Ρε παιδιά, ο φόρτος εργασίας των επικουρικού έργου των διδακτορικών φοιτητών είναι ήδη δυσανάλογος με τον χρόνο που έχουν στην διάθεση τους για έρευνα. Με τι πόρους θα γίνουν όλα αυτά περι αντιγραφών και άλλων υποχρεωτικών μαθημάτων; Το υποχρεωτικό μάθημα έχει ελάχιστο αριθμό φοιτητών bounded, συνεπώς ελάχιστο επικουρικό έργο απο φοιτητές. Εάν 1)θέλεις όλα τα μαθήματα υποχρεωτικά, 2)θέλεις να γίνεται ουσιαστική δουλειά, 3)θέλεις ελάχιστη εγγυημένη γνώση και έχεις και 300 φοιτητές σε κάθε έτος τότε για 5 απλές εργασίες έχεις περίπου 54000 διαφορετικά παραδοτέα να εξετάσεις. Επίσης για να δίνει ουσιαστική δουλειά και σωστή αξιολόγηγση (χωρίς αντιγραφές, με σχόλια στις διορθώσεις, με σταδιακό ρεκτιφιέ για να μαθαίνεις τπτ) απαιτείται a)guidance, b)supervising και c)preliminary research για να δώσεις up2date/hot θέματα εργασίας που έχουν impact, που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τα βασικά προβλήματα ενός κλάδου και να δεις πως πρέπει σε κάθε περίπτωση να εργάζεσαι για να παράγεις λύσεις. Ποιός θα τα κάνει όλα αυτά;. Μπορώ και εγώ να κάνω λίστες με wanted πράγματα αλλά ας είμαστε λίγο προγειωμένοι.
Αναμόρφωση σπουδών τμήματος Πληροφορικής
- HdkiLLeR
- Venus Project Founder

- Posts: 4356
- Joined: Tue Jan 27, 2004 4:41 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: New York, NY
- Contact:
Κάποτε στις αρχές του 1800, υπήρξε το κίνημα των Utopians. Αρκετοί μπορεί να γνωρίζουν τους βασικούς εκφραστές του (β.λ. Robert Owen) ή το Community Experiment που έγινε στην Αμερική το 1825. Εκεί λοιπόν στο New Harmony (Indiana) προσπάθησαν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης της κοινωνίας...Το αποτέλεσμα; Η εντροπία του συστήματος οδήγησε στην εγκατάληψη του δύο χρόνια μετά. Γιατί τα αναφέρω αυτά; Γιατί πολύ απλά μιλάμε για ένα utopian σύστημα εδω εάν έχω καταλάβει.

Ρε παιδιά, ο φόρτος εργασίας των επικουρικού έργου των διδακτορικών φοιτητών είναι ήδη δυσανάλογος με τον χρόνο που έχουν στην διάθεση τους για έρευνα. Με τι πόρους θα γίνουν όλα αυτά περι αντιγραφών και άλλων υποχρεωτικών μαθημάτων; Το υποχρεωτικό μάθημα έχει ελάχιστο αριθμό φοιτητών bounded, συνεπώς ελάχιστο επικουρικό έργο απο φοιτητές. Εάν 1)θέλεις όλα τα μαθήματα υποχρεωτικά, 2)θέλεις να γίνεται ουσιαστική δουλειά, 3)θέλεις ελάχιστη εγγυημένη γνώση και έχεις και 300 φοιτητές σε κάθε έτος τότε για 5 απλές εργασίες έχεις περίπου 54000 διαφορετικά παραδοτέα να εξετάσεις. Επίσης για να δίνει ουσιαστική δουλειά και σωστή αξιολόγηγση (χωρίς αντιγραφές, με σχόλια στις διορθώσεις, με σταδιακό ρεκτιφιέ για να μαθαίνεις τπτ) απαιτείται a)guidance, b)supervising και c)preliminary research για να δώσεις up2date/hot θέματα εργασίας που έχουν impact, που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τα βασικά προβλήματα ενός κλάδου και να δεις πως πρέπει σε κάθε περίπτωση να εργάζεσαι για να παράγεις λύσεις. Ποιός θα τα κάνει όλα αυτά;. Μπορώ και εγώ να κάνω λίστες με wanted πράγματα αλλά ας είμαστε λίγο προγειωμένοι.
Ρε παιδιά, ο φόρτος εργασίας των επικουρικού έργου των διδακτορικών φοιτητών είναι ήδη δυσανάλογος με τον χρόνο που έχουν στην διάθεση τους για έρευνα. Με τι πόρους θα γίνουν όλα αυτά περι αντιγραφών και άλλων υποχρεωτικών μαθημάτων; Το υποχρεωτικό μάθημα έχει ελάχιστο αριθμό φοιτητών bounded, συνεπώς ελάχιστο επικουρικό έργο απο φοιτητές. Εάν 1)θέλεις όλα τα μαθήματα υποχρεωτικά, 2)θέλεις να γίνεται ουσιαστική δουλειά, 3)θέλεις ελάχιστη εγγυημένη γνώση και έχεις και 300 φοιτητές σε κάθε έτος τότε για 5 απλές εργασίες έχεις περίπου 54000 διαφορετικά παραδοτέα να εξετάσεις. Επίσης για να δίνει ουσιαστική δουλειά και σωστή αξιολόγηγση (χωρίς αντιγραφές, με σχόλια στις διορθώσεις, με σταδιακό ρεκτιφιέ για να μαθαίνεις τπτ) απαιτείται a)guidance, b)supervising και c)preliminary research για να δώσεις up2date/hot θέματα εργασίας που έχουν impact, που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τα βασικά προβλήματα ενός κλάδου και να δεις πως πρέπει σε κάθε περίπτωση να εργάζεσαι για να παράγεις λύσεις. Ποιός θα τα κάνει όλα αυτά;. Μπορώ και εγώ να κάνω λίστες με wanted πράγματα αλλά ας είμαστε λίγο προγειωμένοι.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
Version: 3.12
GCS d-->--- s+:+ a- C++(+++) BILS++++$ P--- L++++>+++++ E--- W+++ N+ o+ K w--
O M+ V-- PS++>+++ PE- Y++ PGP++ t+ 5+ X+ R* tv b++ DI- D+ G+++ e+++>++++ h r++ y++
------END GEEK CODE BLOCK------
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius to understand the simplicity." -- Dennis Ritchie
-
Erevodifwntas
- Gbyte level

