Page 1 of 1
Neuromarketing
Posted: Sat Aug 29, 2009 5:37 pm
by PASCAL
Ένα ενδιαφέρον blog για την εμπορική προπαγάνδα και μια αφορμή για περαιτέρω αναζήτηση πάνω στους σύγχρονους μηχανισμούς λειτουργίας του καπιταλισμού:
http://neurotalk.blogspot.com/search/la ... F%83%CE%B7
Re: Neuromarketing
Posted: Sat Aug 29, 2009 8:48 pm
by StormRider
Ενδιαφέρον, thanks for sharing

Re: Neuromarketing
Posted: Tue Sep 01, 2009 10:08 am
by rose
Ειναι γνωστή η δύναμη και η συναισθηματική αξία του brand name. Γνωστό παράδειγμα η coca cola - pepsi, το πείραμα αρχικά έκρυβε καθε πληροφορια για το brand και η πλειοψηφία των καταναλωτών δεν ειχε καποια προτιμηση . Οταν αποκαλύφθηκε η ταυτότητα τοτε η συνολική συµπεριφορά αλλαξε, με μεγάλη προτίμηση στην coca.
Στα χρηματιστήρια πολλοι ανάλυτες αφήνουν τις χαζες τεχνικές αναλύσεις κτλ και την ψάχνουν με την ψυχολογία του πλήθους, κερδίζοντας λεφτά εις βαρος της μάζας. Η ψυχολογία του πλήθους με απλά λογια λέει οτι αν κανένας δεν σκέφτεται, σκέφτονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή το σύστημα αυτοτροφοδοτείται γρήγορα και εύκολα.
Re: Neuromarketing
Posted: Tue Sep 01, 2009 5:04 pm
by Zifnab
Ειναι γνωστή η δύναμη και η συναισθηματική αξία του brand name. Γνωστό παράδειγμα η coca cola - pepsi, το πείραμα αρχικά έκρυβε καθε πληροφορια για το brand και η πλειοψηφία των καταναλωτών δεν ειχε καποια προτιμηση . Οταν αποκαλύφθηκε η ταυτότητα τοτε η συνολική συµπεριφορά αλλαξε, με μεγάλη προτίμηση στην coca.
Έχω κάνει blind test και μπορώ να καταλάβω παντα ποια είναι η pepsi και ποια είναι coca-cola - φυσικά αν μπλέξεις άλλες μάρκες ίσως μπερδευτώ να καταλάβω την pepsi...
Re: Neuromarketing
Posted: Wed Sep 02, 2009 6:14 pm
by PASCAL
rose wrote:
Στα χρηματιστήρια πολλοι ανάλυτες αφήνουν τις χαζες τεχνικές αναλύσεις κτλ και την ψάχνουν με την ψυχολογία του πλήθους, κερδίζοντας λεφτά εις βαρος της μάζας. Η ψυχολογία του πλήθους με απλά λογια λέει οτι αν κανένας δεν σκέφτεται, σκέφτονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή το σύστημα αυτοτροφοδοτείται γρήγορα και εύκολα.
Ναι, και ξέρουμε πολύ καλά πως "αυτοτροφοδοτείται" αυτό το σύστημα "εύκολα και γρήγορά". Η ψυχολογία του πλήθους δεν είναι απλά μια θεώρηση της κοινωνίας αλλά και η πλέον εφαρμοσμένη θεωρία χειραγώγησής της. Άλλωστε ο χαρακτήρας της σύγχρονης εκπαίδευσης αποσκοπεί στην καλλιεργία ανθρώπων καταναλωτών, παρασυρόμενων μάζών δηλαδή, που αποκτούν υπόσταση όχι μέσω του
είναι αλλά μέσω του
κατέχειν. Μάλιστα όσο περισσότερο το
κατέχειν, τόσο μεγαλύτερη και η επιβράβευσή. Από την άλλη, τόσο μεγαλύτερη και η προσαρμογή στο καταναλωτικό πρότυπο. Η σκέψη, η κριτική ικανότητα, εμποδίζουν την κατανάλωση και συνεπώς αποτελούν εμπόδια για τα κέρδη των επιχειρήσεων. Και αν σήμερα μιλάμε για κρίση στην παιδεία εννοούμε ακριβώς αυτό: την κάμψη της κριτικής σκέψης και την μετατροπή των ανθρώπων σε άβουλους καταναλωτές.
Re: Neuromarketing
Posted: Wed Sep 02, 2009 6:27 pm
by The Punisher
Η παιδεία αυτή καθεαυτή δεν νομίζω ότι είναι κατακριτέα. Ο τρόπος παρουσίασης, οι δάσκαλοι, οι οικογένειες. Αυτά είναι τα κατακριτέα σημεία στην διαδικασία της εκπαίδευση.
Re: Neuromarketing
Posted: Wed Sep 02, 2009 8:06 pm
by PASCAL
The Punisher wrote:Η παιδεία αυτή καθεαυτή δεν νομίζω ότι είναι κατακριτέα. Ο τρόπος παρουσίασης, οι δάσκαλοι, οι οικογένειες. Αυτά είναι τα κατακριτέα σημεία στην διαδικασία της εκπαίδευση.
Η παιδειά αυτή καθεαυτή όπως υπάρχει σήμερα είναι ιδιαίτερα κατακριτέα. Όχι μόνο γιατί ενσωματώνει στο πρόγραμμά της μαθήματα και δράσεις που προωθούν το καταναλωτικό σύστημα αλλά και γιατί έχει ένα σύνολο από διαδικασίες επιδοκιμασίας ή αποδοκιμασίες και επιλογής ή απόρριψης για όσους το αποδέχονται ή το πολεμούν αντίστοιχα. Μαθήματα όπως η οικονομία, η τεχνολογία και διοίκηση επιχειρήσεων εξυπηρετούν προφανέστατα τη μάθηση και την αναπαραγωγή του κεφαλαιοκρατικού/καταναλωτικού συστήματος ενώ οι διάφορες δράσεις όπως οι επισκέψεις σε βιομηχανικές μονάδες, χρηματηστήρια και συνέδρια τύπου "μέρες καριέρας" συμπληρώνουν το αυριανό πρότυπο για το περιβάλλον εργασίας και ζωής που πρέπει να επιβληθεί. Επιπλέον η επιβράβευση μαθητών που μιλούν, γράφουν και συμπεριφέρονται κομφορμιστικά για το καταναλωτικό σύστημα και η αποδοκιμασία όλων όσων διαφωνούν ή από την άλλη ο αποκλεισμός όσων αντιμάχονται τον καπιταλισμό/καταναλωτισμό μέσα από τις πανελλήνιες, τις εξετάσεις των σχολών και τις συνεντεύξεις σε μεταπτυχιακά συγκλίνουν στο πόσο κατακριτέα είναι η παιδεία ως έχει.