Ποδήλατα στα Τραίνα
- ttoppouzokypraios
- Kilobyte level
- Posts: 304
- Joined: Thu May 06, 2004 4:07 pm
- Location: back to my fields :-)
- Contact:
Ποδήλατα στα Τραίνα
Σε μια πόλη που ασφυκτιά από κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα είναι αδιανόητο να μη δίνεται έμπρακτα προτεραιότητα και διευκολύνσεις στο ποδήλατο, που αποτελεί την πιο άμεση πρόταση επίλυσής τους. Παραμερίζοντας προς στιγμή το σύνολο της αδιαφορίας για τα ζητήματα που αφορούν το ποδήλατο, θα επικεντρωθούμε σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα: Γιατί δεν επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων στον ΗΣΑΠ και το ΜΕΤΡΟ; Ο λόγος της εστίασής μας είναι ο εξής: Διότι, παρά τις δηλώσεις περί του αντιθέτου, όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα, παρουσιάζεται μια πρωτοφανής οπισθοδρόμηση. Ενώ μέχρι πέρσι επιτρέπονταν η μεταφορά ποδηλάτων σε σκευοφόρους και στο πίσω βαγόνι, τόσο τυπικά (τις Κυριακές και αργίες), όσο και άτυπα τις καθημερινές, το καλοκαίρι του 2004 και με αφορμή την Ολυμπιάδα, ξαφνικά αυτή η διευκόλυνση απαγορεύτηκε. Για όσους κινούνταν ή ήθελαν να κινούνται με το ποδήλατο η απαγόρευση αυτή ήταν ολέθρια. Η Αθήνα χαρακτηρίζεται από έντονες κλίσεις και λόφους, μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις διάφορες περιοχές, εξαιτίας του μεγέθους της, και έντονες ασυνέχειες στον πολεοδομικό ιστό. Με αυτά τα δεδομένα, η χρήση του ποδηλάτου είναι εφικτή σε αρκετές περιπτώσεις μόνο με τη βοήθεια των ΜΜΜ. Δε θεωρούμε πως τα, δυστυχώς ακόμα, λίγα ποδήλατα επιβαρύνουν ουσιαστικά τους συρμούς, ούτε πως ενοχλούν τους επιβάτες. Με κάποιες απαραίτητες προϋπoθέσεις (μεταφορά στο πίσω βαγόνι και όχι τις ώρες αιχμής) η υπάρχουσα υποδομή μπορεί, άμεσα, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μετακίνησης των ποδηλατών. Στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά παραδείγματα (Λονδίνο, Άμστερνταμ, Βερολίνο, Κοπεγχάγη, Βαρκελώνη...) το ποδήλατο όχι μόνο επιτρέπεται στα ΜΜΜ αλλά και απολαμβάνει προνομιακή μεταχείριση. Η μη ικανοποίηση ενός τόσο λογικού αιτήματος δεν άπτεται τεχνικών ζητημάτων αλλά πολιτικών αποφάσεων. H απρόσωπη και αποστειρωτική λογική που προωθείται στους σταθμούς των ΜΜΜ ξεπερνάει κατά πολύ την αυτονόητη ανάγκη για καθαριότητα. Αποκλείει ουσιαστικά κάθε ανθρώπινη ατέλεια, απαγορεύοντας την κατανάλωση φαγητών και ποτών ή κάθε άλλη δραστηριότητα που θα “λέρωνε” την κυριλέ αισθητική τους. Μέσα σε ένα γενικότερο πνεύμα εξωραϊσμού τα ποδήλατα εκτοπίζονται από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Για εμάς, το ίχνος μιας ροδιάς στο δάπεδο δεν είναι βρωμιά. Αντιπροσωπεύει την ελάχιστη παρενέργεια ενός μεταφορικού μέσου που δε λερώνει, δε ρυπαίνει, δε θορυβεί και που κινείται ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα και ρυπαίνοντα αυτοκίνητα αποτελώντας την πλέον βιώσιμη λύση στα προβλήματα της Αθήνας. Η απαγόρευση της μεταφοράς ποδηλάτων στα ΜΜΜ συνιστά μια εξόφθαλμη αντίφαση ανάμεσα σε εξαγγελίες, ρητορείες, φιέστες (βλ. 22 Σεπτέμβρη-μέρα χωρίς αυτοκίνητα) και πραγματικότητα.
Είναι τραγικό να διεκδικεί κανείς το αυτονόητο.
ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ
Π Ο Δ Η Λ Α Τ Ο Δ Ρ Ο Μ Ι Α Σάββατο 15 Οκτώβρη 12:00 Πεδίον του Άρεως (Άγαλμα Αθηνάς)
Το κείμενο συνυπογράφουν οι Ποδηλάτρες, Οι ιππότες της ασφάλτου, Δυναμό Κιέβου, Το τρίο της Belleville, Οργάνωση για την Ανασυγκρότηση της Φυλής του Ποδηλάτου, Γυναίκα Ποδηλάτης, Ποδολουτρολάτρες, Ορθοπεταλιά, Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα, Τρόμπες χωρίς σύνορα και άτομα
Eγγραφή στη λίστα e-mail για περισσότερες πληροφορίες: podilato-subscribe@yahoogroups.com
Και η αφίσσα:
http://athens.indymedia.org/image.php?eventId=468
Είναι τραγικό να διεκδικεί κανείς το αυτονόητο.
ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ
Π Ο Δ Η Λ Α Τ Ο Δ Ρ Ο Μ Ι Α Σάββατο 15 Οκτώβρη 12:00 Πεδίον του Άρεως (Άγαλμα Αθηνάς)
Το κείμενο συνυπογράφουν οι Ποδηλάτρες, Οι ιππότες της ασφάλτου, Δυναμό Κιέβου, Το τρίο της Belleville, Οργάνωση για την Ανασυγκρότηση της Φυλής του Ποδηλάτου, Γυναίκα Ποδηλάτης, Ποδολουτρολάτρες, Ορθοπεταλιά, Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα, Τρόμπες χωρίς σύνορα και άτομα
Eγγραφή στη λίστα e-mail για περισσότερες πληροφορίες: podilato-subscribe@yahoogroups.com
Και η αφίσσα:
http://athens.indymedia.org/image.php?eventId=468
"I'm not smart enough to debate you
point to point but I have the feeling
that 60% of what you say is crap"
David Letterman
point to point but I have the feeling
that 60% of what you say is crap"
David Letterman
- mikem4600
- Gbyte level
- Posts: 1363
- Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: A Galaxy Far, Far Away
- Contact:
ΟΚ, κατ' αρχάς, η μεταφορά ποδηλάτων δεν έχει καμία σχέση με την απαγόρευση καπνίσματος, φαγητών και ποτών στον ΗΣΑΠ και το Μετρό.
Προφανώς και πρέπει κάτι τέτοιο να απαγορεύεται. Θυμάται κανείς πως είχαν καταντήσει οι σταθμοί του ΗΣΑΠ το 2000 (όχι και τόσα πολλά χρόνια πίσω), όταν πρωτοάνοιξε το Μετρό; Εγώ άλλαζα κάθε μέρα τραίνο στην Ομόνοια, και όταν πέρναγα από την περιοχή "Μετρό" στην περιοχή "ΗΣΑΠ" ένιωθα λες και πέρναγα από σταθμό ευρωπαϊκής πρωτεύουσας σε σταθμό αφρικανικής κωμόπολης (τώρα πλέον η διαφόρά έχει αμβλυνθεί, αφού ο ΗΣΑΠ βελτιώθηκε λόγω Ολυμπιακών και το Μετρό χειροτέρεψε λόγω του ότι άρχισε να παλιώνει). Και, ναι, οι ροδιές (ή οποιαδήποτε άλλου είδους ρύπανση) θα με ενοχλούσε αφάνταστα στα βαγόνια ή στους σταθμούς. Είναι υποχρέωση όλων μας να διατηρηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα ΜΜΜ, αφού είναι πανάκριβη η βελτίωση/συντήριση/επέκτασή τους. Επίσης, τα εν λόγω ΜΜΜ κάθε άλλο παρά "κυριλέ αισθητική" και "απρόσωπη και αποστειρωτική λογική" έχουν (ειδικά ο ΗΣΑΠ!!). Προσοχή στην υπερβολή.
Σχετικά με τα ποδήλατα (δηλ. την ουσία του άρθρου), δεν έχω παρά να συμφωνήσω. Ασφαλώς και πρέπει να επιτρέπονται και να παρέχεται προνομιακή μεταχείριση. Αλλά κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει σωστά: π.χ. να υπάρχουν στο πρώτο και το τελευταίο βαγόνι ειδικές θέσεις (παρόμοιες με τις θέσεις που βάζουν τις βαλίτσες στα βαγόνια του Μετρό που πάνε Αεροδρόμιο). Κάτι τέτοιο ενδεχομένως θα έπρεπε να αποτελεί μέρος γενικότερου σχεδιασμού για την προώθηση των ποδηλάτων στην Αθήνα.
Βέβαια, δεν ξέρω κατά πόσο αυτό έχει προτεραιότητα σε σχέση με άλλα θέματα, όπως την παροχή κλιματισμού σε βαγόνια και σταθμούς (το καλοκαίρι η κατάσταση είναι απελπιστική)...
