Page 1 of 1

Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 8:33 am
by mxsar.opa
Tη σφραγίδα του στον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης βάζει σήμερα ο ίδιος ο πρωθυπουργός στην έκτακτη «πρυτανική συνεδρίαση» των Δελφών, που σηματοδοτεί την έναρξη της πιο σαρωτικής μεταρρύθμισης των τελευταίων ετών.
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
Το όλο εγχείρημα φέρνει σειρά ανατροπών στην παιδεία καθώς αλλάζει ριζικά το υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης των ΑΕΙ-ΤΕΙ και έχει ως στόχο να βάλει τα ελληνικά πανεπιστήμια στην τροχιά του διεθνούς ανταγωνισμού. Παρουσία του «γκουρού» των μεταρρυθμίσεων στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, Πορτογάλου υπουργού Παιδείας Jose Μariano Gago, ο πρωθυπουργός θα δώσει τον «μπούσουλα» του νέου νόμου-πλαισίου, που παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα το «Εθνος της Κυριακής». Η ψήφισή του νόμου-πλαισίου στη Βουλή αναμένεται να γίνει το α' δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου 2011. [u]Ομάδα εργασίας[/u] Σήμερα όμως ο πρωθυπουργός στους Δελφούς θα ανοίξει την ατζέντα της μεταρρυθμιστικής στρατηγικής της κυβέρνησης, θεωρώντας ότι «η τριτοβάθμια εκπαίδευση της Μεταπολίτευσης έκλεισε τον κύκλο της» και είναι αδήριτη ανάγκη για τη χώρα και το μέλλον της ένα «νέο ξεκίνημα», να ανοίξει δηλαδή ένας καινούργιος κύκλος αναβάθμισης, εξέλιξης και αριστείας στο ακαδημαϊκό έργο. Στην κατεύθυνση αυτή συστάθηκε στο υπουργείο μια ομάδα εργασίας, υπό τον υφυπουργό Γ. Πανάρετο και με τη βασική συμβολή του ειδ. γραμματέα Β. Παπάζογλου κατέληξε σε ορισμένες σημαίνουσες διαπιστώσεις για τα «αγκάθια» στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και πώς αυτά μπορούν αντιμετωπιστούν. Κοινός τόπος για την επιτροπή ήταν ότι τα ανώτατα ιδρύματα έχουν... βαλτώσει και χρειάζονται επειγόντως αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών τους, με ταυτόχρονη εξωστρέφεια στο διεθνές περιβάλλον. Οι προτάσεις θα παρουσιαστούν για κάθε ζήτημα υπό μορφή εναλλακτικών σεναρίων, ώστε να τροφοδοτήσουν τον διάλογο. Οι πρυτάνεις όλων των ανώτατων ελληνικών ιδρυμάτων, μαζί με τον υπουργό Παιδείας της Κύπρου Ανδρέα Δημητρίου, που χειρίζεται αυτήν τη στιγμή την εξελισσόμενη μεταρρύθμιση στην Κύπρο, καθώς και τον πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου του Δουβλίνο Φέρντιναντ Βον Προζίνσκι θα μιλήσουν δίνοντας τις δικές τους θέσεις πάνω στο σχέδιο που θα παρουσιάσει ο κ. Γιώργος Παπανδρέου. [u]Αννα Διαμαντοπούλου[/u] Σαρωτικές οι αλλαγές στο μοντέλο διοίκησης «Το 2011 θα είναι η χρονιά των αλλαγών στην παιδεία. Για να γίνει αυτοδιοίκητο πραγματικά το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να συνεχίσει με το σημερινό μοντέλο διοίκησης και με τον τρόπο που εκλέγονται, λειτουργούν και συντίθενται τα όργανα. Αρα, πάμε σε μια αλλαγή μοντέλου διοίκησης πολύ βαθιά, στην οποία διοίκηση θα συμμετέχουν και δυνάμεις του πανεπιστημίου, αλλά και δυνάμεις της κοινωνίας », λέει η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, συμπληρώνοντας: «Το ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι μια κλειστή ιστορία, που αφορά μόνο τους καθηγητές και τους φοιτητές. Το ελληνικό πανεπιστήμιο το χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου η ελληνική κοινωνία και πρέπει να έχει άποψη. Το αυτοδιοίκητο, λοιπόν, σημαίνει και λογοδοσία, σημαίνει και παρακολούθηση, σημαίνει και συνολικότερο σχεδιασμό, που έχει να κάνει και με την ανάπτυξη της χώρας. Στο νέο θεσμικό πλαίσιο, η διεθνοποίηση και η εξωστρέφεια των πανεπιστημίων θα είναι από τα βασικά θέματα. Δηλαδή, θα μπορούν να έρχονται καθηγητές από το εξωτερικό να διδάσκουν εδώ, και οι δικοί μας καθηγητές να πηγαίνουν στο εξωτερικό. Θα μπορούμε να έχουμε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά σε διαφορετικές γλώσσες, για να έρχονται φοιτητές από πανεπιστήμια άλλων χωρών». Η αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημίων, και σε ξένες γλώσσες, υπολογίζεται ότι θα αυξήσει τη φοιτητική ζήτηση, από χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία, η Αφρική και τα Βαλκάνια. Ο φοιτητής από το εξωτερικό, όχι μόνο θα φέρνει το συνάλλαγμά του και θα στηρίζει πληρώνοντας το κόστος σπουδών του, αλλά θα αποτελέσει και πολύτιμο σύνδεσμο της Ελλάδας με τις αναδυόμενες και μεγάλες οικονομίες του μέλλοντος. Τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να θέσουν την παγκοσμιοποίηση στην υπηρεσία της κάλυψης του ελλείμματος των γνώσεων και του εμπλουτισμού του διαλόγου ανάμεσα σε λαούς και πολιτισμούς. Η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων υπερβαίνει τα εθνικά σύνορα και αποτελεί ισχυρό μέσο για τη διεθνοποίηση της έρευνας και της τεχνολογίας. [u]1. Πρυτάνεις με διεθνή διαγωνισμό[/u] Σαρώνεται ολοκληρωτικά ο τρόπος λειτουργίας της διοίκησης των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων. Με διεθνή διαγωνισμό θα καλύπτεται η θέση των πρυτάνεων στα μεγάλα και δημοφιλή ιδρύματα, ενώ σε άλλα θα υπάρχουν διορισμένοι από το υπουργείο πρυτάνεις ή πρόεδροι των διοικουσών επιτροπών (η Αρχή του πανεπιστημίου θα προκηρύσσει διαγωνισμό κύρους, για να βρίσκει τον καλύτερο πρύτανη που υπάρχει στον κόσμο). Το πρυτανικό συμβούλιο καταργείται, μαζί του φυσικά και η συμμετοχή των φοιτητών στη διοίκηση