Περί κινητήρων
Posted: Wed Nov 08, 2006 12:32 pm
Συνέχεια από το Ρώτα κάτι τον επόμενο :
Σε πιάνω λίγο αδιάβαστο. Για αρχή συμφωνώ ότι ήταν γνωστό πριν 40 χρόνια οι με την αύξηση των στροφών θα επέλθει αύξηση ιπποδύναμης αλλά πριν από 40 χρόνια δεν μπορούσαν να χωρέσουν 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο οπότε οι 9000 στροφές ήταν ουτοπικό νούμερο τουλάχιστον για κινητήρα παραγωγής. Άλλο η θεωρία όμως και άλλο η πραξη. Τα άλογα παλιότερα στην πράξη είχαν άμεση σύνδεση με τα κυβικά. Οι πολύστροφοι κινητήρες απλά δεν υπήρχαν (άλλωστε οι περισσότεροι ήταν 8βάλβιδοι)Οι πολύ ισχυροί κινητήρες σε σύνολα κάτω των 2000 κυβικών είναι ιαπωνικοί μόδα που ξεκίνησε με αυτοκίνητα θρυλικά όπως το swift και το civic vti me ta 160ps και rx7 ( άλλο πράγμα δεν το συγκρίνω). Η αύξηση των στροφών προήλθε από το χώρο των μοτοσυκλετών και φυσικά της φόρμουλα 1 . Οι ιάπωνες ήταν οι πρώτοι που κατάφεραν να ανεβάσουν τόσο τις στροφές χωρίς να χάσουν σε αξιοπιστία ώστε να το πουλήσουν στο κοινό. Οι γερμανοί της volkswagen ακολουθούν διαφορετική νοοτροπία και προσπαθούν να μην ρίξουν και τόσο χρήμα στα βενζινοκίνητα (στα diesel γίνεται το αντίθετο και κάνουν απλά θαύματα) χρησιμοποιώντας μεθόδους πολύ παλιότερες από το μεταβλητό χρονισμό όπως τούρμπο/άμεσος ψεκασμός. Όσο για την παρθενογέννεση και το τι είναι τεχνολογική καινοτομία αναφερόμουν σε επίπεδο παραγωγής, όταν αυτά θα μπορεί να τα αγοράσει το ευρύ κοινό. Αυτός είναι ο καινοτόμος, που ρισκάρει να φέρνει την πρωτοτυπία στο κοινό. Γιατί άλλωστε τούρμπο και κομπρέσσορας για τους ίδιους λόγους ( εκμηδενισμός του lag) είχε εισαγεί στους αγώνες η θρυλική lancia stratos.Paralias wrote:Διαφωνώ στο ότι είναι τεχνολογικό θαύμα.Βγλαζει 120 άλογα στο λίτρο,αλλά στις 9000 στροφές.Αυτό είναι γνωστό στις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και 40 χρόνια.
Παλιά έτσι έβγαιναν τα άλογα.Από τις πολλές στροφές.
Τεχνολογικό θαύμα είναι κινητήρας μεταβλητού κυβισμού,ή κινητήρα που από 1400cc να βγαίνουν 200 άλογα και μάλιστα χωρίς τούρμπο-κομπρέσσορα.
Και όμως υπάρχουν αυτά που σου λέω εδώ και πολλά χρόνια..