Προφανώς και πρέπει κάτι τέτοιο να απαγορεύεται. Θυμάται κανείς πως είχαν καταντήσει οι σταθμοί του ΗΣΑΠ το 2000 (όχι και τόσα πολλά χρόνια πίσω), όταν πρωτοάνοιξε το Μετρό; Εγώ άλλαζα κάθε μέρα τραίνο στην Ομόνοια, και όταν πέρναγα από την περιοχή "Μετρό" στην περιοχή "ΗΣΑΠ" ένιωθα λες και πέρναγα από σταθμό ευρωπαϊκής πρωτεύουσας σε σταθμό αφρικανικής κωμόπολης (τώρα πλέον η διαφόρά έχει αμβλυνθεί, αφού ο ΗΣΑΠ βελτιώθηκε λόγω Ολυμπιακών και το Μετρό χειροτέρεψε λόγω του ότι άρχισε να παλιώνει). Και, ναι, οι ροδιές (ή οποιαδήποτε άλλου είδους ρύπανση) θα με ενοχλούσε αφάνταστα στα βαγόνια ή στους σταθμούς. Είναι υποχρέωση όλων μας να διατηρηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα ΜΜΜ, αφού είναι πανάκριβη η βελτίωση/συντήριση/επέκτασή τους. Επίσης, τα εν λόγω ΜΜΜ κάθε άλλο παρά "κυριλέ αισθητική" και "απρόσωπη και αποστειρωτική λογική" έχουν (ειδικά ο ΗΣΑΠ!!). Προσοχή στην υπερβολή.
Σχετικά με τα ποδήλατα (δηλ. την ουσία του άρθρου), δεν έχω παρά να συμφωνήσω. Ασφαλώς και πρέπει να επιτρέπονται και να παρέχεται προνομιακή μεταχείριση. Αλλά κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει σωστά: π.χ. να υπάρχουν στο πρώτο και το τελευταίο βαγόνι ειδικές θέσεις (παρόμοιες με τις θέσεις που βάζουν τις βαλίτσες στα βαγόνια του Μετρό που πάνε Αεροδρόμιο). Κάτι τέτοιο ενδεχομένως θα έπρεπε να αποτελεί μέρος γενικότερου σχεδιασμού για την προώθηση των ποδηλάτων στην Αθήνα.
Βέβαια, δεν ξέρω κατά πόσο αυτό έχει προτεραιότητα σε σχέση με άλλα θέματα, όπως την παροχή κλιματισμού σε βαγόνια και σταθμούς (το καλοκαίρι η κατάσταση είναι απελπιστική)...
Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
- Ethel
- Venus Project Founder
- Posts: 2395
- Joined: Fri Mar 19, 2004 10:41 am
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♀
- Location: New York City, NY
- Contact:
To έχω συζητήσει με ανθρώπους που κυκλοφορούν καθημερινά με ποδήλατο (ναι υπάρχουν!) και είχαν ακριβώς το ίδιο παράπονο!
Στις περισσότερες ευρωπαικές πρωτεύουσες επιτρέπονται ποδήλατα στα τρένα με περιορισμούς, από όσο ξέρω (στα 2 τελευταία βαγόνια ή κάτι τέτοιο.
Έχω δει πάντως μέσα σε τρένο κάτι παληκαράκια που κουβαλάνε ένα ποδήλατο διπλωμένο σαν βαλιτσάκι και όταν βγαίνουν το συναρμολογούν, το καβαλάνε και .... δρόμο! Είχε πλάκα και είναι μια λύση για τους αμετανόητους ποδηλάτες που ζουν στο κλινον άστυ
Στις περισσότερες ευρωπαικές πρωτεύουσες επιτρέπονται ποδήλατα στα τρένα με περιορισμούς, από όσο ξέρω (στα 2 τελευταία βαγόνια ή κάτι τέτοιο.
Έχω δει πάντως μέσα σε τρένο κάτι παληκαράκια που κουβαλάνε ένα ποδήλατο διπλωμένο σαν βαλιτσάκι και όταν βγαίνουν το συναρμολογούν, το καβαλάνε και .... δρόμο! Είχε πλάκα και είναι μια λύση για τους αμετανόητους ποδηλάτες που ζουν στο κλινον άστυ
There's no place like 127.0.0.1
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Τη γενικότερη προώθηση του ποδηλάτου στην Αθήνα ξέχασέ τη (που ζεις;mikem4600 wrote:
Σχετικά με τα ποδήλατα (δηλ. την ουσία του άρθρου), δεν έχω παρά να συμφωνήσω. Ασφαλώς και πρέπει να επιτρέπονται και να παρέχεται προνομιακή μεταχείριση. Αλλά κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει σωστά: π.χ. να υπάρχουν στο πρώτο και το τελευταίο βαγόνι ειδικές θέσεις (παρόμοιες με τις θέσεις που βάζουν τις βαλίτσες στα βαγόνια του Μετρό που πάνε Αεροδρόμιο). Κάτι τέτοιο ενδεχομένως θα έπρεπε να αποτελεί μέρος γενικότερου σχεδιασμού για την προώθηση των ποδηλάτων στην Αθήνα.