και αντικαθίσταται από διοικητικό συμβούλιο (ΔΣ), στο οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν και προσωπικότητες κύρους εκ των ΑΕΙ. [u]2. Οριοθετούνται ΑΕΙ-ΤΕΙ[/u] Επανεξετάζονται οι όροι πανεπιστήμιο και τεχνολογικό ίδρυμα. Ως «πανεπιστήμιο» θα νοείται το σύνολο των σπουδών σαν ενότητα. Το τεχνολο­γικό ίδρυμα θα επιτελεί διαφορετικό ρόλο και πάντως τα επιστημονικά τους αντικείμενα δεν θα συγχέονται, όπως συμβαίνει σήμερα με πλήθος σχολών. Στόχος της κυβέρνησης είναι ο επαναπροσδιορισμός των δυό όρων, που θα υποβοηθηθεί από τον «Καλλικράτη» σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Η συγχώνευση ή η κατάργηση ιδρυμάτων θα οδηγήσει μεγάλο μέρος των ΤΕΙ στο να κατέβουν εκπαιδευτικό επίπεδο και να αποτελέσουν ξανά, όπως στο παρελθόν, τεχνολογικά και μόνο ιδρύματα. Η πληθώρα των ΤΕΙ θα πάψει να ανήκει στην ανώτατη βαθμίδα, όπως συμβαίνει σήμερα. Το κριτήριο θα είναι το περιεχό­μενο και η ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών. Σε αυτό θα συμμετέχουν και οι τοπικές κοινωνίες. [u]3. Θα μείνουν τα μισά Ιδρύματα[/u] Ανασχεδιάζεται πλήρως ο χάρτης των Ιδρυμάτων και από τα συνολικά 40 ΑΕΙ και ΤΕΙ, που λειτουργούν σήμερα, θα συνεχίσουν να υπάρχουν στα τέλη του 2011 μόνο τα μισά! Σήμερα λειτουργούν 22 πανεπιστήμια και 18 ΤΕΙ, με περισσότερα από 590 τμήματα. Το σχέδιο του δραστικού περιορισμού των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων περιλαμβάνει τις συγχω­νεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοει­δούς επιστημονικού αντικειμένου, τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστη­μίου ή τεχνολο­γικού ιδρύματος σε ένα άλλο. [u]4. Αποβάλλονται οι «αιώνιοι»[/u] Επανέρχονται τα προαπαιτούμενα μαθήματα. Δεν θα μπορεί ο φοιτητής να «ανεβαίνει έτος», εάν πρώτα δεν έχει περάσει έναν προκαθορισμένο αριθμό μαθημάτων που θα ορίζει η σχολή του, ως προαπαιτούμενα (θέμα συζήτησης θα είναι το πόσες φορές θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εξεταστεί κάποιος σε ένα μάθημα, αλλά και το πότε θα βρίσκεται εκτός σχολής) . Τα πανεπιστήμια θα πάψουν να είναι εξεταστικά κέντρα, οι εξεταστικές περίοδοι θα μειωθούν δραστικά, ενώ μπαίνει τέρμα στην αιώνια φοίτηση. Επίσης, οι φοιτητές στο μέλλον και σε σύνδεση με το νέο εξεταστικό θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα, με δικαίωμα μεταπήδησης ή αλλαγής σχολής. [u]5. Θα υποδέχονται ξένους φοιτητές[/u] Διεθνοποιούνται τα ανώτατα ιδρύματα με την πλήρη αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών τους (οι διοικήσεις των ΑΕΙ θα τα αναπροσαρμόσουν όπως αυτές κρίνουν απαραίτητο). Με τα νέα προγράμματα σπουδών τα ελληνικά πανεπιστήμια θα μπορούν να δέχονται ξένους φοιτητές και να έχουν ξενόγλωσσα τμήματα, όπως συμβαίνει ήδη με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν διεθνή κέντρα εκπαίδευσης και έρευνας κι αντί να εξάγουμε φοιτητές, να εξάγουμε ελληνική γνώση. Μετά τον ανασχεδιασμό, τα ανώτατα ιδρύματα θα συνδεθούν με την τοπική κοινωνία και τις ανάγκες της. [u]6. Χρηματοδότηση με προϋποθέσεις[/u] Συνδέεται η αξιολόγηση κι ο αριθμός των φοιτητών ή σπουδαστών που υποδέχεται το κάθε ίδρυμα με τη χρηματοδότησή του. Τους περισσότερους πόρους θα παίρνουν όσες σχολές ανταποκρίνονται στο επίπεδο σπουδών που τους αντιστοιχεί. Μηχανισμοί ελέγχου και αξιολόγησης των ΑΕΙ θα στηθούν σε όλο τον «δρόμο» προς το πτυχίο. [u]7. Αξιολογητές απ' όλο τον κόσμο[/u] Αλλάζει ο τρόπος αξιολόγησης των προγραμμάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ με την εισαγωγή και αλλοδαπών αξιολογητών στα ιδρύματα. Στα υπάρχοντα προγράμματα που αφορούν υποστήριξη ερευνητικών επιλογών στα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τα ερευνητικά κέντρα, θα μπουν εξωτερικοί αξιολογητές, όπως συμβαίνει χωρίς εξαίρεση σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι πρυτάνεις θα χάσουν το προνόμιο τού να είναι οι ίδιοι αξιολογητές. [u]ΖΟΖΕ Μ. ΓΚΑΓΚΟ[/u] Ο Πορτογάλος «γκουρού» των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων Μιά από τις σημαντικότερες μορφές στον χώρο της ευρωπαϊκής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι ο Jose Μariano Gago. Υπουργός Παιδείας της Πορτογαλίας σήμερα, αλλά ηγέτης των φοιτητικών κινητοποιήσεων του 1970 στη χώρα του, στο παρελθόν. Ο κ. Gago θεωρείται και είναι ο «γκουρού» των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στην ΕΕ, με πολύ μεγάλη εμπειρία στην αναδιάρθρωση των σχολών και την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών τους. Το σύνθημά του είναι «η αξιοκρατία στα πανεπιστήμια». Ο ίδιος οργάνωσε και εφάρμοσε τη γιγαντιαία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση των πανεπιστημίων στην Πορτογαλία το 1990. Ο Jose Μariano Gago είναι φίλος τόσο του πρωθυπουργού όσο και της υπουργού Αννας Διαμαντοπούλου, με την οποία συναντήθηκαν στην Αθήνα τον περασμένο Ιούνιο. Ο Πορτογάλος υπουργός ταξίδεψε για ώρες στην Ελλάδα, προκειμένου να δει και να προτείνει αλλαγές στην υπουργό, στο σχέδιο του νόμου-πλαισίου που εκείνη ετοίμαζε. Οι απόψεις του έχουν ιδιαίτερη σημασία για την ελληνική μεταρρύθμιση, όχι μόνο γιατί ο ίδιος είναι ένας πετυχημένος μεταρρυθμιστής, αλλά γιατί η Πορτογαλία έχει εκπαιδευτικό σύστημα παρόμοιο του ελληνικού.
Από το 'Εθνος
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid= ... d=32600948

