Page 1 of 1

Περί κινητήρων

Posted: Wed Nov 08, 2006 12:32 pm
by jimmyD
Συνέχεια από το Ρώτα κάτι τον επόμενο :
Paralias wrote:Διαφωνώ στο ότι είναι τεχνολογικό θαύμα.Βγλαζει 120 άλογα στο λίτρο,αλλά στις 9000 στροφές.Αυτό είναι γνωστό στις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και 40 χρόνια.
Παλιά έτσι έβγαιναν τα άλογα.Από τις πολλές στροφές.
Τεχνολογικό θαύμα είναι κινητήρας μεταβλητού κυβισμού,ή κινητήρα που από 1400cc να βγαίνουν 200 άλογα και μάλιστα χωρίς τούρμπο-κομπρέσσορα.
Και όμως υπάρχουν αυτά που σου λέω εδώ και πολλά χρόνια..
Σε πιάνω λίγο αδιάβαστο. Για αρχή συμφωνώ ότι ήταν γνωστό πριν 40 χρόνια οι με την αύξηση των στροφών θα επέλθει αύξηση ιπποδύναμης αλλά πριν από 40 χρόνια δεν μπορούσαν να χωρέσουν 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο οπότε οι 9000 στροφές ήταν ουτοπικό νούμερο τουλάχιστον για κινητήρα παραγωγής. Άλλο η θεωρία όμως και άλλο η πραξη. Τα άλογα παλιότερα στην πράξη είχαν άμεση σύνδεση με τα κυβικά. Οι πολύστροφοι κινητήρες απλά δεν υπήρχαν (άλλωστε οι περισσότεροι ήταν 8βάλβιδοι)Οι πολύ ισχυροί κινητήρες σε σύνολα κάτω των 2000 κυβικών είναι ιαπωνικοί μόδα που ξεκίνησε με αυτοκίνητα θρυλικά όπως το swift και το civic vti me ta 160ps και rx7 ( άλλο πράγμα δεν το συγκρίνω). Η αύξηση των στροφών προήλθε από το χώρο των μοτοσυκλετών και φυσικά της φόρμουλα 1 . Οι ιάπωνες ήταν οι πρώτοι που κατάφεραν να ανεβάσουν τόσο τις στροφές χωρίς να χάσουν σε αξιοπιστία ώστε να το πουλήσουν στο κοινό. Οι γερμανοί της volkswagen ακολουθούν διαφορετική νοοτροπία και προσπαθούν να μην ρίξουν και τόσο χρήμα στα βενζινοκίνητα (στα diesel γίνεται το αντίθετο και κάνουν απλά θαύματα) χρησιμοποιώντας μεθόδους πολύ παλιότερες από το μεταβλητό χρονισμό όπως τούρμπο/άμεσος ψεκασμός. Όσο για την παρθενογέννεση και το τι είναι τεχνολογική καινοτομία αναφερόμουν σε επίπεδο παραγωγής, όταν αυτά θα μπορεί να τα αγοράσει το ευρύ κοινό. Αυτός είναι ο καινοτόμος, που ρισκάρει να φέρνει την πρωτοτυπία στο κοινό. Γιατί άλλωστε τούρμπο και κομπρέσσορας για τους ίδιους λόγους ( εκμηδενισμός του lag) είχε εισαγεί στους αγώνες η θρυλική lancia stratos.

Posted: Wed Nov 08, 2006 1:18 pm
by AmmarkoV
Καλά σχετικά με το τι μπορεί να καταφέρουν οι μηχανικοί , στην Formula 1 πχ με περιορισμό στον κινητήρα 1500cc είχαν καταφέρει να φτάσουν 1500 άλογα με Turbo και τραβώντας τον από τα μαλλιά ..
Βέβαια ήθελε πέταμα το πράμα μετά από τον αγώνα :-D
Τώρα σχετικά με τους TSI προσωπικά θεωρώ φοβερό το γεγονός με 20000 euro και 1400cc να παίρνεις αμαξάκι 150hp ή με 24000 το GT 170hp και στο κάτω κάτω για να δίνει η VW εγγύηση ίδια χιλιόμετρα στον κινητήρα όσο στους συμβατικούς , μου φτάνει και μου περισσέυει..
Και είναι όντως πολύ καλό να γίνονται καινούργιες τεχνολογίες διαθέσιμες στο κοινό , εκτός του οτι όπως το πάει η τιμή της βενζίνης τα 2λιτρα και πάνω απλά είναι απαγορευτικά για καθημερινή χρήση..
Όσο για τους R κινητήρες από ότι ξέρω από έναν φίλο που έχει RX-8 ο κόφτης είναι στις 12000 στροφές και η ροπή στις 8500 και θέλει πολύ συχνή αλλαγή λαδιών..