Τώρα όσο για τις ειδικές θέσεις για τα ποδήλατα, αυτές κατά κανόνα δεν υπάρχουν ούτε σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Απλά προτιμούνται τα ακραία βαγόνια και οι ποδηλάτες οφείλουν να σέβονται τους υπόλοιπους επιβάτες. Πράγμα το οποίο οι περισσότεροι πράττουν σε αντίθεση με τις μητέρες που θέλουν οπωσδήποτε να ανέβουν στο βαγόνι με το καρότσι όσο κόσμο κι αν έχει, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα... Εξαίρεση αποτελούν ορισμένα τρένα που παίζουν το ρόλο του προαστιακού, στα οποία υπάρχουν κάποιες θέσεις για ποδήλατα, αλλά ούτε κι αυτό αποτελεί κανόνα.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- PaP
- Venus Project Founder
- Posts: 1077
- Joined: Wed Apr 21, 2004 12:06 am
- Academic status: Alumnus/a
- Location: San Francisco
- Contact:
Πάντως το ποδήλατο επιτρέπειται στον Προαστικό και το Τραμ και μέχρι το 2004 και στον ηλεκτρικό αλλά δε νομίζω οτι ποτέ υπήρξε το παραμικρό πρόβλημα. Μάλιστα μια φορά είχα κατέβει στην Τεχνόπολη στο Γκάζι και δε με αφήναν να παρκάρω το ποδήλατο εκεί μέσα και απλά να το δέσω στο κάγκελο από μέσα και όχι πάνω στην Πειραιώς και η πρόφαση ήταν " Τι θα γίνει άμα ο καθένας φέρνει το ποδήλατο του" η τραγική ειρωνία ήταν ότι ήταν και η μέρα του Περιβάλλοντος.
Put some fun between your legs ->Ride a bike
Put some fun between your legs ->Ride a bike

- rapadder
- Gbyte level
- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Η απαγόρευση έχει προφανές νόημα. Η αποβάθρα δεν είναι κατάλληλη για κολατσιό, εξάλλου κάποιος παραμένει εκεί για λίγα λεπτά, μπορεί να κάνει λίγη υπομονή και να φάει αλλού.ttoppouzokypraios wrote: Αποκλείει ουσιαστικά κάθε ανθρώπινη ατέλεια, απαγορεύοντας την κατανάλωση φαγητών και ποτών ή κάθε άλλη δραστηριότητα που θα “λέρωνε” την κυριλέ αισθητική τους.
Για πολλούς άλλους είναιttoppouzokypraios wrote:
Για εμάς, το ίχνος μιας ροδιάς στο δάπεδο δεν είναι βρωμιά.

Έτσι πίστευε και ένας καθηγητής άλλου τμήματος (όσοι με γνωρίζουν ξέρουν σε ποιο αναφέρομαι) που κυκλοφορούσε στην Αθήνα με το ποδήλατο του. Μέχρι που τον χτύπησε αυτοκίνητο (ευτυχώς δεν τραυματίστηκε σοβαρά) και αποφάσισε να μην χρησιμοποιεί ποδήλατο στην Αθήνα. Για την ιστορία, τώρα κυκλοφορεί με ένα smart.ttoppouzokypraios wrote: Αντιπροσωπεύει την ελάχιστη παρενέργεια ενός μεταφορικού μέσου που δε λερώνει, δε ρυπαίνει, δε θορυβεί και που κινείται ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα και ρυπαίνοντα αυτοκίνητα αποτελώντας την πλέον βιώσιμη λύση στα προβλήματα της Αθήνας.
Εδώ έχεις δίκιο. Δυστυχώς στη χώρα αυτή ξεχνάμε εύκολα. Πάντως κατά την ταπεινή μου γνώμη έχω επιφυλάξεις στο κατά πόσο το ποδήλατο συνίσταται στην Αθήνα. Μπορεί το κλίμα να βοηθάει, αλλά το πρόβλημα είναι η υποδομή. Στη Γερμανία (που έμενα μικρός) υπήρχαν ποδηλατόδρομοι. Στην αντίστοιχη 3η Δημοτικού τα παιδάκια έδιναν τα σήματα εξετάσεις (η τροχαία ερχόταν σχολείο) και έκαναν πρακτική εξέταση (σε κατάλληλο μέρος) για να πάρουν άδεια ποδηλάτου (χωρίς λαδώματαttoppouzokypraios wrote: Η απαγόρευση της μεταφοράς ποδηλάτων στα ΜΜΜ συνιστά μια εξόφθαλμη αντίφαση ανάμεσα σε εξαγγελίες, ρητορείες, φιέστες (βλ. 22 Σεπτέμβρη-μέρα χωρίς αυτοκίνητα) και πραγματικότητα.