- Posts: 1098
- Joined: Thu Apr 22, 2004 2:18 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: In a Long Time Ago in A Galaxy far far away
- Contact:
- rapadder
- Gbyte level

- Posts: 1897
- Joined: Thu Jun 17, 2004 7:12 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
Μα αυτός είναι και ο σκοπός αυτών των προτάσεων και της αξιολόγησης του τμήματος που υπάρχει σε άλλο thread. Να δούμε ποιές είναι οι αδυναμίες μας. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί διδακτορικοί ή/και ότι ένας διδακτορικός δεν θα πρέπει να απασχολείται πολύ με διορθώσεις σε βάρος της έρευνας του. Αν όμως δεν συνεχιστεί αυτή η συζήτηση δεν θα βγούν ποτέ στην επιφάνεια τα πραγματικά προβλήματα του τμήματος.
... Γράφτε κώδικα όσο είναι καιρός ...
- mikem4600
- Gbyte level

- Posts: 1363
- Joined: Fri Mar 12, 2004 2:00 pm
- Academic status: Alumnus/a
- Gender: ♂
- Location: A Galaxy Far, Far Away
- Contact:
ΟΚ, σ' έπιασα. Άρα αντί για "κατασκευάζει", θες να πεις "εφευρίσκει", "ανακαλύπτει" (το οποίο όμως είναι αρκετά διαφορετικό...).AmmarkoV wrote:(...)σημαίνει
Κατασκευάζεις θεωρίες
Κατασκευάζεις εξισώσεις(...)
LoL οι φοιτητές το ξέρουν; :smt046AmmarkoV wrote:LoL![]()
, απλά είναι σχολή υποτίθεται και όχι διαγωνισμός του ποιος θα κάνει την πιο περίτεχνη αντιγραφή
HdkiLLeR wrote:Γιατί πολύ απλά μιλάμε για ένα utopian σύστημα εδω εάν έχω καταλάβει.![]()