Posted: Wed Nov 08, 2006 1:38 pm
by Paralias
Θα συμφωνήσω απόλυτα στο ότι οι πολύστροφοι κινητήρες με τα πολλά άλογα είναι κυρίως των Ιαπώνων.
Για παράδειγμα η Suzuki (νομίζω και η Honda) είχαν μία παγκόσμια καινοτομία.Κινητήρας μεταβλητού κυβισμού.
Απίστευτο και όμως πραγματικό.
Μετά τις 4000 στροφές η μπιέλα η μπιέλα μεγάλωνε,άρα και η διαδρομή της και έτσι είχαν πετύχει υπερκυβισμο και μιλάμε για πολλάαααα άλογα.
Ποτέ όμως δεν βγήκε στην παραγωγή γιατί ήταν πολύ επικίνδυνος(πάρα πολλά άλογα).

Απο'κει και πέρα το ότι οι Γερμανοί ακολουθούν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία (είτε στα μικρού κυβισμού είτε στα μεγάλου) είναι άλλο θέμα.
Ας πούμε στα 1600cc χρησιμοποιεί ακόμα 8βαλβιδα μοτέρ=πολύ μικρή κατανάλωση,αξιόπιστος κινητήρας.

Σε γενικά πλαίσια συμφωνούμε,αλλά δε μπορώ να δεχτώ ότι είναι τεχνολογικό ΘΑΥΜΑ αυτό το μοτέρ.Ότι είναι κορυφαίο είναι,δεν το συζητάμε.
Αλλά όχι τεχνολογικό θαύμα.
Δηλαδή το μοτέρ μεταβλητού κυβισμού τι είναι;;

Αυτά λοιπόοοοοον!Κατά τ'άλλα συμφωνούμε μάλλον.

Posted: Wed Nov 08, 2006 1:56 pm
by zweistein
ΑΥΤΌ είναι τεχνολογικό θαύμα
Image

όχι F1 και βλακίες

:-D

Posted: Wed Nov 08, 2006 3:30 pm
by jimmyD
Ok συμφωνούμε ότι συμφωνήσαμε. lol

Όντως το Golf με τα ονομαστικά 140 άλογα ( γιατί δυναμομετρήσεις λένε για 157) είναι απίστευτη ευκαιρία.

Posted: Wed Nov 08, 2006 3:43 pm
by Ganther
jimmyD wrote:Ok συμφωνούμε ότι συμφωνήσαμε. lol

Όντως το Golf με τα ονομαστικά 140 άλογα ( γιατί δυναμομετρήσεις λένε για 157) είναι απίστευτη ευκαιρία.
ROFL! του AMS? :-p :-p

Posted: Wed Nov 08, 2006 9:03 pm
by jimmyD
Ναι

Posted: Wed Nov 08, 2006 9:07 pm
by Ganther
Κλασικα, και "τυχαια" εκει ολα τα γερμανικα βγαζουν 10% παραπανω ιπποδυναμη, ενω σε ολα τα αλλα περιοδικα οχι... Μην το πολυ-εμπιστευεσαι... Το GT170 δηλαδη βγαζει 200?? πρεπει να "παταει" το ταπερ αν εινε ετσι... :-P

Posted: Wed Nov 08, 2006 10:53 pm
by Paralias
To Golf με τα 170 βγάζει 182.Το ξέρω γιατί είναι δυναμομετρημένο στο AMS και έχω πολύ μεγάλο κονέ εκεί,οπότε δεν παίζει θέμα αμφισβήτησης.
Το τάπερ δε νομίζω να το πατάει... Αλλά θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα κόντρα.

Posted: Wed Nov 08, 2006 11:31 pm
by jimmyD
Τάπερ είναι το type R??? Όχι ρε παιδιά ιεροσυλία lolol

Για την αξιοπιστία ή μη του ΑΜS δεν ξερω. Έτσι κι αλλιώς το evo αγόραζα. Τώρα δεν αγοράζω κάποιο.

Posted: Wed Nov 08, 2006 11:34 pm
by Paralias
Tάπερ ναι,είναι το type R.
Βασικά έχω μπει μέσα μία φορά και μου φαινόταν σα να βαριόταν να ξεκινήσει.Καμία επαφή με το S2K.

Το AMS θεωρείται από τα πιο έγκυρα περιοδικά -και λογικό είναι-.

Posted: Wed Nov 08, 2006 11:42 pm
by Ganther
Ειναι φανερα υπερ των γερμανικων, απλα δε το καταλαβαινεις γιατι εισαι ομοιδεατης!
Ειναι σαν τον ΝΔμοκρατη που διαβαζει ξερω γω ελευυερο τυπο η τι αλλο για αντικειμενικη εφημεριδα, η αντιστοιχα ΠΑΣΟΚος ξερω γω Ελευθεροτυπια η δε ξερω τι αλλο...
Αντικειμενικα του φαινονται!

Posted: Thu Nov 09, 2006 12:43 am
by jimmyD
Δυο φορές το έχω αγοράσει το περιοδικό και αν και όχι γερμανόφιλος δεν παρατήρησα κάτι μη αντικειμενικό. Τέσπα με δύο τέυχη δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη. Πάντως από γνωστό που δυναμομέτρησε το αυτοκίνητο του πριν από βελτίωση (passat 1.8T) βρήκε 8 άλογα παραπάνησια

Posted: Fri Nov 10, 2006 1:21 am
by www.examino.gr
από ότι ξέρω από έναν φίλο που έχει RX-8 ο κόφτης είναι στις 12000 στροφές
στις 8900 ειναι ο κοφτης

Posted: Fri Nov 10, 2006 1:31 pm
by zweistein
το rx8 έχει %#&*#$ κατανάλωση

:s

Re: Περί κινητήρων

Posted: Fri Nov 10, 2006 4:09 pm
by Hakk
Εγώ να διορθώσω δύο ανακρίβειες.
1)
jimmyD wrote:Γιατί άλλωστε τούρμπο και κομπρέσσορας για τους ίδιους λόγους ( εκμηδενισμός του lag) είχε εισαγεί στους αγώνες η θρυλική lancia stratos.
Η Stratos όχι απλά δεν είχε συνδυασμό turbo-compressor, αλλα ήταν ένα ΝΑ (natural aspirated) αυτοκίνητο, ατμοσφαιρικό δηλαδή. Άρα δεν είχε ούτε καν turbo. Λογικό, αλλιώς πως θα έπιανε 8500 στροφές... :eek:
Το αυτοκίνητο που θες να αναφέρεις εσύ είναι το τέρας του Group B (rally 1982-1986), η Lancia Delta S4 (Supercharged 4wheel-drive), η οποία ήταν κυριάρχος του πρωταθλήματος ως τον χαμό των αείμνηστων Toivonen και Cresto την 4 Μαίου 1986 στο γύρο της Κορσικής :-( :cry: . Αυτή μάλιστα ήταν το πρώτο αγωνιστικό με χρήση υπερτροφοδότη* (στα ψηλά) και υπερσυμπιεστή (στα χαμηλά)*. Υπέκυψε τελικά στο Peugeot 205 T16 και στην ικανότητα του Kankunnen.

* (ωραίες οι ελληνικές λέξεις για το turbo και το compressor ε? :cool: )

2)
Και μια μη-σοβαρή παρατήρηση...
AmmarkoV wrote:Καλά σχετικά με το τι μπορεί να καταφέρουν οι μηχανικοί , στην Formula 1 πχ με περιορισμό στον κινητήρα 1500cc είχαν καταφέρει να φτάσουν 1500 άλογα με Turbo και τραβώντας τον από τα μαλλιά .. Βέβαια ήθελε πέταμα το πράμα μετά από τον αγώνα :-D
Ποίον αγώνα; Με το που τελείωναν τα δοκιμαστικά τον πετούσαν!!! Στον αγώνα οι κινητήρες περιορίζονταν κάτω από τα 1000 hp... :shock:
Ιστορικά αναφέρω πως μόνο η BMW ξεπέρασε τα 1400 hp χωρίς και η ίδια να μάθει πόσα άλογα έβγαζε το καμάρι της (το δυναμόμετρο μετρούσε έως 1400 hp! :lol: ). Το αποτέλεσμα αυτό, εκτός της τρελής εξέλιξης του κινητήρα είναι επακόλουθο και της χρήσης ενός καυσίμου που χρησιμοποιούσε η Luftwaffe στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο!!! :shock: :)