Πρωτότυπα ονόματαttoppouzokypraios wrote: Το κείμενο συνυπογράφουν οι Ποδηλάτρες, Οι ιππότες της ασφάλτου, Δυναμό Κιέβου, Το τρίο της Belleville, Οργάνωση για την Ανασυγκρότηση της Φυλής του Ποδηλάτου, Γυναίκα Ποδηλάτης, Ποδολουτρολάτρες, Ορθοπεταλιά, Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα, Τρόμπες χωρίς σύνορα και άτομα

Έχεις απόλυτο δίκιο, η διαφορά ήταν κάτι παραπάνω από προφανής.mikem4600 wrote: Εγώ άλλαζα κάθε μέρα τραίνο στην Ομόνοια, και όταν πέρναγα από την περιοχή "Μετρό" στην περιοχή "ΗΣΑΠ" ένιωθα λες και πέρναγα από σταθμό ευρωπαϊκής πρωτεύουσας σε σταθμό αφρικανικής κωμόπολης.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Ενώ με το μηχανάκι δε θα σου έλεγαν τίποτα... Τι ωραία που είναι οταν δεκάδες μηχανάκια κάνουν κατάληψη πεζοδρομίου και άμα τους πεις και τίποτα γυρίζουν και σου λένε ότι μακάρι να χρησιμοποιούσαν όλοι μηχανάκι για να μην δημιουργείται αυτό το χάος στους δρόμους...PaP wrote: " Τι θα γίνει άμα ο καθένας φέρνει το ποδήλατο του"

Όλοι συνυπεύθυνοι είναι γι αυτό το χάος στους δρόμους και για τη ρύπανση επίσης... Και τα μηχανάκια παραβιάζουν συχνά το κόκκινο (και μάλιστα με ιδιαίτερη άνεση) και το ότι κινούνται ανάμεσα στα άλλα οχήματα εκτός από παράνομο είναι και επικίνδυνο, όχι μόνο για τους ίδιους... Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα... ωχ αδερφε...
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- lumenintervalum
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2377
- Joined: Thu May 06, 2004 7:06 pm
- Location: somewhere far beyond..
- Contact:
το ανακάλυψα σήμερα, αλλά ήμουν σίγουρη ότι το ξέρεις ήδη!!!:)
πραγματικά στο εξωτερικό είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βλέπεις κόσμο να μεταφέρει το ποδήλατό του και θα έπρεπε να ισχύει κι εδώ. κι αν εγώ θέλω να παω ως μια στάση με το τρένο και μετά με το ποδήλατό μου, ποιον ενοχλώ??δε νομίζω ότι το θέμα προκύπτει από το ότι "το ίχνος μιας ροδιάς στο δάπεδο δεν είναι βρωμιά". ούτε νομίζω ήθελε κάποιος να κάνει ποδήλατο διπλα σε/πάνω από ηλεκτροφόρα σύρματα. αλλά δε νομίζω ότι είνια λογική αυτή η απαγόρευση. με το ίδιο σκεπτικό, αφού δεν υπάρχει χώρος κατάλληλος σε όλα τα βαγόνια, ούτε άτομα με ειδικές ανάγκες μπορούν να κινηθούν, ούτε μαμάδες με μωρά σε καροτσάκι (πιάνουν περισσότερο χώρο στα βαγόνια) και οι ταξιδιώτες θα πρέπει να περιμένουν για τα ειδικά τρένα, αν έχουν βαλίτσες (όπου αυτά υπάρχουν).
πραγματικά στο εξωτερικό είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βλέπεις κόσμο να μεταφέρει το ποδήλατό του και θα έπρεπε να ισχύει κι εδώ. κι αν εγώ θέλω να παω ως μια στάση με το τρένο και μετά με το ποδήλατό μου, ποιον ενοχλώ??δε νομίζω ότι το θέμα προκύπτει από το ότι "το ίχνος μιας ροδιάς στο δάπεδο δεν είναι βρωμιά". ούτε νομίζω ήθελε κάποιος να κάνει ποδήλατο διπλα σε/πάνω από ηλεκτροφόρα σύρματα. αλλά δε νομίζω ότι είνια λογική αυτή η απαγόρευση. με το ίδιο σκεπτικό, αφού δεν υπάρχει χώρος κατάλληλος σε όλα τα βαγόνια, ούτε άτομα με ειδικές ανάγκες μπορούν να κινηθούν, ούτε μαμάδες με μωρά σε καροτσάκι (πιάνουν περισσότερο χώρο στα βαγόνια) και οι ταξιδιώτες θα πρέπει να περιμένουν για τα ειδικά τρένα, αν έχουν βαλίτσες (όπου αυτά υπάρχουν).