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 11:13 am
by sandra
Mακάρι να'ναι έτσι. Ακούγονται πολύ θετικά και λογικά τα μέτρα, αλλά αμφιβάλλω για το αν θα γίνει στην ουσία αυτό το πράγμα.
Να προλάβουμε να πάρουμε πτυχίο γιατί πάλι καταλήψεις κόβω να'χουμε :-p

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 11:19 am
by Erevodifwntas
sandra wrote:Mακάρι να'ναι έτσι. Ακούγονται πολύ θετικά και λογικά τα μέτρα, αλλά αμφιβάλλω για το αν θα γίνει στην ουσία αυτό το πράγμα.
Να προλάβουμε να πάρουμε πτυχίο γιατί πάλι καταλήψεις κόβω να'χουμε :-p
Και τι σχέση έχουν αυτά με την ελληνική ακαδημαϊκή πραγματικότητα? πόσο καιρο θα μείνουν κλειστά τα πανεπιστήμια για να εφαρμοστεί η λογική?

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 11:37 am
by sandra
Λογικά με την έννοια του οτι έτσι θα έπρεπε να λειτουργουν. Τι να κάνουμε δηλαδή, αν θέλουμε ριζικές αλλαγές θα πρέπει να βγουμε από τη βόλεψη μας. Αλλά επειδή εδώ είμαστε και τα λέμε, σιγά που θα γίνει στην πράξη αυτό, οπότε τζάμπα σκας για το αν θα συνεχιστει η ομαλη(λολ) λειτουργια των ιδρυματων μας.

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 12:20 pm
by ultimate_aektzis
Ειδικα αυτο με τα προαπαιτουμενα και το οτι αν κοπεις πχ 3 φορες σε ενα μαθημα αποβαλλεσαι απο την σχολη ειναι αστεια.Δεν μπορει αυτο το μετρο να εφαρμοστει σε μια χωρα οπου οι μισοι καθηγητες διορθωνουν με ανεμιστηρα.Θα καταληξει τελειως ρουσφετολογικο.

Επισης δεν ξερω αν θελουν και τα πετανε:
Αρα, πάμε σε μια αλλαγή μοντέλου διοίκησης πολύ βαθιά, στην οποία διοίκηση θα συμμετέχουν και δυνάμεις του πανεπιστημίου, αλλά και δυνάμεις της κοινωνίας », λέει η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, συμπληρώνοντας:
Θα εχει ο καθενας λογο για την διοικηση του πανεπιστημιου?Και εκ του ασφαλους.Αφου ενα μεγαλο ποσοστο πολιτων >40 δεν εχει κατσει ποτε σε αμφιθεατρο.Ειναι σαν να μπορω να εχω ψηφο στο ΔΣ της ΕΡΤ για το ποιος θα ειναι προεδρος.Δικαιο μεν, γιατι πλερωνω αλλα μλκ γιατι εχω αγνοια επι του οργανισμου.

Και κατι ακομα, το προβλημα ξεκιναει απο το σχολειο και οχι τοσο στα πανεπιστημια.Επειδη κακα τα ψεμματα, ειναι σχετικα ευκολα(με στοιχειωδες διαβασμα) να βγαλεις γυμνασιο και ενιαιο λυκειο φτανεις και ευκολα στην πυλη του πανεπιστημιου.Οι χωρες με τα πιο πετυχημενα συστηματα παιδειας στην Ευρωπη εχουν εξετασεις σε ολα τα περασματα μεταξυ των σχολειων και το χοντρο ξεκαθαρισμα γινεται χαμηλα(στο data link layer που θα λεγε και μια ψυχη :-p ).Καποτε ειχαμε(τουλαχιστον απο δημοτικο σε γυμνασιο γιατι τα προλαβε ο αδερφος μου), καιρος να ξαναβαλουμε...

