Κανονικά τα ετήσια δίδακτρα / τέλη ανανέωσης εγγραφής για τους αργοπορημένους φοιτητές θα έπρεπε να είναι το μάξιμουμ 400-500 ευρώ κάθε χρόνο, αφού τόσα είναι τα ποσά και για τους αλλοδαπούς φοιτητές που σπουδάζουν στην πατρίδα μας (της οποίας τα ιδρύματα δεν είναι καθόλου για πέταμα όπως αβασίμως ισχυρίζονται κάποιοι). Βεβαια είναι άλλο θέμα το να ληφθεί συγκροτημένα απόφαση από τα όργανα πχ τη σύγκλητο για παραμερισμό του νόμου 4009/2011 αφού είναι ευθέως αντισυνταγματικός.
Στη συνέχεια, αγαπητοί μου συνάδερφοι, σας αποστέλλω ένα απόσπασμα από την ισχύουσα νομοθεσία για τις οικονομικές υποχρεώσεις των ξένων φοιτητών.
Δίδακτρα για την εισαγωγή αλλοδαπών φοιτητών/τριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Οι αλλοδαποί- αλλογενείς προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες υποχρεούνται να καταβάλουν δίδακτρα που ανέρχονται στο ποσό των 493,03 Ευρώ για φοιτητές Ιατρικής, Οδοντιατρικής και Πολυτεχνείου, για φοιτητές/ τριες άλλων τμημάτων στο ποσό των 369,77 Ευρώ ενώ για τους ακροατές στο ποσό των 123,26 Ευρώ.
Το παραπάνω ποσό είναι δυνατό να εξοφληθεί σε τέσσερις ισόποσες δόσεις:
Η πρώτη δόση έως 31 Δεκεμβρίου,
Η δεύτερη δόση έως 15 Φεβρουαρίου
Η τρίτη δόση έως 31 Μαρτίου
Η τέταρτη δόση έως 15 Μαϊου
Οι παραπάνω δόσεις κατατίθενται στο κατάστημα της Τραπέζης Ελλάδος (Τμήμα Κίνηση Κεφαλαίων) όπου τηρείται Ειδικός Λογαριασμός Ανώτατης Εκπαίδευσης με κωδικό 234176/6.
Απαλλάσονται από την καταβολή των τελών εγγραφής και φοίτησης, στα Α.Ε.Ι. οι αλλοδαποί- αλλογενείς φοιτηές οι οποίοι εμπίπτουν στις παρακάτω περιπτώσεις:
Υπότροφοι ελληνικής κυβέρνησης (Β3/3191/12-3-81 Φ.Ε.Κ. 168/81).
Όσοι προέρχονται από χώρες στις οποίες αντίστοιχα και οι Έλληνες δεν πληρώνουν δίδακτρα (Β3/6417/30-8-83 Φ.Ε.Κ. 524/83).
Οι Παλαιστίνιοι εφόσον προσκομίσουν βεβαίωση της P.L.O. για την καταγωγή τους (Β3 1015/2-1-85 Φ.Ε.Κ. 175 τ , Β΄)
Σύζυγοι Ελλήνων (Β3/4340/17-9-84 Φ.Ε.Κ. τ.β.).
Πολιτικοί πρόσφυγες (Β3/4340/17-9-84 Φ.Ε.Κ. 714 τ.Β')
Όσοι αποδεδειγμένα με βεβαιώσεις διεθνών οργανισμών διώκονται από το πολιτικό καθεστώς της χώρας τους (Β3/4340/17-9-84 Φ.Ε.Κ. 714 τ. Β΄)
Αλλοδαποί- αλλογενείς υπότροφοι της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας (Β3/466/30-12-83 Φ.Ε.Κ. 71/84).
Όσοι προέρχονται από χώρες της Ε.Ο.Κ. στις οποίες οι Έλληνες πληρώνουν δίδακτρα, απαλλάσσονται από το ήμισυ των διδάκτρων εφόσον έκαναν εγγραφή μέχρι 30-8-83 (φ. 141.6/Β3/6417/30-8-83 Φ.Ε.Κ. 524/83).
Οι υπάλληλοι ή τέκνα υπαλλήλων των πρεσβευτικών αρχών των ξένων χωρών στην Ελλάδα, με την προϋπόθεση, ότι η ρύθμιση αυτή θα έχει αμοιβαίο χαρακτήρα (αρ. 2389/13-2-87, Φ.Ε.Κ. 81/Β/87).