We are just a moment in time
A blink of an eye
A dream for the blind
Visions from a dying brain
I hope you don't understand
_______________________
scraps& photo gallery στο deviantart- last update 25/08/06
A blink of an eye
A dream for the blind
Visions from a dying brain
I hope you don't understand
_______________________
scraps& photo gallery στο deviantart- last update 25/08/06
- Einherjar
- Venus Project Founder
- Posts: 3751
- Joined: Tue Jan 27, 2004 4:42 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Washington DC, USA
- Contact:
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΗΣΑΠ
Είδα σήμερα μια ανακοίνωση σχετικά με τα ποδήλατα στα τρένα και θυμήθηκα τη συζήτηση αυτή, οπότε την παραθέτω:
http://www.oasa.gr/greek/dt211105.htmΟ Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών σε συνεργασία με τη Διοίκηση της ΗΣΑΠ ΑΕ ανακοινώνει ότι επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων με τους συρμούς των ΗΣΑΠ.
Για τη διευκόλυνση όλων των επιβατών, η μεταφορά ποδηλάτων επιτρέπεται κατά τις παρακάτω ημέρες και ώρες μειωμένης επιβατικής κίνησης:
Καθημερινές :
α. από την έναρξη της λειτουργίας έως τις 06:15,
β. από τις 09:30 έως τις 12:00 και
γ. από τις 18:30 έως τη λήξη της λειτουργίας του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Σαββατοκύριακα και αργίες: δεν υπάρχουν περιορισμοί στις ώρες.
Η είσοδος και έξοδος επιβατών με ποδήλατα επιτρέπεται σε όλους τους σταθμούς, εκτός των σταθμών Μοναστηρακίου, Ομονοίας και Αττικής. Η Διοίκηση των ΗΣΑΠ διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει τις ώρες και τους σταθμούς ελεύθερης μεταφοράς ποδηλάτων, ανάλογα με τις ανάγκες λειτουργίας της γραμμής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και πάντα με γνώμονα την ασφάλεια και την διευκόλυνση του συνόλου των επιβατών.
Για την εύρυθμη λειτουργία των σταθμών, οι χρήστες ποδηλάτων θα πρέπει να έχουν υπόψή τους ότι
• Η μετακίνησή τους στις αποβάθρες και γενικότερα σε όλους τους χώρους των σταθμών θα γίνεται πεζή.
• Δεν επιτρέπεται η μεταφορά των ποδηλάτων με τους ανελκυστήρες ή τις κυλιόμενες κλίμακες των σταθμών.
• Η είσοδος των ποδηλάτων στους συρμούς θα γίνεται από την τελευταία θύρα του τελευταίου οχήματος, ώστε να τοποθετούνται στο διαθέσιμο χώρο, όπου δεν υπάρχουν καθίσματα και θα επιτρέπεται η είσοδος μέχρι 2 ποδηλάτων ανά συρμό.
• Οι ποδηλάτες-επιβάτες οφείλουν να δίνουν προτεραιότητα στα άτομα με κινητικά προβλήματα και τους ηλικιωμένους και να μην παρεμποδίζουν την πρόσβαση αυτών στους σταθμούς και τους συρμούς.
• Κατά τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής αθλητικών και άλλων εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα πλησίον της γραμμής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (όπως π.χ. εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, στάδιο Καραϊσκάκη, ΣΕΦ, κ.α.) δεν θα επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων σε όλους τους σταθμούς, λόγω της μεγάλης πυκνότητας των επιβατών στους συρμούς και τις αποβάθρες
[Better to understand a little than to misunderstand a lot]
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Re: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΗΣΑΠ
Ωραία, τέτοιες ώρες κυκλοφορούν μόνο συνταξιούχοι και έφηβοι που πάνε για μπάλα στο γηπεδάκι... Άντε και φοιτητές
...Για τη διευκόλυνση όλων των επιβατών, η μεταφορά ποδηλάτων επιτρέπεται κατά τις παρακάτω ημέρες και ώρες μειωμένης επιβατικής κίνησης:
Καθημερινές :
α. από την έναρξη της λειτουργίας έως τις 06:15,
β. από τις 09:30 έως τις 12:00 και
γ. από τις 18:30 έως τη λήξη της λειτουργίας του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Σαββατοκύριακα και αργίες: δεν υπάρχουν περιορισμοί στις ώρες.