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 12:37 pm
by proskopos
Το 6, με την χρηματοδότηση υπο προυποθέσεις, δεν μου κάθεται καλα.. :???:
Ποιές προυποθέσεις? Να αποφοιτούν πολλά άτομα με βαθμό >8, ας πούμε; Θα καταλήξουν ιδρύματα που θα βάζουν βαθμούς αβέρτα...

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 1:02 pm
by nookie
Για μενα το σκεπτικο τους ειναι το εξης απλο..Εχουμε υπερβολικα πολλα ΑΕΙ/ΤΕΙ που οσα λεφτα και να τους δινουμε εξακολουθουν να χρωστανε και να ζητανε..εφοσον πληρωνω ωστοσο θελω να εχω λογο(αληθεια,οι παραταξεις τι λενε επ'αυτου?δεν μεταφερουν τη βουληση των κομματων στα πανεπιστημια και στα κεντρα αποφασεων τους..?)..και τελος..τωρα που δεν εχω για να πληρωνω,πρεπει να βρουμε τυχαρπαστους απο το εξωτερικο που να μπορουν να πληρωσουν για να ερθουν εδω..

Επειδη ομως το επιπεδο των πανεπιστημιων ειναι αυτο που ειναι προς το παρον..δεν βλεπω πως απλα με τα ξενα λεφτα θα αλλαξει το επιπεδο των σπουδων..επισης καταλαβαινω τη στοχευση στη μειωση ΑΕΙ και στη διαγραφη φοιτητων(αληθεια,οι αιωνιοι φοιτητες πώς επιβαρυνουν το κρατος?)..ωστοσο ωραιο θα ηταν να βλεπαμε στο πλαισιο και τι προβλεπεται για οσους πληττονται..γιατι ειναι ωραια πχ να εισαι φοιτητης στην κομοτηνη..να μπηκες με εξετασεις κτλ..και επειδη εισαι 1-2ο ετος,καθ'όλα νομιμος φοιτητης που πληρωνει για να ειναι κοντα στον τοπο φοιτησης..να αντιμετωπισεις τη λογικη ''ε,σορρυ,το κλεινουμε επειδη στοιχιζει..kindly f..k off''

Για να περασεις μεγαλες αλλαγες θελεις 2 πραγματα..βαθος χρονου για να εφαρμοστουν σταδιακα..και ομαλη μεταβαση σε καθε βημα..

ΥΓ.O mr.Gago εκανε τη μεταρρυθμιση το 1990 ωστε 20 χρονια μετα να φερει τα πορτογαλικα πανεπιστημια στο επιπεδο μας???Και αυτο καλειται προοδος? ( Ο_ο )
Επισης θα ηθελα πραγματι να μαθω η βελτιωμενη πορτογαλικη παιδεια τι επιδεικνυει(παγκοσμιως,αφου αυτη ειναι κ η στοχευση της υπουργου..) ωστε να εχουμε αυτην για παραδειγμα..!
ΥΓ2.Ακομα ειναι αρχη,αλλα κι εγω προβλεπω να γινονται καταληψεις..η συμβουλη μου..μην αποσυντονιστειτε και προσπαθειστε να ειστε συνεπεις ακομα και σε αυτην την κατασταση! ;)

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 5:59 pm
by mikem4600

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Sun Sep 26, 2010 7:29 pm
by ja_the_invincible
το θέμα δεν είναι τα μέτρα αλλά τι στοχεύεις να κάνεις με τα μέτρα αυτά.αν ας πούμε κυνηγήσεις κάπως τους φοιτητές ώστε να μην γίνονται "αιώνιοι" φαντάζομαι πως αυτό θα τους ωθήσει κάπως να διαβάσουν.επίσης θετικό το να λειτουργούν ξενόγλωσσα τμήματα-βασικά ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.σκεφτείτε ιδρύματα όπως το μετσόβειο η ασοεε και το αριστοτέλειο να συγκεντρώνουν σπουδαστές από τα βαλκάνια και την εγγύτερη ανατολή.Μια χαρά έσοδο , αρκεί κιόλας βέβαια να ανέβει κάπως και το επίπεδο των σχολών ώστε να μην συγκεντρώνεις κάθε τυχάρπαστο.Το θέμα όμως είναι πως ακριβώς θα το πετύχεις αυτό?Πρέπει να γίνουν πιο σοβαρές προσπάθειες στην έρευνα κατά την γνώμη μου.. :???:

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 11:14 am
by barbarosa
Ναι και μετά τα ξενόγλωσσα μαθήματα ας βάλουμε και την αγγλική επίσημη γλώσσα. Είναι επιθυμία της αγαπημένης μας υπουργού άλλωστε!

Μια χαρά θα μπορούσαν να είναι τα πανεπιστήμιά μας! Το μόνο που χρειάζεται είναι τα κόμματα να ΒΓΑΛΟΥΝ τα παραρτήματά τους απο τις σχολές. ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Να δείτε μετά πως ανεβαίνει το επίπεδο!
Όλα τα υπόλοιπα μέτρα είναι σε στυλ ΔΝΤ λίγο πολύ, ιδιωτικοποίηση, κεφάλαια, κέρδος μπλα μπλα μπλα...

ΥΓ1 καταλήψεις όσο είναι η ΠΑΣΠ στη σχολή επικεφαλής τώρα που είναι και το ΠΑΣΟΚ εξουσία ούτε με σφαίρες. Ευτυχώς γιατί δεν κερδίζουμε και τίποτα. Μας έφαγαν οι καταλήψεις πρώτο έτος και τι κερδίσαμε?

