 θα πρέπει να βρούν άλλον τρόπο να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους. Εναλλακτικά, αν 1 φοιτητής θέλει να κάνει μάθημα θα πρέπει οι 99 να αφήσουν την σχολή ανοιχτή.
tZoLe wrote:Σε μία δημοκρατική κοινωνία κάνουμε συμβιβασμούς. Είναι λοιπόν ένας συμβιβασμός να ανεχτούνε τα 40 άτομα την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους.
Οι διαδηλώσεις είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαιώμα, οπότε δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Το "δικαίωμα του συναθροίζεσθε" δεν έχει σχέση με την κατάληψη. Αν η διαδήλωση γίνει ειρηνικά και οργανωμένα, τότε οι συνέπειες στους καταστηματάρχες περιορίζονται στο ελάχιστο. Το ίδιο και στην απεργία. Η κατάληψη έχει άμεσο αντίκτυπο στους άλλους φοιτητές, είναι εκβιασμός. Η διαδήλωση είναι ταλαιπωρία, η απεργία (αν δεν είναι καταχρηστική όπως της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ που κατεβάζουν έναν διακόπτη ή των υπαλλήλων καθαριότητας στους δήμους) δικαίωμα.
Έχω δεί 7-10 άτομα να κάνουν ... διαδήλωση και να κλείνουν την Πατησίων. Αυτό φυσικά δεν είναι διαδήλωση, είναι κάτι άλλο, για να θυμηθώ τον Μπάγεβιτς σε παλιά του δήλωση.
Last edited by rapadder on Sat Jan 03, 2009 6:14 pm, edited 1 time in total.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
sandra
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 4917
Joined: Mon Oct 02, 2006 11:37 am
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: στη φωλιά μου κοιτώντας ένα χωράφι με στάρι...

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by sandra » Sat Jan 03, 2009 6:12 pm

rapadder wrote: Θα σε διορθώσω. Δεν υπάρχει νόμος που να λέει ότι οι καταλήψεις είναι νόμιμες. Η παρακώλυση της λειτουργίας μιας δημόσιας υπηρεσίας είναι παράνομη (σχολείο, Πανεπιστήμιο). Κανονικά στο σχολείο πρέπει να επεμβεί ο εισαγγελέας, είτε αυτεπάγγελτα είτε μετά από καταγγελίες γονέων. Κανένας εισαγγελέας δεν το κάνει όμως αυτό γιατί φοβάται ότι θα τον πούν ότι είναι χουντικός, όργανο της κυβέρνησης κλπ ή γιατί έχει άλλα πράγματα να κάνει. Επίσης οι γονείς διστάζουν να το κάνουν αυτό γιατί θα μπλέξουν δικαστικά και τα παιδιά τους στο σχολείο θα απομονωθούν από μερίδα των συμμαθητών τους. Εκτός του ότι θα απειληθούν, προπηλακιστούν κλπ. Έτσι τα καλά παιδιά πηγαίνουν στα ιδιωτικά σχολεία και τα υπόλοιπα απολαμβάνουν την δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Επί της ουσίας, οι 40 έχουν δικαίωμα να κάνουν μάθημα, οπότε οι 60 θα πρέπει να βρούν άλλον τρόπο να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους. Εναλλακτικά, αν 1 φοιτητής θέλει να κάνει μάθημα θα πρέπει οι 99 να αφήσουν την σχολή ανοιχτή.
Όσον αφορά τα σχολεία επειδή πέρυσι ξεκίνησε κάτι ανάλογο στο Λύκειο μου ο δικαστής είπε να αφήσουν τα παιδιά ήσυχα (τα οποία έκαναν κατάληψη γιατί έκαναν και τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης, τι αυτά να κάνουν μάθημα?), ενώ η αστυνομία ότι δεν τολμάει κάτι τέτοιο γιατί μετά θα την κατηγορούν για επεισόδια βίας. Οι δε ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟΙ καθηγητές ερχόταν κάθε πρωί για μια ώρα και έφευγαν γιατί το λουκέτο που είχε η πόρτα ήταν πολύ δύσκολο να σπάσει. :smt021
Από εδώ κι εμπρός θα είσαι για πάντα υπεύθυνος για εκείνο που έχεις ημερώσει.
Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλο σου...
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by rapadder » Sat Jan 03, 2009 6:21 pm