Ωραιότατα, δηλαδή οι περισσότεροι επιβάτες με ποδήλατο μόλις αποκλείστηκαν...
...
Η είσοδος και έξοδος επιβατών με ποδήλατα επιτρέπεται σε όλους τους σταθμούς, εκτός των σταθμών Μοναστηρακίου, Ομονοίας και Αττικής. ...
Καλά, ας μάθουν πρώτα στην κάθε κυράτσα και τον κάθε κύρη να στέκονται δεξιά και να προχωρούν αριστερά και μετά συζητάμε τη σωστή χρήση των κυλιόμενων κλιμάκων.
• Δεν επιτρέπεται η μεταφορά των ποδηλάτων με τους ανελκυστήρες ή τις κυλιόμενες κλίμακες των σταθμών...

One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
-
- Venus Former Team Member
- Posts: 7561
- Joined: Thu Oct 27, 2005 1:43 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Boston, MA
- lumenintervalum
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2377
- Joined: Thu May 06, 2004 7:06 pm
- Location: somewhere far beyond..
- Contact:
Re: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΗΣΑΠ
09.30-12.00 και από τις 18.30 και μετά δεν είναι και τόσο λίγο-χωρίς να σημαίνει ότι είναι πολύ...έτσι μου φαίνεται (ας μιλήσουν οι αρμόδιοι βέβαια επ αυτού)...Φυσικά μιλάμε μόνο για ΗΣΑΠ ε?Proxenos wrote:
...Για τη διευκόλυνση όλων των επιβατών, η μεταφορά ποδηλάτων επιτρέπεται κατά τις παρακάτω ημέρες και ώρες μειωμένης επιβατικής κίνησης:
Καθημερινές :
α. από την έναρξη της λειτουργίας έως τις 06:15,
β. από τις 09:30 έως τις 12:00 και
γ. από τις 18:30 έως τη λήξη της λειτουργίας του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Σαββατοκύριακα και αργίες: δεν υπάρχουν περιορισμοί στις ώρες.
We are just a moment in time
A blink of an eye
A dream for the blind
Visions from a dying brain
I hope you don't understand
_______________________
scraps& photo gallery στο deviantart- last update 25/08/06
A blink of an eye
A dream for the blind
Visions from a dying brain
I hope you don't understand
_______________________
scraps& photo gallery στο deviantart- last update 25/08/06
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Re: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΗΣΑΠ
Λίγο δεν είναι αλλά δεν μπορείς να πας και στη δουλειά σου με το ποδήλατο. Τώρα επειδή το να πηγαίνεις στη δουλειά με το ποδήλατο σε πολλούς φαίνεται παράξενο και δεν είχαν σκεφτεί να το κάνουν, μάλλον δε θα πουν και τίποτα...lumenintervalum wrote: 09.30-12.00 και από τις 18.30 και μετά δεν είναι και τόσο λίγο-χωρίς να σημαίνει ότι είναι πολύ...έτσι μου φαίνεται (ας μιλήσουν οι αρμόδιοι βέβαια επ αυτού)...Φυσικά μιλάμε μόνο για ΗΣΑΠ ε?

One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky
- a_s
- Mbyte level
- Posts: 615
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:52 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Πάτρα
- Contact:
Re: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΗΣΑΠ
γιατί αποκλείστηκαν?? Στη Βικτώρια επιτρέπεται...Proxenos wrote:Ωραιότατα, δηλαδή οι περισσότεροι επιβάτες με ποδήλατο μόλις αποκλείστηκαν...Η είσοδος και έξοδος επιβατών με ποδήλατα επιτρέπεται σε όλους τους σταθμούς, εκτός των σταθμών Μοναστηρακίου, Ομονοίας και Αττικής. ...


όλα στη ζωή είναι ένας κύκλος...
- lumenintervalum
- Wow! Terabyte level
- Posts: 2377
- Joined: Thu May 06, 2004 7:06 pm
- Location: somewhere far beyond..
- Contact:
ναι όντως επιτρέπεται στον ηλεκτρικό, αλλά δε νομίζω να επιτρέπεται στο μετρό...
We are just a moment in time
A blink of an eye
A dream for the blind
Visions from a dying brain
I hope you don't understand
_______________________
scraps& photo gallery στο deviantart- last update 25/08/06
A blink of an eye
A dream for the blind
Visions from a dying brain
I hope you don't understand
_______________________
scraps& photo gallery στο deviantart- last update 25/08/06
Παιδιά είναι και θέμα χώρου θέλω να πω ότι αυτά είναι ημιμέτρα αν θέλουν ποδήλατα στα μετρό ησαπ πρέπει όπως αναφέρθηκε να έχουν ξεχωριστά βαγόνι και εξόδους.