ΥΓ2 Ποια πορτογαλία? Τι είναι η Πορτογαλία ρε σιγά! Ο βασικός ανταγωνιστής μας στα αρνητικά ρεκόρ είναι αυτούς θα μιμηθούμε?

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 12:53 pm
by gasparosoft
Σωστός ο πειρατής :smt023

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 4:41 pm
by Ισοβίτης
barbarosa++

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 4:46 pm
by Zifnab
barbarosa++ Απλά respect :-D

Εκτός από το καταλήψεις: - αυτές μπορούν να γίνουν και χωρίς Γ.Σ ..όπως τότε με τον Γρηγορόπουλο, που μπήκαν άγνωστοι τελείως μεσα στη σχολή και δεν άφηναν κανέναν να μπει να κανει Γ.Σ... :smt023

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 4:46 pm
by enum21
barbarosa wrote:Ναι και μετά τα ξενόγλωσσα μαθήματα ας βάλουμε και την αγγλική επίσημη γλώσσα. Είναι επιθυμία της αγαπημένης μας υπουργού άλλωστε!

Μια χαρά θα μπορούσαν να είναι τα πανεπιστήμιά μας! Το μόνο που χρειάζεται είναι τα κόμματα να ΒΓΑΛΟΥΝ τα παραρτήματά τους απο τις σχολές. ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Να δείτε μετά πως ανεβαίνει το επίπεδο!
Όλα τα υπόλοιπα μέτρα είναι σε στυλ ΔΝΤ λίγο πολύ, ιδιωτικοποίηση, κεφάλαια, κέρδος μπλα μπλα μπλα...

ΥΓ1 καταλήψεις όσο είναι η ΠΑΣΠ στη σχολή επικεφαλής τώρα που είναι και το ΠΑΣΟΚ εξουσία ούτε με σφαίρες. Ευτυχώς γιατί δεν κερδίζουμε και τίποτα. Μας έφαγαν οι καταλήψεις πρώτο έτος και τι κερδίσαμε?

ΥΓ2 Ποια πορτογαλία? Τι είναι η Πορτογαλία ρε σιγά! Ο βασικός ανταγωνιστής μας στα αρνητικά ρεκόρ είναι αυτούς θα μιμηθούμε?
++

Να ποια χώρα πρέπει να ακολουθούμε
Την Πορτογαλία πρέπει να την περνάμε για κανά δυο θέσεις αν δεν κάνω λάθος..

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 4:57 pm
by Lifer
Παιδες καποια απο τα μετρα μπορει να φαινονται θετικα βλεπω ομως και πολλα αρνητικα οπως το οτι οι φοιτητες δεν θα συμμετεχουν καθολου στην διοικηση του πανεπηστημιου ,που ειναι πολυ σημαντικο γιατι εμεις ξερουμε καλυτερα απο ολους τα προβλημματα της σχολης μας (εμεις οχι οι παραταξεις).
Επισης θα κοπουν τελιως τα πολλα χρονια σπουδων.. (θα προκαλεσει πολλε αντιδρασεις)
Και τελευταιο .. θα μπαινουν στην σχολη ολοι και μετα θα γινεται το ξεκαρταρισμα.. (φανταζεστε τι θα γινεται στα μαθηματα .. να μην πω στις εξετασεις ??)

Βλεπω να ξεθαβουμε το τσεκουρι του πολεμου το χειμωνα ...

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 5:37 pm
by enum21
Lifer wrote:Παιδες καποια απο τα μετρα μπορει να φαινονται θετικα βλεπω ομως και πολλα αρνητικα οπως το οτι οι φοιτητες δεν θα συμμετεχουν καθολου στην διοικηση του πανεπηστημιου ,που ειναι πολυ σημαντικο γιατι εμεις ξερουμε καλυτερα απο ολους τα προβλημματα της σχολης μας (εμεις οχι οι παραταξεις).
Επισης θα κοπουν τελιως τα πολλα χρονια σπουδων.. (θα προκαλεσει πολλε αντιδρασεις)
Και τελευταιο .. θα μπαινουν στην σχολη ολοι και μετα θα γινεται το ξεκαρταρισμα.. (φανταζεστε τι θα γινεται στα μαθηματα .. να μην πω στις εξετασεις ??)

Βλεπω να ξεθαβουμε το τσεκουρι του πολεμου το χειμωνα ...
Μα πάνε και παίρνουν μέτρα χωρίς να το καλοσκεφτούνε. Πόσες φορές έχουν γίνει προσπάθειες για αλλαγές και πάντα έχουν αποτύχει? Αν θέλουν να αλλάξουν πραγματικά την Παιδεία πρέπει να ξεκινήσουν από τα χαμηλά και να πάνε προς τα ψηλά γιατί από τη μικρή ηλικία "χτίζεις" την νοοτροπία του παιδιού - μελλοντικού πολίτη. Και εκτός από αυτό αντί να σπαταλάνε φράγκα για αεροπλάνα, βόμβες και ΤΟΝ πολεμικό εξοπλισμό (λες και πάμε για πόλεμο) να δώσουν για την Παιδεία, τα σχολεία κλπ κλπ Αφού βλέπουν ότι οι χώρες που στηρίζουν την Παιδεία είναι πολύ πιο μπροστά μας. Τι πάνε και ρωτάνε τους Πορτογάλους και «γκουρού» των μεταρρυθμίσεων? :???:

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 5:49 pm
by Zifnab
enum21 wrote: Αν θέλουν να αλλάξουν πραγματικά την Παιδεία πρέπει να ξεκινήσουν από τα χαμηλά και να πάνε προς τα ψηλά γιατί από τη μικρή ηλικία "χτίζεις" την νοοτροπία του παιδιού - μελλοντικού πολίτη.
Αυτό είναι πολύ θεωρητικό και δεν δουλεύει στην πράξη ! - σε 12 χρόνια λογικά θα έχει αλλάξει η κυβέρνηση... και η πραγματική Παιδεία δεν ορίζεται από μεταρρυθμίσεις...