------------
Ο όρος αιώνιος φοιτητής είναι παραπλανητικός και ρατσιστικός. Τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν οργανωθεί από το έτος 1837 με βάση το γερμανικό μοντέλο γι’ αυτό το λόγο έχουν αυτή τη μονότονα επαναλαμβανόμενη διάταξη (η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται δια της εγγραφής στην οικεία σχολή και απεμπολείται με τη λήψη πτυχίου ή το πέρας του φυσικού προσώπου ή με οικειοθελή παραίτηση ή εάν δεν ανανεωθεί η δήλωση εγγραφής κλπ). Μόνο τα αγγλοσαξωνικού τύπου ιδρύματα ακολουθούν διαφορετικό σύστημα πχ αυστηρό χρονικό όριο σπουδών, δύο το πολύ εξετάσεις για κάθε μάθημα με ποινή διαγραφής κλπ. Το αγγλοσαξωνικό σύστημα το έχει υιοθετήσει και το πανεπιστήμιο της Λευκωσίας, όμως αυτό δεν σημαίνει τίποτε, γιατί το κυπριακό κράτος εξολοκλήρου έχει υιοθετήσει το βρετανικό σύστημα διοίκησης από την εποχή της αποικιοκρατίας και της συνθήκης Ζυρίχης Λονδίνου (αυτό εκτείνεται σε όλη ανεξαιρέτως τη δημόσια διοίκησή του, το σύστημα δικαιοσύνης και δικαστηρίων, τη δομή των τριών εξουσιών, το προεδρικό πολίτευμα που είναι αμερικάνικου τύπου κλπ). Το ότι έχουν οι ΗΠΑ ή ο Καναδάς ή η Βρετανία , η Ιρλανδία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία αυτή τη στρουκτούρα δεν συνεπάγεται ότι σώνει και καλά πρέπει να το υιοθετήσει και η Ελλάδα που είναι σαφώς μια χώρα λιγότερο ανεπτυγμένη και οσημέραι πτωχότερη. Κοντολογίς δεν μπορεί στα πανεπιστήμια να είμαστε Αμερική και στα εισοδήματα ή τις υποδομές να είμαστε Ουγκάντα. Δυστυχώς πολύς κόσμος συγκρίνει μεγέθη που είναι ανόμοια, ποιοτικώς διαφορετικά και δεν επιδέχονται συγκρίσεως.
Η Ελλάδα από συστάσεως του θεσμού του ΕΚΠΑ ακολουθεί το γερμανικό σύστημα, και το ίδιο συμβαίνει στην Γερμανία, την Αυστρία, τις σκανδιναβικές χώρες και την Πορτογαλία. Η Ισπανία έχει ένα περισσότερο αυστηρό μοντέλο σπουδών όπως και η Γαλλία, το Λουξεμβούργο, το Βέλγιο και η Ελβετία. Αυτές οι τελευταίες χώρες ακολουθούν ένα τρίτο μοντέλο περισσότερο πολύπλοκο, το γαλλικό, που έχει διάφορα πιο σύνθετα χαρακτηριστικά, αλλά οι φωστήρες που πλαισίωναν την κυρία Γιαννάκου ή την κυρία Διαμαντοπούλου απαξίωσαν να ασχοληθούν με το γαλλικό πρότυπο και θέλησαν να κάνουν την Ελλάδα νέα Καλιφόρνια! Σε γενικές γραμμές το γερμανικό μοντέλο χαρακτηρίζεται από τη μαζικότητα των σπουδαστών ενώ το αγγλοσαξωνικό μοντέλο έχει περισσότερο κολεγιακό στυλ. Και το γαλλικό μοντέλο έχει κάποια αυστηρότητα αλλά είναι χαρακτηριστικό ότι ο σπουδαστής δεν διαγράφεται παρά τη θελησή του, απλά πρέπει να επανεγγράφεται, να ξαναδίνει πολλά μαθήματα και όχι μόνο τα μη κατοχυρωθέντα, να πληρώνει κάποια ποσά κλπ.