Σκεφτείτε στο βαγόνι να είναι πιχτρα όπως είναι τις ώρες αιχμής και να θέλει ο ποδηλάτης να μανουβράρει το όχημα για να βγεί ...ολέ.
Καλά να είναι ένας φαντάσου να είναι πολλοί.
Όσο για τις εξόδους φυσικό είναι να μην αφήνουν να μπαίνουν στο ασανσέρ αφου 8α γεμίσει το 1/3 του ασανσέρ το ποδήλατο και ο ποδηλάτης το ίδιο ισχύει και στις κυλιόμενες όπου είναι καθυστέρηση ροής όταν ένα ποδήλατο τρώει ένα μέτρο και απο την κυλιόμενη.
Όπως είπα και παραπάνω τα παραδείγματα είναι για έναν ποδηλάτη τα προβλήματα θα αυξάνουν εκθετικά.
Σκεφτείτε στο βαγόνι να είναι πιχτρα όπως είναι τις ώρες αιχμής και να θέλει ο ποδηλάτης να μανουβράρει το όχημα για να βγεί ...ολέ.
Καλά να είναι ένας φαντάσου να είναι πολλοί.
Όσο για τις εξόδους φυσικό είναι να μην αφήνουν να μπαίνουν στο ασανσέρ αφου 8α γεμίσει το 1/3 του ασανσέρ το ποδήλατο και ο ποδηλάτης το ίδιο ισχύει και στις κυλιόμενες όπου είναι καθυστέρηση ροής όταν ένα ποδήλατο τρώει ένα μέτρο και απο την κυλιόμενη.
Όπως είπα και παραπάνω τα παραδείγματα είναι για έναν ποδηλάτη τα προβλήματα θα αυξάνουν εκθετικά.
- Proxenos
- Gbyte level
- Posts: 1095
- Joined: Fri Apr 30, 2004 4:20 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: Κολωνία, Γερμανία
- Contact:
Δε χρειάζεται να έχουν ξεχωριστό βαγόνι και εξόδους. Αν είναι ποτέ δυνατόν... Δείτε τι γίνεται και αλλού. Όσο για την πήχτρα, το πρόβλημα είναι γενικότερο. Και υπάρχουν και άλλες λύσεις (όπως για παράδειγμα το να μην ανεβαίνει ο ποδηλάτης όταν το βαγόνι είναι γεμάτο). Κανονισμό για τα παιδικά καρότσια έχουν;;; Υπάρχει και η λύση του πάρκινγκ ποδηλάτων στο σταθμό, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα...fotisaueb wrote:Παιδιά είναι και θέμα χώρου θέλω να πω ότι αυτά είναι ημιμέτρα αν θέλουν ποδήλατα στα μετρό ησαπ πρέπει όπως αναφέρθηκε να έχουν ξεχωριστά βαγόνι και εξόδους.
Σκεφτείτε στο βαγόνι να είναι πιχτρα όπως είναι τις ώρες αιχμής και να θέλει ο ποδηλάτης να μανουβράρει το όχημα για να βγεί ...ολέ.
Για το ασανσέρ δεν έχω καμία αντίρρηση αλλά για την κυλιόμενη κάνεις λάθος. Το ποδήλατο δεν πιάνει τόσο χώρο και επίσης υπάρχουν και άνθρωποι που δεν μπορούν να σηκώσουν ένα ποδήλατο στις σκάλες (π.χ. ηλικιωμένοι)fotisaueb wrote: Όσο για τις εξόδους φυσικό είναι να μην αφήνουν να μπαίνουν στο ασανσέρ αφου 8α γεμίσει το 1/3 του ασανσέρ το ποδήλατο και ο ποδηλάτης το ίδιο ισχύει και στις κυλιόμενες όπου είναι καθυστέρηση ροής όταν ένα ποδήλατο τρώει ένα μέτρο και απο την κυλιόμενη.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στις σκάλες είναι οι κυράτσες, επαναλαμβάνομαι. Οι οποίες σε κοιτούν και περίεργα άμα θες να περάσεις...
Και οι επιβάτες αυξάνουν εκθετικά αλλά ο αριθμός των τρένων όχι... Πουθενά δεν είναι ο αριθμός των ποδηλατών τόσο μεγάλος. Λες να γίνει μόδα στην Αθήνα (όπου έχουμε το αμάξι του μπαμπά, του μπαμπά, του μπαμπά...);fotisaueb wrote: Όπως είπα και παραπάνω τα παραδείγματα είναι για έναν ποδηλάτη τα προβλήματα θα αυξάνουν εκθετικά.
Λίγη καλή θέληση χρειάζεται.
One who pays some attention to history will not be surprised if those who cry most loudly that we must smash and destroy are later found among the administrators of some new system of repression. - Noam Chomsky