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 5:53 pm
by enum21
Zifnab wrote:
enum21 wrote: Αν θέλουν να αλλάξουν πραγματικά την Παιδεία πρέπει να ξεκινήσουν από τα χαμηλά και να πάνε προς τα ψηλά γιατί από τη μικρή ηλικία "χτίζεις" την νοοτροπία του παιδιού - μελλοντικού πολίτη.
Αυτό είναι πολύ θεωρητικό και δεν δουλεύει στην πράξη ! - σε 12 χρόνια λογικά θα έχει αλλάξει η κυβέρνηση... και η πραγματική Παιδεία δεν ορίζεται από μεταρρυθμίσεις...
Ναι, ας βρουν μια οδό και ας την ακολουθήσουν. Κάθε κυβέρνηση που αλλάζει, όλο μεταρρυθμίσεις κάνει και στο τέλος το συμπέρασμα είναι το ταμείο να ναι μείον, και από βελτίωση....... :smt012

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 6:00 pm
by sandra
Καλά πάντως αν νομίζουμε πως το μόνο πρόβλημα των ελληνικών πανεπιστημίων είναι οι παρατάξεις μάλλον είμαστε βαθιά νυχτωμένοι. Καταργώντας απλά τις παραταξεις θα ανέβει το επίπεδο; Θα γίνουν εγκαταστάσεις; Θα δοθούν αξιοπρεπή συγγράμματα; Θα ανέβει το επίπεδο των καθηγητών, των μαθημάτων, των φοιτητών; Θα γινουμε πιο ανταγωνιστικοί κλπ; Κακές οι παρατάξεις δε λέω, αλλά δεν είναι το μόνο πρόβλημα μας

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 6:22 pm
by gasparosoft
Καταργώντας τις παρατάξεις και γενικά "βγάζοντας" τα κόμματα από το πανεπιστήμιο ανεβάζεις σίγουρα το επίπεδο των καθηγητών μιας και τώρα θα επιλέγονται οι καλύτεροι κι όχι οι γαλάζιοι , πράσινοι , τα τσιράκια κτλ(αυτό συμβαίνει κατά ένα μεγάλο ποσοστό. Φαίνεται εξάλλου.). Επίσης βελτιώνεις τους χώρους (αφίσες, συνθήματα γιοκ) και θα επικρατεί γενικά ηρεμία από όλες τις απόψεις (45λεπτα μαθήματα χωρίς τσακωμούς κοκ).

Τώρα για το επίπεδο των μαθημάτων φταίνε οι καθηγητές και οι φοιτητές. Δεν γίνεται σε μια χώρα των 10^7 κατοίκων οι μισοί να είναι συνταξιούχοι και οι άλλοι μισοί "σπουδαγμένοι". Όποιος μπορεί και τον ενδιαφέρει ας μπει στον χώρο. Έτσι η ποιότητα του μαθήματος ανεβαίνει αφού όλοι θα ενδιαφέρονται για την γνώση κι όχι για το κωλόχαρτο. Όποιος δεν μπορεί και δεν γουστάρει ρε παιδί μου το διάβασμα ας γίνει υδραυλικός, ηλεκτρολόγος κτλ. Επαγγέλματα όπου τα προτιμάνε οι αλλοδαποί και βγάζουν και αρκετά κιόλας. Γιατί να μην πάει ο Έλληνας; Γιατί ο γονιός έχει ψώνιο. Θέλει να το λέει στην κυρά Μαρίκα :
"Η κόρη μου πέρασε στην ΑΣΟΕΕ". "Ο γιος μου στο NTUA".
-"Και τι θα κάνει ρε Μαρίκα εκεί;"
-"Ε, τίποτα θα κάτσει και θα πάρει το χαρτί. Μετά σίγουρη θέση στο δημόσιο. Χαζός/ή είναι;"
Γενικά πρέπει να μειωθούν τα πανεπιστήμια, ο αριθμός των εισακτέων και να γίνεται ένας διαχωρισμός από το γυμνάσιο για να ανέβει το επίπεδο των φοιτητών. Όπως στην Γερμανία (?)

Τέλος δεν υπάρχουν χρήματα. Οπότε εγκαταστάσεις και όλα τα συναφή ξεχάστε τα για την επόμενη 20ετία.

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Mon Sep 27, 2010 11:34 pm
by marios
Αρχικά να ξεκινήσω με το ότι βλέπω θετικά τις αλλαγές.
Τόσα χρόνια, όλοι λέμε ότι η Παιδεία πρέπει να αλλάξει(αμφιβάλλω αν υπάρχει έστω και ένας που να μην το έχει πει κάποια στιγμή αυτό).
Δεν μπορώ να ξέρω αν αυτές οι αλλαγές είναι οι καλύτερες, ούτε καν αν είναι γενικά καλές, αλλά από την αδράνεια που τόσα χρόνια είμασταν, καλύτερα μια αλλαγή. Έστω και μέτρια.

Τώρα, περί των αλλαγών(κατά την προσωπική μου άποψη πάντα και χωρίς να την θεωρώ υποχρεωτικά σωστή):
- Είναι θετικό να αλλάξουν οι πανελλαδικές. Αυτό το πράγμα, που νομίζω είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, είχε παραγίνει. Καλώς ή κακώς, ειδικά στην Ελλάδα, οι πανελλαδικές είχαν πάρει μια έννοια "κοινωνικής επιβεβαίωσης"(λες και κάποιος που βγάζει 19000+ μόρια είναι καλύτερος άνθρωπος, πέρα από μαθητής, από κάποιον που βγάζει 5000 μόρια).
Κατά την γνώμη μου πρέπει να καταργηθούν εντελώς(όσο το συντομότερο, τόσο το καλύτερο) και να δοθεί με άλλο τρόπο η λύση. Αν θα γίνει με το ανεξαρτητοποιηθεί το σχολείο με το πανεπιστήμιο(που καλώς ή κακώς δεν συμβαίνει σήμερα), είναι μια άλλη και αρκετά μεγάλη κουβέντα.
(υποθέτω ότι με αυτό που θα γίνει τώρα, θα υπάρχουν οι πανελλαδικές, αλλά θα αρκεί η βάση του χαμηλότερου του πανεπιστημίου και όχι του τμήματος).