sandra wrote:Όσον αφορά τα σχολεία επειδή πέρυσι ξεκίνησε κάτι ανάλογο στο Λύκειο μου ο δικαστής είπε να αφήσουν τα παιδιά ήσυχα (τα οποία έκαναν κατάληψη γιατί έκαναν και τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης, τι αυτά να κάνουν μάθημα)...
Ο δικαστής είναι ένας δημόσιος υπάλληλος, που πρέπει να κάνει την εργασία του και όχι να κάνει επίδειξη "δημοκρατικής" ευαισθησίας. Άντε να μην αρχίσω να γράφω για τα προνόμια του δικαστή που είναι σαν αυτά του βουλευτή :evil:. Με αναδρομικά τρελλά χρήματα και αυτοκρατορικά προνόμια, 4η εξουσία και το παίζει και "δημοκρατικός". Να κάψει το τζίπ του στο Σύνταγμα σε ένδειξη συμπαράστασης. Αυτός τα παιδιά του θα τα στείλει στο ιδιωτικό, θα τα στείλει στο Αρσάκειο και άμα δεν έχουν καλές επιδόσεις θα τα στείλει νότια Ιταλία για να τα φέρει με μετεγγραφή στην Νομική Αθήνας.
Τα παιδιά των μικροαστικών/ εργατικών οικογενειών άμα π@π@ρι@ζοντ@ι στα 15-18 τους, θα καταλήξουν στα Jumbo, στα Goody's και στην αποθήκη του σούπερ μάρκετ. Γι' αυτό να κάνει την εργασία του και να αφήσει την καταπιεσμένη (από το πολύ διάβασμα) επαναστατικότητα. Ας πάει για τέννις και θα του περάσει.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
ultimate_aektzis
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 6373
Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by ultimate_aektzis » Sat Jan 03, 2009 6:55 pm

Ο δικαστής είναι ένας δημόσιος υπάλληλος, που πρέπει να κάνει την εργασία του και όχι να κάνει επίδειξη "δημοκρατικής" ευαισθησίας
Και αν αυτα ειναι τα πιστευω του τι θες να κανει?
User avatar
marios
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 2810
Joined: Wed Sep 26, 2007 3:44 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by marios » Sat Jan 03, 2009 7:06 pm

Και άντε και ανοίγει το σχολείο, τα παιδιά θα γίνουν καλύτεροι μαθητές(από την στιγμή που το 99,99999% συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου, βλέπουν το σχολείο σαν κάποιες ώρες χαλάρωσης πριν πάνε στο φροντιστήριο/αρχίσουν να διαβάζουν για το φροντιστήριο κλπ) ή θα γίνουν καλύτεροι άνθρωποι(μέσω την "γράψτε αυτά που θέλω να διαβάσω και όχι αυτά που πιστεύετε" Έκθεσης, των "αποστειρωμένων από άλλες θρησκείες εκτός από Χριστιανισμό" Θρησκευτικά [και μην μου πει κανείς ότι αρκούν αυτά που ακούσαμε στην Β΄ Λυκείου για τα 9 χρόνια(απο 3η δημοτικού-1η Λυκείου και μετά η 3η Λυκείου) που ακούγαμε πιο πριν για τον χριστιανισμό] ή τα "μόνο Ελληνικά και μόνο 20 γραμμές γιατι δεν προλαβαίνουμε" Κείμενα;

Αλλαγή θέλει όλο το θέμα του σχολείου και ίσως αν γίνει να σταματήσουν και οι καταλήψεις(όχι όλες, πάντα υπάρχουν και οι καταλήψεις για τον χάβαλο κλπ)...
Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη- G.G.M.
Η μεγαλύτερη ευτυχία είναι να ξέρεις την πηγή της δυστυχίας-F.D.
Η μουσική εκφράζει αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν και που είναι αδύνατο να μείνουν στη σιωπή-V.H.
Πίστη στην πρόοδο, δεν σημαίνει και πίστη στο ότι έχει συμβεί κάποια πρόοδος-F.K.
Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος-F.N
User avatar
rapadder
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1897
Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by rapadder » Sun Jan 04, 2009 10:43 am