Autocracy hates questions. Anarchy hates answers.
Σταμάτη τώρα διάβασα το post. Όχι δεν συμμετέχει ο ιδιωτικός τομεάς σε τέτοιες διαδικασίες διότι δεν υπάρχει πρωτογενές πρόγραμμα σπουδών στην Αμερική - στο κολέγιο διαλέγεις μαθήματα και εκπληρώνεις κάποιες προυποθέσεις για major που είναι να πάρεισ 20 μαθήματα Πληροφορικής από τα 80 προσφερόμενα, κάτω από τον καθοδήγηση του συμβούλου καθηγητή σου. Ο ιδιωτικός τομέας παίζει το ρόλο του με 2πιθανούς τρόπους:rapadder wrote:Μα ακριβώς και γι' αυτό το λόγο πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα. Κρίνοντας τόσο από τους εαυτούς μας, όσο και από τους άλλους καταλήγουμε σε αντίστοιχα συμπεράσματα. Η θεμελίωση που παίρνει ο φοιτητής στα πρώτα έτη πρέπει να ενισχυθεί.
Είχε γράψει ο Marauder σε ένα post του ότι στα μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών γίνεται με συμμετοχή τόσο ακαδημαϊκών αλλά και ενός συμβουλίου στο οποίο περιλαμβάνονται και άνθρωποι της αγοράς. Με ποιά κριτήρια επιλέχθησαν τα συγκεκριμένα μαθήματα στην δική μας περίπτωση;
Ξέρεις πόσα άτομα, ειδικά κοπέλες που αποφοίτησαν, κατέληξαν έπειτα από αρκετούς μήνες αναζήτησης εργασίας να είναι ωρομίσθιες σε Δημοτικά με 12 ώρες την εβδομάδα; Πρέπει να προετοιμάσουμε τους απόφοιτους και για αξιόλογες σπουδές αλλά και για την αγορά. Πρέπει να ανέβει ο πήχης, να υπάρχει η έννοια του QoS (Quality of Service).
1) απευθείας χρηματοδότηση τμημάτων όπως κάνει η IBM σε μεταπτυχιακό/διδακτορικό επίπεδο σε CS τμήματα για να διαμορφώσει αποφοίτους ανάλογα με τις ανάγκες της και οι οποίοι έχουν το option να συνεχίσουν σε αυτήν μετά την αποφοίτησή τους (αλλά όχιτην υποχρέωση). Δεν είναι ενδιαφέρουσα περίπτωση αυτή για την Ελλάδα
2) Εταιρίες οι οποίες βρίσκονται γύρω από τεχνολογικά πανεπιστήμια σε clusters (Stanford-Silicon Valley, MIT-Route 128 etc) οι οποίες διοικούνται από αποφοίτους των εν λόγω πανεπιστημίων και ιδρύονται γύρω από το πανεπιστήμιο για να δημιουργούν partnerships. Δηλαδή εγώ σαν Google δίνω στο Stanford ένα κονδύλι (σε 3-4 καθηγητές) για να ολοκληρώσει μια έρευνα. Αυτό το κονδύλι θα χρηματοδοτήσει υποτροφίες διδακτορικών φοιτητών, θα συμβάλλει στην έρευνα με την έννοια της αύξησης της χρηματοδότησης και θα αυξήσει τα κέρδη της εταιρίας καθώς κάνει outsource κομμάτι του R&D της στο Stanford. Επίσης εταιρίες απασχολούν καθηγητές, οι οποίοι κερδίζουν exposure, βρίσκονται στην " πρώτη γραμμή" και έτσι μπορούν να φέρουν αυτό το know-how στα μαθήματά τους, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια δομημένη ντιρεκτίβα η πρόγραμμα σπουδών το οποίο να τους υποχρεώνει για κάτι τέτοιο. Θεωρείται κάτι το λογικό καθώς αυτό δεν σηματοδοτέι "εκπόρνευση" του τμήματος με την έννοια του sell-off σε αγοραίες ανάγκες. Αν βελτιωθούν τα πανεπιστήμιά μας και ο ιδιωτικός τομεάς, αυτό είναι μια πιθανότητα για τη χώρα μας. Στην Τουρκία ήδη συμβαίνει γύρω από το METU και το Bilkent αλλά πρώτα πρέπει να διευκολύνουμε νέα παιδιά στο να ιδρύουν ευκολότερα μικρές εταιρίες στη χώρα μας.
Γενικά, δεν υπάρχουν αυτόματες συνταγές. Η ποιότητα του ιδιωτικού τομεά στην Ελλάδα δεν δικαιολογεί αποφάσεις τέτοιου είδους. Τα κριτήρια επιλογής μαθημάτων έχουν απλά να κάνουν με την επιστημονική επάρκεια των αποφοίτων και είναι σε μεγάλο βαθμό καθ' αναλογία με το εξωτερικό.
- tsilochr
- Wow! Terabyte level

- Posts: 3246
- Joined: Tue Mar 16, 2004 2:47 pm
- Academic status: PhD
- Gender: ♂
- Location: mm.aueb.gr
- Contact:
εγώ κρατάω 2 πράγματα από το παραπάνω post
καιMarauder wrote:πρέπει να διευκολύνουμε νέα παιδιά στο να ιδρύουν ευκολότερα μικρές εταιρίες στη χώρα μας
Να σημειώσω ότι οι εταιρίες πληροφορικής στην Ελλάδα είναι ο κλάδος με την μεγαλύτερη φοροδιαφυγή (αν και νομίζω ότι πρώτα έρχεται η οικοδομή σε μαύρα λεφτά)Marauder wrote:Η ποιότητα του ιδιωτικού τομεά στην Ελλάδα δεν δικαιολογεί αποφάσεις τέτοιου είδους
- parispanayi
- bit level

- Posts: 12
- Joined: Thu Apr 27, 2006 12:14 pm
- Location: Κύπρος
- Contact:
Ίσως θα ήταν καλύτερα να γίνονται υποχρεωτικές προόδοι (μία σε κάθε μάθημα) στο μέσο του εξαμήνου η οποία να αποτελεί μέρος του τελικού βαθμου π.χ. 15%
Επίσης διαφωνώ με την πρόσφατη εισήγηση για να διδασκόμαστε υποχρεωτικά το μάθημα της επιχειρηματικότητας...μπορούμε να διδασκόμαστε υποχρεωτικά κάποιο άλλο μάθημα που να σχετίζεται πιο άμεσα με τον τομέα μας.
Επίσης διαφωνώ με την πρόσφατη εισήγηση για να διδασκόμαστε υποχρεωτικά το μάθημα της επιχειρηματικότητας...μπορούμε να διδασκόμαστε υποχρεωτικά κάποιο άλλο μάθημα που να σχετίζεται πιο άμεσα με τον τομέα μας.