- Είναι επίσης θετικό το να γίνονται μαθήματα στα αγγλικά. Από κάθε άποψη. Είτε οικονομικά το δει κανείς, είτε σαν προώθηση του πανεπιστημίου προς το εξωτερικό(γιατί να θυμίσω ότι παρόλα όσα πιστεύουμε, δεν είμαστε μόνοι στον κόσμο και αν δεν το αποβάλλουμε σαν νοοτροπία, μάλλον θα καταφέρουμε να πάμε ακόμα πιο πίσω απ'όσο είμαστε τώρα).
Τώρα για την απάντηση του barbarosa για την αγγλική γλώσσα, δεν ξέρω. Δεν νομίζω ότι το να γίνονται ξενόγλωσσα μαθήματα στα πανεπιστήμια συντελεί στην επισημοποίηση της αγγλικής, παρά μόνο στο ότι τα πανεπιστήμια, από "Ελληνικά Πανεπιστήμια" αρχίζουν να κινούνται στο "Πανεπιστήμια" σκέτο. Άλλωστε η αγγλική γλώσσα είναι παγκόσμια η "επίσημη"(πλέον είναι απίθανο να βρεις δουλειά χωρίς να ξέρεις αγγλικα, ακόμα και εντός Ελλάδας) οπότε (προσωπικά) έχω συμβιβαστεί με την ιδέα του ότι πρέπει να ξέρεις.

- Πολύ θετικό το σκέλος των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων για ευνόητους λόγους που έχουν αναφερθεί και αναλυθεί αρκετές φορές.

- Έχω μεγάλους φόβους για το σύστημα που θα γίνεται από το 1ο στο 2ο έτος(διαχωρισμός τμημάτων). Πέραν του ότι δεν ξέρω πως ακριβώς θα δουλέψει το ίδιο το 1ο έτος(π.χ. εμείς τι μαθήματα θα έχουμε; τα 2 οικονομικά μόνο έχουν σχέση με το υπόλοιπο πανεπιστήμιο) φοβάμαι ότι θα δούμε πολλά και περίεργα.
Από φροντιστήρια για το 1ο έτος σε κάθε πανεπιστήμιο, μέχρι ρουσφετοκαταστάσεις(γιατί σίγουρα θα γίνουν προσπάθειες για αυτό) και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Για μένα είναι το πιο επίφοβο κομμάτι των μεταρρυθμίσεων.

- Επιφοβος είναι και ο τρόπος που θα γίνουν συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων. Δεν μπορώ να καταλάβω τι κριτήρια μπορούν να τεθούν, από την στιγμή που δεν υπάρχει κάποια επίσημη αξιολογιση πανεπιστημίων και τμημάτων στην Ελλάδα. Από φήμες;

- Επίσης θα συμφωνήσω με το
Lifer wrote:οι φοιτητες δεν θα συμμετεχουν καθολου στην διοικηση του πανεπηστημιου ,που ειναι πολυ σημαντικο γιατι εμεις ξερουμε καλυτερα απο ολους τα προβλημματα της σχολης μας (εμεις οχι οι παραταξεις).
Όπως και στα γνωστά θέματα των παρατάξεων, εγκαταστάσεων, χρηματοδότησης κλπ που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Αυτά κάποια στιγμή πρέπει να διευθετηθούν, αλλά μάλλον δεν θα είναι σύντομα αυτή η στιγμή :-(

P.S.: Η Φινλανδία και το Λουξεμβούργο(μέχρι κάποια χρόνια πριν το κορυφαίο κράτος στην εκπαίδευση) είναι εντελώς διαφορετικών συνθηκών χώρες(τα λεφτά που δίνουν εκεί δεν υπάρχουν στην Ελλάδα με την καμία). Αυτοί πρέπει να είναι ο φάρος, αλλά μέχρι τότε, κάθε βοήθεια από ειδικούς στο θέμα από πιο "κοντινές" καταστάσεις, για μένα είναι καλοδεχούμενη.

P.S.2: Congrats σε όποιον αντεξε να το διαβάσει όλο :-p

Re: Αλλάζουν όλα σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (Σεπτ. 2010)