Σ' αυτό έχεις ένα δίκιο. Δηλαδή στο ότι εκτός από τους χαβαλέδες που θέλουν να χάσουν μάθημα, οι υπόλοιποι θεωρούν το σχολείο άχρηστο. Προτιμούν να αφοσιωθούν στο Φροντιστήριο αντί να τρώνε τα πρωϊνά τους εκεί. Πιστεύουν ότι το σχολείο δεν τους προσφέρει παρά ελάχιστα σε σχέση με τον χρόνο που τους δεσμεύει.
Αυτό είναι τραγικό. Αν το σχολείο δεν παρέχει ποιοτική διδασκαλία, ας απαιτήσουν ποιοτική διδασκαλία! Ας απαιτήσουν να υπάρχει αξιολόγηση - έλεγχος των καθηγητών, διευθυντών κλπ. Να χωρίζονται στις ξένες γλώσσες σε τμήματα ανάλογα με το επίπεδο τους και όχι αλφαβητικά. Να μπορούν να προετοιμάζονται για ξενόγλωσσα διπλώματα μέσα από το σχολείο (κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας). Να υπάρχει πλάνο μαθήματος (γνωστό από την αρχή της χρονιάς) και για να τηρείται, να προβλέπεται αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών. Να υπάρχουν λιγότερες ώρες για μαθήματα όπως Θρησκευτικά στο Λύκειο.
Αντίθετα, παρατηρώ ότι τα περισσότερα αιτήματα είναι καθαρά πολιτικά (15% για την παιδεία, απόσυρση νόμων). Οι κακοί καθηγητές - δημόσιοι υπάλληλοι μένουν στις θέσεις τους, οι καλοί απογοητεύονται από την κατάσταση. Η ποιότητα της διδασκαλίας επαφίεται στο φιλότιμο του διδάσκοντα. Οι κομματικές νεολαίες εκμεταλλεύονται την (αιτιολογημένη σε μεγάλο βαθμό) απογοήτευση των μαθητών (ή την διάθεση για χαβαλε) και η προώθηση της δημοκρατίας των καταλήψεων συνεχίζεται.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
User avatar
ultimate_aektzis
Wow! Terabyte level
Wow! Terabyte level
Posts: 6373
Joined: Tue Nov 13, 2007 10:11 pm
Gender:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by ultimate_aektzis » Sun Jan 04, 2009 1:28 pm

Να χωρίζονται στις ξένες γλώσσες σε τμήματα ανάλογα με το επίπεδο τους και όχι αλφαβητικά. Να μπορούν να προετοιμάζονται για ξενόγλωσσα διπλώματα μέσα από το σχολείο (κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας). Να υπάρχει πλάνο μαθήματος (γνωστό από την αρχή της χρονιάς) και για να τηρείται, να προβλέπεται αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών. Να υπάρχουν λιγότερες ώρες για μαθήματα όπως Θρησκευτικά στο Λύκειο.
Αυτο δεν θα γινει γιατι τοτε θα πρεπει να μηδενιστει η παραπαιδεια,πραγμα που δεν τους συμφερει.Αφενος απο την αποψη της ανεργιας.Ποσοι καθηγητες δουλευουν στα φροντιστηρια?Και αφετερου ξερεις τι αλλο εχω αρχισει και πιστευω?Οτι επιτηδες εχουν γινει τα πραγματα ετσι και τρεχουμε για μαθημα 10-12 ωρες τη μερα.Ωστε να συνηθιζουμε απο μικροι το πηξιμο, το οποιο θα υπαρχει και στον ιδιωτικο τομεα αργοτερα, και να μας φαινεται φυσιολογικο, να μην αντιδραμε κτλ.
User avatar
mikem4600
Gbyte level
Gbyte level
Posts: 1363
Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
Academic status: Alumnus/a
Gender:
Location: A Galaxy Far, Far Away
Contact:

Re: Απόψεις περί δημοκρατίας και εφαρμογής της

Post by mikem4600 » Sun Jan 04, 2009 2:34 pm

ultimate_aektzis wrote:
Ο δικαστής είναι ένας δημόσιος υπάλληλος, που πρέπει να κάνει την εργασία του και όχι να κάνει επίδειξη "δημοκρατικής" ευαισθησίας
Και αν αυτα ειναι τα πιστευω του τι θες να κανει?
Ουσιαστικά ρωτάς τι θα κάνει ένας δικαστής που διαφωνεί με το νόμο που καλείται να εφαρμόσει, ενώ ξέρει ότι αυτός είναι συνταγματικός ("νόμιμος") και παραβαίνεται; Το πιο απλό, off-the-top-of-my-head: Να παραιτηθεί. Για να μην πω για τις κυρώσεις που έπονται.

Α, τι άλλο ενδιαφέρον αλίευσα σήμερα:

Κάποιος να μας σώσει....
Πληθαίνουν οι φωνές εκείνων που ζητούν έναν ηγέτη, ή έστω μια «επιτροπή αρίστων» οι οποίοι θα αναλάβουν το δύσκολο έργο να βγάλουν τη χώρα από την πολυεπίπεδη κρίση. Κάποιοι ονειρεύονται έναν Πούτιν, άλλοι βολεύονται με έναν Ομπάμα, και άλλοι όποιον –τέλος πάντων– έχει το σθένος και τη βούληση να μας σώσει.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι κάθε εύκολη απάντηση σε μια σύνθετη κρίση, είναι και επικίνδυνη απάντηση. Πρέπει, τουλάχιστον, να συνοδεύεται από μερικά δύσκολα ερωτήματα. Αν, λοιπόν, μια χώρα θεωρείται δυστυχισμένη επειδή χρειάζεται ήρωες, τότε τι είναι μια χώρα που χρειάζεται ηγέτες; Ας υποθέσουμε ότι εμφανίζεται ο από μηχανής ηγέτης και αναλαμβάνει το δύσκολο έργο που του αναθέτουμε. Εμείς τι κάνουμε; Συνεχίζουμε να φοροδιαφεύγουμε, να ρυπαίνουμε, να καταπατάμε τους νόμους για να καταλήξουμε να μεμφόμαστε τον ηγέτη ότι δεν μας έσωσε όσο προσδοκούσαμε;

Στο κλασικό του έργο «Η Δημοκρατία στην Αμερική» ο Αλέξις Ντε Τόκβίλ επιχειρηματολογεί ότι η δημοκρατία δεν είναι καλό πολίτευμα επειδή προσφέρει άμεσες λύσεις, αλλά επειδή μακροχρόνια προσφέρει βιώσιμα αποτελέσματα. «Τα μειονεκτήματα της Δημοκρατίας είναι αμέσως εμφανή, ενώ τα πλεονεκτήματά της ανακαλύπτονται μετά από πολύ χρόνο». Το μεγάλο πλεονέκτημα της Δημοκρατίας είναι ότι διαπαιδαγωγεί την κοινωνία στην εξεύρεση λύσεων. Η Δημοκρατία δεν παρέχει ψάρια, αλλά μαθαίνει στο κοινωνικό σύνολο να ψαρεύει. Δεν εκλέγει πάντα τους καλύτερους, αλλά διά της δοκιμής και λάθους φτιάχνει εκείνους τους θεσμούς που εξασφαλίζουν ότι ακόμη και οι χειρότεροι δεν θα κάνουν ανεπανόρθωτη ζημιά στο κοινωνικό σύνολο. Αρκεί σε κάθε κρίση να βγαίνουν τα ορθά συμπεράσματα· και το λανθασμένο συμπέρασμα εν προκειμένω δεν είναι ότι μας έλειψαν οι ηγέτες, αλλά ότι είχαμε περισσότερους απ’ όσους μας έπρεπε με αποτέλεσμα να ατονήσουν οι θεσμοί.

Το πρόβλημα της χώρας δεν είναι η απουσία ηγετών που θα προσφέρουν μαγικές λύσεις, είναι η χωλή δημοκρατία που δεν διαπαιδαγωγεί την κοινωνία για να μάθει από τις κρίσεις της. Εχουμε ένα πρωθυπουργοκεντρικό σύστημα που ελέγχει τα πάντα. Το Μέγαρο Μαξίμου διορίζει την ηγεσία της Δικαιοσύνης, έχει το κοινοβούλιο στην υπηρεσία του και διά του μεγάλου κράτους ελέγχει και πολλές εκφάνσεις της ιδιωτικής σφαίρας. Από μια άποψη, υπήρξαμε τυχεροί και είχαμε κάποιους ηγέτες που ήταν διορατικοί κι επέτυχαν πολλά τα οποία στον καιρό τους ήταν ανεπιθύμητα. Οι επιτυχίες τους όμως ήταν από την άλλη δικές μας αποτυχίες. Βολευτήκαμε· και αντί να φτιάξουμε θεσμούς που λύνουν προβλήματα, ψάχνουμε για ηγέτες που θα μας σώσουν· που θα αλλάξουν τη χώρα χωρίς ν’ αλλάξει η κοινωνία.

Για να είναι μακροχρόνια βιώσιμο ένα σύστημα πρέπει να βελτιωθεί η λειτουργία κάθε κομματιού του. Θα πρέπει να έχει βουλευτές που θα βουλεύονται αντί να υπερψηφίζουν τυφλά, δικαστές που θα δικάζουν χωρίς την έγνοια της κυβερνητικής ευαρέσκειας, ανεξάρτητες αρχές που θα ελέγχουν χωρίς να ελέγχονται από τους υπουργούς, ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών που κάνει τη δημοκρατία παραγωγική. Διότι η «ηγεμονολατρεία» δίχως τέτοιους θεσμούς είναι η χαρά του δημαγωγού κι η απολαβή όσων παρασιτούν πέριξ του πολιτικού συστήματος.
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
Post Reply

Return to “off-topic”