Η ουσία του πράγματος είναι ότι τα ελληνικά ΑΕΙ διαθέτουν πακέτο μαθημάτων τρείς φορές μεγαλύτερο ποσοτικά σε σχέση με το αγγλοσαξωνικό μοντέλο και είναι χαρακτηριστικό ότι οι έλληνες φοιτητές αντιμετωπίζουν εξετάσεις πολύ αυστηρότερες απ’ ο,τι οι αμερικανοί συνάδελφοί τους (ο Έλληνας φοιτητής μπορεί να κόβεται σαν να είναι καρότο λόγω της ενδεχόμενης αυθαιρεσίας του καθηγητή του). Αυτά τα στοιχεία τα αποσιωπούν οι συκοφάντες των ελληνικών σχολών, γιατί δεν συμφέρουν το καθεστώς. Αφετέρου είναι γνωστό ότι στις χώρες όπου ακολουθείται το ίδιο μοντέλο με το δικό μας (Γερμανία) μετά το έκτο έτος εισπράττονται ορισμένα δίδακτρα και εξέταστρα (συμβολικά και προσιτά δίδακτρα), οπότε πιέζεται ο σπουδαστής να δείξει μεγαλύτερη σοβαρότητα στη μελέτη του (στην Ιταλία μάλιστα τα δίδακτρα υπάρχουν από το πρώτο έτος). Το ίδιο θα έπρεπε να συμβεί και στην Ελλάδα, ώστε να δουν μερικά πλουσιόπαιδα πώς βγαίνει το ημερομίσθιο. Δεν υπάρχει αντισυνταγματικότητα αυτού του μέτρου, διότι με την ίδια λογική τα ελληνικά μεταπτυχιακά προγράμματα θα ήσαν αντισυνταγματικά ενόψει του άρθρου 16 Σ.
Η συζήτηση περί αιωνίων φοιτητών δείχνει την προσπάθεια της άρχουσας κοινωνικής τάξης να εισαγάγει πρόσθετους φραγμούς στο δικαίωμα της μόρφωσης και να οδηγήσει οριστικά πλέον μια ολόκληρη κοινωνική τάξη στο περιθώριο (εργαζομένους φοιτητές, αρρώστους σπουδαστές, ορφανούς και αναπήρους, παιδιά διαλυμένων οικογενειών, επαρχιώτες σπουδαστές που δεν έχουν κατάλυμα, κοπέλες που αντιμετώπισαν μια αναπάντεχη εγκυμοσύνη και δεν διάλεξαν την εύκολη λύση της έκτρωσης, εφέδρους αξιωματικούς του ελληνικού στρατού που έχουν ταυτόχρονα τη φοιτητική ιδιότητα και αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του στρατεύματος κλπ). Οι αργοπορημένοι φοιτητές δεν κοστίζουν απολύτως τίποτε στο κράτος ή το φορολογούμενο, διότι μετά το έκτο έτος διακόπτονται όλα τα δικαιώματα της ούτως ή άλλως αποψιλωμένης μέριμνας (βιβλία, φάρμακα, σίτιση, στέγαση στις υποβαθμισμένες εστίες, εισιτήρια κλπ). Μάλιστα με το νέο νόμο 4009/2011 οι παλαιοί φοιτητές δεν υπολογίζονται καν στον πληθυσμό του ιδρύματος διότι θεωρούνται «μη ενεργοί φοιτητές», δεν δικαιούνται να ψηφίζουν κανένα, δεν εκλέγουν κανένα όργανο, επομένως με τις νέες διατάξεις μειώνεται κι άλλο το ποσοστό χρηματοδότησης, γιατί καταγράφονται μόνον οι «ενεργοί φοιτητές» (δηλαδή οι νεοσσοί). Επίσης δεν καταλαμβάνουν τη θέση κανενός γιατί εισήχθησαν κατόπιν αδιάβλητων εξετάσεων και έχουν νόμιμο δικαίωμα να είναι εκεί όπου βρίσκονται (αν είχαν την ικανότητα και οι αιώνιοι επικριτές, θα είχαν περάσει και εκείνοι κατόπιν εξετάσεων και θα ήσαν και εκείνοι εγγεγραμμένοι). Υπάρχουν ασφαλώς και φοιτητές αδιάφοροι, οκνηροί, νωχελικοί, ή φοιτητές που εισήχθησαν σε άλλο τμήμα από εκείνο που ήθελαν και γι’ αυτό φαίνονται να είναι λιμνάζοντες, αλλά τα αρνητικά φαινόμενα υπάρχουν σε όλους τους κοινωνικούς χώρους και δεν μπορεί να χαρακτηρίζουν την επιτυχία ή την αποτυχία του θεσμού (μήπως οι έλληνες δημοσιογράφοι είναι παράδειγμα προς μίμηση ή ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι οι εφημερίδες και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα του κατεστημένου βλ. ΑΛΑΦΟΥΖΟΣ + ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ έχουν κάνει σημαία το ζήτημα των αργοπορημένων φοιτητών ? ). Γενικά η νομοθετική ρύθμιση ήταν ατυχής και άστοχη διότι καίει τα χλωρά μαζί με τα ξερά. Η προπέτεια της κυβερνήσεως για το θέμα αυτό οφείλεται περισσότερο στην προσπάθεια να ξεκαθαρίσει τους λογαριασμούς με τους συνδικαλιστές φοιτητές που ενίοτε παραφέρονται και δημιουργούν δυστυχώς έκτροπα. Ωστόσο ο αριθμός αυτών των φοιτητών είναι περιθωριακός, αφού κανείς δεν τους παίρνει στα σοβαρά. Κατά δεύτερο λόγο επιδιώκεται η έξωση των παιδιών των κατώτερων εισοδηματικά τάξεων από τις σχολές, ώστε τα πλουσιόπαιδα να μην έχουν πια ανταγωνισμό. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των κυβερνώντων όταν αρχίσουν και οι μαζικές αυτοκτονίες των διαγραφόμενων φοιτητών, που θα προστεθούν στους 4000 αυτόχειρες της κρίσης του συστήματος στο οποίο ζούμε όλοι.
- Home Board index
- Search
-
- It is currently Sun Jun 15, 2025 9:02 pm
- All times are UTC+03:00
Δίδακτρα για τους αιωνιους φοιτητές
Αναδημοσιεύσεις άρθρων και κειμένων που βρήκατε κάπου αλλού και θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας .
-
- Buffer underflow exception
- Posts: 4
- Joined: Thu Mar 14, 2013 11:30 am
- Gender: ♂
Re: Δίδακτρα για τους αιωνιους φοιτητές
Post by GERASSIMOS » Thu Apr 25, 2013 11:34 am
Last edited by Loner on Thu Apr 25, 2013 11:57 am, edited 1 time in total.
Reason: double post
Reason: double post
Jump to
- Γενικά
- ↳ Ανακοινώσεις
- ↳ Παλιά θέματα και Σημειώσεις
- ↳ Παλιές Συζητήσεις
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2020-2021
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2019-2020
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2018-2019
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2017-2018
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2016-2017
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2013-2014
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2012-2013
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2010-2011
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2009-2010
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2008-2009
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2007-2008
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2006-2007
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2005-2006
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2004-2005
- ↳ Ακαδημαϊκό Έτος 2003-2004
- Προπτυχιακά Μαθήματα
- ↳ Υποχρεωτικά Μαθήματα
- ↳ 1ο έτος
- ↳ 2ο έτος
- ↳ 3ο έτος
- ↳ Μαθήματα Κύκλων και Κατευθύνσεων
- ↳ Μαθήματα ελεύθερης επιλογής
- ↳ Παιδαγωγικά Μαθήματα
- Μεταπτυχιακά Μαθήματα
- ↳ Μεταπτυχιακό Επιστήμης Υπολογιστών
- ↳ Μεταπτυχιακό Πληροφοριακών Συστημάτων
- ↳ Μεταπτυχιακό Πληροφοριακών Συστημάτων(part-time)
- ↳ Μεταπτυχιακό Μαθηματικών της Αγοράς και της παραγωγής
- Ακαδημαϊκά
- ↳ Τμήμα - Πανεπιστήμιο
- ↳ Υπηρεσίες Πανεπιστημίου
- ↳ Μεταπτυχιακά
- ↳ Venus Community
- ↳ Συνέδρια - Σεμινάρια
- ↳ Ακαδημαϊκά Νέα
- ↳ Διαλέξεις φοιτητών
- ↳ FOSS AUEB Community
- Τεχνολογία
- ↳ Hardware
- ↳ Software
- ↳ Δίκτυα υπολογιστών - Internet
- ↳ Λειτουργικά συστήματα
- ↳ Προγραμματισμός
- ↳ Τεχνολογικά Νέα
- ↳ Tutorials
- Playground
- ↳ Αναδημοσιεύσεις
- ↳ Venus Contests
- ↳ Αθλητισμός
- ↳ Βιβλία
- ↳ Μουσική
- ↳ Κινηματογράφος - Τηλεοπτικά
- ↳ Gaming
- ↳ Άλλα ψυχαγωγικά θέματα
- ↳ Αγγελίες
- ↳ off-topic
- ↳ Σημειώσεις