Posted: Tue Sep 28, 2010 10:58 am
by kwnccc
Spoiler: εμφάνιση/απόκρυψη
[quote="marios"]Αρχικά να ξεκινήσω με το ότι βλέπω θετικά τις αλλαγές. Τόσα χρόνια, όλοι λέμε ότι η Παιδεία πρέπει να αλλάξει(αμφιβάλλω αν υπάρχει έστω και ένας που να μην το έχει πει κάποια στιγμή αυτό). Δεν μπορώ να ξέρω αν αυτές οι αλλαγές είναι οι καλύτερες, ούτε καν αν είναι γενικά καλές, αλλά από την αδράνεια που τόσα χρόνια είμασταν, καλύτερα μια αλλαγή. Έστω και μέτρια. Τώρα, περί των αλλαγών(κατά την προσωπική μου άποψη πάντα και χωρίς να την θεωρώ υποχρεωτικά σωστή): - Είναι θετικό να αλλάξουν οι πανελλαδικές. Αυτό το πράγμα, που νομίζω είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, είχε παραγίνει. Καλώς ή κακώς, ειδικά στην Ελλάδα, οι πανελλαδικές είχαν πάρει μια έννοια "κοινωνικής επιβεβαίωσης"(λες και κάποιος που βγάζει 19000+ μόρια είναι καλύτερος άνθρωπος, πέρα από μαθητής, από κάποιον που βγάζει 5000 μόρια). Κατά την γνώμη μου πρέπει να καταργηθούν εντελώς(όσο το συντομότερο, τόσο το καλύτερο) και να δοθεί με άλλο τρόπο η λύση. Αν θα γίνει με το ανεξαρτητοποιηθεί το σχολείο με το πανεπιστήμιο(που καλώς ή κακώς δεν συμβαίνει σήμερα), είναι μια άλλη και αρκετά μεγάλη κουβέντα. (υποθέτω ότι με αυτό που θα γίνει τώρα, θα υπάρχουν οι πανελλαδικές, αλλά θα αρκεί η βάση του χαμηλότερου του πανεπιστημίου και όχι του τμήματος). - Είναι επίσης θετικό το να γίνονται μαθήματα στα αγγλικά. Από κάθε άποψη. Είτε οικονομικά το δει κανείς, είτε σαν προώθηση του πανεπιστημίου προς το εξωτερικό(γιατί να θυμίσω ότι παρόλα όσα πιστεύουμε, δεν είμαστε μόνοι στον κόσμο και αν δεν το αποβάλλουμε σαν νοοτροπία, μάλλον θα καταφέρουμε να πάμε ακόμα πιο πίσω απ'όσο είμαστε τώρα). Τώρα για την απάντηση του barbarosa για την αγγλική γλώσσα, δεν ξέρω. Δεν νομίζω ότι το να γίνονται ξενόγλωσσα μαθήματα στα πανεπιστήμια συντελεί στην επισημοποίηση της αγγλικής, παρά μόνο στο ότι τα πανεπιστήμια, από "Ελληνικά Πανεπιστήμια" αρχίζουν να κινούνται στο "Πανεπιστήμια" σκέτο. Άλλωστε η αγγλική γλώσσα είναι παγκόσμια η "επίσημη"(πλέον είναι απίθανο να βρεις δουλειά χωρίς να ξέρεις αγγλικα, ακόμα και εντός Ελλάδας) οπότε (προσωπικά) έχω συμβιβαστεί με την ιδέα του ότι πρέπει να ξέρεις. - Πολύ θετικό το σκέλος των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων για ευνόητους λόγους που έχουν αναφερθεί και αναλυθεί αρκετές φορές. - Έχω μεγάλους φόβους για το σύστημα που θα γίνεται από το 1ο στο 2ο έτος(διαχωρισμός τμημάτων). Πέραν του ότι δεν ξέρω πως ακριβώς θα δουλέψει το ίδιο το 1ο έτος(π.χ. εμείς τι μαθήματα θα έχουμε; τα 2 οικονομικά μόνο έχουν σχέση με το υπόλοιπο πανεπιστήμιο) φοβάμαι ότι θα δούμε πολλά και περίεργα. Από φροντιστήρια για το 1ο έτος σε κάθε πανεπιστήμιο, μέχρι ρουσφετοκαταστάσεις(γιατί σίγουρα θα γίνουν προσπάθειες για αυτό) και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Για μένα είναι το πιο επίφοβο κομμάτι των μεταρρυθμίσεων. - Επιφοβος είναι και ο τρόπος που θα γίνουν συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων. Δεν μπορώ να καταλάβω τι κριτήρια μπορούν να τεθούν, από την στιγμή που δεν υπάρχει κάποια επίσημη αξιολογιση πανεπιστημίων και τμημάτων στην Ελλάδα. Από φήμες; - Επίσης θα συμφωνήσω με το [quote="Lifer"]οι φοιτητες δεν θα συμμετεχουν καθολου στην διοικηση του πανεπηστημιου ,που ειναι πολυ σημαντικο γιατι εμεις ξερουμε καλυτερα απο ολους τα προβλημματα της σχολης μας (εμεις οχι οι παραταξεις).[/quote] Όπως και στα γνωστά θέματα των παρατάξεων, εγκαταστάσεων, χρηματοδότησης κλπ που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Αυτά κάποια στιγμή πρέπει να διευθετηθούν, αλλά μάλλον δεν θα είναι σύντομα αυτή η στιγμή :-( P.S.: Η Φινλανδία και το Λουξεμβούργο(μέχρι κάποια χρόνια πριν το κορυφαίο κράτος στην εκπαίδευση) είναι εντελώς διαφορετικών συνθηκών χώρες(τα λεφτά που δίνουν εκεί δεν υπάρχουν στην Ελλάδα με την καμία). Αυτοί πρέπει να είναι ο φάρος, αλλά μέχρι τότε, κάθε βοήθεια από ειδικούς στο θέμα από πιο "κοντινές" καταστάσεις, για μένα είναι καλοδεχούμενη. P.S.2: Congrats σε όποιον αντεξε να το διαβάσει όλο :-p[/quote]
marios ++

Είναι σίγουρα θετικό που γίνονται έστω και αν ξεκινάνε και σε αυτήν τη βαθμίδα... Αλλά το θέμα είναι ότι επικεντρώνονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στον τρόπο εισαγωγής σε αυτή και δεν ξεκινούν τις μεταρρυθμίσεις από την πρώτη πρώτη βαθμίδα, όπως είπε και ο barbarosa! Δεν λέω μπορεί να υπάρχουν αποτελέσματα αλλά μπορεί και όχι, αλλά έτσι το μόνο που καταφέρνουν είναι να γίνονται μπαλώματα, τα οποία πιστεύω πολύ εύκολα μετά από κάποια χρόνια θα χρειαστούν νέες μεταρρυθμισεις να αντικατασταθούν! Το πιο τραγικό απ' όλα είναι ότι πρότυπο μας είναι η παιδεία της Πορτογαλίας αντί για παιδείες χωρών με επίπεδο και αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα!